برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک قدرتمند MSI GEFORCE 1660 Ti GAMING X توسط سایت سخت افزار ایران و کسب نشان منتخب نویسنده



کارت‌های گرافیک سری GAMING X/Z ام اس آی دو مشخصه بارز دارند: خنک کننده Twin Frozr و بورد غیر مرجع. MSI تمام کارت‌های گرافیک این سری را به PCB جدید با مدار تنظیم کننده ولتاژ بهتر و بهینه‌تر مجهز کرده و فرکانس GPU آنها را افزایش می‌دهد، بدون آنکه پسوند OC در انتهای نام آنها قرار دهد. خنک کننده‌های این سری یکی از زیباترین و کارآمد ترین خنک کننده‌های موجود در میان کارت‌های گرافیک است. قیمت کارت گرافیک GTX 1660 Ti از سوی انویدیا 280 دلار تعیین شده است و MSI در ازای تمام تغییرات و بهینه‌سازی‌هایی که روی کارت گرافیک خود انجام داده است، تنها 20 دلار مبلغ بیشتری دریافت می‌کند.

سیستم خنک کننده
سیستم خنک کننده ای که MSI از سال 2009 با معرفی کارت گرافیک MSI GTX 260 LIGHTNING برای کارت های گرافیک خود در نظر گرفت، TWIN FROZR نام داشت.آخرین نسخه این خنک کننده، TWIN FROZR 7، ابتدا میزبان کارت های گرافیک سری RTX 20 انویدیا و اکنون سری GTX 16 است. رنگ بندی این خنک کننده از قرمز و مشکی، به رنگ‌های طوسی، خاکستری و مشکی تغییر کرده است و طراحی قسمت بیرونی آن نیز زیباتر و البته خشن‌تر شده است.


خنک کننده TWIN FORZ 7 در 2 نوع 2 و 3 اسلاته طراحی ساخته می‌شود. مدلی که در RTX 2070 GAMING Z و تراشه‌ی TU106 مشاهده کردید، 3 اسلاته، و مدلی که برای GTX 1660 Ti و تراشه TU116 در نظر گرفته شده است، 2 اسلاته می‌باشد. تفاوت این دو نوع در اندازه‌ی هیت‌سینک و تعداد لوله‌های انتقال حرارت است. طبیعتا تراشه‌ی TU116 با هیت‌سینک کوچکتر و هیت‌پایپ‌های کمتر نیز خنک می‌شود تا هزینه‌ی نهایی نیز کاهش یابد. همانطور که ویژگی‌های اصلی خنک کننده TWIN FORZ 7 را بالاتر عنوان کردیم، شامل ابعاد هیت‌سینک و تعداد هیت‌پایپ‌ها نبود.


برای پشت کارت و PCB نیز یک صفحه آلومینیومی نصب شده تا عملیات خنک سازی قطعات الکترونیکی حیاتی به نحو احسن انجام شود. علاوه بر این مزیت، نصب سینی آلومینیومی باعث عدم تماس دست با پشت PCB کارت گرافیک و انتقال الکتریسته ساکن می‌شود. طراحی این قسمت از نو و به صورت کاملا زیبا انجام شده است.

سازنده در طراحی این خنک کننده 2 فن 100 میلیمتری بکار گرفته است. این فن‌ها از قابلیت FAN STOP بهره می برند و تا دمای 60 درجه‌ی سانتی گراد از سمت GPU، چرخش نمی‌کنند. در مواقع لزوم نیز با توجه به حرارت تولیدی از هر قسمت کارت گرافیک، یک فن و اگر لازم باشد هر 2 فن به چرخش درآمده و پس از دفع حرارت مجددا متوقف می‌شوند. البته این ویژگی گرچه باعث افزایش طول عمر فن ها خواهد شد اما با ما این طراحی چندان موافق نیستیم و بهتر بود فن ها با سرعت چرخش حداقل 800RPM به فعالیت بپردازند که باعث می شود دمای GPU همیشه پایین قرار گرفته و کارت گرافیک همچنان نویزی از خود تولید نکند.


مدار تنظیم کننده ولتاژ (VRM) / کانکتور برق
MSI برای کارت گرافیک GTX 1660 Ti GAMING X مدار تنظیم کننده ولتاژ (مدار رگولاتور) 2+4 فاز تمام دیجیتالی را در نظر گرفته که از این تعداد 4 فاز برای GPU و 2 فاز دیگر برای حافظه ها در نظر گرفته شده‌اند. طبق اطلاعات سازنده، قسمت اعظم و قطعات حساس PCB از جمله VRM، به صورت خودکار توسط دستگاه FUJI NXT III مونتاژ شده اند. کمپانی MSI در ساخت کارت گرافیک GTX 1660 Ti GAMING Z تمامی بورد را از اول طراحی کرده است اما این‌بار، PCB مانند برد مرجع، طول و عرض یکسانی دارد. این موضوع باعث کاهش قیمت نهایی نیز می‌شود.

خازن‌های ورودی بسیار باکیفیت ژاپنی 270 میکروفارادی 16 ولتی پس از دستور از کنترلر PWM، جریان را از کانکتورهای برق دریافت کرده، مقداری نویز آن را تصحیح می‌کنند و وارد مدار رگولاتور می‌کنند.

ماسفت های VRM قسمت GPU از 4 آی سی Dual N-Channel به شماره NCP302045 از تولیدات بسیار باکیفیت کمپانی آمریکایی ON Semiconductor برخوردار است که هر کدام از آنها می تواند جریانی معادل 75 آمپر را فراهم کند. این ماسفت های مجتمع، شامل ماسفت های Low-Side و High-Side و همینطور Driver در داخل یک پکیج هستند که نسبت به طراحی رایج ماسفت ها حرارت کمتری از خود تولید کرده و فضای بیشتری برای جریان در زمان بی‌کاری فراهم می‌کنند. این موضوع در طراحی رایج تنها بر عهده ماسفت Low-Side است.

پس از عبور جریان از خازن های ورودی و سپس از ماسفت ها، چوک ها وظیفه ی بسیار مهمی دارند و باید تا امکان این جریان را تصقیه کرده و نویز آن را تصحیح کنند. طبق اطلاعات اظهارات سازنده، هسته فریت این چوک‌ها که توسط آلیاژی خاص ساخته شده اند، می‌توانند به خوبی جریان را تصحیح کرده و در لود کامل نویزی از خود تولید نکنند.

VRM دوم نیز از نوع 2 فاز و برای حافظه های گرافیکی در نظر گرفته شده است. این قسمت دارای 2 ماسفت از نوع Dual N-Channel به شماره FDPC5018SG از تولیدات بسیار باکیفیت کمپانی آمریکاییFairchild Semiconductor (البته ON Semiconductor فعلی) برخوردار است که هر کدام از آنها میتواند جریانی بیش از 50 آمپر را فراهم کند.

توان مورد نیاز GPU و حافظه های گرافیکی توسط یک کانکتور برق 8 پین 12 ولت تامین می‌شود. با توجه به توان طراحی حرارتی (TDP) کارت گرافیک مورد بررسی که 120 وات است، کانکتور 8 پین می‌تواند 150 وات را فراهم کند که این میزان در کنار 75 واتی که از طریق گذرگاه PCIe بدست می آید، در مجموع 225 وات را در اختیار GTX 1660 Ti GAMING X می گذارد. البته این اعداد روی کاغذ است و در صورت لازم این کارت گرافیک می تواند بیش از این مقدار را تامین کند.



نتیجه گیری
در این بررسی به تحلیل کارایی MSI Geforce GTX 1660 Ti GAMING X پرداختیم. این محصول را می‌توان کارتی زیبا، قدرتمند، ساکت و خنک نامید که نسبت به بهینه‌سازی‌هایی که روی آن صورت گرفته است، افزایش قیت اندکی دارد. این کارت گرافیک از مشخصات فنی خوبی برخوردار است که می‌توان به افزایش فرکانس نسبت برد مرجع و مدار تنظیم کننده ولتاژ کارآمد اشاره کرد. MSI فرقی بین این کارت گرافیک با RTX 2070 GAMING Z در بحث فراهم کردن جریان پاک قائل نشده و از همان قطعات با کیفیت بکار رفته در RTX 2070 خود، خصوصا ماسفت‌های مجتمع ON، در این محصول استفاده کرده است. قابلیت اورکلاکینگ این کارت گرافیک نیز بسیار خوب بوده و ای‌کاش نرم افزار افتربرنر اجازه‌ی بیشتری برای افزایش فرکانس مموری به ما می‌داد. طراحی زیبا و نورپردازی MSI MYSTIC LIGHT RGB نیز از دیگر نقاط قوت این کارت گرافیک محسوب می‌شود که می‌تواند رضایت گیمرها را جلب کند. این کارت گرافیک با برچسب قیمتی 300 دلار عرضه می‌شود. در صورتیکه از طرفداران MSI هستید و با صرف قیمتی معقول قصد اجرای بازی‌های رایانه‌ای را با تنظیمات بالایی دارید، GTX 1660 Ti GAMING X را در فهرست خود قرار دهید.

نقاط قوت
+ کیفیت ساخت بالا
+ قابلیت اورکلاکینگ بسیار خوب
+ طراحی زیبا
+ مدار تغذیه قدرتمند و با کیفیت
+ خنک سازی در نهایت سکوت
+ نرم افزار قدرتمند MSI After Burner
+ نورپردازی زیبای MSI MYSTIC LIGHT RGB





















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک قدرتمندMSI GEFORCE 1660 Ti GAMING X توسط سایت سخت افزار مگ و کسب نشان پیشنهاد شده

ابعاد این کارت گرافیک برابر 24.7 در 12.7 در 4.6 سانتیمتر می باشد. بدنه ی آن پلاستیکی است و جلوه ی حرفه ای و دوام خوبی دارد. به مانند کارت های Gaming Z ام اس آی، طراحی این کارت Gaming X جدید است و نمای بسیاری زیبایی به کیس می دهد.

یک سوکت برق 8 پین وظیفه فراهم ساختن نیروی لازم برای این کارت را بر عهده دارد که از طریق آن 150 وات نیرو در اختیار کارت قرار می گیرد. حداقل پاور مناسب برای این کارت باید بین 450 تا 550 وات خروجی واقعی داشته باشد. از نظر سایز، این کارت 2 اسلات را اشغال می کند و بخش های مختلفی از آن به LED های RGB دیجیتالی مجهز است که به صورت رنگین کمانی این بخش های روی کارت را نورانی می کنند.
نورپردازی در لبه ی کارت گرافیک نیز حضور دارد و در سمت چپ یک پلیت سه چهار سانتیمتری از MSI و اژدهای آن به صورت دیجیتالی و RGB نورانی می شود.
خروجی های تصویری این کارت شامل سه عدد Display Port 1.4، و یک عدد HDMI 2.0b می شود. این گرافیک از حداکثر دقت 8K یا 7680 در 4320 پشتیبانی می کند.
زینت بخش پشت کارت، یک بک پلیت با کیفیت فلزی است که آرم اژدهای ام اس آی بر آن نقش بسته است. متاسفانه نورپردازی ندارد. این بک پلیت صیقلی به شکلی زیبا و نامتقارن ماشین کاری و برس خورده است که در هر نورپردازی درون کیس، منعکس کننده زیبایی آن خواهد بود. به غیر از زیبایی این بک پلیت به به عنوان یک سینک وظیفه خنک سازی قطعات الکترونیکی پشت کارت را نیز عهده دار است.

پس از جداسازی کولر از روی مدار چاپی، وسعت PCB و همچنین گارد محافظ که نقش سینک خنک کننده را هم برای حافظه ها دارد مشخص می شود. همانطور که مشاهده می کنید، MSI برای پایداری و طراحی بهتر این کارت، بک پلیت را بزرگتر گرفته است تا هم کارت بزرگتر شود و هم کولر در انتها مساوی طول کولر قرار گیرد. بدین ترتیب هم ظاهر کارت بزرگتر است و هم از نظر کولینگ کارت عملکرد بهتری خواهد داشت.

مهندسین MSI از یک سیستم 2+4 فازی مخصوص برای VRM بهره گرفته است تا آن را از هر لحاظ برای اورکلاکی پایدار و قدرتمند آماده کند. 4 فاز برای رگلاتوری GPU و 2 فاز برای رگلاتوری برق ورودی حافظه ها.
تعداد 6 عدد حافظه GDDR6 ساخت شرکت مایکرون با پارت نامبر D9WCR دور تراشه 284 میلیمتری TU116-400-A1 را فرا گرفته است
سیستم کولینگ تخصصی نسل هفتم Twin Frozer ام اس آی متشکل از چهار بخش مجزا از هم می باشد که برآیند عملکرد آنها را در افزایش قدرت اورکلاک این کارت گرافیک مشاهده خواهید کرد.
سینک خنک کننده غولپیکر این کارت گرافیک تا 2 اسلات فضا را اشغال می کند. مجموع 3 لوله ی انتقال حرارت با روکشی از نیکل در تماس مستقیم با بخش های حیاتی شامل GPU و VRAM قرار دارد. ترمال پد ها جنس و کیفیت خوبی دارند. این کولر به همراه کارت گرافیک وزنی معادل 0.87 کیلوگرم را می سازد.

دو فن 10 سانتیمتری TORX 3.0 بر روی این کولینگ استفاده شده است. این فنها نسل سوم فن های موفق TORX 2.0 هستند که به واقع از نظر کیفی می توان آنها را بهترین فن های ساخته شده برای کارت گرافیک نامید. بسیار کم صدا بسیار پر قدرت و با کیفیت. این فنها وظیفه خنک سازی برج های این کولر را بر عهده دارند و عملکردشان به قدری بی صدا است که در حداکثر RPM نیز به سختی می توان نویز آنها را شنید.

در بخش آخر قسمت خنک کننده کارت گرافیک این قطعه فلزی است. شرکت ام اس آی برای استحکام سازی و همچنین خنک سازی حافظه های کارت گرافیک، از یک شاسی تمام فلزی مشکی استفاده کرده است.

نتیجه گیری
کارت گرافیک GTX1660Ti جایگاه خاصی در بین گرافیک های نسل جدید انویدیا دارد. این کارت گرافیک از طرفی فاقد RTX و DLSS است، اما از طرف دیگر شبیه نسل گذشته گرافیک های GTX نیست که از حافظه های GDDR5 استفاده می کردند، بلکه به جای آن از GDDR6 استفاده می کند. بنابراین در قیاس با نسل پیشین، به غیر از بهبود معماری، حافظه های جدیدی که انویدیا برای این کارت استفاده کرده است باعث قدرت فوق العاده بالای آن در گیمینگ می شود.
برای دوستانی که با بودجه حدود 5.5 میلیون تومان به دنبال کارت گرافیک رویاهایشان هستند، و می خواهند در دقت FULL HD و 2K بازی کنند، این مدل از GTX 1660 Ti بشدت توصیه می شود. در کنار زیبایی خیره کننده نورپردازی Mystic Light که نمایی بی نظیر به سیستم شما می دهد، به لطف VRM قدرتمند می توانید انتظار اورکلاک بالایی از این کارت داشته باشید. بخصوص اینکه کولر Twin Frozer 7، خنک کنندگی بخش های مختلف را به نحو احسن انجام می دهد.
شاید بهتر بود MSI از همان نام Gaming Z برای این کارت استفاده می کرد، چراکه Gaming X بیشتر یاد آور گرافیک های نسل قبل است. شاید باید تقصیر را گردن انویدیا انداخت که همچنان از پسوند GTX برای نسل جدید معماری تورینگ فاقد RTX و DLSS استفاده کرده است. به هر صورت، اکثر شرکت ها دچار مشکل نامگذاری محصولات خود هستند و خریداران باید با این موضوع کنار آیند. به هر حال، این Gaming X تماما شبیه کارت گرافیک های Gaming Z ام اس آی است و از این جهت بسیار خوشحالیم.
عملکرد MSI GTX 1660 Ti Gaming X 6G در اورکلاک خوب بود، و توانستیم راندمان کاری آن را بیش از 9% افزایش دهیم. افزایش در میزان فرکانس حافظه نیز رضایت بخش بود و توانستیم به مانند RTX2060، سرعت حافظه را به 14Gbps برسانیم. فنهای Torx 3.0 بدون شک بهترین فنهایی است که می توان برای کارت گرافیک استفاده کرد. این کارت گرافیک در بازار های جهانی به قیمت حدودی 300 دلار به فروش می رسد و در بازار ایران هم می توان انتظار قیمتی حدود 5.5 میلیون تومان برای آن در نظر گرفت که صد البته امیدواریم کمتر باشد. چشم انتظار ورود این کارت خوش ساخت MSI به بازار ایران هستیم.
سایت سخت افزار، با توجه به عملکرد خوب این کارت و همچنین کیفیت اجزا و قطعات آن، نشان پیشنهاد شده توسط سخت افزار را به آن اعطا می کند.
مزایا:طراحی جدید و شیک، نورپردازی چشم نواز، بک پلیت فوق العاده جذاب و آلومینیومی، سیستم کولینگ قدرتمند، فنهای بی صدا و پر قدرت TORX 3.0، اورکلاک شده به صورت کارخانه ای، پتانسیل اورکلاک خوب















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI با بیشترین ارزش رشد، جایگاه بهتری را در بین 20 برند جهانی تایوان پیدا کرد


ehku_uks.jpg











هر ساله در دنیا برترین برندها شناسایی شده و بر اساس ارزش برندی، رشد تجاری و گسترش فعالیت، با جایگاه های مختلفی روبرو می شوند. در تایوان هم طبق سال های گذشته، تعداد 20 برند مهم و جهانی معرفی می شوند که طبق این گزارشات، شرکت MSI با بیشترین رشد به جایگاهی بهتر از سال گذشته دست یافته است.​

به گزارش بنچیمو؛ 20 برند برتر تایوانی که جایگاه جهانی ویژه ای دارند، با محدوده فعالیت های فناوری و بهداشتی شناسایی شده و سپس رسانه ای می شوند. طبق اعلام iDB شرکت MSI با رشد 18 درصد، بیشترین رشد ارزش برندی را در بین 20 برند معتبر تایوان داشته است. برندهایی مانند ایسوس و ایسر که برای ایرانی ها شناخته شده هستند در لیست سال 2019 با توجه به جایگاه خوب، به ترتیب با کاهش 4 درصدی و افزایش 6 درصدی روبرو شده اند.​

شرکت ام اس آی بیشترین رشد مدیون را محصولات گیمینگ و تجهیزات مربوط به ورزش های الکترونیکی است. با توجه به اینکه صنعت ورزش های الکترونیک و گیمینگ در سال های اخیر محبوبیت گسترده ای پیدا کرده، بازار بازی به شدت رقابتی است. در سال های گذشته تمرکز MSI بروی محصولات گیمینگ باعث شده تا این برند تایوانی بیش از پیش در این صنعت خودنمایی کند و به صورت جهانی خود را به عنوان برترین تولیدکننده تجهیزات گیمینگ معرفی کند.​

این شرکت با عنوان برترین تولیدکننده مادربرد و کارت گرافیک گیمینگ، در تلاش است تا سهم خود را در بازار گیمینگ گسترش دهد. سهمی که پس از 30 سال فعالیت در حوزه IT اینک در بیش از 120 کشور جهان، فروش بالایی را به دست آورده و در طی سالهای گذشته جوایز متعددی را از آن خود ساخته است.​
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29

تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 2070 SUPER GAMING Z TRIO توسط سایت Techpowerup و کسب نشان منتخب نویسنده




کارت های جدید ام اس آی از همان ساختار خنک کننده کارت های RTX استفاده می کند. خنک کننده هایی که در هر مدل کارایی بالا و عملکردی عالی را در کنار ساکت بودن به کاربر هدیه می دهد. همانطور که گفته شد، کارت های RTX 2070 SUPER و RTX 2080 SUPER تنها با مدل های GAMING TRIO و VENTUS ارائه می شود. کارت GAMING TRIO با خنک کننده TORX 3.0 راه حل های خنک سازی عالی را پیش گرفته است. وجود 3 فن با ساختاری اختصاصی، شما را با کارتی خنک روبرو می سازد. در مقابل این کارت قدرتمند و بزرگ، کارتی به نام RTX 2060 SUPER GAMING قرار گرفته است که در کنار ابعاد کوچکتر همچنان پایبند به قدرت بالا و البته خنک کننده کاربردی است. لازم به ذکر است که هر دو کارت از نورپردازی زیبای RGB با نام Mystic Light RGB استفاده می کنند که با نرم افزار MSI Dragon Center مدیریت می شود.




از ویژگی های این کارت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:



  • خنک کننده ای عالی با نویز کم که جریان هوای متمرکزی را ایجاد می کند
  • توقف فن ها در زمان بی کاری پردازنده گرافیکی
  • برد یا PCB تقویت شده با استفاده از لایه های ضخیم مس برای انتقال بهتر سیگنال ها
  • راه حل های خنک سازی برای مدار قدرت و ماژول های استفاده شده برای عملکرد بهتر
  • استفاده از تعداد زیادی پد حرارتی برای انتقال بهتر حرارت ماژول ها و قطعات حساس کارت
  • پلیت خنک کننده با سطح تماس بالا برای دفع هر چه بهتر حرارت
  • بک پلیت استفاده شده علاوه بر افزایش استحکام، با استفاده از پد حرارتی و برش های لیزری، حرارت قطعات PCB را دفع می کند.
  • نورپردازی زیبا RGB با نام اختصاصی MYSTIC LIGHT با مدیریت توسط نرم افزار Dragon Center






















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
فرکانس خیره کننده 7478 مگاهرتز در تمام هسته های i9-9900KS با مادربرد MSI

اورکلاک پردازنده یکی از جذاب ترین فعالیت های سخت افزاری است که افراد حرفه ای زیادی را به سمت این رکورد شکنی دعوت می کند. ام اس آی هم مدتی است که پایه ثابت این رکورد کشنی ها شده است. اخیرا در جدیدترین اقدام، فرکانس کاری تمام هسته های پردازنده i9-9900KS با مادربرد Z390 GODLIKE به فرکانسی خیره کننده رسیده است.

پردازنده i9-9900KS اینتل پردازنده ای است با 8 هسته اجرایی و 16 رشته موازی. این پردازنده با تعداد هسته های کمتر از رقبا، پتانسیل بسیار بالایی در اورکلاک و اجرای بازی ها دارد. اینتل این پردازنده را با معماری 14 نانومتری ساخته است که با فرکانس پایه 4.0 گیگاهرتز و فرکانس بوست 5.0 گیگاهرتز، می تواند توان حرارتی 127 وات را ارائه کند.

در سمت دیگر مادربرد خوش نام MSI MEG Z390 GODLIKE قرار گرفته که تا کنون موفق به کسب رکوردها و جوایز بی شماری شده است. این مادربرد با ساختار عالی و مدار رگولاتور قدرتمند، توانایی بالایی در رها کردن قدرت پردازنده های اینتل دارد. راه حل های خنک سازی عالی، نورپردازی زیبا و داشبورد مدیریت و مانیتورینگ تنها بخشی از مزیت های این مادربرد است.

فرکانس خیره کننده 7478 مگاهرتز در تمام هسته های i9-9900KS با مادربرد MSI


اما جدیدترین رکورد اورکلاک پردازنده، مربوط به پردازنده i9-9900KS اینتل است که با مادربرد MSI MEG Z390 GODLIKE به فرکانس 7478.02 مگاهرتز در تمام هسته ها دست یافته است. در این رکورد شکنی به وضوح می توان مشاهده کرد که تمام 8 هسته پردازنده بروی فرکانس 7478.02 مگاهرتز ست شده است. این در حالی است که فرکانس تنها رم استفاده شده برای فشار کمتر به پردازنده به 664.3 مگاهرتز کاهش پیدا کرده است.

فرکانس خیره کننده 7478 مگاهرتز در تمام هسته های i9-9900KS با مادربرد MSI


فرکانس خیره کننده 7478 مگاهرتز در تمام هسته های i9-9900KS با مادربرد MSI
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود

پس از اخبار و شایعات فراوان، بالاخره دیروز AMD اولین سری از پردازنده های رده بالای Threadripper 3000 را به همراه چیپ ست TRX40 معرفی کرد. در هفته های گذشته MSI تصاویر مادربردهای TRX40 خود را منتشر کرده بود اما از جزئیات ساختار آنها اطلاعی در دست نبود. حال در این مطلب قصد داریم تا به مادربردهای TRX40 این شرکت بپردازیم.

شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



طبق گفته AMD پردازنده های 7 نانومتری AMD Threadripper 3000 برای فعالیت به مادربردهای TRX40 نیاز دارند و البته این مادربردها هم فقط با نسل سوم پردازنده های Threadripper فعالیت می کنند. همانطور که در مطلب معرفی روز گذشته پرداختیم، مهمترین دلیل استفاده از این چیپ ست، سویچ کنترلر رابط PCIe 4.0 با خط های بیشتر و البته پهنای باند بیشتر نسبت به چیپ ست قبلی است. ام اس آی هم مانند همیشه با دست پر به میدان آمده و با 3 مادربرد TRX40 به این پردانده ها خوش آمدگویی می کند.



مادربرد CREATOR TRX40
شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



با وجود پردازنده های قدرتمند AMD Threadripper 3000 و البته تعداد هسته های زیاد و حافظه نهان شگفت انگیز، تکلیف کاربری این نوع پردازنده ها مشخص است. تولیدکنندگان محتوا یکی از مهمترین مشتری های این نوع از پردازنده ها در بازار هستند. ام اس آی برای این گروه از کاربران، محصولات Creator را در نظر گرفته است. در مادربردهای مبتنی بر چیپ ست TRX40 هم مادربرد CREATOR TRX40 با طراحی متفاوت و ویژگی های مخصوص خاص پسندان، می تواند محبوبیت این سری از محصولات MSI را بیشتر کند.
یاقوت ام اس آی، مناسب ترین واژه برای این مادربرد است. استفاده از پنل کریستالی نه تنها ظاهر این مدل را خاص کرده بلکه نورپردازی قرار گرفته در زیر آن را با جلو بصری بهتری به نمایش می گذارد. ام اس آی مادربرد CREATOR TRX40 را نه تنها در بخش طراحی بلکه در قطعات مهم استفاده شده، راه حل های خنک سازی و فیچرهای مخصوص کاملاً مجهز کرده است.


شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



برای اطمینان از این که مادربرد CREATOR TRX40 می تواند عملکرد پردازنده های Threadripper را به حداکثر برساند، نیاز به خنک کننده ای اصولی دارد. توان حرارتی بالای این پردازنده های و چبپ ست مورد استفاده، باعث می شود تا مهمترین بخش طراحی و ساختار این مادربردها به خنک کننده آن مربوط شود. هیت سنک های استفاده شده در این مادربرد با طول بیشتر و سطح تماس بالا، می توانند به راحتی حرارت بخش های مهم مادربرد مانند VRM ا دفع کنند. البته همچون مادربردهای X570 این شرکت، هیت پایپی کاربردی، رابط بین هیت سینک های مختلف و خنک کننده فعال و غیر فعال PCH است.
شخصی سازی MSI در این مادربرد به حداکثر رسیده است. خنک کننده فعال قرار گرفته بروی PCH با فن اختصاصی و بلبرینگ دوگانه، هوای خنک با جریان بالا را به همراه کمترین نویز به سمت چیپ ست هدایت می کند. یکپارچه سازی خنک کننده باعث می شود تا هر 3 اسلات M.2 با شیلدهای فلزی M.2 Shield Frozr خنک تر از نمونه های دیگر باشد.


شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود




با پشتیبانی از فناوری PCIe 4.0 و Lightning Gen 4، سریعترین پهنای باند انتقال داده با استفاده از لاین های PCIe اینک به 64 گیگابایت در ثانیه رسیده است. البته این فناوری ها هم از کارت های قدیمی و هم از کارت های جدید پشتیبانی می کنند. در استفاده از کارت گرافیک های سنگین، راه حل PCI-E Steel Armor به راحتی طول عمر اسلات های PCI را تضمین می کند. در کنار 3 درگاه M.2، یک کارت توسعه M.2 هم برای این مادربرد در نظر گرفته شده است تا با نهایت سرعت و پهنای باند از حافظه های خشک استفاده شود.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



مدار تغذیه یکی دیگر از ویزگی های مهم این مادربرد است. مدار رگولاتور پردازنده ابن بار با 16 فاز دیجیتال 70 آمپر، قدرت مورد نیاز پردازنده را با دقت بالا و قدرت بیشتر تامین می کند. دو کانکتور 8 پین برق، مدار قدرتمند دیجیتال، کنترلرهای پیشرفته و فناوری اختصاصی CORE BOOST، استفاده از پردازنده های جدید AMD را بروی این مادربرد به کاری لذت بخش تبدیل می کند.
انتقال داده برای تولیدکنندگان محتوا، همیشه یکی از نگرانی ها است. در مادربرد CREATOR TRX40 با شبکه Dual LAN از نوع 10G Super LAN روبرو هستیم که حداکثر پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه را ممکن می سازد. این فناوری پهنای باند بیشتر را با زمان تاخیر کمتر همراه ساخته تا انتقال داده هایی مانند ویدیوهای 4K یا محتوای بزرگ، با سرعت انتقال باورنکردنی روبرو باشید. همچنین جدیدترین استاندارد شبکه یعنی Wi-Fi 6 با پهنای باند 3 برابر نسبت به نسل قبل، از دیگر ویژگی های به کار گرفته شده در این مادربرد است.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



مادربرد CREATOR TRX40 به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا تولید شده است. تعداد پروت های بالا از مزیت های این مادربرد است. به طوری که دیگر لازم به جدا کردن دستگاهی برای اتصال دستگاه دیگر نیست. مجهز شدن به 19 پورت USB و البته نسل جدید USB 3.2 Gen 2×2 با سرعت انتقال داده تا چهار برابر نسبت به USB 3.2 Gen1 از ویژگی های این مادربرد خاص است.


مادربردهای TRX40 PRO 10G و TRX40 PRO WIFI

دو مادربرد TRX40 PRO 10G و TRX40 PRO WIFI برای مصارف حرفه ای و اداری طراحی و تولید شده اند. طراحی پیشرفته مدار تغذیه دیجیتال، دو کانکتور 8 پین، راه حل های خنک سازی کاربردی و عملکرد عالی در میزبانی از نسل 3 پردازنده های Threadripper از ویژگی های این دو مادربرد است.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود




در بخش ارتباطی و شبکه، با سرعت انتقال 20 گیگابایت در ثانیه، پردازنده دوگانه LAN، شبکه پایدار و مطمئن و البته کارت شبکه 10 گیگابیتی در مادربرد TRX40 PRO 10G روبرو هستیم. از طرف دیگر مادربرد TRX40 PRO WIFI با استاندارد جدید شبکه Wi-Fi 6 AX پهنای باندی تا سه برابر بیشتر از نسل قبل این شبکه را ممکن می سازد. قابل ذکر است که هر دو مادربرد در کنار درگاه های M.2 از کارت توسعه M.2 استفاده می کنند تا کاربری حرفه ای را با این مادربردها تجربه کنید.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود




مادربردهای TRX40 PRO 10G و TRX40 PRO WIFI در بخش خنک سازی با هیت سینک کاربردی، هیت پایپ گسترش یافته، خنک کننده فعال PCH و شیلدهای فلزی برای خنک کردن حافظه های M.2 عملکردی پایدار و عالی را ارائه می دهند.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود

AMD Threadripper 3000
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز


چندی قبل یکی از برترین مادربردهای بازار یعنی مادربرد MEG Z390 GODLIKE اژدهای تایوانی توانست فرکانس تمام هسته های پردازنده i9-9900KS اینتل را به 7478 مگاهرتز برساند. این عملکرد خیره کننده نه تنها به یک پردازنده خوب مربوط می شود بلکه این مادربرد است که باید با قدرت بخشیدن دقیق به پردازنده این رکورد شکنی را فراهم سازد.
فرکانس خیره کننده 7478 مگاهرتز در تمام هسته های i9-9900KS با مادربرد MSI
با انتشار آخرین پردازنده اینتل یعنی Core i9-9900KS، مشخص شد که آبی پوشان تلاش زیادی برای اثبات ***** خود در بازار دارند. این پردازنده بر پایه پردازنده 9900K ساخته شده است با این تفاوت که در بهبودهای صورت گرفته شاهد افزایش فرکانس کاری در تمام هسته ها و البته توان حرارتی پردازنده هستیم.



چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز




در جدول زیر می توانید مشخصات پردازنده پایه و پردازنده بهینه شده را مشاهده کنید. پردازنده Core i9-9900KS به عنوان پردازنده بهینه شده می تواند در 8 هسته و 16 رشته موازی، فرکانس بوست 5.0 گیگاهرتز را در تمام هسته ها فعال کند. این در حلی است که فرکانس پای این پردازنده هم با 4.0 گیگاهرتز بالاتر از پردازنده پایه یعنی 9900K است. البته این تغییرات توان حرارتی و مصرف پردازنده را به صورت چشمگیر بالاتر برده پس با پردازنده ای کم مصرف روبرو نیستیم.



چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز



چرا باید پردازنده Core i9-9900KS را انتخاب کنیم؟
این پردازنده بهترین پردازنده برای کاربرانی است که تنها به بازی کردن فکر می کنند. این گفته اینتل که Core i9-9900KS بهترین پردازنده گیمینگ دنیا است کاملاً حفیفت دارد. بزرگترین مزیت پردازنده Core i9-9900KS نسبت هب پردازنده های جنجالی Ryzen 3000، عملکرد تک هسته ای و رسیدن به فرکانس مورد علاقه گیمرها. در حالی که پردازنده های رایزن 3000 برای رسیدن به فرکانس کاری 4.5 گیگاهرتز همچنان مشکل دارند، پردازنده Core i9-9900KS می تواند به راحتی فرکانس تمام هسته را به 5.0 گیگاهرتز برساند. همانطور که می دانید برای گیمرها فرکانس کاری بالاتر یک مزیت است.


چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز




بازی کردن با فرکانس 5.0 گیگاهرتز در 8 هسته قطعاً گزینه جذبای برای گیمرها است. با این که کاربر می تواند فرکانس کاری پردازنده 9900K را با اورکلاک به 5.0 گیگاهرتز و بالاتر برساند، اما باید به این نکته هم توجه داشت که اورکلاک پردازنده حرارت بیشتر، ولتاژ بیشتر و البته احتمال خرابی قطعات را بالاتر می برد. پس بهتر است پردازنده Core i9-9900KS را که به صورت استاندارد فرکانس کاری بالایی را ارائه می دهد انتخاب کنید.
چه مادربردی مناسب شماست؟
در چند روز گذشته دیدید که مادربرد MEG Z390 GODLIKE رکورد اورکلاک پردازنده Core i9-9900KS را با فرکانس 7478 مگاهرتز در تمام هسته ها شکست. حال ام اس آی بجز این مادربرد سه پیشنهاد دیگر هم برای شما دارد. مادربرد MEG Z390 ACE به عنوان برادر کوچکتر گادلایک، از عملکرد عالی برخوردار است و می تواند به راحتی فرکانس پردازنده Core i9-9900KS به اعداد بالاتر از 5.0 گیگاهرتز برساند.

چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز


دو مادربرد دیگر با نام های MPG Z390 GAMING PRO CARBON AC و MPG Z390 GAMING EDGE AC از دیگر گزینه های اقتصادی ام اس آی هستند که با مدار تغذیه قدرتمند و راه حل های خنک سازی خوب، می تواند به خوبی از پس فرکانس بوست پردازنده 9900KS بر آیند.

چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز

کنترلرهای دیجیتال مدار قدرت مادربردهای MSI باعث شده تا کاربر با VRM تهاجمی روبرو شود. مدار تغذیه یا مدار رگولاتوری که با دقت بالا جریان مورد نیاز پردازنده را ارائه می کند. قطعات استفاده شده در VRM این مادربردها، حداکثر پتانسیل پردازنده Core i9-9900KS را آزاد کرده تا گیمرها به راحتی به فریم کشی خود ادامه دهند.
چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز

دو مادربرد پرچمدار GODLIKE و ACE سطح قدرتی که به پردازنده ارائه می دهند را با بهینه سازی های قدرتمند بهبود بخشیده اند. دو کانکتور 8 پین، برق مورد نیاز پردازنده را تامین می کند که پس از رد شدن از کنترلرهای دیجیتال دوگانه و مدار رگولاتور قدرتمند پردازنده، شما را آماده می کنند برای جابجایی رکوردهای جهانی.
چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز

فناوری تقویت هسته های پردازنده با یا CORE BOOST یک مولفه قدرت است برای به حداکثر رساندن پتانسیل پردازنده. انتقال دقیق و بهینه جریان به پردازنده در مادربردهای MSI Z390، باعث می شود تا اورکلاک پردازنده i9-9900KS به راحتی و با پایداری تمام صورت گیرد.
چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز

با داشتن پردازنده ای با تعداد هسته های بالا، راه حل های حرارتی مادربرد هم مهم می شود تا اطمینان حاظل شود که دمای کلی کمتر و البته پیادار تر است. مادربرد MSI MPG Z390 GAMING EDGE AC با هیت سینک های کاربردی، مدار تغذیه یا VRM خنک تری را ارائه می کند که نتیجه آن عملکرد عالی پردازنده i9-9900KS با این مادربرد میانرده است.
پشتیبانی از بایوس اختصاصی
محیط بایوس کاربردی یکی از بهترین راه حل ها برای رسیدن به نهایت عملکرد پردازنده است. ام اس آی برای مادربردهای خود، بایوس اختصاصی پردازنده i9-9900KS را در نظر گرفته است که کاربران با مراجعه به وب سایت این شرکت می توانند بایوس مورد نظر را دریافت کنند.
چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز

و در آخر اگر فرکانس کاری 5.0 گیگاهرتز در تمام هسته های i9-9900KS برای شما کافی نیست، بهتر است به فکر خرید مادربرد MEG Z390 GODLIKE باشید. مادربردی با مدار قدرت 18 فاز و سیستم خنک کننده عالی با هیت سینک های کاربردی و هیت پایپ یکپارچه، بهترین گزینه برای اورکلاک های سنگین و بازی های روز با بهترین عملکرد است. عملکرد این مادربرد با اورکلاک سنگین پردازنده i9-9900KS با فرکانس 7478 مگاهرتز در تمام هسته ها به اثبات رسیده است.
چند پیشنهاد MSI برای خریداران پردازنده i9-9900KS به بهانه رکورد اورکلاک 7478 مگاهرتز

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود

پس از اخبار و شایعات فراوان، بالاخره دیروز AMD اولین سری از پردازنده های رده بالای Threadripper 3000 را به همراه چیپ ست TRX40 معرفی کرد. در هفته های گذشته MSI تصاویر مادربردهای TRX40 خود را منتشر کرده بود اما از جزئیات ساختار آنها اطلاعی در دست نبود. حال در این مطلب قصد داریم تا به مادربردهای TRX40 این شرکت بپردازیم.

شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



طبق گفته AMD پردازنده های 7 نانومتری AMD Threadripper 3000 برای فعالیت به مادربردهای TRX40 نیاز دارند و البته این مادربردها هم فقط با نسل سوم پردازنده های Threadripper فعالیت می کنند. همانطور که در مطلب معرفی روز گذشته پرداختیم، مهمترین دلیل استفاده از این چیپ ست، سویچ کنترلر رابط PCIe 4.0 با خط های بیشتر و البته پهنای باند بیشتر نسبت به چیپ ست قبلی است. ام اس آی هم مانند همیشه با دست پر به میدان آمده و با 3 مادربرد TRX40 به این پردانده ها خوش آمدگویی می کند.



مادربرد CREATOR TRX40
شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



با وجود پردازنده های قدرتمند AMD Threadripper 3000 و البته تعداد هسته های زیاد و حافظه نهان شگفت انگیز، تکلیف کاربری این نوع پردازنده ها مشخص است. تولیدکنندگان محتوا یکی از مهمترین مشتری های این نوع از پردازنده ها در بازار هستند. ام اس آی برای این گروه از کاربران، محصولات Creator را در نظر گرفته است. در مادربردهای مبتنی بر چیپ ست TRX40 هم مادربرد CREATOR TRX40 با طراحی متفاوت و ویژگی های مخصوص خاص پسندان، می تواند محبوبیت این سری از محصولات MSI را بیشتر کند.
یاقوت ام اس آی، مناسب ترین واژه برای این مادربرد است. استفاده از پنل کریستالی نه تنها ظاهر این مدل را خاص کرده بلکه نورپردازی قرار گرفته در زیر آن را با جلو بصری بهتری به نمایش می گذارد. ام اس آی مادربرد CREATOR TRX40 را نه تنها در بخش طراحی بلکه در قطعات مهم استفاده شده، راه حل های خنک سازی و فیچرهای مخصوص کاملاً مجهز کرده است.


شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



برای اطمینان از این که مادربرد CREATOR TRX40 می تواند عملکرد پردازنده های Threadripper را به حداکثر برساند، نیاز به خنک کننده ای اصولی دارد. توان حرارتی بالای این پردازنده های و چبپ ست مورد استفاده، باعث می شود تا مهمترین بخش طراحی و ساختار این مادربردها به خنک کننده آن مربوط شود. هیت سنک های استفاده شده در این مادربرد با طول بیشتر و سطح تماس بالا، می توانند به راحتی حرارت بخش های مهم مادربرد مانند VRM ا دفع کنند. البته همچون مادربردهای X570 این شرکت، هیت پایپی کاربردی، رابط بین هیت سینک های مختلف و خنک کننده فعال و غیر فعال PCH است.
شخصی سازی MSI در این مادربرد به حداکثر رسیده است. خنک کننده فعال قرار گرفته بروی PCH با فن اختصاصی و بلبرینگ دوگانه، هوای خنک با جریان بالا را به همراه کمترین نویز به سمت چیپ ست هدایت می کند. یکپارچه سازی خنک کننده باعث می شود تا هر 3 اسلات M.2 با شیلدهای فلزی M.2 Shield Frozr خنک تر از نمونه های دیگر باشد.


شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود




با پشتیبانی از فناوری PCIe 4.0 و Lightning Gen 4، سریعترین پهنای باند انتقال داده با استفاده از لاین های PCIe اینک به 64 گیگابایت در ثانیه رسیده است. البته این فناوری ها هم از کارت های قدیمی و هم از کارت های جدید پشتیبانی می کنند. در استفاده از کارت گرافیک های سنگین، راه حل PCI-E Steel Armor به راحتی طول عمر اسلات های PCI را تضمین می کند. در کنار 3 درگاه M.2، یک کارت توسعه M.2 هم برای این مادربرد در نظر گرفته شده است تا با نهایت سرعت و پهنای باند از حافظه های خشک استفاده شود.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



مدار تغذیه یکی دیگر از ویزگی های مهم این مادربرد است. مدار رگولاتور پردازنده ابن بار با 16 فاز دیجیتال 70 آمپر، قدرت مورد نیاز پردازنده را با دقت بالا و قدرت بیشتر تامین می کند. دو کانکتور 8 پین برق، مدار قدرتمند دیجیتال، کنترلرهای پیشرفته و فناوری اختصاصی CORE BOOST، استفاده از پردازنده های جدید AMD را بروی این مادربرد به کاری لذت بخش تبدیل می کند.
انتقال داده برای تولیدکنندگان محتوا، همیشه یکی از نگرانی ها است. در مادربرد CREATOR TRX40 با شبکه Dual LAN از نوع 10G Super LAN روبرو هستیم که حداکثر پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه را ممکن می سازد. این فناوری پهنای باند بیشتر را با زمان تاخیر کمتر همراه ساخته تا انتقال داده هایی مانند ویدیوهای 4K یا محتوای بزرگ، با سرعت انتقال باورنکردنی روبرو باشید. همچنین جدیدترین استاندارد شبکه یعنی Wi-Fi 6 با پهنای باند 3 برابر نسبت به نسل قبل، از دیگر ویژگی های به کار گرفته شده در این مادربرد است.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود



مادربرد CREATOR TRX40 به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا تولید شده است. تعداد پروت های بالا از مزیت های این مادربرد است. به طوری که دیگر لازم به جدا کردن دستگاهی برای اتصال دستگاه دیگر نیست. مجهز شدن به 19 پورت USB و البته نسل جدید USB 3.2 Gen 2×2 با سرعت انتقال داده تا چهار برابر نسبت به USB 3.2 Gen1 از ویژگی های این مادربرد خاص است.


مادربردهای TRX40 PRO 10G و TRX40 PRO WIFI

دو مادربرد TRX40 PRO 10G و TRX40 PRO WIFI برای مصارف حرفه ای و اداری طراحی و تولید شده اند. طراحی پیشرفته مدار تغذیه دیجیتال، دو کانکتور 8 پین، راه حل های خنک سازی کاربردی و عملکرد عالی در میزبانی از نسل 3 پردازنده های Threadripper از ویژگی های این دو مادربرد است.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود




در بخش ارتباطی و شبکه، با سرعت انتقال 20 گیگابایت در ثانیه، پردازنده دوگانه LAN، شبکه پایدار و مطمئن و البته کارت شبکه 10 گیگابیتی در مادربرد TRX40 PRO 10G روبرو هستیم. از طرف دیگر مادربرد TRX40 PRO WIFI با استاندارد جدید شبکه Wi-Fi 6 AX پهنای باندی تا سه برابر بیشتر از نسل قبل این شبکه را ممکن می سازد. قابل ذکر است که هر دو مادربرد در کنار درگاه های M.2 از کارت توسعه M.2 استفاده می کنند تا کاربری حرفه ای را با این مادربردها تجربه کنید.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود




مادربردهای TRX40 PRO 10G و TRX40 PRO WIFI در بخش خنک سازی با هیت سینک کاربردی، هیت پایپ گسترش یافته، خنک کننده فعال PCH و شیلدهای فلزی برای خنک کردن حافظه های M.2 عملکردی پایدار و عالی را ارائه می دهند.



شرکت MSI با سه مادربرد TRX40 به میزبانی نسل سوم پردازنده های Threadripper می رود

AMD Threadripper 3000


شخصی سازی بیشتر Threadripper 3000 در مادربرد MSI Creator TRX40



amd-trx40-20191104-6.jpg

بررسی بایوس مادربرد جدید MSI برای سری Threadripper 3000 نشان می‌دهد که گزینه‌های شخصی سازی بیشتری برای CCDها (چیپلت‌ها) در نظر گرفته شده که مورد پشتیبانی پردازنده‌های HEDT جدید است. در حال حاضر سخت است که بگوییم این قابلیت چگونه کار می‌کند اما به نظر می‌رسد MSI در حال آماده سازی فعال کردن قابلیت اورکلاک برای هر CCD (در کنار اورکلاک هر CCX) و همینطور غیر فعال کردن و فعال کردن CCDهاست.

برای کسانی که اطلاع دقیقی ندارند، یک CCD در واقع Core Complex Die است که یک چیپلت حاوی 8 هسته Zen 2 بوده که به دو Core Complexes یا CCX تقسیم شده‌اند. هر پردازنده در لاین آپ AMD که بیشتر از 8 هسته داشته باشد، بیش از یک CCD در اختیار دارد، Ryzen 9 با دو و پردازنده‌های Threadripper 3000 با چهار عدد عرضه می‌شوند. CCD به تیم سرخ اجازه می‌دهد که تعداد هسته‌ها بالا را برای تنها یک سوکت فراهم کند.کنترل اورکلاک برای هر CCD ممکن است درخواست برخی از حرفه‌ای‌ها باشد زیرا برخی CCDها بهتر از بقیه هستند و همینطور برخی بدتر از بقیه. بنابراین بجای محدود شدن پتانسیل اورکلاک به وسیله بدترین هسته‌ها روی بدترین CCD، شما تنها می‌توانید هر CCD را به حداکثر پتانسیل خود اورکلاک کنید که در مقایسه با متُد سنتی اورکلاک تمام هسته‌ها قرار می‌گیرد. همین مسئله نیز به گزینه‌های اورکلاک برای هر CCX نیز باز می‌گردد.همچنین گزینه‌هایی برای غیر فعال و فعال کردن CCDها در نظر گرفته شده. در حال حاضر دلیل خاصی برای غیر فعال کردن یک CCD وجود ندارد اما ممکن است با عرضه پردازنده‌ها این موضوع تغییر کرده و کاربران بخواهند این موضوع را امتحان کنند که در چنین حالتی چه اتفاقی رخ خواهد داد (فارغ از، کاهش کارایی چند هسته‌ای بخاطر غیر فعال شدن چند هسته). جالب آن که یک گزینه 3 CCD نیز وجود دارد که کمی عجیب است، زیرا هیچ پردازنده Zen 2 با سه CCD وجود ندارد، حداقل فعلا که اینطور است.مشخص نیست که این قابلیت‌ها در همان روز اول وجود خواهند داشت یا MSI هنوز مشغول کار روی آنهاست. ما باید انتظار داشته باشیم که این قابلیت‌ها سرانجام زمانی عرضه خواهند شد و انعطاف پذیری بالایی را برای اورکلاک سری Threadripper فراهم می‌کنند تا شما بتوانید تا آخرین مقدار مگاهرتز ممکن را استخراج کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
کیس های سری MAG Forge 100 ام اس آی، پایدار، زیبا و خنک

سه ماهه آخر سال 2019 برای ام اس آی بسیار جذاب بود. رکوردهای بی سابقه در زمینه اورکلاک، محصولات گیمینگ تازه از راه رسیده و رسیدن به جایگاه بهتر در میان برترین برندهای تایوانی تنها بخشی از موفقیت های ام اس آی در این مدت کم بود. حال اژدهای تایوانی با سه کیس خاص از سری MAG Forge 100 به میدان آمده است.

ام اس آی در بخش تولیدات کیس، از دو سری MAG و MPG استفاده می کند. جدیدترین محصولات این شرکت تایوانی از سری MAG Forge 100 هستند که با نام های Forge 100M ، Forge 100R و Forge 101M شناخته می شوند. ام اس آی نام Forge را از همان فورج کاری فلز گرفته است. در این فرایند فلز به وسیله حرارت و فشار به شکل های دلخواه در می آید اما در نهایت نسبت به دیگر فرایندهای ساخت از استقامت و جذابیت بیشتری برخوردار است.

کیس های سری MAG Forge 100 ام اس آی


سه مدل یاد شده از نظر ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند و تنها در بخش سیستم خنک کننده فرق دارند. مدل Forge 100R با دو فن120 میلی متری ARGB آدرس پذیر در پنل جلو و یک فن 120 میلی متری ساده در پشت کیس، مدل Forge 100M با دو فن 120 میلی متری RGB در پنل جلو و یک فن 120 میلی متری ساده در پشت کیس و در نهایت مدل Forge 101M با سه فن 120 میلی متری RGB در پنل جلو و یک فن 120 میلی متری RGB در پنل پشت کیس روانه بازار می شوند.

کیس های سری MAG Forge 100 ام اس آی


البته قابل ذکر است که فن های گفته شده از پیش نصب شده است. خریداران می توانند بر اساس نیاز تعداد بیشتر فن در پنل بالایی و پنل جلویی را در نظر بگیرند. یکی دیگر از ویژگی کیس های سری MAG Forge 100 قابلیت نصب آسان انواع مادربرد با فرم فکتور مختلف و دیگر قطعات است.

کیس های سری MAG Forge 100 ام اس آی


اما شخصی سازی ام اس آی بروی این کیس ها یکی دیگر از جذابیت های موجود است. وجود دکمه LED Switch در پنل بالای کیس و فشردن آن به مدت سه ثانیه این امکان را به کاربر می دهد که به راحتی نورپردازی قطعات مختلف و کیس را همگام سازی کند. همچنین این مهم با وجود نرم افزار کاربردی و محبوب Mystic Light به نهایت کارایی خود می رسد. همچنین ام اس آی یک رابط LED RGB در نظر گرفته است تا اتصال 6 قطعه یا رشته با نورپردازی RGB به صورت همزمان میسر شود.

کیس های سری MAG Forge 100 ام اس آی


هر سه کیس برای نمایش زیبایی بصری قطعات و نورپردازی RGB، از یک شیشه مقاوم 4 میلی متری استفاده کرده است. نوع متریال استفاده شده باعث شده تا مقاومت پنجره در برابر خط و خش بیشتر شود. کاربران به راحتی می توانند تنها با وجود 4 پیچ این پنجره شیشه را نصب یا حذف کنند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
شخصی سازی بیشتر Threadripper 3000 در مادربرد MSI Creator TRX40



amd-trx40-20191104-6.jpg

بررسی بایوس مادربرد جدید MSI برای سری Threadripper 3000 نشان می‌دهد که گزینه‌های شخصی سازی بیشتری برای CCDها (چیپلت‌ها) در نظر گرفته شده که مورد پشتیبانی پردازنده‌های HEDT جدید است. در حال حاضر سخت است که بگوییم این قابلیت چگونه کار می‌کند اما به نظر می‌رسد MSI در حال آماده سازی فعال کردن قابلیت اورکلاک برای هر CCD (در کنار اورکلاک هر CCX) و همینطور غیر فعال کردن و فعال کردن CCDهاست.

برای کسانی که اطلاع دقیقی ندارند، یک CCD در واقع Core Complex Die است که یک چیپلت حاوی 8 هسته Zen 2 بوده که به دو Core Complexes یا CCX تقسیم شده‌اند. هر پردازنده در لاین آپ AMD که بیشتر از 8 هسته داشته باشد، بیش از یک CCD در اختیار دارد، Ryzen 9 با دو و پردازنده‌های Threadripper 3000 با چهار عدد عرضه می‌شوند. CCD به تیم سرخ اجازه می‌دهد که تعداد هسته‌ها بالا را برای تنها یک سوکت فراهم کند.کنترل اورکلاک برای هر CCD ممکن است درخواست برخی از حرفه‌ای‌ها باشد زیرا برخی CCDها بهتر از بقیه هستند و همینطور برخی بدتر از بقیه. بنابراین بجای محدود شدن پتانسیل اورکلاک به وسیله بدترین هسته‌ها روی بدترین CCD، شما تنها می‌توانید هر CCD را به حداکثر پتانسیل خود اورکلاک کنید که در مقایسه با متُد سنتی اورکلاک تمام هسته‌ها قرار می‌گیرد. همین مسئله نیز به گزینه‌های اورکلاک برای هر CCX نیز باز می‌گردد.همچنین گزینه‌هایی برای غیر فعال و فعال کردن CCDها در نظر گرفته شده. در حال حاضر دلیل خاصی برای غیر فعال کردن یک CCD وجود ندارد اما ممکن است با عرضه پردازنده‌ها این موضوع تغییر کرده و کاربران بخواهند این موضوع را امتحان کنند که در چنین حالتی چه اتفاقی رخ خواهد داد (فارغ از، کاهش کارایی چند هسته‌ای بخاطر غیر فعال شدن چند هسته). جالب آن که یک گزینه 3 CCD نیز وجود دارد که کمی عجیب است، زیرا هیچ پردازنده Zen 2 با سه CCD وجود ندارد، حداقل فعلا که اینطور است.مشخص نیست که این قابلیت‌ها در همان روز اول وجود خواهند داشت یا MSI هنوز مشغول کار روی آنهاست. ما باید انتظار داشته باشیم که این قابلیت‌ها سرانجام زمانی عرضه خواهند شد و انعطاف پذیری بالایی را برای اورکلاک سری Threadripper فراهم می‌کنند تا شما بتوانید تا آخرین مقدار مگاهرتز ممکن را استخراج کنید.


با مادربرد قدرتمند MSI Creator TRX40 آشنا شوید




MSI یکی از برترین تولید کنندگان مادربرد به تازگی از مادربردهای بالا رده AMD رونمایی کرده که همزمان با معرفی پردازنده‌های نسل سوم AMD Ryzen Threadripper و چیپست TRX40 صورت گرفته است. پردازنده‌های جدیدی Ryzen Threadripper با فناوری 7 نانومتری و پشتیبانی از استاندارد PCI Express 4.0 همراه شده و عملکرد پیشرفته‌ای را در بحث حجم و فرکانس حافظه فراهم کرده است. کاملا واضح بوده که مادربردهای قبلی X399 با پردازنده‌های Threadripper 3000 سازگار نیستند. MSI نیز به خوبی با سه مادربرد برای امور مختلف آماده پذیرایی از آنها شده، Creator TRX40 و TRX40 PRO 10G و TRX40 PRO WiFi که نیاز هر کاربری را برطرف می‌کنند.

ام اس آی برای رفع نیاز تمام پردازش‌های خلق محتوا، مادربرد Creator TRX40 از تمام جنبه‌ها طراحی فوق العاده‌ای را دریافت کرده است. در بحث طراحی کانسپت از کریستال الهام گرفته. طراحی کریستال به گونه‌ای است که نور را به شکل جادویی با جلوه‌های نوری متعددی بازتاب می‌دهد. Creator TRX40 همچنین از بهترین طراحی سخت افزاری برای حداکثر کارایی و عملیات‌های طولانی بهره می‌برد.

برای مشاهده ویدیو معرفی این محصول کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
ده جایزه نوآوری در بخش های مختلف نمایشگاه CES 2020 مربوط به ام اس آی است!

م اس آی اعلام کرد جوایز بخش های مختلف CES 2020 را از آن خود ساخته است. ده عنوان مختلف در بخش های گوناگون از جمله جوایز نوآری CES 2020 به شرکت تایوانی MSI تعلق گرفته است. این نمایشگاه از 7 تا 10 ژانویه سال 2020 در شهر لاس وگاس برگزار می شود.

ام اس آی با توسعه فناوری و گسترش محصولات خاص برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا توانست نظر داوران CES را برای دریافت جوایز مختلف جلب کند. لازم به ذکر است که جوایز نمایشگاه CES قبل از برگزاری نمایشگاه اهدا می شود پس میدانیم که این محصولات حتماً در نمایشگاه CES 2020 حضور دارند. در ادامه به چند مورد از این عناوین می پردازیم.

لپ تاپ MSI GT76 TITAN
لپ تاپ MSI GT76 TITAN / نمایشگاه CES 2020


جایزه نوآری CES 2020 در بخش سخت افزار رایانه ای و کامپوننت ها به لپ تاپ جی تی 76 تایتان ام اس آی تعلق گرفت. این لپ تاپ با پردازنده ای قدرتمند از نسل 9 اینتل و کارت گرافیک های انتخابی RTX 2080 و RTX 2070 به عنوان یکی از قدرتمند ترین لپ تاپ های دنیا شناخته می شود. نکته جالب در مورد این ل تاپ، پردازنده اورکلاک شده آن است. ام اس آی پردازنده GT76 TITAN را تا 5.0 گیگاهرتز اورکلاک کرده تا فریم کشی به سبک MSI شکل گیرد.

اما مهمترین بخش این لپ تاپ سیستم خنک کننده آن است. سیستم خنک کننده ای متشکل از 4 فن با تیغه های شخصی سازی شده و 11 هیت پایپ که به راحتی می تواند جریان هوای 2.25 برابر بیشتر را تولید کند. نمایشگر 17.3 اینچ با نرخ بروزرسانی تصویر 144 هرتز و حاشیه های باریک، شبکه جدید Wi-Fi 6 و شبکه 2.5 گیگابیت در ثانیه از دیگر ویژگی های این لپ تاپ است.

کامپیوتر MSI PRESTIGE P100
کامپیوتر MSI PRESTIGE P100 / نمایشگاه CES 2020


کامپیوتری برای تولیدکنندگان محتوا که از پس سنگین ترین کارها و رندرینگ محتوا بر می آید. ترکیب زیبایی، قدرت بالای سخت افزاری و مجموعه ای خنک، بهترین گزینه را برای کاربران خاص ارائه می کند. ام اس آی پرستیژ پی 100 را به راهکارهای خنک سازی عالی برای پردازنده ، پردازنده گرافیکی و منبع تغذیه در نظر گرفته است تا در نهایت با سیستم پایداری روبرو باشیم. ام اس آی این محصول را به پردازنده های Core i9 نسل 9 اینتل، 64 گیگابایت رم DDR4 و کارت گرافیک RTX 2080 Ti مجهز کرده است.

وجود نرم افزارهای اختصاصی Creator Center به کاربر این امکان را می دهد تا به راحتی قدرت پردازنده، رم و عملکرد کارت گرافیک را به صورت دلخواه تنظیم کند تا بهینه سازی های کاربردی را برای خروجی راحت تر و بهتر لحاظ کند.

کارت گرافیک MSI GEFORCE RTX 2080 TI LIGHTNING 10TH
کارت گرافیک MSI GEFORCE RTX 2080 TI LIGHTNING 10TH / نمایشگاه CES 2020


کارتی با PCB شخصی سازی شده با مدار قدرت 19 فاز و 3 کانکتور 8 پین که قدرت بالای این کارت را نشان می داد. خنک کننده در این کارت به 3 فن TORX 3.0 تغییر پیدا کرد. نورپردازی که این سالها برای تولیدکنندگان بسیار مهم شده بود، در این کارت نه تنها در بدنه بلکه در فن ها نیز مورد استفاده قرار گرفت. این نورپردازی به لطف نرم افزاری اختصاصی Mystic Light، مدیریت بهتری را به کاربر هدیه می دهد. ام اس آی در بالای فریم کارت یک نمایشگر OLED قرار داد. نمایشگری که اطلاعات کارت را به نمایش می گذارد اما می توانید نمایش انیمیشن های سفارشی را بر عهده آن بگذارید.

اما مهمترین ویژگی این کارت، استفاده از پنل هایی از جنس فیبرکربن است. برای اولین بار بود که در یک قطعه سخت افزاری از متریال گران قیمت فیبرکربن استفاده می شد. کارت RTX 2080 TI LIGHTNING ساخته شده است تا رکوردها را جابجا کند. این کارت برای اورکلاکرها و گیمرهایی است که حساب بانکی پری دارند و البته به دنبال کارتی خاص و قدرتمند هستند. در نسخه 10 ساله این کارت، پنل های طلایی با پنل های نقره ای تعویض شدند تا ستاره بودن آن بار دیگر اثبات شود.

کامپیوتر MSI MEG Aegis Ti5
کامپیوتر MSI MEG Aegis Ti5 / نمایشگاه CES 2020


کامپیوتری تازه با طراحی خاص که چه در بخش طراحی و چه در بخش قدرت سخت افزاری عالی عمل می کند. ام اس آی این مدل را به جدیدترین پردازنده های Core i9 نسل 10 اینتل و کارت گرافیک RTX 2080 Ti مجهز کرده است. این کامپیوتر اولین سیستم بکپارچه شرکتی است که از شبکه 5G پشتیبانی می کند.

مانیتور گیمینگ MSI OPTIX MEG381CQR
مانیتور گیمینگ MSI OPTIX MEG381CQR / نمایشگاه CES 2020


یکی دیگر از محصولاتی که جایزه نوآوری را از آن خود ساخت مانیتور گیمینگ MSI OPTIX MEG381CQR است. این مانیتور گیمینگ با نمایشگر اولتراواید منحنی (احتمالا 1500R) از طراحی عالی و ویژگی های خاصی بهره می برد. یکی از مهمترین ویژگی های این مانیتور نورپردازی RGB با قابلیت همگام سازی با بازی است و دیگری نمایشگر OLED پایین مانیتور است که فرمان های تعاملی را به کاربر می دهد.

مانیتور گیمینگ قابل حمل MSI OPTIX MAG161
مانیتور گیمینگ قابل حمل MSI OPTIX MAG161 / نمایشگاه CES 2020


یک مانیتور گیمینگ قابل حمل برای عاشقان گیم که از پنل 15.6 اینچ استفاده می کند. این مانیتور با ضخامت 5 میلی متر از مشخصات هیجان انگیزی استفاده می کند.رزولوشن 1080 پیکسل با نرخ بروزرسانی تصویر 240 هرتز، پنل TN، ورودی های HDMI و پورت USB Type-C و قابلیت استفاده برای گیمرها و طراحان از ویژگی های این مانیتور است.

لپ تاپ MSI PRESTIGE 15
لپ تاپ MSI PRESTIGE 15 / نمایشگاه CES 2020


لپ تاپ MSI PRESTIGE 15 ساخته شده برای برای عکاسان، انیماتورها، آهنگسازان و هر تولید کننده محتوا. این محصول اولین لپ تاپ جهان بود که از پردازنده های نسل 10 اینتل استفاده می کرد. کارت گرافیک های سری GTX 16 انویدیا بریا این لپ تاپ قابل سفارش است. لپ تاپ پرستیژ 15 هم مانند دیگر محصولات پرستیژ برای خروجی بهتر محتوا از نرم افزار اختصاصی Creator Center استفاده می کند.

لپ تاپ MSI Creator 17
لپ تاپ MSI Creator 17 / نمایشگاه CES 2020


لپ تاپ MSI Creator 17 مانند لپ تاپ پرستیژ برای تولیدکنندگان محتوا ساخته شده است با این تفاوت که سخت افزار استفاده شده، کاربران حرفه ای تر را هدف خود قرار داده است. استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل و پردازنده های گرافیکی RTX انویدیا از مهمترین ویژگی های این لپ تاپ است.


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29

مادربردهای TRX40 ام‌اس‌آی برای رسیدن به نهایت قدرت: هر آنچه حرفه‌ای‌ها میخواهند


AMD
شاهکار خود در این اواخر را با ارائه پلتفرم TRX40 برای کامپیوترهای رده بالای دسکتاپ تکمیل کرد. این پلتفرم برای پردازنده‌های رایزن تریدریپر نسل سوم این کمپانی با معماری پیشرفته 7 نانومتری توسعه داده شده و همچنین اولین پلتفرم ارائه دهنده فناوری PCIe 4.0 برای سیستم‌های رومیزی محسوب میشود. همچنین حداکثر مقدار پشتیبانی از رم به 256 گیگابایت ارتقا پیدا کرده است.
ترکیب ویژگی‌های مذکور عملکردی فوق‌العاده را به دنبال دارد که باعث میشود یک سیستم بر پایه رایزن تریدریپر نسل سوم با یک مادربرد چیپست TRX40 انتخابی بی نظیر برای کاربران حرفه‌ای خصوصا تولیدکنندگان محتوا باشد. ام‌اس‌آی به عنوان یکی از سازندگان برتر مادربرد، مدل‌هایی را با این چیپست ارائه داد که توانایی ارائه حداکثر پتانسیل پردازنده‌های نسل سوم رایزن تریدریپر AMD را دارا هستند. MSi Creator TRX40 برترین مادربرد این سازنده در پلتفرم TRX40 است که با همراهی پردازنده 3970X موفق به کسب امتیاز چشمگیر 17632 در پردازش چند هسته‌ای شده است.
TRX40201911251.jpg

همچنین در تست بنچمارک BMW 2.7 و V-Ray نیز پرچمدار TRX40 شرکت ام‌اس‌آی و پردازنده رایزن تریدریپر 3970X با عملکردی فوق‌العاده رقیبان را پشت سر گذاشته‌اند.

TRX40201911252.jpg

TRX40201911253.jpg

نوبت میرسد به پس دادن امتحان مادربرد Creator ام اس آی و پردازنده 3970X در نرم افزارهای ادوبی فتوشاپ CC و پریمایر پرو CC که نشان میدهد این تیم دو نفره در پردازشات گرافیکی و تدوین ویدئو نیز راندمان تحسین برانگیزی دارند.
TRX40201911254.jpg

TRX40201911255.jpg

پردازنده نسل سوم رایزن تریدریپر 3970X موفقیت خود در بنچمارک‌های مرتبط با تولید محتوا را اثبات کرده است و با در نظر گرفتن عملکرد کلی این پردازنده نیز، باز هم شاهد پیشتازی آن در بازار کامپیوترهای دسکتاپ رده بالا خواهیم بود.
TRX40201911256.jpg

TRX40201911257.jpg

  • وجه تمایز مادربردهای TRX40 ام‌اس‌آی چیست؟
در مقایسه با مادربردهای X399، ام‌اس‌‌آی برای مادربردهای تمام تلاش خود را برای تعبیه یک سیستم خنک کننده کارآمد به کار بسته کاربران بتوانند بدون نگرانی از تمام قدرت این مادربرد و پردازنده‌های رده بالای AMD بهره مند شوند. طراحی تماما آلومینیومی مادربردهای TRX40 این شرکت به همراه هیت سینک بزرگ برای پوشش I/O برای افزایش سطح انتقال حرارت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، لوله‌های حرارتی افزایش یافته و هیت سینک کارآمد برای مادربرد TRX40، متنفرق شدن بهتر حرارت را به دنبال دارد که موجب پایداری و عملکرد بهتر مادربرد میشود. هیت سینک Frozr تعبیه شده برای این مادربرد دارای یک فن با بلبرینگ دوگانه است که ام‌اس‌آی عمر 50 هزار ساعته آن را تضمین میکند. همچنین این فن با برخورداری از فناوری‌های Propeller Blade و Zero Frozr نه تنها شدت جریان باد بیشتری را نویز کمتری تولید میکند بلکه قادر به تنظیم کنترل خودکار سرعت فن نیز می باشد. با تمامی فناوری‌های خنک کننده تعبیه شده برای مادربرد TRX40 ام‌اس‎آی، دمای PWM و چیپست چیزی حدود 30 درجه خواهد بود که دمای بسیار خوبیست.
TRX40201911258.jpg

از نظر قطعات M.2 و طراحی خنک کننده برای آنها نیز، در مادربرد Creator TRX40 یکی از اسلات‌های M.2 در سمت راست مادربرد و بین اسلات های PCIe قرار گرفته است. با این طراحی، حرارت هم از اسلات‌های PCIe و هم از اسلات‌های M.2 دور میماند. تمامی سه اسلات M.2 این مادربرد نیز دارای M.2 Shield دو طرفه هستند تا از معرض حرارت به دور بمانند.
TRX40201911259.jpg

  • طراحی مدار تغذیه کم نظیر برای میزبانی از نسل بعدی پردازنده‌ها
پردازنده قدرتمندی همچون رایزن تریدریپرهای نسل سوم باید به خوبی تغذیه شوند تا تمام قدرت آنها آشکار شود. به همین دلیل MSi برای مادربرد TRX40 Creator از 16 فاز تغذیه دیجیتال 70A به همراه 3 فاز قدرت SOC برای حداکثر پایداری سیستم تحت فشار پردازش‌های سنگین استفاده کرده است. همچنین برای انتقال پایدار قدرت، هر سه مادربرد TRX40 ام اس آی به کانکتور قدرت 8 پین دوگانه تجهیز شده‌اند. این ویژگی‌ها با فناوری انحصاری Core Boost ام‌اس‌آی همراه شده تا تضمین انتقال دقیق جریان برق به قطعات حرفه‌ای سیستم را به همراه داشته باشد. طراحی مدار VRM مادربردهای TRX40 شرکت MSi شامل حال پردازنده‌های نسل بعدی رایزن تریدریپر نیز میشود.
TRX402019112510_Copy.jpg

  • برخورداری از پورت های پرسرعت USB 3.2 نسل دوم
تولیدکنندگان محتوا بسیاری از اوقات لازم دارند که حافظه‌های اکسترنال مختلفی را به سیستم خود از طریق پورت USB وصل کنند و اگر مادربرد مورد استفاده آنها دارای پورت‌های پرسرعت متعدد باشد میتواند راندمان کار آنها را بسیار بالا ببرد. به همین منظور مادربردهای TRX40 MSi دارای پورت‌های پر تعداد USB از جدیدترین نسل می باشند. در این مادربردها دو پورت USB 3.2 نسل دوم قرار گرفته که سرعت آنها میتواند به 20 گیگابایت بر ثانیه برسد و تست عملی صورت گرفته توسط MSi نیز این سرعت را تائید میکند.
TRX402019112511.jpg

  • تفاوت میان مادربردهای TRX40 ام‌اس‌آی در چیست؟
شرکت MSi سه مادربرد را با چیپست TRX40 برای پردازنده‌های رایزن تریدریپر نسل سوم تدارک دیده است که در جدول زیر مشخصات اصلی آنها به منظور مقایسه با یکدیگر قید شده است.
TRX402019112512.jpg

  • پیشنهاد: چگونه مادربرد TRX40 مناسب خود را انتخاب کنیم؟
در میان سه مادربرد TRX40 ام‌اس‌آی، مدل پرچمدار Creator برای کاربری های بسیار سنگین و حرفه‌ای مناسب است و برای تولیدکنندگان محتوا و طراحان طراحی شده است. به طور مثال، این مادربرد برای سینماگران، موسیقی سازان و انیماتورها که تولید فایل‌های حجیم آنها وقت زیادی را میطلبد مناسب است. ویرایش فیلم‌های 4K، تنظیم موسیقی و ساخت انیمیشن‌های 3 بعدی از دیگر کاربری‌های سنگین است که مادربردی همچون Creator را میطلبد.
اما دو مادربرد TRX40 Pro 10G و TRX40 Pro Wi-Fi که در رده پائین‌تری نسبت به Creator قرار میگیرند مناسب کاربری‌های متفاوتی هستند. TRX40 Pro 10G مجهز به یک کارت شبکه پر سرعت 10G می باشد که باعث میباشد این مادربرد برای ایستگاه‌های کاری کوچک که نیاز به سرعت شبکه بسیار بالایی دارند ایده‌آل باشد. همچنین با کمک این مادربرد میتوان فایل های حجیم داخلی را با سرعت فوق‌العاده 10 گیگابایت بر ثانیه منتقل کرد. در مقابل TRX40 Pro Wi-Fi از قابلیت Wi-Fi 6 AX برخوردار است که جدیدترین استاندارد وای فای را ارائه میدهد. این استاندارد از پهنای باند 3 برابر و ظرفیت شبکه 4 برابر به همراه فناوری MU-MIMO دو طرفه پشتیبانی میکند. برای آن دسته از کاربرانی که به اتصال بیسیم باکیفیت اهمیت میدهند، TRX40 Pro Wi-Fi میتواند بهترین انتخاب باشد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
اورکلاک سنگین پردازنده Intel Core i9 10980XE با هنرنمایی مادربرد MSI Creator X299

شرکت Intel به تازگی پردازنده‌های نسل دهم Core X خود موسوم به پلتفرم Cascade Lake-Xرا روانه بازارهای جهانی کرده است که در حال حاضر به پرچمداری Core i9 10980XE با 18 هسته است. از سوی دیگر، اینتل به تازگی نخستین آپدیت مادربردهای X299 را منتشر کرده است که حاوی یک قابلیت به منظور اورکلاک سنگین این پلتفرم است؛ اینک به نظر می‌رسد که MSI نهایت استفاده را از این آپدیت کرده است!پردازنده Intel Core i9 10980XE با 18 هسته و 36 رشته پردازشی، یکی از سریع‌ترین پردازنده‌های ایستگاه کاری موجود است؛ هرچند که این پردازنده برای رقابت با پردازنده‌های نسل سوم تردریپر از هسته‌های کمتری برخوردار است، اما در نهایت با قیمت کمتر و عملکرد بالاتر به ازای هر هسته، ارزش خرید مناسبی دارد. با این وجود نمی‌توان منکر عقب افتادن آن از پردازنده‌های AMD، حتی در برخی آزمون‌ها، از مدل 16 هسته‌ای Ryzen 9 3950X شد.


OC-OC-03.png



اما قابلیت اورکلاک سنگین همچنان در پردازنده‌های Intel حفظ شده است؛ اگر از دنبال کنندگان اخبار سخت افزار باشید، می دانید که MSI در سال‌های اخیر به تقویت قابلیت اورکلاک در مادربردهای خود پرداخته و امروزه رقابت با آن در این زمینه بسیار دشوار است. از جمله مادربردهای قدرتمند و حرفه‌ای این شرکت می‌توان به MSI Creator X299 اشاره کرد. حال یک اورکلاکر صاحب نام تایوانی با استفاده از مادربرد MSI Creator X299، رکورد فرکانس را در پردازنده Core i9 10980XE شکسته است.




OC-OC-02.png


این پردازنده به فرکانس‌های خیره کننده اورکلاک شده و زمان پایداری آن نیز بسیار بالا بوده است. این اورکلاکر پردازنده Core i9 10980XE را به فرکانس خیره کننده 6601.15 مگاهرتز اورکلاک کرده است. در حال حاضر این رکورد سنگین‌ترین رکورد Core i9 10980XE به شمار می‌رود تا به این لحظه شکسته نشده است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که قدرت MSI در اورکلاک بار دیگر به اثبات رسیده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
ام‌اس‌آی کارت گرافیک‌ Radeon RX 5500 XT را در دو مدل گیمینگ و Mech رونمایی کرد



همین چند روز پیش بود که تصاویری از دو سری از کارت گرافیک‌های MSI که به تراشه Radeon RX 5500 XT شرکت AMD مجهز بودند، پیش از معرفی رسمی فاش شد و اکنون این محصولات رسما توسط کمپانی تایوانی رونمایی شده اند. Radeon RX 5500 XT جدیدی از کارت گرافیک‌های AMD است که از معماری گیمینگ جدید RDNA بهره مند شده است.

معماری RDNA به گونه ای طراحی و بهینه شده که عملکردی بسیار عالی به همراه پایداری ایده آل از نظر توان و راندمان ارائه میدهد. به لطف برخورداری از فرآیند ساخت 7 نانومتری FinFET، راندمان تراشه نسبت به هر وات قابل توجه است و همین باعث شده تا RX 5500 XT نسبت به نسل پیشین با معماری‌های قدیمی تر، کارت ارزشمند و قدرتمندی به شمار رود. MSi به عنوان برترین سازنده کارت گرافیک مخصوص بازی در جهان مفتخر است که این کارت گرافیک قدرتمند را دو مدل سفارشی گیمینگ و Mech در دسترس کاربران قرار دهد.







  • سری گیمینگ کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT: در خفا اما سخت بازی کن!

کارت گرافیک‌های سری گیمینگ شرکت MSi همواره در هر نسل جز بهترین‌های دنیا در رده خود بوده اند. سازنده تایوانی این سری را با توانی بالاتر و خنک کننده قدرتمند نسبت به نسخه مرجع و دیگر نسخه‌های کاستوم روانه بازار میکند. این بار کارت گرافیک جدید AMD بر پایه Navi به ویژگی انحصاری Power Allocation Technology مجهز شده است. با این ویژگی، کارت گرافیک توان مورد نیاز خود را منبع تغذیه سیستم به جای اسلات PCIe روی مادربرد تامین میکند که باعث میشود کارت گرافیک سیگنال قدرت را به صورتی کامل و یکدست دریافت کند و از هر گونه مشکلی بر روی مادربرد در امان بماند.






rx5500xt201912062.png







همان طور که گفته شد، خنک کننده سری گیمینگ کارت‌های MSi همواره از نقاط قوت این سری از محصولات کمپانی تایوانی بوده اند که علاوه بر عملکردی بسیار عالی که پایداری کارت گرافیک را در انجام پردازشات گرافیکی تضمین میکند، در عین حال نویز کنترل شده ای دارند که باعث میشود در سکوت کامل بتوانید به انجام بازی‌های مورد علاقه خود بپردازید و مطمئن باشید که دمای کارت گرافیک در حالت استاندارد است.

همچنین MSI برای ایجاد زیبایی و بهبود عملکرد حرارتی کارت گرافیک گیمینگ Radeon RX 5500 XT خود آن را با یک بک پلیت کامل فلزی همراه کرده که زیبایی هر چه بیشتر این قطعه ارزشمند را به دنبال دارد. ضمنا بک پلیت از خم شدن احتمالی PCB کارت گرافیک نیز جلوگیری میکند و در عین حال به متفرق ساختن هر چه بهتر حرارت کمک میکند. همچنین کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT ام‌اس‌آی به سیستم نورپردازی اختصاصی Mystic Light این شرکت مجهز شده که به سادگی توسط نرم افزار Dragon Center ام‌اس‌آی قابل شخصی سازی و کنترل است. همچنین میتوانید شکل نورپردازی این محصول را با دیگر محصولات سیستم خود هماهنگ سازی کنید.






rx5500xt201912063.png








  • سری Mech کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT: برای ضربه نهایی آماده شو!

نسخه Mech کارت گرافیک MSi Radeon RX 5500 XT در واقع مدل ارتقا یافته از طراحی محبوب VENTUS است. سازنده تایوانی از رنگ خاکستری برای پوشش جلویی این کارت گرافیک استفاده کرده که باعث شده با ظاهری خشن، جذاب و قدرتمند روبرو باشیم. ام‌اس‌آی از سیستم خنک کننده TORX FAN 3.0 این کارت گرافیک استفاده کرده تا از عملکرد عالی دفع حرارت و کاهش دمای کارت گرافیک در پردازشات سنگین اطمینان داشته باشد و در عین حال نویز کمی توسط فن ها تولید شود. سری Mech کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT میتواند یک انتخاب عالی برای گیمرها از جهات مختلف باشد.

  • زمان عرضه:
  • عرضه کارت گرافیک‌های گیمینگ و Mech ام‌اس‌آی Radeon RX 5500 XT از امروز به صورت جهانی آغاز شده است.

  • مشخصات فنی محصول
  • در جدول زیر مشخصات فنی سری گیمینگ کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT شرکت MSi آمده است:







rx5500xt201912064_Copy.jpg





همچنین در جدول زیر مشخصات فنی سری Mech کارت گرافیک Radeon RX 5500 XT شرکت MSi درج شده است:






rx5500xt201912065_Copy.jpg



 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
ست و بررسی هدست گیمینگ MSI Immerse GH30 توسط سایت Techpowerup و کسب نشان



MSI یکی از رهبران صنعت سخت افزار گیمینگ هدست Immerse GH30 را به عنوان جدیدترین عضو خانواده گیمینگ خود معرفی کرد. طراحی سبک و تاشو این مدل استفاده از آن را برای کاربران آسان می‌کند تا هر جایی که دوست دارند از صدای عالی لذت ببرند.

صدای واضح و شفاف با درایورهای نئودیمیوم 40 میلیمتری که کیفیتی مثال زدنی را با وزن کم پدید می‌آورند. حضور جک صدای 3.5 میلیمتری یعنی شما می‌توانید از مزیت‌های این مدل در دستگاه‌های موبایل نیز بهره ببرید و البته با استفاده از کابل جداگانه می‌توانید به راحتی آن را به سیستم گیمینگ خود متصل کنید. برای راحت‌تر شدن جابجایی، GH30 حتی یک کیسه نیز برای حمل آسان در نظر گرفته است.

  • درایورهای بزرگ 40 میلیمتری: صدای عالی با درایورهای بزرگ 40 میلیمتری نئودیمیوم که در تمام فرکانس‌ها یک کیفیت متعادل و جذاب را ارائه می‌دهند.
  • به دلیل ساختار سبک و تاشوی GH30 یک مدل عالی برای همراهی شما در هر کجا است.
  • سَری‌های اضافی و نرم همراه به شما اجازه می‌دهند طی ساعت‌ها استفاده از این مدل خستگی را احساس نکنید و البته جدا سازی راحت باعث می‌شود بتوایند خیلی سریع آنها را تمیز کنید.
  • در GH30 می‌توانید میکروفون را جدا کنید و البته که ارتباطی واضح و موثر داشته باشید.
  • حضور جک 3.5 میلیمتری باعث می‌شود شما بتوانید با هر دستگاهی GH30 را استفاده کنید.
  • طراحی کنترلر بسیار روان این محصول به شما اجازه می‌دهد میزان صدا یا قطع کردن میکروفون را به راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

برای مشاهده ویدیو معرفی این هدست گیمینگ کلیک کنید


مزایای این محصول از دید نویسنده :
1-کیفیت صدای بسیار فوق العاده با توجه به رنج قیمت
2-بسیار سبک و راحت
3-میکروفون قابلیت جداسازی دارد
4-قابلیت جمع شدن و تا شدن برای حمل و نقل آسان










 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
جعبه گشایی کارت گرافیک MSI RX 5500 XT GAMING X



کارت های گرافیک GAMING بر پایه NAVI، از فناوری انحصاری جدید Innovative Power Allocation بهره می برند. این فناوری اطمینان حاصل می کند که کارت گرافیک به جای شکاف PCIe مادربرد، توان مورد نیاز خود را مستقیماً از پاور می گیرد که حاصل آن جریان رسانی بهتر و پیشگیری از مشکلات مرتبط با مادربرد است.به عنوان پیشتاز در طراحی کولر کارت گرافیک، ما به خوبی می دانیم بزرگ ترین چالش در ساخت کارت گرافیک، دست یابی به تعادل مناسب میان گرما و نویز در خنک سازی پردازنده های گرافیکی پرقدرت است. اینجا درست جایی است که MSI با سری GAMING تلاش های زیادی طی سال های اخیر کرده و سری MSI Radeon RX 5500 XT GAMING همان چیزی را ارائه می کند که وعده می دهد.
هیچ کارت گرافیک مرغوبی بدون بک پلیت کامل نیست و برای اغلب افراد، اولین چیزی است که هنگام نگاه کردن به کیس شما دیده می شود. بلک پلیت فلزی نه تنها ظاهر جذابی به کارت می بخشد، بلکه به تقویت استحکام آن و جلوگیری از خم شدن برد PCB آن کمک می کند. همچنین بک پلیت به دفع گرما از کارت کمک می کند. بک پلیت این سری دارای پدهای ناقل گرما و سوراخ هایی به منظور گردش بهتر هوا و دفع گرما هستند.

با بهره گیری از نورپردازی انحصاری MSI Mystic Light، کاربر می تواند به نورپردازی RGB پویا تر و زیباتر دست پیدا کند. شما به آسانی قادر خواهید بود نورپردازی RGB را از طریق برنامه انحصاری Dragon Center شخصی سازی کنید. همچنین Mystic Light امکان هماهنگ سازی نورپردازی کارت های گرافیک MSI GAMING با محصولات برندهای دیگر را می دهد.

برای مشاهده این ویدیو در کانال MSI در آپارات کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29

آموزش آپدیت بایوس تمامی مادربردهای MSI با برنامه ساده و کارآمد M-FLASH به صورت تصویری

1577508507316.png

به‌روزرسانی سطح «بایوس» یکی از نیازهای اولیه سیستم‌های امروزی است. آپدیت BIOS در مادربردها دارای ویژگی‌های بسیاری است که از این رو کاربران نیازمند به به‌روزرسانی منظم این میان افزار به منظور دریافت بهترین کارایی هستند. شرکت MSI از جمله برندهایی است که آپدیت‌های منتشر شده را به سرعت در اختیار کاربران خود قرار داده و در این مطلب ضمن پرداختن به این موضوع، به سراغ آموزش تصویری آپدیت بایوس مادربردهای این شرکت، با ابزار ساده M-FLASH خواهیم رفت.تفاوتی نمی‌کند که مادربرد شما از سوکت های Intel LGA 2066، LGA 1151 و یا AMD AM4 و TR4/X بهره می‌برد؛ MSI همواره در صدر جدول کمپانی‌هایی است که جدیدترین آپدیت‌ها را برای مادربردهای خود منتشر می‌کند. این آپدیت‌ها شامل به‌روزرسانی های امنیتی، بهبود عملکرد و فرکانس‌ها، شناسایی پردازنده‌های جدید، برطرف ساختن باگ و نقاط ضعف و ... است.به عنوان مثال این شرکت به عنوان اولین کمپانی، اولین آپدیت پردازنده‌های Intel Core X را در نسل دهم منتشر کرده و تا بدین ترتیب فرکانس کاری هسته‌ها را افزایش دهد. همچنین با ورود نسل جدید پردازنده‌های AMD Ryzen 3000 نیز تنها به وسیله یک به‌روزرسانی ساده، می‌توانید از پردازنده‌های جدید در مادربردهای AM4 خود بهره مند شوید. آخرین بهبود و پشتیبانی‌ها از پردازنده‌های نسل نهم اینتل نیز تنها به وسیله یک به‌روزرسانی قابل دریافت است.علی رغم پیچیدگی پروسه آپدیت بایوس در برخی از مادربردها، MSI چند شیوه ساده را برای این منظور در نظر گرفته است که آپدیت از طریق قابلیت اختصاصی M-FLASH از جمله آنها است. تفاوتی نمی‌کند که یک کاربر حرفه‌ای سخت افزار و یا مبتدی باشید؛ در هر دو صورت می‌توانید با استفاده از ابزار M-FLASH، مادربردهای MSI خود را در تمام سوکت های نامبرده آپدیت کنید. برای این منظور یک ویدیو با زیرنویس فارسی را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌توانید شاهد آن باشید. اگر شما هم از دارندگان مادربردهای MSI در سوکت های جدید Intel و AMD هستید، همین حالا می‌توانید آستین بالا زده و به سادگی بایوس مادربرد خود را آپدیت کنید.



از شما دعوت می‌کنیم که برای تماشای ویدیوی کوتاه برای آموزش آپدیت بایوس از طریق برنامه M-FLASH کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29

ام اس آی اولین خنک کننده مایع پردازنده خود را از سری MAG CORE LIQUID معرفی کرد



بالاخره ام اس آی دست به کار شد و خنک کننده مایع پردازنده را دیر هنگام اما قدرتمند به میدان رقابت وارد کرد. ام اس آی در نمایشگاه CES 2020 بیش از ۱۰ جایزه را به خود اختصاصی داده است اما معرفی خنک کننده مایع پردازنده از سوی اژدهای تایوانی بسیار جالب است. در ادامه با دو خنک کننده مایع MAG CORE LIQUID 360R و MAG CORE LIQUID 240R بیشتر آشنا می شوید.
تمرکز MSI بروی خنک کننده های اختصاصی با پتانسیل بالا در دفع حرارت با معرفی خنک کننده مایع پردازنده شکلی دیگر به خود گرفت. این خنک کننده های مایع که برای اولین در نمایشگاه CES 2020 معرفی می شوند در دو نوع رادیاتور ۳۶۰ میلی متری و ۲۴۰ میلی متری طراحی شده اند.


سیکل بسته های جدید ام اس آی عملکرد عالی در دفع حرارت، نویز بسیار کم و طراحی عالی را به همراه خواهند داشت. پشتیبانی گسترده ای از انواع مختلف سوکت پردازنده های اینتل و AMD دست کاربر را برای استفاده از این خنک کننده ها باز می گذارد. رادیاتور استفاده شده با پرده های مهندسی شده آلومینیومی برا دفع هر چه بهتر حرارت طراحی شده اند. رایداتور ۳۶۰ میلی متری می تواند حتی قدرتمندترین پردازنده ها با توان حرارتی بالا را هم پشتیبانی کرده و به راحتی خنک کند. رادیاتور ۲۴۰ میلی متری هم برای کاربرانی مناسب است که فضای کمتری برای نصب رادیاتور خنک کننده دارند اما به دنبال خنک کننده ای قدرتمند هستند.



core-liquid-20200106-2.jpg




MAG CORE LIQUID 360R



یکی دیگر از جذابیت های خنک کننده MAG CORE LIQUID 240R و MAG CORE LIQUID 360R، نورپردازی ARGB این محصولات است. ام اس آی نورپردازی ARGB را در سطح گسترده در فن ها و بلاک خنک کننده استفاده کرده است. کاربران می توانند این نورپردازی را با نرم افزار Mystic Light MSI مدیریت کرده و جلوه های بصری مختلفی را برای آن در نظر بگیرند.




core-liquid-20200106-3.jpg




MAG CORE LIQUID 240R


مساحت جابجایی مایع خنک کننده در این خنک کننده ها نسبت به نمونه های معمولی افزایش پیدا کرده تا گردش و دفع حرارت به خوبی انجام شود. همچنین MSI برای انعطاف پذیری در کابل کشی و مدیریت کابل ها، چرخش ۲۷۰ درجه ای اتصالات را در نظر گرفته تا کاربران به راحتی این خنک کننده را در کیس نصب کنند.
سرعت چرخش فن ها هم با توجه به حرارت تولید شده توسط پردازنده، متغییر است و حتی قابلیت نویز بسیار کم را هم دارند. بیش ترین صدای تولیدی از فن های این خنک کننده ها ۴۰٫۹ دسی بل است که در بیشتر مواقع نویز تولیدی بسیار کمتر از این عدد است. در کنار فن ها، صدای تولید شده از پمپ این مجموعه هم از بسیار کم و در حدود ۱۸ دسی بل است.
یاتاقانهای سرامیکی برای افزایش عملکرد و طول عمر بیشتر تا ۱ میلیون ساعت بهینه شده اند تا فاصله عملکردی این خنک کننده های مایع را از نمونه های معمولی بیشتر کند.



MAG-CORE-LIQUID-1024x432.jpg
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
رونمایی از مادربرد های جدید MSI با چیپ ست X570 و TRX40 در نمایشگاه


ام اس آی در نمایشگاه CES 2020 از چند مادربرد جدید در سوکت های TRX40 و X570 برای پشتیبانی از پردازنده های جدید AMD رونمایی کرد. مادربرد های MSI که شامل مدل های متنوعی می شوند، امکانات و مشخصات قابل توجهی دارند تا در رقابت با سایر برندها، کاربران را بیش از پیش نسبت به خریداری آنها ترغیب کنند.



اولین مادربردی که در غرفه MSI در نمایشگاه CES 2020 خودنمایی می کند، مادربرد X570 Tomahawk WiFi است که یک محصول حرفه ای برای پشتیبانی از پردازنده های نسل سوم RYZEN به شمار می رود. سبک طراحی نظامی و بهره گیری از رنگ غالب مشکی نشان می دهد که این مادربرد برای ارائه حداکثر کارایی در مدت طولانی طراحی و تولید شده است.

رونمایی از مادربرد های جدید MSI با چیپ ست X570 و TRX40 در نمایشگاه CES 2020


هیت سینک های متعدد Frzor در بخش های مدار تغذیه، چیپ ست X570 و یکی از اسلات های M.2 به همراه خمیر حرارتی بهینه سازی شده به کنترل دما و ارائه عملکرد بی نظیر در دراز مدت منجر می شوند. یک عدد فن مجهز به 2 عدد بلبرینگ برای خنک سازی بهتر چیپ ست X570 به کار رفته است.

مادربرد MSI X570 Tomahawk WiFi اولین مادربرد دارای پورت های شبکه 2.5 گیگابیتی با بهره گیری از کنترلر Realtek 8125B-CG به شمار می رود که از فناوری وای فای 6 با بهره گیری از یک کنترلر از خانواده AX-1200 اینتل نیز برخوردار است. به این ترتیب بالاترین سطح پهنای باند و کمترین میزان تاخیر را در دریافت یا ارسال داده تحت شبکه تجربه خواهید کرد. فناوری PCI 4.0 در ادو سلات M.2 ارائه حداکثر پهنای باند 64 گیگابایت بر ثانیه و حتی بیشتر از این مقدار را تضمین می دهد.

رونمایی از مادربرد های جدید MSI با چیپ ست X570 و TRX40 در نمایشگاه CES 2020




کانکتور های جلو و پشت USB Type-C نیز با توجه به فراگیر شدن این پورت در محصولات مختلف، بسیار کاربردی خواهد بود. طبق اعلام MSI مادربرد حرفه ای X570 Tomahawk WiFi در سه ماهه ابتدایی سال 2020 و با قیمت حدودی 180 دلار وارد بازار خواهد شد.

رونمایی از مادربرد های جدید MSI با چیپ ست X570 و TRX40 در نمایشگاه CES 2020


MSI برای پشتیبانی قدرتمند از پردازنده 64 هسته ای AMD Threadripper 3990WX طیف وسیعی از مادربرد های مجهز به چیپ ست RTX40 را در نظر گرفته که یکی از بهترین نمونه های آن، مدل Creator TRX40 را به عنوان یک پرچمدار و با قیمت حدودی 745 دلار می شود. وجود مدار تغذیه 16 فاز با شدت جریان 70 آمپر و سه عدد سیستم روی یک چیپ (SOC) اختصاصی برای کنترل مدار تغذیه، نشان دهنده عزم جزم ام اس آی برای به نهایت رساندن عملکرد غول پردازشی AMD است.

هیت سینک های آلومینیوم در نقاط مختلف مادربرد از جمله مدار تغذیه، چیپ ست صوتی، چیپ ست TRX40 و اسلات های M.2 (فناوری خنک کننده M.2 Sheild) مورد استفاده قرار گرفته که بک عدد فن نیز به خنک سازی بهتر چیپ ست کمک شایان توجهی می کند. همچنین دو فناوری 10G LAN و 20G USB نقش بسزایی در ارائه سرعت بالای انتقال داده تحت شبکه و از طریق پورت های USB ایفا می کنند.

رونمایی از مادربرد های جدید MSI با چیپ ست X570 و TRX40 در نمایشگاه CES 2020


دو مادربرد دیگر MSI شامل TRX40 Pro 10G و TRX40 Pro WiFi با بهره گیری از مدار تغذیه 3+12 فاز، عملکرد بی نظیری را تضمین می دهند. لیست کامل مادربرد های X570 و TRX40 ام اس آی شامل مدل های زیر می شود:

مادربرد های X570
MEG X570 GODLIKE
MEG X570 ACE
MEG X570 UNIFY
MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI
MPG X570 GAMING EDGE WIFI
MPG X570 GAMING PLUS
MAG X570 TOMAHAWK WIFI
PRESTIGE X570 CREATION
X570-A PRO

مادربرد های TRX40
Creator TRX40
TRX40 PRO 10G
TRX40 PRO WIFI
TRX40-A PRO
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,805
لایک‌ها
175
سن
29
معرفی سری جدید کیس های MSI در CES 2020: از گیمینگ های MAG FORGE 100 تا CREATOR 400M


کمپانی MSI در کنار تمام دستاوردهای خود که در CES 2020 به نمایش گذاشت، دو خانواده جدید از کیس های خود موسوم به سری MAG FORGE 100 و PRESTIGE CREATOR 400M را معرفی کرد. کیس هایی زیبا، مدرن و با امکانات مناسب که نه تنها گیمرها، بلکه کاربران حرفه‌ای و سازندگان محتوا را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهند. برای آشنایی با کیس های جذاب MSI با ما همراه باشید.



کیس‌های گیمینگ MSI MAG FORGE 100


نسل جدید کیس های گیمینگ MSI با نام MAG FORGE 100 در نمایشگاه CES 2020 به طور رسمی رونمایی شده و معرفی شده‌اند. خانواده جدید MAG Forge 100 شامل سه محصول با اسامی Forge 100R، Forge 100M و Forge 101M هستند. در نگاه نخست، ظاهر اولیه آنها بسیار نزدیک به یکدیگر بوده اما تفاوت‌هایی در درون و پنل جلوی این سه کیس وجود دارد. Forge 101M دارای سه فن با دیودهای LED RGB در پنل جلویی بوده و این در حالی است که دو کیس دیگر (Forge 100M و Forge 100R) به دو فن در این قسمت مجهز شده‌اند.

ces-20200103-2.jpg





این خانواده با فناوری Mystic Light سازگار بوده و برای این منظور، یک کلید فیزیکی نیز بر روی آنها تعبیه شده است. با استفاده از فناوری Mystic Light، کاربران قادر به هماهنگ سازی ضربان و رنگ‌های دیودهای LED بوده و می‌توانند یک نمای جذاب و اختصاصی را بسته به سلیقه خود طراحی کنند.

در بخش کناری هر سه کیس از یک پوشش شفاف استفاده شده است. این پوشش شفاف نوعی شیشه حرارت دیده با ضخامت 4 میلی متر است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های کیس های MSI MAG Forge 100، توجه به نمای ظاهری و سپس تهویه است. مهندسان MSI در سیستم تهویه سنگ تمام گذاشته و می‌توان امیدوار بود که این خانواده از پس حرارت سنگین سخت افزارهای سطح بالا بر خواهند آمد.

پشتیبانی از 7 اسلات توسعه، پشتیبانی از کارت‌های گرافیکی به طول حداکثر 33 سانتی متر، پشتیبانی از خنک کننده‌های بادی پردازنده با ارتفاع حداکثر 16 سانتی متر، پشتیبانی از رادیاتورهای 120 و 140 میلی متری و پشتیبانی از مادربردهای ATX / mATX / Mini-ITX از جمله دیگر ویژگی‌های کیس های سری MAG FORGE 100 هستند.


کیس‌های PRESTIGE CREATOR 400M برای سازندگان محتوا و کاربران حرفه‌ای


دومین سری از کیس های MSI با نام PRESTIGE CREATOR 400M، بدون زرق و برق‌های گیمینگ، برای توسعه دهندگان، مهندسان، گرافیست و عکاسان و به طور کلی سیستم‌های تولید محتوا طراحی شده‌اند. این خانواده با ابعادی بزرگ‌تر، برای پشتیبانی از سخت افزارهایی با اندازه‌های بزرگ آماده شده‌اند. به عنوان مثال سری جدید کیس های پرستیژ از مادربردهای Extension ATX نیز پشتیبانی می‌کند.



ces-20200103-3.jpg




ظاهر آنها بسیار شیک و با اصالت بوده و یک نوار LED نیز در جلوی آنها به چشم می‌خورد. سری CREATOR 400M از رادیاتورهای 360 میلی متر نیز پشتیبانی کرده و MSI به منظور کاهش نویز صوتی، با ترکیب موادی نظیر متریال های پایه پنبه، بدنه را عایق کرده است. سیستم تهویه از یک آرایه گردش هوای گسترده بهره می‌برد که جریان هوا را از جلو به سمت عقب و بالا هدایت می‌کند. این شرکت تا کنون اشاره‌ای به قیمت گذاری این خانواده نکرده است.
 
بالا