برگزیده های پرشین تولز

اثرات شگفت انگیز ماش و لیمو عمانی بر سلامتی در طب سنتی

buy66

Registered User
تاریخ عضویت
4 آپریل 2015
نوشته‌ها
185
لایک‌ها
19
سن
36
محل سکونت
اراک
تلخی لیمو عمانی در غذا
نحوه گرفتن تلخی لیمو عمانی در غذا خورشت قرمه و قیمه در سایت جسارت

تلخی لیمو عمانی در غذا,تلخی لیمو عمانی در خورشت,گرفتن تلخی لیمو عمانی در خورشت,گرفتن تلخی لیمو امانی در خورشت,چگونه تلخی لیمو عمانی را در خورش بگیریم,رفع تلخی لیمو عمانی در خورشت,رفع تلخی لیمو عمانی در خورش,از بین بردن تلخی لیمو عمانی در خورشت,گرفتن تلخی لیمو عمانی در غذا,رفع تلخی لیمو عمانی در غذا,از بین بردن تلخی لیمو عمانی در غذا,رفع تلخی لیمو امانی در غذا,روش از بین بردن تلخی لیمو عمانی در غذا,تلخی لیمو عمانی را چگونه بگیریم,چگونه تلخی لیمو عمانی را بگیریم,گرفتن تلخی لیمو عمانی,گرفتن تلخی لیمو عمانی از غذا,گرفتن تلخی لیمو عمانی در خورش,گرفتن تلخی لیمو عمانی در قورمه سبزی,گرفتن تلخی لیمو عمانی در قیمه,گرفتن تلخی لیمو عمانی برای خورش,روش گرفتن تلخی لیمو عمانی,رفع تلخی لیمو عمانی,رفع تلخی لیمو عمانی در قرمه سبزی,رفع تلخی لیمو عمانی در قیمه,رفع تلخی لیمو امانی,گرفتن تلخی لیمو عمانی از غذا,چطور تلخی لیمو عمانی را بگیریم,چطور تلخی لیمو عمانی رو بگیریم,چگونه تلخی لیمو عمانی رو بگیریم,تلخیص لیمو عمانی

نحوه گرفتن تلخی لیمو عمانی در غذا خورشت قرمه و قیمه



در این مطلب از سایت جسارت به نحوه گرفتن تلخی لیمو عمانی در غذا خورشت قرمه و قیمه می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

لیموترش ها را بشوئید سپس روی انها نمک بپاشید و به مدت 1 روز کناری قرار دهید ، پس از 1 روز لیموها را با آب سرد بشوئید. درون قابلمه چند لیوان اب بریزید و سرکه را اضافه کنید و اجازه دهید به جوش بیاید ، باید لیموها را در 2 مرحله به اب جوش مخلوط با سرکه اضافه کنید. در مرحله اول لیموها را داخل مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و 10 ثانیه اجازه دهید بجوشند سپس لیموها را با آب سرد آبکشی کنید. در مرحله دوم لیموهای ابکشی شده را مجدد داخل آب جوش بریزید و این بار 1 دقیقه اجازه دهید لیموها بجوشند سپس داخل آبکش بریزید اما آبکشی نکنید. پس از خنک شدن لیموها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر لیمو ایجاد کنید ، پارچه ای را در آفتاب پهن کنید و لیموها را به مدت 10 روز روی پارچه قرار دهید ، پس از این مدت زمان لیموها را داخل سبد بریزید و در سایه قرار دهید تا کامل خشک شوند.

تلخی لیمو عمانی در غذا
یک نوع میوه خشک شده به نام لیمو عمانی وجود دارد که در غذاهای ایرانی بعنوان چاشنی مورد استفاده قرار میگیرد.رنگ خردلی و مزه ترش از خصوصیات یک لیمو عمانی تازه است و باید بگوییم که لیمو عمانی تازه را یک نفر بصورت معمول نمیتواند مصرف نماید.از این رو کار خشک کردن لیمو عمانی تازه در آفتاب انجام میشود و رنگش هم به رنگ سیاه تغییر می یابد. تا کنون چای عصرانه یا گل‌گاو‌زبان را با لیموعمانی خورده‌اید‌؟ پولکی‌هایی را که با گرد لیموعمانی مزه‌ای ترش و شیرین گرفته‌اند، تست کرده‌اید‌؟ اصلا می‌دانید لیموعمانی چه مزیتی دارد و از چه نوع لیمویی تهیه می‌شود و دلیل تلخ بودن آن چیست‌؟ می‌دانید چرا بعضی لیموها سفید و برخی سیاه هستند‌؟ اگر می‌خواهید به پاسخ این پرسش‌ها برسید این مطلب را بخوانید.

نحوه گرفتن تلخی لیمو عمانی در غذا خورشت قرمه و قیمه



لیمو عمانی یکی از طعم دهنده ها و مصلح های مواد غذایی است که معمولا به خورشت ها اضافه می شود و به این ترتیب در هضم غذا و مواد مغذی بدن کمک میکند.لیمو عمانی همانند یک اسفنج عمل می کند و مواد مضر غذا را به خود جذب می کند.برخی افراد عادت دارند لیمو عمانی موجود در خورشت ها را می خورند.با این وجود آیا خوردن آن مضراتی برای بدن به همراه ندارد؟!

تلخی لیمو عمانی در خورشت
بهترین نوع لیموعمانی در بندرعباس، میناب، جهرم و شیراز پرورش می‌یابد. لیموعمانی مورد علاقه جنوبی‌های خونگرم و کشورهای عرب زبان است و پودر آن در بیشتر خوراک‌های تند و پرادویه خلیجی استفاده می‌شود. چون لیموعمانی از نظر طب سنتی خنک کننده بوده و می‌تواند گرمی و التهاب این غذاها را خنثی کند و در ضمن مقوی معده، ضد نفخ، صفرابر و اشتها آور خوبی است. با توجه به اینکه لیموعمانی حاوی ترکیبات تلخ است و غلظت این تلخی در خشک شدن و تخمیر بیشتر می‌شود بهتر است در زمان مصرف تخم‌های آن جدا و دور ریخته شود؛ اما از آن جایی که برخی لیموها با وجود جدا کردن تخم، باز هم تلخ مزه هستند، بهتر است لیمو را برای مدت کوتاهی در آب خیسانده و آب آن را دور بریزید البته با این کار بخشی از ویتامین‌های محلول در آب لیمو خارج می‌شود، اما در عوض خورش یا خوراکتان تلخ نمی‌شود در ضمن از خوردن لیموعمانی درسته موجود در انواع خورشت‌ها بپرهیزید چون محل تجمع روغن غذاست.لیموعمانی به دلیل دارا بودن ویتامین C به جذب بیشتر آهن غذا به‌ویژه گوشت قیمه و قورمه کمک می‌کند.

نحوه گرفتن تلخی لیمو عمانی در غذا خورشت قرمه و قیمه



حمزه سام دلیری با اشاره به فواید لیمو عمانی تصریح کرد: لیمو عمانی بشترین موادی که جذب می‌کند چبریها و اسیدهای چرب است، به همین علت توصیه می‌کنیم از مصرف لیمو عمانی داخل خورشها و برخی از عذاها به خصوص غذاهای چرب همانند قرمه‌سبزی، قیمه و آبگوشت به خصوص گروهایی که مبتلا به چاقی و چربی خون هستند پرهیز شود ؛ چراکه مصرف این لیمو عمانی‌ها باعث افزایش چربی خون و بیماریهایی از این دست خواهد شد. سام دلیری دباره نحوه‌ استفاده از این طعم دهنده یادآور شد: توصیه‌ می‌شود این ماده در مراحل پایانی طبخ به غذا افزوده شود چراکه با این کار اثر گذاری بهتری خواهد داشت و نکته دیگر آنکه به هیچ وجه به صورت پودر استفاده نشود چراکه در این صورت تاثیرهای گفته شده را نخواهد داشت.

گرفتن تلخی لیمو عمانی در خورشت
لیمو عمانی در قورمه سبزی ترشی مطبوعی به طعم غذا می‌‏دهد؛ اما گاهی این ترشی با بیشتر شدن تعداد لیمو عمانی، به تلخی می‌‏گراید. این روش را می‌‏توان برای گرفتن تلخی لیمو عمانی به کار برد : بر روی لیمو‌‏عمانی چند سوراخ ایجاد می‌‏کنیم و روی آن را با آب جوش می‌پوشانیم . بعد از ۲۰ دقیقه آب آن را خالی نموده و به غذا می‌‏افزاییم. با استفاده از این روش تلخی لیمو گرفته و خورشت خوش‌‏طعم‌‏تری خواهیم داشت.

همچنین ببینید : خواص جوز هندیگل گاوزبان و فشار خونکشمش در بدنسازیترب سیاه برای سنگ کلیهخواص به لیمو و زیرفون
 
بالا