برگزیده های پرشین تولز

اخبار مربوط به لژیونرها

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
سلام خدمت دوستان

اخبار مربوط به بازیکنان خارج از کشور رو تا حالا در قسمت اخبار ورزشی می گذاشتم

ولی از این به بعد با کمک شما دوستان اخبار لژیونر ها رو در این قسمت قرار می دهم
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
اوساسونا در جام يوفا با ضربه‌ي سر نكونام پيروز شد
ستايش رسانه‌ها از بازيكن ايراني
AS: او يكي از مهم‌ترين گل‌هايش را به ثمر رساند





پنجشنبه، اوساسونا در پامپلونا به لطف هنرنمايي جواد نكونام توانست بوردو را در آخرين دقيقه وقت‌هاي اضافي ديدار جام يوفا شكست دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نكونام، قهرمان هواداران اوساسونا با گل خود نماينده‌ي اسپانيا را به ديدار مرحله‌ي يك هشتم پاياني جام يوفا رساند.

رسانه‌هاي اسپانيا و اروپا، بازيكن ايراني را براي بازي و گل سرنوشت‌سازش ستايش كردند؛ نكونام اوساسونا را از ضربه‌هاي پنالتي در ديدار برگشت نجات داد.

در زيرگزيده‌اي از رسانه‌ها پس از بازي آمده است:


** يوفا (سايت رسمي اتحاديه فوتبال اروپا)

ضربه‌ تكان دهنده‌ي جواد نكونام در آخرين دقيقه وقت اضافي، اوساسونا را به جمع شانزده تيم پاياني جام يوفا رساند. آنها بوردو را كنار زدند.


** تلاش‌هاي نكونام

به نظر مي‌رسيد پس از 209 دقيقه سرانجام بازي بدون گل در ضربه‌هاي پنالتي رقم بخورد. اما، نكونام در بيست ثانيه مانده به پايان بازي برگشت گل زد. در حقيقت نخستين و آخرين فرصت‌هاي بازي را در اين ديدار كم افت و خيز در پامپلونا به دست آورد.

بازيكن تيم ملي ايران اولريش رامه، دروازه‌بان تيم ميهمان را در دقايق ابتدايي از فاصله سي متري گرم كرده بود.


** روزنامه AS:

در آخرين دقايق وقت اضافي هنگامي كه فرصتي براي انجام كاري نبود نكونام بازيكن ايراني، ميان بازيكنان فرانسوي توپ را به دست آورد و آن را تبديل به گل كرد تا بازي به ضربات پنالتي كشيده نشود.

اكنون اوساسونا پس از آن زجر كشيدن‌ها در ديدار هامبورگ اميدوار است در ديدار پاياني در گلاسكو به ميدان برود. در اين بازي اوساسونا برتر بود. آنجا نكونام از ضربه سرش استفاده كرد تا هم تيمي‌هايش را به مرحله يك هشتم پاياني برساند.

در بخش چهره‌هاي بازي اين روزنامه با گزينش جواد نكونام نوشت:« نكونام با ضربه سرش در آخرين دقايق اوساسونا را بالا برد. بي‌ترديد اين يكي از مهم‌ترين گل‌هاي تمام دوران حرفه‌اش بود.»

روزنامه‌ي Marca

نكونام اوساسونا را برابر ديدگان 17452 تماشاگر ورزشگاه رينو فاوارا پيروز كرد. اين تيم بليت ديدار مرحله يك هشتم پاياني را با گل بازيكن تيم ملي ايران كه با ضربه سر به ثمر رساند و هواداران سرخ‌ها را خوشحال كرد.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام یوفا ؛
اوساسونا به مصاف گلاسکو رنجرز می رود



اوساسونا که با تک گل جواد نکونام به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام یوفا راه پیدا کرده است، در این مرحله با گلاسکو رنجرز اسکاتلند روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دور رفت از مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام یوفا از روز پنجشنبه با برگزاری 8 بازی آغاز خواهد شد. در حساس ترین بازیها تیم فوتبال سلتاویگو اسپانیا به مصاف وردربرمن آلمان می رود، سویا مدافع عنوان قهرمانی رودرروی شاختاردونتسک اوکراین می ایستد و گلاسگو رنجرز اسکاتلند با اوساسونا روبرو خواهد شد.

برنامه مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام یوفا به شرح زیر است:
دور رفت - پنجشنبه - 17 /12/85
نیوکاسل انگلیس - آلکمار هلند
مکابی **** اشغالگر قدس - اسپانیول اسپانیا
گلاسکو رنجرز - اوساسونا اسپانیا
اسپورتینگ براگا پرتغال - تاتنهام انگلیس
سویا اسپانیا - شاختار دونتسک اوکراین
لن فرانسه - بایرن لورکوزن آلمان
پاری سن ژرمن فرانسه - بنفیکا لیسبون پرتغال
سلتاویگو اسپانیا - وردربرمن آلمان

دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال جام یوفا روز پنجشنبه - 25/12/85 برگزار می شود.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
هفته بيست و سوم بوندس ليگا
تلاش لژيونرها براي صعود در جدول


هفته بيست و سوم رقابت هاي ليگ باشگاه هاي دسته اول باشگاه هاي آلمان فردا شنبه با انجام 6 بازي در شهرهاي مختلف اين کشور پي گيري خواهد شد.



به گزارش گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)، در چارچوب اين رقابت ها تيم فوتبال بايرن مونيخ به در آليانتس آره نا ميزبان ولفسبورگ خواهد بود.



اين بازي در شرايطي برگزار مي شود که بايرن سه شنبه گذشته در چارچوب رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا مقابل تيم رئال مادريد با نتيجه 3 بر 2 شکست خورده بود. علي کريمي ملي پوش ايراني اين تيم در اين بازي غايب بود و حضورش مقابل ولفسبورگ در هاله از ابهام قرار دارد.



ياران کريمي هم اکنون با 37 امتياز در رده چهارم جدول رده بندي قرار دارند و ولسفبورگ 25 امتيازي است و رده دهم جدول قرار گرفته است.



در ديگر بازي اين هفته تيم متحول شده هامبورگ که هفته پيش موفق شد تيم صدرنشين وردربرمن را با 2 گل شکست دهد در اين هفته در AOL آره نا ميزبان آينتراخت فرانکفورت خواهد بود.



مهدي مهدوي کيا که در هفته هاي اخير نقش موثري در موفقيت هاي تيمش داشته يکي از مهره هاي اصلي "هوب استيونس" مربي جديد هامبورگ براي مصاف با فرانکفورتي ها به حساب مي آيد.



ياران مهدوي کيا هم اکنون 21 امتيازي است و در رده هفدهم جدول قرار دارد . آينتراخت فرانکفورت نيز 23 امتيازي است و در رده پانزدهم قرار گرفته است. هامبورگ در صورت پيروزي در اين ميدان مي تواند تا رده يازدهم جدول صعود کند.



اما در اين هفته از رقابت هاي بوندس ليگا تيمفوتبال هانوفر ميزبان بروسيا دورتموند خواهد بود. ياران هاشميان که با پيروزي هاي پي درپي روند صعودي خود در جدول رده بندي را طي مي کنند در اين هفته ميزبان بورسيا دورتموند خواهند بود.



وحيد هاشميان مهره کليدي تيم هانوفر کهيکي از بازيکنان اصلي اين تيم براي رويارويي با دورتموند خواهدبود. ياران هاشميان هم اکنون با 30 امتياز در رده هفتم جدول قرار دارد و بروسيا دورتموند با 28 امتياز نهم است.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
ليورنو با "رضايي" از جام يوفا حذف شد

تيم فوتبال ليورنوي ايتاليا با شكست مقابل اسپانيول اسپانيا از گردونه رقابت‌هاي جام يوفا كنار رفت.



به گزارش گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)؛ در چارچوب مسابقات دور برگشت از مرحله حذفي جام يوفا، پنجشنبه شب تيم فوتبال ليورنو ميهمان اسپانيول بود و در پايان با نتيجه 2 بر صفر نتيجه را به حريف واگذار كرد. رحمان رضايي مدافع ايراني ليورنو 90 دقيقه در تركيب تيمش حاضر بود. وي در دقيقه 77 با كارت زرد داور مواجه شد. ضمن اينكه ليورنو در دقيقه 75 يك ضربه پنالتي را نيز از دست داد.



گل‌هاي اسپانيول در اين ديدار را "ماريولا كروز در دقيقه 16 و "فرانو كوروميناس" در دقيقه 49 به ثمر رساندند. همچنين اسپانيول از دقيقه 78 بازي را 15 نفره دنبال كرد.



ليورنو با توجه به شكست 2 بر يك در ديدار رفت در مجموع 2 مسابقه 4 بر يك شكست خورد و از جام يوفا حذف شد.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
در هفته بيست و يكم ليگ قبرس
ياران زندي از اومونيا نيكوزيا پذيرايي مي‌كنند


تيم فوتبال آپولون قبرس كه "فريدون زندي" را در اختيار دارد، در هفته بيست و يكم ليگ قبرس به مصاف اومونيا نيكوزيا مي‌رود.



به گزارش گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)؛ هفته بيست و يكم ليگ قبرس از روز شنبه آغاز مي‌شود كه در يكي از اين ديدارها، آپولون ميزبان اومونيا نيكوزيا است.‌ آپولون در حال حاضر با 31 امتياز در مكان چهارم جدول قرار دارد و اومونيا نيز با 45 امتياز تيم دوم جدول رده‌بندي است.



گفتني آن كه فريدون زندي در بازي گذشته‌ آپولون حضور نداشت.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
به دليل سانحه رانندگي روي داد

اشكان دژاگه در زندان


خبرگزاري فارس: عقد قرارداد با ولفسبورگ براي ستاره ايراني‌الاصل هرتابرلين خوش يمن نبود چراكه اين بازيكن را به اداره پليس و يك شب حبس كشاند.


به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از بيلد،‌ اشكان دژاگه، بازيكن ايراني تيم فوتبال هرتابرلين يك شب را به دليل سانحه رانندگي در زندان گذراند.
وي كه اواخر هفته گذشته تصميم به ترك هرتابرلين در پايان فصل جاري گرفت و اعلام كرد با ولفسبورگ قرارداد مي‌بندد، ‌پايش به زندان كشيده شد.

* يك شب در زندان
اشكان دژاگه، ستاره جوان هرتابرلين روز دوشنبه قراردادش را با ولفسبورگ به امضا رساند تا از فصل آينده براي اين تيم بازي كند؛ اما بعد از عقد قرارداد، با اتومبيل شخصي اش به سمت برلين حركت كرد و در مسير با خودروي ديگري تصادف كرد و از صحنه حادثه گريخت.
علت اين اتفاق، تماس تلفني 2 كارمند اداره پليس با اين بازيكن بود كه به او گفتند: "سيد اشكان دژاگه، متولد 5/7/1986 تهران -ايران، بايستي خودش را معرفي كند چراكه بازيكن جديد ولفسبورگ پس از تصادف مرتكب تخلف شده و صحنه را ترك كرده است." بعد از اين تماس بود كه ستاره ايراني شاغل در بوندس ليگا دستگير شد و به سلول اداره پليس بخش روه لبن شهر برلين منتقل شد.

* علت دستگيري
با دستگيري اين بازيكن ايراني، تمامي دوستان، آشنايان، هم تيمي ها و برخي مردم علت اين ماجرا را جويا شدند.
اين سؤال مشترك از سوي همه بود كه از سوي اداره پليس توضيح لازم داده شد: "در سال گذشته دژاگه هنگامي كه سوار بر يك دستگاه خودرو ب.ام.و مشكي متعلق به خود در يكي از خيابان‌هاي برلين بود، با خودروي ديگري تصادف كرد كه به عوض ايستادن و جوياي خسارت شدن، بلافاصله از محل گريخت."

* عدم حضور در دادگاه
باتوجه به گزارشات مستند پليس، نوزدهم دسامبر گذشته اين بازيكن را به اين اداره جهت بازپرسي و شكايت فرد خسارت ديده فراخواندند؛ اما از حضور در آن خودداري كرد.
بازيكن ايراني فرداي آن تاريخ (20 دسامبر) با تيمش در جام حذفي آلمان با اوزنابروك (برد سه بر صفر هرتا) بازي كرد؛ بي‌آنكه در اداره پليس براي بيان توضيحات حاضر شود.

* پيگيري حقوقي
در غياب دژاگه در جلسه دادرسي، قاضي پرونده در منطقه تمپل هوف دستور پيگيري اين داستان را داده تا اينكه دوشنبه دژاگه دستگير شد كه بعد از حبس موقتي و دوازده ساعته، آزاد شد.

* آزادي به قيد شرط
باتوجه به اظهارات بازيكن ايراني و مداركي كه قاضي اين پرونده جمع آوري كرده، پليس به اين شرط به وي اجازه آزادي موقت داده كه هرگاه به دادگاه فراخوانده شد، ‌برخلاف دفعه قبل، فوري در محل حضور يابد و بهانه حضور در تمرين يا مسابقه را نياورد كه اين تضمين از جانب دژاگه داده شده است.

* تبعيد
ستاره ايراني الاصل و جوان تيم هرتابرلين بعد از آزادي از حبسي چند ساعته، عصر روز سه شنبه با تيمش به تمرين پرداخت و اين حضور البته همراه حرفه‌اي‌هاي باشگاه نبود چراكه ديتر هوينس، مدير تيم و فالكو گوتس، سرمربي هرتا وقتي فهميدند وي برخلاف قول قبلي اش، با اين تيم اقدام به تجديد قرارداد نمي‌كند، او را به حضور در جمع آماتورها ‌تبعيد كردند تا خشم و ناراحتي از تصميم بازيكن ايراني خويش را اينگونه نشان دهند.
 

daneshmand

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2005
نوشته‌ها
1,540
لایک‌ها
22
دستت درد نکنه.... خیلی فعالی...
جواد نکونام هم عالی کار کرد..
امسال به جواد و آندو خیلی امید دارم.
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
ولی عجب گلی زد نکونام , البته بنده مخالف هستم که تا یه بازیکن گل زد , شروع کنیم تعریف کردن و ....

در هر حال گل قشنگی بود,


امیدوارم ادامه پیدا کنه .
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
نکونام:
از خوشحالي تا صبح نخوابيدم!

سايت رسمي کنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي به تمجيد از جواد نکونام ملي پوش ايراني تيم اوساسونا اسپانيا پرداخت.



به گزارش گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)، در اين گزارش آمده است: پنجشنبه در بازي هاي دور برگشت مرحله يک شانزدهم نهايي جام يوفا، اوساسونا به لطف گل تماشايي جواد نكونام توانست بوردو را در آخرين دقيقه وقت‌هاي اضافي شكست دهد. اوساسونا با گل دقيقه 120 نکونام که با ضربه سر به ثمر رسيد توانست به يک هشتم نهايي جام يوفا راه يابد تا در اين مرحله به مصاف گلاسکو رنجرز برود.



هافبک ايراني اوساسونا پس از بازي در گفت وگو به خبرنگاران گفت: خيلي خوشحال هستم . اين گل ثمره کار و تلاش تيم و حمايت هواداران بود. گلي که زدم اهميت بسيار زيادي داشت چرا که توانستيم با اين گل صعود کنيم.



وي همچنين در مصاحبه اي با سايت باشگاه اوساسونا اظهار داشته: بايد از دوستان، هم تيمي ها و همه هواداران به خاطر حمايتشان تشکر کنم. آن ها هميشه در کنار من بودند. پس از بازي از خستگي و البته از شادي نتوانستم بخوابم و اکنون از بودن در اوساسونا خيلي خوشحالم.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
يك بدبياري جديد براي لژيونر ايراني

اشكان دژاگه در انتظار جريمه


خبرگزاري فارس: اشكان دژاگه، بازيكن ايراني تيم فوتبال هرتابرلين پس از 12 ساعت در حبس از سوي پليس برلين، با يك بدبياري تازه روبرو شد.


به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از خبرگزاري آلمان، وي چهار روز پس از اينكه به خاطر حادثه تصادف با خودرو در اداره پليس گذراند، در جريان اولين بازي هفته بيست و سوم بوندس ليگا دقايقي پس از ورود به ميدان از زمين اخراج شد.
در اين بازي كه دو تيم اشتوتگارت و هرتابرلين به تساوي بدون گل رسيدند، اشكان دژاگه در دقيقه 63 به جاي اده وارد ميدان شد.
او در دقيقه 88 به دليل تكرار خطاي خشن خود با دريافت كارت زرد دوم از سوي فلوريان مه ير، داور از زمين اخراج شد.
در مورد او پيش بيني مي‌شود از سوي دادگاه ورزشي فدراسيون آلمان با محروميت و جريمه روبرو شود.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
در روز حذف الشعب
کاظميان گل زد، سامره اخراج شد


مسابقات مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي باشگاه هاي امارات شب گذشته برگزار شد و طي آن تيم هاي الفجيره، العين، الاهلي و الوصل به مرحله نيمه نهايي صعود کردند.



به گزارش گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)، در چارچوب رقابت هاي شب گذشته جام حذفي باشگاه هاي امارات تيم فوتبال الشعب صدرنشين ليگ باشگاه هاي اين کشور با نتيجه 3 بر 2 مقابل تيم العين قهرمان دوره گذشته اين رقابت ها شکست خورد و از اين دوره از مسابقات حذف شد.



دراين بازي که جواد کاظميان و علي سامره دو بازيکن ايراني تيم الشعب از ابتدا در ترکيب حضور داشتند، ابتدا تيم الشعب با گل "سمير ابراهيم" يک بر صفر از حريف خود جلو افتاد اما در ادامه تيم العين توسط "فيصل علي" در دقيقه 40 گل تساوي را به ثمر رساند. درآغاز نيمه دوم "علي الوهابي" دومين گل مدافع عنوان قهرماني را به ثمر رساند. بعد از به ثمر رسيدن اين گل بازي پر برخوردي از دو تيم آغاز شد که درگيري هاي بازيکنان دو تيم در اين لحاظ منجر به اخراح "علي سامره" از تيم الشعب و "وليد سليم" از تيم العين شد.



در ادامه اين بازي "هوار محمد" سومين گل را براي ابعين به ثمر رساند و جواد کاظميان در آخرين دقيقه بازي توانست يکي از دو گل عقب مانده را جبران کند.



در ديگر بازي ها تيم فوتبال النصر در ضربات پنالتي با نتيجه 4 بر 2 مقابل الفجيره شکست خورد. الاهلي با دو گل فيصل خليل الجزيره را با نتيجه 2 بر يک شکست داد و الوصل نيز با يک گل از سد الاتحاد گذشت.



به اين ترتيب در مرحله نيمه نهايي العين با الفجيره ديدار خواهد کرد و الاهلي ميزبان الوصل خواهد بود.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
هفته بيست و هشتم ليگ برتر


ياران تيموريان به مصاف تاتنهام مي روند



درادامه مسابقات هفته بيست و هشتم ليگ برتر باشگاه هاي انگلستان تيم فوتبال بولتون به همراه آندرانيک تيموريان ميهمان تيم تاتنهام هاتسپر خواهند بود.



به گزارش گروه فوتبال خبرگزاري ورزش ايران (ايپنا)، اين بازي در شرايطي فردا يکشنبه برگزار مي شود که ياران تيموريان با پيروزي هفته گذشته خود مقابل فولهام با انگيزه مضاعفي به مصاف حريف صاحب نام خود مي روند.



ملي پوش ايراني تيم بولتون که در نيم فصل دوم ليگ برتر باشگاه هاي انگلستان شديدا مورد اعتماد کادر فني اين تيم قرار گرفته، اکنون يکي از مهره هاي مهم اين تيم محسوب شده و به احتمال فراوان فردا يکي از بازيکنان اصلي اين تيم مقابل تاتنهام خواهدبود.



ياران تيموريان اکنون با 47 امتياز در رده پنجم جدول قرار دارد درحالي که تاتنهام با 36 امتياز دهم است. در جدول رده بندي تيم منچستر يونايتد با 66 امتياز صدرنشين است.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
نيل‌اسپورت:

مهدوي‌كيا و تيموريان درخشان‌ترين لژيونرهاي ايران در اروپا


خبرگزاري فارس: تلويزيون نيل‌اسپورت مهدي مهدوي‌كيا و آندرانيك تيموريان را درخشان‌ترين لژيونرهاي فوتبال ايران در اروپا دانست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس درخرمشهر، اين تلويزيون در برنامه هفتگي دنياي فوتبال خود با اشاره به دو پيروز متوالي‌ هامبورگ در بوندس‌ليگاي گفت: مهدوي‌كيا، كاپيتان تيم ملي ايران در به دست‌ آوردن اين نتايج براي تيم معروف آلماني بسيار موثر بوده است.
مفسر نيل‌اسپورت افزود: اكنون در جمع ملي‌پوشان ايراني حاضر در اروپا، مهدوي‌كيا و تيموريان درخشان‌ترين‌ها در فوتبال قاره سبز به شمار مي روند.
وي از وحيد هاشميان و جواد نكونام نيز به عنوان بازيكناني كه در تيم‌هاي خود داراي اعتبار هستند نام برد و اظهار داشت: اكنون حضور يك ايراني ديگر در ايتاليا (رحمان رضايي) و همچنين وجود علي كريمي كه نتوانست آنچنان در آلمان بدرخشد، جايگاه ايران را در سطح فوتبال اول جهان يعني اروپا با اعتبار بيشتري مواجه كرده است.
اين مفسر عرب با اشاره به بازي‌هاي درخشان آندرانيك تيموريان در بولتون، عنوان كرد: اين بازيكن ايراني نيز با حفظ آمادگي و قرار گرفتن در تركيب بولتون، حضور يك ايراني را در سطح فوتبال سنگين و پراعتبار انگليس به رخ جهان كشانده است.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
/ هفته بیست و سوم رقابتهای بوندسلیگا/
تیم های هامبورگ، هانوفر و بایرن مونیخ پیروز شدند / پاس گل هاشمیان و حضور 76 دقیقه ای مهدوی کیا


دومین روز از هفته بیست و سوم رقابتهای فوتبال دسته اول باشگاههای آلمان (بوندسلیگا) عصر امروز با پیروزی تیم های هامبورگ، بایرن مونیخ و هانوفر پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از حساسترین دیدارهای امشب در انتهای جدول، تیم هامبورگ موفق شد با نتیجه 3 بریک مقابل میهمان خود اینتراخت فرانکفورت به پیروزی دست یابد تا سومین پیروزی متوالی و ارزشمند خود را با استیونس جشن بگیرد.

دراین دیدار که درورزشگاه "آ اول آره نا" وبا حضور57000 نفرتماشاگربرگزارشد "وان دروارت" دردقیقه 7 ، "تروچوفسکی" در دقیقه 77 و "اولیچ" در دقیقه 3+90 برای هامبورگ گلزنی کردند وتک گل تیم فرانکفورت دردقیقه 59 توسط "تاکاهارا" بازیکن ژاپنی و سابق تیم هامبورگ به ثمر رسید.

ضمن اینکه مهدوی کیا که از ابتدای مسابقه درترکیب اصلی هامبورگ به میدان رفته بود در دقیقه 76 جای خود را به "بن هاتیرا" داد. با این پیروزی هامبورگ 24 امتیازی شد و با 3 پله صعود رده سیزدهم جدول رده بندی بوندسلیگا را از آن خود کرد.

هانوفرهم در ورزشگاه "آ.وی. دی آره نا" که 45 هزارتماشاگردرآن حضورداشتند،با نتیجه 4 بر2 میهمان قدرتمند خود بوریسیادورتمند را شکست داد. "بروگینک" دردقایق 76 و 78، "هوستزی" در دقیقه 56 ازروی نقطه پنالتی و"اشنایدر" در دقیقه 69 گلهای تیم هانوفر را به ثمررساندند و"اسمولارک" دردقیقه 87 و "کرینگ" در دقیقه 90 برای دورتمند گلزنی کردند.

دراین دیدار وحید هاشیمان مهاجم ایرانی هانوفر 90 دقیقه در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و با گرفتن یک پنالتی مهم نقش غیرقابل انکاری در به ثمررسیدن گل اول هانوفر ایفا کرد. با این پیروزی تیم هانوفر33 امتیازی شد و همچنان جایگاه خود در رده هفتم جدول رده بندی بوندسلیگا را حفظ کرد.

همچنین بایرن مونیخ در ورزشگاه "آلیانتس آره نا" که 69000 تماشاگر را در خود جای داده بود، با نتیجه 2 بریک مقابل میهمان خود وولفسبورگ به پیروزی دست یافت.

"پودولسکی" در دقیقه 26 و از روی نقطه پنالتی و "بومل" در دقیقه 56 برای بایرن مونیخ گلزنی کردند و "ماکیادی" دردقیقه 79 تک گل وولفسبورگ را به ثمر رساند. در این دیدارعلی کریمی 90 دقیقه از روی نیمکت عملکرد بازیکنان بایرن را تماشا کرد.

در سایر بازیهای امشب هم نتایج زیر بدست آمد:
* انرگی کوتبوس 2 - آرمینیا بیله فلد یک
* بوخوم 2 - آلمانیا آخن 2
* ماینتس 2 - نورنبرگ یک

هفته بیست و سوم رقابتهای فوتبال دسته اول باشگاه های آلمان بوندسلیگا عصرفردا با برگزاری دومسابقه شالکه - لورکوزن و گلادباخ - وردربرمن به پایان می رسد.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
اگر باشگاه‌ شرايط‌ را بپذيرد، دوست‌ دارم‌ در هامبورگ‌ بمانم! مهدوى‌کيا: رويايى‌ترين‌ بازى‌ام‌ براى‌ هامبورگ، شکست‌ بايرن‌ بود! تيم‌ملى‌ بايد بازى‌هاى‌ ديگرى‌ انجام‌ دهد

او قديمى‌ترين‌ بازيکن‌ باشگاه‌ باسابقه‌ هامبورگ‌ است، بازيکنى‌ که‌ خاطره‌انگيزترين‌ پيراهن‌ اين‌ تيم‌ بندرى‌ را به‌ تن‌ مى‌کند، همان‌ شماره‌ هفت‌ جادويى‌ که‌ زمانى‌ بر تن‌ کوين‌ کيگان‌ مى‌نشست. مهدى‌ مهدوى‌کيا روز گذشته‌ دويستمين‌ بازى‌ خود را با پيراهن‌ هامبورگ‌ در بوندس‌ليگا جشن‌ گرفت. دويست‌ بازى‌ با کلى‌ خاطره‌ و روزهاى‌ خوش‌ و البته‌ هر از گاهى‌ هم‌ روزهاى‌ بد و لج‌بازى‌ کسانى‌ گذرا مثل‌ توماس‌ دال.

گپ‌ ما با کاپيتان‌ تيم‌ملى‌ ايران‌ را بخوانيد.

آقا مهدي، دويستمين‌ بازى‌ خود را براى‌ هامبورگ‌ انجام‌ داديد، چه‌ احساسى‌ داريد؟
در مدتى‌ که‌ اين‌ دويست‌ بازى‌ را انجام‌ دادم‌ اتفاقات‌ بزرگى‌ برايم‌ رقم‌ خورد و خيلى‌ خوشحال‌ هستم‌ که‌ توانستم‌ براى‌ دويستمين‌ بار پيراهن‌ هامبورگ‌ را برتن‌ کنم. البته‌ اگر در اين‌ مدت‌ مصدوميت‌ها اجازه‌ مى‌داد مدتها قبل‌ تعداد بازيهايم‌ در هامبورگ‌ به‌ دويست‌ مى‌رسيد.

فکر مى‌کرديد که‌ دويستمين‌ بازى‌ شما در شرايط‌ بحرانى‌ هامبورگ‌ رقم‌ بخورد؟
فوتبال‌ بالا و پايين‌ زياد دارد. در اين‌ 8 سال‌ شرايط‌ خوب‌ زيادى‌ در هامبورگ‌ وجود داشت، پس‌ از آن‌ سالهاى‌ خوب‌ بايد يک‌ سال‌ هم‌ شرايط‌ بد را تحمل‌ مى‌کردم. هميشه‌ که‌ نمى‌شود شرايط‌ خوب‌ باشد اما من‌ اميدوارم‌ اين‌ فصل‌ هم‌ با اتفاقات‌ خوب‌ تمام‌ شود.

هامبورگ‌ در اين‌ فصل‌ بازيکنان‌ زيادى‌ از دست‌ داد، واقعاً‌ دليل‌ بحران‌ هامبورگ‌ جدايى‌ مردان‌ کليدى‌ اين‌ تيم‌ است؟
خب، يکى‌ از دلايل‌ اصلى‌ شرايط‌ بحرانى‌ تيم‌ رفتن‌ بسيارى‌ از بازيکنان‌ است‌ اما در عوض‌ بازيکنان‌ خوبى‌ را هم‌ جذب‌ کرديم‌ که‌ آنها نيز دچار مصدوميت‌ شدند. در مقطعى‌ تمام‌ بدشانسى‌ها رقم‌ خورد تا هامبورگ‌ دچار بحران‌ شود اما رفته‌ رفته‌ شرايط‌ تيم‌ بهتر شد و اکنون‌ با بردن‌ فرانکفورت‌ شرايط‌ بهتر هم‌ مى‌شود.

تغييرات‌ در هامبورگ‌ جواب‌ داده‌ است؟
هيچ‌ چيز قابل‌ پيش‌بينى‌ نيست، هامبورگى‌ها مجبور شدند تا تغييرات‌ را انجام‌ بدهند. فعلاً‌ که‌ اين‌ تغييرات‌ نتيجه‌ داده‌ است‌ ولى‌ بايد همين‌ روند را ادامه‌ دهيم‌ و از پايين‌ جدول‌ فرار کنيم.

فکر مى‌کنم‌ ديگر به‌ سقوط‌ هامبورگ‌ فکر نکنيد؟
سقوط؟! از اول‌ بحران‌ هم‌ به‌ سقوط‌ فکر نمى‌کرديم، ما تيم‌ خيلى‌ خوبى‌ داريم‌ اما مصدومان‌ زيادى‌ داشتيم‌ که‌ اکنون‌ با آمدن‌ آنها تيم‌ کامل‌ شده‌ است‌ و هامبورگ‌ به‌ سمت‌ بهترشدن‌ گام‌ برمى‌دارد. ما خيلى‌ زود از پايين‌ جدول‌ فرار مى‌کنيم‌ چون‌ جاى‌ هامبورگ‌ اين‌ جاى‌ جدول‌ بوندس‌ليگا نيست.

کار با استيونس‌ چطور است؟
اين‌ مربى‌ مدت‌ کمى‌ است‌ به‌ هامبورگ‌ آمده‌ است‌ اما با آمدن‌ استيونس‌ تيم‌ هامبورگ‌ بحران‌ را پشت‌ سر گذاشته‌ است‌ و بايد همين‌ روند با اين‌ مربى‌ ادامه‌ پيدا کند.

اين‌ مربى‌ به‌ تو هم‌ خيلى‌ اعتقاد دارد!
با آمدن‌ او شرايط‌ تيم‌ خيلى‌ بهتر شده‌ است‌ و طبعاً‌ شرايط‌ من‌ هم‌ بهتر مى‌شود. او مربى‌ شالکه‌ و برلين‌ بوده‌ است‌ و بارها مقابل‌ تيم‌ او بازى‌ کردم‌ و نظم‌ خوبى‌ دارد. البته‌ بايد تلاشم‌ را بيشتر کنم‌ چون‌ بايد هامبورگ‌ از اين‌ وضعيت‌ خارج‌ شود.

در ايران‌ خيلى‌ها اعتقاد دارند تو دال‌ را شکست‌ دادي، چون‌ او از تو خوشش‌ نمى‌آمد، براى‌ اينکه‌ روزى‌ در تيم‌ هامبورگ‌ ذخيره‌ات‌ بود، انتقام‌ مى‌گرفت‌ ولى‌ مهدوى‌کيا با صبر، دال‌ را شکست‌ داد تا او مجبور شود از شما استفاده‌ کند!
مشکل‌ خاصى‌ نبود، در اوايل‌ تغييراتى‌ در سيستم‌ تيم‌ به‌ وجود آمد و باعث‌ شد تا اين‌ مربى‌ با من‌ مشکلاتى‌ به‌ وجود بياورد. فوتبال‌ سليقه‌اى‌ است‌ و در اوايل‌ کار بر سر سيستم‌ تيم‌ مشکلاتى‌ بود اما بعدها در تمرينات‌ ثابت‌ کردم‌ که‌ مى‌توانم‌ با سيستم‌ او هم‌ بازى‌ کنم. من‌ دو سال‌ خوب‌ را با دال‌ پشت‌سر گذاشتم‌ و متأ‌سفم‌ که‌ اخراج‌ شد اما اين‌ قانون‌ فوتبال‌ است، متأ‌سفانه‌ قانون‌ را نمى‌شود عوض‌ کرد.

جريان‌ پنالتى‌ و محروميتى‌ که‌ فدراسيون‌ آلمان‌ در نظر گرفته‌ بود چيست؟
آن‌ جريان‌ گذشت، در آن‌ شرايط‌ حساس‌ بازى‌ مهمى‌ با دورتموند داشتيم. 10 سال‌ بود که‌ دورتموند را در خانه‌اش‌ شکست‌ نداده‌ بوديم. روى‌ يک‌ صحنه‌ با دروازه‌بان‌ دورتموند تک‌ به‌ تک‌ شدم‌ و او با دو دستش‌ پاى‌ من‌ را زد و تعادلم‌ به‌ هم‌ خورد، بارها اين‌ صحنه‌ نشان‌ داده‌ شد. او دو پاى‌ من‌ را زد. آن‌ صحنه‌ را با صحنه‌ سال‌ 1995 آندرياس‌ مولر مقايسه‌ کردند. مولر هيچ‌ برخوردى‌ با مدافع‌ نداشت‌ و دو جلسه‌ محروم‌ شد اما ثابت‌ شد که‌ تعادل‌ من‌ را دروازه‌بان‌ دورتموند به‌ هم‌ زد. البته‌ اين‌ جريان‌ تمام‌ شده‌ است.

اما يک‌ معما در هامبورگ‌ وجود دارد، آن‌ هم‌ قرارداد جديد تو با هامبورگ‌ است.
معما؟!... فکر مى‌کنم‌ به‌ اندازه‌ کافى‌ در اين‌ باره‌ مطلب‌ نوشته‌ شده‌ است‌ اما براى‌ من‌ و باشگاه‌ هامبورگ‌ مطرح‌کردن‌ اين‌ مسأ‌له‌ زود است‌ چون‌ ما به‌ مسأ‌له‌ مهم‌ترى‌ فکر مى‌کنيم‌ و آن‌ کشيدن‌ هامبورگ‌ به‌ بالاى‌ جدول‌ است. تا به‌ حال‌ هيچ‌ صحبتى‌ براى‌ بستن‌ قرارداد جديد انجام‌ نشده‌ است. فکر مى‌کنم‌ يک‌ ماه‌ ديگر مذاکرات‌ صورت‌ بگيرد.

از شنيدن‌ جمله‌ تمديد قرارداد با هامبورگ‌ خسته‌ شديد؟
تکرارى‌ شده‌ است. 8 سال‌ در هامبورگ‌ هستم‌ و دوست‌ دارم‌ در اينجا بمانم‌ و اگر باشگاه‌ شرايط‌ من‌ را قبول‌ کند مى‌مانم.

سيستم‌ استيونس‌ براى‌ بازيکنى‌ با خصوصيات‌ شما خيلى‌ خوب‌ بود، چون‌ کاملاً‌ به‌ چشم‌ آمديد.
براى‌ من‌ پست‌ چندان‌ مهم‌ نيست، دوست‌ دارم‌ مفيد باشم. وقتى‌ استيونس‌ آمد من‌ را به‌ راست‌ متمايل‌ کرد و رو به‌ جلو فرستاد. پستى‌ که‌ سالها در آن‌ بازى‌ کرده‌ بودم‌ و اکنون‌ کاملاً‌ با شرايط‌ اين‌ پست‌ آشنا هستم.

در دويست‌ بازى‌ که‌ براى‌ هامبورگ‌ انجام‌ دادى‌ رويايى‌ترين‌ بازى‌ را مى‌توانى‌ بگويي؟
روزهاى‌ خوب‌ زياد بوده‌ است، اما برد سال‌ قبل‌ در مونيخ‌ مقابل‌ بايرن‌مونيخ‌ بسيار جذاب‌ بود، بعد از 23 سال‌ بايرن‌مونيخ‌ را برديم، خيلى‌ چسبيد. آن‌ برد ماندگار است.

به‌ تيم‌ملى‌ برويم، بازى‌ با بلاروس‌ غايب‌ بودي.
من‌ با مربيان‌ تيم‌ملى‌ در تماس‌ بودم‌ و با هماهنگى‌ کادرفنى‌ براى‌ اين‌ بازى‌ نيامدم. خوشحال‌ هستم‌ که‌ نتيجه‌ خوبى‌ هم‌ کسب‌ کرديم.

براى‌ آمادگى‌ جام‌ ملت‌ها اين‌ بازى‌ کافى‌ است؟
صددرصد کافى‌ نيست، تيم‌ملى‌ به‌ بازيهاى‌ بيشتر نياز دارد و زمان‌ خوبى‌ هم‌ تا جام‌ ملت‌ها باقى‌ مانده‌ است. چند بازى‌ تدارکاتى‌ تا اين‌ مدت‌ بايد انجام‌ دهيم. البته‌ بايد حريفان‌ قوى‌ نيز انتخاب‌ کنيم‌ تا نقاط‌ ضعف‌ و قوت‌ تيم‌ را بشناسيم. اميدوارم‌ در جام‌ ملت‌ها نتيجه‌ بسيار خوبى‌ بگيريم.

حريفان‌ آينده‌ به‌ نظر تو بايد اروپايى‌ باشند يا آسيايي؟
بايد با تيم‌هاى‌ قوى‌ بازى‌ کنيم. قطعاً‌ تيم‌هاى‌ اروپايى‌ براى‌ ما بهتر هستند اما بايد با توجه‌ به‌ شبيه‌سازى‌ حريفانمان‌ در جام‌ ملت‌ها تيم‌ تدارکاتى‌ پيدا کنيم.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
قرار نبود ما ببريم ‌سامره: همه‌ کار کردند تا مرا از کار بيندازند

على‌ سامره‌ مهاجم‌ ايرانى‌ تيم‌ الشعب‌ امارات‌ که‌ اين‌ روزها از آمادگى‌ بسيار بالايى‌ برخوردار است، در مصاف‌ تيمش‌ مقابل‌ العين‌ در مرحله‌ يک‌چهارم‌ نهايى‌ رقابت‌هاى‌ جام‌حذفى‌ از زمين‌ مسابقه‌ اخراج‌ شد.
وى‌ در اين‌ باره‌ به‌ خبرورزشى‌ گفت: حريف‌ ما تيم‌ العين‌ بود. چون‌ اين‌ تيم‌ ليگ‌ را از دست‌ داده‌ است‌ و نمى‌تواند به‌ قهرمانى‌ فکر کند، بايد اين‌ بازى‌ را مى‌برد، از همين‌ رو همه‌ بسيج‌ شده‌ بودند تا العين‌ پيروز شود.
وى‌ ادامه‌ داد: آنها دائماً‌ روى‌ من‌ کار مى‌کردند تا مرا مصدوم‌ و يا اخراجم‌ کنند. خلاصه‌ اينکه‌ همه‌ کار مى‌کردند تا مرا از کار بيندازند.
روى‌ يک‌ صحنه‌ که‌ مدافع‌ العين‌ با من‌ درگير شد، داور به‌ راحتى‌ مرا اخراج‌ کرد، در صورتى‌ که‌ اصلاً‌ آن‌ صحنه‌ اخراج‌ نداشت، اما چه‌ مى‌شد کرد، چون‌ داور هم‌ با العين‌ بود.
سامره‌ گفت: حق‌ ما اصلاً‌ باخت‌ نبود و به‌ راحتى‌ بايد العين‌ را شکست‌ مى‌داديم‌ اما بخت‌ با ما يار نبود، يعنى‌ قرار نبود ما صعود کنيم.
مهاجم‌ الشعب‌ اضافه‌ کرد: سر ما را برديدند و حالا تمام‌ فکر و ذکرمان‌ رقابت‌هاى‌ ليگ‌ است‌ تا دوباره‌ به‌ صدر جدول‌ برسيم‌ و اين‌ مکان‌ را از آن‌ خود کنيم.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
مصاحبه‌AS اسپانيا با نکونام ‌مى‌خواهم‌ در اوساسونا بمانم! حساس‌ترين‌ گل‌ زندگى‌ام‌ را زدم‌

روزنامه‌AS براى‌ او مى‌نويسد: خودش‌ را ثابت‌ کرد. اکنون‌ مى‌توان‌ به‌ او به‌ چشم‌ يک‌ ستاره‌ نگاه‌ نمود، چون‌ ستاره‌ها در حساس‌ترين‌ مواقع‌ که‌ از دست‌ کسى‌ کارى‌ ساخته‌ نيست‌ به‌ کمک‌ تيمشان‌ مى‌آيند، اگر بگوييم‌ او ستاره‌ اوساسوناست، اشتباه‌ نگفته‌ايم. نکو با پرش‌ بلندش، تاريخ‌ باشگاهش‌ را عوض‌ کرد و کار او جاى‌ ستايش‌ دارد.
مصاحبه‌AS را با نکونام‌ ستاره‌ ايرانى‌ اوساسونا بخوانيد:
وقتى‌ آن‌ گل‌ سرنوشت‌ساز را زدى‌ چه‌ احساسى‌ داشتي؟
بسيار خوشحال‌ بودم، اين‌ گل‌ حاصل‌ تمام‌ کارهاى‌ گروهى‌ بود که‌ در طول‌ بازى‌ انجام‌ داديم، اما با بدشانسى‌ به‌ گل‌ تبديل‌ نشد. اين‌ برد به‌ لطف‌ تماشاگران‌ صورت‌ گرفت‌ و آنها ما را حمايت‌ کردند که‌ با برد زمين‌ را ترک‌ کنيم.
مى‌توانيم‌ بگوييم‌ اين‌ مهم‌ترين‌ گل‌ زندگى‌ تو بوده‌ است!
بله، گل‌ بسيار حساسى‌ بود و بى‌نهايت‌ خوشحالم، اما در رقابت‌هاى‌ جام‌جهانى‌ 2006 نيز گل‌ حساسى‌ براى‌ تيم‌ملى‌ کشورم‌ زدم.
اين‌ گل‌ را به‌ چه‌ کسى‌ تقديم‌ مى‌کني؟
اين‌ گل‌ حاصل‌ کار گروهى‌ بود و من‌ همکارى‌ بازيکنان‌ را به‌ سرانجام‌ رساندم. اما اين‌ گل‌ بايد به‌ هواداران‌ اوساسونا تقديم‌ شود که‌ در سرما حامى‌ ما بودند.
فکر مى‌کردى‌ کار به‌ ضربات‌ پنالتى‌ کشيده‌ مى‌شود؟
بله، اتفاقاً‌ با بچه‌ها در زمين‌ در مورد پنالتى‌ها حرف‌ مى‌زدم‌ و مى‌گفتم‌ ريکاردو پنالتى‌گير است‌ و ستاره‌ مى‌شود.
مجبور بودى‌ با استرس‌ پنالتى‌ بزني!
در تيم‌ سابقم‌ (پاس) و اکثر اوقات‌ در تيم‌ملى‌ پنالتى‌ مى‌زدم‌ و چندان‌ استرسى‌ براى‌ پنالتى‌زدن‌ نداشتم.
از جو رختکن‌ بگو؟
جشن‌ اصلى‌ پيروزى‌ را با تماشاگران‌ گرفتيم‌ و در رختکن‌ يک‌ جشن‌ عادى‌ بود.
مانند يک‌ غريبه‌ وارد فوتبال‌ اسپانيا شدي، آيا متوجه‌ هستى‌ که‌ همه‌ نگاهها در اروپا به‌ توست؟
مى‌دانم‌ که‌ زير ذره‌بين‌ بودم‌ و چون‌ اولين‌ ايرانى‌ هستم‌ که‌ در لاليگا حضور دارد، خوشحالم‌ که‌ توانستم‌ خوب‌ بازى‌ کنم‌ و بايد در اين‌ راه‌ از همبازيانم‌ و مربى‌ تيم‌ اوساسونا تشکر کنم. آنها مرا پشتيبانى‌ کردند اما هنوز شما بهترين‌ بازيهاى‌ مرا نديده‌ايد، آنها در راه‌ هستند.
رئيس‌ باشگاه‌ اوساسونا مى‌گويد تو نمى‌توانى‌ در تيم‌هاى‌ بزرگى‌ چون‌ بارسلونا بازى‌ کني، آيا مى‌خواهى‌ از اوساسونا بروي؟
اوساسونا تيم‌ بزرگى‌ است‌ و از بازى‌کردن‌ در اين‌ تيم‌ بزرگ‌ لذت‌ مى‌برم. با اينکه‌ مشکل‌ زبان‌ اسپانيايى‌ دارم، اما اينجا با من‌ کارى‌ کردند که‌ احساس‌ راحتى‌ مى‌کنم. مى‌خواهم‌ اوج‌ بازى‌ خودم‌ را در اوساسونا به‌ معرض‌ نمايش‌ بگذارم.
نگران‌ اين‌ نبودى‌ که‌ بعد از 209 دقيقه، گلى‌ حاصل‌ نمى‌شد؟
نه‌ نگران‌ نبودم، چون‌ مطمئن‌ بودم‌ که‌ بوردو را مى‌بريم. آنها ده‌ نفرى‌ در هجده‌ قدم‌ خودشان‌ بودند و فضايى‌ وجود نداشت. در آن‌ شرايط‌ گل‌زدن‌ با ضربه‌ سر، سخت‌ است، اما من‌ زدم‌ و فکر مى‌کنم‌ گل‌ باارزشى‌ بود. حداقل‌ اينطور احساس‌ مى‌کنم.
توانستى‌ شب‌ بخوابي؟
نه، مگر مى‌شود بعد از آن‌ گل‌ خوابيد. از يک‌ طرف‌ خوشحال‌ بودم‌ و از طرف‌ ديگر از ايران‌ مدام‌ با من‌ تماس‌ مى‌گرفتند و به‌ من‌ تبريک‌ مى‌گفتند، شبى‌ رؤ‌يايى‌ بود.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
نصرتى:مى خواستم از بلژيك به ليگ برتر انگلستان بروم


«محمد نصرتى» به احتمال فراوان بايد تا پايان فصل در پاس به فوتبالش ادامه دهد. مذاكرات او با باشگاه مسكرون بلژيك نتيجه بخش نبوده و طرفين بر سر مبلغ و مدت قرارداد با يكديگر اختلاف دارند.نصرتى روز جمعه و پس از ديدار استقلال و صباباترى، در ورزشگاه آزادى گفت وگويى با خبرنگار ابرار ورزشى انجام داد كه در زير مى آيد:
* جريان مذاكره با باشگاه مسكرون به كجا رسيد؟
- من خواهان عقد قرارداد ۵ ماهه هستم و مى خواهم تا پايان فصل برايشان بازى كنم اما آنها مى گويند بايد يك سال و نيمه ببندم. پيشنهادم را به آنها داده ام و منتظر جوابشان هستم.
* اگر جواب منفى بدهند چطور؟
- اين دست خودشان است كه جواب مثبت يا منفى بدهند. آنها گفتند به خاطر مصدوميتى كه دارم، در چند بازى نمى توانم برايشان به ميدان بروم. به همين دليل خواسته اند يك سال و نيمه امضاءكنم كه من هم مخالفت كردم. اگر هم جوابشان منفى بود، باقى مانده مدت قرادادم را در پاس مى مانم تا ۳ ماه ديگر آزاد شوم. آن وقت آزادانه تيم بعدى ام را انتخاب مى كنم.
* يعنى ۳ ماه ديگر به عنوان بازيكن آزاد راهى بلژيك مى شوى؟
- بعيد مى دانم به بلژيك بروم؛ هدفم ليگ برتر انگلستان است.
* ليگ برتر انگلستان؟
- بله! از اول هم حضور در ليگ برتر برايم مهم بود. مى خواستم از بلژيك به ليگ انگلستان بروم اما حالا مستقيماً از پاس به آنجا مى روم.
 

HAMED_PT

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 دسامبر 2006
نوشته‌ها
3,418
لایک‌ها
64
محل سکونت
KERMAN
عملكرد لژيونرهاي ايراني در بوندس ليگا

مهدوي‌كيا در افتخار سومين پيروزي پياپي سهيم شد


خبرگزاري فارس: بازيكن ايراني هامبورگ در هفته بيست و سوم بوندس‌ليگا بخت حضور در تركيب اصلي را در ديدار برابر اينتراخت فرانكفورت پيدا كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از كيكر، مهدي مهدوي‌كيا به خواست هوب استيونس، سرمربي هلندي از ابتدا در اين بازي خانگي مقابل 57 هزار تماشاگر در ورزشگاه آئول آره‌نا به ميدان رفت و تا دقيقه 76 به عنوان هافبك راست حضور داشت و در اين هنگام جايش را به بن‌هيترا سپرد.
بازيكن ايراني هامبورگ هر چند در اين ديدار نسبت به دو مسابقه قبلي بازي كم رنگ‌تري ارائه داد؛ اما توانست در افتخار كسب سومين پيروزي پياپي سهيم شود.
او در هفته بيست و يكم و بيست و دوم مقابل بروسيا دورتموند و وردربرمن بطور كامل در زمين حضور داشت.
مهدوي كيا در اين بازي مجبور شد در 14 دقيقه پاياني جاي خود را به بازيكن تازه نفسي دهد.
 
بالا