برگزیده های پرشین تولز

آیا ژنتیک واقعا تاثیر دارد؟

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29
vfc4_1.jpg
چگونه میتوانید بر اساس ژنوتیپ خود از بهترین بازده در تمرینات برخوردار شوید؟

نظریات

در تحقیقات اخیر اثبات شده است که تمرینات می تواند بر روی افراد متفاوت اثرات متفاوتی نیز داشته باشد. حتی اگر شکل انجام تمرینات را هم نیز تغییر دهید می توانید در افراد مختلف اثرات نا متشابه را مشاهده کنید. از همین نظریات متوجه شدند که کلید اصلی این تفاوت ها هرچه هست مربوط به ژنتیک افراد می باشد زیرا محیط که رفتار های اکتسابی افراد را تعیین می کند در تمامی ورزشکارن یکی بود. پس به طور حتم نقش اصلی تفاوت ها را در افراد ژنتیک آنها و چگونکی آن تعیین خواهد کرد

مطالعات انجام شده

نظریه پردازان در کشور انگلستان کشف کردند که 15 ژن در نقشه ژنی تمامی افراد وجود دارد که می توانند از آنها به دانسته هایی در باره چگونگی پاسخ بدن ورزشکاران به تمرینات برسند. در اصل آنها میتوانند با تشخیص و مورد آزمایش قرار دادن این 15 ژن بفهمند که ساختار عضلانی شما چگونه است و به چه نوع ورزشی پاسخ بهتری می دهد.

تمامی تمرینات را به صورت کلی می توان به دو نوع قدرتی و استقامتی تقسیم کرد. استفامتی و قدرتی

این 15 ژن می تواند نوع فیبر های عضات شما را مشخص کنند تا با استفاده از آن بتوانید بهترین رشته را برای ادامه دادن انتخاب کنید. همچنین سلول های اسکلتی عضلات، چگونگی پاسخ ماهیچه ها به آسیب دیدگی، متابولیسم بدن شما، همئوستازی و بیوژنیک میتوکندریایی از مواردی است که می توان از مطالعه بر روی این 15 ژن بدست آورد. شاید دانستن این موضوع برای شما جالب باشد که از مطالعه بر روی همین 15 ژن میتوانید به راحتی بفهمید که ژنتیک شما برای ورزش های قدرتی مناسب می باشد یا ورزش های استقامتی.
حتی متخصص تغذیه هم می تواند بر اساس همین نقشه ژنی شما برای شما برنامه متناسب ورزشی تهیه کند. علاوه بر تحقیقات انجام شده تجربیات هم نشان داده که استفاده از الگوی ژنی میتواند به صورت قطعی ضامن موفقیت شما باشد. به این منظور که اگر در ژنوتیپ شما نشان داده شود که تمرینات قدرتی برای عضلات شما کار ساز تر است پس با انجام تمرینات مقاومتی به نتایج بهتری می رسید. بر عکس هم صادق است یعنی کسی که نوع عضلات و ژنش نشان می دهد که او برای تمرینات تایم بالا و استقامتی مناسب می باشد میتواند از افرادی که برای تمرینات قدرتی مناسب می باشند، در تمرینات استقامتی موفق تر باشد.


نتیجه

تمامی مطالعات انجام شده بر این نکته پافشاری دارند که قبل از اینکه بر روی رشته یا هدف خاصی برنامه ریزی کنید این آزمایش ژنوتیپ ورزشی را بدهید تا بتوانید متوجه شوید که ابزار تمرینی کدامیک را به صورت ژنتیکی در اختیار دارید.





 

mygood

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژوئن 2010
نوشته‌ها
98
لایک‌ها
7
در تایید این مطلب باید گفت، این نکته را بیشتر افراد نادیده می‌گیرند و صرفا بر اساس علاقه رشته ورزشی را انتخاب می کنند در صورتی که هر نوع بدنی برای هر رشته ورزشی ای شلخته ساخته نشده است.
 
بالا