برگزیده های پرشین تولز

اخبار روز خودرو

obamast

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2010
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
6,559
محل سکونت
یه جای دور خیلی دور
در این تاپیک روزانه اخبار داخلی و خارجی صنعت خودرو قرار میگیره
 

obamast

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2010
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
6,559
محل سکونت
یه جای دور خیلی دور
پراید تا پایان سال ۹۶ بازنشسته می‌شود


رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت:سازمان استاندارد اعلام کرده که خودروی پراید تا پایان سال ۹۶ باید از خطوط تولید خارج شود و کمیسیون صنایع به خودروسازان نیز اعلام کرده و آنها تا پایان سال جاری پراید را بازنشسته می کنند.
به گزارش اقتصاد آنلاین، عزیز اکبریان، با اشاره به درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش ۵درصدی قیمت خودروها، گفت:درخواست افزایش قیمت حق طبیعی خودروسازان است، اما شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان است که باید این درخواست را بررسی کند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر براساس بررسی های صورت گرفته افزایش قیمت ضروری بوده و یا اتفاق خاصی در کیفیت خودرو رخ داده است، اجازه افزایش قیمت را صادر کند، در غیر اینصورت خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندارند.
کمیته صنعت کمیسیون صنایع دلایل درخواست خودرسازان را برای افزایش قیمت بررسی می کند
اکبریان با بیان اینکه کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن درخواست خودرسازان را برای افزایش قیمت بررسی می کند، ادامه داد:کمیته صنعت پس از بررسی دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت و تطبیق آن با واقعیت های موجود جمع بندی بررسی ها و نظرات را به اعضای کمیسیون ارائه می دهد.
وی با اشاره به بررسی کیفیت خودروهای داخلی توسط کمیسیون صنایع و معادن، یادآور شد:مشکلات کیفیت خودرو و راهکارها برای رفع این مشکلات به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام شده است، که پس از ماه مبارک رمضان جلساتی با حضور خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت برای بررسی اقدامات در این زمینه برگزار می شود.
کمیسیون صنایع و معادن به خودروسازان اعلام کرده که تا پایان سال جاری خط تولید خودروی پراید را متوقف کنند
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان استاندارد متولی اعلام کیفیت خودروها است، افزود:سازمان استاندارد اعلام کرده که خودروی پراید تا پایان سال ۹۶ باید از خطوط تولید خارج و تولید آن متوقف شود و کمیسیون صنایع و معادن به خودروسازان نیز اعلام کرده و آنها تا پایان سال جاری پراید را بازنشسته می کنند.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:سازمان استاندارد باید نظرات خود را درباره کیفیت سایر خودروها اعلام کند، تا کمیسیون صنایع و معادن مطابق با آن عکس العمل داشته باشد.
 

obamast

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2010
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
6,559
محل سکونت
یه جای دور خیلی دور
چرا از پژو 2008 خبری نیست

دنیای اقتصاد: به روزهای آخر خردادماه نزدیک می‌شویم این در شرایطی است که هنوز از پیش‌فروش خودروی 2008 و قطعیت قرارداد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با شرکت رنو خبری نیست.
آن‌طور که پیداست میان شرکت‌های خودروساز فرانسوی و طرف ایرانی همچنان اختلافاتی هرچند کم وجود دارد و تا رفع این اختلافات نیز خبری از عرضه خودروهای جدید به بازار نخواهد بود. بنا بر اظهارات و گفته‌های برخی از مسوولان صنعتی و همچنین دست‌اندرکاران صنعت خودرو، پیش فروش پژو 2008 و همچنین عقد قرارداد رنو وایدرو قرار بود که در اسفند سال گذشته به ثمر بنشیند و از سال جدید بازار خودرو کشور شکل دیگری پیدا کند، حال آنکه پس از گذشت حدود سه ماه از سال 96 هنوز از حضور متفاوت فرانسوی‌ها در بازار خودرو ایران خبری نیست. در این زمینه یک منبع آگاه به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید که اگرچه خودروسازان فرانسوی پیش از دیگر شرکت‌های تولید‌کننده خودرو برای حضور در ایران پیشقدم شدند، اما این بار با شرایط متفاوت و سختگیرانه‌ای که هر دو طرف فرانسوی و ایرانی برای شراکت تازه خود قرار دادند، پیشرفت کار به کندی انجام می‌شود. این منبع آگاه همچنین تاکید می‌کند که جدا از فعالیت شرکت ایکاپ که بنا دارد خودروی 2008 را هرچه سریع‌تر به بازار عرضه کند، زیاده‌خواهی شرکت رنو نیز روند عقد قرارداد را کند کرده است.
 
بالا