برگزیده های پرشین تولز

اخبار مخابرات

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران:
«ثبت نام تلفن همراه از نيمه اول بهمن آغاز مي‌شود»

--------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ارتباطات
مديركل روابط عمومي شركت مخابرات ايران، گفت: روز دقيق آغاز ثبت نام تلفن همراه مشخص نشده‌است، اما نام نويسي از نيمه‌ي اول بهمن ماه، حتما آغاز مي‌شود و قيمت‌ها نيز تغيير نكرده است.
دكتر داوود زارعيان، در گفت و گو با خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، با بيان اين مطلب، ‌اظهار داشت: در اجراي طرح نامبرينگ، ما كشور را به 8 منطقه تقسيم كرديم كه اين تغييرات از اول دي‌ماه آغاز شده و تا 27 دي‌ماه به طول مي‌انجامد.
وي، افزود: برنامه‌ي زمان‌بندي‌ها با توجه به شماره تلفن‌هاي فعال در هر منطقه تدوين شده و تغييرات اولين ناحيه يعني ناحيه‌ي 8 شهرهاي همدان، كردستان، ايلام، كرمانشاه و مركزي از ديشب آغاز شده است و پيش بيني مي‌كنيم، امروز به اتمام برسد.
وي، ادامه داد: به همين ترتيب از ناحيه‌ي 8 به پايين خواهيم آمد و اجراي آن در تهران از 22 دي‌ماه آغاز و در مدت 3 يا 4 روز انجام خواهد شد.
وي، تصريح كرد: در تمام شماره‌ها رقم چهارم و پنجم، جابه‌جا مي‌شود و مشتركان در نظر داشته باشند كه شماره‌ها تا قبل از تاريخي كه از سوي ما اعلام مي‌شود تغيير نخواهد كرد، لذا با مراجعه و تماس با شمار‌ه‌هاي جديد باعث ترافيك در شبكه نشوند.
وي، افزود: تاريخ تغييرات در روزنامه‌ها، سايت شركت مخابرات و تلويزيون اعلام مي‌شود. همچنين شماره‌ي جديد تمام مشتركان در فيش‌هاي جديد آنها مشخص شده است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
وودافن راه اندازي سيستم عامل جديد خود در زمينه‌ي تلفن همراه را به تعويق انداخت
--------------------------------------------------------------------------------
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ارتباطات
وودافن، بزرگترين اپراتور همراه در دنيا، معرفي سيستم عامل جديد خود را كه ساخت شركت نرم‌افزاري بزرگ آمريكايي ميكروسافت است، به تعويق مي‌اندازد.
به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، رييس اجرايي اين شركت در مصاحبه‌يي با روزنامه‌ي فايننشيال تايمز اظهار داشت كه شركت مزبور هنوز آمادگي راه‌اندازي اين نرم افزار جديد را ندارد.
اين دو شركت در زمينه‌ي استانداردهاي تلفن‌هاي همراه تاكنون با يكديگر همكاري‌هاي بسياري داشته‌اند، اما در خصوص سيستم‌ عامل‌ها هنوز قراردادي امضا نكرده‌اند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
شرکت مخابرات، صاحب يک سيستم مکانيزه اطلاع رساني مي شود

با استفاده از تکنيکهاي فرمان از راه دور روي خطوط تلفني به مشترکين اجازه داده مي شود از طريق روابط عمومي مکانيزه يک دستگاه تلفن معمولي مجهز به سيستم تن ، اين سيستم را در اختيار گرفته و با توجه به راهنمايي هاي خود سيستم، وارد صفحات مختلف شده و مطالب مورد نياز خود را پيدا کرده و بشنوند

01/10/1382
سيستم مکانيزه اطلاع رساني به عنوان يک خدمتگزار خستگي ناپذير همواره پاسخگوي سئوالات مردم در زمينه سرويسهاي ويژه و يا ساير موارد همانند يک روابط عمومی مکانيزه مي باشد.

شهريار پاسيار طراح و سازنده سيستم در گفتگو با باشگاه اينترنتي سيب گفت: با استفاده از فناوري ديجيتال پيشرفته يک سيستم مکانيزه ابداع کرديم که مشترکين به راحتي بتوانند از طريق يک خط تلفن معمولي به يک شماره مخصوص که توسط شرکت مخابرات اعلام گرديده است به صورت شبانه روزي تماس بگيرند و به صورت کاملاً اتوماتيک و با استفاده از فن آوري کنترل از راه دور، اين سيستم گويا را در اختيار گرفته و سئوالات خود را مطرح نمايند.

کارشناس سوئيچ شرکت مخابرات استان فارس اظهار داشت: اين سيستم به گونه اي طراحي شده که به زبان فارسي با مردم صحبت کرده و به آنها اجازه مي دهد در هر ساعت شبانه روز که مايل باشند راهنماي جامع و کامل سرويس يا سرويسهاي ويژه مورد نظر خود را تنها با يک تماس ساده تلفني بشنوند و در صورتي که مجهز به دستگاه فاکس نيز باشند مي توانند از سيستم، تقاضاي ارسال راهنماي سرويسها را بکنند.

وي خاطرنشان کرد: با استفاده از تکنيکهاي فرمان از راه دور روي خطوط تلفني به مشترکين اجازه داده مي شود از طريق روابط عمومي مکانيزه يک دستگاه تلفن معمولي مجهز به سيستم تن ، اين سيستم را در اختيار گرفته و با توجه به راهنمايي هاي خود سيستم، وارد صفحات مختلف شده و مطالب مورد نياز خود را پيدا کرده و بشنوند ، در صورتي که مايل باشند مي توانند در همان لحظه از سيستم بخواهند که مطالب مورد نيازشان را بصورت فاکس دريافت کنند.

پاسيار در ادامه افزود: اين سيستم نه تنها قابليت راهنمايي مردم را براي سرويسهاي ويژه دارد بلکه در آينده شرکت مخابرات مي تواند با استفاده از آن هر نوع اطلاع رساني درهر زمينه اي را به عموم مشترکين ارائه دهد.

کارشناس سوئيچ شرکت مخابرات استان فارس با اعلام اين مطلب گفت: تاکنون هيچ يک از شرکتهاي مخابرات استانها سيستم مکانيزه اطلاع رساني را به صورت فوق را در اختيار نداشته اند. در صورتي که شرکت مخابرات استان فارس ايده و طرح فوق را مورد تأييد و حمايت قرار دهد استان فارس بعنوان اولين استان پيشرو در زمينه اطلاع رساني سريع و مکانيزه قلمداد خواهد شد و تسهيلات خوبي در اختيار مردم قرار مي گيرد.

منبع. :باشگاه سیب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
تمامي حجاج مي‌توانند تا سقف 200 دلار از خدمات رومينگ تلفن همراه استفاده كنند
سه شنبه,2 دي 1382
روابط عمومي شركت مخابرات ايران، طي اطلاعيه‌اي در زمينه‌ي رومينگ بين المللي ويژه‌ي حجاج، شرايط برقراري اين ارتباط را اعلام كرد.
به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايسنا، با توجه به استقبال هموطنان گرامي در زمينه‌ي برقراري سرويس رومينگ تلفن همراه بين ايران و كشورهاي عربستان، امارات متحده‌ي عربي، كويت‌، ليختن اشتاين و اتريش و بر اساس تصميمات اتخاذ شده از اين پس تمامي حجاج مي‌توانند تا سقف 200 دلار از خدمات رومينگ تلفن همراه خود استفاده كنند.
بديهي است چنانچه كاربران علاقمند به افزايش اين سقف هستند، بايد حداقل يك هفته پيش از سفر خود به دفاتر خدمات مشتركين مراجعه كرده و فرم هاي مربوطه را تكميل كنند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
سال آينده5 ميليون شماره تلفن همراه واگذاري مي شود

هم اکنون5 ميليون مشترک اينترنت داريم که نسبت به 3 سال گذشته رشد جهش داشته ايم.

04/10/1382
با تلاش شرکت مخابرات ايران و دو شرکت بخش خصوصي،اميدوارم سال آينده 5 ميليون شماره تلفن همراه در سراسر کشور واگذار شود که در صورت،تعدادتلفن هاي همراه کشور به5/8 ميليون شماره مي رسد.

به گزارش باشگاه اينترنتي سيب:دکتر معتمدي ضمن اشاره به تغيير نام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات تغيير در ساختار و برنامه هاي ارتباطي کشور گفت:با انجام اين تغيير و تحولات،خصوصي سازي يکي از ارکان مهم برنامه طي دوره آينده است و هم اکنون مزايد اپراتور دوم تلفن همراه يکي از برنامه هاي مهم خصوصي سازي در حال اجرا می باشد.

وي درادامه ضمن اشاره به ضريب نفوذ تلفن ثابت به 50 را از اهداف مهم در برنامه چهارم دانست و گفت در برنامه امسال 3 ميليون و سال آينده 4 ميليون شماره تلفن ثابت در دست اقدام است.

وزير ارتباطات د رادامه به تعداد کاربران اينترنت اشاره کردو افزود:هم اکنون5 ميليون مشترک اينترنت داريم که نسبت به 3 سال گذشته رشد جهش داشته ايم و که اين امر به دليل حضور بخش خصوصي از ابتدا بوده است و قصد داريم اين تعداد کاربر به 20 ميليون نفر برسانيم.

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ارتباط دهندگان بزرگ به ميدان مي آيند

شرکت مخابراتي آمريکا اولين شرکت معتبر مخابراتي است که تصميم دارد با دو شرکت MCI و Sprint خدمات تلفني راه دور خود را به شکل سازمان يافته اي ارائه دهد.

04/10/1382
با ورود سرويس دهندگان مخابراتي بزرگي همچون "شرکت مخابرات آمريکا (AT&T) " ، "شرکت ارتباط بين المللي (Qwest)" و "شرکت تايم وارنر کابل" به بازار رقابتي انتقال صدا از طريق اينترنت فشار شديدي به شرکتهاي کوچکي همچون "ونيج" ، " 8*8" ، “Voice Pulse” و “Net2phone” وارد مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از سايت خبري CNet "راوي ساکايا" رييس هيأت مديره شرکت “Voice pulse” اظهار داشت با آنکه تقاضاي عمومي براي استفاده از سرويس هاي جديد افزايش يافته است ولي باز هم اوضاع به نفع ما خواهد بود.

شرکت مخابراتي آمريکا اولين شرکت معتبر مخابراتي است که تصميم دارد با دو شرکت MCI و Sprint خدمات تلفني راه دور خود را به شکل سازمان يافته اي ارائه دهد.

اين امر باعث شده است شرکتهاي کوچکتري همچون Net2Phone دهنده سرويسهاي تلفني اينترنتي با مشکلات بسياري روبرو شوند.

منبع. :باشگاه خبرنگاران جوان
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نوكيا برنده قرارداد گسترش تلفن‌هاي همراه در چين

خبرگزاري موج - نوكيا بزرگترين شركت فنلاندي تهيه و توزيع تجهيزات تلفن همراه توانست قراردادي به مبلغ 125 ميليون دلار، براي گسترش نسل دوم تلفن‌هاي همراه چين امضا كند.

به گزارش خبر گزاري موج، سخنگوي شركت نوكيا گفت: اين قرارداد كه با شركت هنان بزرگترين توليد و پخش‌كننده تلفن‌هاي همراه در چين است امضا شده و قرار است به زودي با افتتاح 60 دفتر كار و 2 مركز مطالعه و تحقيق با 4500 نفر كارگرآغاز به كار كند.
donya-e-eqtesad
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
عدم استقبال مردم از تلفن‌هاي همراه ويدئويي

باشگاه خبرنگاران جوان: سومين نسل شبكه‌هاي تلفن‌هاي همراه با وجود ارائه سرويس‌ ويدئويي از مشتريان و كاربران اندكي برخوردار بوده است.

به گزارش پايگاه خبري‌ «بي‌بي‌سي» سومين نسل شبكه‌هاي تلفن‌هاي همراه كه براي نخستين بار با هدف تحت پوشش قرار دادن ميليون‌ها كاربر در انگليس در ماه مارس سال جاري به كار گرفته شد، در پايان سال ميلادي فقط با 21 هزار كاربر روبه‌رو بوده است.

بنابر اين گزارش سخنگوي يكي از شركت‌هاي بزرگ تلفن همراه در اين باره اعلام كرد كه وي از اين مساله بسيار خوشحال بوده و از اينكه بسياري از نشريات در اين زمينه‌ به رواج‌ شايعاتي بي‌اساس مي‌پردازند ابراز نارضايتي كرد.

وي در ادامه شايعه كمبود تلفن‌هاي همراه و نبود عرصه رقابت در اين زمينه را كذب محض خواند.

خاطرنشان مي‌شود كه فناوري نسل سوم تلفن‌هاي همراه به كاربران اجازه امكان تماشا و ارسال قطعات ويدئويي را مي‌دهد.

اين گزارش مي‌افزايد: دو شركت بزرگ «اورنج»‌ و «ودافون» كه قرار بود تا پايان سال جاري سرويس‌هاي نسل سوم خود را عرضه كنند ارائه اين خدمات را به تأخير انداخته‌‌اند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
مدير سابق شرکت “SUN” مدير عامل جديد شرکت "موتورولا"

نمايندگان شرکت "موتورولا" از ارايه هر گونه اطلاعاتي در اين زمينه خودداري کرده اند.

11/10/1382
بر اساس گزارشات منتشره "موتورولا" غول شرکتهاي مخابراتي آمريکا قرار است تا "ادزاندر" نماينده سابق شرکت "سان مايکروسيستم" را به عنوان مدير عامل بعدي شرکت معرفي کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از پايگاه خبري CNET نمايندگان شرکت "موتورولا" از ارايه هر گونه اطلاعاتي در اين زمينه خودداري کرده اند.

"راندر" قرار است تا به جانشيني "کريستوفوگالوين" مدير اسبق و موسس موتورولا برگزيده شود.

بنابراين گزارش رويتر پيش از اين "مايک زافيرووسکي" براي اين پست انتخاب شده بود و انتظار مي رود که رقيب قدر او "زاندر" براي اين مقام برگزيده شود.

در پي اعلام انتشار خبر راه اندازي بخش تراشه شرکت موتورولا، اين شرکت بر آن دارد تا با مديريتي جديد تجارت خود را رونقي تازه بخشد.

منبع. :باشگاه خبرنگاران جوان
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
قانون منع استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي در ژاپن تصويب شد
--------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ارتباطات
مقامات ژاپني تحت فشارهاي آژانس پليس ملي، جريمه‌ي 450 دلاري براي صحبت كردن با تلفن همراه در حين رانندگي در نظر گرفتند.
به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، البته در حالي كه استفاده از اين وسيله در حين رانندگي غيرقانوني است، اما اين قانون جديد تنها در موارد رانندگي‌هاي بي احتياط كه ممكن است منجر به تصادف شود، اعمال مي‌شود.
در صورت عدم پرداخت جريمه، جريمه‌هاي ديگر مانند ممانعت از تردد وسيله‌ي نقليه‌ي آنها از سوي ماموران اعلام مي‌شود.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
تراشه هاي تلفن همراه قوي تر شدند

شرکت تگزاسي OMAP جديدترين تراشه متعلق به ابزارهاي همراه را عرضه کرد.
OMAP1710، جديدترين تراشه اين شرکت است که 50درصد کمتر نسبت به نمونه قبلي خود(1610)سوخت مصرف مي کند.
در فناوري جديد، کمتر مصرف کردن باتري ، فاکتوري براي ساخت تلفن هاي همراه و همراههاي شخصي ديجيتالي (PDA) محسوب مي شود.
شرکت نوکيا و شرکت پالم (با محصول اسمارتفون Treo600)، بزرگترين مشتري هاي اين محصول هستند. سرعت باس محصول جديد به 220 مگاهرتز رسيده و ميزان کش حافظه آن نيز دوبرابر شده است.
به عقيده کارشناسان پرفورمنس آن در مقايسه با مدل قبلي حدود 40 درصد افزايش داشته است. اپليکيشن ، روي هسته مرکزي به پردازنده را شرکت Arm ساخته که مي تواند ارتباطات بي سيم را از طريق سيگنال هاي ديجيتالي منتقل کند و شبکه هاي GSM و GPRS و EDGE و UMTS را پشتيباني مي کند.
بدين وسيله ، طراحان و سازندگان تلفن همراه قادر شده اند چنين سيستم عامل مانند تلفن همراه لينوکس ، سيمبين و پالم اواس را روي يک تراشه پياده کنند. اين تراشه از ابتداي 2004 به سازندگان تلفن همراه فروخته خواهد شد
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
راه‌اندازي پخش زنده تلويزيون از تلفن همراه توسط شركت آمريكايي Idetic

در حالي كه مشتريان تلفن همراه به دنبال گوشي‌هاي مجهز به دوربين هستند، كمپاني Idetic سرويس مجهز به سيستمي براي پخش برنامه‌هاي زنده‌ي تلويزيوني راه اندازي كرده است.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، به نقل از ايسنا، اين سيستم تلويزيوني شامل سه كانال ويديويي موسيقي است.

اين كمپاني در نظر دارد با ساير ارايه كنندگان خدمات براي بهره‌مندي از اين سرويس مذاكره كند
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
‌٢٧ درصد از شركت‌هاي اصلي ژاپني از شبكه‌هاي تلفني ”IP“ استفاده مي‌كنند --------------------------------------------------------------------------------
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

بيش از يك چهارم از ‌١١٠ كمپاني اصلي ژاپني از تلفن‌هاي اينترنتي IP كه كم هزينه هستند استفاده مي‌كنند و نيمي ديگر نيز در نظر دارند از اين سيستم استفاده كنند.
به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا به نقل از خبرگزاري كيودو، شبكه‌هاي تلفني IP كه با رشد ارتباطات سراسري در ژاپن در حال گسترش هستند، به كمپاني‌ها امكان مي‌دهد هزينه‌هاي عملكردهاي خود را كاهش دهند.
كمپاني هيتاشي در اين راستا اعلام كرد كه هزينه‌ي سالانه‌اش به كمك اين سيستم از ‌٧١/١ ميليون ين به ‌٥٠٠ ميليون ين مي‌رسد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
باتري هايي که نوت بوک را آتش مي زنند

کارشناسان پس از دريافت گزارش هاي متعدد مبني بر آتش گرفتن باتري نوت بوکها و تلفن همراه ، درصدد جايگزين کردن ابزاري ديگر هستند.
متخصصان بتازگي با آزمايشات گوناگون دريافتند که سطوح مولد برق در باتري ها خطرات واقعي را براي جان کاربران در بر دارد و به همين دليل بايد با فناوري جديدي ابزارهاي نوين جايگزين باتري شوند.
وقتي که باتري هاي ليتيوم جايگزين هيدروکسيدهاي مرکب از نيکل شد، چگالي انرژي در باتري ها کاملا افزايش يافت.
اين چگالي قدرت توليدي و ارسالي را در ابزارهاي مرتبط ارتقا مي دهد و از تحت تاثير قرار دادن حافظه خودداري کرده و در نتيجه سوخت بهتري را منتشر مي کند.
اما باتري هاي ليتيوم در بسياري از موارد از اکسيد کبالت بهره مي گيرند که سرگرداني حرارت بالا را در پي داشته و سطح باتري و ابزارهاي جانبي را تحت تاثير قرار مي دهد.
خود گرمايي در اين باتري ها منجر به توسعه گرما در نوت بوک يا تلفن همراه مي شود و در نتيجه پروسه آتش سوزي و حريق را موجب مي شود.
دانشمندان مشکل آتش گرفتن باتري هاي نوت بوک و تلفن همراه را مانند ببر در قفس مي دانند که گاهي اوقات حالت انفجاري نيز پيدا مي کند.
برخي دانشمندان فناوري فسفات والنس (ValencePhosphate) را پيشنهاد مي کنند که امن تر بوده و به کاربران ايمني لازم را مي دهد.
اما اين فناوري هنوز در مرحله آزمايش است و محصولات نهايي آن در دسترس نيست.
به همين دليل کارشناسان به کاربران توصيه مي کنند هر 2 سال يک بار باتري نوت بوک يا تلفن خود را عوض کنند.
معمولا پس از گذشت 2 سال کارايي باتري هاي قابل شارژ کاهش
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ابتکار مخابرات انگلستان :يک هفته مجاني با WI FI

*سه شنبه 16 دی 82 - *

تکنولوژي Wi-Fiدر سال 2004 همه گير نشد اما رشد بيش از اندازه آن در کشورهاي توسعه يافته نشان دهنده اين است که از اين تکنولوژي در سال ميلادجاري بسيار خواهيم شنيد. Wi-Fi چيزي است که مي توان آن را در هات اسپات ( نقاط تحت تحت پوشش ) و از طريق شبکه هاي بي سيم يافت. يک نوع دسترسي پرسرعت به اينترنت از طريق خطوط وايرلس که کاربران از اتصال با سيم به شبکه بي نياز مي کند و لوازم مورد نياز آن فقط يک دستگاه کامپيوتر و يک اکانت و Wi-Fi است. در گذشته نه چندان دور اين سرويس به کار تاجراني مي آمد که مي خواستند کارهاي خود را از طريق اينترنت و در حال حرکت انجام دهندولي امروزه همه قشرها دوست دارند ازمزاياي اين تکنولوژي برخوردار شوند. شرکت BT که بزرگترين کمپاني مخابراتي در انگلستان است تصميم گرفته براي آشنا کردن مردم با Wi-Fi و وارد کردن آن به زندگي افراد و در حقيقت قابل لمس کردن آن يک هفته را در اين کشور به نام هفته باند پهن بي سيم نامگذاري کرده و در آن به صورت مجاني اين سرويس را در اختيار همگان قرار دهد.

Wi-Fi براي همه
اين هفته از بيست و ششم ژانويه آغاز خواهد شد و تا يک فوريه ادامه خواهد داشت و طي آن اپراتور مخابراتي BT از همه مردم دعوت خواهد کرد که از اينترنت مجاني بي سيم استفاده کنند. هدف BT در حقيقت اين است که تکنوژي وايرلس به شکل گسترده تري مورد استفاده قرار گيرد نه اين که تنها به کار تاجران هميشه در حرکت بيايد و يا فقط درمکان هايي عمومي حمثل هتل ها و فرودگاه ها استفاده شود. سخنگوي BT در اين باره مي گويد: ما فکر ميکنيم که Wi-Fi در سال 2004 به سرعت گسترش خواهد يافت . سخنگوي BT به کار مشابهي که شرکت اينتل انجام داده اشاره مي کند و مي گويد: اينتل يک روز با اينترنت بي سيم را در آمريکا انجام داد و ما هم مي خواهيم کاري شبيه آنها انجام دهيم اما زمان را به يک هفته افزايش داده ايم تا همه فرصت استفاده از اين سرويس را در هر جايي و هر زماني که درطي اين يک هفته هسنتد داشته باشند در ماه جون گذشته تحليل گران فاراستر پيش بيني کردند که گسترش Wi-Fi در آينده کار ساده اي نخواهد بود و دليل اين موضوع را کمبود نقاط تحت پوشش ( هات اسپات) نبود سخت افزارهاي قابل انطباق با اين تکنولوژي و همچنين مدل هاي معدود تجاري که بتوان از آن پول به دست آورد، ذکر کرده بودند. علي رغم اين کمپاني هاي چون اينتل هم اکنون به شکلي بسيار گسترده در حال ساخت تکنولوژي هاي مرتبط با Wi-Fi مثل تراشه هاي Centrino براي لپ تاپ هستند و قصد دارند ميزان فروش کامپيوترهاي دستي که قابليت اتصال به WI FI را داشته باشند را افزايش دهند. البته در حال حاضر موبايل هاي که با آنها بتوان به شبکه WI FI متصل شد نيز بسيارمعدود است. والبته از نظري ديگر تعداد مکان هايي که شما به صورت آنلاين بتوانيد به اينترنت متصل شويد و محدوده هرکدام نيز بيشتر از 100متر نيست در حال افزايش است. به گفته يان فوگ تحليلگر ژوپيتر انگلستان در اين زمينه خيلي خوب عمل کرده است.به گفته وي به همين خاطر بايد از Wisps ( سرويس دهندگان بيسيم اينترنت ) و شبکه هايي شبيه به BT تشکرکرد. با اين حال به گفته وي اپراتورهاي موبايل در انگلستان نسبتا براي حرکت به سمت WI FI کند هستند خصوصا در مقايسه با Orange در فرانسه ، Swisscom Natel و T-Mobile در آلمان. در حال حاضر بيش از 8500 نقطه تحت پوشش hotspots در اروپا وجود دارد و انتظار مي رود که اين مقدار تا سال 2008 به 70000 نقطه برسد. بر اساس تخمين IDC نيز تعداد نقاط تحت پوشش WI FI در کل جهان از 50000 در سال 2003 به 85000 در سال 2004 خواهد رسيد. شرکت BT قصد دارد در تابستان 2004 به تنهايي تعداد نقاط عمومي تحت پوشش اين تکنولوژي را از 1700 به 4000 مورد افزايش دهد.

جهان بي سيم
شکي نيست که WI FI مي تواند گسترش پيدا کند و به صورت يک شبکه پهن باند براي مردم در بيايد. و اولين قدم اين خواهد بود که ارتباط وب را به همه جا برساند. اما تا آن موقع اين تکنولوژي را مي توان در نقاط عمومي مثل هتل، کافه ها ؛ فرودگاه و ايستگاه ها ديد. به گفته کارشناسان WI FI در سال 2004 حتي تا داخل قطارهاي مسافرتي هم خواهد آمد، اين برآورده شدن بخشي از آرزوي اتصال جهاني به اينترنت بدون سيم است
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
خريد بليط هواپيما از طريق تلفن همراه در نروژ
--------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ارتباطات
مسافران هواپيمايي به زودي مي‌توانند از طريق تلفن‌هاي همراه خود بليط هواپيما خريداري و دريافت كنند.
به گزارش سرويس بين الملل ايسنا به نقل از روزنامه‌ي فايننشيال تايمز، يكي از بزرگترين خطوط هواپيمايي در نروژ در مراحل پيشرفته‌ي گفت‌وگو با عده‌يي از ارايه كنندگان سيستم پرداخت موبايلي براي فروش بليط از طريق تلفن همراه قرار دارد.
اين شركت هواپيمايي هم چنين اميدوار است بتواند بليط‌ها را مستقيما به خود سيستم تلفن همراه ارسال كند و بدين ترتيب نيازي به دريافت نسخه‌هاي چاپي از اينترنت نباشد.
مزيت اين روش جديد كاهش هزينه‌ها و دسترسي آسان مشتريان به اين امكانات است
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
‌‌٥ كمپاني بزرگ الكترونيك براي مبارزه با قاچاق نرم‌افزار ديجيتال آماده مي‌شوند
--------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس الكترونيك
در حال حاضر 5 كمپاني بزرگ الكترونيك، تلفن همراه و رايانه اعلام كردند كه براي يك برنامه‌ي محافظتي از موسيقي، ويدئو و نرم‌افزارهاي ديجيتال در به اشتراك گذاشتن فايل‌هاي غير مجاز آماده مي‌شوند.
به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا به نقل از روزنامه‌ي نيويورك تايمز، ‌كنسرسيومي متشكل از كمپاني‌هاي فناوري در حال آماده‌سازي مراحل مقدماتي براي تشويق هالي‌وود و صنعت ضبط هستند تا روشي قابل قبول جهت ايجاد محدوديت براي نسخه‌برداري از سي‌دي‌هاي موسيقي و فيلم‌هاي DVD و نيز حفاظت از مطالب ديجيتالي در بازارهاي رو به رشد ارائه كننده‌ي ابزار دستي مختلف مانند ضبط صوت، كليپ‌هاي ويدئويي و بازي‌هاي رايانه‌يي كه به طور بي‌سيم به اينترنت وصل مي‌شوند، به وجود آورند.
اين فعاليت از سوي اينتل، نوكيا، سامسونگ، توشيبا و ماتسوشيتا هدايت مي‌شود.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
تعداد مشتركين تلفن همراه از خطوط ثابت در چين سبقت گرفت
--------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

شمار مشتركين تلفن همراه در چين با افزايش ‌٣٠ درصدي نسبت به سال گذشته، براي اولين بار از تعداد مشتركين خطوط ثابت تلفني سبقت گرفت.
به گزارش سرويس بين‌الملل ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، در همين دوره تعداد مشتركين تلفن ثابت نيز نسبت به سال قبل ‌٢٢ درصد افزايش داشته است.
از كل جمعيت ‌٣/١ ميليارد نفري چين در مجموع ‌٥٣٢ ميليون تن مشتركين خطوط ثابت و همراه هستند
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
وزير مخابرات هند خواستار افزايش سرمايه گذاري خارجي شد
جمعه,19 دي 1382

وزير مخابرات هند, افزايش سرمايه گذاري هاي خارجي محدود را در بخش شركت هاي مخابرتي به منظور شد اين صنعت خواستار شد.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، وي همچنين اظهار داشت : ما به كابينه توصيه خواهيم كرد كه محدود سرمايه گذاري خارجي در اين بخش از 49 درصد به 74درصد افزايش دهد. تراكم كاربرد تلفن در هند پايين ترين ميزان را در جهان دارد, به طوري كه در اين كشور از هر 100 نفر 3 از اين سيستم استفاده مي كنند واين در حالي است كه ميانگين جهاني استفاده از تلفن 5/14 درصد است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ابداع شيوه اي براي پرداخت صورتحساب موبايل

سه شركت معتبر دنيا به منظور تقويت تجارت از طريق تلفن همراه (m-commerce ) يك سيستم پرداخت قبوض ازطريق اين وسيله را ابداع كردند.

به گزارش بخش خبر سايت اخبار فن آوري اطلاعات ايران، اين سيستم جديد كه سيمپاي (simpay) نام دارد به مشتركان تلفن همراه اجازه مي دهد كه قبوض خود را با استفاده از اين وسيله پرداخت كنند. اقدام مشابهي به نام pay box سال گذشته از سوي چند شركت انجام شد اما به شكست انجاميد.

سيستم مذكور را سه شركت اورنج , T-mobile و ‎’ودافون ‍ُ ابداع كرده اند. بر اساس اين گزارش كارشناسان پيش بيني مي كنند كه تا سال 2007 ميلادي, 27 ميليون كاربر در سطح دنيا با استفاده از تلفن همراه به خريد كالا و خد مات خواهند پرداخت.
 
بالا