برگزیده های پرشین تولز

از سرشانه ها غافل مشوید

nikelhamsh

همکار نویسنده
همکار نویسنده [؟]
تاریخ عضویت
8 آگوست 2017
نوشته‌ها
43
لایک‌ها
27
سن
29
hx4i__pb25881.jpg



وقتی که بدنسازان برای به نمایش دادن بدنشان آماده می شوند عمده تمرکز خود را بر روی عضلاتی مانند سینه، دست ها و عضلات شکمی می گذارند معمولا دلتوئید ها از لیست عضللاتی که باید مورد توجه قرار بگیرند باز می مانند.

اما بدنسازی هست که نه تنها بر روی دلتوئید های خود وقت میگذارد بلکه توانسته آنها را به قوی ترین و زیبا ترین عضله بدنش تبدیل کند. نام این بدنساز استیو کوکلو* می باشد. با داشتن سرشانه هایی پر و حجیم او را به عنوان قهرمان آمریکایی می شناسند و این امر باعث شده است که اندام او کلاسیک به نظر بیاید. جالب است بدانید که شغل قبلی او آتش نشان بوده است.

او میگوید:" سرشانه هایی بزرگ یک موهبت ژنتیکی برای من به حساب می آید. د رکنار افراد دیگر سرشانه های من پهن تر به چشم می ید و این مهم به ایکس بودن اندام من بسیار کمک کرده است."

آناتومی عضلات سرشانه

عضلات دلتوئید از سه قسمت جلویی، میانی و خلفی تشکیل شده است. این عضلات به تمرینات سنگین و مقاومتی بسیار خوب پاسخ می دهند. اما فقط نباید به تمرینات سنگین اکتفا کنید . بر اساس گفته های استیوحرکاتی که در آنها وزنه لیفت می شود برای ساختن سرشانه هایی پهن تر مناسب تر می باشد. "من همیشه به بدنسازانی که از من درباره تمرینات سرشانه سوال میکنند این توصیه را میکنم که نشر جانب را برای قسمت میانی میانی و نشر خم را برای قسمت پشتی سر شانه بیشتر استفاده کنند." بر اساس گفته های او بدنسازان قسمت پشتی عضلات دلتوئید را در حد کفایت تحت فشار قرار نمی دهند و این باعث می شود که نتوانند شکل سه بعدی و زیبا به عضلات دلتوئید خود بدهند. او میگوید که با پرورش دادن قسمت پشتی می توانید سر شانه های پر تر و گرد تری داشته باشید. اما مهمترین علت پرورش آنها در رده حرفه ای نمایان شدن آنها در فیگرو های روی استیج می باشد. فیگور هایی مانند پشت بازو از طرفین یا فیگور سینه از طرفین میتواند قسمت پشتی عضلات دلتوئید را به صورت کامل نمایش دهد.

برای تمرین دادن بهتر عضلات دلتوئید میتوانید از ست های سوپر و یا کم کردنی استفاده کنید.

تمرکز بیشتر بر روی سرشانه میتواند شما را بسیار پهن تر و بزرگتر از آنچه هستید نمایش دهد. اگر شما سرشانه هایی پهن داشته باشید نه تنها فرم ایکس خود را حفظ کرده اید بلکه میتوانید به راحتی 20 پوند از آنچه هستید سنگین تر به نظر برسید.



*Steve Kuclo

 
بالا