برگزیده های پرشین تولز

از دختر ياسر عرفات تا نوزاد فومني!

El Che

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
13 فوریه 2005
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
20
چند سال پيش در خبرها خوانديم و خوانديد كه ياسر عرفات، **** فقيد ساف، براي تولد فرزندش، هزينه‌هاي بسياري متقبل شد؛ زيرا همسر او براي وضع حمل با هواپيماي اختصاصي به پاريس اعزام شده و آنان را متقبل زحمت كرد.

در آن روزها، برخي از همكاران ارزشي با مقايسه ديگر كودكان فلسطيني كه زير بمباران صهيونيست‌ها جان مي‌باختند با دختر ياسر عرفات، او را به تبعيض و ظلم و بي‌عدالتي متهم مي‌كردند و همه مسائل فلسطين تحت‌الشعاع وضع حمل همسر عرفات قرار گرفت.
هفته گذشته، رسانه ملي در چند بخش خبري اعلام كرد، يكي از زنان ايراني و مسلمان ساكن شمال كشور، به علت عدم پذيرش در بيمارستان دولتي فرزندش را در كنار جاده به دنيا آورد. شنيدن اين خبر دل همه برسد ايرانيان را به درد آورد.

چگونه بيمارستاني در قرن 21 و در جمهوري اسلامي به خود اجازه مي‌دهد، زن بارداري را به علت نداشتن پول، پذيرش نكند و از آن بدتر اينكه در مملكت مزين به نام اهل بيت (ع) ـ كه از بزرگترين مدافعان حقوق انساني در تاريخ بشريت بودنده‌اند ـ آب از آب تكان نخورد؟ نه رئيس بهداشت گيلان، نه وزير بهداشت و نه رئيس‌جمهور از ملت عذرخواهي نكرد و مقصران اين فاجعه انساني به هيچ‌كس پاسخ ندادند.

جالب اينجاست كه مسئولان و مقامات جمهوري اسلامي براي معاينه سرپايي، حاضر به حضور در درمانگاه‌ها و بيمارستان‌هاي عمومي و دولتي نمي‌شوند و حاضرند با وجود برخورداري از بيمه‌هاي پوششي، به خاطر حفظ سلامت وجود نازنين خود و فرزندانشان، هزينه‌هاي كلاني را به بخش خصوصي پرداخت كنند. چه بسيارند مسئولاني كه براي درمان، تجهيزات، متخصصان و كلينيك‌هاي «بلاد كفر» را به ايران‌زمين ترجيح مي‌دهند، ولي بي‌عدالتي و ظلم آنجايي به بي‌نهايت مي‌رسد كه يك زن روستايي ـ كه جزو ناموس ايران‌زمين است ـ حتي اجازه بستري شدن در بيمارستان دولتي را پيدا نمي‌كند و از آن دردناكتر اين‌كه هيچ‌كس پاسخگو نيست و از همه بدتر اين‌كه آن مسئله بي‌اهميت تلقي مي‌شود.

آيا روزي فرا خواهد رسيد كه حقوق اوليه انسان‌ها مثل خوراك، پوشاك، بهداشت و آموزش در اين سرزمين، اولا مهم و اساسي‌ترين مسئله تلقي شود و ثانيا كساني خود را موظف به تامين آن بدانند.
آقايان و متفكراني كه در اين سرزمين دائما در مقولات آسماني پيچيده و تودرتو غور و تفحص مي‌كنند، از خواب بيدار شوند. تعالي آدمي فرايند تكاملي است و آدمياني كه در غل و زنجير حوايج اوليه و ابتدايي‌اند، ره به سعادت روحاني نمي‌برند.

منبع خبر:http://www.baztab.com/news/26856.php
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
پدر و مادري از شدت فقر فرزندشان را خوردند


۵ مرداد ۱۳۸۴ - قبل از ظهر ۱۰:۲۰ تعداد بازديد : 1814 كد خبر : ۲۶۸۶۷

والدين کنيايي از شدت فقر و گرسنگي فرزند خود را کشتند و خوردند.

به نوشته روزنامه «آفتاب يزد» به نقل از سايت پليس، شدت فقر و گرسنگي يک زوج کنيايي را مجبور کرد پسر بچه خود را کشته و او را بخورند.

بنابر اين گزارش، هنگامي که پليس به منزل اين زوج در نايروبي رسيد، جسد قطعه قطعه شده اين پسر بچه را در قابلمه کشف و والدينش را به اتهام قتل و آدم‌خواري دستگير کرد.

بر پايه اين گزارش، منطقه نايروبي با زمين‌هاي کشاورزي وسيعي که دارد از چندي پيش دچار خشکسالي شده و 150 هزار نفر جمعيت اين منطقه را با فقر و قحطي شديد روبرو کرده است.
گفتني است، کنيا 33 ميليون نفر جمعيت دارد که بيش از 50 در صد آنها در فقر و گرسنگي شديد به سر مي‌برند به طوري که روزها را تنها با يک دلار سپري مي‌کنند

http://baztab.com/news/26867.php
 

TruthPraiser

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژوئن 2004
نوشته‌ها
2,362
لایک‌ها
10
محل سکونت
واژه نخست سه نام اين شهر به ترتيب تاريخ ع ش ق
خبر شماره یک :
شنیدن و کسب اطلاع از چنین اخباری همیشه و در همه حال باعث ناراحتی و تا حدودی هم باعث عصبانیت می شه متاسفانه در بیشتر موارد هیچ گونه حس مسوولیت پذیری وجود نداره.
جالبه که بدونیم اگر چنین مسایلی در یکی از کشورهای به ظاهر خدا نشناس و کافری اتفاق می افتاد دودمان مسوولین امر به آتش کشیده می شد.
خبر شماره دو :
مطمئنا دو عامل در بوجود اومدن چنین وضعیتی دخیل بودن
1 - فقر فرهنگی
2 - فقر اقتصادی
حتی می شه گفت اثر فقر فرهنگی به مراتب کشنده تر و خطرناک تر از فقر اقتصادی هست.
 

Bahreyni

Registered User
تاریخ عضویت
12 آپریل 2004
نوشته‌ها
1,733
لایک‌ها
6
سن
43
محل سکونت
کرمان دیار کریمان
80.gif
80.gif
80.gif
 
بالا