برگزیده های پرشین تولز

از جاذبه های سفر به آفریقا

ziba bash

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2019
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
سن
32
قاره آفریقا سومین قاره بزرگ جهان بعد از آسیا و آمریکا می باشد. این قاره پهناور از 54 کشور مستقل تشکیل شده که در بین دیگر قاره ها از بیشترین تعداد کشور برخوردار است. در ادامه اطلاعات مختصری درباره تعدادی از کشور های آفریقا در اختیارتان می گذاریم و بهترین فصل سفر به آفریقا را برای هر کدام به اختصار بیان می کنیم.
آفریقای جنوبی کشوری ایده‌آل برای سفر جاده‌ای است. ماشینی که در اختیار خودتان باشد و بتوانید با آن به هر جا بروید، از بهترین گزینه‌های شما برای گشت‌وگذار در این کشور است؛ مخصوصا اگر به‌صورت گروهی سفر می‌کنید، چراکه در این‌صورت، هزینه‌هایتان هم کمتر خواهد شد.
kf9c_470925d7-625b-4680-98be-28dc07edd71e.jpg

اگر به دنبال تفریحات پرهیجان می‌گردید، غواصی با کوسه‌های سفید بزرگ را از دست ندهید و برنامه‌ریزی‌هایش را در شهر کیپ تاون یا «دوربان» (Durban) انجام دهید. این غواصی، احتیاجی به مدرک خاصی ندارد؛ زیرا درون قفسه‌ی آهنی محکمی قرار می‌گیرید و سپس به درون آب انداخته می‌شوید. کوسه‌ها در تمامی فصل‌ها در این مکان شنا می‌کنند و با قایق هم می‌توانید به تماشای آن‌ها بروید؛ اما ماه آوریل تا اکتبر، بهترین زمان برای غواصی در کنار این کوسه‌ها به حساب می‌آید.
q0p8_south-africa-tour-web1.jpg

بهترین کشور های آفریقا برای سفر به این قاره تونس، مراکش، کنیا و آفریقای جنوبی هستند. با ما همراه باشید تا به شرح شرایط هر کدام از این کشور ها، بپردازیم.
  • تونس
کشور تونس که شگفت انگیز ترین کشور قاره آفریقا است، به طور کلی در بخش های مرکزی و جنوبی اقلیم آب و هوایی گرمسیری و خشک دارد، اما در سواحل دریای مدیترانه آب و هوای معتدل و مرطوبی را شاهدیم. قسمت های مرکزی این کشور بیابان و قسمت های جنوبی عمدتا از شنزار تشکیل شده است. با توجه به این اطلاعات در میابیم که اگر قصد سفر به کشور تونس را دارید، بهترین فصل سفر به این کشور ماه های گرم سال به خصوص شهریور ماه و به طور کلی فصل تابستان می باشد.
  • مراکش
کشور مراکش که بخش بسیاری از آن را سواحل دریای مدیترانه تشکیل می دهد در اکثر روز های سال دارای آب و هوای معتدل است، اما پاییز و بهار نسبت به دیگر فصل ها شرایط آب و هوایی بهتری داشته و برای رفتن به کشور مراکش می توان این فصل ها را بهترین فصل سفر به آفریقا قلمداد کرد. با این حال اگر شما از علاقه مندان به اسکی روی برف هستید، زمستان نیز فصلی مناسب برای سفر به این کشور محسوب می شود.
  • کنیا
کنیا به طور کلی دارای آب و هوای معتدل است که اگر قصد سفر به این کشور را دارید همه روز های سال برای تور افریقا مناسب می باشد.
  • آفریقای جنوبی
آفریقای جنوبی دارای شهر های متعدد و توریستی است که هر چهار فصل را به بهترین فصل سفر به آفریقا تبدیل کرده است و بستگی به سلیقه شما دارد که دوست دارید در سفرتان از چه جاذبه های گردشگری بهره مند شوید.

کشور آفریقای جنوبی، تفریحات و جاذبه‌های دیدنی متنوعی از طبیعت منحصر به فرد، صخره‌های مرجانی، ساوانا یا همان گرم‌دشت‌های طلایی آن گرفته تا سواحل، قایقرانی در آب‌های خروشان، غواصی در کنار کوسه‌ها، صحراهای زیبا و حیوانات دوست داشتنی آن‌ها را در برمی‌گیرد. پارک‌های حیات‌وحش معروف و تماشایی متعددی در این کشور وجود دارد و دوستداران حیوانات از سراسر دنیا به این مکان می‌آیند تا حیوانات بومی قاره آفریقا و دیگر حیوانات را از نزدیک تماشا کنند. در ادامه با معروف‌ترین جاذبه‌های جمهوری آفریقای جنوبی بیشتر آشنا می‌شوید.

09vx_67ca71b6-8f12-42ca-ab91-1ccb0c91b5da.jpg


کیپ تاون، یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می‌رود و از لحاظ جمعیت، دومین شهر بزرگ در آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. کیپ تاون بین دریا و رشته‌کوه‌ها قرار گرفته و طبیعت زیبای اطراف، این شهر چند فرهنگی را احاطه کرده است. برای دسترسی به یکی از تماشایی‌ترین مناظر، پیشنهاد می‌کنیم حتماً کوه تیبل و کوه «لاینز هد» (Lion's Head) را در لیست بازدیدتان قرار دهید. باغ گیاه‌شناسی کریستن بوش نیز در دامنه‌های شرقی کوه تیبل واقع شده و یکی از بهترین باغ‌های گیاه‌شناسی در جهان به حساب می‌آید. شبه جزیره کیپ پوینت، از دیگر جاذبه‌های معروف این منطقه است و حیوانات و گونه‌های متنوعی از گیاهان را شامل می‌شود. برای تماشای پنگوئن‌ها نیز می‌توانید سری به سواحل «فالس بِی» (False Bay) و ساحل بولدرز بزنید. اسکله ویکتوریا و آلفرد نیز ارزش دیدن دارد و اگر به دنبال مکانی برای تماشای غروب آفتاب می‌گردید، بازدید از قله چاپمن را فراموش نکنید.

رشته‌کوه «دراکنزبرگ» (Drakensberg) در استان «کوازولو-ناتال» (KwaZulu-Natal) واقع شده و به معنی «کوه‌های اژدها» می‌باشد. این مکان، بلندترین قله‌های آفریقای جنوبی را در برمی‌گیرد و یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای گذراندن تعطیلات در کشور به شمار می‌رود. «پارک خاهلامبا-دراکنزبرگ» (uKhahlamba-Drakensberg Park) که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته نیز در این منطقه واقع شده و «پارک ملی رویال ناتال» (Royal Natal National Park) هم به نوبه‌ی خود، طبیعتی دیدنی دارد. جنگل‌های انبوه منطقه‌ی دراکنزبرگ، حیوانات متعدد و بیش از 800 گونه‌ی مختلف از گیاهان را در برمی‌گیرد. طبیعت دراکنزبرگ در تابستان، کاملاً سرسبز و آبشارها و رودهای زلال آن تماشایی می‌شود و برف در زمستان، قله‌های آن را می‌پوشاند. از تفریحات این مکان می‌توان به فرود با طناب، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، پاراسل‌سواری، صخره‌نوردی، صید ماهی قزل‌آلا و قایقرانی در آب‌های خروشان اشاره کرد.

8ns_3a7d0c27-85c0-4856-8356-d2bf98255a12.jpg

در شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی، تاکسی‌های خصوصی فعالیت می‌کنند و در مناطق پرجمعیت، تابلوی ایستگاه تاکسی وجود دارد. تاکسی گرفتن در آفریقای جنوبی با تلفن، معمولا امن‌تر است؛ دراین‌صورت شما باید منتظر آمدن تاکسی بمانید اما کیفیت ماشین، از تاکسی‌هایی که در ایستگاه‌ها توقف می‌کنند، بیشتر است.
نرخ کرایه تاکسی در شهرهای مختلف، بسیار متفاوت است. مثلا در کیپ تاون باید حداقل 30 رند برای سوار شدن به تاکسی بپردازید و کرایه متوسط هر کیلومتر نیز حدود 10 رند است.
اوبر در شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی محبوب است. این تاکسی اینترنتی در کیپ تاون، ژوهانسبورگ، پرتوریا، دوربان و پورت الیزابت فعالیت می‌کند.
در آفریقای جنوبی علاوه‌بر تاکسی‌های خصوصی، تاکسی‌های اشتراکی نیز وجود دارد. ماشین‌های این خطوط، تاکسی، مینی‌بوس و ون هستند و بین مینی‌بوس‌ها 14 تا 16 نفر ظرفیت دارند. این تاکسی‌ها تقریبا در همه جا فعالیت می‌کنند؛ از حومه شهرها گرفته تا شهرهای همسایه. باید به این نکته توجه داشته باشید که این ماشین‌ها تا زمانی که پر نشوند حرکت نمی‌کنند و امنیتشان در مقایسه با تاکسی‌های خصوصی کمتر است.
 
بالا