برگزیده های پرشین تولز

اخبار IT در پرشین تولز

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
عرضه وصله مایکروسافت برای Warcraft

یک گزارش جدید نشان می‌دهد، کلیه دوستداران بازی محبوب World of Warcraft توسط هکرها محاصره شده‌اند.

این مشکل توسط یک حفره در سیستم‌عامل ویندوز ایجاد شده از ماه مارس شناسایی شده است و به سوءاستفاده‌‌گران اینترنتی امکان می‌دهد از طریق سایت‌های اینترنتی آلوده وارد کامپیوترهای شخصی کاربران شوند.

افرادی که بازی Warcraft را انجام می‌دهند می‌توانند یکی از طعمه‌های اصلی هکرها باشند، زیرا حساب‌های الکترونیکی این افراد معمولا حامل مبالغ زیاد پول می‌شود.

شرکت مایکروسافت که در روزهای اول این حفره را تایید نمی‌کرد، هم‌اکنون یک وصله امنیتی روانه بازار کرده تا کاربران با نصب آن بتوانند از ورود هکرها به داخل کامپیوتر شخصی خود جلوگیری کنند.

شرکت‌های امنیتی هم‌اکنون تعداد زیادی از سایت‌های اینترنتی را شناسایی کرده‌اند که شامل کدهایی برای دست‌یابی به کامپیوتر شخصی کاربران از طریق این حفره می‌شود.

گفته می‌شود برخی سایت‌ها با هدف دست‌یابی به کامپیوتر شخصی کاربران از طریق این حفره ساخته شده‌اند.
این در حالی است که برخی دیگر از آن‌ها به این کدها آلوده شده‌اند و فعالیت‌های دیگری را نیز انجام می‌دهند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
سرعت نسل جديد پردازنده‌هاي "پنرين" ‪ ۴۰‬درصد افزايش يافت

شركت "اينتل" اعلام كرد نسل جديد پردازنده‌هاي اين شركت به نام "پنرين"(‪ (Penryn‬كه تا پايان سال ميلادي جاري به بازار عرضه مي‌شوند، حدود ‪ ۴۰‬درصد سريعتر از بهترين پردازنده‌هاي فعلي "اينتل" خواهند بود.

به گزارش خبرگزاري رويترز، شركت "اينتل" هم‌اكنون بزرگترين سازنده ريزتراشه‌ها در جهان است و نزديك به ‪ ۷۵‬درصد از تمامي رايانه‌هاي جهان از پردازنده‌هاي توليدي اين شركت براي تامين توان محاسباتي خود استفاده مي‌كنند. اين شركت هم‌اكنون اعلام كرده‌است نسل جديد تراشه‌هاي اين شركت به نام "پنرين" كه بر اساس معماري ‪ ۴۵‬نانومتري ساخته مي‌شوند، در مقايسه با تراشه‌هاي ‪ ۶۵‬نانومتري فعلي همين شركت به ميزان ‪ ۴۰‬درصد از سرعت محاسباتي بالاتري برخوردارند.

"پتريك گلسينگر" يكي از مديران بلندپايه "اينتل" اعلام كرد تراشه‌هاي "پنرين" در هنگام نياز به توان محاسباتي بالا مثلا در بازي‌هاي رايانه‌اي پيشرفته و يا كاربردهاي گرافيكي، داراي كارايي بسيار بالاتري هستند.

تراشه‌هاي "پنرين" نخستين تراشه‌هاي ‪ ۴۵‬نانومتري جهان خواهند بود كه به توليد انبوه مي‌رسند. اين تراشه‌ها چهارهسته‌اي هستند و تا پايان سال ميلادي جاري به بازار جهاني عرضه مي‌شوند.

شركت "اينتل" همچنين اعلام كرده‌است در سال ‪ ۲۰۰۸‬نيز خانواده ديگري از پردازنده‌هاي رايانه‌اي به نام "نهالم"(‪ (Nehalem‬را با هشت هسته مجزا به بازار داده و جايگزين پردازنده‌هاي "پنرين" مي‌كند.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
یاهو بزرگترین بانک اطلاعات Lriycs موسیقی را راه اندازی می کند

یاهو با راه‌اندازی پایگاه متون موسیقی (Lyrics) و توسعه‌ی بخش موسیقی آنلاین خود، درصدد جلب كاربران بیش‌تر است.

یاهو با افزودن فایل‌های موسیقی متن، بخش موسیقی آنلاین خود را توسعه می‌دهد و به جلب كاربرانی امیدوار است كه در جست وجوی منبع معتبری نسبت به سایت‌هایی هستند كه متن موسیقی‌های دارای كپی‌رایت را بدون اجازه صاحب آن منتشر می‌كنند.

با راه‌اندازی این سرویس رایگان، از سوی یاهو، بزرگ‌ترین پایگاه فایل‌های متن موسیقی دارای حق قانونی در اینترنت ایجاد می‌شود.

بر اساس این گزارش، سال‌هاست متن آهنگ‌ها در دیگر وب سایت‌ها موجود است اما اغلب آن‌ها با شكستن قانون بدون اجازه‌ی ناشران و نویسندگان آهنگ‌ها به این سایت‌ها ارسال شده‌اند و معتبر نبودن منبع ارسال آن‌ها احتمال نادرست بودن آن‌ها را افزایش داده، اما یاهو تحت توافق نامه لیسانس در این زمینه فعالیت كرده و صاحبان كپی رایت را در درآمدی كه از محل نمایش آگهی‌ها در كنار متون آهنگ كسب می‌كند، سهیم می‌كند.

پایگاه داده‌های یاهو، 400 هزار متن موسیقی از نه هزار هنرمند مختلف را گردآوری كرده و 100 ناشر موسیقی در توزیع آن‌ها با یاهو همكاری می‌كنند.

یاهو امیدوار است كه این سرویس جدید میزان ترافیك سرویس موسیقی‌اش را كه پیش از این نیز در اینترنت بسیار محبوب بوده، افزایش دهد.

بر اساس گزارش دیگری درباره‌ی یاهو، دادگاهی در چین یاهوی چینی را بر اساس شكواییه‌ای در مورد نقض كپی‌رایت كه توسط شركت‌های عضو IFIP - فدراسیون بین‌المللی صنعت فونوگرافیك - بر علیه این سایت تنظیم شده بود، محكوم كرده و آن را به پرداخت 27 هزار دلار به عنوان خسارت جریمه و به برداشتن لینك‌های غیر قانونی در سایت‌های دانلود رایگان مجبور كرد.

به گفته‌ی سخنگوی IFPI كه معرف منافع 1400 شركت از اعضای صنعت موسیقی در بیش از 70 كشور جهان است، این فدراسیون یاهوی چینی را متهم كرده بود كه آهنگ‌های دارای كپی رایت متعلق به اعضای IFPI را بدون اجازه برای دانلود عرضه كرده است.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
نسخه های RC1 ، Beta و RC2 ویندوز ویستا 10 خرداد غیر فعال می شوند

در تاریخ 18 ماه می، تمامی سیستم عامل های ویندوز ویستا نگارش RC1 ، Beta 2 و RC2 با نمایش هشداری به استفاده کنندگان خود اعلام می کنند که در تاریخ 31 می غیر فعال خواهند شد. به همین دلیل به کاربران توصیه می شود ضمن تهیه پشتیبان از فایل های ضروری خود، سیستم عامل ویندوز ویستا را به نسخه نهایی ارتقاء دهند.

همچنین از تاریخ 1 ژوئن تا 28 ماه آگوست مشتریانی که از نسخه های Pre Release ویندوز ویستا استفاده می کنند اجازه خواهند یافت برای مدت زمان 2 ساعت به ویندوز خود وارد شده و اطلاعات مورد نیاز را بازیابی نمایند. پس از 2 ساعت استفاده، سیستم بصورت خودکار و بدون آنکه هشداری دهد ریست شده و دیگر فرصتی برای بازیابی اطلاعات وجود نخواهد داشت.

درصورتیکه کاربران بخواهند سیستم عامل خود را به یکی از نسخه های نهایی ویندوز ویستا ارتقاء دهند، هزینه های مربوطه باید کاملآ پرداخت شود و پس آن ویندوز ویستا از ابتدا نصب گردد. همانطور که می دانید امکان بازگشت به ویندوز XP نیز وجود نخواهد داشت.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
شمار مقالات ویكی‌پدیای فارسی كه كار خود را از ابتدای سال 2004 میلادی آغاز كرده است، از مرز 20 هزار گذشت و در رتبه 41 ویكی‌‌پدیاها قرار گرفت.

تعداد كاربران ثبت نام كرده ویكی‌پدیای فارسی 44 هزار است كه از این رقم تنها كمتر از 100 كاربر فعال هستند. تا امروز نزدیك به 600 هزار ویرایش در ویكی‌پدیای فارسی برای مقالات مختلف انجام شده است كه این تعداد برای بزرگ‌ترین ویكی‌پدیا موجود (انگلیسی) نزدیك به 130 میلیون ویرایش است.

تعداد مقالات ویكی انگلیسی 1 میلیون و 700 هزار است و پس از آن ویكی‌پیدیای آلمانی قرار دارد كه تعداد مقالات آن 574 هزار است. از ویكی‌پیدیاهای بزرگ دیگر می‌توان به ویكی‌پدیای فرانسوی (480 هزار مقاله)، لهستانی (371 هزار مقاله) و ژاپنی (358 هزار مقاله) اشاره كرد.

هلندی، ایتالیایی، پرتقالی، اسپانیایی، سوئدی، روسی، چینی، فنلاندی و نروژی زبان های دیگری هستند كه تعداد مقالات آنها بیش از 100 هزار است. پس از آن نوبت به ویكی‌های بیش از 50 هزار مقاله می‌رسد كه شامل زبان‌هایی نظیر اسپرانتو، تركی، اسلواكی، چكی و ... است.

زبان عبری نیز بیش از 56 هزار مقاله دارد. زبان عربی با 28 هزار مقاله در رتبه 35، یونانی در رتبه 38 با 21 هزار مقاله و فارسی با 20 هزار مقاله در رتبه 41 قرار دارد. زبان های مالایی، ویتنامی، بوسنیایی، بنگالی، گرجی، لاتین و هندی از دیگر زبان هایی هستند كه پس از فارسی قرار دارند. به طور كلی ویكی‌پدیا دارای 250 گونه زبان ملل دنیا و بیش از 6 میلیون مقاله است.

هر كس می‌تواند در ویكی‌پیدیا ویرایش كند و این نكته شاید برای بسیاری باورناپذیر باشد. اما در عمل این اتفاق افتاده است و ویكی‌پدیای انگلیسی امروز برای كسانی كه به آن مراجعه می‌كنند مرجعی قابل اعتماد است. تنها برخی مقالات جنجال‌برانگیز (نظیر زندگی‌نامه شخصیت‌های سیاسی اگر با حمله خرابكاران مواجه شود) محدودیت ویرایش دارند، در باقی موارد هر كس كه فكر می‌كند نكته‌ای در فلان مقاله نادرست آمده است درجا می‌تواند متن را ویرایش و آن نكته را صحیح كند. ویكی‌پیدیای فارسی نیز حاصل تلاش شبانه‌روزی كاربران آن در ایران و كشورهای دیگر است.

>مشاهده: صفحه ویكی‌پدیای فارسی
>منبع خبر: فارس
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
سرورهای مایکروسافت در خطر

مایکروسافت در باره وجود یک آسیب‌پذیری روز صفر در محصولات سرور خود هشدار داد. این آسیب‌پذیری به هکرها اجازه می‌دهد تا ترافیک وب را نه تنها به یک کاربر بلکه به همه کاربران در یک شرکت یا مؤسسه معطوف نماید.

بر پابه خبر مایکروسافت، این شرکت هم اکنون سرگرم بررسی شمار محدودی از اکسپلویت‌های گزارش شده با بهره‌گیری از این آسیب‌پذیری در Domain Name System (DNS) Server Service می‌باشد.
این باگ می‌تواند سرورهایی را که از Windows 2000 Server SP4 ، Windows Server 2003 SP 1 و Windows Server 2003 SP2 استفاده می کنند، تحت تأثیر قرار دهد.

از سوی دیگر, گزارش شده است ویندوز ویستا، ویرایش Professional ویندوز 2000 SP4 و ویندوز اکس‌پی SP2 دارای این کد معیوب نیستند و به همین علت در برابر اکسپلویت بادشده، ایمن هستند.

آمول سرویت (Amol Sarewate) مدیر آزمایشگاه آسیب‌پذیری در شرکت امنیتی Qualys این باگ را «تقریبا ً خطرناک» توصیف کرده است.
به باور وی «چون این مشکل ویژه سرورها است، می‌تواند سیستم‌های همه کاربران را در یک شرکت به خطر بیاندازد.»

یک هکر می‌تواند با سوءاستفاده از این آسیب پذیری، تنظیم‌های یک DNS را تغییر دهد و باعث شود کاربر, ناخواسته وارد یک وب سایت آلوده به بدافزار شود.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
نسخه تازه لينوكس ابونتو

اوبونتو پدیده تازه جهان لینوکس، به همراه الگوي تجاری تازه‌اش در حال تسخیر ایالات متحده است.

جمعه گذشته، حامي تجاری سیستم عامل اوبونتو یعنی شرکت انگلیسی Canonical، نسخه تازه پلاتفرم‌های رومیزی و لپ‌تاپ این سیستم عامل را با نام نسخه 7.04 با شماري ویژگی‌های نو همچون پشتیبانی بهتر از شبکه‌های بی‌سیم و نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای، یک سیستم عامل ویژه سرورها و یک نرم‌افزار مجازی‌سازی به‌صورت Built - in، عرضه كرد.

مارک شاتلورث (Mark shuttleworth) بنيادگذار ابونتو می‌گوید كه این سیستم عامل برای مصرف‌کنندگان و شرکاي این شرکت آماده شده است. وی بادآوري كرد این شرکت با عرضه این فراورده به ويژه نسخه خاص سرورها، به همراه نرم‌افزار مجازی‌سازی کد باز KVM توانسته است به درخواست کاربران تجاری، سازندگان سیستم‌ها و ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های سیستمی پاسخ مثبت دهد.

شاتلورث که با سیستم‌عامل رو به رشد و نوي خود توانسته افق‌های تازه‌ای را در عرصه بازارهای تجارت نرم‌افزار پديدآورد، می‌گوید: الگوي تجاری ارائه شده از سوی این شرکت با الگوهای دیگر رقبا همچون ردهت و ناول، يكسان نيست.

در این الگوي تازه، تنها یک نسخه یکسان با همه ویژگی‌ها وجود دارد که برای همه مصرف‌کنندگان همچون کاربران عادی، علاقه‌مندان، کاربران تجاری و شرکاء به رایگان عرضه می‌شود. در واقع در این الگوي تجاری، شرکت‌های همکار و شرکت Canonical تنها از راه ارائه سرویس‌ها و خدمات افزوده درآمد به‌دست مي‌آورند.

در این روش کاربران می‌توانند با خریداری سرویس 24x7 (یعنی هفت روز هفته و بیست و چهار ساعته) از یک تا هزار سیستم سرور یا رومیزی خود را پشتیبانی كنند.

سرویس خدمات حرفه‌ای شرکت Canonical، سیستم‌های سفارشی و خدمات ويژه‌اي را برای مصرف‌کنندگان آماده می‌کند. این شرکت اكنون بازار بزرگی را در اروپا و امریکا پیش رو دارد
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
آیا ویندوز ویستا = نسخه دوم ویندوز Me

آیا سیستم عامل ویندوز ویستا در حال تکرار همان مسیری است که در سال 2002 مایکروسافت آنرا در رابطه با ویندوز Me تجربه نمود و در قبال آن ضررهای مالی فراوانی را دچار شد؟!

در هفته های اخیر مقالات بسیاری توسط سایت های معتبر آی تی منتشر شده است پیرامون این امر که ویندوز ویستا و Me آینده ای مشابه یکدیگر خواهند داشت. چنین موضوعی نمی تواند خوب باشد. در برخی از این مطالب هر دو سیستم عامل از نظر میزان فروش به دقت مورد بررسی قرار گرفته اند و نتایج نامید کننده ای حاصل شده است.

اینکه شما بگوید نقص های امنیتی در نسخه های قدیمی ویندوز را برطرف کرده ایم و ویستا از این نظر کامل شده است، قطعآ نمی تواند عاملی برای ترقیب مشتریان به پرداخت پول جهت خرید این سیستم عامل باشد.

هنگامیکه در سال 2002 ویندوز Me توسط مایکروسافت منتشر شد، این کمپانی با یک شکست واقعی مواجه گردید. ویندوز Me از نظر تکنولوژی هیچ چیز خاصی را به مشتریان خود ارائه نمی داد تنها مواردی را که می توان به آنها اشاره کرد، یک محیط ظاهری جدید که مشابه با ویندوز 2000 بود، یک گزینه ی جدید به نام بازیابی سیستم (System Restore) و گزینه ی بروز رسانی خودکار (Automatic Windows Update) بودند.

در آن زمان، نصب ویندوز Me دارای اشکالاتی بود، اجرای آن چندان آسان نبود، دارای اشکالات برنامه نویسی متعددی بود، برخی از سخت افزار ها قابل اجرا بر روی آن نبودند، همخوانی چندانی با نرم افزار های رایج نداشت و در نهایت هنگام خاموش کردن نیز با مشکل مواجه می شد.

تمامی این موارد باعث شد در نظر سنجی که پیرامون انتخاب 25 برنامه غیر مفید سال انجام گرفت، ویندوز Me رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد. شاید تنها مزیتی را که می توان برای ویندوز Me برشمرد آن است که نیازمند قفل شکنهای از نوع (Product Activation) امروزی نبود.

منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از ZDNet)
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
سرویس پک سوم Office 2003 یک بروز رسانی امنیتی جامع خواهد بود

به گفته ی "Joshua Edwards" از مدیران بخش فنی مایکروسافت، این شرکت قصد دارد برخی از بهینه سازی های امنیتی و امکانات در نظر گرفته شده در مجموعه Office 2007 را در قالب Service Pack 3 برای Office 2003 به اجرا بگذارد. اصلاحیه ی سوم آفیس که تاریخ انتشار آن هنوز اعلام نشده است، با هدف برطرف سازی مشکلات امنیتی منتشر ارائه می گردد.

به گفته ی این فرد مسئول: "تلاش ما آن است تا تجربیاتی را که پیرامون ساخت Office 2007 کسب کرده ایم تا انجا که امکان دارد در Office 2003 به اجرا درآوریم. البته، قرار نیست که ما تمام امکانات Office 2007 را منتقل نماییم، اما هر آنچه که امکان داشته باشد تغییرات بوجود خواهیم آورد." ظاهرآ تا این زمان تنها یک آسیب پذیری مهم در تمام مجموعه Office 2007 کشف شده است.

به گفته ی Joshua Edwards بسیاری از این تغییرات از دید کاربران استفاده کننده پنهان خواهند بود و نرم افزارهای Office 2003 را در برابر تهدیدات و حملات مقاوم خواهند کرد.

از جمله امکاناتی که به Office 2003 اضافه خواهد شد می توان به افزوده شدن مکانیسم جدید قفل گذاری اشاره کرد که پیش از ان دولت آمریکا از مایکروسافت خواسته بود تا آنرا به Office 2007 اضافه نماید.

آخرین سرویس پک برای Office 2003 در سپتامبر سال 2005 منتشر شده بود که در آن علاوه بر برخی بهبودهای امنیتی پشتیبانی از Microsoft SQL Server 2005 و Microsoft Visual Studio 2005 افزوده شد.

منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از News.com)
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
مایکروسافت ابزار مدیریتی و امنیتی جدید ارائه می دهد

کمپانی مایکروسافت امروز در کشور ایالات متحده ابزارهای مدیریتی و امنیتی جدیدی را برای مشتریان تجاری خود به بازار معرفی کرد. این ابزارها با مارک های Forefront و System Center از سوی شرکت مایکروسافت به عنوان فناوری های نوین مخلوط سازی مدیریت امنیت معرفی شدند.

مایکروسافت می گوید: "این راه کارها میتواند اختیار مدیریت امنیتی انعطاف پذیرتری را برای کاربران به ارمغان آورد. همانطور که محیط اطراف فناوری اطلاعات شرکت ها را محافظت می کند."

ابزار امنیتی Forefront با هدف مبارزه با انواع ویروس ها و برنامه های مخرب، تروجان ها و دیگر تهدید های امروزی عرضه شده است. در کنار آن نیز نرم افزار 'System Center Essentials 2007' به مدیریت وظایف محیط اطلاعات سازمان ها خواهد پرداخت. ویژگی منحصر به فرد این فناوری، توانایی مدیریت سرورها، کلاینت ها، سخت افزارها و نرم افزارها به واسطه مدیریت IT می باشد.

'Kevin Hayden' مدیر شرکت Analog Devices می گوید: " آمیختن ابزار امنیتی مایکروسافت Forefront و ابزار مدیریتی System Center کاملا توانسته است که نیاز مارا به عنوان یک مشتری تجاری برآورده کند. در حالیکه از استفاده از هر دو ابزار در کنار هم، امنیت و مدیریت سالم را برروی رایانه رومیزی ما یک جا آورده است."
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
پيشنهاد ‪ ۵۰‬ميليارد دلاري مايكروسافت براي خريد "ياهو"

شركت مايكروسافت در جديدترين تلاشها براي تقويت خود در مقابل رقيب سرسختي به نام "گوگل"، تلاشهايي جدي براي خريداري شركت "ياهو" آغاز كرده است.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، خبر جديد كه سبب افزايش ناگهاني و ‪۱۸‬ درصدي ارزش سهام شركت "ياهو" شده است نخستين بار روز جمعه در روزنامه "نيويورك پست" منتشر شد. اين نشريه در شماره روز جمعه خود نوشت كه مسئولان شركت "مايكروسافت" پيشنهاد خريداري شركت "ياهو" با رقم سرسام آور ‪۵۰‬ ميليارد دلار را به مقامات اين شركت تحويل داده‌اند.

نشريه "وال استريت ژورنال" نيز روز جمعه نوشت كه مسئولان هر دو شركت در حال بررسي يكي شدن "ياهو" و "مايكروسافت" هستند اما مذاكرات در اين زمينه هم اكنون در مراحل كاملا ابتدايي است. در اين نشريه همچنين ذكر شده است كه مقامات دو شركت نخستين بار در سال ‪ ۲۰۰۶‬مذاكراتي را در اين زمينه انجام دادند كه آن مذاكرات به هيچ نتيجه‌اي نرسيده بود.

شركت "مايكروسافت" در سالهاي اخير به ويژه در زمينه جلب آگهي‌هاي اينترنتي كه مهمترين منبع درآمد شركتهاي بزرگ اينترنتي محسوب مي‌شود، مغلوب رقيب سرسخت خود يعني شركت "گوگل" شده است. شركت "گوگل" خود ماه گذشته شركت بزرگ مديريت تبليغات اينترنتي "دابل كليك" را به قيمت ‪۳‬ ميليارد و يكصد ميليون دلار خريداري كرد تا درآمد خود از تبليغات اينترنتي را بيش از پيش افزايش دهد.

شركت "گوگل" هم اكنون داراي پركاربرترين موتور جستجوي اينترنت است و ترافيك بسيار سنگين كاربران در سرتاسر جهان به سوي موتور جستجوي اين شركت سبب افزايش درآمد "گوگل" در زمينه تبليغات اينترنتي ارائه شده در لابلاي نتايج جستجوها مي‌شود. هم اكنون "ياهو" پس از گوگل صاحب دومين موتور جستجوي پركاربر جهان است و "مايكروسافت" در مكان سوم ايستاده است.

از سوي ديگر شركت "گوگل" در ماه‌هاي اخير با هدف گرفتن مهمترين منبع درآمد "مايكروسافت"، يعني فروش نرم افزارهاي كاربردي ، اقدام به انتشار اينترنتي و رايگان نرم‌افزارهايي مشابه مجموعه نرم افزاري "آفيس" شركت مايكروسافت كرده است. هر چند نرم افزارهاي ارائه شده توسط "گوگل" هنوز توانايي رقابت با محصولات مايكروسافت را ندارند اما به هر حال ورود شركتي به بزرگي "گوگل" به بازار نرم افزار مي‌تواند تهديد جدي براي مايكروسافت محسوب شود.

هيچ كدام از مسئولان "مايكروسافت" و "ياهو" هنوز به صورت رسمي به خبر مذاكره اين دو شركت براي يكي شدن واكنش نشان نداده‌اند.
 

3POWER

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
1 دسامبر 2006
نوشته‌ها
2,756
لایک‌ها
543
پيشنهاد ‪ ۵۰‬ميليارد دلاري مايكروسافت براي خريد "ياهو"

شركت مايكروسافت در جديدترين تلاشها براي تقويت خود در مقابل رقيب سرسختي به نام "گوگل"، تلاشهايي جدي براي خريداري شركت "ياهو" آغاز كرده است . . .

ايول..
خبر بسيار جالبي بود
 

niki

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 می 2006
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
0
یاشار عزیز خواستم ازت تشکر کنم واقعا عالیه من که خیلی استفاده می کنم. منتظر خبرهای جدید هستم.
 

niki

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 می 2006
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
0
به منظور كمك به افراد معلول و كسانی كه در فضاهای محدود كار می كنند، دستگاهی كه لپ تاپ را بدون كیبورد و موس كنترل می كند، طراحی شد. محققان شركت BT دستگاهی را طراحی كردند كه كنترل لپ تاپ ها را بدون نیاز به موس یا كیبورد برای افراد معلول و كسانی كه در موقعیت های شلوغ كار می كنند، آسان تر می كند.
بر اساس این گزارش این وسیله می تواند مورد استفاده كارمندان معلول قرار گیرد تا بتوانند مانند افراد معمولی كار كنند؛ همچنین BT دستگاه مذكور را به شركت هایی ارایه می دهد كه مهندسان و تكنیسین های آن ها نیز با لپ تاپ در فضاهای محدود یا موقعیت های دشوار دیگر فعالیت دارند.
دستگاه مذكور از فناوری بازی رایانه ای بهره می برد تا كاربرانش را قادر سازد فهرست ها و برنامه ها را با حركت كردن و متمایز كردن رایانه خود، كنترل كند. دستگاه مذكور آداپتور كوچكی حاوی حسگرهای حركتی است كه می توانند در هر لپ تاپ یا رایانه رومیزی استانداردی جای بگیرند و با نرم افزاری كار كنند كه حركات دستگاه های لپ تاپ را به عمل در صفحه رایانه تبدیل می كند. بنا بر اعلام كاربران می توانند با كج كردن یا حركت دادن دستگاه خود، مكان نما را حركت داده، صفحه یك كتاب مجازی را ورق بزنند و یا با تلفن VOIP مكالمه كنند. به گفته شركت BT، فناوری مذكور اخیرا توسط پژوهشگران متخصص این شركت مورد آزمایش قرار گرفته است.
 

niki

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 می 2006
نوشته‌ها
38
لایک‌ها
0
فايرفاكس نسخه ۳.۰ آلفا


نسخه ۳.۰ آلفا فايرفاكس- بروزر محبوب اين روزهاي كاربران حرفه اي اينترنت – بر روي اف تي پي سايت موزيلا قرار گرفته است و به نظر مي رسد براي انتشار نسخه نهايي آن در آينده اي نه چندان نزديك مثل سال آينده و يا بيشتر برنامه ريزي شده است. هر چند نصب اين نسخه را به عنوان نسخه قابل اعتماد و پايدار توصيه نمي كنم اما اگر علاقه منديد كه مشكلات آن را كشف كرده و به رفع عيوب آن كمكي كنيد از آدرس زير قابل دسترس است
نام اين نسخه هم مي ني فيلد مي باشد
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/latest-trunk
 

milad_sm

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2004
نوشته‌ها
178
لایک‌ها
0
سن
43
محل سکونت
Tehran
برایان تریسی در ایران!
سمینار مدیریت نوین در قرن بیست و یکم، با سخنرانی برایان تریسی برای اولین بار در ایران از دوم تا چهارم خرداد ماه 86 برگزار می شود.
آقای برایان تریسی با بیش از 20 سال سابقه در برگزاری سمینار ها و دادن مشاوره به سازمان ها و شرکت ها در زمینه های مختلف در سرتاسر دنیا به ایران می آید!
او یکی از پر طرفدار ترین مربیان در زمینه های مدیریت موثر، فروش، بازاریابی، سرمایه گذاری، رشد و توسعه ی سازمانی، موفقیت شخصی و تجاری، راه برد های تجاری و شرکت داری، هدف گذاری، مدیریت زمان و خلاقیّت است.
او تا به حال بیش از 4000 سمینار برگزار کرده و با بیش از 1000 سازمان و شرکت در بیش از 80 کشور، کار کرده است. او مدیریت شرکت Brian Tracy International در ایالت کالیفرنیا را به عهده دارد که تخصص این شرکت تامین کننده منابع انسانی است و در سراسر ایالات متحده و 31 کشور دنیا همکاری می کند. از کارهای ایشان می توان از مشاوره وی به مدیرانِ IBM اشاره کرد که شامل Arthur Andersen و McDonnell Douglas و تعداد دیگری بودند. وی به شرکت های بزرگ و مشهوری نظیر IBM، HP، Ford، Federal Express، Bank of America، Pepsi Co،Nissan ،Toyota ، Wal Mart و ... مشاوره می دهد.
تخفیف ویژه برای ثبت نام اینترنتی لحاظ شده است. تعداد صندلی ها بسیار محدود است. این فرصت استثنایی را از دست ندهید.
http://www.farazin.biz
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
یاشار عزیز خواستم ازت تشکر کنم واقعا عالیه من که خیلی استفاده می کنم. منتظر خبرهای جدید هستم.
خواهش می کنم، لطف دارید :D
والا دیگه نقل چند تا خبر کمترین کاریه که میشه تو فروم انجام داد :lol: البته من همیشه سعی می کنم بیشتر اونایی که مهم هستن رو ذکر کنم.
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
این خبر مال هفته پیشه، ولی نسبتاً مهم بود:

مایکروسافت خدمات جدید Windows Live Hotmail را افتتاح نمود

کمپانی مایکروسافت، امروز خدمات جدید ویندوز زنده هاتمیل (Windows Live™ Hotmail) که در واقع جانشین سرویس قدیمی MSN® Hotmail می باشد را به 36 زبان رایج افتتاح نمود.

بدون شک این مهمترین تحول صورت گرفته در خدمات هاتمیل از زمان شروع به کار آن در سال 1996 می باشد که شامل دامنه ی وسیعی از پیشرفتها بوده و این امر نتیجه ی نظرات بیش از 20 میلیون کاربری است که بصورت آزمایشی در زمینه بهبود آن به مایکروسافت کمک نموده اند. خدمات ویندوز زنده ی هاتمیل محیطی امن تر، قدرتمند تر و تجربه ای متفاوت را نسبت به سرویس قدیمی هاتمیل ارائه می دهد. همچنین علاوه بر امکان دسترسی از طریق اینترنت، کاربران می توانند از طریق تلفن های همراه خود و یا نرم افزارهای مدیریت ایمیل نیز به اشتراک خود دسترسی پیدا نمایند.

مایکروسافت اعلام کرده است از اواخر ماه جاری مشتریان این سرویس می توانند به اشتراک های Windows Live Hotmail خود وارد شوند و بصورت رایگان با استفاده از نرم افزار Microsoft® Office Outlook® 2003 یا Office Outlook 2007 به دریافت و ارسال ایمیل های خود اقدام نمایند.

بنابراین از این پس تمامی علاقه مندان می توانند با مراجعه به آدرس http://www.hotmail.com جهت ثبت یک اشتراک جدید اقدام نمایند. همچنین، مشترکان قدیمی هاتمیل نیز می توانند با مراجعه به همین آدرس و وارد نمودن مشخصات خود به اشتراکشان وارد شده و در آنجا با انتخاب گزینه ی سبز رنگ "Join Windows Live Hotmail" اشتراک خود را به سرویس جدید ارتقاء دهند.

"استیو بیرکویتز" مدیر ارشد بخش سرویس های آنلاین مایکروسافت می گوید: "ما با هیجان بسیاری خدمات ویندوز زنده ی هاتمیل را برای بیش از 280 میلیون عضو فعال MSN Hotmail در سراسر دنیا عرضه می کنیم."

وی در ادامه می گوید: "ویندوز زنده ی هاتمیل دقیقآ همان چیزی را که کاربران انتظار دارند ارائه می دهد تا آنها بتوانند به بهترین نحو ممکن از طریق کامپیوترهای خود، موبایل هایشان و دیگر برنامه ها به صندوق پست الکترونیک خود دسترسی پیدا نمایند. خدمات ویندوز زنده ی هاتمیل از جمله بنیادی ترین سرویس های آنلاین مایکروسافت به حساب می آید و یک بخش مهم برای بازار تبلیغات محسوب می شود. باعث افتخار است که افتتاح این سرویس جدید را به شرکت هایی که مایل به انجام تبلیغات خود هستند اعلام می کنیم."

مشاهده: Windows Live Hotmail
منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از Microsoft Press Release)
 

Behrooz

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
10,988
لایک‌ها
292
سن
46
محل سکونت
Tehran
بیش از 95درصد كاربران داخلی از Yahoo، Gmail و Hotmail استفاده می‌كنند.

بر اساس آمارها، بیش از 95درصد از كاربران اینترنتی در داخل كشور، از سه سرویس‌دهنده پست الكترونیكی Yahoo، Gmail و Hotmail استفاده می‌كنند.

عبدالمجید ریاضی، معاون فناوری اطلاعات وزیر ارتباطات، اظهار داشت: "در سومین نشست شورای عالی فناوری اطلاعات كشور، بر ضرورت اجرایی شدن پست الكترونیك داخلی - كه از ویژگی امنیت برخوردار باشد - تاكید و مقرر شد كه زمینه ایجاد پست الكترونیك ملی در داخل كشور، فراهم شود." وی گفت، بسیاری از كاربران ایرانی، خواهان پست الكترونیكی در داخل كشور هستند و این مساله هم در ابعاد ملی و هم در ابعاد شخصی قابل بررسی است.

ریاضی، نسبت به محقق نشدن این خواسته كاربران اظهار تاسف كرد و گفت: به دلیل نبودن امكانات فنی، كاربران ایرانی با موقعیت‌های اجتماعی مختلف، ناچار به استفاده از سرویس‌دهندگان پست الكترونیكی در خارج از كشور شدند[


مفهوم اين خبر اين است كه بعد از هدر دادن ميلياردها تومان پول بي زبان در پروژه " سيستم عامل ملي " چون ميزان به هر دادن پول خونشان پايين آمده است ؛ به ناچار پروژه جديدي را تعريف كرده اند و . . .
 

یاشار

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,356
لایک‌ها
3
سن
36
محل سکونت
Atlantica
گوگل: از هر 10 سایت یک سایت آلوده به فایل های مخرب است

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد از هر 10 صفحه جست‌وجو شده در گوگل یک صفحه شامل کدهای مخرب می‌شود که می‌تواند به کامپیوترهای شخصی آسیب برساند.

محققان شرکت‌ آمریکایی گوگل برای به‌دست آوردن این نتایج میلیاردها سایت اینترنتی را بررسی کرده و 5/4 میلیون صفحه اینترنتی را به دقت مورد مطالعه قرار دادند. از این میزان صفحه اینترنتی حدود 450 هزار صفحه شامل برنامه‌های مخرب و کدهای ویروسی می‌شدند. این برنامه‌ها به گونه‌ای بوده‌اند که بدون اطلاع کاربر روی کامپیوتر وی قرار می‌گرفتند.

این گروه تحقیقاتی همچنین هشدار دادند، 700 هزار صفحه اینترنتی دیگر نیز شامل برخی کدها می‌شدند که به نوعی کامپیوترهای شخصی را تهدید می‌کردند.

شرکت گوگل اعلام کرده که برای افزایش ایمنی هرچه بیشتر کاربران قرار است با استفاده از فناوری‌های جدید صفحه‌های اینترنتی آلوده را شناسایی و از انتشار آن‌ها در لیست سایت‌های جست‌وجو شده جلوگیری کند.

انتشار ویروس از طریق بارگذاری یکی از معمول‌ترین راه‌ها برای آلوده کردن کامپیوترهای شخصی محسوب می‌شود.
 
بالا