برگزیده های پرشین تولز

آیا چیزی تحت عنوان شخصیت تصادفی داریم؟

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
400-04575275c-Masterfile-Sergius_988_380.jpg
کارشناسان بزرگراه وقتی از سانحه حرف می‌زنند منظورشان در واقع برخورد است. به این دلیل که سانحه یک رویداد تصادفی و خارج از کنترل انسان است در صورتی که برخورد قابل پیش‌بینی و اجتناب‌پذیر است. بسیاری از حوادث در منزل و یا محل کار مثل سوختن و افتادن، قابل پیش‌بینی بوده و می‌توان مانع آن شد، اگر به آنها فکر کرده و اقداماتی انجام دهیم. هرساله 30 میلیون آمریکایی به طور جدی مجروح می‌شوند تا به اتاق اورژانس برسند و بسیاری دیگر به دکتر برای آسیب و لنگان شدنِ بدون درمان مراجعه می‌کنند. آسیب‌های غیر عمدی علت اصلی مرگ و میر و جراحت در بین جوانان در سالیان دراز بوده است.
قصور شخصی یا محیطی؟
همه‌ی ما می‌دانیم افرادی هستند که به طور مرتب دچار برخورد و تصادف، یکی بعد از دیگری می‌شوند. آیا چنین چیزی به عنوان جزیی از شخصیت وجود دارد؟ این موضوع بحث برانگیز است. برخی مطالعات پیوندهایی بین تصادفات و صفات خاصی مانند اعتماد به نفس بیش از حد، تهاجم، خشم مزمن و عدم وجدان را پیدا کرده‌اند اما به طور کلی نتایج تحقیقات منجر به نتیجه‌گیری‌های متناقض شده است. در هر صورت، همه‌ی ما ممکن است به دلایلی دچار آسیب و صدمه بشویم:
* کمبود خواب: این مساله عملکرد و داوری پشت رل و جاهای دیگر را مختل می‌کند. به طور خاص افرادی که دارای اختلالات خواب هستند بیشتر در معرض آسیب و سقوط قرار دارند.
* الکل: جدای از خطر افتادن، الکل باعث می‌شود افراد الکلی بیشتر در معرض افتادن، سوختگی و بریدگی قرار می‌گیرند. همین امر برای افرادی که از ماری جوانا و دیگر مواد مخدر غیر قانونی استفاده می‌کنند، نیز صادق است.
*داروها: داروها می‌توانند باعث ایجاد گیجی، سستی و سرگیجه شده و رفلکس‌های خسته‌کننده‌ای را به بار بیاورند. قرص‌های خواب‌آور و آرام‌بخش شبانه، می‌تواند کسالت روز بعد را از بین ببرند اما آنتی هیستامین‌های قدیمی (مثل بنادریل) که برای کمک به خواب استفاده می‌شود ممکن است روز بعد شما را مختل کند، حتی اگر احساس کسالت نکنید.
*فقر سلامتی: افرادی که از فقر سلامت رنج می‌برند بیشتر در معرض آسیب‌دیدگی قرار دارند. چون آنها راحت‌تر خسته می‌شوند و به خواب بیشتری نیاز دارند و شاید داروهای زیادی هم مصرف کنند. داشتن بدن ضعیف ممکن است تعادل را دچار اختلال کند. افراد مسن نیز بیشتر در معرض خطر هستند. افرادی که دارای مشکلات روانی هستند ممکن است جزو افراد تصادفی باشند.
*حواس‌پرتی: این امر به عنوان یک مرکز تحقیقاتی بزرگ برای کارشناسان ایمنی تبدیل شده است، زیرا مردم در حین رانندگی پیامک نوشته و یا تماس‌های چندگانه‌ی صوتی و تصویری برقرار می‌کنند. و یا حین عبور از خیابان و راه رفتن پیامک می‌زنند.

اگر شما و یا اطرافیانتان از شخصیت‌های تصادفی هستید بهتر است، این را به عنوان یک هشدار در نظر بگیرید. اگر تحت تاثیر استرس و فشار هستید، کمک‌های حرفه‌ای از سوی مشاور و پزشک دریافت کنید. سرعت خود را کم کنید تا احتمال حواس‌پرتی را کاهش دهد و به آنچه انجام می‌دهید توجه کنید. محدودیت‌ها و ضعف‌هایتان را بشناسید و حداقل نکات ایمنی را رعایت کنید.
 
بالا