برگزیده های پرشین تولز

اثر چای سیاه بروی کاهش وزن

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
586
لایک‌ها
4,738
سن
34
محل سکونت
شطهول
اثر چای سیاه بروی کاهش وزن



tea-1.jpg

شما احتمالا با این واقعیت آشنا هستید که چای سبز با کاهش وزن مرتبط است، اما تحقیقات جدیدی از دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA) نشان می دهد که چای سیاه نیز می تواند با استفاده از مکانیسم مختلفی نیز باعث کاهش وزن شود.

به گفته محققان ترکیباتی در چای سبز به نام پلی فنول وجود دارد که کمتر در چای سیاه هستند، بنابراین این ترکیبات می توانند از طریق بافت های بدن جذب شوند و متابولیسم انرژی در کبد را تحت تاثیر قرار دهند. اما پلی فنول چای سیاه خیلی زیاد است که بتواند از طریق روده کوچک به بقیه بدن منتقل شود، بنابراین معلوم نیست که آیا آنها می توانند تاثیر مثبتی در کاهش وزن داشته باشند یا خیر.

"سوزان هنینگ"، نویسنده اصلی این مطالعه میگوید: "شناخته شده است که پلی فنول چای سبز بیشتر موثر است و مزایای بهداشتی بیشتری را نسبت به پلی فنول های چای سیاه دارد زیرا مواد شیمیایی چای سبز جذب خون و بافت می شوند.یافته های جدید ما نشان می دهد که چای سیاه با استفاده از یک مکانیزم خاص از طریق میکروبیوم روده، ممکن است به سلامت و کاهش وزن در انسان کمک کند."

این مکانیسم خاص به نظر می رسد که نسبت باکتری ها در روده را با افزایش میکروب های مرتبط با توده چربی بدن و کاهش موارد مرتبط با چاقی تغییر می دهد و به نظر می رسد چای سیاه ممکن است تاثیرش بیش از شریک سبز خود باشد.

این مطالعه در چهار گروه از موش های مختلف قرار گرفت یک گروه غذاهایی با غذای کم چرب و قند داشتند، در حالی که یکی دیگر از غذاهایی با چربی بالا و قند بالا داشت. دو نفر دیگر در **** غذایی با چربی بالا و قند بالا بودند اما یک عصاره چای سبز دریافت کردند، در حالی که دیگر عصاره چای سیاه دریافت کردند.

در پایان چهار هفته، هر دو گروه که عصاره چای را دریافت کرده بودند دارای وزنی بودند که در مقایسه با **** های کم چربی بود. در هر دو گروه، نمونه های روده ای باکتری های مرتبط با چاقی و باکتری های وابسته به لاغری بالا را نشان دادند. اما تنها موش هایی که عصاره چای سیاه داده می شدند سطح باکتریایی Pseudobutyrivibrio را افزایش دادند.


از آنجایی که چای سیاه به نظر می رسد در روده کار می کند این در حالیست که چای سبز در کبد و روده کار می کند، ترکیبی از هر دو نوشیدنی ممکن است بیشتر مفید باشد
 
بالا