برگزیده های پرشین تولز

اخبار و تازه های اینترنت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

The Rock

Registered User
تاریخ عضویت
30 آپریل 2008
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
421
محل سکونت
Earth
ّآقا ما پرسرعت نميخوايم بايد كي رو ببينيم؟
بخوره تو ســرشــون
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
به نقل از روزنامه قدس مورخ 20/3/1389

picture%5C10-5.jpg

تلاش مسؤولان براي بهبود سرعت اينترنت؛ سر دم لنگرها را بچينيم



*حسن احمدي فرد
مديرعامل شرکت مخابرات ايران، مراجعه کاربران به سايتهاي خارجي براي دريافت اطلاعات را موجب کاهش سرعت اينترنت در کشور عنوان کرد.





خبرگزاري مهر
برخورد «لنگر کشتي ها با کابل هاي فيبر نوري» کم بود که مراجعه زياد کاربران به سايتهاي خارجي هم به آن اضافه شد و اينترنت پر سرعت ما را، که کم مانده بود از زور پرسرعتي، ياتاقان بسوزاند، از رمق انداخت.
حالا ديگر مي فهميم چرا ايران از لحاظ سرعت اينترنت در دنيا رتبه 186 را دارد؛ يعني اگر دو تا لنگر ديگر بگيرد به کابل، يا کاربران محترم، چند تا سايت خارجي ديگر را هم سر بزنند، در رشته سرعت اينترنت، از آخر اول مي شويم.
خب... از آنجا که مسؤولان محترم، همواره پس از ريشه يابي مشکل، بدون فوت وقت درصدد رفع آن برمي آيند، ما هم که در صفحه سوسه قسم خورده ايم به رفع تمامي مشکلات کمک کنيم، چند پيشنهاد خود را به شرح زير اعلام مي کنيم:

اينترنت را چه به اين حرفها؟
اصلاً چه معني دارد کاربر ايراني به يک سايت خارجي سر بزند؟ مگر اينترنت درست شده که شما در خانه (و محل کار) بنشيني و به يک سايت خارجي در آن سر دنيا وصل بشوي؟ مگر اينترنت آمده که ارتباطات را تسهيل کند؟ ارتباطات مني چند؟ اينترنت را چه به اين حرفها؟
کامپيوتر که براي اين کارها نيست. کامپيوتر آمده تا بتوانيم «آواتار» را با کيفيت بهتري تماشا کنيم. کامپيوتر آمده که ديگر لازم نباشد ضبط صوت داشته باشيم. کامپيوتر آمده تا بچه ها، بازي نصب کنند و حالش را ببرند. کامپيوتر آمده...(دوستان آمده اند مي گويند، از اول متن هرچه «کامپيوتر» گفته ام غلط است و بايد بگويم «رايانه» که ببخشيد)
... بر اين اساس پيشنهاد مي شود پيش از همه، همين سايتهاي ياهو و گوگل را فيلتر کنند که ما هر چي مي کشيم از همين گاگول...ببخشيد گوگل است. اين طوري مردم به جاي ايميل کردن، مي توانند به هم نامه بنويسند، هم در اين وانفساي هدفمندي يارانه ها، درآمد دولت بيشتر مي شود، هم سرعت اينترنت. مي گوييد نه امتحان کنيد.

خريد کابل هاي ضد لنگر
اصلاً براي رفع مشکل سرعت اينترنت بايد بگرديم و کابل هاي ضد لنگر پيدا کنيم. از آنجا که کشور دوست و برادر چين، همه چيز توليد مي کند، شايد کابل ضدلنگر هم توليد کرده باشد. مسؤولان محترم هم مي توانند پس از چند سفر کاري به دور دنيا بالاخره، اين کابل ها را از چين خريداري کنند.
توليد کابل هاي ضد لنگر
اگر نتوانستيم کابلهاي مورد نظر خود را از کشور دوست و برادر چين خريداري کنيم، اصلاً نگران نشويد، مي توانيم از ديگر کشور دوست و برادر روسيه محترم تقاضا کنيم بيايد و يک کارخانه توليد کابل ضد لنگر در ايران- ترجيحاً حوالي بوشهر- براي ما احداث کند. از آن طرف ما هم مي توانيم بگرديم ببينيم هنوز پلنگي، ببري، آهويي چيزي در ايران مانده بدهيم به آنها.

سر دم لنگرها را بچينيم
کشتي ها چيز اضافه اي را دنبال خودشان مي کشند به نام لنگر که گاه و بي گاه مي گيرد به سيم اينترنت و سيم پاره مي شود. اصلاً اين مشکل را بايد اساسي رفع کرد. کاري ندارد که. همان اول آبهاي بين المللي مي ايستيم و هر کشتي که خواست وارد بشود، درازي لنگرش را اندازه مي گيريم. اگر لنگرش بيش از حد تعريف شده در ايزوي مربوطه، بلند بود، اضافي اش را قطع مي کنيم مي گذاريم کف دست کاپيتانش. اين طوري لنگرها عمراً بتوانند براي جلبکها هم مزاحمت ايجاد کنند چه برسد به اينکه بزنند سيم اينترنت را پاره کنند.

http://www.qudsdaily.com/archive/1389/pdf/3/89-03-20/10%20.pdf
 

mhdotcom

کاربر فعال موسیقی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژوئن 2007
نوشته‌ها
275
لایک‌ها
10
مسوولان با مسوولین فرق فوکوله؟
 

red veyron

Registered User
تاریخ عضویت
19 نوامبر 2008
نوشته‌ها
859
لایک‌ها
33
محل سکونت
كنار پي سي
اقا چرا شما براي هر خبر يه تاپيك جدا باز ميكني؟:blink:

خب يه تاپيك به نام اخبار بزن خبر ها رو اونجا پست بده

تمام تاپيك هات تك پستيه!
 

mohammad.kaveh

Registered User
تاریخ عضویت
7 مارس 2009
نوشته‌ها
97
لایک‌ها
4
محل سکونت
تهران
من نمیدونم بهمن ماه که شبکه 3 جی بیاد سرعت اینترنش مگابیت هستش بد اینا چه جوری میخوان ایینو 128 بدن به مردم
آی مخندیم ها شبکه 3 جی موبایل با سرعت 128 برای مصارف خانگی :lol::lol:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
خبرگل پنبه

به دليل انتشار محتواي مجرمانه؛
چند سايت‌ اشتراك گذاري فايل فيلتر شدند:eek:
خبرگزاري فارس، از صبح امروز دسترسي به شماري از سايت‌هاي اشتراك گذاري فايل به دليل انتشار محتواي مجرمانه محدود شده و كاربران در مراجعه با اين صفحات به پيغام " دسترسۍ به تارنماۍ فراخوانده شده امكان پذير نمۍ باشد. " مواجه مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، از صبح امروز دسترسي به شماري از مطرح ترين سايت‌هاي اشتراك گذاري محدود شده و كاربران در مراجعه با اين صفحات با پيغام " دسترسۍ به تارنماۍ فراخوانده شده امكان پذير نمۍ باشد " مواجه مي‌شوند.
بنابراين گزارشuploading.com، sharingmatrix.com، rapidshare.com، megaupload.com filefactory.com،badongo.com depositfiles.com،zshare.net،hotfile.com از جمله مطرح‌ترين اين سايت‌ها هستند.
براساس اين گزارش، كاربران به صورت رايگان و يا از طريق خريدن اكانت ( حساب كاربري) از امكانات اين سايت‌ها كه به آنها سايت‌هاي اشتراك گذاري فايل اطلاق مي‌شود براي بارگذاري و دريافت اطلاعات در محيط اينترنت استفاده مي كنند.
علت فيلتر شدن اين سايت‌ها انتشار برخي محتواي مجرمانه در آنها اعلام شده كه پس از بررسي موضوع توسط مسئولان ذيربط نسبت به تداوم فعاليت يا توقف آن تصميم‌گيري خواهد شد
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,884
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
چه خبر خوبییییی. چه منبع خوبییییی... به به. به به! اینترنت پررررر. بریم یه اکانت ماهواره ای بگیریم فایده نداره اینجوری.
 

Ahm@d

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 آپریل 2010
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
0
پیشنهاد میکنم یه تاپیک بزنید با عنوان" چه سایتهایی باز هستند؟!"
همه رو دارن میبندن...یه روز در میون هم هست!
 

mohammad.kaveh

Registered User
تاریخ عضویت
7 مارس 2009
نوشته‌ها
97
لایک‌ها
4
محل سکونت
تهران
واقعا چی فکر میکنند پیش خودشون من موندم ؟×!

حالا تصور کنید چند وقت دیگه اپراتور سوم با شبکه 3 جی بیاد
بعد بخوان قانون 128 رو پیاده کنند آی میخندیم ها - شبکه 3 جی با سرعت 128 در ایران :lol:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اختلاف 14 ميليون توماني خريد و فروش اينترنت سود محسوب نمي‌شود

وزير ارتباطات در گفت‌وگو با فارس:
A0841540.jpg


خبرگزاري فارس: وزير ارتباطات در خصوص اينكه چرا زيرساخت هر STM1 را 14 ميليون تومان بيشتر از قيمت تمام شده مي‌فروشد، گفت: اين اختلاف قيمت، سود شركت ارتباطات زيرساخت محسوب نمي‌شود.

رضا تقي پور در گفت‌وگو با خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به اينكه زير ساخت هر STM1 را 13 -14 هزار دلار (معادل 14 ميليون تومان) در فجيره خريدار مي‌كند، 13 هزار دلار نيز براي رساندن آن مي‌پردازد و همچنين با احتساب اينكه فليترينگ روي هر STM1 حدود 5 ميليون تومان براي زير ساخت هزينه داشته باشد (رقم دقيق آن مشخص نيست)، در نهايت براي هر STM1 حدود 32 ميليون تومان هزينه مي‌شود و اين در حالي است كه تاكنون زير ساخت هر STM1 را به قيمت 14 ميليون بيشتر از هزينه‌هاي تمام شده (46 )ميليون به شركت‌هاي اينترنتي مي‌فروشد، كه البته اخيرا قرار شده قيمت پهناي باند براي شركت‌هاي اينترنتي با 10 ميليون كاهش، به 36 ميليون تومان برسد، آيا اين اختلاف قيمت به اين معنا است كه زير ساخت روي هر STM1، چهارده 14 ميليون تومان سود مي‌كند، گفت: شركت زير ساخت يك شركت دولتي است، به اين معنا كه سود خيلي براي آن معنا ندارد.
وي افزود: در كنار هزينه هاي كه حساب كرده‌ايد، هزينه مختلفي وجود دارد كه شما پيش بيني نكرده‌ايد، مانند قطعي‌ها و عدم كاركردها كه در نهايت تمام اين موارد باعث مي‌شود زير ساخت اين پهناي باند را در اختيار داشته باشد اما نتواند بفروشد.
تقي پور گفت: عوامل قطعي‌ها متاسفانه دست ما نيست و مرتباً نيز گله و شكايت مي‌كنيم ولي متاسفانه قطعي‌ها ادامه دارد.
وزير ارتباطات ادامه داد: اينكه اين قيمت‌ها كار آمد نيست و در گذشته نيز گفته‌ايم كه اين اصل را قبول داريم ولي اينكه بخواهيم به كار آمدي مناسب برسيم يك مسير طولاني وجود دارد كه در هر صورت ما در حال حاضر با آن روبه رو هستيم.
وزير ارتباطات در خصوص اينكه «چه هزينه‌هاي وجود دارد كه اين اختلاف قيمت 14 ميليوني را پر مي‌كند، شركت زير ساخت دولتي است بودجه مي‌گيرد و نياز ندارد هزينه‌ها و حقوق كارمندانش را از روي سود STM1 بدهد "، گفت : اتفاقاً شركت دولتي معنايش اين است كه حقوق كارمندانش را بايد خودش بدهد يعني دولت از بودجه عمومي يك ريال هم به زير ساخت پرداخت نمي‌كند.
وي ادامه داد: تعريف شركت دولتي يعني در آمد، هزينه يعني كل هزينه‌هايش را بايد از محل درآمدهاي خودش پرداخت كند اگر دولت اجازه داد مي‌تواند سود خود را و اگر اجازه نداد بايد همان سود را نيز را به حساب خزانه بريزد، اين تعريف شركت دولتي است و بنابراين زير ساخت هيچ كمكي از دولت نمي‌گيرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران:
پليس فضاي مجازي به دنبال امنيت تبادل اطلاعات رايانه‌اي در كشور است

خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي انتظامي كشور اعلام كرد: پليس فضاي مجازي، مصوبه مجلس و آيين‌نامه دولت است و هدفش كنترل فضاي مجازي نيست بلكه به دنبال امنيت فضاي تبادل اطلاعات است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس سردار اسماعيل احمدي‌مقدم امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر سرقت‌هاي فراوان، تهاجم فرهنگي و كلاهبرداري‌هايي از مسير فضاي مجازي صورت مي‌گيرد.
وي اظهار داشت: سرقت‌‌ها نيز به سمت سرقت‌هاي مجازي رفته است لذا مردم اگر در اين زمينه امنيت نداشته باشند حتي در عمق خانه خود آرامش نخواهند داشت.
سردار احمدي‌مقدم افزود: اطلاعات رايانه مردم نبايد به سرقت رود البته ما در اين زمينه مشكلات قانوني هم داريم كه اطلاعات مردم سرقت و منتشر مي‌شود.
فرمانده ناجا گفت: پليس مجازي در حوزه‌هاي ديگري مانند تأمين سامانه‌هاي اطلاعاتي و عملياتي بانك‌ها و ادارات نيز اقدام خواهد كرد، بايد جلوي جعل و سوءاستفاده‌هاي مختلف گرفته شود.
سردار احمدي‌مقدم درباره قانون مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: اين قانون هم‌اكنون در صحن مجمع تشخيص مصلحت **** است و به مرحله نهايي خود رسيده است.
A0789051.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
wimaxs2.jpg

محمد حسن شانه ساز زاده مدیر عامل شرکت رسانه تدبیر(شاتل) یکی از
مسوولان يكي از از شركت‌هاي ندا - ارئه كننده سرويس اينترنت پرسرعت - در نشست خبري كه براي اعلام تحولات اساسي در شيوه و قيمت ارائه سرويس‌هاي اين شركت پيرو مباحث مطرح شده درباره كاهش قيمت سرويس‌هاي اينترنت پرسرعت برگزار شد، اعلام كردند كه با اعمال كاهش 20 درصدي اينترنت هزينه اوليه سرويسي كه به مشتري داده مي‌شد، تغيير خاصي نمي‌كند زيرا 70 درصد هزينه‌هاي ديگر ارايه سرويس اين شركت هر سال رو به افزايش است.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شانه‌ساززاده،‌ رييس هيات مديره يك شركت ندا، يكي از معضلات مهم را ساختار قيمت‌گذاري رگولاتوري براي شركت‌هاي ندا عنوان كرد و گفت: قيمت تمام شده روستاهاي ما كه قدرت خريد پايين‌تري دارند، هنگام سرويس‌دهي به آن‌ها بسيار گران‌تر از مراكز ما در تهران است زيرا براي هزينه انتقال پهناي باند به روستاها بسيار گران مي‌شود.

او ادامه داد: همين موضوع باعث شده كه شركت‌هاي ندا به مناطق دور افتاده نروند، اما با قراردادي كه با مازندران منعقد كرديم، در حال حاضر قيمت پورت در مركز شهر اين استان و روستاها همگون و يكسان شده كه درصورتي كه تا قبل از اين قيمت تمام شده سرويس در مركز شهر از روستاهاي آن استان به مراتب ارزان‌تر بود.

وي با بيان اين كه چند ماهي است با کمک شرکت زيرساخت، انتقال عرض باند به استان‌ها راحت‌تر از قبل شده است گفت: بحثي كه اين روزها برروي آن مانور داده مي‌شود، موضوع 20 درصد كاهش قيمت اينترنت است و به همين دليل همه انتظار دارند كه به همان ميزان هم قيمت تمام شده DSL براي كاربران كاهش يابد، درصورتي كه در تركيب هزينه‌هاي ما سهم اينترنت حدود 30 درصد از هزينه‌هاي ما را شامل مي‌شود و 70 درصد بقيه هزينه‌هاي ديگر ما مثل آبونمان مخابرات، اجاره‌ي فضا در مخابرات، برق، حقوق نيروي انساني، استهلاك تجهيزات و مواردي از اين قبيل است.

شانه‌ساززاده ادامه داد:‌ طبيعي است كه ما نمي‌توانيم كاهش 20 درصدي داشته باشيم و از طرفي ما بارها به رگولاتوري گفتيم كه اگر آن‌ها هزينه انتقال را كاهش دهند، ما نيز به همان اندازه مي‌توانيم عرض باند را افزايش دهيم.

او تصريح كرد: در واقع مي‌توان گفت با اعمال كاهش 20 درصدي اينترنت هزينه اوليه سرويسي كه به مشتري داده مي‌شد، تغيير خاصي نمي‌كند زيرا 70 درصد هزينه هاي ديگر ارايه سرويس ما هر سال رو به افزايش است. آن چه مي‌تواند به ما کمک کند، اين است که امکانات مورد نياز براي توسعه نصب تجهيزات و ارايه سرويس به مشترکان در اختيار قرار بگيرد. ما از اين طريق مي توانيم هزينه‌هاي سربار را کاهش دهيم و سرويس را ارزان‌تر به دست مشتريان برسانيم.

او در ادامه افزود: به هر حال ما براي آن که شائبه‌اي درباره کاهش قيمت اينترنت پيش نيايد و بتوانيم مشتريان بيش‌تري را به مجموعه جذب کنيم، قيمت ترافيک سرويس را که قيمت اينترنت تاثير مستقيمي بر آن دارد، طي روزهاي گذشته از هر گيگ 90.000 ريال به 50.000 ريال کاهش داديم.

شانه‌ساززاده با بيان اين كه هزينه انتقال 10 درصد قيمت تمام شده سرويس ADSL2+ است گفت: با توجه به تورم قيمت‌ها و افزايش هزينه‌هاي ما، هر ساله بايد قيمت را افزايش دهيم اما چون تعداد کاربران ما در حال افزايش است و هزينه‌ها بين آن‌ها سرشكن مي‌شود اين افزايش را اعمال نمي‌كنيم.

وي درباره قطعي‌ سرويس يا Packet Lossها كه برخي مواقع شاهديم و اين كه آيا تا به حال خسارتي از شركت ارتباطات زيرساخت دريافت كرده‌اند گفت: ما در يك سال اخير يك ريال هم خسارت نگرفتيم و حدود پنج STM1 هم از زيرساخت طلب داريم و زيرساخت هنوز براي قرارداد SLA اقدامي انجام نداده است.

احمد نخجواني - عضو هيات مديره گروه شركت‌هاي شاتل - هم با ارائه گزارشي از تاسيس شركت و اهداف آن گفت: همكاري نزديكي با شركت مخابرات استان‌ها داريم و در حال برقراري تعامل با شركت‌هاي مخابرات استان‌ها هستيم تا بتوانيم در قبال اين تعامل از امكانات و تجهيزات مخابرات آن‌ها استفاده كرده و با توجه به شاخصه‌هايي كه نيروي بخش خصوصي دارد، فعاليتمان را در استان‌ها گسترش دهيم و آمادگي براي سرمايه‌گذاري داشته و زيرساخت‌هاي فني و نرم‌افزاري مورد نياز و بسترهاي قانوني هم داريم.

او ادامه داد: در اين راستا در ابتدا با مشاركت مخابرات استان مازندران پروژه‌اي را به‌عنوان پايلوت آغاز كرديم كه مخابرات استان نيز با حسن نظر از اين طرح ما استقبال كرد كه براي شركت‌ بستر كامل مسي، تجهيزات و امكانات انتقال را در اختيار قرار دهد و ما تعهد داديم كه ظرف سه ماه همه مراكز شهري و روستايي و کافوهاي نوري آنجا را با نصب تجهيزات ADSL2+ به طور کامل تجهيز كنيم.

وي افزود: ظرف يك ماه گذشته با همکاري خوبي که مديران شرکت مخابرات استان مازنداران داشته‌اند، 40 مركز مخابراتي را در مازندران نصب و راه‌اندازي كرديم و تا پايان تيرماه 89 همه مراکز روستايي و شهري را پوشش خواهيم داد.

انتهاي پيام
 
Last edited:

Amir_Br

Registered User
تاریخ عضویت
14 مارس 2009
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
116
محل سکونت
تبریز
منتظر اينترنت 400 مگابيتي باشيد
يك شركت ارائه دهنده خدمات اينترنتي مدعي شده كه تا قبل از پايان سال جاري ميلادي قادر به ارائه خدمات اينترنت با سرعت 400 مگابيت بر ثانيه خواهد بود.

به گزارش كامپيوترورلد، شركت ويرجين مديا مي گويد هم اكنون در حال نصب روترها و ديگر تجهيزات سخت افزاري در سطح شهر لندن است و اميدوار است تا قبل از پايان سال 2010 بتواند ارائه خدمات به شهروندان را آغاز كند.

اگر چه هنوز جزئيات بيشتري در مورد اين سرويس و نحوه ارائه ان اعلام نشده، اما جان جيمز مدير سرويس ارائه خدمات اينترنت پرسرعت Virgin Media در اين مورد گفته است: براي ارائه اين خدمات بايد زيرساخت هاي فعلي شبكه اي متحول شود و خدمات فعلي نيز ارتقاء يابد.

وي افزود: ما بايد براي تكامل و افزايش سرعت شبكه هاي اينترنتي در سال هاي آينده آماده باشيم و سرويس هاي فعلي را ارتقاء دهيم. سرعت 100 مگابيت در ثانيه براي دسترسي به اينترنت حداقل سرعتي است كه در سال هاي آينده به آن نياز داريم.

70 هزار مشترك شركت Virgin Media هم اكنون از خدمات اينترنت با سرعت 50 مگابيت در ثانيه استفاده مي كنند و انتظار مي رود اين رقم در ماه هاي آينده به سرعت افزايش يابد.

متوسط سرعت اينترنت فعلي شركت BT مهم ترين رقيب Virgin Media معادل 20 مگابيت در ثانيه است.
منبع
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
قيمت اينترنت ارزان نشده است؟!
وزير ارتباطات:
بايد مسير قانوني كاهش تعرفه اينترنت طي شود
موضوع در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مطرح شد



وزير ارتباطات درباره زمان اعمال كاهش تعرفه اينترنت در كشور گفت: اين موضوع در حال حاضر در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مطرح شده است و زماني كه مسير قانوني‌اش طي شود، اعلام و اطلاع‌رساني خواهد شد.

رضا تقي‌پور - وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) درباره ميزان كاهش تعرفه اينترنت براي كاربران با بيان اين كه براي اين موضوع مسير و مراحل ديگري نيز وجود دارد كه بايد طي شوند و زماني كه مراحل قانوني آن تكميل شود اعلام خواهد شد، گفت: پيشنهاد كاهش 20 درصدي پهناي باند كه توسط شركت ارتباطات زيرساخت ارائه شد و ميزان تاثير آن در هزينه‌هاي كاربر نهايي، به اين موضوع بستگي دارد كه تركيب هزينه‌ها در حال حاضر به چه صورتي است.

وي ادامه داد:‌ براي اين كه پهناي باندي به دست كاربر برسد، سهم‌هاي مختلفي وجود دارد كه بخشي از آن به زيرساخت مربوط است كه ما سعي كرديم در حوزه زيرساخت كاهش را انجام دهيم.

وزير ارتباطات هم‌چنين درباره تغيير تعرفه مكالمات تلفن ثابت گفت: مخابرات پيشنهادش را به سازمان تنظيم مقررات ارائه داده كه بايد كار كارشناسي برروي آن صورت بگيرد و در دستور كميسيون تنظيم مقررات قرار بگيرد و هرچه كه كميسيون تصميم گرفت ابلاغ مي‌شود.

به گزارش خبرنگار ايسنا تقي‌پور پيش از اين نيز كاهش تعرفه قيمت پهناي باند را به عنوان هديه روز ارتباطات نام برده و گفته بود: ما هديه‌اي را به مجموعه داديم و آن هم اين بود كه هزينه‌هاي پهناي باند اينترنت را به ميزان 20 درصد براي جاهايي كه مستقيما از شركت ارتباطات زيرساخت پهناي باند دريافت مي‌كنند، كاهش داديم و تقريبا همه‌ي اپراتورها پهناي باندشان را از زيرساخت مي‌گيرند.

وي اظهار كرده بود: ارائه‌ي اين تخفيف براي شركت‌هاي ندا به اين مشروط است كه مستنداتي به ما ارائه دهند كه اين تخفيف را براي كاربرانشان ارائه مي‌كنند، يعني هر شركت ندا كه اين تخفيف را براي كاربران نهايي‌اش اعمال و اجرايي كند، مي‌تواند اين تخفيف را از ما بگيرد.

اما محمود خسروي - مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت - نيز درباره كاهش قيمت اينترنت گفته بود: ما درصدد كاهش قيمت اينترنت هستيم و در اين زمينه فعاليت‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم و اگر بخش خصوصي ادعا دارد كه مي‌تواند اينترنت و پهناي باند را ارزان‌تر از شركت ارتباطات زيرساخت وارد كند، بايد به بحث كيفيت آن نيز توجه شود زيرا ما مي‌خواهيم شبكه بهتر، با امكانات و كيفيت بالاتري و درنتيجه امنيت بيش‌تري داشته باشيم و هزينه‌هاي لازم را نيز در اين زمينه انجام مي‌دهيم.

گفتني است؛ وزير ارتباطات در توضيح ميزان افزايش تعرفه تلفن ثابت با بيان اينكه مبلغ 7/44 ريال، قيمت هر پالس تلفن ثابت است گفته بود: اين رقم بر اساس تورم و نوساناتي كه هر ساله شاهد آنيم، بسيار پايين‌تر از قيمت تمام شده براي مخابرات است؛ اين موضوع و اطلاعات مربوط به آن بايد به ما ارسال شود تا بعد از انجام بررسي‌هاي لازم، رقم دقيق را به تصويب برسانيم كه البته اين موضوع در زمينه تلفن ثابت است و بحثي در رابطه با افزايش تعرفه مكالمات تلفن همراه نداريم.

تمام اين اظهارات در حالي است كه اخيرا مسوولان يكي از شركت‌هاي ندا - ارئه كننده سرويس اينترنت پرسرعت - در نشست خبري كه براي اعلام تحولات اساسي در شيوه و قيمت ارائه سرويس‌هاي اين شركت پيرو مباحث مطرح شده درباره كاهش قيمت سرويس‌هاي اينترنت پرسرعت برگزار شد، اعلام كردند كه با اعمال كاهش 20 درصدي اينترنت هزينه اوليه سرويسي كه به مشتري داده مي‌شد، تغيير خاصي نمي‌كند زيرا 70 درصد هزينه‌هاي ديگر ارايه سرويس اين شركت هر سال رو به افزايش است.

------
منظور فرمایشات اخیر جناب ریاست هیات مدیره شاتل جناب شانه ساز زاده هستش:
http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1563043
 

Mazi

* مدیر موبایل و اسمارت فون ها* مدیر پاتوق
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
3 آگوست 2005
نوشته‌ها
10,691
لایک‌ها
10,410
محل سکونت
Tehran
منتظر اينترنت 400 مگابيتي باشيد

دی: ما که فعلا منتظر اینترنت 400 کیلوبایتی هم نمیتونیم باشیم....اون 400 مگابایتی رو انشاالله در جهان اخرت میتونیم بهره ببریم...تو این دنیا که قسمت نیست...!!
 

Soyer

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2010
نوشته‌ها
7
لایک‌ها
0
سرعت اینترنت ما هم 400 هست ولی از نوع میلی - میکرو - نانو :دی
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا