• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

AminoDanger

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژوئن 2010
نوشته‌ها
158
لایک‌ها
7
محل سکونت
FarFarAway...
والا منم همین مشکل رو داشتم. یعنی فن ـم یه جورایی یک سره شده بود و وقتی روشن می شد دیگه خاموش نمی شد. چند جا بردم هر کسی یه چیزی می گفت تا این که بُردم یه جای خوب نشون دادم گفت برو فشنگی بخر بنداز بالاش. اصلاً دیگه هیچ مشکلی ندارم از اون موقع. برای مشکل کم کردن رادیات که اصلاً یه مدت طولانی برام معمای حل نشدنی شده بود، اونم بُردم یه جای با سابقه سریع گفت ایراد از درب ـه رادیات ـه. حدود هفت تومن پول درب رو گرفت و بعد از اون دیگه هیچ مشکلی نداشتم.
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
از بد روزگار من سه ساله پراید دارم اما پراید روندنمون رو بهینه کردیم یعنی دنده 1 2 3 چنان بهش گاز میدیم که سمندهارو سوسک میکنیم :happy: اما از اونجایی که پراید تا وسطای دنده 3 فقط قدرت داره و بعد از اون افت فاحشی تو شتابش میبینی و بخاطر نداشتن ایمنی و تعادل دیگه دنده 4 رو عادی میریم نهایت سرعت 90 تا این سرعت 90 از سر پراید هم زیادیه

یه چیز خنده دار بگم بنظرم بهترین ویژگی پراید فرمونشه :blink: چطور ؟ براحتی توی یک کوچه میتونی سر و ته کنی با یه فرمون یا نهایت دو فرمون
لامصب خیلی میپیچه :lol:
این تنها ویژگی بارزه پرایده
 

amir3408

Registered User
تاریخ عضویت
20 ژانویه 2009
نوشته‌ها
3,251
لایک‌ها
1,416
از بد روزگار من سه ساله پراید دارم اما پراید روندنمون رو بهینه کردیم یعنی دنده 1 2 3 چنان بهش گاز میدیم که سمندهارو سوسک میکنیم :happy: اما از اونجایی که پراید تا وسطای دنده 3 فقط قدرت داره و بعد از اون افت فاحشی تو شتابش میبینی و بخاطر نداشتن ایمنی و تعادل دیگه دنده 4 رو عادی میریم نهایت سرعت 90 تا این سرعت 90 از سر پراید هم زیادیه

یه چیز خنده دار بگم بنظرم بهترین ویژگی پراید فرمونشه :blink: چطور ؟ براحتی توی یک کوچه میتونی سر و ته کنی با یه فرمون یا نهایت دو فرمون
لامصب خیلی میپیچه :lol:
این تنها ویژگی بارزه پرایده

کشش پراید توی دنده 3 خوبه.
 

mm1368

Registered User
تاریخ عضویت
9 مارس 2010
نوشته‌ها
1,654
لایک‌ها
279
محل سکونت
اصفهان
نمایشگاهی از خودروهای داخلی و خارجی قدیمی در سنندج در حال برگزاری است.
نخستین نمایشگاه بینالمللی خودروهای کلاسیک در استان کردستان چند روزی است که در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی این استان برپا است.

در این نمایشگاه 22 خودروی کلاسیک و قدیمی شامل خودروهای فورد، کادیلاک، شورلت، پیکان ، مینیماینر، و مدلهایی از بنزهای قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

یکی از دارندگان خودروهای کلاسیک در این نمایشگاه میگوید: همین که مردم خودروهای قدیمی را در نمایشگاه مشاهده میکنند، موضوع لذتبخشی برای آنها است.

کامران شاد با بیان اینکه عشق به ماشین و ماشینبازی منحصر به یک منطقه و جغرافیای خاص نیست، اظهار کرد: من و پدرم کارهای نقاشی سایر خودروهای قدیمی را نیز انجام میدهیم.

وی قیمتگذاری بر روی این خودروها را کار اشتباهی میداند و معتقد است به هیچ عنوان نمیتوان برای خودروهای کلاسیک و قدیمی قیمت ثابت و مشخصی، تعیین کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی کردستان با اذعان به وجود کاستیهایی در برپایی این نمایشگاه عنوان میکند: برخی صاحبان خودروها مایل به نمایش آنها نیستند.

علیرضا فروتن میگوید: متأسفانه در نمایشگاههای تخصصی که برگزار میکنیم اشکالات و شائبههای غیرمنطقی وجود دارد که برخی تصور میکنند، امنیت کامل در استان کردستان برقرار نیست و به همین دلیل از نمایش خودروهای خود واهمه دارند.



 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
همان طور که می‌دانید مراسم سالانه انتخاب خودروی برتر سال پیشینه ای دیرینه دارد. تاریخچه انتخاب خودروی سال به سال 1964 میلادی بر می‌گردد و از آن سال به بعد 58 روزنامه نگار، کارشناس و نویسندهٔ خودرو از 22 کشور اروپایی گرد هم می‌آیند و خودروی سال اروپا را انتخاب می‌کنند. داوران، خودروی سال را آخر سال قبل معرفی می‌کنند، یعنی خودروی سال 2013 را آخر سال 2012 معرفی می‌کنند.

coty-50.jpg

خودروی های کاندید برای انتخاب باید جدید یا فیس لیفت شده باشند در ضمن یکی دیگر از شرایط، دسترسی 5 کشور اروپایی به آن و فروش سالیانه حداقل 5 هزار عدد می‌باشد.
در ادامه با خودروهای قدیمی و جدید منتخب سال، به طور خلاصه آشنا خواهید شد:
1964- rover 2000
در سال 64 میلادی رُوِر 2000 فاتح این رقابت شد، رُوِر 2000 این پیروزی را مدیون سواری و هندلینگ فوق‌العاده و همچنین مقرون به صرفه بودنش است،اگرچه موتور این خودرو ضعیف بود اما در آن زمان رقابت در همین رنج بود.
800px-rover_2000-500x262.jpg


1965-austin 1800
آستین 1800 با داشتن ویژگی‌های رانندگی خوب،دیفرانسیل جلوی عالی و داشتن فضای بار و سرنشین زیاد موفق شد لقب خودروی سال را در سال 65 از آن خود کند.در آن سال فوردموستانگ رقیب اصلی این خودرو به حساب می‌آمد.
Austin-1800_bc6b1-500x233.jpg


1966- رنو 16
چرخ‌های 16 اینچی ، دیفرانسیل جلو بودن و عملکرد خوب سیستم تعلیق باعث شد که رنو 16 این قهرمانی را از رولز رویس silver shsdow بگیرد.نا گفته نماند که این خودرو جزو خودرو های چابک آن زمان بوده است.
renault-16-04-500x375.jpg


1967-فیات 124
کارآمد،مقرون به صرفه و بزرگ از ویژگی‌های این خودرو است.البته یک سبک نو در صنعت خودروسازی همین خودرو بود که از فناوری‌های زیادی استفاده کرده بود مخصوصاً در موتور خود.
Fiat-124_Saloon_1966_800x600_wallpaper_01-500x375.jpg


1968- NSU Ro 80
یک خودروی لوکس جمع و جور با ظاهری پر زرق و برق به همراه موتورهای نوآورانه قهرمان سال 68 شد،این خودرو دارای انتقال نیروی نیم اتوماتیک می‌باشد.در آن سال فیات 125 و Simca 1100 به ترتیب دوم و سوم شدند.
1967_77_NSU_Ro_80_02-500x245.jpg


1969-پژو 504
سبک Pininfarina و اصلاح‌های قابل تحسین، خودرویی همیشه برنده برای برند پژو بجود آورد به نام 504.چهار ترمز دیسکی با عملکرد خوب و طراحی دوست داشتنی از نقاط قوت این خودرو است،اگرچه از موتوری با تکنولوژی قدیمی استفاده می‌کند.
peugeot-504-injection-07-500x334.jpg


1970-فیات 128
اولین ماشین واقعاً مدرن فیات که با ظرافت خاصی ساخته می‌شد و اگرچه در ابعاد کوچکی قرار دارد اما قیمت نسبتاً کم آن،خودرویی خانوادگی در آن زمان به وجود آورده بود.
Fiat-128_1969_1600x1200_wallpaper_02-500x375.jpg


1971-سیتروئن GS
یکی از خودروهای برجسته سال 71 با ویژگی‌های پیشرفته.دیسک‌های ترمز همه جانبه و سیستم تعلیق مستقل کاری کرد که GS خودروی سال شود.
citroen-gs-01-500x303.jpg


1972-فیات 127
127 یک خودروی کوچک و مدرن برای فیات بود.با وجود ابعاد کوچکش،فیات 127 فضای خوبی برای سرنشینانش فراهم می‌کند.فیات 127 با امتیاز 239 فاتح این رقابت شد و با اختلاف زیادی رنو 15/19 را شکست داد،رنو تنها 107 امتیاز کسب کرده بود.
Fiat-127_1971_800x600_wallpaper_01-500x375.jpg


بقیه در پست بعدی
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
1973-آئودی 80
40 سال پیش آئودی یک شرکت تازه وارد بود که فولکس واگن در امپراتوری آن قرار داشت،قبل از عرضه این مدل همه از فولکس واگن پاسات تعریف می‌کردند اما طراحی منسجم‌تر و وزن کمتر سبب پیروزی این مدل شد.
58068_audi-80-l-1973-gt-audi-80-1972-1978-gt-1965-1990-gt-audi-worldwide-500x281.jpg


1974-مرسدس بنز 450 S
در سال 1974 جایزهٔ خودروی سال به شهر اشتوتگارت رسید،گل سرسبد بنز یعنی کلاسs 220اسب بخار قدرت،تزریق سوخت در موتور V8،عملکرد قوی و دنده سه سرعته اتومات از نکات برتر این خودرو است البته ظاهر مدرن و لوکس آن هم باید در نظر گرفت.
Mercedes-Benz-450_SEL_6.9_1975_800x600_wallpaper_01-500x375.jpg


1975-سیتروئن CX
فناوری‌های پیشرفته،طراحی فرانسوی و مقرون به صرفه بودن سبب شد که جایزه خودروی سال به Citroën CX برسد.در آن سال بیشتر مردم فکر می‌کردند فولکس واگن Golf Mk1 خودروی سال شود اما چنین نشد.
citroen_cx_1974_wallpapers_1-500x375.jpg

1976- Simca 1307 and 1308
این دو مدل با وجود عدم سرمایه گذاری صاحبان کارخانه و موتورهای از رده خارج شده خودروی سال شدند اما 1308 و 1307 هر دو خودروی کاربردی و بزرگ بودند و حمل و نقل با آن‌ها به راحتی صورت می‌گرفت.
380421-1000-0-SIMCA-500x208.jpg


1977-ROVER SD1
بیشتر مردم دوست داشتند از این خودرو داشته باشند در نتیجه در سال 1977 Rover SD1 خودروی سال شد.نکاتی که این خودرو را متمایز می‌کرد قیمت پایین و موتور قدرتمند V8 آن بود.این خودرو سبب شد تا آئودی 100 و فورد فیستا طعم شکست را تجربه کنند.
ROVER-D-500x333.jpg


1978-پورشه 928
پورشه 928 یک خودروی اسپرت بود که موفق شد خودروی سال شود.پیروزی آن مربوط به 35 سال پیش است و قطعاً می‌توانیم نمونه کامل‌تر آن را در 911 امروزی ببینیم.موتور V8 پیشرفته و کارکرد فوق‌العاده آن سبب شد تا سری 7 و فورد گرانادا به ترتیب در مکان دوم و سوم جای بگیرند.
1978_Porsche_928_001_7191-500x375.jpg


1979-کرایسلر/تالبوت Horizon
Horizon بجای SIMCA 1100 به عنوان یک خودروی جهانی وارد بازار شد.در سال 1979،با امتیاز 251 فیات Ritmo را شکست داد.این خودرو دارای سواری نرم و راحتی بود اما کمی در سیستم فرمان و موتور مشکل داشت.
talbot_horizon_3-500x285.jpg


1980- Lancia Delta
حتی مدل اصلی و بدون توربو شارژ آن هم محبوبیت داشت و مردم آن را به عنوان یک خودروی خانوادگی یا ظاهری جذاب می‌شناختند.به هر حال داوران برتری این خودرو را نسبت به واکسهال آسترا و پژو 505 اعلام کردند.
Lancia-Delta_1.6_HF_Turbo_1983_800x600_wallpaper_01-500x375.jpg


1981-فورد Escort Mk3
این سری از فورد یک سری اصلاح شده و دیفرانسیل جلو می‌باشد.موتور های این مدل از نوع CVH می‌باشند که بسیار کم تعمیر هستند و هزینه نگهداری آن هم پایین است.این پیروزی سبب شکست فیات پاندا شد.
مشاهده پیوست 434842


1982-رنو 9
رنو 9 قطعا خودروی رده بلایی نبود به خصوص با موتور ضعیفش،اما راحتی،لوازم مطلوب و گیربکس 5 سرعته به اندازه کافی برای پیروزی مناسب بود.
مشاهده پیوست 434843
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
1983-آئودی 100
آئودی 100 به عنوان خودرویی لوکس شناخته می‌شد،دیفرانسیل جلو بدون آن بسیار معنی دار بود.اصلاح ویژگی‌های آیرودینامیکی این خودرو کار فوق‌العاده ای بود.آئودی 100 طیف وسیعی از موتور های 5 سیلندر را در اختیار داشت از جمله موتور 5 سیلندر دیزلی.
مشاهده پیوست 434845


1984-فیات Uno
در سال 1984 مسابقه بین Uno و پژو 205 بود رقابت بین فرانسه و ایتالیا.فیات توانست امتیاز بالاتری بگیرد و قهرمان شود.در این سال مقام سوم به فولکس واگن گلف MK2 رسید.
مشاهده پیوست 434846


1985-واکسهال آسترا MK2/اپل Kadett
مدل‌های اصلاح شده و بهبود یافته اپل و واکسهال توانستند فاتح رقابت خودروی سال شوند.موتور های کارآمد و در عین حال قدرتمند،ظاهر خوب و آیرودینامیک مناسب و طیف گسترده ای از وسایل اسپرت از ویژگی‌های این مدل‌ها است که باعث شد در سال 1985 قهرمانی را از رنو 25 و LANCIA THEMA بگیرند.
مشاهده پیوست 434847


1986-فورد Scorpio
جایگزینی برای فورد گرانادا که برنده خودروی سال 1986 شد.این خودرو نسبت به گرانادا دارای طراحی و کیفیت ساخت بهتر و بالاتری است و کمی هم بزرگ‌تر شده است.این خودرو دارای لوازم استاندارد زیادی است. از ویژگی‌های مثبت این خودرو می‌توانیم به ترمز ضد قفل(ABS) اشاره کنیم که ایمنی خودرو هم افزایش می‌دهد.
مشاهده پیوست 434848


1987-واکسهال Carlton/اوپل امگا
یک سدان لوکس اما نه در سطح عالی که هنر آلمان‌ها در آن دیده می‌شود.این خودرو سبب شد تا آئودی 80 و بی‌ام و سری 7 سر جای خودشان بنشینند.این خودرو به عنوان یک مدل اصلاح شده با فضای بزرگ به حساب می‌آید.
مشاهده پیوست 434849


1988-پژو 405
خودرویی آشنا برای ایرانیان حتی بعد از 25 سال !اما باید بدانید همین خودرویی که روزانه آن را صدها بار در خیابان ها می بینید، روزی با 212 اختلاف امتیاز سیتروئن AX را شکست داده است.ظاهر شیک،هندلینگ فوق‌العاده و موتور دیزل پیشرفته پیروزی 405 را تضمین می‌کند.
مشاهده پیوست 434850


1989-فیات Tipo
هاچ بک سنت شکن فیات با سیستم تعلیق عقب با کارکرد عالی توانست خودروی سال شود.این خودرو در مقابل پول پرداختی بسیار می صرفد اما موتور های بنزینی آن ضعیف و فضای آن هم کم می‌باشد.
مشاهده پیوست 434854


1990-سیتروئن XM
یک پیروزی راحت توسط XM در سال 1990.سیتروئن در این سال با اختلاف 175 امتیاز مرسدس بنز SL را راهی خانه کرد.تنها ضعف این خودرو طراحی آن است که بسیار جسورانه و آیرودینامیکی می‌باشد اما سواری عالی و موتور های فوق‌العاده این ضعف را به فراموشی می‌سپارند.این خودرو در حقیقت پدر زانتیاای است که روزی سایپا آن را تولید می کرد.
مشاهده پیوست 434851


1991-رنو کلیو
کلیو نشان دهندهٔ یک تغییر بزرگ در سوپر مینی‌ها می باشد.یک ظاهر جذاب طرفداران زیادی را برای این خودرو فراهم کرده بود.البته سطح تجهیزات و فضای آن هم باید در نظر گرفت.
مشاهده پیوست 434852

1992-فولکس واگن گلف MK3
نسل سوم گلف سبب شد تا فولکس واگن برای اولین بار فاتح رقابت خودروی سال شود.کیفیت و سطح ساخت این نسل نسبت به نسل دوم افزایش چشمگیری داشته است که موجب شد واکسهال آسترا و سیتروئن ZX از رقابت جا بمانند.
مشاهده پیوست 434853
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
1993-نیسان Micra
Micra اولین خودرو با طراحی کاملا ژاپنی می‌باشد که صرفا برای خودروی سال شدن راهی بازار شد.کیفیت ساخت عالی،محدوده موتور های پیشرفته و طراحی جذاب از نکاتی است که رقبای این خودرو را به زانو درآورند.
مشاهده پیوست 434862


1994-فورد موندئو
اولین نسل از موندئو پیشرفت چشمگیری برای فورد به حساب می‌آمد.موتور های zetec شروعی خوب برای فورد بود که نکات مثبتی را در پی داشت.طراحی مدرن به همراه قیمت رقابتی از ویژگی‌هایی است که موجب برتری این خودرو شد.
مشاهده پیوست 434863


1995-فیات Punto
زور آزمایی سوپرمینی ها برای دست یابی به جایزه به سال 1995 بر می‌گردد.در این سال فیات Punto، فولکس واگن پولو را شکست داد.فضای داخلی فوق‌العاده،طراحی جذاب و مقرون به صرفه بودن آن موجب شد تا خودروی سال شود.
مشاهده پیوست 434864


1996-فیات Brava/Bravo
یک پیروزی خاطره انگیز برای فیات،چرا که فیات در این سال رقبای قدری همچون پژو 406 و آئودی A4 را شکست داد.طراحی متمایز،ارزش برای پول پرداختی و بهبود کیفیت ساخت برای پیروزی کافی بود.
مشاهده پیوست 434865


1997رنو مگان Scenic
می‌توان گفت یکی از برجسته‌ترین ام پی وی‌های تاریخ همین رنو مگان است که در سال 1997 خودروی سال شد.بازخورد های خوب خانواده‌ها از این خودرو،مگان mpv را به یک خودروی جهانی تبدیل کرده بود.در آن سال مگان توانست 405 امتیاز بگیرد و از فوردکا 293 امتیازی و فولکس واگن پاسات 248 امتیازی پیشی بگیرد.
مشاهده پیوست 434866


1998-آلفارومئو 156
یک پیروزی شکفت انگیز برای این سری از آلفا.آلفا 156 با اختلاف امتیاز 188 گلف را شکست داد.داوران به طراحی ظریف،هندلینگ عالی و عملکرد خودرو بیشترین نمره را دادند.
مشاهده پیوست 434867


1999-فورد فوکوس
به نظر می‌رسد فوکوس جانشین خوبی برای اسکورت باشد چرا که با 444 امتیاز(172 امتیاز بیشتر از مکان دوم یعنی واکسهال آسترا)توانست خودروی سال شود.طراحی بروز،سیستم تعلیق پیشرفته و موتورهای zingy از عوامل این پیروزی بودند.
مشاهده پیوست 434869


2000-تویوتا یاریس
اولین پیروزی برای تویوتا توسط یاریس انجام شد،در حالی که همه فکر می‌کردند فیات Multipla خودروی سال می‌شود یاریس با ظاهری زیبا و موتورهای عالی VVTI با اختلاف 19 امتیاز این پیروزی را از ام پی وی فیات گرفت.
مشاهده پیوست 434870


2001-آلفارومئو 147
147 برای جانشینی 145 و 146 راهی بازار شد که در سال 2001 به عنوان خودروی سال معرفی شد.یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این خودرو موتور دیزلی با عملکرد فوق‌العاده آن است.این خودرو با 238 امتیاز نسل سوم فورد موندئو را شکست داد.(تنها با 1 امتیاز اختلاف).
مشاهده پیوست 434871


2002-پژو 307
پژو در این سال توانست رنو لاگونا فرانسوی و فیات stilo ایتالیایی را شکست دهد.این دو خودرو به ترتیب دوم و سوم شدند.بیشتر امتیازها به دلیل ظاهر جذاب،راحتی سواری و فضای داخلی کاربردی به 307 داده شد.
مشاهده پیوست 434872
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
2003-رنو مگان
رنو مگان،خودرویی که هنوز در ایران جزو انتخاب‌های خوب بین 60 تا 75 میلیون به حساب می‌آید، در سال 2003 خودروی سال شد.ظاهری جذاب و جسورانه یکی از ویژگی‌های این خودرو است که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.همچنین موتور 1.9 لیتری کارآمد و قدرتمند سبب شد تا مزدا 6 به جایگاه دوم نقل مکان کند.
مشاهده پیوست 434875


2004-فیات پاندا
همه فیات پاندا را به خاطر ویژگی‌های عالی‌اش می‌شناختند.خودرویی کوچک، مقرون به صرفه با موتوری کارآمد و به همراه کابینی زیبا خودروی سال 2004 شد.
مشاهده پیوست 434876


2005-تویوتا پریوس
تحولی در صنعت خودروسازی،نسل دوم این خودروی هیبریدی با بهبود ضعف‌هایش توانست خودروی سال شود.این اصلاح‌ها بیشتر در ظاهر و عملکرد خودرو به چشم می‌خورد.پریوس با اختلاف 139 امتیاز سیتروئن C4 را شکست داد.



2006-رنو کلیو
نسل سوم کلیو هم ادعای خودروی سال شدن کرد و خودروی سال هم شد.پس از 15 سال از عرضه سری اول،سری سوم هم نتیجه گرفت این یعنی یک موفقیت برای رنو در کلاس سوپر مینی.کلیو با پنج امتیاز بیشتر اول شد و فولکس واگن هم به مقام دوم رسید،در این سال آلفارومئو 158 هم سوم شد.
مشاهده پیوست 434878


2007-فورد S-MAX
یک رقابت نزدیک در سال 2007 که با اختلاف 2 امتیاز واکسهال کورسا دوم شد و ام پی وی فورد فاتح جایزه خودروی سال شد.مقرون به صرفه بودن،وجود 7صندلی و هندلینگ عالی این خودرو را به پیروزی رساند.
مشاهده پیوست 434879


2008-فیات 500
بازهم رقابت سوپر مینی‌ها اما این بار بین فیات و مزدا.فیات توانست از مزدا 2 33 امتیاز بیشتر در یافت کند و خودروی سال شود.طراحی زیبا و ظریف،کیفیت ساخت و فضای داخلی عالی از جمله ویژگی‌هایی است که مورد توجه داوران قرار گرفت.
مشاهده پیوست 434880


2009-واکسهال insignia
باز هم یک رقابت نزدیک که سبب شد تنها با 1امتیاز اختلاف، فورد فیستا دوم و واکسهال اول شود.واکسهال توانست 321 امتیاز بگیرد،طراحی زیبا،کیفیت ساخت و امکانات زیاد بیشترین امتیاز را دریافت کردند.
مشاهده پیوست 434881


2010-فولکس واگن پولو
بالاخره پولو هم توانست خودروی سال شود.پولو از تویوتا iQ 10 امتیاز بیشتر گرفت و مقام اول را به خود اختصاص داد.طراحی منسجم،فضای داخلی جادار و کارآمد و موتورهای پیشرفته این خودرو را به این پیروزی رساندند.
مشاهده پیوست 434882

2011-نیسان لیف
اولین خودروی کاملاً الکتریکی هم در سال 2011 توانست خودروی سال اروپا شود.لیف 257 امتیاز کسب کرد و جولیتای محبوب را با 248 امتیاز راهی مقام دوم کرد.
مشاهده پیوست 434883


2012-واکسهال آمپرا
خودرویی هیبریدی که برادر دوقلوی شورولت ولت می‌باشد.این خودرو از یک موتور 1.4 بنزینی و یک موتور الکتریکی با توان 148 اسب بخار که از یک باتری یون لیتیوم 16 کیلووات ساعتی تغذیه می‌کند،استفاده می‌کند.این خودرو با 330 امتیاز اول شد و فولکس واگن آپ هم با 281 امتیاز به مقام دوم دست یافت.
مشاهده پیوست 434885


2013-فولکس واگن گلف
پس از نسل سوم،حالا نوبت نسل هفتم است تا خودی نشان دهد.نسل هفتم گلف خودروی سال امسال شد.داور های بیشتر به کارآمدی موتور و سطح بالایی از تجهیزات ایمنی رای دادند.در این سال گلف توانست 414 امتیاز دریافت کند،تویوتا جی تی 86 هم به 202 امتیاز رضایت داد و ولوو V40 هم با 189 امتیاز مقام سوم را از آن خود کرد.
مشاهده پیوست 434886




در این میان خودروساز های زیادی توانستند مقام بیاورند اما فیات با 9 پیروزی،بیشترین عنوان قهرمانی را از آن خود کرده است.
 

MozikShop

Registered User
تاریخ عضویت
23 دسامبر 2012
نوشته‌ها
694
لایک‌ها
67
محل سکونت
تـهـران
خیلی جالب بود سپاس

من پژو خیلی دوست دارم و هم 405 داشتم و هم 504 و هم 206 ! حیف 206 تو این لیست نبود
 

Benchmarker

کاربر فعال پرشین تولز
کاربر فعال
تاریخ عضویت
25 آگوست 2011
نوشته‌ها
5,573
لایک‌ها
31,853
محل سکونت
Sin City
الان که دارم به ماشینا دقت میکنم یه چیزایی کشف کردم :blink:
از این ماشینها تقریبا همشون اشنا بودن برام جز یکیشون : 1976- Simca 1307 and 1308 این ماشین رو نه تا حالا دیده بودم شکلشو نه شنیده بودم :f34r: برا همین بیشتر بهش دقت کردم چیزهای جالبی کشفیدم :rolleyes:


به جلوی ماشین دقت کنید : چراغهای جلو و کمی راهنمایه بغل و همچنین جلو پنجره خیلی شبیه پیکان چراغ بنزیه :

مشاهده پیوست 434976


اما شباهت دیگه کیلومتر و امپرها خیلی شبیه پیکانه فرمون که دیگه خودشه :

مشاهده پیوست 434980


شباهتها به اینجا ختم نمیشه چراغهای عقب دیگه واقعا مال خود پیکانه :eek: عجب :

مشاهده پیوست 434983مشاهده پیوست 434984

و در اخر حلقه مفقوده رو پیدا کردم :

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

سیمکا ۱۳۰۷ (Simca 1307) خودرویی است که در سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۶تولید شده‌است. طراحی آن خودروهای موتور جلو-محور جلو بوده ‌است.
موتور آن ۱۰۵۷ سی‌سی سیستم جعبه‌دندهٔ آن به صورت دستی است.
نکته جالب بین ایرانیان در مورد این خودرو اشتراک کامل چراغهای خطر عقب این خودرو با آخرین طرح پیکان به دلیل طراحی توسط Roy Axe طراح شرکت کرایسلر اروپا است.
 

sina1415

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2010
نوشته‌ها
1,019
لایک‌ها
260


دادا دلار هزاری رو از کجا آوردی
یه مقدارشو بده ما

ولی بازهم میشه حدود 70 تومن که مفته نسبت به پول بی ارزش ایران و ماشینهای بی کیفیت گران
وای خدا چقد قیمت های اونور - به دلار - عالیه .
طرف با 6 ما کار - گیرم که طرف کارمند معمولی باشه که متوسط حقوق 4000 دلار ماهیانه در نطر بگیریم - می تونه یه ماشین خوب سوار شه

ما هم باید 2 سال پس انداز کنیم و هیچی نخوریم و نپوشیم تا بتونیم یه اشغالی مثب 405 بخریم
 

ArashMiniStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آگوست 2010
نوشته‌ها
4,650
لایک‌ها
8,092
محل سکونت
IR/MASHHAD
تو کانادا قثط ماهی10 20 هزار دلار درآمدشونه راحت میتونن هرجی میخوان بخرن.خودتون ریاضی بلدین حساب کنید
 

Gt.Planet

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 آگوست 2013
نوشته‌ها
179
لایک‌ها
152
محل سکونت
فی مَقَر
مجله ماشین نوشته بود یه راننده اتوبوس تو آمریکا با حقوق 4ماه ش میتونه هونداآکورد2012(که24 هزار دلاره بخره) اما اینجا یه مهندس باید حداقل3سال باید پول جمع کنه تازه شانس بیاره تورم رو نکشن....مهندس کجا راننده اتوبوس کجا.

ب نظر م ما ایرانی ها چه اونی ک داره چه اونی ک نداره داریم خودمونو الکی جر میدیم بره هیچ وقتی یه چیزی ک ارزشش اینقده چراباید ما 10برابر ارزشش باید بها بپردازیم..!.این 90%گمرکی پولش چیمیشه؟ صرف چی میشه؟ سئوالی بود ک تو مناظره هم پرسیدن کسی پاسخ نداد
 

Inj3ctoR

Registered User
تاریخ عضویت
10 ژانویه 2013
نوشته‌ها
248
لایک‌ها
18
محل سکونت
NearHere
سلام دوستان

میخواستم یک پراید 111 خریداری کنم
الان حدود 10میلیون بودجه دارم
کسی میتونه راهنمایی کنه که شرایطش به چه صورت هست و اینکه میشه به صورت قسطی خریداری کرد
ممنون
 
بالا