برگزیده های پرشین تولز

ارگونومی کار با لپ تاپ چگونه است؟

meysam8967

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 می 2016
نوشته‌ها
26
لایک‌ها
11
سن
35
نوت بوک یا لپ تاپ ها به دلیل قابل حمل بودن امروزه جزیی مهم از زندگی کاری و شخصی ما هستند که حاوی اطلاعات بسیار مهمی برای ما هستند. اکثر ما عادت داریم از لپ تاپ روی میز، روی پا، روی زمین در حالت خوابیده و ... استفاده میکنیم. این در حالیست که به هیچ یک از عوارض استفاده نادرست از لپ تاپ توجه نمیکنیم.

روش های استفاده از لپ تاپ

حالت خوابیده:
در این حالت بیشترین فشار ممکن به گردن و کمر وارد می شود. همچنین فشار موجود روی آرنج دستان و یا قفسه سینه بسیار مضر است. تا حد امکان از این حالت دوری کنید.

گذاشتن لپ تاپ روی پا: اگرچه لپ تاپ طوری طراحی شده که بتوان بدون نیاز به میز یا مانند آن، به راحتی از آن استفاده کرد، اما گزارش های فراوان از آسیب رساندن حرارت لپ تاپ به پوست پا، نگرانی پزشکان را برانگیخته است.
استفاده زیاد از لپ تاپ و گذاشتن مداوم آن روی پاها می تواند منجر به بروز سندرم پوست برشته، کاهش اسپرم و ایجاد ناباروری در مردان و حتی سرطان پوست شود. پس دقت کنید موقع کار با این وسیله، آن را روی پایتان قرار ندهید.

استفاده از لپ تاپ روی میز: قرار دادن لپ‌تاپ بر روی میز و در فاصله مناسب از سر بهترین شیوه استفاده از این وسیله است. همچنین فاصله سطح میزی که لپ‌تاپ بر روی آن قرار گرفته تا سطح زمین باید مناسب باشد، زیرا اگر سطح میز فاصله زیادی با زمین داشته باشد، دست‌ها بالاتر از بدن قرار می‌گیرند و فاصله اندک میز با زمین هم موجب آویزان شدن دست‌ها و وارد آمدن فشار به شانه‌ها می‌شود.
در صورتی که میز لپ‌تاپ کوتاه باشد، فرد برای استفاده از رایانه مجبور است که به سمت جلو خم شود و در این شرایط به ستون فقرات و گردن فشار وارد می‌شود. در صورت بلند بودن سطح میز هم دست‌ها بالاتر از سطح بدن قرار می‌گیرند و به این ترتیب به ناحیه آرنج و مچ دست‌ها فشار وارد می‌آید.


استفاده از میز لپ تاپ بهترین انتخاب برای شما

در استفاده از لپ تاپ باید هم به سلامت خود و هم به بهبود کارایی آن فکر کرد. امروزه با تولید میزهای لپ تاپ پرتابل که به صورت کاملا ارگونومیک طراحی و روانه بازار شده اند این مشکلات تقریبا برطرف شده است. این میزها با قابلیت تنظیم ارتفاع و فاصله سر تا مانیتور به خوبی می توانند در همه شرایط شما را همراهی کنند. از طرفی با نصب فن بسیار قوی و بدون صدا، لپ تاپ به خوبی خنک شده و از آسیب به آن جلوگیری می شود.
 
بالا