برگزیده های پرشین تولز

اخبار ، مقالات و مطالب مرتبط با آی تی ، نرم افزار ، کامپیوتر و تکنولوژی

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
افزایش امنیت شبکه WiFi و جلوگیری از نفوذ دیگران
unlimited-high-speed-internet-8.jpg



امروزه کمتر کسی را میبینید که در خانه خود ،اینترنت و یک مودم ADSL بی سیم نداشته باشد در این مقاله نکاتی مهم را در جهت افزایش امنیت شبیکه بی سیم بازگو میکنیم با ما همراه باشید.

اگرچه این نکات ممکن است ساده به نظر بیاید اما بسیار مهم است :


1-رمز ورود به مودمتان را عوض کنید با این کار کسی که قصد نفوذ به شبکه شما را داشته باشد به راحتی موفق نخواهد شدچون اکثرافراد معمولا رمز عبور پیش فرض مودمشان را که همان Admin است را تغییر نمیدهند و این امکان سو استفاده را بیشتر میکند.


2- SSID شبکه خود را مخفی کنید با این کار شخصی که قصد نفوذ دارد موفق نخواهد شد حتی در صورتی که پسورد را نیز داشته باشد.


3-- از استاندارد رمز گذاری WPA 2 استفاده کنید این استاندارد یکی از جدیدترین استاندارد های رمز گداری مودم ها و... است که امنیت شما را بسیار بالا میبرد.


4-از رمز های عبور پیچیده و سخت استفاده کنید استفاده از رمز های عبوری که شامل حروف بزرگ و کوچک ،اعداد ،علائم و نشانه ها هستند امنیت را بسیار تقویت میکنند.


5-مک آدر س های مجاز را تعریف کنید با این کار دستگاه هایی که قصد ورود به شبکه را داشته باشند مودم اجازه اتصال را نمیدهد حتی در صورتی که پسورد را نیز داشته باشند !


6-سعی کنید با مراجعه به سایت سازنده مودم خود ورژن نرم افزاری آن را بروزرسانی نمایید .


7-سعی کنید در مواقعی که نیاز به مودم ندارید آن را خاموش کنید تا احتمال هرگونه سو استفاده از بین برود و هچنین عمر مودمتان نیز افزایش یابد.


8-با تماس گرفتن به پشتیبانی سزویس دهنده اینترنت خود از آن ها بخواهید مک آدرستان را قفل کنند با این کار هیچ مودمی جز مودم حال حاضرتان قادر به وصل شدن به شبکه نیست .


9- سعی کنید از مودم هایی استفاده کنید که مارک خوب و معروفی داشته باشند استفاده از این مدم ها نه تنها امنیت شما را بالا میبرد بلکه کیفیت اینترنت شما را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.


10 سعی کنید هر چند وقت یک بار رمز های عبور مودم و شبکه وای فای را عوض کنید.
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
عرضه پردارنده های 14 نانومتری Skylake اینتل به تعویق افتاد!


wol_error.gif
این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده تصویر کامل روی این جایگاه کلیک کنید. تصویر اصلی دارای اندازه 774x501 می باشد.
bdd855fb7775fd36266a0900a249e256_L.jpg




روز گذشته شایعاتی در وب سایت های مختلف پیچیده شد مبنی بر اینکه اینتل عرضه پردازنده های 14 نانومتری دسکتاپ Skylake و چیپ ست های سری 100 خود را که طبق برنامه ریزی ها و اطلاعات قبلی قرار بود در پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی صورت گیرد، تا آخر ماه آگوست ( شهریور ماه سال آینده ) به تعویق انداخته است. البته توجه به این نکته ضروری است که هیچ کدام از این اطلاعات به صورت رسمی از طرف شرکت اینتل اعلام نشده و فقط به صورت حدس و گمان بر اساس یکسری مطالب درز کرده به بیرون می باشد. اوایل این ماه بود که یک منبع معتبر از عرضه پردازنده های نسل ششم اینتل یعنی Skylake-U ( سری موبایل ) و Skylake-S ( سری دسکتاپ ) تا پایان سه ماهه دوم 2015 خبر داده بود.



براساس مطالب منتشر شده در وب سایت Digitimes و منابع دیگری که مرتبط با صنعت ساخت مادربورد می باشند، ظاهرا اینتل به سازندگان مادربورد درمورد این تاخیر در عرضه خبر داده است. اگر این موضوع صحت داشته باشد احتمالا سازندگان قطعات سخت افزاری PC ها در برنامه ریزی تولید و عرضه محصولات مبتنی بر پردازنده های Haswell Refresh و سری Broadwell-U با مشکلاتی مواجه شوند. همچنین این تولید کنندگان نمی توانند از محصولات جدید خود که به پردازنده های Skylake مجهز شده اند در نمایشگاه Computex 2015 که قرار است در ماه ژوئن در تایپه برگزار شود، رونمایی کنند. از طرفی برخی معتقدند این تاخیر در عرضه از سوی اینتل احتمالا به منظور جلوگیری از تداخل فروش با پلتفرم های قبلی صورت گرفته است.
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
مایکروسافت گزینه اشتراک در فضای ابری را در آفیس فعال کرد



wol_error.gif
این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده تصویر کامل روی این جایگاه کلیک کنید. تصویر اصلی دارای اندازه 800x400 می باشد.
FreeCloudStorageOptions.jpg




با معرفی ویندوز 10 مایکروسافت گامی بزرگ در زمینه یک پارچه سازی سری برنامه های خود با سرویس های ابری و سایر دستگاه های ویندوزی برداشت و تا کنون این سیاست موفق نیز بوده است.

همانطور که در خبری قبلا اعلام کردیم مایکروسافت با دراپ باکس همکاری نزدیکی خواهند داشت چرا که توافق نامه ای مشترک را امضا کرده اند پس از آن مایکروسافت گزینه های اشتراک گداری فایل ها را گسترش داد و علاوه بر وان درایو که فضای ابری اختصاصی مایکروسافت است دراپ باکس را نیز اضافه کرد.




office-cloud.jpg





حال در خبری تازه مایکروسافت سعی دارد از فضای های ابری بیشتری به صورت پیش فرض در برنامه آفیس خود استفاده کند مایکروسافت به منظور یکپارچگی هرچه بیشتر سرویس های خود با سرویس های اپل و.... پشتیبانی از آی کلود که سرویس اختصاصی اپل است را در برنامه آفیس فعال کرده است .


مایکروسافت تصمیم هوشمندانه ای گرفته چرا که با پشتیبانی از سرویس های اپل توجه بسیاری از کاربران اپل را به سیستم عامل و به طور کل اکو سیستم خود جلب میکند همچنین کاربران قادر خواهند بود به صورت آنلاین در فضای ابری خود اسناد آفیس را ویرایش کنند.در حال حاضر این برنامه از سرویس های ذخیره ابری همچون دراپ باکس ،گوگل درایو ،باکس،آی کلود و وان درایو پشتیبانی میکند که بزودی بیشتر نیز میشود.
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
HTTP یکی از اساسی ترین استانداردهای موجود در دنیای اینترنت، پس از 16 سال بازنشسته می شود. با معرفی HTTP/2 به عنوان استاندارد جدید، باید فضای وب را با ظاهر و چهره ای جدید ببینیم.

Internet-http2.jpg


بنا به خبرهای منتشر شده کار طراحی و برنامه نویسی این استاندارد امروز به پایان رسیده است و هم اکنون گروه پشتیبان از HTTP/2 در حال انجام اصلاحات و ویرایش های پایانی آن هستند. پس از پایان این مراحل استاندارد جدید HTTP/2 می تواند در همه مرورگرها و سرویس های وب مورد استفاده قرار بگیرد.

HTTP/2 اولین آپدیت Hypertext Transfer Protocol از سال 1999 تا به کنون خواهد بود. هنگامی که در سال 1999 استاندارد HTTP 1.1 برای اولین بار معرفی شد توانست ویژگی های بسیار قدرتمندی را به فضای وب اضافه کند. این استاندارد سبب شد که صفحات وب با سرعت بیشتری بارگذاری شوند. HTTP 1.1 همچنین به واسطه تسهیل انتقال اطلاعات از سرورها به کامپیوترها، ارتباطات بهتری را فراهم کرد. حافظه کش نیز برای اولین بار توسط این استاندارد تعریف شد تا مرورگرها در هنگام فراخوانی دوباره اطلاعات نیازی به اتصال به سرور نداشته باشند.

این استاندارد جدید می تواند مشکلی که کاربران و مدیران سالها با آن روبرو هستند را رفع کند. در حال حاضر سرور ها در هنگام پاسخگویی به چندین درخواست همزمان دچار مشکل هستند و این موضوع می تواند سبب ایجاد باگ در مراحل مختلف انجام کار سرورها شود. استاندارد جدید HTTP/2 با استفاده از قابلیت Multiplexing (پاسخگویی همزمان به چندین درخواست مختلف) می تواند در آن واحد به بسیاری از درخواست ها و ارتباط ها پاسخ دهد. HTTP/2 همچنین با رابط کاربری برنامه های مختلف بهتر ارتباط برقرار می کند و به آنها اجازه می دهد تا محدوده کد بندی اطلاعات و همچنین بازخوانی آنها وسیع تر شود.

Internet-http3.jpg


گوگل اخیراً اعلام کرده است که در اسرع وقت مرورگر کروم را به استاندارد HTTP/2 مجهز خواهد کرد تا بدین وسیله هم سرعت بارگذاری اطلاعات این مرورگر افزایش پیدا کند و هم استفاده از این استاندارد با سرعت بیشتری توسعه یابد.

منبع: Gizmodo
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
آموزش تصویری ثبت‌نام و کار با اینستاگرام

جامع‌ترین مطلب آموزشی اینستاگرام

به احتمال خیلی زیاد اسم برنامه اینستاگرام (Instagram) را شنیده‌اید. این برنامه محبوب جای خود را در گوشی‌های هوشمند بسیاری باز کرده است. اگر می‌خواهید همه‌چیز را درباره این برنامه و نحوه ثبت‌نام و کار با آن را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

معرفی اینستاگرام:
برنامه یا شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال 2010 به‌وجود آمد که دنیای عکس و عکاسی و شبکه اجتماعی را متحول ساخت. در اینستاگرام کاربران می‌توانند از زندگی روزمره خود و هر چیزی که در اطرافشان اتفاق می‌افتد عکس یا فیلم بگیرند و آن‌را با کسانی که دوست دارند به اشتراک بگذارند. البته این شبکه اجتماعی فقط محدود به دستگاه‌های همراه از جمله موبایل و تبلت است.



15208_714.jpg



این اپلیکشین برای سیستم عامل اندروید و iOS موجود است. در این اپلیکیشن علاوه بر آپلود تصاویر و ویدئوها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها، می‌توانید افکت‌های جالبی روی تصویر بگذارید و عکس‌هایی که کاربران دیگر به اشتراک می‌گذارند را دنبال (follow) کنید، کامنت بگذارید و یا آن‌هایی را که دوست داشتید لایک کنید...

نصب اینستاگرام:
برنامه اینستاگرام کاملا رایگان است و برای نصب آن می‌بایست در ابتدا فایل نصبی آن‌را تهیه کنید. برنامه اینستاگرام از طریق Apple Store یا Google Play یا هریک از فروشگاه‌های اینترنتی اپلیکیشن‌های موبایلی قابل دانلود است.


پس از نصب، آیکون اینستاگرام (Instagram) که به شکل یک دوربین قدیمی است را در منوی دستگاه همراه خود مشاهده می‌کنید.


15113_455.jpg


روش‌های ثبت‌نام یا ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام:
پس از اجرای برنامه اینستاگرام، همانطور که در شکل زیر می‌بینید، سه گزینه پیش روی شما خواهد بود:


15114_866.jpg

  1. Register with Facebook:
    زمانی این گزینه را انتخاب می‌کنید که حساب کاربری فیس‌بوک داشته و قصد دارید که حساب کاربری اینستاگرام را به آن متصل نمایید. با انتخاب این گزینه صفحه دیگری مانند شکل زیر باز خواهد شد که کلمه کاربری و رمز عبور فیس‌بوک را از شما خواهد پرسید که با وارد نمودن آن، به‌راحتی حساب اینستاگرام شما فعال خواهد شد.


  2. 15115_595.jpg
  3. Register with Email:
    راه دوم برای ثبت‌نام، انتخاب این گزینه و معرفی یک آدرس ایمیل معتبر می‌باشد. در ادامه روش ثبت‌نام از این طریق به‌طور کامل توضیح داده خواهد شد.
  4. Log In:
    این گزینه را زمانی انتخاب خواهید کرد که قبلا حساب کاربری را ایجاد نموده‌اید و می‌خواهید وارد اینستاگرام شوید.

مراحل ثبت نام در اینستاگرام:
اگر برای ثبت‌نام از گزینه ثبت‌نام با ایمیل (Register with Email) را انتخاب کنید، صفحه‌ زیر باز خواهد شد:

15164_766.jpg

در این صفحه گزینه‌های خواسته شده را بدین صورت تکمیل نمائید:
  • Email: یک آدرس ایمیل معتبر (مانند یاهو، جی‌میل، ...) خود را وارد نمائید.
  • Username: نام کاربری دلخواه که تکراری نباشد. (در صورت تکراری بودن با نمایه قرمز رنگ اخطار داده می‌شود)
  • Password: کلمه عبوری که حداقل 8 کاراکتر (حرف یا عدد یا ترجیحا ترکیبی از حروف و اعداد و کاراکترهای ویژه)
  • Name: نام حساب کاربری (وارد نمودن این گزینه اختیاری می‌باشد)
  • Phone: شماره تلفن همراه‌تان که به پیدا کردن شما در اینستاگرام توسط کسانی که شماره شما را دارند کمک خواهد کرد. (وارد نمودن این گزینه هم اختیاری است)
نمونه تکمیل شده این صفحه به‌صورت زیر می‌باشد:

15165_474.jpg

پس از اتمام این مرحله، گزینه تیک آبی رنگی که در بالای صفحه وجود دارد را بزنید تا به مرحله بعد بروید.
در این مرحله از شما سوال می‌پرسد که ایمیل وارد شده صحیح است یا خیر:

15166_228.jpg

در صورت صحت ایمیل وارد شده، بر روی گزینه Yes کلیک کنید.
در این مرحله به شما پیشنهاد می‌دهد که دوستان‌تان در فیس‌بوک که از اینستاگرام استفاده می‌کنند را پیدا کنید:

15167_301.jpg

اگر تمایل به این کار دارید با انتخاب گزینه Find your Facebook friends و پر نمودن موارد خواسته شده از حساب فیس‌بوک‌تان (در صورتی که حساب کاربری فیس‌بوک دارید) مراحل را ادامه دهید، در غیر این‌صورت با انتخاب گزینه Not now و زدن دکمه Yes, skip از آن صرف‌نظر کنید.

15168_800.jpg

در مرحله بعد از شما می‌پرسد که آیا اجازه می‌دهید با جستجو در لیست شماره تلفن‌های موجود در دفترچه تلفن گوشی، اسامی دوستان‌تان که در اینستاگرام عضو هستند را به شما نشان دهد؟ در صورت تمایل گزینه Allow را انتخاب کنید:

15169_974.jpg

با انتخاب این گزینه صفحه‌ای مانند شکل زیر باز خواهد شد که با انتخاب گزینه + در سمت راست هر نام، می‌توانید آن‌ها را دنبال (Follow) کنید (سبز رنگ خواهد شد که با کلیلک دوباره غیرفعال می‌گردد). منظور از دنبال یا فالو کردن این است که یعنی می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده آن‌ها را ببینید. البته درخواست دنبال کردن شما باید توسط آن‌ها مورد پذیرش قرار گیرد.

15219_622.jpg

با زدن دکمه پیکان آبی‌رنگ بالا، به صفحه‌ای به شکل زیر و با عنوان Suggested Users منتقل خواهید شد که به صورت تصادفی نام و نمایه اشخاصی که در اینستاگرام عضو هستند را به شما نشان می‌دهد که در صورت تمایل می‌توانید وارد صفحات آنها شده و آن‌ها را نیز دنبال کنید.

15171_661.jpg

برای اتمام کار، گزینه Done بالای صفحه را انتخاب نمائید.
بله اکنون ثبت‌نام شما در اینستاگرام به پایان رسیده و شما یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی محبوب دارید!

15172_572.jpg


آموزش کار با اینستاگرام:
برای کار با اینستاگرام کافیست که شما را با 5 دکمه یا آیکون اصلی این برنامه آشنا کنیم:

  1. آیکون Home:

    15173_868.jpg

    انتخاب این گزینه، شما را به صفحه خانگی این برنامه منتقل خواهد کرد. در این صفحه آخرین به‌روزرسانی‌های دوستان‌تان و صفحاتی که آن‌ها را دنبال می‌کنید را می‌توانید ببینید.
  2. آیکون Explore:

    15177_146.jpg

    در این صفحه عکس‌ها و ویدئوهای محبوب و پربازدید از کاربران مختلف را می‌توانید ببینید.
  3. آیکون Camera:

    15178_440.jpg

    با انتخاب این آیکون دوربین گوشی هوشمند شما فعال شده و می‌توانید با استفاده از آن، عکس یا ویدئوی خود را گرفته و به‌راحتی آن‌را به اشتراک بگذارید. (در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد)
  4. آیکون News:

    15180_406.jpg

    این صفحه شامل دو قسمت خواهد بود:
    1. Following: در این صفحه قادر خواهید بود آخرین فعالیت افرادی که آنها را دنبال می‌کنید را ببینید. یعنی این‌که آنها چه عکس‌ها یا ویدئوها را لایک کرده‌اند.
    2. You: در این قسمت عکس‌ها یا ویدئوهایی که اضافه کرده‌اید و افراد دیگر آن‌ها را لایک کرده‌اند نمایش داده می‌شوند. همچنین روند دنبال کردن صفحه شما توسط افراد دیگر نشان داده می‌شود.
  5. آیکون Profile:

    15179_239.jpg

    کلیه تنظیمات عمومی و خصوصی حساب کاربری یا پروفایل شما در این قسمت انجام می‌شود. همچنین در قسمت بالایی این صفحه، تعداد و صفحه پست‌های شما (posts)، تعداد و افراد دنبال‌کننده شما (followers) و همچنین تعداد و افرادی که شما آنها را دنبال می‌کنید (following) نشان داده می‌شوند. (چگونگی ویرایش مشخصات در ادامه توضیح داده شده است)
ویرایش مشخصات کاربری در اینستاگرام:
در قسمت Profile و با کلیک بر روی دکمه Edit Your Profile وارد قسمت تنظیمات حساب کاربری می‌شوید:




15195_738.jpg





قسمت اول تنظیمات عمومی پروفایل است، مثل نام کاربری، اسم، آدرس وبسایت، بیوگرافی...
قسمت دوم مربوط به تغییرات خصوصی پروفایل است. مثل آدرس ایمیل، شماره تلفن، تغییر رمز عبور، جنسیت و...

قسمت Post are Private را اگر فعال نمایید تمامی پست‌هایی که می‌گذارید فقط برای افرادی که شما را دنبال می‌کنند نشان داده خواهد شد و در صورت خاموش بودن، برای تمامی افراد نمایان خواهد بود.


اشتراک‌گذاری عکس یا فیلم در اینستاگرام:
با کلیک بر روی آیکون Camera وارد قسمت دوربین دستگاه می‌شوید. در این قسمت هم می‌توانید با دوربین دستگاه‌تان عکس‌برداری و فیلمبرداری کنید و هم از قسمت گالری، عکس یا فیلم انتخاب کرده و به اشتراک بگذارید.

پس از گرفتن عکس و یا انتخاب عکس از گالری، وارد قسمت افکت‌گذاری و ویرایش عکس می‌شوید.


پس از انجام تغییرات، برای به ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری، روی آیکون پیکان بالای صفحه کلیلک کرده یا در غیر این‌صورت آن‌را کنسل کنید. در مرحله بعدی از شما می‌خواهد یک عنوان برای عکس خود بنویسید، یا موقعیت مکانی عکس را مشخص کنید.

در قسمت SHARE هم می‌توانید مشخص کنید که عکس در کدام شبکه اجتماعی دیگر اشتراک گذاری شود...

تغییر عکس حساب کاربری در اینستاگرام:
برای اینکه عکس نمایه خودمان را در اینستاگرام تغییر دهیم بایستی از قسمت Profile بر روی عکس نمایه که در قسمت بالا سمت چپ مشخص است، کلیک نماییم که با انجام این کار شکل زیر نمایان خواهد شد:


15196_984.jpg


گزینه Take Photo دوربین را فعال کرده و می‌توانیم همان موقع عکس را گرفته و به عنوان نمایه قرار دهیم.

گزینه Choose from Library امکان انتخاب عکس‌های ذخیره شده از گالری گوشی را می‌دهد.

گزینه Import from Facebook امکان انتخاب عکس از حساب کاربری فیس‌بوک را (در صورتی که داشته باشید) می‌دهد.



گزینه Import from Twitter هم امکان انتخاب عکس از حساب کاربری توئیتر را (در صورتی که چنین حساب کاربری را داشته باشید) می‌دهد.

حذف عکس یا ویدئوی به اشتراک گذاشته شده:
برای این منظور با ورود به حساب کاربری (Profile) و انتخاب عکس یا ویدئوی مورد نظر، سپس در پنجره باز شده، آیکون سه نقطه (...) را کلیلک کرده و گزینه Delete را انتخاب نمائید.

پیدا کردن شخص یا صفحه‌ای خاص در اینستاگرام:
برای یافتن صفحه مربوط به یک شخص یا صفحه دیگر، در قسمت حساب کاربری یا پروفایل، از گزینه ذره‌بین استفاده کرده و اسم آن شخص یا صفحه را وارد نموده و گزینه جستجو را کلیک نمائید. در این‌صورت لیست صفحات پیدا شده نمایان خواهند شد و شما با باز کردن آن صفحات می‌توانید صفحه‌ای که دنبال آن بودید را یافته و در صورت تمایل با انتخاب گزینه Follow آن‌را دنبال نمائید.

نرم‌افزار و آموزش دانلود و ذخیره عکس‌ها و ویدئوهای اینستاگرام
شبکه اجتماعی اینستاگرام مملو از تصاویر و عکس‌های جالب توجه و زیبا است. اما نکته بد ماجرا اینجا است که کاربران این شبکه اجتماعی تنها قادر به دیدن و به اشتراک گذاشتن این تصاویر هستند و اجازه دانلود و ذخیره آن‌ها را ندارند. اگر نیاز به ذخیره و دانلود تصاویر اینستاگرام دارید، در نتیجه نیاز به یک نرم‌افزار جانبی برای این مقصود هست...

نرم افزار Save-o-gram ابزاری رایگان برای دانلود تصاویر و ویدئوها از شبکه اجتماعی اینستاگرام است که بر روی همه نسخه‌های ویندوز از XP تا 8.1 قابل استفاده می‌باشد. با استفاده از این ابزار از هر حساب کاربری اینستاگرام قادر به دانلود تصاویر و ذخیره آن‌ها خواهید بود.



بررسی و رفع مشکلات و خطاها

درصورتی‌که در حین ثبت نام در اینستاگرام یا کار با آن با خطا (error) یا مشکل خاصی برخورد کردید، به بخش راهنمای سایت اینستاگرام (help.instagram.com) مراجعه کرده و خطای مورد نظر را در قسمت جستجو وارد (کپی) نمایید. اگر در ترجمه جملات معمول انگلیسی مشکل داشتید، آدرس صفحه نتیجه جستجو شده را در مترجم گوگل کپی کنید!
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
لابراتوار امنیتی کسپرسکی از یک برنامه حیرت‌انگیز جاسوسی علیه ایران و 30 کشور دیگر پرده برداشت...


کسپرسکی لب، کمپانی قدرتمند و مطرح روسی فعال در حوزه آنتی ویروس و حملات سایبری دیروز فاش کرد که یک برنامه جاسوسی سطح بالا و بسیار سنگین سایبری در چند سال اخیر در جریان بوده است.
کسپرسکی گروه مسئول این عملیات را Equation Group نامیده که از طریق برنامه‌های جاسوسی و بدافزارهای مختلف از کامپیوترهای مراکز دولتی، اپراتورهای مخابراتی، مراکز نظامی، مراکز هسته ای، زیرساخت‌های انرژی و دیگر کمپانی‌ها در بیش از 30 کشور جهان جاسوسی می‌کند.

کسپرسکی نام کشور حمایت کننده از اکوئیژن را اعلام نکرده، اما می‌گوید گروه مذکور ارتباط بسیار نزدیکی با ویروس مخرب استاکس‌نت دارد که توسط آمریکا و اسرائیل تولید و علیه مراکز هسته ای ایران مورد استفاده قرار گرفت. هر چند سطح عملیاتی استاکس‌نت در مقایسه با سطح جاسوسی این برنامه بسیار جزئی‌تر به نظر میرسد.

اکوئیژن از سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 2008 فعالیت خود را افزایش داده است و در این راستا ابزارهای جاسوسی خارق العاده ای را تولید کرده که کسپرسکی آن‌ها را با نام‌های Equationdrug، Doublefantasy، Triplefantasy، Grayfish، Fanny و Equationlaser معرفی می‌کند. مجموعه این ابزارها قادر بوده‌اند که کامپیوترهای مجهز به ویندوز، فلش مموری های یو اس بی و حتی فرمویرها را آلوده کنند.
کسپرسکی در ابتدای گزارش خود اکوئیژن را اینگونه تعریف می‌کند: «این گروه حرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین گروهی است که تاکنون مشاهده کرده ایم.»

شاید جالب‌توجه‌ترین بخش این گزارش به نصب ماژول‌هایی به همراه ابزارهای Equationdrug و Grayfish بازگردد که اکوئیژن از آن‌ها برای بازنویسی فرمویر هارددرایوهای تولیدی کمپانی‌های مکستر، سیگیت، وسترن دیجیتال و سامسونگ استفاده می‌کرده است. در این روش به محض آلوده‌شدن هارددرایو، حتی فرمت آن و نصب دوباره سیستم عامل نیز قادر به حذف این بدافزارها نبوده است.

کسپرسکی می‌گوید که تأسیسات و کامپیوترهای بیش از 30 کشور دنیا شامل ایران، روسیه، سوریه، افغانستان، هنگ کنگ، مکزیک، ایالات متحده، فرانسه، سوئیس، بریتانیا و هند بالاترین سطح آلودگی به این برنامه جاسوسی را تجربه کرده‌اند.


irancyber1.jpg


گزینه جاسوسی از مراکز مالی نخستین گزینه ای است که در مورد ایران ذکر شده است.


این احتمال وجود دارد که دلیل علاقه این گروه به جاسوسی‌های مالی، مسأله تحریم و تأثیر آن بر اقتصاد کشورمان باشد.


از جنبه‌های جالب این گزارش عدم آلودگی کامپیوترهای کشورهای اردن، ترکیه و مصر بوده است...!!
در مجموع کسپرسکی می‌گوید که 500 هدف را در سراسر دنیا شناسایی کرده که مهم‌ترین آنها کامپیوترهای از نوع سرور بوده است. در ادامه تأکید شده که این ابزارهای جاسوسی می‌توانند خود را از بین ببرند، بنابراین ممکن است هدف‌های غیرقابل شناسایی بسیاری وجود داشته باشد.

این گزارش کسپرسکی پس از آن منتشر می‌شود که چند روز پیش نیز یکی از بزرگ‌ترین دزدی‌های بانکی دنیا با ارزش یک میلیارد دلار توسط این کمپانی فاش شده بود.
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
پشتیبانی مایکروسافت از سرویس چت گروهی Rooms برداشته خواهد شد
پشتیبانی مایکروسافت از سرویس چت گروهی Rooms برداشته خواهد شد



ویندوز فون ۸ در سال ۲۰۱۲ میلادی ارائه گردید و یکی از مهم ترین امکانات جدید آن Rooms نام داشت که در واقع نوعی افزونه برای هاب People بود و امکان گفتگو و اشتراک گذاری تصاویر را برای کاربران فراهم می کرد.
اما این امکان، آنطور که مایکروسافت انتظار داشت با استقبال خوبی از سوی کاربرانش روبرو نشد و کار به جایی رسید که حالا شرکت مذکور اعلام کرده از ماه آینده، پشتیبانی از سرویس یاد شده را متوقف خواهد کرد.
در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

مایکروسافت طی ایمیلی اعلام کرده که «ما در حال آماده سازی بسترهای لازم برای گنجاندن امکانات جدید در ویندوز ۱۰ هستیم تا کاربرانمان همچنان بتوانند با دوستان خود در ارتباط باشند.»
البته کاربران ویندوز ۸ همچنان خواهند توانست که روم های موجود را مشاهده نمایند اما دیگر امکان ایجاد موارد جدید یا ارسال پیام از طریق آن را نخواهند داشت.
در مورد کاربرانی که سیستم عامل تلفن همراه خود را به نسخه پیش نمایش فنی ویندوز ۱۰ به روز رسانی خواهند کرد هم باید اضافه نماییم که رومز به طور کامل از آن حذف خواهد شد.
هفته گذشته که بیلد پیش نمایش این نسخه ارائه شد، کاملا مشخص بود که خبری از امکان مورد بحث در آن نیست اما بیانیه مایکروسافت نه تنها این مسأله را تأیید می کند، بلکه نشان می دهد که تلفن های هوشمند ویندوز فونی کنونی نیز دیگر از آن پشتیبانی نخواهند کرد.
این خبر ممکن است باعث ناراحتی آنهایی شود که به استفاده از این سرویس عادت کرده اند با این همه، می توان گفت که پایان پشتیبانی از آن، بهترین تصمیمی است که مایکروسافت می توانست در دراز مدت اتخاذ نماید.
وجود امکان چت گروهی که تنها کاربران ویندوز فون از همه قابلیت هایش بهره مند هستند، با سیاست روشنفکرانه مایکروسافت که همانا قرار دادن نرم افزارهایش روی سیستم عامل های مختلف است همخوانی لازم را ندارد، به خصوص آنکه مایکروسافت سرویس پیام رسان خوبی به نام GroupMe دارد که روی پلتفرم های مختلف کار می کند.
زمان نشان خواهد داد که کمپانی مورد بحث تا چه اندازه سرویس ارسال پیام خود را در بیلد نهایی ویندوز ۱۰ پخته تر خواهد کرد اما این مسأله که اغلب کاربران کامپیوتر، از تلفن های ویندوز فونی استفاده نمی کنند می تواند تا حدودی این امر را روشن کند.
منبع:
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
پردازنده انویدیا تگرا X1 رکورد بنچ مارک ها را شکست



wol_error.gif
این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده تصویر کامل روی این جایگاه کلیک کنید. تصویر اصلی دارای اندازه 800x400 می باشد.
3493357_original.jpg

کمپانی انویدیا در نمایشگاه CES2015 که در لاس وگاس برگزار شد نسل جدید پردازنده های خود را رونمایی کرد این پردازنده ها همگی با معماری 64 بیتی آرم هستند و از نوع 8 هسته ای میباشند .
این پردازنده که از رزلوشن 4K پشتیبانی میکند توانسته در تست هایی که به تازگی منتشر شده است رکورد ها را بشکند! و امتیاز بنچمارک انتوتو 74997 را ثبت کند ،که این اولین باری است بنچ مارک بالای 70 هزار ثبت میشود ،نکته حالب توجه راجع به بنچ مارک ها این است که تمام دستگاه ها و تلفن های هوشمندی که امسال عرضه شده است توانسته اند رقم بنچمارکی نهایتا حدود 50 هزار را ثبت کنند.

Tegra-x1-bench.jpg


پردازنده انویدیا تگرا X1 همانطور که در ابتدای خبر توضیح داده ایم یک پردازنده 64 بیتی بوده که بر اساس معماری خوشه ای ARM طراجی و تولید شده است ،این معماری خوشه ای دارای 8 هسته میباشد که به دو قسمت تقسیم میشود 4 هسته که برای کار های سبک مناسب است و 4 هسته که مناسب پردازش های سنگین میباشد 4 هسته ای که برای کار های سبک در نظر گرفته شده است معماری کورتکس 53 دارد و 4 هسته قوی نیز کورتکس 57، این دو پردازنده در کنار هم تشکیل این نسل قدرت مند پردازنده های انویدیا را میدهند جالب است بدانید پردازنده نسل قبل انویدیا که در تبلت نکسوس 9 نیز استفاده شده است بر اساس معماری Maxwellطراحی شده است که دارای 256 هسته کودا میباشد.
این چیپست توانسته در قسمت تست 3D بنچمارک 21 هزار را در رزلوشن 4K ثبت کند که رقم بسیار خیره کننده و بالایی است و این نشان از قدرت فوق العاده آن میدهد.در مقایسه با رقبا تنها رقیبی که برای آن در حال حاضر با توجه به شایعات در نظر گرفته شده است پردازنده اکزینوس 7420 که قرار است در گلکسی اس 6 استفاده شود است. بر اساس تصاویر منتشر شده این پردازنده توانسته امتیاز 60978 را ثبت کند.
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
پشتیبانی مانیتور 27 اینچ گیمینگ MG279Q ایسوس، از قابلیت نرخ به روز رسانی تصویر متغیر
wol_error.gif
این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده تصویر کامل روی این جایگاه کلیک کنید. تصویر اصلی دارای اندازه 774x516 می باشد.
f2d330db2c1d302715223f7cd15cd5fa_L.jpg


کمپانی ایسوس اوایل ماه فوریه از مانیتور 27 اینچی گیمینگ خود با اسم MG279Q رونمایی کرد. امروز اطلاعات جدیدی منتشر شده که نشان می دهد این مانیتور ظاهرا از قابلیت همگام سازی تطبیقی و نرخ به روز رسانی تصویر متغیر ( VRR ) به منظور کاهش حداکثری پرش و تاخیر تصویر پشتیبانی خواهد نمود.
برای بهره مندی از قابلیت VRR در این مانیتور از کانکتور DisplayPort 1.2a plus استفاده می شود که بر اساس این اطلاعات هیچ گونه هماهنگی و وابستگی با دیگر برندهای مجهز به نرخ به روز رسانی تصویر متغیر ندارد. به گفته ایسوس این صفحه نمایش به حداقل نرخ به روز رسانی 40 هرتز تا حداکثر مقدار 120 هرتز مجهز شده است. این مانیتور جدید که دارای صفحه نمایشی با ابعاد 27 اینچ می باشد از پنل IPS و دقت تصویر 2560 در 1440 پیکسل بهره مند شده است.

از دیگر مشخصات این مانیتور می توان به زمان پاسخگویی G2G 5 میلی ثانیه ای ، روشنایی 350 شمع در متر مربع ، نسبت کنتراست یک به 1000 و زاویه دید وسیع 178 درجه ای افقی و عمودی اشاره نمود. قاب باریک دور صفحه نمایش یکی از موارد خوب طراحی در این محصول به حساب می آید که در کنار آن تنظیمات ارگونومیک و کامل پایه نگه دارنده برای کاربران بسیار ایده آل خواهد بود. از اتصال های تعبیه شده در این مانیتور می توان به یک عدد DisplayPort ، یک عدد Mini DisplayPort ، دو عدد HDMI ، یک عدد MHL و همچنین 2 پورت USB 3.0 با قابلیت شارژ همزمان اشاره کرد.
علاوه بر این موارد مانیتور MG279Q دارای قابلیت حرکت و جابه جایی آسان بر روی صفحه نمایش و منوهای نمایش داده شده بوسیله جوی استیک 5 جهته می باشد. ایسوس سه ماهه اول 2015 میلادی را برای عرضه این مانیتور تعیین کرده و قیمت 599 دلار را برای فروش آن در نظر گرفته است.
 

FBI_20

کاربر بخش دانلود نرم افزار
کاربر فعال
تاریخ عضویت
3 ژانویه 2012
نوشته‌ها
4,762
لایک‌ها
2,997
محل سکونت
تــهـــــر ا ن
نوت بوک CF 54 پاناسونیک با طعم AMD FirePro!
wol_error.gif
این تصویر تغییر اندازه داده شده است. برای مشاهده تصویر کامل روی این جایگاه کلیک کنید. تصویر اصلی دارای اندازه 774x581 می باشد.
1f77879b610476cf4577162eb46bba35_L.jpg

پاناسونیک یکی از شرکت هایی است که در زمینه ساخت نوت بوک های جان سخت تبحر خاصی دارد و می توان مدل هایی از این برند را یافت که مقاومت بالایی دارد. این سری که به نام ToughBook معروف هستند در ظاهر ساختار ضمختی دارند که اما در داخل خود امکانات خوبی را ارائه می کنند که می تواند هر کسی را راضی کنند.
این گونه نوت بوک ها در کاربردهای مختلفی به کار می روند. در تازه ترین عضو این خانواده جان سخت به نام CF54، پاناسونیک از پردازنده گرافیکی قدرتمند FirePro M5100 ای ام دی استفاده کرده است.

این پردازنده گرافیکی که برای کاربردهای حرفه ای و صنعتی ساخته شده است باعث افزایش کارایی این نوت بوک در کاربردهای پیشرفته پردازشی صنعتی می شود. این پردازنده گرافیکی براساس فناوری 28 نانومتری ساخته شده است و کارایی خوبی در نرم افزارهای طراحی سه بعدی یا مهندسی دارد.

این پردازنده گرافیکی با آن که دارای رابط حافظه 128 بیتی است اما در کاربردهای در نظر گرفته برایش به خوبی عمل می کند. پاناسونیک اطلاعات در مورد قیمت و یا جزییات دیگر این محصول ارائه نکرده است.
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
ساعت اما مایکروسافت (Emma Watch) : چاره‌ای برای لرزش‌های پارکینسون
مایکروسافت ساعتی به نام اما واچ (Emma Watch) ساخته است. بنا به گفته‌های این شرکت، ساعت اما می‌تواند به افرادی که بیماریپارکینسون دارند، برای نوشتن با وضوح بیشتر کمک کند. اما واچ یا همان ساعت اما ویبره‌هایی را به مغز می‌فرستد که برای کمک به کنترل لرزش‌های دست، مفید خواهد بود. مایکروسافت از اما واچ در کنفرانس Buildd، پرده برداری کرد. این ساعت فعلاً در حد یک نمونه اولیه است، اما می‌تواند گامی مفید به سمت پیشرفت در استفاده از فناوری‌های پوشیدنی باشد که به یاری افرادی با شرایط جسمی خاص خواهد شتافت. با مجله قرمز همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درمورد ساعت اما کسب کنید.


عملکرد ساعت اما برای کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون چگونه است؟
لرزش غیر قابل کنترل، یکی از علائم متداول بیماری پارکینسون است و غیرقابل درمان است. بیش از ۱۰ میلیون انسان در سرتاسر دنیا به بیماری پارکینسون مبتلا هستند و سبب شده است کنترل حرکات خود را از دست بدهند. اما واچ را از روی نام اما لاوتون (Emma Lawtonn) نام گذاری کرده‌اند. اما لاوتون یک طراح گرافیک مبتلا به بیماری پارکینسون بوده و دوست مدیر نوآوری تحقیقات مایکروسافت (هایان ژانگ – Haiyan Zhang) است. ژانگ این ساعت را برای اما طراحی کرده بود. موتورهای ویبره‌ی کوچکی در ساعت اما تعبیه شده است که سیگنال‌هایی را برای منحرف کردن ذهن لاوتون تولید می‌کند تا سعی در ایجاد لرزه نکند. این موضوع سبب آرام شدن حرکت ماهیچه شده و نوشتن را ساده‌تر می‌کند که مهارتی حیاتی برای یک طراح گرافیک است.

%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D9%88%D8%A7%DA%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%A7-Emma-Watch-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%86%D8%B3%D9%88%D9%86-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5.jpg


لاوتون از مجموعه‌ای از ویبره‌های ریتمیک استفاده می‌کند، اما الگوی این ویبره‌ها می‌تواند با استفاده از اپلیکیشنی بر روی تبلتی با ویندوز ۱۰۰، سفارشی شود. ژانگ می‌خواهد تحقیقات بیشتری درمورد نحوه یاری سنسورها و هوش مصنوعی برای بیماری پارکینسون انجام دهد. لاوتون به مایکروسافت گفت:

ساعت اما، لرزش‌های دست من را متوقف نکرده است و نوشتن من با آن، بی نقص نیست؛ اما بسیار بهتر از حالت عادی است.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
به زودی می‌توانید از طریق صحبت با تلویزیون خود کل خانه‌ را تحت کنترل درآورید

%D8%B5%D8%AD%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86.jpg

کنترل کردن تمام زیر و بم یک خانه و لوازم و ملزومات آن از طریق صحبت با تلویزیون موضوعی است که بیش از واقعیت در فیلم‌های علمی تخیلی مشاهده شده است. با این حال شرکت گوگل قصد دارد به زودی این تخیل را به واقعیت تبدیل کند و امکان کنترل کردن خانه‌ی کاربران خود همراه با تمام لوازم و ملزومات موجود در آن را از طریق صحبت با تلویزیون خانه در اختیار آن‌ها قرار دهد. برای کسب آگاهی بیشتر در رابطه با این موضوع می‌توانید در ادامه‌ی مطلب پیش رو با مجله قرمز همراه باشید.


به تازگی شرکت گوگل خبر از این داده است که قصد دارد پلتفرم Android TV را به قابلیت‌های مختلف هوش مصنوعی اختصاصی خود یعنی دستیار گوگل یا Google Assistant مجهز کند. به این ترتیب کاربران پلتفرم اندروید تی وی از این امکان برخوردار خواهند بود که از طریق صحبت با تلویزیون خود، تعامل و ارتباط بیشتری را با این ابزار هوشمند برقرار نمایند.

امکان کنترل کردن اجزای خانه از طریق صحبت با تلویزیون
البته تجهیز پلتفرم Android TV به هوش مصنوعی اختصاصی شرکت گوگل تنها به کنترل کردن تلویزیون خانه از طریق این هوش مصنوعیمحدود نمی‌شود. بلکه کاربران پلتفرم اختصاصی گوگل از این امکان برخوردار خواهند بود که از طریق برقراری ارتباط با دستیار مجازی گوگل و صحبت با تلویزیون خود، به کنترل کردن بسیاری از لوازم و اجزای موجود در خانه‌ی هوشمندشان بپردازند.

با این حال قابلیت‌ها و امکاناتی که به موجب ترکیب پلتفرم اندروید تی وی با دستیار گوگل برای کاربران این پلتفرم فراهم می‌گردد، در گام نخست به کنترل تلویزیون هوشمند خانه از طریق دادن فرمان‌های صوتی مختلف به آن متمرکز خواهد بود. به عبارت بهتر شما می‌توانید از راه صحبت با تلویزیون خود به طور دقیق مشخص کنید که قصد دیدن چه برنامه‌هایی را دارید و انتظار برآورده شدن این فرمان‌ها را در کوتاه ترین زمان ممکن داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید از طریق صحبت با تلویزیون خانه از این ابزار هوشمند بخواهید که برنامه‌ی خاصی را برای شما پخش کند. در این صورت دستیار گوگل برای یافتن برنامه‌ی تلویزیونی مد نظر شما به جستجوی شبکه‌هایی نظیر نت فلیکس، یوتیوب و سایر موارد مشابه می‌پردازد تا بلکه بتواند آن را بیابد.

علاوه بر آن شما می‌توانید از طریق صحبت با تلویزیون هوشمند خود و دادن فرمان‌های صوتی مختلف به آن، فعالیت‌هایی نظیر جستجوی تقویم برای یافتن یک مناسبت خاص یا بررسی وضعیت آب و هوای روزانه را بدون مواجه شدن با هیچ مشکل خاصی به انجام برسانید.

البته قابلیت‌های دستیار گوگل در پلتفرم Android TV تنها به مثال‌های یاد شده محدود نمی‌شود و موارد متعدد دیگری را نیز در بر می‌گیرد. به عنوان مثال کاربران پلتفرم اختصاصی گوگل از این امکان برخوردار خواهند بود که از طریق صحبت با تلویزیون خود به کنترل کردن سیستم هوشمند نور خانه بپردازند و کم یا زیاد بودن میزان آن را تنظیم نمایند. در واقع شما می‌توانید پس از صحبت با تلویزیون خود برای یافتن یک برنامه‌ی تلویزیون خاص، دستورات لازم برای تنظیم میزان نور خانه را هم به دستیار مجازی گوگل ابلاغ کنید تا بتوانید تحت شرایط نوری مد نظر خود به مشاهده‌ی برنامه‌ی مورد علاقه‌تان بپردازید.

افزون بر آن کاربران پلتفرم اندروید تی وی می‌توانند از طریق صحبت با تلویزیون خانه، این ابزار هوشمند را به یک دستگاه پخش صدا تبدیل کنند و از طریق اپلیکیشن‌هایی نظیر یوتیوب، Spotify یا Google Play Music به قطعات صوتی مد نظر خود گوش فرا دهند. در این میان حتی گوگل خبر از تجهیز هدفون‌هایی نظیر محصولات جدید ساخته شده توسط شرکت Bose به قابلیت‌های دستیار اختصاصی خود را داده است. بر این اساس کاربران می‌توانند علاوه بر صحبت با تلویزیون خود به تعامل مستقیم با لوازم و ابزارهایی نظیر هدفون بپردازند.

در حال حاضر شرکت گوگل هیچ تاریخ دقیقی برای عملی شدن کامل فرآیند تجهیز پلتفرم اندروید تی وی به دستیار صوتی اختصاصی خود اعلام نکرده است. با این حال انتظار می‌رود که پس از عملی شدن کامل این فرآیند، به تدریج ابزارهای بیشتری امکان تعامل با پلتفرم اندروید تی وی و دستیار گوگل را بیابند تا به موجب آن و از طریق صحبت با تلویزیون خانه بتوان فعالیت‌های متعدد و گوناگونی را به انجام رساند.

گفتنی است که فرآیند تجهیز پلتفرم Android TV به قابلیت‌های موجود در دستیار اختصاصی شرکت گوگل یا همان Google Assistant در گام نخست قرار است در کشور امریکا و در تلویزیون‌های مبتنی بر Nvidia Shield عملی گردد. اما در ادامه‌ی کار این قابلیت برای سایر تلویزیون‌های هوشمند مجهز به پلتفرم Android TV نیز قابل دسترس خواهد بود. به هر حال با پیشرفت روزافزون تکنولوژی امکان تحت کنترل در آوردن بسیاری از اجزای خانه‌های هوشمند توسط ابزارهایی نظیر دستیار اختصاصی گوگل چندان هم غیر قابل انتظار جلوه نمی‌کند و آن چنان دور از دسترس نخواهد بود.
منبع: مجله قرمز
 

sanjary

Registered User
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2017
نوشته‌ها
99
لایک‌ها
1
سن
35
برای آشنایی با مطاب حرفه ای در رابطه با مایکروسافت آفیس و دیدن نسخه های جدید این محصول مایکروسافت می تونید به سایت https://www.keybazaar.com/ م
اگر شما هم يكی از ميليون‌ها استفاده كننده از مجموعه نرم‌افزار Office شركت مايكروسافت باشيد، می‌دانيد كه Office متشكل است از چند نرم‌افزار از جمله word, Excel, powerpoint و ... هر يك از شما ممكن است با يك يا چند نرم‌افزار از مجموعه Office كار كرده باشيد و با آن آشنا باشيد و به نوعی كاربر اين مجموعه به شمار بياييد. در اين صورت بد نيست بدانيد كه جديدترين نسخه Office پس از چند ماه تست وارد بازار شد. Office 2003 كه نزديك به 6 ماه در حال تست بود، بالاخره روز 21 اكتبر (29 مهر) ارائه شد. ما هم لازم دانستيم تا شما را با ويژگی‌های اين نسخه جديد آشنا كنيم تا بتوانيد براحتی برای لزوم نصب آن تصميم گيری كنيد.

قبل از هر چيز اشاره كنيم كه Office 2003 يك بسته نرم‌افزاری است كه بيشتر با هدف رساندن خدمات و سرويس‌های بيشتر و كامل‌تر به سازمان‌ها، ادارات و مجموعه‌هايی كه به صورت گروهی از اين محصول استفاده می‌كنند. طراحی و ساخته شده است. مايكروسافت سعی كرده است با ارائه تركيبی از ابزارها و سرورها در اين بسته، كار را برای كاربران گروهی اين مجموعه نرم‌افزار ساده‌تر كند. در واقع اين نسخه جديد ديگر مجموعه‌ای از ابزارهای مجزا از هم نيست. بلكه بخشی از يك بستر يكپارچه جهت تسهيل ارائه خدمات آنلاين است. برای مثال به كار گيری ابزارهای آشنای Office با wiondows share point services امكان ايجاد محيط‌های كاری مشترك را برای شما پديد می‌آورد كه افراد می‌توانند به كار مشترك روی مستندات بپردازند. كاربران می‌توانند يك متن word يا يك جدول Excel را به اشتراك بگذارند و از تغييرات ايجاد شده در آن آگاه شوند و آنها را ببينند. برای استفاده از اين نوع امكانات و خدمات جديد Office، بايد نسخه‌ای از آن را خريداری كرد كه برنامه‌ها و سرورها را با هم به شما عرضه كند؛ اما كاربران ساده و انفرادی Office نيز می‌توانند خدمات جديدی را در اين نسخه بيايند.

مهم‌ترين تغييرات در نرم‌افزار outlook رخ داده است و اين تغييرات تسهيلات خوبی را برای مرتب كردن صندوق پست الكترونيكی شما در اختيارتان می‌گذارد. اولين تغيير كه در outlook به چشم می‌آيد، ارائه ايميل‌ها و محتوای آنها در پنجره‌های عمودی است. در واقع به جای دو پنجره كه به شكل افقی از هم جدا بودند و بالايی ايميل‌های موجود در فلدر انتخابی و پايينی محتوای ايميل انتخاب شده را نمايش می‌داد، حالا اين دو پنجره به شكل عمودی از هم جدا شده اند. شايد در نگاه اول اين تغيير مهمی به شما نيايد. اما اين تغيير باعث شده شما تعداد بيشتری از ايميل ها را در هر لحظه ببينيد و ايميل‌های با بدنه طولانی را نيز بدون scroll مشاهده كنيد. از امكانات ديگر نسخه جديد outlook، امكان گروه بندی پيغام بندی‌ها و نامه‌ها بر اساس زمان رسيدن است كه outlook آنها را با برچسب‌های امروز، ديروز، هفته گذشته و ... مشخص می‌كند. امكان فيلتر كردن outlook نيز بسيار بهبود يافته است و شما را از شر نامه‌های تبليغاتی خلاص می‌كند. همچنين اين نسخه از outlook مراقب است نامه‌های رسيده اطلاعات و تصاوير مختلف را از صفحات مختلف وب بدون اجازه شما درياقت نكنند و بدين سريق ارتباط نامه‌ها را با دنيای اينترنت كنترل می‌كند تا كد خطرناكی به رايانه شما منتقل نشود. يكی از ويژگی‌های جديد Office كه شايد در روزهای اخير بيش از همه تبليغ آن را ديده‌ايم، استفاده از IRM يا Information Right Management است. با كمك اين فناوری مايكروسافت به كاربران امكان كنترل بيشتری روی مستنداتشان را می‌دهد. برای مثال كاربران می‌توانند ايميل‌هايی بفرستند كه در زمان تعيين شده از بين بروند. همچنين مايكروسافت ادعا دارد كه كاربران با استفاده از نسخه جديد می‌توانند تعين كنند كه چه كسانی امكان خواندن ايميل را داشته باشند و حتی از ارسال مجدد نامه به ديگران (Forwarding) يا چاپ آن جلوگيری به عمل آورند. مايكروسافت سعی دارد با استفاده از IRM يا مديريت حقوق اطلاعاتی، امنيت بيشتری روی نرم‌افزارهايش حكمفرما كند و از درز كردن اطلاعات حساس جلوگيری نمايد.

البته IRM تنها برای outlook مورد استفاده قرار نگرفته است، بلكه شما می‌توانيد مستندات خود را در محيط‌های powerpoint يا Excel نيز با كمك اين فناوری نسخه جديد Office محافظت كنيد. در صورتی كه فردی فايل‌های حفاظت شده با IRM را دريافت كند. تنها در صورتی می‌تواند آنها را مشاهده كند كه Office 2003 داشته باشد و يا از viewer جديدی كه قرار است مايكروسافت به همين منظور ارائه كند، استفاده كند.

ساير برنامه‌های Office 2003 تغيير چندانی برای كاربران منفرد نداشته است. در محيط word 2003 شما امكان مطالعه و مشاهده ستون را به صفحات روبرو در قالب يك كتاب خواهيد داشت و با ورق زدن به دو صفحه بعدی منتقل خواهيد شد. اين ويژگی جديد، خواندن متون را برای شما تسهيل می‌كند.

همچنين نسخه جديد word تصاوير كوچكی (thumbnail) از تمامی صفحات را در گوشه سمت چپ صفحه نمايش، نشان می‌دهد.

Office 2003 در 6 بسته بندی برای 6 گروه كاربر خانگی و تجاری طراحی و ارائه شده است و شما می‌توانيد بسته به نياز خود از يكی از اين مجموعه‌ها بهره برداری كنيد؛ اما اگر يك كاربر منفرد Office هستيد كه مثلا روی رايانه خود در منزل از آن استفاده می‌كنيد، توصيه می‌كنيم تنها outlook خود را به روز كنيد و مابقی نرم‌افزار Office 2003 را نصب نكنيد و از همان نسخه xp يا 2000 استفاده كنيد.

برای آشنایی با مطالب حرفه ای در رابطه با مایکروسافت آفیس و دیدن نسخه های جدید این محصول مایکروسافت می تونید به سایت https://www.keybazaar.com/ مراجعه کنید.
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
نوآوری‌های تکنولوژی که چهره دنیای مد را به کلی تغییر دادند

%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF-1-950x694.jpg

این روزها ساعت‌های هوشمند، عینک‌های هوشمند، انگشترهای هوشمند، دستبند‌های هوشمند و … را همه جا می‌توان دید. آیا این تغییرات و هوشمند شدن همه چیز با اصول شیکپوشی همخوانی دارد؟ واقعیت این است که نوآوری‌های تکنولوژی در مد و لباس محدود به سال های اخیر نبوده است و از شروع قرن بیستم تاکنون اختراعات و ابداعات جدید تا حد زیادی چهره دنیای مد را تغییر داده‌اند و مد و فشن نه تنها همواره خود را با آن وفق داده بلکه این تغییرات باعث ارتقاء و پیشرفت فشن و سبک زندگی مردم نیز شده‌اند. در این مقاله تخصصی از مجله قرمز شما را با مهم‌ترین نوآوری‌های تکنولوژی که چهره دنیای مد را به طور کلی تغییر داده‌اند آشنا خواهیم کرد.

اختراع زیپ یکی از تاثیرگذارترین نوآوری‌های تکنولوژی
شاید مهم‌ترین نوآوری تکنولوژی در دنیای مد همین اختراع زیپ باشد که این روزها تقریبا در همه لباس‌ها استفاده می‌شود. شاید تصور کردن این که دنیا قبل از اختراع زیپ چگونه بود ساده نباشد اما مدت خیلی زیادی از آن زمان نگذشته است. اولین زیپ در سال 1851 و نسخه جدیدتری از آن در سال 1893 معرفی شد اما مورد استقبال قرار نگرفت و در بازار موفق نبود. اما در سال 1913 اولین زیپ مدرن که کاملا کاربردی بود اختراع شد. اما نام “زیپ” چطور برای این نوآوری انتخاب شد؟ گفته می‌شود کمپانی B.F Goodrich این نام را برای بوت‌های بدون بند و زیپ دار جدید خود انتخاب کرده بود که مورد استقبال مشتریان قرار گرفته و نام زیپ در ذهن‌ها ماندگار شد.

کمربندهای قابل تنظیم در مقیاس کوچک
همه شما کمربندهای سوراخ دار سنتی را می‌شناسید، گاهی پیدا کردن سوراخ مناسب برای اندازه کردن کمربند ساده نیست چون بین این سوراخ‌ها فاصله قابل توجهی وجود دارد و شما مجبورید شکم خود را تو بدهید و کمربند را تنگ کنید. اما در سال های اخیر نوع جدیدی از کمربندهای قابل تنظیم به بازار عرضه شده است که سگک جدا شونده دارند و امکان تنظیم سایز کمربند را در مقیاس کمتر به شما می‌دهد. با داشتن چنین کمربندی شما دیگر محدودیتی برای انتخاب سایز کمربند نخواهید داشت و می‌توانید شلوار خود را به راحت‌ترین شکل ممکن بپوشید و به تن خود محکم کنید.

%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF-6.jpg


اختراع پارچه‌های کشی
سال 1958 یکی از نقاط عطف مهم در تاریخچه مد و فشن به شمار می‌رود چون در این زمان پارچه‌های کشی برای اولین بار معرفی شدند. این پارچه‌ها که تخت عنوان اسپندکس یا لیکرا (الاستین) شناخته می‌شوند دنیای مد را به طور کلی تغییر دادند. با استفاده از این الیاف تولید لباس‌های چسبان ممکن شد و مدل‌های جدیدی از لباس مثل جوراب شلواری و مایو به بازار عرضه شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت. اولین تبلیغ تجاری برای این الیاف در سال 1958 در نمایش مد بالنسیاگا صورت گرفت و پارچه‌های معرفی شده الاستومریک نام داشتند. از آن زمان انواع مختلف و متنوعی از این پارچه‌ها طراحی شده و در طیف گسترده‌ای از لباس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF-4.jpg


تولید پارچه‌های ضد تعریق
لباس‌های ضد تعریق این روزها طرفداران زیادی دارند چون بهترین انتخاب برای روزهای گرم و لباس‌های ورزشی هستند. اما هیچ کس دقیقا نمی‌داند که این لباس‌ها چطور و توسط کدام مخترع معرفی شده‌اند. برخی این اختراع را به استنلی کورنبلام و رابرت کازدان نسبت می‌دهند چون این دو نفر برای اولین بار توانستند در سال 1998 خاصیت جذب رطوبت را در الیاف میکروفیبر به وجود آورند اما این اختراع مدعی دیگری هم دارد، کوین پلانک موسس برند آندرآرمور در سال 1996 توانسته بود در دانشگاه مریلند این الیاف را به تولید برساند.

%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF-3.jpg


جوراب واریس، یکی از نوآوری‌های تکنولوژی در مد و فشن
تاریخچه استفاده از لباس‌های تنگ برای بهبود جریان خون به چهار قرن قبل از میلاد بازمی‌گردد اما از میانه قرن بیستم جوراب‌های واریس به عنوان یک روش درمانی موثر برای افزایش جریان خون در عضلات پا معرفی شدند. این فن آوری تنها محدود به جوراب نیست و امروزه در برخی پیراهن‌ها و لباس‌های ورزشی با تکنولوژی بالا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، این لباس‌ها از اوایل دهه 90 میلادی به بازار آمدند و مورد استقبال قرار گرفتند.

دوخت فشرده لباس
در گذشته لباس‌ها دوام کمتری داشتند و دوخت و بافت آن‌ها راحت‌تر از بین می رفت اما امروزه با کمک تکنولوژی‌های جدید، عمر لباس‌ها هم افزایش یافته است. جنس لباس‌ها هنوز هم مثل گذشته الیاف طبیعی و مصنوعی مثل پشم و پنبه و پلی‌استر را شامل می‌شود اما امروزه با دستیابی به تکنولوژی‌های دوخت فشرده لباس دوام آن‌ها نیز افزایش یافته است. این فشردگی با دو فاکتور مشخص می‌شود، فاکتور اول چگالی نخ است یعنی این که هر کیلوگرم از نخ چند کیلومتر طول دارد، فاکتور دوم هم تای نخ است که تعداد رشته‌های الیاف را در قطر نخ نشان می‌دهد مثلا برای پارچه‌های معمولی این عدد 4 تا 6 و برای پارچه‌های ضخیم 9 است.

کفی‌های لاستیکی برای کفش‌ها
تا همین چند وقت پیش چرم، ماده غالب برای تهیه کفی کفش بود، این ماده محکم و بادوام است اما یک ایراد مهم دارد و آن سر خوردن روی سطوح لغزنده است و اگر با کفشی که کفی چرم دارد روی یک سطح مرطوب راه بروید به احتمال زیاد زمین می‌خورید. اما در سال 1876 اولین کفی‌های لاستیکی برای کفش در لیورپول انگلستان به تولید رسیدند. اکنون کفی‌های لاستیکی را می‌توان در همه کفش‌ها حتی کفش‌های چرم هم مشاهده کرد چون امنیت و دوام بیشتری دارد. اما به خاطر داشته باشید که جایگاه کفی چرم هنوز در کفش‌های رسمی محفوظ است.

%D9%86%D9%88%D8%A2%D9%88%D8%B1%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%86%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86%D8%AF-5.jpg


عینک آفتابی یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های تکنولوژی در فشن
تصور کنید هرروز مجبور بودیم ماسک‌هایی از جنس چوب یا استخوان روی صورت بگذاریم تا چشمانمان در مقابل اشعه خورشید حفظ شود. به نظر احمقانه می‌رسد اما بشر چندین قرن این روش‌ها را به کار برده است پس می‌توان گفت اختراع عینک آفتابی یکی از مهم‌تریننوآوری‌های تکنولوژی در فشن بوده که توانسته چهره مد را تغییر دهد. شروع استفاده از عینک آفتابی را می‌توان به چینیان قدیم نسبت داد، در قرن 12 میلادی ثروتمندان چین عینک‌هایی از شیشه کوارتز دودی جلوی چشمان خود قرار می‌دادند تا نور خورشید آن‌ها را اذیت نکند اما تحول اساسی زمانی رخ داد که عینک‌های با شیشه پولاریزه در سال 1936 معرفی شدند و امروز بخشی از استایل روزمره ما به شمار می‌روند.
منبع: مجله قرمز
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
واقعیت افزوده برای خلق تصاویر سه بعدی مخفی به کمک هنرمندان می‌آید

%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%84%D9%82-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%A2%DB%8C%D8%AF-1-755x482.jpg

اگر با تاریخ معاصر هنر آشنایی داشته باشید می‌دانید که نقاشی‌های خیابانی به عنوان یکی از سبک‌های جدید هنر در دهه‌های اخیر نقش مهمی در توسعه هنر مدرن و پست مدرن داشته است. اما با شروع عصر دیجیتال و توسعه هوش مصنوعی این هنر هم در حال تغییر شکل است و به نظر می‌رسد به زودی تصاویر سه بعدی مخفی با کمک واقعیت افزوده محیط زندگی ما را فرا خواهند گرفت. این تصاویر سه بعدی مخفی هستند و با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند اما خالقان آن‌ها و کسانی که تجهیزات مربوطه را در اختیار دارند می‌توانند از این هنر جدید عصر دیجیتال لذت ببرند. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به معرفی اپلیکیشن آرتوپیا و نقش آن در خلق تصاویر سه بعدی مخفی به کمک واقعیت افزوده خواهیم پرداخت.

آرتوپیا، ابداعی جدید برای نقاشی دیجیتال خیابانی
با ابداعات جدید دانشمندان به زودی مکان‌های عمومی محلی برای هنرنمایی هنرمندان عصر دیجیتال خواهند بود. اما این بار دیگر از رنگ و اسپری و کثیفی محیط و دیوارها خبری نیست و هیچ رنگی نیز نخواهد توانست هنر دست این هنرمندان را از بین ببرد و پاک کند. اکنون تکنولوژی واقعیت افزوده به کمک هنرمندان آمده است تا با افزودن تصاویر سه بعدی مخفی به محیط، آن را به دلخواه خود تغییر دهند. اما این آثار هنری تنها از طریق لنز دوربین گوشی‌های هوشمندی که به تکنولوژی AR (واقعیت افزوده) مجهز هستند قابل رویت است و با آلودگی بصری و شلوغی محیط مواجه نخواهیم بود. این تکنولوژی دو سال پیش توسط بازی محبوب پوکمون گو به خدمت گرفته شد و با قرار دادن موجوداتی خیالی در فضاهای واقعی توانست به موفقیتی شگفت انگیز دست پیدا کند. حال توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها از این تکنولوژی به شکلی دیگر استفاده کرده‌اند تا فرصتی جدید در اختیار هنرمندان قرار دهند. اپلیکیشن آرتوپیا Artopia که ترکیبی از نرم افزارهای نقاشی سه بعدی و واقعیت افزوده است این امکان را به کاربران می‌دهد تا با ابزارهای نقاشی دیجیتال مثل براش‌ها و … با رنگ‌های دلخواه، در گوشی تلفن همراه خود تصاویر و اشیاء سه بعدی دلخواه خود را خلق کنند، آن‌ها را حرکت دهند، به هم متصل کنند و مانند اشیاء فیزیکی واقعی با آن‌ها رفتار کنند.

-افزوده-برای-خلق-تصاویر-سه-بعدی-مخفی-به-کمک-هنرمندان-می‌آید-3.jpg


تصاویر سه بعدی مخفی با اپلیکیشن آرتوپیا
پس از اجرای اپلیکیشن آرتوپیا و خلق تصویر سه بعدی مورد نظر شما می‌توانید آن را در مکان فیزیکی دلخواه خود ذخیره کنید و پس از آن هر کسی که از آن محل عبور کند و با دوربین واقعیت افزوده گوشی خود به آن محل نگاه کند خواهد توانست تصویر مورد نظر را مشاهده کند. این اپلیکیشن دارای یک نقشه کامل هم هست که همه تصاویر و اشیای مجازی قرار گرفته در محیط اطراف را نمایش می‌دهد. این عملکرد از نظر ایده و محتوا ساده به نظر می‌رسد اما کار کردن با آن بسیار جذاب و شگفت انگیز است و حسی از تعامل طبیعی با محیط را در کاربر به وجود می‌آورد. البته این اپلیکیشن گزینه گزارش سوء استفاده هم دارد و هرگونه تصاویر نامناسب یا خطرناک و آسیب رسان با این گزینه قابل گزارش و حذف خواهند بود.

اپلیکیشن آرتوپیا توسط عمر خلیل طراح اکویتی اپلیکیشن‌های تلفن همراه تولید شده است و هنوز به صورت عمومی توسعه نیافته است. اما همان طور که بازی پوکمون گو توانست کاربران را به خروج از منزل و بازی در محیط بیرون تشویق کند آرتوپیا هم می‌تواند افراد خلاق و هنرمند را به ارائه آثار خود در فضاهای عمومی ترغیب کند.

-افزوده-برای-خلق-تصاویر-سه-بعدی-مخفی-به-کمک-هنرمندان-می‌آید-4.jpg


منبع: مجله قرمز
 

saeiiid68

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 مارس 2018
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
3
سن
35
سه دلیل استفاده از erp و نتایج آن در منابع مالی و اداری
مزایای erp به قدری با سرعت موجب تغییر و تحول مدیریت اطلاعات شده است که در بسیاری از سازمان های کوچک و بزرگ پیشرفت و بهبود مالی چشمگیری گزارش شده است. erp در حالی با سیستم های سنتی جایگزین شده است که با آخرین راهکارهای فناوری اطلاعات در بهبود بهره وری سیستم برنامه ريزي منابع سازماني erp تاثیرات موفقیت آمیزی داشته است. حالا اینکه چرا و چگونه همه سازمان ها می توانند به این موفقیت و بهبود برسند در ادامه بررسی خواهیم کرد.

1- یکپارچه سازی بخش اداری و مالی
در تحقیقاتی که از استفاده کنندگان erp انجام شده یکی از برترین مزایای استفاده از نرم افزار erp ، یکپارچگی کامل بین همه اجزاء و واحدهای سازمان بوده است. به طور مثال شما کالایی را برای نگهداری در انبار خریداری می کنید. یکپارچگی در ابزار erp موجب می شود تمام مراحل از سفارش، خرید و ارسال مرسوله تا ورود به انبار، ثبت مشخصات و ثبت اسناد حسابداری در کمترین زمان و با دقت انجام شده و ارتباطات انسانی کارمندان واحدها به درستی و بهینه انجام می گیرد.

2- افزایش بهره وری و دسترسی موثر به بخش های سازمان
برای به حداقل رساندن اتلاف وقت، دسترسی موثر و ساده به اطلاعات بخش های مختلف سازمان می تواند موثر و از تاخیرات غیر لازم می کاهد و با ارتباط دادن یکپارچه اطلاعات واحدهای مالی، اداری و انسانی بهره وری کارکنان بهتر می شود. در یک سیستم نرم افزار erp امکان دسترسی به فعالیت های واحدهای مختلف به صورت یکپارچه و با قابلیت های پشتیبانی از فناوری اطلاعات موجب افزایش کارایی سازمان در بخش مالی و انسانی به عنوان دو واحد مهم سازمانی می شود.

3- راه حل های هاست ابری مبتنی بر erp
هاست مبتنی بر ابر به عنوان راهکار ایمنی و به دور از سرورهای خاص و درایوهای فیزیکی برای ذخیره اطلاعات انتخاب بسیاری از سازمان ها است. erp با در نظر گرفتن فرآیند هاست ابری در طراحی خود، امنیت داده ها را تامین و هزینه های ذخیره سازی فیزیکی اطلاعات را به حداقل می رساند. رایانش ابری تاثیر عمیقی بر انعطاف پذیری سیستم erp گذاشته است و در هم سو شدن کسب و کار با فناوری های نو، تاثیرگذاری بالایی داشته است. تا جایی که سازمان ها می توانند با صرف هزینه برای خرید نرم افزار erp مبتنی بر امکان مجازی سازی در پیشرفت سازمان سرمایه گذاری استانداردی انجام دهند.
 

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
آموزش کاربردی اکسل – آموزش قسمتی از: Conditional Formatting در اکسل
How-to-add-a-conditional-formatting-key_SS.png

در این مقاله از مجله قرمز، به Conditional Formatting در اکسل می‌پردازیم. با مطرح کردن مثالی ساده، به این موضوع می‌پردازیم که چگونه در نرم افزار اکسل، برای مثال داده‌های مشخصی را به رنگ خاصی در بیاوریم. کاری که از طریق Conditional Formatting در اکسل قابل انجام است. در واقع در این قسمت به شما با مثالی ساده توضیح می‌دهیم که اگر بخواهید فرمولی خاص را برای اکسل تعریف کنید و از اکسل بخواهید در داده‌های شما بگردد و تمامی اعداد یا عباراتی که در آن فرمول صدق می‌کنند را به شما با رنگ دلخواهتان نمایش دهد، چه کاری باید انجام بدهید.

برای مثال، فرض کنید شما داده‌های زیر را در اکسل وارد کرده‌اید و اکنون می‌خواهید که نرم افزار، آن داده‌هایی که با عبارت “عدم ارسال” مشخص شده‌اند را با رنگ قرمز برای شما نمایش دهد و شما مجبور نباشید در میان تمامی داده‌ها تک به تک بگردید تا عدم ارسال‌ها را پیدا کنید.


برای این کار و کارهای شبیه آن، ما در این مقاله نحوه‌ی کار با Conditional Formatting در اکسل را برای شما دوست گرامی آموزش خواهیم داد.

نحوه کار با Conditional Formatting در اکسل – رنگ کردن داده‌هایی خاص
برای این که به اکسل بفهمانید داده‌های مورد نظرتان را از بین تمامی داده‌های موجود جستجو کرده و برای شما به رنگ قرمز نمایش دهد، ابتدا تمامی داده‌هایتان را انتخاب کرده و بعد به قسمت Conditional Formatting رفته و New Rule را انتخاب کنید.



سپس، در پنجره‌ی باز شده برای این که به اکسل بفهمانید که می‌خواهید کدام داده‌ها را برای شما پیدا کند، عبارت Use a formula to determine which cells to format را انتخاب کرده و در قسمت پایین‌تر، فرمول مورد نظرمان را وارد کنید. در مثال ما، فرمول مورد نظرمان این است که “عدم ارسال” را برای ما با رنگ قرمز نمایش دهد تا بفهمیم در میان تمامی داده‌هایمان، کدام محموله‌ها هنوز ارسال نشده‌اند. برای این کار، باید به اکسل بگویید که در ستون B، تمامی داده هایی که “عدم ارسال” را نمایش می‌دهند، پیدا کند. بنابراین عبارت زیر را در پنجره وارد می‌کنیم.


سپس برای این که با رنگ قرمز داده های مورد نظر را به ما نمایش دهد، به قسمت Format رفته و از تب Fill رنگ قرمز را انتخاب می‌کنیم. Ok را بزنید و در پنجره‌ی مورد نظر نیز مجدداً ok را بزنید تا تغییرات برای شما اعمال شود.


همان طور که ملاحظه می‌کنید، در فایل ما تمامی محموله هایی که عدم ارسال برای آن‌ها ثبت شده، با رنگ قرمز نمایش داده شده‌اند.


به عنوان توضیح تکمیلی، باید بگوییم که Conditional Formatting در اکسل قابلیت‌های فراوانی دارد و محدود به مورد بالا نمی‌شود. علاوه بر این که شما خودتان می‌توانید فرمول ویژه‌ای برای اکسل مشخص کنید (مثل ما که به اکسل فرمولی دادیم که بتواند عدم ارسال ها را مشخص کند)، می‌توانید موارد دیگری (مثلاً در داده‌های عددی، اعداد بزرگتر از ۲۰، یا کوچکتر از ۱۰۰۰، یا مساوی با عدد خاصی، ۱۰% بالایی داده‌ها، داده‌های بیشتر از میانگین، نوشته‌هایی که شامل عبارت خاصی هستند (مثل کاری که ما انجام دادیم) و غیره) را هم انجام دهید.

همچنین نکته‌ی دیگر این که شما برای انجام یک کار در اکسل، ممکن است بتوانید از طرق مختلفی کارتان را انجام بدهید. برای مثال، ممکن است از طریق New Rule کارتان را انجام بدهید و بعدها متوجه بشوید که خود اکسل، برای این کار از قبل راه دیگری را هم گذاشته است و می‌توانید در قسمت Highlight Cells Rules نیز آن را به روشی ساده‌تر انجام بدهید.


در آموزش‌های بعدی، سایر کارهایی که از طریق Conditional Formatting در اکسل می‌توانید انجام بدهید را به شما آموزش خواهیم داد.
منبع: مجله قرمز
 
بالا