برگزیده های پرشین تولز

آیا می دانید مصرف سیگاردر زنان باردار، منجر به زایمان زودرس می شود؟

hossein1376

Registered User
تاریخ عضویت
16 مارس 2014
نوشته‌ها
1,816
لایک‌ها
2,872
محل سکونت
خوی
به گزارش خبرنگار مرآتافسانه سیف علیان؛ پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار مرآتبا بيان اينكه زنان سيگاري بيشتر از زنان غيرسيگاري در معرض خطر سقط خود به خود، زايمان هاي زودرس، مرده زائي، حاملگي خارج از رحم و مشكلات خاص دوران بارداري به ويژه مسموميت بارداري قرار دارند گفت: مصرف سيگار شانس باردار شدن را كمتر مي كند.


این پزشک با اشاره به اینکه قرار گرفتن زنان غیر سیگاری در معرض دود دخانیات و به ویژه دود سیگار در دوران حاملگی باعث كاهش وزن نوزاد و زایمان زودرس می‌شود بیان کرد: همچنین مواجهه با دود دخانیات در دوران حاملگی باعث تأخیر در رشد درون رحمی و سقط ناگهانی جنین می‌شود.


وي در ادامه افزود: در مادران سيگاري بعد از هر بار سيگار كشيدن ضربان قلب جنين بالا مي رود و اين مسئله به دليل اثرات نيكوتين روي جنين و كاهش اكسيژن خوني كه از طريق بند ناف وارد بدن جنين مي شود و استعمال سيگار در دراز مدت منجر به بزرگي قلب جنين و اختلال در اعصاب و تنظيم جريان خون آن مي شود.


سیف علیان با توجه به این مطلب در جنين خانم‌هاي سيگاري با زايمان زودرس، عقب افتادگي ذهني كودك بيشتر از موارد مشابه در زنان غير سيگاري مي باشد اظهار کرد: نيكوتين به عنوان يك ماده سمي روي ارگانيسم‌هاي مادر و در نتيجه جنين اثر نامطلوب دارد.


این پزشک در پایان با توصیه به قطع مصرف الکل وسیگار گفت:سیگار با تولد نوزادان کم وزن،زایمان زودرس ومرگ حوالی زایمان ارتباط دارد ،اعضای خانواده فرد نیز طی حاملگی از مصرف سیگار پرهیزکنند.



منبع : http://www.khabarpu.com/h.php?t=031...uobajiaj،otuejobwokaxtauokvijlotxomvi_n_tj-cd
 
بالا