برگزیده های پرشین تولز

اخبار و تازه های اینترنت

وضعیت
موضوع بسته شده است.

P-khakestari

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
4 اکتبر 2007
نوشته‌ها
1,361
لایک‌ها
290
سن
64
فایده نداره 400 مگابیت.
جوابگو نیست.
همون 56k خوبه
 

kia_martan

Registered User
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2009
نوشته‌ها
3,770
لایک‌ها
4,057
منتظر هسيتيم در قرن اينده :))
 

Mr.4

همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 آگوست 2008
نوشته‌ها
1,866
لایک‌ها
526
سن
94
محل سکونت
آسمانها و فراتر از آن
ما خونمون در خونه اقای محموده ما اینترنت 3 گیگ داریم اخه 400 مگ چیه پف
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
اینترنت 400 مگ میخوای چیکار؟
تنت سالم باشه
با همین اینترنت 32 کیلوبایت میشه یه کتاب 500 صفحه ای دانلود کرد
کجای کاری؟!
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شركت ارتباطات زيرساخت تصويب کرد كه ترانزيت ترافيك ارتباطات بين‌الملل از طريق 20 درگاه بين‌الملل انجام شود.:cool:

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود خسروي - مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت - با اعلام اين مطلب گفت: پيشنهاد اوليه براي ترانزيت ترافيك در 20 نقطه بين‌الملل که در مرزهاي آبي و خاكي واقع شده‌اند، تدوين شده است.

وي افزود: تلاش كرديم ارتباطات بين‌الملل سيستماتيك شود، بر همين اساس كميته‌اي تحت عنوان كميته بين‌الملل تشكيل داده‌ايم. يكي از برنامه‌هاي مهم کميته بين‌الملل اين است كه درگاه‌هاي بين‌الملل مشخص و ماتريس ترافيكي آن طراحي شود.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت گفت: در مرحله بعد اين درگاه‌ها را براساس پيش‌بيني ترافيكي از شرق و غرب، شمال و جنوب كشورمان، به يكديگر وصل مي‌كنيم تا با توجه به موقعيت جغرافيايي ارزشمندي كه كشورمان دارد، امكان ترانزيت ارتباطات و كسب درآمد بالا از اين طريق، فراهم شود و اين اقدام مقدمه‌اي براي هاب شدن کشورمان در منطقه است

Multimedia%5Cpics%5C1385%5C8%5CIT%5C166.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
*تشكيل يك اپراتور اختصاصي براي حوزه‌ IT*
قائم مقام وزير ارتباطات در امور فن‌آوري خبر داد:
پروژه در فاز طراحي است
تصميم‌گيري نحوه ورود به كار تا پايان پاييز

قائم مقام وزير ارتباطات در فن‌آوري و امور بين‌الملل گفت: پروژه‌ي داشتن يك اپراتور اختصاصي براي حوزه‌ي فن‌آوري اطلاعات در كشور يكي از موضوعات مهمي است كه آن را پيگيري مي‌كنيم.

دکتر مهدي اخوان بهابادي در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: وزارت ICT در دولت نهم بيش‌تر در توسعه مخابرات و ارتباطات تاكيد داشت و چندان خود را متولي فن‌آوري اطلاعات نمي‌دانست و اين موضوع كاملا مشهود بود كه البته مي‌توان گفت در اين زمينه هم موفق عمل كردند.

وي افزود: در اين زمينه مي‌توان به تعداد مشتركان تلفن همراه و ثابت در ابتداي دولت نهم و انتهاي اين دولت اشاره كرد و ميزان پيشرفت آن را مشاهده و مقايسه كرد؛ اين افزايش به حدي بود كه در حال حاضر در اين حوزه‌ها به حد اشباع رسيديم و مي‌توان گفت در حوزه‌ي تلفن ثابت و همراه متقاضي چنداني باقي نمانده كه نياز به سرمايه‌گذاري سنگيني در اين حوزه داشته باشد.

قائم مقام وزير در فن‌آوري و امور بين‌الملل با بيان اين كه شعار دولت دهم، نخستين دولت الكترونيكي در وزارت ICT بود كه وزير نيز صراحتا چندين بار آن را اعلام كرد، گفت: اولويت ما در وزارتخانه بحث فن‌آوري اطلاعات و امنيت آن و حوزه‌ي فضايي است و به صراحت راجع به حوزه‌ي مخابرات سكوت مي‌شود.

اخوان اضافه كرد: يكي از اهداف برنامه‌ي پنجم توسعه ايجاد 10 ميليون پورت پرسرعت در كشور است كه البته خط 512 كيلو بيت پرسكند، پورت پرسرعت قلمداد شده ولي فرآيندي كه در حال حاضر در وزارتخانه به‌عنوان محوري‌ترين پروژه از نظر حجم، ابعاد و اهميت دنبال مي‌شود اين است كه ما داخل كشور سعي مي‌كنيم اپراتوري را در حوزه IT وارد كنيم.

او ادامه داد: البته اين موضوع در مرحله‌ي مقدماتي است و در وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات در فاز طراحي است و هنوز تصميم‌گيري درباره اين كه اين يكي از پروژه‌هاي قبلي باشد يا به شكل اپراتور چهارم فعاليت كرده و وارد بازار شود، انجام نشده است.

وي گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم تصميم‌گيري درباره اينكه نحوه ورود به كار چگونه خواهد بود؟ يا مجري اين پروژه در بخش خصوصي چه كسي است؟ و موارد و سوالاتي ديگر تا پايان پاييز سال جاري در داخل وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات انجام شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ختصاصي/ براساس مصوبه جديد کميسيون تنظيم مقررات:
اینترنت 20درصد ارزان می‌شود


سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي همچنين جدول تعرفه پهناي باند کشور را نيز تغيير داده است تا تمامي خريداران پهناي باند علاوه بر اينکه به يک ميزان از اين تخفيف‌ها بهره‌مند مي‌شوند:rolleyes:

ایلنا: قيمت اينترنت کشور براساس مصوبه جديد کميسيون تنظيم مقررات 20درصد کاهش مي‌يابد.:D
به گزارش ايلنا، کميسيون تنظيم مقررات در آخرين جلسه اين كميسيون، کاهش 20درصدي تعرفه خريد پهناي باند براي تمامي اپراتورها و شرکت‌هاي ارايه‌دهنده خدمات اينترنتي از شرکت ارتباطات زيرساخت را تصويب کرد.
اين كميسيون همچنين قيمت فروش هر STM1 از سوي شرکت ارتباطات زيرساخت را نيز کاهش داده است به طوري که هر STM1 از اين پس با کاهش قيمت 7 ميليون توماني بايد به ارزش 37ميليون تومان در اختيار متقاضيان قرار داده شود.
سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي همچنين جدول تعرفه پهناي باند کشور را نيز تغيير داده است تا تمامي خريداران پهناي باند علاوه بر اينکه به يک ميزان از اين تخفيف‌ها بهره‌مند مي‌شوند، آن را در تمامي خدمات ارايه شده خود نيز اعمال کنند.
از اين پس قرار است لينک‌هاي STM4 و STM16 نيز که ظرفيت‌هاي بيشتري دارند، به مجموعه لينک‌هاي زيرساخت کشور افزوده شود.
پايان پيام


inter09eg.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مديرعامل شرکت مخابرات:
ايران تا سه سال آينده به شش ميليون پورت اينترنت پرسرعت نياز دارد
اصفهان - مديرعامل شرکت مخابرات ايران گفت: پيش بيني شده تا سه سال آينده شش ميليون پورت اينترنت پرسرعت (ADSL) براي کشور مورد نياز است.

"صابر فيضي" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: شرکت مخابرات ايران در اين راستا واگذاري يک ميليون پورت اينترنت پرسرعت را در اين مدت پيش بيني کرده و تجهيزات مورد نياز امسال خريداري شده است.
وي خاطرنشان کرد: در اين صورت شرکتهاي ندا (PAP) براي واگذاري پنج ميليون پورت ADSL باقيمانده جاي کار دارند و مي توانند از اين فرصت بخوبي استفاده کنند.
وي با اشاره به اينکه شرکت مخابرات ايران درحال مذاکره با شرکتهاي ندا براي تقسيم بندي واگذاري پورت هاي اينترنت پرسرعت درسراسر کشور است، گفت: شرکت هاي مخابرات در استانهايي که شرکت هاي ندا بسيار فعال باشند، وارد اين کار نمي شود.
فيضي تاکيد کرد:شرکت مخابرات براي واگذاري ADSL در استانها محدوديت گذاشته است.
مديرعامل شرکت مخابرات ايران گفت:در پنج سال گذشته پيش بيني شده بود که حدود يک و نيم ميليون پورت اينترنت پرسرعت درکشور واگذار شود درحالي که از اين تعداد 275 هزار پورت متعلق به مخابرات بود، شرکت هاي ندا در اين پنج سال فقط موفق به واگذاري حدود 480 هزار پورت شدند.
وي افزود: شرکت مخابرات درحال مذاکره با شرکت هاي ندا براي چگونگي نصب تجهيزات و تاسيسات مربوط به ADSL و در اختيار قراردادن آنها براي يکديگر است.
به گفته وي،شرکت مخابرات ايران درمورد اينترنت پرسرعت قصد شکستن قيمتها را ندارد بلکه به دنبال عادلانه کردن قيمتهاست تا همه مردم بتوانند از اين بستر ارتباطي ايجاد شده استفاده کنند.
شرکت هاي خصوصي "ندا" (PAP) داراي پروانه ارائه خدمات انتقال داده‌ها از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات هستند که در زمان حاضر بيشتر فعاليت آنها در کشور معطوف به ارايه اينترنت پر سرعت است.
هم اينک 11 شرکت ندا داراي مجوز در کشور فعال است.
Feizi2.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عصر ارتباط:
چرا کاربران اینترنت هزینه مدیریت دولتی را بپردازند؟
مجتبی محمودی - قیمت غیرمنطقی و کیفیت پایین پهنای باند در ایران موضوع جدیدی نیست. اگرچه به تناسب زمان و شرایط، تغییراتی گاه در جهت بهبود و گاه در جهت بدتر شدن به خود دیده اما این تغییرات هیچ گاه نتوانسته رضایت کاربران و ارایه‌دهندگان سرویس را فراهم کند.

همواره این موضوع که قیمت پهنای باند در ایران به مراتب افزون‌تر از کشورهای دیگر است تکرار شده و مستندات آماری بین‌المللی مختلفی نیز در این خصوص منتشر شده؛ چنان که چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس نیز با انتشار گزارش تطبیقی اعلام کرد: «قیمت متوسط یک مگابیت در ثانیه پهنای باند اینترنت در یک ماه در ایران بیش از 10برابر ترکیه و 330 برابر ژاپن است.»

جالب اینکه در همان گزارش قیمت یک مگابیت در ثانیه پهنای باند در ایران معادل «درآمد یک ایرانی در ماه» برآورد شده بود. تنها دلیلی که تاکنون برای بالا بودن غیرمنطقی قیمت پهنای باند اعلام شده این است که شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها عامل توزیع‌کننده عمده پهنای باند در ایران پهنای باند اینترنت را به چند برابر قیمت خریداری شده از خارج در اختیار شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات قرار می‌دهد.

اگر به پاسخ اخیر رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم نگاهی بیاندازید، می‌بینید که تقی‌پور نیز بالا بودن قیمت پهنای باند و در نهایت اینترنت در ایران را پذیرفته اما در جواب به این سوال که «چرا زیرساخت هر STM1 را که حدود 14 هزار دلار (تقریبا معادل 14 میلیون تومان) در فجیره می‌خرد با احتساب هزینه‌های جانبی که شامل هزینه انتقال و فیلترینگ می‌شود با این حال 14 میلیون تومان بیشتر می‌فروشد؟ پاسخ قانع‌کنند‌ه‌ای ارایه نمی‌دهد. این در حالی است که بسیاری بر این اعتقادند که بالابودن قیمت و پایین بودن کیفیت اینترنت در ایران معلول اجبارهای مدیریت دولتی اینترنت است. چنانچه این مدیریت دولتی هزینه‌های سربار و غیرموجه برای کاربران ایجاد کرده و می‌کند.

مهم‌ترین و اولین اجبار مدیریتی موثر در بالا بودن قیمت پهنای باند، غیررقابتی بودن تهیه و تامین و همچنین توزیع کشوری پهنای باند در ایران است که بنا بر ملاحظاتی شرکت زیرساخت تنها متولی دولتی آن به شمار می‌رود و هیچ تامین‌کننده‌ای اجازه خرید و وارد کردن پهنای باند به کشور را ندارد.

حتی چندی پیش در زمان وزارت محمد ******* که یک فراخوان صوری برای این امر منتشر شد، نتیجه‌ای جز یک جنجال بی‌اثر رسانه‌ای در بر نداشت.

دومین اجبار مدیریتی دولتی هزینه‌های سربار انتقال و فیلترینگ است که طبق اعلام خبرگزاری فارس 5 میلیون تومان بابت فیلترینگ برای هر اس‌تی‌ام‌وان و حدود 13 هزار دلار(تقریبا 13 میلیون تومان) برای انتقال در هر اس‌تی‌ام‌وان محاسبه می‌شود.

سومین اجبار مدیریت دولتی، سود شگفت‌آور 14 میلیون تومانی شرکت زیرساخت است که از بابت فروش هر اس‌تی‌ام‌وان به دست می‌آورد.

فارغ از اینکه این اجبارهای مدیریت دولتی که به نظر می‌رسد در پی یک سری ملاحظات به نام امنیتی به وجود آمده تا چه اندازه راهگشا است می‌توان حتی با توجه به همان ملاحظات شرایط رقابتی در بازار پهنای باند کشور به وجود آورد تا هم ادعای دولت برای پیاده‌سازی دولت الکترونیکی به منظور ارایه خدمات الکترونیکی از هر نوعی محقق شود و هم کاربران اینترنت را با قیمت مناسب و معقول استفاده کنند.

ایجاد شرایط رقابتی برای تامین پهنای باند مهم‌ترین اصلی است که می‌تواند غائله بالا بودن قیمت اینترنت در ایران وحتی کیفیت آن را برای همیشه به پایان برساند،تجربه رقابتی کردن بازار تلفن‌همراه ایران نشان داد که می‌توان حتی در بازارهای رقابتی نیز ملاحظات امنیتی، اجتماعی و سیاسی را به اشکال مختلف اعمال کرد هرچند که این شیوه‌ها نیز در نهایت هزینه‌های غیر مستقیمی برای مصرف‌کنندگان در بر دارد اما عملا هزینه اعمال این ملاحظات در شرایط رقابتی به اندازه قابل توجه‌ای کاهش می یابد.

وگرنه این سوال همواره در اذهان وجود خواهد داشت چرا کاربران اینترنت در ایران باید هزینه اجبارهای مدیریت دولتی را بپردازند؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اینترنت ارزان شد/ آغاز اجرای طرح دوره‌ای کاهش قیمت اینترنت
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با کاهش 20 درصدی تعرفه پهنای باند اینترنت موافقت کرد و بر این اساس شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شد که از این پس پهنای باند اینترنت مورد نیاز شرکتهای اینترنتی را 20 درصد ارزانتر از قیمت گذشته محاسبه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، با کاهش 20 درصدی تعرفه پهنای باند برای عرضه کنندگان اینترنت در کشور پیش بینی می شود که قیمت نهایی اینترنت برای کاربران خانگی 8 تا 10 درصد ارزانتر شود.
محمد کرم پور رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید تصویب طرح کاهش قیمت پهنای باند اینترنت در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: این مصوبه تصویب و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز موظف به اجرای آن شد.

وی با بیان اینکه طبق نظر وزیر ارتباطات، قیمت اینترنت به صورت دوره ای کاهش خواهد یافت و این مصوبه پیش درآمدی برای طرح دوره ای کاهش قیمت اینترنت خواهد بود اضافه کرد: در نظر داریم به طور مستمر قیمت اینترنت را کاهش دهیم تا استفاده از آن برای تمامی کاربران مقدور باشد.

وی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان ناظر در فعالیت تمامی اپراتورهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عملکرد شرکتهای اینترنتی برای کاهش قیمت نهایی اینترنت نظارت خواهد داشت.

به گزارش مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت حدود دو ماه قبل پیشنهاد کاهش 20 درصدی قیمت پهنای باند اینترنت را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات داد و در این راستا وزیر ارتباطات اعلام کرده بود چنانچه ارائه دهندگان اینترنت تضمین دهند که کاهش قیمت پهنای باند برای مصرف کننده نهایی ملموس باشد وزارت ارتباطات با این کاهش قیمت موافقت خواهد کرد.

ShowPicture.aspx
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
توسعه اقتصادی در گرو افزایش سرعت اینترنت
سرعت 512 برای کاربران خانگی
به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد:
بازار دیجیتال - در آخرین آماری که کشورهای دنیا را از نظر سرعت اینترنت خانگی مورد مقایسه قرار داده است، کره‌جنوبی دارای بیشترین سرعت اینترنت است، اما ایران در رده 144 دنیا از ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق و پاراگوئه عقب تر است.

نتایج آخرین تست سرعتی که به واسطه وب سایت Speedtest.net صورت گرفته است نیز لیستی جدید حاصل از مقایسه و رتبه‌بندی سرعت اینترنت مصرف‌کنندگان خانگی اینترنت را در سراسر کره زمین ارائه کرده است. بر اساس این لیست کاربران کشور کره جنوبی همچنان خوش اقبال ترین کاربران اینترنت در جهان به شمار مي‌روند و از سرعتی برابر 31/34 مگابیت بر ثانیه استفاده مي‌کنند.با این حال حتی در مجاورت کشورهایی کوچک مانند مالدیو، مالت، قبرس و قطر نیز نمي‌توان نامي ‌از ایران را در این لیست یافت، زیرا از میان 152 کشور بررسی شده ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر 61/0 مگابیت بر ثانیه در رتبه 144 قرار گرفته است.
حالا در کشورهای مختلف دنيا صحبت از اینترنت چند مگابیتی است، اما در ایران هنوز مسوولان وزارت ارتباطات بر سر ارائه اینترنت 128 یا 512 کیلو بیت بر ثانیه‌ای به کاربران خانگی دچار شک و تردید هستند، چرا که تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت 128 کیلو بیت بر ثانیه‌ای را برای کاربران خانگی مناسب مي‌دانست، اما در تازه‌ترین اظهارات خواستار افزایش چهار برابری سرعت اینترنت شده است.
درخواست سرعت چهار برابری اینترنت
در حالی که در محاسبات دیگر، سرعت 128 کیلو بيت بر ثانیه‌ای ملاک آمارها قرار نمي‌گیرد، اما در ایران سال‌ها است که کاربران خانگی از همین سرعت پایین استفاده مي‌کنند و برای استفاده از سرعت بیشتر با محدودیت روبه‌رو هستند. محدودیتی که به گفته مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها به دلیل نظارت بوده است.
اما گویا قرار است تا اواخر شهریور ماه سال‌جاری محدودیت 128 کیلو بیتی برای کاربران خانگی برداشته شود، چرا که وزیر ارتباطات پیشنهاد داده سرعت دسترسی به اینترنت برای کاربران خانگی، 512 کیلو بیت بر ثانیه تعیین شود که این امر نیازمند موافقت نهادهای ذی‌ربط است. تقی‌پور در ادامه اظهار داشته است که طي برنامه پنجم از سوي وزارت ارتباطات پيشنهاد داديم محدوديت سرعت 128 کيلو بيت در ثانيه براي کاربران خانگي حذف و سرعت 512 کيلوبيت در ثانيه به عنوان کف سرعت اينترنت خانگي تعيين شود.
وی همچنین یادآور شده که وزارت ارتباطات تعيين‌کننده محدوديت سرعت اينترنت نيست و نهادهاي فرهنگي در اين خصوص تصميم مي‌گيرند و در اين راستا ما نيز از نظر فني آمادگي براي ارائه اينترنت 512 کيلوبيت در ثانيه در شبکه را ايجاد کرده‌ايم و براي ارائه اين پهناي باند مشکلي نداريم.
وزير ارتباطات در ادامه افزوده است که اين پيشنهاد از سوي وزارت ارتباطات ارائه شده و زماني که نهادهاي مسوول و تصميم‌گيرنده در اين زمينه با اين پيشنهاد موافقت کنند و اين دستور ابلاغ شود، ما نيز اينترنت 512 کيلوبيت در ثانيه را در اختيار کاربران قرار مي‌دهيم.
بر اساس یافته‌های گزارش اطلاعات و ارتباطات برای توسعه 2009 بانک جهانی، به ازای هر 10 درصد افزایش سرعت اتصال به اینترنت، 3/1 درصد افزایش رشد اقتصادی صورت مي‌گیرد. از همین رو دسترسی به اینترنت پرسرعت بنیاداطلاعات برای یک اقتصاد مدرن را تکمیل مي‌کند و باید در طرح‌های توسعه ملی به عنوان یک اولویت لحاظ شود. به باور کارشناسان، دولت‌ها مي‌توانند از طریق سیاست‌ها و ابتکاراتی که رقابت و سرمایه گذاری بخش خصوصی را تشویق مي‌کنند در توسعه دسترسی به اینترنت پرسرعت نقش کلیدی ایفا کنند. به اعتقاد علی اکبر جلالی، پژوهشگر در حوزه آی‌تی، افزایش پهنای باند در تولید دانایی و ایجاد کار و اشتغال مهم بوده و در حال حاضر تنها راه پیشرفت کشور در زمینه آی سی تی، افزایش پهنای باند اینترنتی است. به گفته وی، با افزایش هر 10 درصد پهنای باند اینترنتی در کشورهای توسعه یافته، 1/3 درصد به درآمد ناخالص ملی آنها افزوده مي‌شود. جلالی توسعه اقتصاد فناوری اطلاعات را در جهان امری مهم دانسته و معتقد است، در زمان حاضر 85 درصد اقتصاد و فرهنگ جهان آی تی است. جلالی در ادامه مي‌افزاید:‌ «در حال حاضر ایجاد فرصت تجاری، بهبود کیفیت زندگی، توسعه اقتصادی قابل رقابت، ‌اشتغال، آموزش مادام‌العمر و دسترسی به اطلاعات و خدمات جهانی از جمله توانمندی‌های اینترنت به شمار مي‌روند و این زمانی محقق مي‌شود که شهروندان، به اینترنت با سرعت بالا و پهنای باند مناسب دسترسی داشته باشند.»
یکی دیگر از نکاتی که در استفاده اینترنتی پرسرعت یا همان سرعت 128 کیلوبیتی برای کاربران خانگی جالب توجه به نظر مي‌آید، این است که حتی برخی کاربران از همان سرعت واقعی خریداری شده خود هم نمي‌توانند استفاده کنند و مدام با قطع، وصل و کندی سرعت مواجه هستند.
در این خصوص چندی پیش وزیر ارتباطات در گفت و گویی در پاسخ به این پرسش كه چرا پهنای باند اینترنت 128 كیلوبایتی در كشور آن طور كه باید در اختیار كاربران خانگی قرار نگرفته و به اشتراك‌گذاری پهنای باند میان چند كاربر به افت سرعت و كیفیت اینترنت منجر شده است، گفته بود: طبق سیاست‌های ابلاغ شده هیچ محدودیتی در زمینه اینترنت پرسرعت اعمال نشده و شاید نكته‌ای كه باید به این اشاره كرد كه زمانی كه یك پهنای باند یا یك خط در اختیار یک کاربر قرار می‌گیرد، از نظر اقتصادی در تمام جهان نیز معمول است و به این خاطر كه مشخص نیست كاربران از كل پهنای باند در همه زمان‌ها استفاده می‌كنند، این میزان پهنای باند بین یك تعداد مشخصی به اشتراك گذاشته می‌شود كه این موضوع هم برابر پروانه شركت‌های ندا مجاز اعلام شده است.
تقی‌پور در بیان اینكه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چگونه به وظیفه نظارتی خود بر شركت‌ها اقدام كرده است، گفته بود: یكی از وظایف اصلی سازمان تنظیم روابط بین اپراتورها، ‌خدمت‌گیرندگان و كاربران است؛ اخیرا شركت فن‌آوری اطلاعات این امكان را فراهم كرده كه با نرم‌افزاری كه به‌صورت رایگان در اختیار كاربران قرار داده، بتوانند سرعت ارتباط با اینترنتشان را اندازه بگیرند و اگر استاندارد نباشد، می‌توانند به این سازمان شكایت كنند.
کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت
بحث بر سر برداشتن محدودیت اینترنت پرسرعت تنها معضل این حوزه نیست، چراکه کاهش قیمت این سرویس در کشور نیز یکی دیگر از مشکلات و وعده‌هایی است که پیوسته از زبان مسوولان مختلف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح مي‌شود که تاکنون، اما به نتیجه قابل توجهی نرسیده است. اما به تازگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور خبر از کاهش 20 درصدی قيمت اینترنت داده است، هر چند که از این میزان تنها 8 درصد نصیب کاربران نهایی اینترنت مي‌شود.
کميسيون تنظيم مقررات در يکي از تازه‌ترين اقدامات خود کاهش 20 درصدي تعرفه خريد پهناي باند براي تمامي اپراتورها و شرکت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي از شرکت ارتباطات زيرساخت را تصويب کرد.
درحالي که موضوع کاهش قيمت اينترنت پيش از اين نيز بارها مطرح و در مواردي اجرا نيز شده بود، اما تنها شرکت‌ها و اپراتورها از آن بهره‌مند شده و کاربران نهايي اينترنت کشور از آن نصيبي نبرده بودند که به همين دليل اين‌بار کميسيون تنظيم مقررات بر اعمال اين کاهش تعرفه در هزينه‌هاي خريد کاربران نهايي نيز تاکيد کرده است.
بدين ترتيب مطابق آنچه که شرکت ارتباطات زيرساخت و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تخمين زده‌اند، کاهش 20 درصدي تعرفه پهناي باند بايد موجب کاهش هشت درصدي تعرفه سرويس‌‌هاي اينترنتي ارائه‌شده به کاربران نيز شود.
براساس گزارش‌های منتشر شده، موضوع کاهش 20 درصدي قيمت اينترنت پيش از اين از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي بررسي و جزئيات هزينه و درآمدهاي آن نيز محاسبه شده بود و پيش‌بيني مي‌شد قيمت اينترنت کشور در مجموع 40 درصد کاهش يابد، اما در نهايت کميسيون تنظيم مقررات به کاهش 20 درصدي اين تعرفه راي داد.
اما در نشستی که هفته گذشته پیرو مباحث مطرح شده درباره کاهش قیمت سرویس‌های اینترنتی برگزار شد، اکثر فعالان شرکت‌های ندا یا همان pap بر این باورند که با اعمال کاهش 20 درصدی اینترنت هزینه اولیه سرویسی که به مشتری داده مي‌شود تغییر خاصی نمي‌کند، زیرا 70 درصد هزینه‌های دیگر ارائه سرویس این شرکت‌ها هر سال روبه افزایش است.
در این نشست شانه‌ساززاده،‌ رييس هيات مديره يك شركت ندا، يكي از معضلات مهم را ساختار قيمت‌گذاري رگولاتوري براي شركت‌هاي ندا عنوان كرده و اظهار داشته بود که قيمت تمام شده اينترنت در روستاهاي ما كه قدرت خريد پايين‌تري دارند، هنگام سرويس‌دهي به آنها بسيار گران‌تر از مراكز ما در تهران است، زيرا هزينه انتقال پهناي باند به روستاها بسيار گران تمام مي‌شود.
وي با بيان اينكه چند ماهي است با کمک شرکت زيرساخت، انتقال عرض باند به استان‌ها راحت‌تر از قبل شده است، مي‌افزاید: بحثي كه اين روزها روي آن مانور داده مي‌شود، موضوع 20 درصد كاهش قيمت اينترنت است و به همين دليل همه انتظار دارند كه به همان ميزان هم قيمت تمام شده DSL براي كاربران كاهش يابد، درصورتي كه در تركيب هزينه‌هاي ما سهم اينترنت حدود 30 درصد از هزينه‌هاي ما را شامل مي‌شود و 70 درصد بقيه هزينه‌هاي ديگر ما مثل آبونمان مخابرات، اجاره فضا در مخابرات، برق، حقوق نيروي انساني، استهلاك تجهيزات و مواردي از اين قبيل است.شانه‌ساززاده در ادامه تصریح مي‌کند که طبيعي است كه ما نمي‌توانيم كاهش 20 درصدي داشته باشيم و از طرفي ما بارها به رگولاتوري گفتيم كه اگر آنها هزينه انتقال را كاهش دهند، ما نيز به همان اندازه مي‌توانيم عرض باند را افزايش دهيم.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بر اساس تازه‌ترین گزارش سالانه از وضعیت «اقتصاد دیجیتال» در بزرگ‌ترین کشورهای دنیا و کاربرد اینترنت در تجارت در این کشورها، جمهوری اسلامی ایران در میان ۷۰ کشور با یک درجه سقوط نسبت به سال گذشته در مقام ۶۹ قرار گرفته است.

سازمان «اکونومیست اینتلی‌جنس یونیت» در گزارشی با عنوان «رتبه‌بندی اقتصاد دیجیتال ۲۰۱۰» اشاره می‌کند که ایران با کسب امتیاز ۳.۲۴ از ۱۰ امتیاز در مقام ۶۹ قرار گرفته است.

رتبه‌بندی اقتصاد دیجیتال توانایی کشورها در جذب تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات و استفاده از آنها در راه رسیدن به منافع اقتصادی و اجتماعی را نشان می‌دهد.


در گزارش سال ۲۰۰۹ این سازمان، ایران با امتیاز ۳.۴۳ از ۱۰ امتیاز در مقام ۶۸ قرار داشت که با این حساب ایران در سال ۲۰۱۰ یک پله سقوط کرده است.

در تازه‌ترین گزارش «اقتصاد دیجیتال» متعلق به سال ۲۰۱۰ تنها یک کشور است که پس از جمهوری اسلامی قرار دارد:‌ آذربایجان با کسب ۳ امتیاز در مقام ۷۰ جدول قرار دارد.

از جمله کشورهایی که در سال ۲۰۱۰ از نظر کاربرد اینترنت در اقتصاد مقامی بهتر از ایران کسب کرده‌اند می‌توان به الجزایر، قزاقستان،‌ پاکستان، سری‌لانکا، ترینیداد و توباگو، رومانی و بلغارستان اشاره کرد.

این گزارش حاکی از آن است که کشورهای پیشرو در زمینه استفاده از تکنولوژی ارتباطات در تجارت دو کشور سوئد و دانمارک هستند: سوئد با نزدیک به هشت و نیم امتیاز در مقام اول و دانمارک با زیر هشت و نیم امتیاز در مقام دوم قرار گرفته است.

به طور کلی، بر اساس تازه‌ترین گزارش از اقتصاد دیجیتال، کشورهای اسکاندیناوی از نظر استفاده از موبایل و اینترنت در تجارت و اقتصاد از بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا پیش افتاده‌اند: چهار کشور سوئد، دانمارک، فنلاند و نروژ در میان شش کشور اول دنیا قرار گرفته‌اند.

گروه تحلیل‌گران سازمان « اکونومیست اینتلی‌جنس یونیت» برای ارزیابی هر کشور حاضر در این جدول صد معیار مجزا و مشخص، کمی و کیفی، را در نظر گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به کیفیت پهنای باند اینترنتی و میزان در دسترس بودن تلفن موبایل در کشورها اشاره کرد.

به این ترتیب هر چه میزان کیفیت پهنای باند اینترنت در کشورها بیشتر باشد و تلفن موبایل بیشتر در دسترس باشد، رتبه کشورها بهتر خواهد شد.

این در حالی است که شبکه‌های اینترنت و موبایل در ایران به‌ویژه در سال گذشته و به دنبال آغاز اعتراضات مردم به نتیجه انتخابات با قطعی یا محدودیت شدید مواجه بوده است.

آن طور که در این گزارش سالانه آمده است، «وقتی کشوری از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برای انجام هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی خود بهره می‌گیرد، اقتصاد آن کشور شفاف‌تر و کاراتر می‌شود».

در گزارش « رتبه‌بندی اقتصاد دیجیتال ۲۰۱۰»، آمریکا رتبه سوم، کانادا یازدهم، بریتانیا چهاردهم، آلمان هجدهم و فرانسه بیستم را دارد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دولت فنلاند اعلام کرد که از روز پنج‌شنبه، دهم تیرماه، «دسترسی به اینترنت پرسرعت» جزء حقوق قانونی شهروندان این کشور خواهد بود.

فنلاند اولین کشور در جهان است که دسترسی به اینترنت پرسرعت را به عنوان یکی از حقوق شهروندی به تصویب می‌رساند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، دولت فنلاند روز پنج‌شنبه، دهم تیرماه، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که به موجب این قانون، اداره مخابرات این کشور موظف است به ازای قیمتی قابل قبول اینترنت پرسرعت را در دسترس تمامی شهروندان این کشور قرار دهد.

سووی لیندن، وزیر ارتباطات کشور فنلاند، نیز در این زمینه گفت: «از هم‌اکنون، برخورداری از خدمات اینترنت پرسرعت با قیمت مناسب، جزء حقوق اولیه تمامی شهروندان فنلاند به حساب خواهد آمد.»

به موجب این قانون جدید که از آن تحت عنوان «تعهد خدمات فراگیر» یاد می‌شود، دسترسی به اینترنت پرسرعت در کنار خدمات پستی و تلفن، جزء خدمات اولیه این کشور محسوب خواهد شد و شهروندان فنلاندی با پرداخت ماهیانه مبلغی در حدود ۳۵ یورو به این سرویس دسترسی خواهند یافت.

اداره ناظر بر ارتباطات و مخابرات کشور فنلاند به منظور اجرای این طرح، ۲۶ شرکت مخابراتی را در نقاط مختلف کشور مستقر کرده است.

لارا فیکونین، مشاور قانون‌گذاری وزارت ارتباطات این کشور، در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرده بود که ۹۵ درصد از شهروندان فنلاندی به اینترنت دسترسی دارند.

بر طبق آمار منتشر شده توسط سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در دسامبر ۲۰۰۹، گستردگی اینترنت پرسرعت در فنلاند ۲۶.۷ درصد ارزیابی شده است. این در حالی است که گستردگی اینترنت پرسرعت در ایالات متحده ۲۶.۴ درصد گزارش شده و هلند و دانمارک با ۳۷.۱ درصد مقام اول را در این حوزه دارا هستند.

همچنین بر طبق گزارش اتحادیه اروپا که در نوامبر گذشته منتشر شد، تا ماه ژوئیه سال گذشته، ۲۴ درصد از ساکنین کشورهای اتحادیه اروپا به اینترنت دسترسی داشتند.

کشور فنلاند که بنیان‌گذاری شرکت نوکیا را به عنوان یکی از غول‌های حوزه مخابرات در پرونده فعالیت‌های خود در زمینه ارتباطات دارد، از پیشروترین کشور‌ها در امور مخابراتی محسوب می‌شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نسل آتي اينترنت 1000 برابر سريع‌تر مي‌شود

خبرگزاري فارس: محققان دانشگاه MIT موفق به ارايه فناوري جديدي شده‌اند كه نسل آتي اينترنت را 100 تا 1000 برابر سريع‌تر از اينترنت امروزي به دست كاربران مي‌رسد و اين امكان را فراهم مي‌كند تا با پرداخت هزينه‌هاي بسيار ارزان، به سرويس‌هاي پرسرعت اطلاعاتي دسترسي داشت.

به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، "وينسنت چان " از اساتيد علوم رايانه و الكتريك در دانشگاه MIT كه مديريت گروه تحقيقاتي سازنده اين فناوري را برعهده داشت، توضيح داد كه دسترسي به نسل آتي اينترنت با اين سرعت باورنكردني از طريق روترهاي مخصوصي حاصل مي‌شود كه ترافيك اينترنتي را كنترل و هدايت مي‌كنند.
چان اظهار داشت كه جايگزين كردن سيگنال‌هاي الكتريكي در روترها با سيگنال‌هاي سريع‌تر نوري باعث خواهد شد تا سرعت اينترنت 100 تا 1000 برابر سريع‌تر شود و در عين حال ميزان مصرف انرژي توسط كاربران را پايين مي‌آورد.
به گفته چان، آن دسته از كاربراني كه اين روزها براي بارگذاري يك فايل اينترنتي با حجم 100 مگابايت مشكل فراوان دارند، در آينده با اينترنت 100 برابر سريع‌تر از مدل امروزي به راحتي مي‌توانند يك فايل 10 گيگابايتي را بدون هر گونه مشكلي در اينترنت ارسال كنند.
وي گفت: ما به آينده دنياي فناوري نگاه مي‌كنيم كه در آن پردازنده‌هاي رايانه‌اي سرعت بسيار بيشتري دارند كه بايد متناسب با آن‌ها، سرعت اينترنت را افزايش دهيم. وقتي ما پردازنده‌هاي سريع‌تر را در اختيار داريم، نياز كاربران براي دسترسي به اينترنت با سرعت بالاتر نيز افزايش ميابد. اما سوال مطرح شده در اين زمينه اين است كه آيا اين پردازنده‌هاي جديد و ابزارهاي قدرتمند آن‌ها مي‌توانند از اينترنت پرسرعت آتي پشتيباني كنند؟
 

dead_chatter

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
3
1000 برابر چی آخه؟! 1000 برابر اون 100 مگی که تو اروپا و ژاپن میدن یا 1000 برابر اینجا؟!
با SSD هم نمیشه یه همچین سرعتی رو داشت تو کپی پیست معمولی آخه! :D
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رضا تقی پور علت این امر را خصوصی بودن شرکت مخابرات اعلام کرد و افزود: اگر درخواست تغییر تعرفه ها وجود داشته باشد، طبق روال اداری در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می شود و به سایر عوامل ارتباط ندارد.
وی همچنین تأکید کرد: مسئولان مخابرات در قبال مردم پاسخگو هستند و خصوصی شدن این دستگاه، تعهدات این شرکت را در زمینه های مختلف از جمله در بحث ودیعه مشتریان نقض نمی کند.
وزیر ارتباطات درباره اختلالات اینترنتی هم گفت: برخی تغییرات شبکه و کابل برگردان، بازسازی و نوسازی تجهیزات از جمله مسائلی است که باعث قطع موقت یا کندی سرعت اینترنت می شود
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
توصيه رييس پليس مبارزه با جرايم رايانه اي به شهروندان:
2010%5C7%5C4%5Cimg634138485314531250.jpg

اطلاعات شخصي خود را در سيستم هاي رايانه اي ذخيره نکنيد
تهران - رييس پليس مبارزه با جعل، کلاهبرداري و جرايم رايانه‌اي از شهروندان خواست با توجه به دگرگون شدن شکل جرايم ، از ذخيره اطلاعات شخصي خود در سيستم هاي رايانه اي خودداري کنند.

سرهنگ "مهرداد اميدي "‌روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: جرايم سنتي با شکل نوين در حال ظهور هستند.
وي بسياري از هتک حرمت ها را به واسطه حفظ اطلاعات در سيستم هاي رايانه اي و فضاي مجازي اعلام کرد و گفت: ذخيره کردن اطلاعات بسيار محرمانه در اينترنت موجب بروز بسياري از مشکلات شده است.
رييس پليس مبارزه با جعل، کلاهبرداري و جرايم رايانه اي، ميزان کشف جرايم رايانه اي در ايران را 69 درصد بيان کرد و گفت: اين ميزان کشف با توجه به اينکه ميزان کشف اين جرايم در تمام دنيا پايين است، آمار قابل قبول و مطلوبي است.
وي در مورد اشراف پليس جرايم رايانه اي در فضاي مجازي گفت: همانگونه که پليس در تمامي فضاي واقعي تعيين کننده نيست، در فضاي مجازي نيز نمي توان ادعا کرد که ميزان احاطه پليس بالا باشد .
اميدي خاطر نشان کرد در فضاي سايبري با مشکلات زيادي مواجه هستيم اما براي افزايش ميزان تاثير گذاري، لازم است سازمانهاي مختلف و مرتبط، به ايفاي نقش بپردازند.
رييس پليس مبارزه با جعل، کلاهبرداري و جرايم رايانه‌اي آگاهي گفت: مشارکت سازمانها و بخش هاي مختلف ذيربط در بخش سايبر براي ايجاد فضاي امن در جامعه تاثير گذار خواهد بود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
wh120-3.jpg

استفاده از اينترنت بي‌سيم طي سال گذشته هشت درصد رشد كرد و 59 درصد از بزرگ‌سالان آمريكايي اكنون به‌طور مرتب از دستگاه‌هاي بي‌سيم براي دسترسي به وب استفاده مي‌كنند.

به گزارش سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، بر اساس آمار بررسي جديد مركز پژوهشي پيو كه دو هزار و 252 نفر را در مورد عادت‌هاي آنلاين روزانه و نحوه دسترسي به اينترنت مورد نظرسنجي قرار داده، 47 درصد از افراد مورد بررسي از يك لپ‌تاپ با اتصال واي‌فاي براي آنلاين شدن استفاده مي‌كنند كه نسبت به 39 درصد در سال گذشته، افزايش يافته‌اند.

40 درصد نيز از اينترنت از طريق تلفن همراه استفاده مي‌كنند و 47 درصد افراد مورد بررسي به‌طور مرتب از هر دوي گوشي تلفن همراه و لپ‌تاپ براي مراجعه به اينترنت بهره مي‌گيرند.

طبق اين بررسي، 43 درصد از افراد مورد نظرسنجي اظهار كرده‌اند با يك لپ‌تاپ يا تلفن همراه در طول روز به دفعات به اينترنت دسترسي يافته‌اند و 12 درصد نيز تنها يك بار در روز به فضاي آنلاين دسترسي داشته‌اند.

شايد به لطف محبوبيت تلفن‌هاي هوشمندي مانند آيفون اپل و پلتفرم آندرويد گوگل، دسترسي بي‌سيم به اينترنت براي اهداف سرگرمي و تفريحي رشد مي‌كند چراكه اكثر افراد مورد بررسي (76 درصد) اظهار كرده‌اند از دستگاه‌هاي بي‌سيم‌شان براي گرفتن عكس و 54 درصد براي ارسال عكس يا ويديو به شخص ديگري استفاده كرده‌اند.

پيام كوتاه نيز هم‌چنان محبوب باقي مانده است، به طوري كه طبق يافته‌هاي اين بررسي، 72 درصد به‌طور مرتب از پيامك استفاده مي‌كنند، در حالي كه تنها 34 درصد افراد از دستگاه بي‌سيم خود براي ارسال يا دريافت اي‌ميل استفاده مي‌كنند.

هم‌چنين با وجود محبوبيت فيس بوك تنها 23 درصد از دستگاه خود براي دسترسي به اين شبكه اجتماعي استفاده مي‌كنند و تنها 10 درصد از تلفن خود براي ارسال يا دريافت پيام در سرويس‌هايي مانند توييتر بهره مي‌گيرند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
تهران:۱۱:۴۶ , ۱۳۸۹/۰۴/۲۳
یکشنبه هفته آینده ؛
تقی پور سر سفره صبحانه بخش خصوصی می‌نشیند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکشنبه هفته آینده به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران می رود تا سر سفره صبحانه بخش خصوصی بنشیند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار است یکشنبه هفته آینده سر سفره "صبحانه با مسئولان" اتاق تهران نشسته و رو در رو با فعالان اقتصادی به مذاکره و گفت وگو بنشیند.

این برای نخستین بار است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پارلمان بخش خصوصی حاضر می شود و فعالان اقتصادی می توانند به طور مستقیم و بی واسطه با شخص نخست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار داشته باشند.

در این نشست علاوه بر اعضای هیئت نمایندگان اتاق تهران، برخی از فعالان حوزه ارتباطات و آی تی نیز حضور خواهند داشت.

از جمله مباحثی که قرار است در این نشست مطرح شود دل نگرانی فعالان اقتصادی در زمینه زیرساختهای تجارت الکترونیک است. همچنین قرار بود فردای نشست صبحانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالان اقتصادی در صبحانه ای دیگر میزبان وزیر جهاد کشاورزی باشند که این دیدار از سوی صادق خلیلیان به نشستی دیگر موکول شد.

آن گونه که دبیر کل اتاق تهران چندی پیش خبر داده بود، در سالجاری دیگر وزرای مرتبط با اقتصاد به اتاق تهران می آیند.

به گفته محمدمهدی راسخ، دعوت نامه رسمی برای وزرای نفت، بهداشت، اقتصاد، مسکن، رفاه و تامین اجتماعی، نیرو، راه و ترابری و کار و اموراجتماعی ارسال شده و فعالان اقتصادی منتظر حضور نفرات نخست این وزارتخانه ها در جمع خود هستند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ضريب نفوذ اينترنت در استان تهران 16/4 درصد است
تهران - استان تهران با داشتن دو ميليون و 294 هزار کاربر اينترنتي و دستيابي به ضريب نفوذ 16/4 درصد، برخوردارترين استان کشور در زمينه دسترسي به اينترنت است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا و براساس اطلاعات ارايه شده از سوي مرکز مديريت توسعه ملي اينترنت (متما) وابسته به وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ، بيشتر کاربران اينترنت در تهران از طريق اتصال تلفني ( Dialup) به اينترنت دسترسي دارند.
بر اساس اين گزارش، يک ميليون و 590 هزار کاربر از طريق خط تلفن (Dialup) و 274 هزار نفر به طريق ADSL و سه هزار و 598 نفر به شيوه ارتباط بي‌سيم (Wireless) به اينترنت دسترسي دارند.
متما همچنين در مورد تعداد کاربران برحسب جنسيت نيز اعلام کرد بر اين اساس تعداد کاربران مرد در استان تهران يک ميليون و 254 هزار نفر و تعداد کاربران زن را يک ميليون و 42 هزار نفر است.
مرکز مديريت توسعه ملي اينترنت ( متما) ضريب نفوذ اينترنت خانوار در تهران را 35 درصد اعلام کرده است.
براساس اطلاعات اين مرکز ضريب نفوذ اينترنت استان تهران از متوسط کشوري که 11/1 درصد عنوان شده، بالاتر است.
تعداد کل کاربران اينترنت در ايران هفت ميليون و 955 هزار کاربر است و استان سيستان و بلوچستان با داشتن 86 هزار و 547 کاربر و ضريب نفوذ 3/3 درصد کم برخوردارترين استان کشور در استفاده از اينترنت به شمار مي‌آيد.
اقتصام ** 1579 ** 1574
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا