برگزیده های پرشین تولز

اخبار ، مقالات و مطالب مرتبط با آی تی ، نرم افزار ، کامپیوتر و تکنولوژی

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
موشك حامل ماهواره تصويربرداري نسل بعد كه مي‌تواند بر روي اجسامي به كوچكي ‪ ۴۵‬سانتي متر زوم كند روز گذشته از پايگاه نيروي هوايي واندرنبرگ آمريكا به فضا پرتاب شد.

به گزارش ايرنا و به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، ماهواره "ورلد ويو-‪ "۱‬براي شركت "ديجيتال گلوب" كه بيشتر تصاوير "گوگل ارث" را تامين مي‌كند، ساخته شده است. اين ماهواره توسط موشك "دلتا ‪ "۲‬به فضا فرستاده شد.

ماهواره مذكور يك ساعت پس از پرتاب، از موشك جدا شد و در ارتفاع ‪۳۸۲‬ كيلومتري در مدار زمين قرار گرفت.

ماهواره "ورلد ويو - ‪ "۱‬براي جمع‌آوري تصاوير از ‪ ۷۵۱‬كيلومتر مربع در روز طراحي شده است.

دولت‌ها و شركت‌ها براي برآورد آسيب ناشي از بلايايي طبيعي و يا طراحي مسيرهاي گريز پيش از وقوع يا فاجعه ، مي‌توانند از اطلاعات بدست آمده از اين كاوشگر دو هزار كيلويي استفاده كنند.

انتظار مي‌رود اين ماهواره به مدت هفت سال فعاليت كند.

ورلد ويو - ‪ ۱‬اولين ماهواره از دو ماهواره پيشرفته كنترل از راه‌دور است كه شركت ديجيتال گلوب قصد دارد پرتاب كند. بنا بر اعلام اين شركت ماهواره "ورلد ويو - ‪ "۲‬سال آينده براي پرتاب آمده خواهد شد.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
مرکز تحقیقات "SuperSpeed" به عنوان گروه ارتقاء دهنده تکنولوژی USB روز سه شنبه در انجمن های مربوط به توسعه دهندگان اینتل اعلام کرد USB 3.0 از نظر سرعت و کارآیی بهبود چشمگیری خواهد داشت.

این گروه توسعه دهنده با همکاری دیگر مراکز سخت افزاری و نرم افزاری سال آینده میلادی را به تکمیل فناوری USB 3.0 خواهند پرداخت تا مشخصات آنرا نهایی سازند. آنها امیدوارند به این طریق وسایل سخت افزاری ما برای حداقل مدت 5 سال آینده بدون نگرانی از بابت سرعت با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

USB 3.0 هماهنگی و تطابق کاملی با نمونه قبلی خود یعنی USB 2.0 خواهد داشت که با شعار "High Speed" قبلآ ارائه شده است. هرچند که شاید هنوز زود باشد که بتوان USB 3.0 را در مراحل "ابتدایی" خود دانست اما شرکت توسعه دهنده ی آن اهداف زیادی در رابطه با این فناوری دارد و امیدوار است در آینده ای نزدیک به تمام آنها دست یابد.

پیشبینی می شود مشخصات USB 3.0 در اواسط سال 2008 استاندارد سازی شود و در سال 2009 میلادی شاهد دستگاهایی با قابیت پشتیبانی از این فناوری باشیم.

دو هدف اصلی از ساخت SuperSpeed USB عبارتند از افزایش سرعت انتقال اطلاعات به مقدار ده برابر فعلی، یعنی از سرعت 480-Mbits/s در USB 2.0 به سرعت 4.8 Gbits/s در USB 3.0 . بدین ترتیب می توانید یک فیلم 27 گیگابایتی با کیفیت HD را در مدت زمان 70 ثانیه به تجهیز پورتال خود منتقل نمایید. در حال حاضر با کمک فناوری USB 2.0 این امر 15 دقیقه به طول خواهد انجامید. هدف دیگر از ساخت SuperSpeed USB آن است که نیازی به تغییر اندازه و یا شکل ظاهری پورت های USB کنونی نباشد و کانکتورهای اتصال همانند نمونه های فعلی آن باشند.

منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از ExtremeTech)
 

Boo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2006
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
2
فرض كنيم شما تنها كاربري هستيد كه از سيستم‌تان استفاده مي‌كنيد. اگر شما ويندوز xp را طوري تنظيم كرده‌ايد كه هر بار بايد با پسورد وارد آن شويد و يا اينكه هربار صفحه Logon بي دليل ظاهر مي‌شود با اين آموزش مي‌توانيد كاري كنيد كه ويندوز XP به صورت اتوماتيك و مستقيم و بدون درخواست پسورد وارد حساب كاربري شما (Account شما) شود.

فقط توجه داشته باشيد كه اين آموزش فقط براي افرادي مفيد خواهد بود كه به تنهايي از سيستم‌شان استفاده مي‌كنند و سيستم كاربر ديگري ندارد، در غير اينصورت، تمام كاربران مي‌توانند بدون هيچ ممانعتي به حساب شما دسترسي پيدا كنند.

براي اين كار مراحل زير را دنبال كنيد:

1- ابتدا از طريق منوي Start برنامه Run را اجرا كنيد.

2- سپس در آن تايپ كنيد control userpasswords2 و بعد کليد Enter را بزنيد. با اين كار برنامه User Accounts باز مي‌شود.

3- در صفحه‌اي كه باز مي‌شود، حساب کاربري را كه مي‌خواهيد به عنوان حساب اصلي و ابتدايي در نظر گرفته شود انتخاب كنيد ( آن را Highlight كنيد).

4- بعد از اين كار تيك كنار عبارت User must enter a user name and password to use this computer را حذف كنيد.

5- سپس روي دكمه Apply كليك نماييد. سپس يك پيغام نمايش داده مي‌شود كه براي تأييد پسورد کاربري كه انتخاب كرده‌ايد مي‌باشد. پس از تأييد روي دكمه Ok كليك نماييد.

بعد از يك بار Restart كردن سيستم، تغييرات اعمال مي‌شود.

منبع: p30world.com
 

Boo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2006
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
2
با استفاده از setup کامپيوتر، مي‌توانيد تنظيم نماييد که کامپيوتر در تاريخ و زمان معيني روشن شود. بدليل اينکه اکثر setup کامپيوترها از نوع Amibios مي‌باشد، توضيحات بر اساس اين نوع setup بيان شده در انواع ديگر setup هم جاي نگراني نيست و گزينه‌هاي مشابهي وجود دارد.

1- پس از فشردن کليد Power کامپيوترتان قبل از اينکه ويندوز اجرا شود، کليد Delete را چند بار پشت سر هم فشار دهيد. اگر وارد صفحه setup نشديد از کليدهاي Ctrl +Alt+Esc استفاده نماييد.

2- به قسمت Power Management Features برويد.

3- گزينه Set Wakeup Events را انتخاب نماييد.

در اين بخش گزينه‌اي با نام Resume By Alarm را مشاهده مي‌کنيد. اين گزينه را انتخاب نموده و آن را Enable کنيد.

پس از فعال شدن اين گزينه، چند مورد در آن قسمت فعال مي‌شوند. حالا مي‌توانيد تنظيم نماييد که چه موقع کامپيوتر شما خود به خود روشن شود.

الف- Alarm Date: روز را مشخص کنيد.

ب- Alarm Hour: ساعت را مشخص کنيد.

ج- Alarm Minute: دقيقه را مشخص کنيد.

د- Alarm Second: و در آخر ثانيه را مشخص کنيد.

4- به صفحه اصلي setup برگشته و گزينه Save and Exit را انتخاب کنيد.

کامپيوتر شما به محض رسيدن به زمان داده شده بصورت خودکار روشن مي‌شود.



منبع: وبلاگ کامپيوتر دلخواه شم
 

Boo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2006
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
2
شمارنده وب(web counter) يک نرم‌افزار کامپيوتري است که بيانگر شمار بازديدکنندگاني است که از يک صفحه وب بازديد کرده اند.

هنگامي که اين نرم‌افزارها را نصب مي‌کنيد، اين شمارنده‌ها هر باري که يک مرورگر به يك صفحه وب دسترسي پيدا مي‌کند، يک شماره مي‌اندازند.

اين شماره معمولا به صورت يک تصوير ديجيتال خطي يا در يک متن ساده به نمايش در مي‌‌آيد. اين شماره اغلب با تاريخي همراه مي‌شود که اين نرم‌افزار نصب شده است.
شمارنده‌هاي وب لزوما قابل اعتماد نيستند. اداره کننده يک سايت ممکن است شمارنده را با يک عدد بزرگ به راه بيندازد تا سايت را محبوب‌تر از آنچه هست، نشان دهد يا از يک "مولد ترافيک" استفاده کند تا تعداد کليک در صفحات سايت را به طور خودکار بالا ببرد.

در گذشته قرار دادن شمارنده بر روي صفحات وب رايج بود، اما به دلايل متعدد ديگر اين چنين نيست، از جمله:

اين شمارنده‌ها اکنون با آناليزکننده‌هاي وب ‌(web analyser) که به اداره کننده سايت امکان به دست آوردن تصوير کلي بهتري از ترافيک سايت را مي‌دهند جايگزين (يا تقويت) شده‌اند.

از لحاظ عناصر سبکي، وجود شمارنده ديگر به معناي طراحي حرفه‌اي سايت نيست - بلکه به عکس؛ عده‌اي شمارنده را يک شاخص غلط‌ انداز به حساب مي‌آورند که معمولا صاحبان صفحات شخصي آن را به کار مي‌برند.

با اين حال هنوز شرکت‌هاي متعددي به ارائه سرويس‌هاي شمارنده رايگان و پولي ادامه مي‌دهند و برخي از اين سرويس‌ها اطلاعاتي مشروح‌تري در مورد بازديدکنندگان، صفحات ديده‌ شده و غيره را با استفاده از تکنيک‌هاي پيشرفته در اختيار مي‌گذارند.



منبع: همشهري آنلاين
 

Boo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2006
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
2
ورود مدل‌هاي جديد و پيشرفته اسپيكر به بازار و تنوع در مدل، طرح و مارك اين كالا باعث شده تا بسياري از خريداران اسپيكر در انتخاب اين كالا دچار ترديد شوند.

برخي از خريداران علاوه بر توجه به فاكتورهايي چون كيفيت صداي پخش شده، شكل، ظاهر، گارانتي و ... به قيمت دستگاه توجه خاصي دارند و براي گروه ديگر قيمت فاكتور مهمي به حساب نيامده و كيفيت صدا و ويژگي‌هاي اسپيكر از اهميت بيشتري برخوردار است.

در متن زير به نكاتي كه بايد هنگام خريد اسپيكر مورد توجه قرار گيرد، اشاره شده است.
- توجه به قدرت RMS اسپيكر

هنگام خريد اسپيكر بايد قدرت RMS را به عنوان يك ميزان فني درست، براي بيان قدرت مداوم اسپيكر در نظر بگيريد. براي يك كامپيوتر در حد متوسط يك اسپيكر با قدرت حداقل 40 وات مناسب است.


2- كنترل‌ها

اسپيكرهاي مجهز به يك كنترل صداي مركزي به شما اين امكان را مي‌‌دهند كه صدا را بدون زحمت جابه‌جا شدن از يك مكان تغيير دهيد.


3- طراحي بلندگوها

طراحي مناسب و دقيق بلندگوها يكي از عوامل موثر در افزايش كيفيت صدا است. خريد يك اسپيكر با بدنه مناسب مانع از ايجاد صداي نامناسب هنگام پخش صدا مي‌شود. از طرفي طراحي مناسب اسپيكر باعث افزايش جذابيت آن براي كاربر مي‌شود.


4- تعداد كانال‌هاي خروجي

تا قبل از اين اكثر اسپيكرهاي موجود در بازار داراي دو كانال خروجي صداي بم بودند كه اين عامل باعث تاثيرگذاري بهتر هنگام شنيدن صداهاي مختلف مي‌شد. اما امروزه به علت پيشرفت و تعبيه كارت‌هاي صداي چندكاناله روي مادربوردها، كم‌كم اين بلندگوها جاي خود را به اسپيكرهاي چندكاناله مي‌دهند. پس سعي كنيد اسپيكري تهيه كنيد كه حداقل از 4 كانال اصلي و يك كانال براي صداي بم برخوردار باشد.



منبع: دنياي اقتصاد
 

Boo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2006
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
2
کامپيوتر شما بعد از فشردن کليد Pwoer توسط شما، در ابتدا تمامي فرمان‌ها را از بايوس (BIOS) کامپيوتر دريافت مي‌کند. BIOS يک نرم افزار خاص است که بعنوان اينترفيس (ميانجي) بين عناصر اصلي سخت افزارهاي نصب شده بر روي سيستم و سيستم عامل ايفاي وظيفه مي‌نمايد. زمانيکه کامپيوتر روشن مي‌گردد BIOS عمليات‌هاي متفاوتي را انجام خواهد داد. مانند:

- بررسي محتويات CMOS براي آگاهي از تنظيمات خاص انجام شده

- مقدار دهي اوليه ريجسترها و مديريت Power

- اجراي عملياتPOST به منظور اطمينان از صحت عملکرد عناصر سخت افزاري

- تشخيص درايوي که سيستم مي‌بايست از طريق آن راه اندازي (Booting) گردد

- و...

عمليات POST يا Power On Self Test يکي از اصلي‌ترين عمليات کامپيوتر در هنگام روشن شدن مي‌باشد. که تمامي نرم افزارها و قطعات سخت افزاري لازم براي بوت سيستم را تست کرده و آماده به کار مي‌کند. همه بايوس‌ها در هنگام درست بوت شدن سيستم، يک بوق کوتاه در شروع کار مي‌زنند که اين بوق به معني درست و کامل کار کردن تمامي نرم افزارها و سخت افزارهاي اصلي سيستم است. اما گاهي نيز اتفاق مي‌افتد که يک يا چندي از برنامه‌ها يا قطعات معيوب شده يا به عللي از انجام وظيفه باز مي‌مانند، اينجاست که بايوس با تنها راه ارتباطي مستقيم (بوق) شما را آگاه مي‌سازد. اگر از برنامه بايوس خود اطلاعي نداريد به 3 طريق مي‌توانيد از آن آگاه شويد. يکي آنکه به راهنماي مادربرد خود رجوع کنيد. راه ديگر آن است که به هنگام روشن نمودن رايانه به نوشته‌هاي ظاهر شده دقت کنيد مطمئنا نوع آن ذکر خواهد شد. اگر درب جعبه ( کيس ) رايانه را باز کنيد و به چيپ ها و IC هاي روي مادربرد دقت کنيد بر روي بايوس نام آن را نوشته است. عموما بر روي کامپيوترهاي شخصي يکي از دو برنامه بايوس AWARD يا AMIBIOS قرار داده شده که در ادامه به بررسي نحوه گزارش دهي خطاها مي‌پردازيم
كدهاي بوقي بايوس AWARD :

بايوس آوارد عمدتا به پيام‌هاي خطا براي آگاه کردن کاربران از وجود مسئله اتکا دارد، اما چند کد بوقي مشهور وجود دارد که اين تراشه بايوس توليد مي‌کند:

بوق نامحدود (تکرار شونده): خطاي حافظه سيستم

يک بوق بلند پس از دو بوق کوتاه: خطاي کارت گرافيک

يک بوق بلند پس از سه بوق کوتاه: عدم وجود کارت گرافيک يا خطاي حافظه گرافيک

بوق‌هاي متمادي با فرکانس بالا: خطاي داغ شدن پردازنده که در صورت عدم اعتنا ممکن است باعث سوختن cpu شود.


کدهاي بوقي بايوس AMI BIOS :

بايوس AMI BIOS محصول شرکت American Megatrends يکي از بايوس‌هاي متداول است و آخرين نگارش تعدادي کد بوقي دارد که اشکالات زمان بوت شدن را به کاربران مي گويد:

تعداد بوق‌ها در زمان راه اندازي (پيش از POST)

1(يک بوق) ديسکت را در ديسک گردان A: قرار دهيد
2 فايل AMIBOOT.ROM بر روي ديسکت بوت شدني نيست
3 خطاي حافظه سيستمي
4 عمليات به روز رساني بايوس موفقيت آميز بوده است
5 خطاي خواندن ديسک
6 خرابي صفحه کليد
7 حافظه فلش بايوس تشخيص داده نشده است
8 خرابي کنترل کننده ديسکت ران
9 خطاي مجموع بررسي (checksum) بايوس
10 خطاي پاک کردن حافظه فلش
11 خطاي برنامه سازي حافظه فلش
12 اندازه فايل AMIBOOT.ROM درست نيست ( يا حضور ويروس)
3 نا همساني تصوير BIOS ( فايل ROM دقيقا همان نسخه درون بايوس نيست)



تعداد بوق‌ها در زمان POST

1 اشكال از DRAM ميباشد . بنابراين مشكلي در حافظه سيستم به وجود آمده و يا motherboard
2 خطاي حافظه سيستم

3 64 كيلو بايت مورد نياز براي شروع و راه اندازي سيستم در دسترس نيست كه اين هم به RAM بر مي‌گردد .

4 Timer مادربرد کار نمي‌کند
5 CPU با مشکل مواجه است .
6 کامپيوتر نمي تواند به حافظه حالت safe mode برود
7 خطاي استثناي عمومي (مربوط به cpu)
8 حافظه كارت ويدئو مشكل دارد
9 ROM شما مشكل دارد. چيپ BIOS ROM روي motherboard دچار خطا است .
10 CMOS مشكل دارد .
11 اشکال آزمايش حافظه cache

نکته : اگر موقع عمليات POST يک ، دو يا سه بوق پشت سر هم بشنويد، تعويض کارت‌هاي RAM را در نظر بگيريد يا دست کم آنها را بررسي کنيد تا اطمينان يابيد که درست نصب شده اند.

اگر در عمليات POST هشت بوق بشنويد اطمينان يابيد که کارت ويدئويي درست نصب شده است، ممکن است لازم باشد که آن را عوض کنيد.

اگر موقع عمليات POST تعداد بوق‌ها با آنچه گفته شد متفاوت بود ( چهار تا هفت يا 9 تا يازده بوق)، ممکن است يک مسئله جدي در مادربرد يا قطعات ديگر وجود داشته باشد، کامپيوتر را به يک تعميرگاه تخصصي ببريد.
منبع: computer4all
 

Boo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2006
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
2
اگر کاربر مرورگر فايرفاکس هستيد، دفترچه يادداشت، نوشتن روي کف دست، بستن نخ به انگشت و حتي تقويم گوگل را براي يادآوري کارها و مناسبت‌هاي مهم فراموش کنيد.

با اکستنشن ReminderFox ، همه چيز آسان مي‌شود. کافي است اکستنشن را نصب کنيد و مروگر را راه‌اندازي مجدد کنيد. حالا در نوار وضعيت فايرفاکس تصوير يک نخ گره زده شده را مي‌بينيد. روي آن کليک کنيد و بعد روي add reminder کليک ديگري کنيد:

در قسمت description عنوان کاري را که بايد انجام دهيد ، بنويسيد ، تاريخ ، ساعت و دقيقه انجام آن را هم مشخص کنيد. با تيک زدن show alarm popup ، چند دقيقه قبل از مهلت انجام کار ، يک پنجره به طور خودکار باز مي‌شود و به شما يادآوري مي‌کند که چيزي به مهلت انجام کار نمانده است.

اگر به option ‌اين افزونه برويد مي‌توانيد ، افزونه را طوري تنظيم کنيد که هنگام باز شدن پنجره يادآوري‌کننده ، صدايي هم پخش شود.

منبع: وبلاگ يک پزشک
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
8 آبان 1386 - نسخه‌جدید سیستم‌عامل اپل موسوم به Mac OS X Leopard تنها چند روز پس از ورود به بازار با شکایات کاربران مواجه شد.
به ادعای کاربران، این سیستم‌عامل جدید که 158 دلار قیمت دارد، پس از نصب کامپیوترهای شخصی را با مشکل مواجه کرده و امکان ادامه فعالیت را برای کاربران غیرممکن می‌کند.
دیگر کاربران که موفق به نصب این برنامه و به‌روزرسانی آن شده‌اند، شکایاتی را در مورد نصب دیگر برنامه‌ها روی این سیستم‌عامل جدید داشته‌اند.
اپل هنوز هیچ توضیحی را در مورد این مشکلات نداده است، اما گروهی از مهندسان این شرکت اعلام کرده‌اند که به زودی مشکلات موجود در Mac OS X Leopard را برطرف خواهند کرد.
این طور که گفته می‌شود، پس از اتمام مراحل نصل Leopard، کامپیوتر کاربران با مشکل مواجه می‌شود و وارد صفحه اصلی نمی‌شود.

منبع:آی تی ایران
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
ايسنا: ثبت نام اينترنتي آزمون کارشناسي ارشد دانشگاه ها از صبح روز شنبه 12 آبان آغاز مي شود و تا پايان وقت چهارشنبه 30 آبان ادامه خواهد داشت.
معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام اين خبر گفت: داوطلبان متقاضي ثبت نام و شرکت در اين آزمون بايد در اين فرصت به يکي از باجه هاي پستي توزيع کننده مدارک ثبت نام مراجعه کنند و پس از پرداخت 72 هزار ريال به عنوان وجه ثبت نام ، يک کارت اعتباري ثبت نام را که در اصل رمز و کدهاي لازم براي ورود به سايت در آن درج شده است و همچنين يک جلد دفترچه راهنماي شماره يک آزمون کارشناسي ارشد را نيز دريافت کنند.
حسين توکلي ادامه داد: براساس ضوابطي چنانچه داوطلبان علاقه مند باشند، مي توانند در آزمون يکي از رشته هاي انتخابي مشخص شده که به عنوان رشته هاي امتحاني شناور درج شده ؛ به عنوان انتخاب دوم هم شرکت کنند. اين دسته از افراد بايد مبلغ 72 هزار ريال نيز براي ثبت نام در رشته انتخابي دوم پرداخت کنند و يک کارت اعتباري ديگر هم براي ثبت نام دوم دريافت کنند.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات


ياهو اعلام كرد كه ويژگي‌هاي اجراي مديا، انتقال فايل‌هاي بزرگ، زبان‌هاي جديد و ابزارهاي ديگري را به سرويس پيام‌رساني فوري خود افزوده است.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ افزودن ويژگي‌هاي جديد به سرويس پيام‌رساني فوري در پي رشد شمار رقبايي چون سايت شبكه‌ي اجتماعي MySpace از سوي ياهو صورت مي‌گيرد.

ياهو مسنجر ‌٩ به عنوان يك نسخه‌ي آزمايشي از سوي ياهو عرضه شده و در آن ويژگي‌هاي وجود دارد كه مانند ويژگي‌هاي موجود در سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي يا سايت‌هاي اشتراك فايل مانند قابليت اشتراك ويديو يا عكس در يك صفحه پيام است.

در اين سرويس شش زبان از جمله فيليپيني، اندونزيايي، مالزيايي، تايلندي، هندي و ويتنامي افزوده شده است؛ همچنين كاربران مي‌توانند پيام‌ها را هنگامي كه كه رايانه در دسترس آن‌ها نيست به تلفن همراه خود منتقل كنند.

ياهو يكي از بزرگ‌ترين سرويس‌هاي پيام‌رساني فوري است كه در ماه سپتامبر ‌٧/٢٧ ميليون كاربر داشت كه ‌١٩ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزايش يافته‌اند.
 

arash_k

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2006
نوشته‌ها
127
لایک‌ها
0
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات


چين از فن‌آوري تلفن همراه نسل سوم خود در طول بازي‌هاي المپيك سال 2008 استفاده خواهد كرد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تلويزيون مركزي چين (CCTV) به نقل از برنامه‌ريزان اقتصادي رده بالاي چيني اعلام كرد كه اين كشور از سرويس نسل سوم ساخت خود براي المپيك پكن در سال آينده استفاده خواهد كرد.

به گزارش CCTV مقامات كميسيون اصلاحات و توسعه‌ي ملي چين در مورد احتمال به‌كارگيري فن‌آوري‌هاي نسل سوم ديگر در طول بازي‌هاي المپيك اشاره‌اي نكردند.

بر اساس اين گزارش مقامات چيني مدت‌ها در مورد به‌كارگيري فن‌آوري نسل سوم در كنار فن‌آوري‌هاي ديگر براي المپيك وعده مي‌دهند اما حركت چين به سوي فن‌آوري نسل سوم به دليل نزاعات اداري و كامل نبودن نسبي استاندارد نسل سوم طراحي شده در داخل اين كشور كند بوده است
 

Boo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2006
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
2
شايع است كه ويندوز اكس‌پي بخشي از پهناي باند اتصال به اينترنت شما را براي خودش مي‌گيرد، تقريباً چيزي حدود بيست درصد آن! به همين دليل احتمالاً برخي اوقات وقتي با ويندوز اكس‌پي به اينترنت وصل مي‌شويد، احساس مي‌كنيد كه سرعت اتصالتان‌چندان كه بايد، نيست. در اين قسمت از آموزش ترفند‌هاي ويندوز به شما مي‌گوييم كه چطور اين پهناي باند را از ويندوز اكس‌پي، پس بگيريد و سرعت‌ خود را افزايش دهيد. البته توجه داشته باشيد كه اين ترفند تنها روي ويندوز اكس‌پي نسخه حرفه‌اي يا Professional كار مي‌كند (يعني بخش عمده‌اي از ويندوز‌هاي موجود در بازار). بنابراين اگر ويندوز‌تان نسخه Home Edition است (يعني از همان نسخه‌هاي رايگان اصلي كه روي نوت‌بوك‌هاي ارزان قيمت ارائه مي‌شود)، نمي‌توانيد از آن استفاده كنيد. روش انجام كار به اين شكل است:




1. روي دكمه Start در پايين پنجره ويندوز كليك‌نماييد‌ و گزينه Run را اجرا كنيد.



2. در پنجره ظاهر شده، عبارت gpedit.msc را تايپ كنيد و دكمه Enter را بزنيد.



3. پنجره‌اي باز مي‌شود كه Group Policy نام دارد و داراي دو پانل جداگانه است. در پانل سمت چپ، روي علامت به اضافهِ كنار Administrative Templates كليك كنيد.



4. در شاخه‌ باز شده، زيرشاخه Network و سپس QoS Packet Scheduler را باز كنيد.



5. در پانل سمت راست روي گزينه Limit reservable bandwidth دوبار كليك كنيد. پنجره‌اي باز مي‌شود كه همين نام را دارد. گزينه "not configured" را به "Enabled" و مقدار Bandwidth Limit را از بيست به صفر درصد تغيير دهيد.



6. حالا OK كنيد و از پنجره‌ها خارج شويد و ويندوز‌تان را ريستارت كنيد.

اين‌طور به نظر مي‌آيد كه ويندوز اكس‌پي از اين بيست درصد پهناي باند شما استفاده مي‌كند. حال چه بخواهيد از قابليت QoS (كيفيت سرويس‌دهي) كه به صورت پيش‌فرض فعال است، استفاده كنيد يا خير فرقي نمي‌كند.

البته به خاطر داشته باشيد كه دلايل ديگري هم ممكن است موجب كاهش سرعت دانلود شما از اينترنت شود كه از معمول‌ترين آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. سرعتي كه روي كارت اينترنت شما نوشته شده است (همان 56K) يا سرعتي كه در لحظه اتصال به اينترنت به عنوان سرعت اتصال شما نمايش داده مي‌شود (مثلاً 48K يا اگر خط‌شما نويز داشته باشد 28K يا 32K در حقيقت، حداكثر سرعتي است كه خط شما توانايي رد و بدل كردن اطلاعات را درآن سرعت دارد و اصلاً به اين معني نيست كه مي‌توانيد با همان سرعت دانلود كنيد. در حقيقت شركت اينترنتي شما تضمين مي‌كند كه اگر همه چيز كاملاً روبه‌راه باشد (كه هرگز نيست)، شما در بهترين شرايط به اين سرعت خواهيد رسيد.

2. ترافيك شديد روي خطوط سرويس‌دهنده اينترنتي شما (خصوصاً شركت‌هايي كه به كاربران زيادي سرويس مي‌دهند)، موجب افت سرعت مي‌شود.

3. ترافيك شديد روي سروري كه در حال دانلود از روي آن هستيد (مثلاً وقتي در حال دانلود يك فايل از سايت‌هايي نظير Rapidshare يا Download.com هستيد) هم سرعت را كم مي‌كند.

4. محدوديت سرعت روي سروري كه از آن دانلود مي‌كنيد هم يك عامل تعيين‌كننده است. مثلاً اگر سرور مذكور حداكثر سرعت دانلود را دو‌مگابايت در ثانيه تعيين كرده باشد، شما با سريع‌ترين ارتباط اينترنتي هم نمي‌توانيد سريع‌تر از اين، فايل‌هايتان را دانلود كنيد.

5. دوري و نزديكي مركزي كه شما در حال دانلود فايل از روي آن هستيد، هم مهم است. مثلاً شما كه نمي‌توانيد از شرق تهران به يك مركز در غرب تهران وصل شويد و انتظار داشته باشيد كه سرعت شما همان باشد كه روي كارت اينترنتتان نوشته شده است.

6. گاهي هم ارتباط اينترنتي شما بين چند كامپيوتر ديگر در يك شبكه به اشتراك گذاشته شده است و سرعت شما شديداً كاهش مي‌يابد. مثل برخي از كافي‌نت‌ها كه ادعا مي‌كنند سرعت اتصالشان مثلاً يك مگابايت است، اما آن را بين بيست كامپيوتر به اشتراك مي‌گذارند كه براي هركامپيوتر پنجاه كيلوبايت مي‌شود، يعني تقريباً همان سرعتي كه اينترنت خانگيتان هم دارد.

7. دانلود فايل‌هاي سنگين با برنامه‌هاي دانلودر يا برنامه‌هاي P2P كه امكان برقراري چند اتصال همزمان با سرور ميزبان آن فايل را دارند، مي‌تواند به شدت سرعت اينترنت را كاهش دهد. دقيقاً به همين دليل است كه كافي‌نت‌ها چنين برنامه‌هايي را روي كامپيوتر‌هايشان نصب نمي‌كنند. كافي‌است چند نفر با اين برنامه‌ها شروع به دانلود كنند تا ارتباط ديگران تقريباً قطع شود.

8. همين ديگر. بقيه‌اش هم به راستگويي شركت فروشنده خدمات و ميزان نويز خط تلفنتان بستگي دارد



نويسنده : مجله شبكه
 

makintach

Registered User
تاریخ عضویت
11 فوریه 2006
نوشته‌ها
72
لایک‌ها
0
سن
43
بیل گیتس برای همیشه با CES خداحافظی کرد

image.php

رئیس مایکروسافت طی آخرین سخنرانی خود در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) به پیش‌بینی آینده پرداخت. به عقیده وی صفحه نمایش همه وسایل دیجیتال، از تلویزیون‌های غول‌پیکر خانگی گرفته تا صفحه نمایش کوچک گوشی‌های موبایل، در آینده پروضوح (High Definition) خواهند بود و در همه جا به شبکه جهانی اینترنت اتصال خواهند داشت.


به علاوه بیل گیتس اعتقاد دارد که در آیندة نزدیک کاربران به استفاده از چیزی روی خواهند آورد که خودش آن را «واسط کاربری طبیعی» می‌نامد. واسط کاربری طبیعی به معنی استفاده از دست (صفحه‌های لمسی) یا کلام (فناوری‌های تشخیص گفتار) برای کنترل رایانه است.
گیتس می‌گوید: «بسیاري از مردم واقعاً به راهی ساده‌تر برای کاوش در رایانه و وب نیاز دارند.»
اوضاع وقتی جالب‌تر شد که گیتس درباره اوضاع مایکروسافت در روز آخر حضورش در این شرکت صحبت کرد. اما اوج این سخنرانی وقتی بود که ویدیوی طنزی درباره تلاش بیل گیتس برای یافتن یک شغل بعد از ترک مایکروسافت به نمایش گذاشته شد. در این ویدیو بیل گیتس در حال تلاش برای جلب نظر یک خواننده رپ به نام Jay Z است.
بیل گیتس سپس به بونو (خواننده بسیار محبوب گروه راک U2) در پشت صحنه یکی از کنسرت‌هایش زنگ زد و از او درخواست کرد که به عنوان گیتاریست قبولش کنند. البته لازم به گفتن نیست که نتیجه‌ای نگرفت!
بعد نوبت به اسپیلبرگ رسید که نوار امتحان بازیگری بیل گیتس را به گوشه‌ای پرتاب کند. جان استوارت (مجری برنامه پربیننده The Daily Show) هم پیشنهاد گیتس مبنی بر اجرای دو نفرة برنامه را رد کرد.
باراک اوباما و هیلاری کلینتون نیز پیشنهاد همکاری گیتس در مبارزه‌‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا را رد کردند. اوباما حتی مطمئن نبود که دارد با چه کسی صحبت می‌کند: «بیل؟ کدام بیل؟ بیل کلینتون؟»

نمایش محاسبات موبایل
در سخنرانی‌های بیل گیتس همیشه افراد مشهور زیادی حضور دارند. اما این بار حضور تعداد بسیار زیادی از افراد مطرح جهانی مثل جورج کلونی و ال گور باعث شد که سخنرانی بیل گیتس حالت یک وداع شکوهمند را پیدا کند، که واقعاً هم همین‌طور بود.
گیتس رسماً اعلام کرد که این سخنرانی یازدهمین و آخرین سخنرانی وی در CES خواهد بود. اولین سخنرانی گیتس در CES سال 1994 انجام شد. به گزارش بیزنس‌ویک او براي آخرين بار در ماه نوامبر 2007 به عنوان رئیس در جلسه هیئت مدیره مایکروسافت شرکت کرد و در سال 2008 هیچ جلسه‌ای با حضور او انجام نخواهد شد.
گیتس به همراه رئیس واحد تفریحات و وسایل مایکروسافت، رابرت باخ، چند محصول و سرویس جدید شرکتش را معرفی کرد. این محصولات به روشنی نشان می‌دهند در آینده باید شاهد فاصله گرفتن رایانه‌ها از مکان سنتی خودشان از اتاق‌های خواب یا کار و قرار گرفتن آنها در اتاق‌های نشیمن، گوشی‌های موبایل، و ماشین‌های سواری باشیم.
سال گذشته مایکروسافت شرکت Tellme Networks را خرید. حالا در CES شاهد توضیحات باخ در مورد چگونگی ترکیب فناوری تشخیص گفتار این شرکت با سرویس‌های موقعیت‌یاب جهانی (GPS) بودیم. کاربرانِ سرویس مذکور با گفتن کلمه «سینما» به نزدیک‌ترین سینمای محل حضورشان راهنمایی خواهند شد. آنها می‌توانند فقط با گفتن نام فیلمی که خواستار دیدنش هستند، پیش از رسیدن به محل سینما بلیط آن رزرو کنند.
گیتس همچنین بخشی از زمان سخنرانی‌اش را به نمایش چگونگی عملکرد واسط‌ کاربری طبیعی در رایانه سطحی (رایانه‌ای که روی میز اتاق نشیمن خانه‌ها کار خواهد کرد) اختصاص داد. این رایانه با حرکات دست کاربران هدایت خواهد شد.
در حال حاضر چند رایانه سطحی (Surface) به طور آزمایشی در لابی چند هتل نصب شده است، اما گیتس اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد فروش این رایانه‌ها در خرده‌فروشی‌های سراسر جهان باشد. گیتس نشان داد که چطور یک مصرف‌کننده می‌تواند از رایانه سطحی در یک فروشگاه برای سفارشی کردن تخته اسکیتی که می‌خواهد بخرد، استفاده کند؛ یا با قرار دادن یک کاغذ روی میز، تصویر آن را به گوشی موبایل خودش بفرستد.

انتخاب زاویه دوربین در تلویزیون
باخ فناوری تشخیص گفتارِ خودروی جدید شرکت فورد را نشان داد. در این خودرو می‌توان به جای دست با استفاده از گفتار، دستگاه پخش‌کننده موسیقی را کنترل کرد یا به دستگاه موقعیت‌یاب فرمان داد. همچنین می‌توان از طریق وصل کردن گوشی موبایل به ماشین به‌صورت بی‌سیم و از طریق بلوتوث، با گفتن نام هر یک افراد ثبت‌شده در دفترچه تلفن با او تماس برقرار کرد. این فناوری Sync نام دارد و فورد تخمین می‌زند که تا سال 2009 حدود يک میلیون ماشین دارای Sync را به فروش رسانده باشد.
گیتس در ادامه نشان داد که چطور پلتفرم Mediaroom -که مایکروسافت برای شرکت‌های مخابراتی ساخته است- با کانال‌های تلویزیونی Showtime و TNT کار خواهد کرد و به کاربران امکان خواهد داد که زاویه دوربین را در برنامه‌های تلویزیونی انتخاب کنند.
برای نمونه یک دوست‌دار مسابقات تلویزیونی می‌تواند نمای دوربین را روی ماشین مورد علاقه‌اش ثابت کند و یک طرفدار بوکس خواهد توانست از هر زاویه‌ای که بخواهد یک ضربه را تماشا کند. در حال حاضر خدمات مبتنی بر Mediaroom در چند کشور عرضه می‌شوند ولی در آمریکا هنوز ارائه نشده‌اند.
سخنرانی یه یاد ماندنی گیتس همان‌طور که شروع شده بود به پایان رسید: با حضور چند فرد مشهور. باخ، گیتس را به رقابت در بازی Guitar Hero دعوت کرد. در این بازی هر بازیکن باید سعی کند یک قطعه گیتار را بنوازد و کسی که از بقیه دقیق‌تر بنوازد برنده خواهد بود. باخ به عنوان یار از برنده مسابقات جهانی Guitar Hero‌ دعوت کرد. البته بدون شک بیل گیتس در آخرین حضورش در CES بازنده نخواهد بود؛ او به عنوان یار، اسلش [گیتاریست افسانه‌ای گروه Guns and Roses] را بر روی سن آورد!
ictnews
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
سوني در مورد افزايش دماي لپ‌تاپ‌هاي اين شركت هشدار داد


خبرگزاري فارس: سوني هشدار داد، برخي از لپ‌تاپ‌هاي اين شركت به تراشه‌هاي گرافيكي معيوب Nvidia مجهز شده‌اند كه به گفته شركت Nvidia، اين تراشه‌هاي گرافيكي مي‌تواند افزايش دماي لپ‌تاپ و خطر آتش‌سوزي را به دنبال داشته باشد.
A0068097.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، سوني اعلام كرده است كه از هم‌اكنون به صورت رايگان مدل‌هاي مختلف لپ‌تاپ‌هاي Vaio را كه شامل اين مشكل مي‌شوند تعمير و تراشه گرافيكي Nvidia را كه باعث بروز اين مشكل مي‌شود، تعويض مي‌كند.
سوني آخرين شركتي محسوب مي‌شود كه اقدام به تعويض تراشه‌هاي گرافيكي معيوب Nvidia كرده است. پيش از اين شركت‌هاي اپل، دل و اچ‌پي نيز اين تراشه‌هاي مشكل‌دار را در لپ‌تاپ‌هاي خود تعويض كرده بودند.
به گفته سوني، كليه كاربراني كه در لپ‌تاپ خود با اختلالات پخش تصاوير ويديويي، تكثير عكس‌ها يا نمايش صفحه سفيد به صورت ناخودآگاه مواجه مي‌شوند، تراشه گرافيكي آن‌ها مشكل دارد و براي تعويض آن بايد به نمايندگي‌هاي اين شركت مراجعه كنند.
شركت سوني اعلام كرده است كه ضمن تعمير رايگان اين لپ‌تاپ‌ها، به‌جز 12 ماه پشتيباني موجود، آن‌ها را به مدت 3 سال به صورت رايگان گارانتي مي‌كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
توقف فروش نرم‌افزار كپي دي وي دي شركت «ريل»


خبرگزاري فارس: شركت ريل نتوركز، به حكم دادگاه مجبور شد فروش نرم افزار اختصاصي خود براي كپي كردن دي وي دي ها را متوقف كند.
A0620275.jpg


به گزارش فارس به نقل از رويترز، دادگاهي در ايالت كاليفرنيا با صدور حكمي به شركت مذكور دستور داد كه از اين پس فروش نرم افزار مذكور را به طور كامل متوقف كند.
از نظر دادگاه اين نرم افزار موجب نقض حقوق مالكيت معنوي و نقض قانون كپي رايت مي‌شود.
نرم افزار RealDVD كه چند سالي است جنجال برانگيز شده به افراد امكان مي دهد تا از انواع مختلف دي وي دي ها نسخه پشتيبان تهيه كرده و محتواي آنها را بر روي رايانه شخصي كپي كنند.
تعدادي از بزرگترين استوديوهاي فيلم سازي با همكاري اتحاديه هاي Motion Picture و DVD Copy Control شركت ريل نتوركز را تحت تعقيب قرار داده بودند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
شبكه‌هاي اجتماعي به دنبال شكار كودكان و نوجوانان


خبرگزاري فارس: نتايج حاصل از يك مطالعه جديد نشان داد، طي ماه‌هاي اخير ميزان تمايل كودكان به جست‌وجوهاي اينترنتي با موضوع شبكه‌هاي اجتماعي افزايش يافته است.
A0454342.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، شركت سيمانتك در يك مطالعه جديد نشان داده است كه عبارت‌هايي نظير فيس‌بوك و يوتيوب از جمله موضوعات مورد علاقه كودكان براي جست‌وجوهاي اينترنتي محسوب مي‌شود. همچنين، ميزان دسترسي اين افراد به تصاويري كه والدين تمايل ندارند فرزندانشان آن‌ها را مشاهده كنند، زياد شده است.
شركت سيمانتك اين تحقيقات جديد را بر اساس سرويس ويژه خود با نام OnlineFamily.Norton انجام داده است. اين سرويس به والدين امكان مي‌دهد تا رفتارهاي آنلاين فرزندان خود را به صورت مستمر زير نظر بگيرند و آن‌ها را مديريت كنند.
اين سرويس به صورت مستقيم و لحظه به لحظه والدين را در جريان رفتارهاي اينترنتي كودكان قرار مي‌دهد و به اين امكان را فراهم مي‌كند تا در صورت لزوم، براي برخي واژه‌ها و سايت‌هاي اينترنتي فيلترهاي لازم گذاشته شود.
طبق آمارهاي منتشر شده از سوي شركت سيمانتك، واژه‌هاي يوتيوب، گوگل و فيس‌بوك به‌ترتيب سه واژه برتري بودند كه بين ماه‌هاي فوريه تا ژوئيه 2009 توسط كودكان مورد جست‌وجو قرار گرفته‌اند.
در بين 10 واژه برتر مورد نظر كودكان نام‌هايي چون ماي‌اسپيس، ياهو، eBay و تصاوير مستهجن به چشم مي‌خورد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
هكرها باز هم توئيتر را از كار انداختند


خبرگزاري فارس: حمله مجدد به سايت توييتر باعث شد اين سايت بازهم از دسترس خارج شود.
A0704189.jpg


به گزارش فارس به نقل از اي ويك، حمله جديد نيز از نوع DOS يا denial-of-service بوده و مشكلاتي را براي كاربران اين سايت ميكروبلاگيگ ايجاد كرده است.
در حال حاضر اين حملات متوقف شده و مديران توييتر در تلاش براي بهينه سازي سرورهاي توييتر براي جلوگيري از موفقيت دور بعدي حملات هستند.
البته حملات اين بار به قوت حملات قبلي نبوده و موجب خسارات چنداني نشده است.
متخصصان مي گويد مهاجمان اين بار تلاش كرده بودند حملات خود را با سرعت بيشتري سازمان دهي كنند ، ولي با توجه به تمهيدات قبلي مديران توييتر در اين زمينه موفقيت چنداني به دست نياوردند.
سايت توييتر از هفته پيش تاكنون به طور دائم مورد حمله قرار گرفته است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مديركل دفتر نوسازي سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
مذاكره با شركت‌هاي داخلي براي توليد سخت‌افزار امضاي ديجيتال


خبرگزاري فارس: مديركل دفتر نوسازي و تحول اداري سازمان توسعه تجارت از مذاكره با شركت‌هاي داخلي براي توليد سخت‌افزار امضاي ديجيتال خبر داد و گفت: با وجود نهايي شدن اين مذاكرات، باز هم نياز به واردات اين سخت‌افزار داريم.

A0021830.jpg



غلامرضا مقيمي در گفت‌وگو با باشگاه خبري فارس "توانا " با اشاره به كمبود توكن در كشور گفت: تاخير در راه‌اندازي و كاربردي شدن اين امضا به مسائل سرور و سايت مربوط نيست بلكه ناشي از متناسب نبودن تعداد توكن‌ها و متقاضيان اين امضا است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر 130 هزار بازرگان و نماينده متقاضي امضاي ديجيتال وجود دارد كه توان شركت‌هاي داخلي در توليد اين سخت‌افزار در حالت خوش‌بينانه بيش از پنج هزار توكن نيست.
وي با اشاره به وجود دو شركت داخلي توليدكننده توكن گفت: تا زمان راه‌اندازي امضاي ديجيتال، براي پيشگيري از ايجاد مشكل براي بازرگانان، توكن (سخت‌افزار مورد نياز امضاي ديجيتال) مورد نياز را وارد خواهيم كرد.
به گزارش فارس، توكن بخش سخت‌‌افزاري امضاي ديجيتال است كه كليد خصوصي امضا بر روي آن قرار مي‌گيرد.
بنابراين گزارش، اجراي امضاي ديجيتال كه پيش از اين مقدار بود نيمه مرداد ماه در چهار استان كشور اجرا شود به دليل كمبود توكن مورد نياز به اواخر اين ماه موكول شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
اپل در حال تولید رایانه ای به شکل آی فون است

برخی متخصصان با بررسی عملکرد شرکت اپل در ماههای اخیر اعلام کردند این شرکت در حال تولید رایانه ای به شکل آی فون و با نام آی - پد است. به گزارش خبرگزاری مهر، عملکرد شرکتهای مشهور از جمله شرکت اپل همیشه زیر ذره بین تحلیلگران تجاری قرار دارد بر اساس گزارش یکی از همین شرکتهای تحلیلگر به نام پایپر شرکت اپل در حال تولید رایانه ای به نام آی - پد است که می تواند صنعت تولید tablet ها را متحول کند.
یکی از تولیدکنندگان تجهیزات رایانه ای در آسیا به شرکت پایپر اعلام کرده که سفارش تولید قسمتهایی از رایانه های تب لت (Tablet) را از شرکت اپل دریافت کرده اند. به گفته یکی از اعضای این شرکت Tabletجدید شرکت اپل قیمتی در حدود 500 تا 700 دلار داشته، لمسی بوده و از سیستم عاملی مشابه سیستم عامل آی فون استفاده می کند.
همچنین مشابه آی فونها این سیستمهای رایانه ای از تجهیزات موسیقیایی، تصویری و جستجوی اینترنتی برخوردار خواهد بود و می تواند با کتاب الکترونیک کیندل آمازون نیز به رقابت بپردازد. شرکتی که تولید قطعات رایانه جدید اپل را به عهده دارد به دلایل حرفه ای نام خود را افشا نکرده است.
463764_orig.jpg
شرکت اپل ماه گذشته احتمال تولید نت بوکهایی جدید را رد کرده بود زیرا به اعتقاد این شرکت فناوری هایی که در تولید نت بوکها مورد استفاده قرار می گیرد بسیار قدیمی بوده و از توانایی محاسبات بالای رایانه ای برخوردار نیستند.
بر همین اساس تحلیلگران معتقدند شرکت اپل به جای تولید نت بوک در حال تولید Tablet جدیدی مشابه آی فون و تنها با ابعادی بزرگتر است، رایانه ای که می تواند صنعت تولید Tablet ها را متحول سازد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، تحلیلگران اقتصادی بر اساس گزارشهای دریافتی تخمین زده اند که شرکت اپل پس از ارائه محصول جدید خود در سال 2010 در حدود دو میلیون Tablet را با ارزش 1.2 بیلیون دلار به فروش خواهد رساند.
 
بالا