برگزیده های پرشین تولز

razmik4055

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2007
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
5
پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار!! راهنمایی برای غلبه بر ترس باغ وحش گوگل

باور کنید گوگل هر سال باعث ایجاد بیش از 600 تغییر در الگوریتم های خود است. این عدد یک شوک جدی وارد می کند مخصوصاً از لحاظ جنبه هایی از حقیقت که ما هرگز در مورد نشنیده ایم. برای مثال در حال حاضر مردم اکثراً در سه مورد پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار(به علاوه تکرار آن ها)

در نتیجه چه چیزی می دهد؟ چه چیز عظیمی پشت این باغ وحش بزرگ گوگل خوابیده است و شما چه مواردی را بهتر است در نظر بگیرید؟

به طور کلی یک الگوریتم چیست؟

یک الگوریتم روشی کامپیوتری دانستن مراحل دقیق مراقبت از یک کار داده شده است. کار داده شده به گوگل دانستن صفحاتی است که باید بدانیم برای چه کلماتی باید رتبه بگیرند. با بازگشت به روزهای گذشته، در می یابیم که الگوریتم گوگل تقریبا ساده بود. به طور کلی نکته اساسی که شما بایستی به آن توجه می کردید استفاده از کلمات کلیدی متنوعی بود که بایستی در سایت خود به کار می گرفتید و شما می توانستید بدون در نظر کرفتن جزییات مهم و تنها به وسیله این تکنیک رتبه بگیرید. آن زمان ها برای رسیدن به موارد خیلی بهتر دیگر گذشته است. امروزه گوگل در حدود 200 فاکتور مختلف را به کار می گیرد هنگامیکه در حال رتبه دادن به سایت شما در میان رقیبانتان است.

در نتیجه این ها را به تمامی کنار هم بیاورید، یک آپدیت الگوریتم زمانی انجام می شود که گوگل تصمیم می گیرد که فاکتورهای اساسی رتبه بندی را تغییر دهد.

در صورتیکه به روز رسانی کوچک باشد و تنها بر روی تعداد جست و جوی کمی تاثیر بگذارد گوگل حتی به آن توجهی نخواهد کرد. اما زمانیکه فاکتوری بزرگ و ارزشمند باشد ما با الگوریتم هایی مانند پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار مواجه می شویم.

بسته به آنچه یک به روزرسانی الگوریتمی می تواند به شما دهد، شما بایستی برخی از نوسانات را در رتبه بندی سایت شما در موتورهای جست وجو تجربه کنید.

در صورتیکه گوگل تشخیص دهد که سایت شما خیلی وقت است به روز رسانی نشده و پرش ناگهانی نداشته است شما می توانید اکثریت ترافیک خود را بابت این موضوع از دست بدهید. در نتیجه آن به روز رسانی ها واقعا جواب می دهد و ما باید مطمئنا انگشتان خود را در این تغییرات حفظ کنیم.



آپدیت پاندا[1] چیست؟

c6106b5e-aa58-497d-aee3-3e059260f7a2.jpg


در یک جمله :

پاندا اطمینان حاصل می کند که سایت هایی که محتوای بی کیفیت تولید می کنند رتبه خوبی در گوگل نگیرند.

یک مقداری گسترده خواهد بود اما همین یک جمله کوتاه در واقع به شما کمک خواهد کرد که شما در مسیر مستقیم قرار دادید. یا خیر.

در حال حاضر فاکتورهایی که بر اساس آن ها گوگل یک محتوا را کم کیفیت می داند:

محتوایی که کم است: همچنین محتوایی که کوتاه است و یا ارزش زیادی در عنوان های موضوعات نمی آورد. به بیان دیگر این محتوا فقط برای اضافه کردن مطلب بر روی سایت قرار گرفته است و هدف دیگری ندارد.

محتوایی که می چرخد و یا هدف دیگری را دنبال می کند: ریسندگی مقاله این است که شما یک مقاله را بگیرید، کلمات و یا جملات خاصی را با آن جایگزین کنید و سپس آن را دوباره منتشر کنید. این چیزی است که به ان چرخش محتوا می گویند.

محتوایی که ناخواناست و یا کلمات کلیدی ضعیفی در آن استفاده شده است: تقریباً یک مشکل با محتوای سئو داریم- مطالبی که با هدف گرفتن رتبه در گوگل بر روی یک سایت قرار می گیرند. اغلب محتوای پر از کلمات کلیدی است که سبب می شود برای خواندن بسیار دشوار باشد، بدون توجه به اینکه در بیشتر زمان ها سبک است.

محتوای تکراری: گرفتن محتوا از سایت های دیگر و انتشار آن بر روی سایت خودتان یم ایده بسیار بسیار بد است. ست کردن منبع محتوا هم سبب می شود گوگل به سرعت متوجه شود که منبع اصلی آن چیست و آن را بی ارزش و تکراری تلقی کند.

نکته : متوجه شدید که گوگل بر روی کل سایت و نه فقط صفحاتی شخصی تاثیر می گذارد.

چگونه می توان در امان ماند؟

  • تنها محتواهای با کیفیت بالا و تولید شده را منتشر کنید.
  • محتوایی که کم است و کلمات اضافه بیخودی دارد و یا زیر 200 کلمه است را منتشر نکنید.
  • از روی کسی کپی نکنید.
  • محتوای خود را انبوهی از کلمات کلیدی پر نکنید.
  • موبایل را فراموش نکنید.


آپدیت پنگوئن[2] چیست؟

6cc0371f-7b92-4b8e-945f-cac92004f3c5.jpg


در یک جمله :

الگوریتم پنگوئن در مورد بی ارزش کردن سایت هایی است که برای به دست آوردن سود و بسیار بهتر کردن رتبه خود در گوگل لینک های غیر طبیعی می سازند.

وقتی صحبت از ساخت موقعیت شما در موتورهای جست و جو می ‌آید لینک ها هنوز هم به طور باورنکردنی اهمیت زیادی دارند. هر چند که صحبت از ان به اندازه چند سال پیش به همین راحتی نخواهند بود. لینک هنوز روشی است که یک سایت به سایت دیگری رای می دهد.

تا حدی، تعداد لینک هایی که شما دارید( به علاوه کیفیت آن لینک ها) موقیعت شما در گوگل را ترجمه خواهد کرد.

این به همان اندازه تعجب برانیگز نخواهد بود که مردم به سرعت خودشان شروع به ساخت لینک های بسیاری می کنند نه اینکه منتظر بمانند تا دیگر مدیران وب سایت ها به صورت طبیعی آن ها را لینک کنند ( چیزی که گوگل انتظار دارد)

گوگل همچین چیزی را دوست ندارد بنابراین الگوریتم پنگوئن را ایجاد کرده است که ارزش این چنین سایت هایی را کم کند.



نکته دیگری که بسیار اهمیت دارد متن هایی است که به لینک ها داده می شود یا همان anchor text . متنی که قابلیت کلیک را به آن لینک بدهد. برای مثال زمانی که شما به این متن نگاه می کنید " ساختن نسخه موبایلی از وب سایت شما " کل این متن به عنوان anchor text محسوب می شود.

اولویت پنگوئن قبلاً این بود که استفاده از متن های بهینه شده برای لینک ها چیزی است که گوگل آن را در نظر می گیرد. به عنوان مثال زمانیکه کسی بخواهد برای عنوان " بیمه ماشین" رتبه بگیرد در نتیجه بایستی سعی کند دیگر مدیران وب سایت ها را قانع کند تا به طور طبیعی دقیقاً تحت همین عنوان " بیمه ماشین " لینک دهند. این خیلی مشخص است که بهینه سازی متن لینک ها دیگر راه حل نخواهد بود.

در نظر بگیرید که پنگوئن به همانند پاندا به کل سایت شما نگاه می کند.

چگونه می توان در امان ماند؟

  • لینک نخرید
  • در هیچ تبادل لینکی شرکت نکنید
  • در هیچگونه از شبکه های مهمان شرکت نکنید
  • سایت خود را با ابزارهایی به مانند Ahrefs بررسی کنید، به این ترتیب تمامی لینک های کم کیفیتی که در حال حاضر دارید را کشف می کنید ( همیشه تعداد زیادی از این لینک ها وجود دارد) با صاحبان آن سایت ها و لینک ها تماس بگیرید و درخواست حذف آن لینک ها را بدهید.
  • از لینک هایی که غیر طبیعی هستند دوری کنید.
  • به عنوان راه حل آخر از ابزار Disavow استفاده کنید.


آپدیت مرغ مگس خوار[3] چیست؟

f6fa7018-5ddb-4edb-8495-64d6008be223.jpg


در یک جمله :

الگوریتم مرغ مگس خوار در مورد علاقه مندی وب سایت هایی است که به سوالات کاربران واقعی پاسخ می دهند.

مرغ مگس خوار بسیار متفاوت تر از دو الگوریتم و به روزرسانی قبلی است. جاییکه پاندا و الگوریتم موارد خاصی را موردهدف قرار می دهند ( محتوا و لینک ) مرغ مگس خوار روش بسیار گسترده تری است. در بعضی روش ها تعریف راهی است که گوگل همراه با بقیه کار می کند.

برای مثال چندین سال قبل، گوگل روشی نداشت تا به سوالی به مانند " نزدیک ترین کافی شاپ ها در خیابان گاندی کدام ها هستند؟ " ( دقیقاً با استفاده از همان کلمات) تنها چیزی که گوگل قادر بود متوجه شود این بود " کافی شاپ، گاندی)

مرغ مگس خوار آن را تغییر داد. در حال حاضر گوگل درک بالاتری از جهان سوالات [4]واقعی کسب کرده است.

در نتیجه بسیار مشکل خواهد بود که به شما خط راهنماهایی برای اینکه در خط مشی این الگوریتم بمانید داده شود. تنها چیزی که شما می توانید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که محتوای شما تمامی مشکلات را حل خواهد کرد مشکلاتی که مردم در صحبت های واقعی خود با دوستانشان درباره این مشکلات صحبت می کنند.

با این دانش ها چه کاری انجام دهید؟

آپدیت های الگوریتم های گوگل می آیند و می روند. در واقع آن ها خراشی می اندازند و می روند . به واقع در بعضی زمان ها آن ها می آیند و می مانند و دارای تکرارهای متوالی هستند.( مانند پاندا ورژن 4.0)

بنابراین چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که ما خودمان را به روز نگه داریم و هر دفعه سایت خود را با به روز رسانی های جدید که از گوگل می آید به روز کنیدمثل زمانیکه ما دوباره سایت خود را از نظر محتوا بررسی کنیم وقتی پاندا می آید و لینک های خود را دوباره بررسی کنیم وقتی پنگوئن می آید. هم چنین این دانش ها می گوید که ابزارها نیز کمک خواهند کرد. در صورتیکه بخواهید به طور کلی سایت خود را ارزیابی کنید می توانید به Quick Sprout بروید و از ابزارهای اصلی آن ها استفاده کنید و یا شما می توانید بر روی بعضی از ابزارهای پیشرفته مانند WooRank و یا Ahrefs سرمایه گذاری کنید.


منبع : کلیک تولز
 

ms368

Registered User
تاریخ عضویت
13 ژوئن 2009
نوشته‌ها
3,977
لایک‌ها
8,693
ست کردن منبع محتوا هم سبب می شود گوگل به سرعت متوجه شود که منبع اصلی آن چیست و آن را بی ارزش و تکراری تلقی کند.
منظور از این جمله چیه؟
آیا گرفتن یک متن از چندین سایت و ترجمه کردنش و درج منابع (هرسه سایت) در سایت باعث بی ارزش شدن محتوایی که تولید کردیم میشه؟
 

razmik4055

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 ژوئن 2007
نوشته‌ها
30
لایک‌ها
5
,
منظور از این جمله چیه؟
آیا گرفتن یک متن از چندین سایت و ترجمه کردنش و درج منابع (هرسه سایت) در سایت باعث بی ارزش شدن محتوایی که تولید کردیم میشه؟
خیر ! وقتی در مورد ترجمه صحبت می کنیم دیگر مسئله کپی مطلب در کار نیست .این مطلب حاصل ترجمه شماست پس از نظر گوگل یک متن جدید تلقی می گردد ، البته ترجمه های مشابه نیز می تواند تاثیر داشته باشد که البته به ندرت اتفاق می افتد .
اما در مورد نقل قول کردن :
اگر متنی را دیدید که در یک سایت دیگر استفاده شده است و خواستید استفاده کنید برای اینکه امتیاز منفی نگیرید باید متن را در یک تگ <q></q> بنویسید تا به گوگل اطلاع دهید این یک متن نقل قول شده است و کاری به شما نداشته باشد. البته معمولاً یک قسمت از جمله را استفاده می کنند نه یک متن طولانی !!!
مانند :"ست کردن منبع محتوا هم سبب می شود گوگل به سرعت متوجه شود که منبع اصلی آن چیست و آن را بی ارزش و تکراری تلقی کند."
 
بالا