برگزیده های پرشین تولز

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان

همیشه من تعداد پرسش های توی انجمن ها را مانیتور میکنم مطالبی که جالب و پاسخ های عجیب می شنوم سعی میکن همان را در پستها انتشار دهم .

سوال:

یک سایتی را در نظر بگیرید که دارید برای تبلیغات باهاشون صحبت میکنید منتها قیمتشون با توجه به رنکی که نشون میده خیلی بالاست.

حالا سوالی که برایتان پیش میاد اینه که این امکان هست یک سایتی رنکش مثلا در حد ۱۳۶ باشه ولی بازدید کننده بالاتری داشته باشه؟
مخصوصا که مدیر این سایت اصرار دارد که شما به رنک ما کار نداشته باشین،ما تعداد بازدید کننده خیلی بالایی داریم(روزانه +۶۰ هزار ای پی که گاهی تا ۹۰٫۰۰۰ هم میره )و اگر به این بازدید کننده باشه رنکمون در حد ۵۰ هست.

اما پاسخ:

رنک الکسا اصلا ملاک خوبی نیست

دلیلش هم واضح است آمار آلکسا تنها مبتنی بر آماری است که از تحلیل مرورگرهایی که تولبار آلکسا را نصب کرده اند به دست میاید
به عبارتی اگر مرورگری فاقد این تولبار باشد(به طور پیش فرض همه مرورگرها فاقد تولبار آلکسا هستند و به طور اختیاری توسط کاربران با مراجعه به سایت آلکسا یا افزونه های موجود آن را نصب می کنند) در آمار آلکسا نمایش داه نخواهد شد
اما مشکل کار اینجاست که این تولبار (یا بهتر بگوییم آمار گیر آلکسا ) را تنها افرادی نصب می کنند که اصطلاحا وب مستر هستند مثلا برنامه نویس ها و خوب با این حساب هر سایتی که مطلب جالبی برای وب مسترها داشته باشد سریعا در آلکسا رشد می کنند و برعکس
مثلا ممکن است سایت آشپزآنلاین با یک سایت برنامه نویسی بازدید برابر داشته باشد اما وقتی آلکسای هر دو را نگاه می کنی تفاوت فاحش است

خلاصه کلام : اگر مطلبی درباره وب مسترها ندارند احتمال قوی راست می گوید و برعکس اگر مطالبش درباره وب مسترهاست همان تعدادی را هم که نشان می دهد از سرش زیاد است

پس الکسا عددش مهم نیست پس چی مهم هست
یک مقدار پایین عدد رنک برید چی میبینید

موارد مهم :

زمان ایستای کاربر و بازدید از چه کشوری بالا دارد
کلمات ورودی از گوگل
لینکهایی که به این سایت بازدید بالا می فرستند

شما به راحتی می توانید متوجه بشید اصلا احتیاج هست بااین سایت صحبت کنید یا خیر

متاسفانه خیلی دیدم همه کاربرا فقط عدد نگاه میکنند بی توجه به آنالیزی که در این پایین هست میکنن در صورتی این اطلاعات از اون عدد ارزشش ۱۰۰ برابر هست ، چکی کردم یک سایت ایرانی اصلا از گوگل ورودی نداره یعنی ورودی هاش از سایتهای دیگر هست و همه آن سایتها هم اسپم هستند مطمئن باشید این سایت هیچ ارزشی ندارد .
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
از قسمت بالا شروع میکنم .
Alexa Traffic Ranks : اگر سایت شما از رتبه پایین تر از ۱۰۰۰۰۰ ( صد هزار ) در سیستم رتبه دهی الکسا باشد نمودار و جزئیات آن برای سایت نمایش داده می شود
۲- اگر سایت از لحاظ رتبه بعد از ۱۰۰۰۰۰ ( صد هزار ) باشد سیستم نمودار خالی نشان داده می شود.
توضیح تکمیلی: سایتها در سیستم رتبه دهی الکسا به ترتیب تعداد بیننده رتبه دهی می شوند. مثلا سایتی که رتبه ۱ را دارد یعنی پر بیننده ترین سایت در اینترنت است و سایت بعدی رتبه ۲ را می گیرد و الی آخر. الکسا سابقه سایتهایی را به صورت نمودار نشان می دهد که رتبه آنها کمتر از ۱۰۰۰۰۰ ( صد هزار ) باشد. سایتهای بعد از این دارای تعداد بسیار کمی بیننده روزانه می باشند و الکسا ریز اطلاعات آنها را نشان نمی دهد. اما صحبت ما در مورد سایتهایی است که رتبه آنها و تعداد بیننده اشان در حدی است که الکسا اطلاعات آنها را نگهداری می کند و توسط نمودار به ما نشان می دهد.
سایت آسارایان دارای رتبه جهانی 46.127 و رتبه ایران 852 است .


Audience Geography : در این بخش می توانید مشاهده کنید که بیشترین بازدید کنندگان وب سایت شما از کدام کشورها هستند همچنین درصد آنها نیز نمایش داده می شود . این گزینه زمانی بیشترین کاربرد را دارد که شما دارای یک وب سایت جهانی مثل فیس بوک باشید .


میرسیم به بخش How engaged are visitors to asarayan.com : در این قسمت 3 آمار نمایش داده شده است .

Daily Time on Site : مدت زمان نمایش داده شده میانگین زمان صرف شده توسط کاربران در سایت را نشان می دهد به نوعی اهمیت و مطلوبیت مطالب را برای کاربران نشان می دهد. هر چقدر شما در سایتتان مطالب جذاب تر و بروزتری قرار دهید این عدد بالاتر خواهد آمد.

Daily Pageviews per Visitor : مدت زمان نمایش داده شده میانگین صفحاتی را نشان می دهد که کاربران در هر روز مطالعه کرده اند. این نمودار جذابیت مطالب قرار داده شده در سایت را بیان می کند.
البته دقت کنید نمودار فوق Pageviews / User بسته به عوامل مختلف دیگری دارد. مثلا روز های مختلف هفته کاربران ممکن است تعداد صفحه بیشتر یا کمتری مطالعه کنند. یا بعضی از فصلها .
مثلا در بازه امتحانات خرداد ماه پیش بینی می شود این سایت با کمی کاهش در بازدید و یا در تعداد صفحات مورد مشاهده مواجه شود.


Bounce Rate : درصد نمایش داده شده نشان داد می شود که چند درصد کاربران پس از ورود به این سایت بلافاصله از سایت خارج شده اند.
۱- اگر سایت از لحاظ طراحی اشکال داشته باشد و کاربران نتوانند سایت را بدرستی ببینند.
۲- اگر سایت بقدری سنگین باشد که کاربر حوصله اش سر رفته و صفحه را ببندد.
۳- اگر کاربر پس از دیدن صفحه متوجه شود که این سایت موضوعش با چیزی که فکر می کرده فرق دارد.
۴- و …
شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا کاربر را جذب کنید وگرنه کاربر صفحه مرورگرش را بسته و از سایت شما بیرون می رود. به نظر من این فاکتور بیشتر به بحث طراحی سایت و المانهای گرافیکی مربوط است.




بخش بعدی مربوط می شود به How engaged are visitors to asarayan.com :
این بخش از سه قسمت تشکیل شده است .
Search Traffic : این نمودار درصد کاربرانی را نشان می دهد که این سایت را از طریق موتور های جستجو پیدا کرده اند.

Top Keywords from Search Engines : بیشترین یا بهترین کلمات کلیدی که در سایت شما وجود دارد و از طریق موتورهای جستجو باعث شده بازدید کننده وارد وب سایت شما شود . بهترین انتخاب برای کار کردن در صفحات مورد نظر . مثلا تبلیغات را در صفحه ای قرار بدهید که بیشترین جستجو را داشته . یا از طریق صفحاتی که بیشترین بازدید را از طریق کلمات کلیدی داشته است ، لینک به صفحات کم بازدید بدهید .

Upstream Sites : اگر به بخش Upstream Sites در قسمت پایین صفحه مربوط به آمار هر وب‌سایت در الکسا نگاه کنید، لیست وب‌سایت‌هایی که کاربران پیش از بازدید از وب‌سایت مورد‌نظر شما از آن بازدید کرده‌اند، نمایش داده می‌شود. مثلاً کاربران آسارایان پیش از بازدید از بخش آموزش از وب‌سایت‌هایی همچون گوگل، دیجی‌کالا، یاهو و غیره بازدید کرده‌اند. حال کاربر می‌تواند از طریق لینک‌های مختلف از این وب‌سایت‌های ذکر شده به آسارایان مراجعه کرده باشد یا اینکه پس از بازدید از آن وب‌سایت‌ها، به میل خود به آسارایان مراجعه کرده باشد. اما از همین طریق می‌توان متوجه شد که یک وب‌سایت از طریق سرویس‌های پاپ‌آپ یا موارد اینچنینی به وب‌سایتی که در حال مشاهده آمار آن در الکسا هستید، ارجاع شده است.




معرفی قسمت What sites link to asarayan.com :
اگر می خواهید بدانید چند وب سایت یا وبلاگ به سایت شما لینک داده اند بهتر است Total Sites Linking In را مورد بررسی و مشاهده قرار بدهید . به صورت پیش فرض فقط 5 وب سایت از جمع لینکهای شما نمایش داده می شود که برای مشاهده جزییات باید حساب پولی را خریداری کنید یا از طریق وب مستر گوگل جزییات را به صورت کامل مشاهده کنید .



بخش های دیگر از نظر کاربردی زیاد مهم نیستند ولی در مقاله بعدی ، قسمت های باقیمانده را مورد بررسی قرار میدهم
 
بالا