برگزیده های پرشین تولز

اختلال در SMS پس از اينترنت

Prima

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2010
نوشته‌ها
182
لایک‌ها
345
تهران امروز: سال 88 بدترين سال براي شبكه‌هاي ارتباطي كشور بود.

صبح روز گذشته ـ جمعه شانزدهم بهمن‌ماه ـ سرويس پيام كوتاه با اختلالات گسترده‌اي روبه‌رو شد.

هر چند طي هفته گذشته برخي از مشتركان در مناطق مختلفي از شهر تهران براي ارسال پيام كوتاه با مشكل مواجه بودند اما روابط عمومي شركت ارتباطات سيار وجود هر‌گونه اختلال در شبكه پيام كوتاه در هفته گذشته را رد كرد.

از آنجا كه جمعه، روز تعطيلي رسمي است، متاسفانه هيچ جوابي براي دليل بروز اين اختلال از سوي مقامات مسئول به دست نيامد اما روابط عمومي شركت ارتباطات سيار وعده داد در صورتي كه اين اختلال ناشي از مشكلات فني باشد روز شنبه دليل آن بررسي و اعلام خواهد شد.

وزراي ارتباطات تابه‌حال بارها براي توضيح درباره اختلال در شبكه تلفن همراه به مجلس فراخوانده شدند.
با توجه به اينكه شبكه تلفن همراه كشور طي چند سال اخير گسترش پيدا كرده و بر تعداد مشتركان آن افزوده شده، برخي معتقدند وجود اختلالات گاه و بيگاه با اين تعداد مشترك و نيز با توسعه روز‌به روز شبكه امري طبيعي است.

آنچه مشتركان طي چند ماه اخير در استفاده از تلفن‌هاي همراه‌شان با آن مواجه شده‌اند، پيام‌هاي ضبط شده است؛ مشترك مورد نظر در دسترس نمي‌باشد، تماس با «مشترك مورد نظر امكان پذير نمي‌باشد»، «شماره مشترك مورد نظر در شبكه موجود نمي‌باشد». در كنار اين پيام‌ها و بوق‌هاي اشغال، سكوت ممتد نشان دهنده وجود اختلال در شبكه است. اين اختلالات جدا از مواردي است كه خود شركت ارتباطات سيار اعلام مي‌كند و بنا بر دلايلي مشتركان با اختلال روبه‌رو مي‌شوند.

به‌رغم اينكه وزير ارتباطات در آغاز كارش بر توسعه شبكه تلفن همراه و افزايش كيفيت آن تاكيد كرده بود اما طي حداقل هشت ماه گذشته شبكه دچار افت شده و مشتركان دچار مشكل. تقي‌پور وعده داده بود با تثبيت جايگاه ايستگاه‌هاي BTS و بازنگري شبكه تلفن همراه، اختلالات كاهش مي‌يابد. با وجود اينكه اين كار نيز انجام شده اما همچنان مشتركان با مشكل مواجه‌اند.
وزير ارتباطات اعلام كرده با به‌روز شدن فرستنده‌ها تا پايان سال اميدوار است اختلالات و مشكلات به حداقل برسد.

در دو برنامه پنج ساله اخير بنا بود، دولتمردان توجه ويژه‌اي به توسعه شبكه ارتباطات سيار و اينترنت داشته باشند؛ كيفيت‌ها را افزايش دهند، قيمت‌ها را متناسب با توان كاربران كاهش دهند، سرويس‌هاي جديدي وارد شبكه كنند. اما آنچه در سال 88 بيش از اين پيشرفت‌ها و توجه‌ها و كاهش قيمت‌ها به چشم مي‌خورد، قطعي و اختلال و افت كيفيت است.

اختلال در اينترنت

از زمان ورود اينترنت به ايران از سال 72 در زمان رياست‌جمهوري هاشمي‌رفسنجاني، بعد از آن در زمان رياست‌جمهوري محمد خاتمي و بعد دولت نهم به رياست محمود احمدي‌نژاد تا به امروز كه در روزگار دولت دهم جمهوري اسلامي به سر مي‌بريم، اينترنت روزگار پر فرازونشيبي را پشت‌سر گذاشته است. كيفيت، سرعت، هزينه دسترسي از جمله مسائلي بوده است كه كاربران ايراني طي اين سال‌ها با آن دست به‌گريبان بوده‌اند.

اما آنچه طي سال‌جاري بيش از ديگر مسائل در نارضايتي كاربران موثر بوده، اختلال در سرعت و دسترسي به اينترنت است. آخرين مورد اختلال، مربوط مي‌شود به قطعي گسترده اينترنت در روزي كه دست بر قضا اولين روز از ايام دهه فجر ـ دوازدهم بهمن ماه ـ نيز بود. هر چند عصر همان روز دفتر روابط عمومي شركت زير ساخت به خبرنگار تهران امروز گفت، اين قطعي ناشي از توسعه ديتا در شبكه است اما چند ساعت بعد رئيس روابط عمومي شركت زيرساخت خبر داد: همزمان با توسعه شبكه ديتا، كابل جاسك- فجيره نيز قطع شده است.

طي سال جاري اين چندمين بار است كه شبكه اينترنت به مدت طولاني دچار اختلال و افت كيفيت در دسترسي مي‌شود. مي‌توان گفت در نيمه دوم سال اين افت كيفيت دائمي بوده است.
 

Prima

Registered User
تاریخ عضویت
3 فوریه 2010
نوشته‌ها
182
لایک‌ها
345
واسه من که از دیشب تا حالا هیچ اس ام اسی دریافت و ارسال نمیشه
نه از همراه اول نه از ایرانسل
 
Last edited:

behnam666

همکار بخش سبک زندگی
همکار انجمن
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2007
نوشته‌ها
1,746
لایک‌ها
754
سن
37
محل سکونت
خونمون
واسه من فقط sms های عاشقانه ارسال و دریافت میشه :دی
ولی کلا گند زده به کار و کاسبی ما :دی.خط پیام کوتاه من بیچاره پکید
 

Mohsen_14

مدیربازنشسته پاتوق
تاریخ عضویت
17 ژانویه 2009
نوشته‌ها
6,111
لایک‌ها
13,418
محل سکونت
سرزمین دروغگو ها
بابا برید خدا رو شکر کنید ، اینایی که من میبینم برا اینکه مردم 22 ام نیان آب و برق رو هم دو روز دیگه قطع میکنن...
 
بالا