برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

صندلی های گیمینگ سری MSI MAG با طراحی جذاب و ارگونومی عالی

شرکت MSI با معرفی سه مدل جدید از صندلی‌های گیمینگ خود با نام‌های MAG CH130 X و MAG CH130 FABRIC و MAG CH130 REPELTEK FABRIC کانسپت جدیدی از راحتی گیمرها را تعریف کرده است. صندلی های گیمینگ سری MSI MAG هر کدام ویژگی‌های خاصی داشته و برای راحتی بیشتر کاربر هنگام اجرای بازی و تجربه گیمینگ دلپذیرتر طراحی شده‌اند. در ادامه با قابلیت‌های جذاب و ویژگی‌های منحصر به فرد این محصولات آشنا می‌شویم.


سری جدید از صندلی‌های گیمینگ شرکت MSI برای افزایش راحتی کاربر هنگام گیمینگ و کار طراحی شده‌اند. شرکت نام آشنای ام اس آی برای طراحی این صندلی‌های گیمینگ از کانسپت صندلی‌های ماشین‌های مسابقه‌ای الهام گرفته است. MSI عده داده که گیمرها در استفاده طولانی از این صندلی‌ها هرگز احساس خستگی نخواهند کرد.


کلیه صندلی‌های گیمینگ MSI با گارانتی معتبر شرکت آونگ در بازار ایران عرضه می‌شوند.


صندلی گیمینگ MAG CH130 I FABRIC



صندلی گیمینگ MAG CH130 X


صندلی MAG CH130 X از سری صندلی‌های گیمینگ جدید MSI است که از قضا پرچم‌دار این خانواده هم محسوب می‌شود. به لطف طراحی ارگونومیک صندلی، فشار بدن به طور کامل کاهش می‌یابد و خط پشتی کاملاً با ستون فقرات و سر مطابقت دارد.


بدنه‌ی صندلی گیمینگ MAG CH130 X



بافت سطحی این محصول از جنس مخمل مرغوب و چرم بوده که بسیار نرم و راحت است. طراحی چرم و دوخت الهام گرفته از ماشین مسابقه بوده و الگوی فیبر کربن در پشت، یک سبک اسپرت مناسب برای بازی ارائه می‌دهد. صندلی‌ MAG CH130 X از جنس فولاد ساخته شده و مقاومت بسیار بالایی دارد.


صندلی گیمینگ MAG CH130 X



اکثر بخش‌های صندلی گیمینگ MAG CH130 X از پشتی گردن گرفته تا شیب بخش پایین آن قابل تغییر و شخصی‌سازی است و کاربر می‌تواند آن را در بهترین حالت مورد نظر خود تنظیم کند. به عنوان مثال کاربران می‌توانند تا 150 درجه و با حداکثر شیب 15 درجه، پشتی صندلی را خوابانده و استراحت کنند.


صندلی گیمینگ MAG CH130 FABRIC


جنس نرم و خاص صندلی MAG CH130 FABRIC، حس خوبی را به کاربر القا کرده و گیمر‌ها می‌توانند به مدت طولانی و بدون احساس خستگی به کار یا بازی ادامه دهند. طراحی ارگونومیک صندلی فشار روی گردن و کمر را هنگام نشستنبه حداقل می‌رساند.


صندلی گیمینگ MAG CH130 I FABRIC



بدنه‌ی این صندلی گیمینگ از جنس فولاد ساخته شده و به همین دلیل مقاومت بالایی داشته و تا 150 کیلوگرم را تحمل می‌کند. بخش پشتی صندلی گیمینگ MAG CH130 FABRIC به اندازه 150 درجه به عقب رفته و شیب کفی آن تا 15 درجه قابل تغییر است.


صندلی گیمینگ MAG CH130 FABRIC



صندلی گیمینگ MAG CH130 REPELTEK FABRIC


صندلی گیمینگMAG CH130 REPELTEK FABRIC با هدف مقاومت بالا و راحتی کاربر طراحی شده است. طراحی جنس بدنه صندلی گیمینگ MAG CH130 REPELTEK FABRIC به گونه‌ای است که در مقابل نفوذ آب و خط و خش مقاوم است.


صندلی گیمینگ MAG CH130 X



این محصول نیز مانند نسخه‌های دیگر صندلی های گیمینگ سری MSI MAG از طراحی ارگونومیک ویژه‌ای بهره می‌برد و برای راحتی و پشتیبانی بهتر، یک زاویه منحنی در قسمت شانه صندلی وجود دارد. همچنین صندلی گیمینگ مورد اشاره دارای عمق طولانی 57 سانتی‌متر است.


طراحی انعطاف پذیر این صندلی حس راحتی را در هنگام استفاده به کاربر القا کرده تا گیمرها با نشستن طولانی مدت پشت سیستم احساس خستگی نکند. بدنه‌ صندلی گیمینگ MAG CH130 REPELTEK FABRIC از فولاد مقاوم ساخته شده و چرخ‌های آن ضد خش و بسیار بادوام هستند. همچنین پایه فولادی ستاره‌ای شکل این صندلی تا 150 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
ست گیمینگ MSI Adventure 202 – یک ست خوش قیمت با گارانتی آونگ



ست‌های کمبو گیمینگ مدتی می‌شود که به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. در واقع کاربرانی که می‌خواهند با کمترین هزینه، کامل‌ترین تجهیزات گیمینگ را داشته باشند، به سراغ ست‌های گیمینگ می‌روند. ست کمبو گیمینگ MSI Adventure 202 یک ست گیمینگ کاربردی و خوش قیمت از شرکت «ام اس آی» است که در حال حاضر با گارانتی دو ساله آونگ، در کشورمان عرضه می‌شود. این ست برای گیمرهایی که به دنبال تجهیزات باکیفیت و اقتصادی هستند، یک گزینه عالی است.

ست گیمینگ MSI Adventure 202 یک باندل چهارگانه شامل کیبورد Vigor GK20، موس Clutch GM08، هدست GH20 و موس پد Agility GD21 است که همگی ساخت شرکت ام اس آی هستند. در واقع شما با خرید این ست، مهم‌ترین تجهیزاتی که برای گیمینگ نیاز دارید را با کیفیت مناسب و گارانتی دو ساله آونگ در اختیار خواهید داشت.

برای مشاهده ویدیو معرفی این ست کمبو گیمینگ در کانال آپارات ما کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
رونمایی از محصولات جدید MSI طی رویداد IFA 2022



طی رویداد IFA 2022، شرکت MSI از جدید ترین محصولات خود – چه محصولات گیمینگ و چه غیر گیمینگ رونمایی کرده است. محصولات جدید این شرکت بسیار متنوع هستند، از سیستم دسکتاپ و لپ تاپ گیمینگ تا مانیتورهای تجاری و کامپیوترهای صنعتی و حتی ماشین قهوه ساز!

محصولات جدید MSI در IFA 2022

در این مطلب قصد داریم به معرفی محصولات جدید MSI که طی رویداد IFA 2022 رونمایی شده‌اند بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.



IFA 2022

لپ تاپ MSI Prestige 16 / 16 Evo

شرکت MSI سری لپ تاپ‌های Prestige خود را با نسل جدید لپ تاپ Prestige 16 و Prestige 16 Evo بروز رسانی کرده است. هر دو لپ تاپ در رنگ نقره‌ای و مجهز به پردازنده‌های Core i7 نسل دوازدهمی شرکت اینتل عرضه می‌شوند. لپ تاپ MSI Prestige 16 از کارت گرافیک GeForce RTX 3050 Ti شرکت انویدیا برخوردار است و اولین لپ تاپ سری Prestige محسوب به حساب می‌آید که به یک نمایشگر mini-LED با نسبت تصویر 16:10 عرضه می‌شود. در سوی دیگر لپ تاپ MSI Prestige 16 Evo در اصل همان لپ تاپ Prestige 16 است، با این تفاوت که از APUهای سری Evo اینتل در آن‌ها استفاده شده و خبری از گرافیک مجزا در آن‌ها نیست، به همین خاطر شارژدهی و حرارت تولیدی آن‌ها کمتر است.



MSI Raider GE67HX Gaming Laptop

لپ تاپ گیمینگ MSI Raider GE67HX



لپ تاپ گیمینگ Raider GE67HX شرکت MSI، اولین لپ تاپ گیمینگی است که به یک نمایشگر OLED با نرخ نوسازی بالا مجهز می‌شود – پنل استفاده شده در این لپ تاپ، یک پنل OLED با نرخ نوسازی 240 هرتز، زمان پاسخگویی زیر 0.2 میلی ثانیه، پوشش رنگی کامل DCI-P3 و نرخ کنتراست فوق العاده 1,000,000:1 است. این لپ تاپ با پردازنده‌های 16 هسته‌ای سری HX شرکت اینتل با مصرف 150 واتی قابل سفارش است و مجموع مصرف پردازنده و کارت گرافیک آن به 220 وات هم می‌رسد. در واقع سیستم خنک کننده این لپ تاپ برای دفع این میزان حرارت نیز بهینه شده است.



لپ تاپ گیمینگ MSI Titan GT77




MSI Titan GT77 Gaming Laptop



سری Titan بازگشته است! لپ تاپ گیمینگ Titan GT77 شرکت MSI، پرچمدار لپ تاپ‌های گیمینگ این شرکت محسوب می‌شود و یک لپ تاپ گیمینگ تمام عیار به حساب می‌آید. این لپ تاپ با پردازنده‌های نسل دوازدهمی شرکت اینتل – شامل پردازنده Core i9 12900HX – و کارت گرافیک‌های GeForce RTX™ 30 شرکت انویدیا قابل سفارش است. کیبورد این لپ تاپ مجهز به سوییچ‌های مکانیکال Cherry MX Ultra Low بوده و چه در کیبورد و چه در بدنه لپ تاپ، از نورپردازی ARGB قابل شخصی سازی Mystic Light استفاده شده است.





MSI RadiX AXE6600 WiFi 6E Tri-Band Gaming Router

روتر گیمینگ سه بانده MSI RadiX AXE6600 WiFi 6E



با روتر گیمینگ MSI RadiX AXE6600 ملاقات کنید! این روتر از WiFi 6E پشتیبانی می‌کند و سه کانال ارتباطی دارد – کانال 2.4 گیگاهرتزی، 5 گیگاهرتزی و کانال جدید 6 گیگاهرتزی با مجموع پهنای باند 6600 مگابیت بر ثانیه. قابلیت MSI AI QoS در این روتر به صورت خودکار ترافیک شبکه را اولویت بندی می‌کند تا گیمرها بتوانند پایین‌ترین پینگ و تأخیر ممکن را داشته باشند. علاوه بر آن، شرکت MSI از آداپتور USB جدید AX1800 نیز رونمایی کرده است. این آداپتور USB یک آداپتور WiFi 6 بوده و در صورتی که لپ تاپ یا مادربرد شما از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از این آداپتور استفاده کنید.

ifa-20220824-7.jpg

کیبورد گیمینگ MSI Vigor GK71 Sonic



یکی دیگر از محصولات معرفی شده طی رویداد IFA 2022 کیبورد گیمینگ Vigor GK71 Sonic شرکت MSI است. سوییچ‌های خطی این کیبورد فوق سریع بوده و نیروی فعال‌سازی آن‌ها تنها 35 گرم است. کلیدهای این کیبورد – MSI ClearCaps – طراحی دو لایه شفاف دارند که به نورپردازی اختصاصی هر کلید اجازه می‌دهد بدون هیچ مشکلی به نمایش درآیند. این کیبورد علاوه بر استراحت‌گاه مچ، به کلیدهای کنترل مدیا نیز مجهز شده است.



ifa-20220824-9.jpg

هدست گیمینگ MSI Immerse GH40 ENC

هدست گیمینگ Immerse GH40 ENC، اولین هدست شرکت MSI است که از فناوری حذف نویز محیط (ENC) پشتیبانی می‌کند. فناوری ENC کیفیت ارتباط و انتقال صدا را در هر محیطی حفظ می‌کند. این هدست به درایوهای 40 میلی متری نئودیمیومی مجهز بوده با پشتیبانی از صدای 7.1 شبیه سازی شده، تجربه گیمینگ خوبی برای کاربر ایجاد می‌کند.




ifa-20220824-10.jpg

مانیتور گیمینگ MSI Optix MPG321UR-QD

مانیتور گیمینگ Optix MPG321UR-QD شرکت MSI، یک مانیتور 4K با پنل IPS نرخ نوسازی 144 هرتز است. این مانیتور از رابط HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند و به لطف فناوری‌ Quantum Dot، تصویری شفاف و با پشتیبانی از پوشش رنگی متنوع‌تر از سایر مانیتورها ارائه می‌دهد. همچنین این مانیتور، اولین مانیتور MSI با قابلیت KVM 3.0 است – قابلیتی که تنظیمات OSD و قابلیت‌هایی مانند Optix Scope و Smart Crosshair را با کنترلر کنسول نیز هماهنگ می‌کند.


ifa-20220824-11.jpg

منبع تغذیه MSI MEG Ai1300P PCIe 5.0

منبع تغذیه 1300 واتی MSI MEG Ai1300P، اولین منبع تغذیه این شرکت محسوب می‌شود که از رابط ATX 3.0 و PCIe 5.0 برای مادربردها و کارت گرافیک‌های جدید به صورت پیش فرض پشتیبانی می‌کند. این منبع تغذیه به صورت پیش فرض دو درگاه 16 پین 12VHPWR دارد و بدون نیاز به هیچ گونه مبدل یا آداپتور، آماده میزبانی از کارت گرافیک‌های مجهز به درگاه جدید PCIe 5.0 است.



ifa-20220824-12.jpg

مادربرد گیمینگ MSI MEG X670E Ace

مادربرد رده بالای MEG X670E ACE با رنگ یکدست مشکی و نقش‌های طلایی، ظاهر بسیار زیبایی دارد. این مادربرد به چیپست بالارده X670E مجهز بوده و می‌تواند تمام پتانسیل گیمینگ پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 Zen 4 را آزاد کند. این مادربرد به فرم E-ATX بوده و برای آزاد کردن حداکثر توان پردازنده‌های جدید AMD – چه در گیمینگ و چه در اورکلاکینگ – آماده است.



ifa-20220824-13.jpg

مانیتور تجاری MSI Modern MD272QPWDE

مانیتورهای سری Modern MD272 شرکت MSI، توانسته‌اند نشان Best Choice Award را در رویداد Computex 2022 دریافت کنند. این مانیتورها نور آبی کمتری منتشر می‌کنند و تکنولوژی Anti-Flicker نیز دارند. علاوه بر آن، درگاه USB-C با قابلیت شارژ 65 وات را نیز نباید از قلم بیندازیم. همچنین این مانیتورها از سوییچ‌های KVM پشتیبانی می‌کنند و نرم افزار MSI Productivity Intelligence نیز ابزار بهینه‌ای برای افزایش بهره وری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ساختار این مانیتور کاملاً ارگونومیک بوده و پایه آن در چهار جهت قابل تنظیم است.



ifa-20220824-14.jpg

قهوه ساز هوشمند MSI

ماشین قهوه هوشمند شرکت MSI با رابط HMI به مشتریان اجازه می‌دهد که تنها از روی یک تصویر، لته آرت دلخواه خودشان را روی لته‌شان داشته باشند. سفارش قهوه با این دستگاه به لطف رابط کاربری ساده و فناوری‌های پرداخت الکترونیک بسیار ساده است. این دستگاه می‌تواند دیتاهای فروش، موجودی و امور تبلیغاتی را به صورت خودکار جمع آوری، تحلیل و مدیریت کند.



ifa-20220824-15.jpg

مادربرد کوچک MSI SBC MS-98M3



مادربرد MS-95M3 شرکت MSI یک مادربرد 3.5 اینچی کوچک است که به پردازنده‌های نسل یازدهمی Tiger Lake-UP3 شرکت اینتل مجهز شده است. این مادربردها با مصرف انرژی پایین و دوام بالا، برای استفاده در سیستم‌های صنعتی – نظیر ربات‌های خودکار و کامپیوترهای محاسباتی، پزشکی و آزمایشگاهی – بسیار مناسب هستند. مادربرد استفاده شده در ربات AMR-AI-PJ-UVGI شرکت MSI همین مادربرد بود که می‌توانست ویروس SARS-COV-2 (عامل بیماری کووید 19) را تنها در عرض چند ثانیه غیر فعال کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

رودشو MSI با همکاری آونگ در بازار کامپیوتر رضا ، تجربه ناب گیمینگ




بازار کامپیوتر رضا، یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز خرید و تعمیر کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و لوازم جانبی آن‌ها در شهر تهران بوده و در چهارراه ولیعصر واقع شده است. به تازگی شرکت MSI با همکاری آونگ یک رودشو گیمینگ در بازار کامپیوتر رضا برگزار نموده که مراجعه و بازدید از آن، برای عموم علاقه‌مندان امکان پذیر است.

برای مشاهده تیزر رود شو MSI در آپارات کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی SPATIUM M480 PLAY 2TB تست رسانه THINKCOMPUTERS و کسب امتیاز 10 از 10 و نشان سردبیر


شرکت MSI در حال راه‌اندازی مدل جدید و سریع از سری محصولات SSD خود برا گیمینگ است و در جدیدترین اقدام خود SPATIUM M480 PLAY را معرفی کرد. این محصول از NVMe M.2 و PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند و از تمام نیازمندی‌های سخت افزاری پلی استیشن 5 عبور کرده است. MSI با عرضه‌ی این SSD ها هویت شرکت خود را در این بخش ارتقا می‌دهد و برای کمپانی، توانایی رقابت در زمینه‌ی محصولات رده‌بالای ذخیره‌ساز سریع را فراهم می‌کند.طبق گفته MSI این محصولات با NAND flash کیفیت بالا و تراکم زیاد 3 بعدی ساخته شده‌اند و با عملکرد عالی که دارند می‌توانند تا 7000 مگابایت در دقیقه را بخوانند. در SPATIUM M480 PLAY هیت سینک آلومینیومی با روکش دوگانه‌ی شفاف تعبیه شده و این محصول برای قراردادن در پلی استیشن 5 مناسب است.

این محصول با هیت سینک آلومینیومی دوگانه عرضه شده و سرعت Read و Write آن به ترتیب 7000MB و 6800 است


استفاده از این هیت سینک امر پراکندگی گرما را برای استفاده‌های پرفورمنس بالا را در همه‌ی پلتفرم‌ها با حفظ سرعت انتقال زیاد، ممکن می‌سازد و به گیمر‌ها، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و بقیه افراد کمک خواهد کرد. تکنولوژی‌های دیگری که در SPATIUM M480 PLAY استفاده شده شامل DRAM cache buffer و SLC cache می‌شود.SSD جدید گیمینگ یک محصول بهینه شده برای استفاده در کنسول‌های بازی است و در چهار پیکربندی مختلف حافظه که شامل 500 گیگابایت، 1TB ،2TB و 4 ترابایت می‌شود ارائه خواهد شد. انتخاب‌های متعدد برای حجم فضای ذخیره‌ساز برای استفاده در کنسول‌های بازی مناسب است.


نصب این دستگاه نیز بر روی PS5، آپگریدی نسبتا ساده است و امکان لود و اجرای سریع‌تر بازی‌ها را فراهم می‌کند. این محصول با استاندارد PCIe Gen 4 و NVMe 1.4 سرعت حداکثری برای خواندن دیتای متوالی (sequential read) و نوشتن متوالی به ترتیب و با سرعت 7000MB و 6800 مگابایت را فراهم می‌کند.هیت سینک دوگانه‌ی آلومینیومی به این محصول اجازه می‌دهد در عملکرد بالا، پایداری و دمای کارکردی خود را حفظ کند. MSI این دستگاه را با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های تصحیح خطای دیتا از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection عرضه کرده و با رتبه‌ی بالای TBW، طول عمر و دوام بالای محصول را تضمین می‌کند. MSI این SSD را با گارانتی 5 ساله و محدود ارائه خواهد کرد.MSI از SSD گیمینگ SPATIUM M480 سازگار با PS5 رونمایی کرد.


مزایای از دید سردبیر :
1-عملکرد خیره کننده
2-طراحی هیت سینک کارآمد
3-دچار گلوگاه حرارتی نمیشود
4-تا ظرفیت 4 ترابایت تولید میشود
5- پنج سال گارانتی


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
چیپست AMD X570 در مقابل AMD X670 : تفاوت اصلی در چیست؟


زمانی که AMD سالها پیش معماری Zen و پلتفرم AM4 را معرفی کرد، کسی نمی توانست تصور کند AM4 چقدر می تواند نمادین و جذاب باشد. سوکت AM4 در طول عمر خود از 5 معماری مختلف پردازنده، 4 گره پردازشی و ساختاری و 125 پردازنده پشتیبانی کرد. این دقیقاً همان احترام به کاربری است که اینتل حتی در خواب هم نمی تواند در حد آن باشد. اما امروز وقت آن رسیده تا کم کم با AM4 خداحافظی کرده و سلامی گرم به AM5 کنیم.


پلتفرم AM5 که در ابتدای راه میزبان پردازنده های رافائل یا RYZEN 7000 است، با یک سوکت و ساختاری جدید می تواند حداقل تا سال 2025 در خدمت کاربران باشد. پلتفرم جدید با فناوری ها و ویژگی های جدید می تواند نسل جدیدی از قدرت بالای محساباتی را به میز کاربران بیاورد.


سری پردازنده‌های Ryzen 7000 اولین پردازنده‌های دسکتاپ هستند که از فرآیند پیشرفته FinFET شرکت TSMC با گره 5 نانومتری استفاده می‌کنند. این پردازنده‌های جدید با ویژگی‌های نسل بعدی مانند PCIe 5.0، پشتیبانی از DDR5 و موارد دیگر همراه هستند که آن‌ را برای کسانی که نگاهی به آینده دارند عالی می سازد.


بیایید ابتدا از تغییرات ساختاری AM5 شروع کنیم و ببینیم چه مواردی در این پلتفرم تغییر کرده و چه مواردی ثابت مانده است.


تغییر سوکت AM5 نسبت به AM4​


سری AMD Ryzen 7000 با طراحی سوکت جدیدی عرضه می شود که باعث می شود پردازنده های مبتنی بر پلتفرم AM4 و AM5 با یکدیگر ناسازگار باشند. یعنی پردازنده های پلتفرم AM4 نمی توانند بروی سوکت های AM5 قرار بگیرند و پردازنده های AM5 هم قادر به استفاده از سوکت های AM4 نیستند.


چیپست AMD X570 در مقابل AMD X670 : تفاوت اصلی در چیست؟



اگر با پردازنده های Ryzen در پلتفرم AM4 آشنا هستید، متوجه خواهید شد که این نسل از پردازنده ها دارای ساختار PGA یا پین های ارتباطی در زیر پردازنده هستند. این در حالی است که پین های ارتباطی از زیر پردازنده های سازگار با AM5 حذف شده و بروی سوکت مادربرد قرار گرفته است. به این نوع ساختار LGA گفته می شود که با 1718 پین به LGA 1718 معروف است.


پشتیبانی از DDR5 در تمام مدلها​


استفاده از فناوری حافظه نسل بعدی به شما این امکان را می‌دهد که به سطح جدیدی از عملکرد حتی در بسیاری از حجم‌های کاری فشرده دست پیدا کنید. به لطف پشتیبانی رسمی Ryzen 7000 از DDR5، به جدیدترین اکوسیستم حافظه DDR5 دسترسی خواهید داشت. تیم قرمز AMD تمام مادربردهای میزبان پردازنده های RYZEN 7000، حتی چیپ ست میان رده B650 را به پشتیبانی از DDR5 مجهز کرده.


سازگار با خنک کننده های پردازنده AM4​


چیپست AMD X570 در مقابل AMD X670 : تفاوت اصلی در چیست؟



یکی دیگر از موارد قابل احترام در نسل جدید پلتفرم AMD، سازگاری با خنک کننده های پردازنده نسل قبل است. اگرچه AMD از PGA به LGA تغییر مکان داده است، اما AMD توانست اندازه فیزیکی CPU را تقریباً مشابه CPU های قبلی Ryzen خود نگه دارد. یکی از مزایای کلیدی این رویکرد حفظ سازگاری با اکوسیستم گسترده خنک کننده پردازنده AM4 موجود در بازار است. به هر حال از نظر نقطه نصب، پلت فرم AM5 دارای مکانیزم نصب و اندازه مشابه با AM4 است تا کاربر به فکر براکت نصب جدا و خنک کننده های اختصاصی نباشد.


چیپست های X670 / X670E / B650 / B650E​


به زبان ساده، چیپست بخشی از مادربرد است که جریان داده ها بین پردازنده و دیگر دستگاه ها را کنترل می کند. در واقع چیپست ها مجموعه ای از ویژگی هایی که یک مادربرد می تواند استفاده کند و یا پشتیبانی کند را دیکته می کنند. اکنون، پلتفرم AM5 نسل کاملاً جدیدی از چیپست‌ها را با ویژگی‌های مورد نیاز برای استفاده از تمام قدرت پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 به مادربردهای شما می‌آورد.


اگرچه هر دو چیپست X670E و X670 اتصال PCIe 5.0 و پشتیبانی از حافظه DDR5 را ارائه می دهند، اما مادربردهای X670E استاندارد جدید PCIe 5.0 را هم برای اسلات M.2 یا ذخیره سازی و هم اسلات PCIe یا کارت گرافیک شما اتخاذ می کنند. از سوی دیگر، مادربردهای X670 از PCIe 5.0 تنها در یکی از این دو استفاده می‌کنند. در واقع این به تولیدکننده مادربرد مربوط می شود که آیا از PCIe 5.0 در اسلات PCIe استفاده کند یا اسلات M.2 منبع ذخیره سازی. همین داستان برای دیگر چیپست عضو خانواده Extreme هم تکرار می شود.


چیپست AMD X570 در مقابل AMD X670 : تفاوت اصلی در چیست؟



با این حال، حافظه یا رم موضوع دیگری است. همه چیپست های AM5 معرفی شده از پشتیبانی DDR5 برخوردار هستند و می توانند بدون محدودیت از DDR5 و ویژگی های برتر آن استفاده کنند. چیپست X570 آغازگر عصر PCIe 4.0 بود و به علاقه مندان این امکان را می داد تا از دستگاه های ذخیره سازی و کارت گرافیک های با رابط PCIe 4.0 استفاده کنند. اکنون چیپست سری X670 با آوردن PCIe 5.0 و DDR5 به این روند ادامه می دهد.


مدار قدرت تهاجمی و قدرتمند​


مادربردهای X570S قبلاً دارای طراحی قدرتمند مدار قدرت پردازنده بودند که به آنها اجازه می داد تا به راحتی از پردازنده های پرچمدار Ryzen استفاده کنند. مادربردهای نسل قبل با نهایت مدار قدرت 18 فاز 90 آمپر به میزبان پردازنده های مبتنی بر AM4 می رفتند اما اکنون داستان بسیار متفاوت است.


چیپست AMD X570 در مقابل AMD X670 : تفاوت اصلی در چیست؟



پردازنده های رایزن 7000 به دلیل ساختاری جدید، فرکانس بوست بالا و توان حرارتی بیشتر، نیازمند مدار قدرت تهاجمی تر هستند. به طور مثال مادربرد MEG X670E GODLIKE شرکت MSI با مدار قدرت 24+2+1 فاز 105 آمپر برای پرچمداران RYZEN 7000 به خوبی آماده شده اند.


همچنین به دلیل استفاده از جدیدترین فناوری ها مثل DDR5 و PCIe 5.0 لازم است تا ساختار PCB بهینه تر شود. پرچمدار مادربردهای نسل گذشته با 6 لایه در ساختار PCB عملکرد بسیار عالی داشتند اما اکنون با وجود DDR5 و PCIe 5.0 ساختار 10 لایه مادربردهایی همچون سری MSI MEG، پایداری و عملکرد بالای فناوری های جدید را تضمین می کند.


راهکارهای حرارتی بهتر​


مادربردهای X570S با وجود قدرت بی نقص خصوصاً در بارکاری بالا، راهکارهای حرارتی عالی داشتند اما در نسل جدید مادربردهای AMD نیاز است تا پا را فراتر گذاشت.


با نگاهی به نسل جدید مادربردهای MSI MEG باید بگوییم که مادربردهای سری MEG X670E نسبت به گذشته دچار تغییرات ساختاری در بخش راهکارهای حرارتی شده اند. این مادربردها، هیت سینک های بزرگ با هیت پایپ یکپارچه را کنار گذاشته و به ساختار هیت سینک بزرگ با باله های موج دار و هیت پایپ متقاطع روی آورده اند. ساختار موج دار این هیت سینک با باله متراکم، سطح انتقال را افزایش می دهد تا اتلاف گرما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. همچنین لوله حرارتی متقاطع موفق می شود گرما را به طور مؤثرتری از مراکز عملکرد (گرما) دور کند.


نسل جدیدی از USB​


چیپست AMD X570 در مقابل AMD X670 : تفاوت اصلی در چیست؟



اگرچه مادربردهای X570S دارای پورت USB 3.2 Gen 2×2 بودند، اما فقط پورت های USB فوق سریع بودند. این موردی عالی است، اما کاربرانی که به دنبال قدرت بیشتر از پورت USB بودند را نادیده می گرفت. مادربردهای MEG X670E دارای پورت های USB فراتر از انتظار هستند به طوری که با USB Type-C پنل جلویی آنها قادر به انتقال برق تا 60 وات هستند (مناسب شارژ گجت ها) و USB Type-C پنل عقب می‌تواند سیگنال پورت Display Port 1.4 HBR3 (پورت هایی با نرخ بیت ریت بسیار بالا) را ارائه کند. اکنون، می‌توانید مجموعه‌ای از دستگاه‌ها را با استفاده از درگاه USB-C جلویی خود شارژ کنید و با پورت پشتی نمایشگر هایی با رزولوشن 8K نرخ 60 هرتز را به کار گیرید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
MSI اس اس دی‌های جدید سری SPATIUM را معرفی کرد


MSI به عنوان یکی از سرشناس‌ترین شرکت‌های تولید کننده قطعات سخت افزاری از محصولات جدید خود رونمایی کرد. این برند پرآوازه و محبوب اس اس دی های جدید PCIe NVMe Gen3 به نام SPATIUM-M371 و SPATIUM-M372 را در کنار اس اس دی 2.5 اینچی SPATIUM S270 روانه بازار می کند که در ادامه می توانید با آنها آشنا شوید.


در طی سال‌ها شرکت MSI همیشه به عنوان تولید کننده سخت‌افزارهای با کیفیت و قابل اعتماد شناخته شده است و حالا اس اس دی های SPATIUMM به عنوان یک از برترین گزینه ها برای افزایش سرعت سیستم های کامپیوتری هستن.


SSDهای SPATIUM از تراشه‌های 3D NAND بسیار با کیفیت و بادوام ساخته می شوند که این امر می‌تواند عملکرد و پایداری این اس اس دی ها را در شرایط سخت، بسیار بالا ببرد و آن را برای استفاده گیمرها و تولید کنندگان محتوا که به سرعت بالا یا انتقال حجم بالایی از اطلاعات به صورت متوالی احتیاج دارند کاملاً مناسب کند.


اس اس دی MSI SPATIUM M371



اس اس دی MSI SPATIUM M371​


اس اس دی های SPATIUM M371 با بهره‌گیری از تراشه‌های بسیار با کیفیت نوع 3D NAND ساخته شده‌اند که این امر موجب شده عملکرد و پایداری این اس اس دی ها در شرایط سخت بسیار بالا باشد.


در نتیجه SPATIUM M371 می‌تواند برای استفاده گیمرها و تولیدکنندگان محتوا که به سرعت بالا یا انتقال حجم زیادی از اطلاعات احتیاج دارند،گزینه مناسبی باشد.


MSI SPATIUM M371 با داشتن عملکرد خوب خود می‌تواند تمام انتظارات مصرف‌کنندگان خانگی را برآورده کند. جدیدترین SSDهای MSI امکان رسیدن به ظرفیت ذخیره سازی تا 2 ترابایت را فراهم می‌کند.


همچنین بکارگیری رابط PCIe Gen 3 امکان رسیدن به سرعت‌های بالا را فراهم کرده به‌طوری‌که رسیدن به سرعت 2000 مگابایت بر ثانیه در هنگام خواندن و سرعت 1800 مگابایت بر ثانیه در نوشتن در استفاده از این حافظه امکان پذیر است.


اس اس دی MSI SPATIUM M372



اس اس دی MSI SPATIUM M372​


اس اس دی SPATIUM M72 برای داشتن بهترین عملکرد و برآورده کردن تمام انتظارات مصرف‌کنندگان توسعه داده شده است. بهره گیری از PCIe Gen 3 امکان رسیدن به سرعت بسیار بالا تا 2400 مگابایت بر ثانیه در خواندن متوالی و 2000 مگابایت بر ثانیه در نوشتن به متوالی را امکان پذیر کرده است تا آن را به سریع‌ترین حافظه PCIe Gen 3 تبدیل کند.


از همین رو کاربران با استفاده از آن می‌توانند در کمترین زمان ممکن حجم بالایی از اطلاعات را به راحتی جا به جا کنند. جدیدترین تراشه NAND 3D امکان رسیدن به ظرفیت‌های یک ترابایت را امکان پذیر می‌کند.


همچنین امنیت داده‌ها و قابلیت‌های تصحیح خطا، استقامت و طول عمر بالا از دیگر ویژگی‌های تراشه‌های NAND بکار رفته در این اس اس دی ها محسوب می‌شود.


اس اس دی MSI SPATIUM S270



اس اس دی MSI SPATIUM S270​


اس اس دی های پرسرعت MSI سری SPATIUM سرعت بالایی در خواندن و نوشتن دارند و از این جهت مناسب استفاده در سیستم‌های حرفه‌ای و حتی کنسول گیمینگ هستند.


مدل S270 با ظرفیت 960 گیگابایت حافظه‌ای 2.5 اینچی با رابط کاربری SATA III است که 500 مگابایت در ثانیه سرعت خواندن و 450 مگابایت در ثانیه سرعت نوشتن دارد که آن را به یک محصول عالی در این رده تبدیل می‌کند.


شرکت MSI در این مدل SSD از تراشه 3D NAND استفاده کرده که در نتیجه آن امنیت و دوام اطلاعات کاربران تضمین می‌شود. طول عمر حدود یک و نیم میلیون ساعت هم این را تضمین می‌کند که برای مدتی طولانی قادر به استفاده از آن خواهید بود.


نرم‌افزار محبوب MSI Center از این اس اس دی های جدید پشتیبانی می کند و قادر به نظارت روی سلامت و عملکرد این محصول و همچنین بک‌آپ گرفتن از آن خواهید بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
معرفی ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT WIRELESS شرکت MSI




ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT WIRELESS ام اس آی یک محصول ایده آل برای کاربرانی است که به دنبال موس خاص هستند. وزن کم و ارگونومیک عالی از ویژگی های این ماوس است.
سنسور اپتیکال PixArt PAW-3370 با دقت 20000DPI و نمونه برداری 400IPS گزینه جذابی برای گیمرها است. البته نباید زمان تاخیر عالی 1 میلی ثانیه را در این بین از یاد برد.
این ماوس گیمینگ بی سیم دارای یک داک شارژ دو منظوره است. به طوری که پایه هم برای شارژ موس استفاده می شود و هم به عنوان دانگل. طول عمر باتری با هر بار شارژ کامل 80 ساعت است و 90 دقیقه طول می کشد تا از 0 به 100 درصد برسد. همچنین با 10 دقیقه شارژ می توانید به مدت 9 ساعت از آن استفاده کنید.

برای مشاهده ویدیو معرفی این ماوس گیمینگ در کانال ما در آپارات کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی ماوس گیمینگ Clutch GM50 توسط رسانه معتبر Eteknix و کسب نشان منتخب گیمرها

ماوس گیمینگ CLUTCH GM50 به طور تخصصی برای بازی کردن ساخته شده است و این موضوع در طراحی ظاهری، راحتی استفاده و کیفیت و سرعت عمل آن رعایت شده است. این ماوس از حسگر بسیار باکیفیت و دقیق PMW-3330 برای رهگیری سریع و دقیق حرکات دست گیمرها بهره می‌برد.ماوس گیمینگ CLUTCH GM50 دارای طراحی آرگونومی و زیبا نیز هست که در وجود نورپردازی RGB، هیچ گاه از آن خسته نمی‌شوید. در ساخت این ماوس از سویچ‌های مخصوص OMRON استفاده شده که تا 20 میلیون بار کلیک کردن دوام می‌آورند و سرعت و کیفیت خود را حفظ می‌کنند.

با ماوس گیمینگ CLUTCH GM50 نهایت راحتی، سرعت واکنش و کیفیت را تجربه کنید.







 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
نصب حافظه M.2 و خنک کننده اختصاصی بدون نیاز به ابزار در مادربردهای MSI



ام اس آی نصب حافظه M.2 SSD و خنک کننده اختصاصی خود را به راحترین شکل ممکن طراحی کرده است . نصب آسان و بدون نیاز به هیچ ابزاری
در این ویدیو آموزش نصب حافظه M.2 و خنک کننده را مشاهده میکنید.

برای مشاهده ویدیو کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
معرفی کیس MSI MEG PROSPECT 700R با ظاهری جذاب و بدنه‌ای مقاوم، مخصوص گیمرها


همانطور که می‌دانید محصولات سری MEG شرکت MSI مربوط به پرچمداران این کمپانی است و اکثراً به صورت اختصاصی برای گیمرها طراحی می‌شوند. کیس MSI MEG PROSPECT 700R نیز از این قضیه مستثنی نیست و به عنوان محصولی بالارده برای گیمرها پیشنهاد می‌شود. در ادامه به بررسی مشخصات این کیس قدرتمند می‌پردازیم.


کیس MSI MEG PROSPECT 700R در فرم فاکتور Mid-Tower با ابعاد 58.5 x 25.7 x 53.7 سانتی‌متر و وزن 15.95 کیلوگرم معرفی شده است. در سمت چپ این کیس یک شیشه حرارت دیده و مقاوم قرار گرفته است که به راحتی محتویات داخل کیس را به نمایش می‌گذارد و همپنین به آسانی باز و بسته می‌شود. جنس بدنه‌ی کیس پرچمدار ام اس آی فلزی است و این محصول از مادربردهایی با فرم فاکتور ATX، EATX، M-ATX و ITX پشتیبانی می‌کند.


کیس msi meg prospect



در بخش جلویی کیس MSI MEG PROSPECT 700R یک پنل لمسی 4.3 اینچی وجود دارد که اطلاعات مختلفی از PC کاربر مانند دما و سرعت فن سیستم را به نمایش می‌گذارد و قابل شخصی‌سازی است.


 مشخصات meg prospect 700r



این کیس به صورت پیش‌فرض به چهار فن (سه فن 140 میلی‌متری ARGB در قسمت جلویی و یک فن ARGB در بخش پشتی) مجهز است، اما در حالت کلی می‌تواند تا 10 فن 120 میلی‌متری یا 7 فن 140 میلی‌متری را درون خود جای دهد. فن‌های ARGB حاضر در کیس MSI MEG PROSPECT 700R از بهترین خنک‌کننده‌های موجود هستند که علاوه بر نورپردازی RGB، عملکرد PC را نیز افزایش می‌دهند.


کیس پرچمدار ام اس آی از نظر پورت‌های ورودی و خروجی هم چیزی کم ندارد و از 2 پورت USB Type-A، یک پورت USB Type-C، یک درگاه HD Audio و یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون بهره‌مند است. کیس توانمند MSI MEG PROSPECT 700R از نصب کارت گرافیک به صورت عمودی هم پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند به صورت دلخواه کارت گرافیک سیستم خود را نصب نماید.


 معرفی msi meg prospect 700r



همانطور که انتظار می‌رود کیس MSI MEG PROSPECT 700R با مادربردهای MSI سازگاری کامل دارد و با استفاده از پورت USB-C آن می‌توانید به سرعت‌های بسیار بالا (تا 20 گیگابیت بر ثانیه) برای انتقال داده‌ها دست یابید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
رد پای هیولا : اولین کارت گرافیک های MSI RTX 40 خودنمایی کردند !

بالاخره کارت گرافیک های جدید انویدیا خودنمایی کردند و مشخصات دقیق آنها به طور رسمی معرفی شد. به همین دلیل نسخه های سفارشی شرکای تجاری انویدیا یکی پس از دیگری در معرض دید عموم قرار می گیرند. این بار نوبت MSI است تا جدیدترین های خود از خانواده RTX 40 را به مشتاقان این برند تایوانی معرفی کند.


با استفاده از معماری بسیار کارآمد جدید Ada Lovelace، نسل سوم کارت‌های گرافیک RTX بسیار سریع هستند و به گیمرها و تولیدکنندگان محتوا یک جهش عظیم در عملکرد، رندر و بسیاری از قابلیت‌های هوش مصنوعی را ارائه می کند. این پیشرفت عظیم در فناوری ساخت جدیدترین کارت های انویدیا، دروازه ای همه جانبه از تجربه ای خارق العاده در بازی ها، ویژگی های باورنکردنی هوش مصنوعی و سریع ترین پردازش ها برای ایجاد محتوا را به روی کاربران می گشاید. در این میان MSI با چهار کارت گرافیک و یک زیر برند جدید به میزبانی از آدا لاولیس انویدیا می رود.


رد پای هیولا : اولین کارت گرافیک های MSI RTX 40 خودنمایی کردند !


MSI RTX 40 SUPRIM


کارت گرافیک های سری سوپریم برای نهایت عملکرد و کارایی ساخته شده اند. این قدرت بی اندازه در کنار سیستم خنک کننده TRI FROZR 3S این کارت را قادر می سازد تا به سرعت گرمای بالای این نسل را دفع کند. سیستم خنک کننده TRI FROZR 3S به عنوان پیشرفته ترین سیستم خنک کننده بادی ام اس آی، اینبار دستخوش تغییرات گسترده شده. از جمله این تغییرات می توان به نسل جدید فن های اختصاصی MSI با نام TORX FAN 5.0، تعداد 10 هیت پایپ یا لوله انتقال حرارت، هیت سینک متراکم و بیس پلیتی با قابلیت خنک سازی تمام قطعات مهم اشاره کرد.


رد پای هیولا : اولین کارت گرافیک های MSI RTX 40 خودنمایی کردند !



ام اس آی بر اساس توان حرارتی کارت ها، این سیستم خنک سازی را بهینه کرده است به طوی که کارت گرافیک های RTX 4090 و RTX 4080 با حافظه 16 گیگابایتی دارای یک محفظه بخار برای خنک سازی هستند و RTX 4080 با حافظه 12 گیگابایتی با یک بیس پلیت یا صفحه مسی به خنک سازی بیشتر کمک می کند. آلومینیوم برس خورده در قسمت بیرونی کولر و صفحه پشتی (بک پلیت)، زیبایی ویژه ای را به همراه دارد که هدف دیگر آن افزایش استقامت کارت می باشد.


نورپردازی خیره کننده ARGB با نام اختصاصی RGB Mystic Light به طور گسترده در مهمترین بخش های کارت دیده می شود. همچنین بایوس دوگانه به منظور تغییر سریع عملکرد و اشغال فضای حداکثر 3.75 اسلات از دیگر موارد قابل ذکر در این سری است.


MSI RTX 40 SUPRIM LIQUID


جدیدترین زیر برند معرفی شده از سوی MSI برای این نسل، SUPRIM LIQUID است. نسخه سوپر پیشرفته ترین سیستم خنک کننده بادی را دارد اما SUPRIM LIQUID پیشرفته ترین سیستم خنک کننده آبی ام اس آی را در دل خود جای داده است. این زیر برند که تنهخا می توان آن را در سری RTX 4090 آن را دید، از یک خنک کننده مایع سیکل بسته استفاده می کند تا با قدرت بیشتر حرارت قطعات مهم را دفع کند و سطح جدیدی از عملکرد و پایداری را به کاربران هدیه دهد.


رد پای هیولا : اولین کارت گرافیک های MSI RTX 40 خودنمایی کردند !



رادیاتور 240 میلی‌متری توسط یک جفت فن 120 میلی‌متری MSI Silent Gale P12 خنک می‌شود که برای تامین جریان هوای عظیم با نویز بسیار کم طراحی شده‌اند. البته ام اس آی به این فن ها بسنده نکرده و یک فن TORX 5.0 را در بالای هیت سینک داخلی قرار داده تا مدار قدرت این کارت را برای کارکردی پایدار خنک کند.


MSI RTX 40 GAMING TRIO


;کارت های سری GAMING TRIO با ظاهری جدید و در عین حال آشنا به روز شده اند تا همان تعادل عالی بین عملکرد، خنک بودن و صدای کم که گیمرها به آن اعتماد کرده اند را حفظ کند. بهینه سازی گیمینگ تریو به خنک کننده هم رسیده به طوری که استفاده از فن های جدید TORX Fan 5.0 با سه تیغه به هم چسبیده، جریان هوای بیشتر و متمرکز تری را به سمت هیت سینک هدایت کند. مدل های مبتنی بر RTX 4090 و RTX 4080 دارای صفحه پایه مسی نیکل اندود شده هستند تا فرآیند خنک سازی بجر تراشه به بخش های دیگر هم کمک کند.


رد پای هیولا : اولین کارت گرافیک های MSI RTX 40 خودنمایی کردند !



سری جدید GAMING TRIO مجهز به بایوس دوگانه است تا امکان جابه‌جایی آسان بین حالت بی‌صدا یا حالت گیمینگ برای عملکرد بیشتر را فراهم کند. یک صفحه پشتی فلزی با طراحی جذاب، کارت گرافیک را تقویت می کند، در حالی که از طریق پدهای حرارتی، خنک سازی غیرفعال را در دستور کار قرار می دهد. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را زینت می دهد و از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link رنگ را همگام با بقیه قطعات می کند. کارت‌های جدیدسری GAMING TRIO هم دارای ابعاد چشمگیری هستند به طوری که مدل مبتنی بر RTX 4090 دارای 3.75 اسلات است و مدل مبتنی بر RTX 4080 با حافظه 16 گیگابایت و 12 گیگابایت هر کدام با اشغال فضای 3.25 و 3 اسلات عرضه می‌شوند.


MSI RTX 40 VENTUS


سری ونتوس بازگشته است تا دوباره به کارتی محبوب از خانواده RTX 40 تبدیل شود. بهینه سازی های ساختاری در ونتوس های جدید این بار به خنک کننده هم رسیده به طوری که استفاده از فن های کاربردی TORX 4.0، کارتی خنک و بدون نویز را ارائه می کند. جدا از این موارد بک پلیت سا صفحه فلزی برس خورده، هم زیبایی و هم استقامت کارت را تضمین می کند. با این ساختار ونتوس برای هر نوع کاربری مناسب و ایده آل است. در بخش ابعاد MSI RTX 40 VENTUS با 3 اسلات و 2.5 اسلات، کمترین فضای را از کیس اشغال می کند.


رد پای هیولا : اولین کارت گرافیک های MSI RTX 40 خودنمایی کردند !
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
MSI اس اس دی‌های SPATIUMM 570 را با سرعت 12 گیگابایت در ثانیه معرفی کرد

MSI که برند اختصاصی SPATIUM وارد بازار اس اس دی شده است، جدیدترین اس اس دی پرسرعت خود را معرفی کرد. اس اس دی‌های PCIe 5.0 NVMe سری SPATIUM M570 HS ام اس آی به بیش از 12.3 گیگابایت در ثانیه می‌رسد.

معرفی SSD های جدید MSI SPATIUM

امروز MSI از همکاری جدید خود با کمپانی Phison برداشت که به خلق SSD های پرسرعت سری SPATIUM M570 HS انجامیده است. این اس اس دی‌ها در فرم فاکتور M.2 ساخته شده‌اند و از رابط پرسرعت PCIe 5.0 بهره می‌گیرند.


. اس اس دی‌های PCIe 5.0 NVMe سری SPATIUM M570 HS ام اس آی



به گفته‌ ام اس آی در اس اس دی‌های سری SPATIUM M570 HS از تراشه‌های حافظه باکیفیت بالا 3D NAND و کنترلر Phison E26 استفاده شده است که حاصل آن سرعت خواندن بیش از 12.3 گیگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن بیش از 10.1 گیگابایت در ثانیه است.


اس اس دی SPATIUMM



ام اس آی می‌گوید اس اس دی‌های سری SPATIUM M570 HS با داشتن کارایی و دوام بالا، برای کاربران حرفه‌ای، تولید کنندگان محتوا و گیمرها ایده آل هستند. اس اس دی‌های SPATIUM M570 ام اس آی در ظرفیت‌های 1، 2 و 4 ترابایت روانه بازار خواهند شد.



. اس اس دی‌های PCIe 5.0 NVMe سری SPATIUM M570 HS ام اس آی



ام اس آی سری دیگری از اس اس دی‌های پرسرعت خود را به نام SPATIUM M460 هم آماده کرده است که از رابط PCIe 4 بهره می‌گیرند و سرعت خواندن و نوشتن متوالی آنها به ترتیب به 5 و 4.5 گیگابایت در ثانیه می‌رسد.

SSD های سری MSI SPATIUM M460 در ظرفیت‌های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت روانه بازار خواهند شد. ام اس آی می‌گوید سری SPATIUM M460 HS با داشتن فناوری‌های تصحیح خطا پیشرفته چون LPDC و E2E، دارای دوام و طول عمر بالاست.


. اس اس دی‌های PCIe 5.0 NVMe سری SPATIUM M570 HS ام اس آی



اس اس دی‌های سری SPATIUM M460 HS از حرارت گیر آلومینیومی به رنگ برنزی برخوردار هستند که MSI ادعا می‌کند دمای آنها را در حین استفاده تا 20 درجه پایین می‌آورد و عملکرد پایدار را تضمین می‌کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی SPATIUM M480 PLAY 2TB تست رسانه معتبر آلمانی IGORSLAB و کسب نشان منتخب سر دبیر



شرکت MSI در حال راه‌اندازی مدل جدید و سریع از سری محصولات SSD خود برا گیمینگ است و در جدیدترین اقدام خود SPATIUM M480 PLAY را معرفی کرد. این محصول از NVMe M.2 و PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند و از تمام نیازمندی‌های سخت افزاری پلی استیشن 5 عبور کرده است. MSI با عرضه‌ی این SSD ها هویت شرکت خود را در این بخش ارتقا می‌دهد و برای کمپانی، توانایی رقابت در زمینه‌ی محصولات رده‌بالای ذخیره‌ساز سریع را فراهم می‌کند.طبق گفته MSI این محصولات با NAND flash کیفیت بالا و تراکم زیاد 3 بعدی ساخته شده‌اند و با عملکرد عالی که دارند می‌توانند تا 7000 مگابایت در دقیقه را بخوانند. در SPATIUM M480 PLAY هیت سینک آلومینیومی با روکش دوگانه‌ی شفاف تعبیه شده و این محصول برای قراردادن در پلی استیشن 5 مناسب است.

این محصول با هیت سینک آلومینیومی دوگانه عرضه شده و سرعت Read و Write آن به ترتیب 7000MB و 6800 است

استفاده از این هیت سینک امر پراکندگی گرما را برای استفاده‌های پرفورمنس بالا را در همه‌ی پلتفرم‌ها با حفظ سرعت انتقال زیاد، ممکن می‌سازد و به گیمر‌ها، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و بقیه افراد کمک خواهد کرد. تکنولوژی‌های دیگری که در SPATIUM M480 PLAY استفاده شده شامل DRAM cache buffer و SLC cache می‌شود.SSD جدید گیمینگ یک محصول بهینه شده برای استفاده در کنسول‌های بازی است و در چهار پیکربندی مختلف حافظه که شامل 500 گیگابایت، 1TB ،2TB و 4 ترابایت می‌شود ارائه خواهد شد. انتخاب‌های متعدد برای حجم فضای ذخیره‌ساز برای استفاده در کنسول‌های بازی مناسب است.


نصب این دستگاه نیز بر روی PS5، آپگریدی نسبتا ساده است و امکان لود و اجرای سریع‌تر بازی‌ها را فراهم می‌کند. این محصول با استاندارد PCIe Gen 4 و NVMe 1.4 سرعت حداکثری برای خواندن دیتای متوالی (sequential read) و نوشتن متوالی به ترتیب و با سرعت 7000MB و 6800 مگابایت را فراهم می‌کند.هیت سینک دوگانه‌ی آلومینیومی به این محصول اجازه می‌دهد در عملکرد بالا، پایداری و دمای کارکردی خود را حفظ کند. MSI این دستگاه را با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های تصحیح خطای دیتا از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection عرضه کرده و با رتبه‌ی بالای TBW، طول عمر و دوام بالای محصول را تضمین می‌کند. MSI این SSD را با گارانتی 5 ساله و محدود ارائه خواهد کرد.MSI از SSD گیمینگ SPATIUM M480 سازگار با PS5 رونمایی کرد.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی درایو MSI SPATIUM M450 با ظرفیت 1 ترابایت توسط رسانه معتبر Tweaktown و کسب نشان

اژدهای تایوانی این بار با معرفی نسل جدید حافظه های اس اس دی خود به میدان رقابت آمده است. حافظه های SPATIUM M450 که در فرم فاکتور استاندارد M.2 طراحی شده و از باس PCI-E 4.0 بهره می برند. این خانواده با پشتیبانی از پروتکل NVME 1.4، به این شرکت این اجازه را می دهد تا یک اکوسیستم از انواع سخت افزارها را با نام و نشان خود راهی سیستم کاربران کند.

حافظه های اس اس دی SPATIUM M450 از نسل جدید تراشه های 3D NAND بهره برده و سرعت خواندن و نوشتن متوالی آنها به ترتیب 3600 و 3000 مگابایت در ثانیه، در حالت حداکثری است. این خانواده در ظرفیت های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می شوند. آنها دارای یک لایه خنک کننده نسبتا ساده هستند که البته به سادگی از جای خود بیرون آمده و می توانید حافظه را در خنک کننده های مادربرد جای دهید.


افظه های SSD سری SPATIUM M450 دارای مجموعه کاملی از فناوری های حفاظتی و مدرن هستند. به عنوان مثال فناوری LPDC ECC برای گذر از خطای داده ها و تصحیح فوری آنها و یا فناوری E2E Data Protection. فناوری E2E Data Protection برای زمانی است که موقع انتقال داده ها برق و جریان نیرو قطع شده و امکان پاک شدن داده ها و اطلاعات وجود دارد.

شرکت MSI تایید کرده است که حافظه های اس اس دی این شرکت دارای طول عمر بالاتر در حوزه میزان خواندن و نوشتن یا همان TBW (Terabytes Written) هستند که برای سیستم هایی که در روز استفاده های طولانی مدت دارند مناسب خواهند بود.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
شرکت MSI به تازگی یک عضو جدید به خانواده موس‌های گیمینگ سبک وزن خود اضافه کرده است – موس گیمینگ Clutch GM31 Lightweight Wireless. در ادامه با مشخصات و ویژگی‌های این موس گیمینگ سبک و پرامکانات بیشتر آشنا خواهیم شد.




موس گیمینگ MSI Clutch GM31 یک موس گیمینگ بیسیم است که طراحی کوچک ولی ارگونومیک دارد و در ساخت آن از مواد سبک وزن استفاده شده است، به همین خاطر این موس تنها 73 گرم وزن دارد که برای یک موس گیمینگ فوق العاده است. علاوه بر آن، این موس گیمینگ به فناوری بیسیم با تأخیر پایین مجهز شده و تا 110 ساعت شارژدهی ارائه می‌دهد. همراه با این موس، یک داک شارژ نیز عرضه می‌شود.موس گیمینگ MSI Clutch GM31 Lightweight Wireless بر پایه سنسور PixArt PAW-3311 توسعه یافته که بیشینه دقت 12000DPI و حساسیت 300IPS دارد. دکمه تغییر DPI این موس نیز در زیر آن قرار گرفته است. شرکت MSI این جانمایی خاص را به خاطر کاهش وزن انجام داده، چراکه قرار دادن دکمه تغییر DPI در قسمت بالایی موس نیاز به سیم‌کشی و مدار بندی اضافه دارد و وزن موس را افزایش می‌دهد.سوییچ‌های اصلی این موس از سوییچ‌های مکانیکی OMRON هستند که طول عمر 60 میلیون کلیک دارند. علاوه بر آن، این موس از نرم افزار MSI Center نیز پشتیبانی می‌کند و امکان شخصی سازی امکانات این موس از دکمه‌های قابل تنظیم گرفته تا نورپردازی RGB موس، از طریق این نرم افزار وجود دارد.در بسته بندی این موس گیمینگ علاوه بر خود موس، یک دانگل USB و یک داک شارژ و یک کابل USB نیز قرار دارد. در واقع این موس هم از طریق دانگل USB به سیستم متصل می‌شود و هم از طریق کابل USB، بسته به اینکه کاربر چه تمایل و چه نیازی داشته باشد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
MSI مادربردهای سری Z790 را معرفی کرد؛ عملکرد فوق‌العاده در کنار طراحی جذاب


اینتل به تازگی پردازنده‌های نسل سیزدهمی رپتور لیک را معرفی کرده است. MSI هم به عنوان برند پیشتاز سخت‌افزار و تجهیزات گیمینگ، از مادربردهای Z790 متنوع خود شامل سری‌ MEG، MPG، MAG و PRO رونمایی کرد. مادربردهای Z790 برای ارائه بهترین عملکرد برای گیمرها، تولید کنندگان محتوا و کاربران طراحی شده‌اند که در ادامه با هم نگاهی به ویژگی‌های برتر آنها می‌اندازیم.اینتل با معرفی چیپست جذاب و برتر Z790 شرایطی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند از نهایت قابلیت‌های پردازنده‌های نسل 13 و حتی 12 استفاده کنند. اما لازمه دسترسی به این قابلیت‌های سطح بالا استفاده از مادربردهای جدید با این چیپست‌هاست که به کاربران کمک می‌کند بتوانند از سرعت حافظه بیشتر، تعداد و سرعت بیشتر شکاف های PCIe 5.0 و انبوه قابلیت‌های جدید آن استفاده کنند.



چیپست Z790 اینتل و آماده شدن برای سریع‌ترین ارتباطات



چیپست Z790 از 8 خط PCIe 3.0 و تا 20 خط PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان پشتیبانی از 16 خط PCIe 5.0 و 4 خط PCIe 4.0 نیز میسر شده و این بدان معناست که مادربردهای Z790 مناسب کاربرانی است که به دیوایس‌های جانبی بسیار سریع علاقه زیادی دارند. طبق اطلاعاتی که تاکنون از این پلتفرم منتشر شده، مادربردهای سری 700 می‌توانند تا پنج درگاه USB 3.2 Gen2 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کنند.در خصوص حافظه، مادربردهای سری 700 و پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake از حافظه‌های DDR4-3200 و DDR5-5600 پشتیبانی می‌کنند. در مادربردهای این نسل نیز شاهد استفاده از فناوری XMP 3.0 برای اورکلاک حافظه رم هستیم که می‌تواند با یک کلیک ساده پهنای باند حافظه‌ها را به 7000 مگاترنسفر بر ثانیه برساند.



msi-z790-2.jpg




مشخصات مادربردهای جدید Z790 شرکت MSI



همانطور که گفته شد مادربردهای MSI Z790 با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل سازگار هستند. طراحی مادربرد‌های سری Z790 دگرگون شده و مدار رگولاتور ولتاژ آن بین 16 تا 26 فاز بسته به مدل مادربرد، متغیر است. علاوه بر این MSI درگاه M.2 را فراموش نکرده و از راهکار منحصر به فردی برای کاهش 5 درصدی دمای حافظه SSD کمک گرفته است




msi-z790-3.jpg




بهره‌گیری از قابلیت‌های Frozr AI Cooling و CPU Cooler Tuning در کنار تنظیمات متنوع در BIOS موجب شده تا راهکاری بسیار کارآمد برای کاهش دمای قسمت‌های مختلف مادربرد و خنک‌تر شدن آن فراهم گردد. اتفاق بسیار خوب دیگر برای نسل جدید مادربردهای MSI آن است که تمامی مدل‌های مادربرد Z790 شامل چهار سری‌ MEG، MPG، MAG و PRO به فناوری Wi-Fi 6E مجهز شده‌اند.تعداد درگاه‌های M.2 بر روی این مادربردها نیز افزایش یافته تا فضای ذخیره سازی بیشتر و پر سرعت‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. به عنوان مثال مادربرد MEG Z790 GODLIKE از 7 اسلات M.2 بهره می‌برد.بهره‌گیری از دو درگاه USB 3.2 با توان شارژ 60 واتی و پشتیبانی از نورپردازی ARGB از دیگر ویژگی‌های نسل جدید مادربردهای MSI محسوب می‌شود.مادربرد MEG Z790 GODLIKE به عنوان پرچم‌دار سری MEG از طراحی مدار رگولاتور 26+2 فاز بهره می‌برد. طراحی هیت سینک تمام آلومینیومی جلوه زیبایی به این مادربرد بخشیده و پشتیبانی از استاندارد 5.0 PCIe و 5 اسلات M.2 پهنای باند خیره کننده 128 گیگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.






msi-z790-4.jpg



MSI برای مادربردهای MEG Z790 GODLIKE و MEG Z790 ACE از فناوری اختصاصی Screwless M.2 Shield Frozr بهره می‌برد. با استفاده از این فناوری حافظه‌های M.2 توسط یک ساز و کار مغناطیسی به مادربرد متصل می‌شوند. همچنین اندازه نمایشگر تعبیه شده بر روی این مادربردها از 3.5 اینچ به 4.5 اینچ افزایش یافته است.مادربردهای سری MPG شامل مدل‌های MPG Z790 CARBON WIFI و MPG Z790 EDGE WIFI و MPG Z790 EDGE WIFI DDR4 و Mini-ITX MPG Z790I EDGE WIFI هستند.مدل‌های MPG از طراحی مدار رگولاتور 19+1+1 فاز و استاندارد 5.0 PCIe بهره می‌برد. علاوه بر این، مادربردهای ATX سری MPG از فناوری Screwless M.2 Shield Frozr برای خنک کردن SSD پشتیبانی کرده و به 5 اسلات M.2 مجهز هستند.





msi-z790-5.jpg




اما سری MAG ام اس آی که میان گیمرها از محبوبیت خاصی برخوردار بوده، مدل جدید MAG Z790 TOMAHAWK WIFI با مدار تغذیه 16+1+1 فازی را دریافت کرده است. مادربردهای سری MAG دارای اسلات 5.0 PCIe در کنار درگاه شبکه 2.5G و فناوری ارتباطی Wi-Fi 6E است که قدرت و پهنای باند کافی را برای انجام بازی‌های آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد.مادربردهای سری PRO با عملکرد پایدار و قطعات با کیفیت، در میان کاربران حرفه‌ای شناخته شده‌ هستند. سری PRO Z790 دارای طراحی مدار تغذیه 16+1+1 فاز بوده و از فناوری 5.0 PCIe در کنار درگاه شبکه 2.5G فناوری ارتباطی Wi-Fi 6E بهره می‌برد. سری PRO دارای 6 مدل شامل نسخه‌هایی با پشتیبانی از حافظه رم DDR5 یا DDR4 و نسخه Wi-Fi یا غیر Wi-Fi خواهد بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
شرکت MSI در روزهای اخیر به صورت رسمی از مادربرد های جدید خود با چیپست اینتل Z790 رونمایی کرده که شامل سری MEG ،MPG ،MAG و Pro می‌شود. پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل رپتور لیک بر اساس معماری هایبریدی اینتل 7 ساخته شده‌اند و در این نسل شرکت سازنده تعداد هسته‌های efficiency یا E-Core را نیز تا حداکثر 24 هسته و 32 رشته افزایش داده است. حافظه کش L3 نیز اندکی (36 مگابایت) افزایش یافته اما مهم‌تر از آن فرکانس رم است که به صورت کارخانه‌ای از DDR5-5600-MHz پشتیبانی می‌شود.

ویژگی های مادربردهای MSI Z790​



MSI بروزرسانی‌های گسترده‌ای را برای نسل جدید مادربرد های اینتل Z790 خود انجام داد و این سری با طراحی فازی قدرتمند ارتقا یافته عرضه می‌شوند. علاوه بر طراحی فازی قدرتمند، MSI پشتیبانی موثر از SSD های M.2 را نیز فراموش نکرده و طراحی آن‌ها با خنک کننده دوطرفه برای کاهش دمای 5 درصدی حافظه ذخیره‌ساز صورت گرفته است.


مادربرد MSI Z790




علاوه بر راه حل خنک کننده فیزیکی، MSI همچنین قابلیت‌های Frozr AI Cooling و CPU Cooler Tuning با نرم افزارهای مبتنی بر ویندوز و BIOS ارائه می‌دهد تا به کاربر در زمینه خنک کنندگی کمک بیشتری کند. همه‌ی مادربردهای جدید MSI با پشتیبانی از چیپست Z790 از آخرین تکنولوژی شبکه وایرلس یعنی Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند. سری رده بالا از این مادربردها (MEG Z790 GODLIKE) با پشتیبانی از 7 اسلات M.2 عرضه می‌شود.

خصوصیات مادربردهای MEG​



برای این سری MSI ویژگی‌های متعددی را تعبیه کرده که مدل پرچمدار را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد. MEG Z790 GODLIKE از طراحی فازی DRPS 26+2 با پشتیبانی از 105A SPS بهره می‌برد و با این قدرت بالا تجهیزات خنک‌کنندگی نسل جدید کارکردی موثر را تجربه خواهند کرد. کاور تمام آلومینیومی با طراحی Fin Array و هیت سینک VRAM با لوله حرارتی U شکل از دیگر قابلیت‌های خنک کنندگی این سری محسوب می‌شود.



مادربرد MSI Z790



این مادربردها همچنین از اسلات PCIe 5.0 با پهنای باند 128 گیگابایت برای درایوهای SSD بهره می‌برند. همچنین که در گذشته مشخص شده بود، این سری مادربردها با طراحی بدون پیچ برای نصب SSD های M.2 طراحی شده‌اند. داشبورد M-Vision نیز بروزرسانی‌هایی را به خود دیده و نمایشگر آن از 3.5 اینچ به 4.5 اینچ ارتقا یافته و همچنین لوازم جانبی پیشرفته‌تری نیز در آن تعبیه شده است.

محصولات سری MSI MPG​


مادربردهای سری MPG دارای 4 مدل هستند که شامل MPG Z790 CARBON WIFI ،MPG Z790 EDGE WIFI ،MPG Z790 EDGE WIFI DDR4 و Mini-ITX MPG Z790I EDGE WIFI می‌شوند که همگی با طراحی فازی 1+1+19 عرضه خواهند شد. پشتیبانی از هیت سینک و اسلات PCIe 5.0 نیز در این سری محصولات اعمال شده است.

مادربرد MSI Z790



علاوه بر این، مادربردهای جدید دارای پتنت Screwless M.2 Shield Frozr خواهند بود. مادربردهای ورژن ATX از 5 اسلات M.2 پشتیبانی می‌کنند، در حالی که 1 اسلات لایتنینگ نسل 5 در مادربرد MPG Z790 CARBON WIFI استفاده شده و بقیه اسلات‌ها PCIe Gen 4.0 هستند و همچنین 3 اسلات M.2 در مدل Mini-ITX تعبیه شده است.

سری MSI MAG​


این سری یکی از محبوب‌ترین مدل‌های گیمینگ به شمار می‌رود و MAG Z790 TOMAHAWK WIFI با طراحی فازی 1+1+16 DRPS و پشتیبانی از 90A SPS و همچنین کانکتور دوتایی 8 پین CPU عرضه می‌شود که برای تجربه آخرین بازی‌های جدید مناسب خواهد بود. سری MAG دارای اسلات لایتنینگ نسل 5.0 PCIe، پورت 2.5G LAN و Wi-Fi 6E است که قدرت و پهنای باند کافی را برای کاربر فراهم می‌کند. نسخه DDR4 این سری نیز در بازار موجود است.




مادربردهای سری MSI PRO​


MSI وعده عملکرد پایدار در این سری را با قطعات با کیفیت داده است و محصولات PRO Z790 با طراحی فازی 1+1+16 DRPS و همچنین پشتیبانی از PCIe نسل 5، M.2 Shield Frozr ،Wi-Fi 6E و USB 3.2 Gen 2×2 Type-C به بازار راه خواهند یافت. این سری شامل 6 مدل است که با قابلیت‌های مختلف ارائه می‌شود و پشتیبانی از DDR4 نیز در برخی مدل‌ها اعمال شده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
مادربرد جدید MSI همراه با مونوبلاک خنک‌کننده مایع یکپارچه EK معرفی شد؛ زیبا و خنک

EK یکی از برندهای تولیدکننده لوازم جانبی است که به طور تخصصی بر روی ساخت خنک‌کننده سطح بالا برای قطعات رایانه‌ای فعالیت دارد. این شرکت با همکاری MSI از بلاک خنک‌کننده MPG X670E Carbon EK-X رونمایی کرده است که علاوه بر پردازنده، بخش‌هایی از ماژول تنظیم‌کننده ولتاژ (VRM) را هم در برمی‌گیرد. با شهر سخت‌افزار همراه باشید.

درصورتی‌که علاقه‌مندان به دنیای سخت‌افزارهای رایانه‌ای باشید و اخبار مربوط به خنک‌کننده‌های مایع سطح بالا و اورکلاک را دنبال می‌کنید، بدون شک با برند EK که در زمینه تولید لوازم جانبی و خنک‌کننده مایع فعالیت دارد، آشنا هستید.

این شرکت به‌تازگی با همکاری MSI از یک مادربرد مجهز به مونوبلاک خنک‌کننده کوانتومی رونمایی کرده است که به‌صورت کاملاً سفارشی طراحی شده و علاوه بر پردازنده‌های سری Ryzen 7000 می‌تواند بخش‌های مهم مادربرد از جمله بخش VRM را هم خنک کند.


motherboard-EK-MPG-X670E-Carbon مادربرد جدید MSI با همکاری EK ساخته شده است


این مادربرد مجهز به خنک‌کننده مایع که MPG X670E Carbon EK-X نام دارد، در واقع یک راه‌حل ترکیبی برای خنک‌سازی مادربرد و پردازنده‌های سری Ryzen 7000 است و به اورکلاکرها اجازه می‌دهد قدرت پردازنده‌های نسل جدید شرکت AMD را بدون نگرانی نسبت به افزایش دما، چند مرحله ارتقا دهند.

MPG X670E CARBON EK-X یک محصول یکپارچه

مادربرد جدید MPG X670E CARBON EK-X علاوه بر خنک‌سازی هم‌زمان پردازنده و بخش‌هایی از ماژول تنظیم ولتاژ، به ویژگی‌های دیگری همچون فلومتر یکپارچه و سنسور دما داخلی مجهز شده است. همین مسئله باعث شده که کاربر بتواند به‌راحتی وضعیت چرخش مایع درون بلاک خنک‌کننده را بررسی کند.

motherboard-EK-MPG-X670E-Carbon-MSI مادربرد جدید MSI و EK


این مادربرد که با ظاهری مدرن و جذاب طراحی شده، دارای سیستم انتقال نیرو 18+2+1 است و می‌تواند قدرت و پایدار کافی برای پذیرش نسل جدید پردازنده‌های AMD را ارائه کند.

به یاد داشته باشید که پردازنده‌های سری Ryzen 7000 برخلاف نسل‌های قبل دارای فرکانس ثابت نیستند و خنک‌کردن آن‌ها با استفاده از کولرهای بادی رایج کار ساده‌ای نیست. بر همین اساس مادربرد جدید MPG X670E CARBON EK-X را می‌توان یک گزینه مناسب برای اورکلاکرها توصیف کرد.

سایر ویژگی‌های مادربرد جدید MSI

مادربرد MPG X670E CARBON EK-X علاوه بر پشتیبانی از پردازنده‌های نسل جدید Ryzen 7000 شرکت AMD، قابلیت نصب رم‌های DDR5 با سرعت ۶۶۰۰ مگاهرتز (با امکان اورکلاک) را هم دارد.

دو درگاه نصب حافظه‌های پرسرعتM.2 نسل پنجم و یک درگاه نصب PCIe نسل پنجم از دیگر قابلیت‌های مادربرد جدید MSI هستند و شبکه 2.5G با فناوری مدیریت LAN (LAN Manager)، فناوری بلوتوث 5.2 و فناوری بی‌سیم Wi-Fi 6E به‌عنوان راه‌حل‌های ارتباطی این مادربرد در نظر گرفته شده‌اند.

قیمت و زمان دسترسی به MPG X670E CARBON EK-X

مادربرد جدید MPG X670E CARBON EK-X در حال حاضر از طریق فروشگاه اینترنتی شرکت EK برای پیش سفارش از خرده‌فروشی‌های سراسر جهان در دسترس قرار دارد. انتظار می‌رود که این محصول نه‌چندان خوش‌قیمت اواسط ماه نوامبر ۲۰۲۲ (اواخر آبان ماه ۱۴۰۱) عرضه شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و برررسی درایو MSI SPATIUM M470 با ظرفیت 1 ترابایت توسط رسانه FPSreview و کسب نشان

سری M درایوهای MSI SPATIUM به عنوان جدیدترین لاین آپ محصولات SSD یا به شکل دقیق‌تر M.2 NVMe SSD معرفی شدند و در ابتدا شامل سه محصول خواهند بود. این سه درایور M480 و M470 و M370 نام دارند که در قالب دو مدل PCIe Gen 4.0 و یک مدل PCIe Gen 3.0 با فرم فاکتور M.2 2280 ارائه خواهند شد.در واقع MSI به دنبال گسترش برند خود به عنوان یک برند رایانه شخصی معتبر است و مشخصا SPATIUM می‌تواند حضور آنها را در بازار بهبود داده و اکوسیستم شرکت را پیشرفت دهد. این SSDها با 3D NANDهای بسیار با کیفیت و متراکم توید شده‌اند تا بهترین کارایی و طول عمر را برای حرفه‌ای‌ها، خالقین محتوا و گیمرها به همراه داشته باشند. در عین حال برای دو مدل M480 و M470 حافظه کش DRAM و برای تمام مدل‌ها حافظه کش SLC در نظر گرفته شده است.

درایو SPATIUM M480 کارایی در سطح جدیدی را برای خالقین محتوا و گیمرها فراهم می‌کند. با توجه به حضور استانداردهای PCI Express Gen 4.0 و NVMe 1.4 ما شاهد سرعت خارق العاده خواندن ترتیبی تا 7000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 6850 مگابایت بر ثانیه هستیم. M480 در سه ظرفیت به بازار عرضه خواهد شد، 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت. این مدل سریع‌ترین نمونه لاین آپ SPATIUM می‌باشد.

















 
بالا