برگزیده های پرشین تولز

از شرکت " پرداخت " رهنما کامیابان واسطه بین پست و فروشگاه ها چی دانید؟

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,193
لایک‌ها
20,077
محل سکونت
اوهایو - دیتون
در مورد شرکت پرداخت که پنل به فروشگاه های طرف قراداد جهت فروش پستی می دهد چی می دونید؟

- متاسفانه هواشی بدی دور این شرکت هست...
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,193
لایک‌ها
20,077
محل سکونت
اوهایو - دیتون

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,193
لایک‌ها
20,077
محل سکونت
اوهایو - دیتون
با سلام خدمت تمام دوستان و همکاران گرامی.

هدف از راه اندازی این وبلاگ بهبود وضعیت فروشگاه های اینترنتی وابسطه به شرکت پرداخت میباشد.

نظر به اینکه تعداد بیشماری از فروشگاه های اینترنتی اعلام نا رضایتی کامل از عملکرد ضعیف و بسیار بد پرداخت نموده اند. به همین دلیل اقدام به راه اندازی یک وبلاگ جهت مشاره ی دسته جمعی و رسیدن به هدفی مشترک نموده ایم که مدیران تمام فروشگاه های اینترنتی میتوانند در قسمت نظرات راه حل های خود را جهت بهبود وضعیت اعلام نمایند.

لطفا فقط با دادن نظرات مثبت به بهبود اوضاع کمک کنید و هیچ گونه تبلیغات و یا بی احترامی به هیچ سیستم یا شخصی ننمایید.در صورت مشاهده اینگونه موارد نظر مربوطه حذف خواهد شد.لطفآنظرات و شکایات خودتان را با منطق و محترمانه بیان کنید .اگربخواین فحش و این جور چیزها بدید هیچ فایده ای نداره

شکایت خودتونو و نظرتونو و اینکه چقدر پول میخواین ذکر کنید تا ما هم بتونیم برا وزارت ارتباطات و …. متن کلیه شکایات ارسال کنیم و پی گیری کنیم

سپاسگزارم



در اعتراض همگانی نسبت به عملکرد پرداخت سهیم باشید.





“به فروشندگان دیگر هم اطلاع دهید تا در این سایت حضور پیداکنند”

نوشته شده در سه شنبه, مهر ۳م, ۱۳۸۶ در ۸:۰۴ ب.ظ و در زیرمجموعه‌ی سرویس پرداخت شرکت رهنما. می‌توانید پاسخ‌ها این نوشته را پیگیری کنید با RSS 2.0 خوراک. می‌توانید پاسخ دهید٬ یا بازتاب بفرستید از سایت خودتان.
۱۴۵ پاسخ برای “پرداخت سایت اینترنتی تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی و فروش اینترنتی با روش پرداخت هنگام تحویل pardakht.com”

1. Saeed Says:
مهر ۶م, ۱۳۸۶ در ۸:۲۷ ق.ظ

رك بگم شما فروشندگان بايد بوسيله يك
قدرت بزرگتر از پرداخت اون رو وادار به تسويه حساب كنيد و اون شركت پست
هست .

شركت پست اينقدر قرت داره كه برای حفظ
آبروی خودش ، به اين مسئله سر و سامان بده.
2. Saeed Says:
مهر ۶م, ۱۳۸۶ در ۸:۲۸ ق.ظ

مطمئن باشيد اداره پست مستقيم با تشكيل كميته ای اين معذل را بر طرف خواهد
كرد . پست اجازه نميده يك شركت اين چنين مردم رو نسبت بهش بی اعتماد كنه و
ميلياردی به اعتبار پست پول مردم رو بالابكشه .

اگر هزاران نامه هم به رهنما بنويسيد فايده ای نداره. همين آش و همين كاسه.

شاه رگ حياتی رهنما پست مستقيم است . رهنما به هيچ عنوان دوست نداره پای
پست به ميان كشيده بشه چون خيلی به ضررش هست.

برای احقاق حق فروشگاه ها فقط بايد طی نامه ای مسولين پست را در جريان امور
قرار داد.
3. رحیم Says:
مهر ۶م, ۱۳۸۶ در ۸:۳۳ ق.ظ

سلام دوستان
اين شركت پرداخت متاسفانه از رو هم نميره هر چي اعتراض و بحث ميشه انگار نه انگار اونا كار خودشون رو ميكنند و اين سري هم پول كم ريختن واقعا كه از اصفهاني جماعت نبايد انتظار دريافت پول داشت
4. هادي Says:
مهر ۷م, ۱۳۸۶ در ۸:۲۸ ق.ظ

عزيزان من

پست كاملا در جريان اين قضيه هست. تعدادي زيادي نامه از طرف فروشگاه ها به پست فرستاده
شده ….. اما :

چون دست مديران بي لياقت پست با رهنما تو يك كاسه است و حسابي سيبيلشون رو چرب
كرده جرات ندارند كاري انجام دهند و همواره سعي ميكنند قضيه را ماست مالي كنند.

بنده خدا ، مديران فروشگاه ها از دست دزد به شاه دزد پناه بردند.

اميدوارم روزي سيستم ‍COD (مزخرف) جمع و فرهنگ خريد الكترونيكي جايگزين آن بشه
تا همه از آشفتگي نجات پيدا كنيم.

۵۰ درصد اين گند بالا آمده زير سر پست است. (شك نكنيد)
اكثر مديران و كارمندان دولتي دلشون براي كسي نميسوزه همواره دنبال كارنكردن و پول مفت هستند. حتي زورشون مياد تلفن رو جواب بدن چه برسه به راه انداختن كار خلق خدا.

در دروغگويي بي نظير هستند. به راحتي روز روشن رو انكار ميكنند.
فقط به فكر ارتقاء درجه و تحكيم پست فعلي هستند و نه به فكر كار مردم.
5. رضا Says:
مهر ۸م, ۱۳۸۶ در ۲:۲۱ ق.ظ

با سلام خدمت همگي دوستان

من چند روز گذشته به اداره پست مركزي (چهارراه لشگر) زنگ زدم
و با زحمت تونستم اطلاعاتي در مورد پست مستقم كسب كنم .
اونها گفتند چند وقتي هست كه اداره پست مستقيم از اينجا به
خ عباس آباد منتقل شده . شماره تلفن هم ۸۸۵۲۶۵۷۲ الي ۷۵
است.

گفتند نام مديركل آقاي حاجي تهراني است و معاون ايشان
آقاي اسدي هستند.

از مديران فروشگاه ها خواهش ميكنم اعتراض خود را بصورت
تلفني و كتبي (فكس) به پست مستقيم اعلام دارند تا شايد
اين پيگيري هاي مستمر راه گشا باشد.
6. حمید Says:
مهر ۸م, ۱۳۸۶ در ۳:۵۵ ق.ظ

سلام
دوستان عزیز اگر قرار باشد در این سایت هم مثل سایت اعتراض فقط شاهد اعتراضات باشیم و هیچ اقدام عملی نکنیم فایده ای ندارد.
من پیشنهاد می کنم یک متن نامه در همین سایت قرار بگیرد که همه فروشگاه ها بتوانند آن را پرینت گرفته و به پست بفرستند. متن یکسان نامه از این جهت دارای ارزش است که پست متوجه می شود این مشکل اعتراض اکثر فروشگاهها است.
متن نامه هم می تونه ضمن معرفی فروشگاه ، مقدار طلب از پرداخت تو ذکر بشه. در ضمن در متن نامه این موضوع هم قید بشه که در صورت عدم رسیدگی پست فروشگاه ها به مراج قضایی مراجعه خواهند و از پرداخت شکایت خواهند نمود.
7. رضا Says:
مهر ۸م, ۱۳۸۶ در ۵:۰۱ ق.ظ

با سلام

فكر خيلي خوبي است

باز هم تاكيد ميكنم شماره هاي پست مستقيم عبارتند از :

۸۸۵۲۶۵۷۲ الي ۷۵

آقاي اسدي
8. ادمین Says:
مهر ۸م, ۱۳۸۶ در ۷:۵۸ ب.ظ

سلام
خوب آقا حمید شما زحمت متن نامه را بکشید و اینجا ارسال نمایید
با وارد کردن و ارسال متن نامه, بنده اونو به صفحه اول برده تا همه مدیران بیان پایین اونو همون جا امضا کنن و از طریق اینترنت همه این درخواست و رسیدگی را براشون هم ایمیل می کنیم و هم اینکه بعد از یه مدت که گذشته پرینت کلی میگیریم و مستقیما فاکس میکنیم.
بنده همه این مراحل به صورت قانونی انجام خواهم داد
موفق باشید
9. علی Says:
مهر ۱۱م, ۱۳۸۶ در ۵:۳۷ ق.ظ

سلام
خوب چرا اینقدر خودتون درگیر شرکت رهنما میکنید سیستم جدیدی به وجود اومده که در دو سری اول واریزیش خوب پول داده به فروشگاهها . در ماه اول راه اندازی هم به گفته خودشون ۳۰۰ فروشگاه عضو شدن . چون پشت این سیستم یک مدیر سایت معتبر هست که قبلا هم نماینده پرداخت بوده
من که میخوام برم عضو این سیستم بشم WWW.iranmc.com
10. چگینی Says:
مهر ۱۱م, ۱۳۸۶ در ۵:۴۳ ق.ظ

سلام به همه
من که حرف این دوست عزیز رو تایید میکنم
من کمتر از ۱ماه و نیم هست که عضو این سیستم شدم و در اولین سری واریزی این سیستم
۱ میلیون پول گرفتم که بعضی از سفارشاتی که بهم پولشو دادن هنوز ۱ ماه از ارسالشون نگذشته
ولی قبلا روی پرداخت که بودم اولین واریزی به من ۴ ماه طول کشید بعد ۴ ماه هم ۵۰ تومان دادن
من که خیلی از این سیستم راضیم
میتونین آدرس سایت منو ببینین www.۳۰diran.com
شما ها هم بیاین
منم در صورتیکه بخواین ازپرداخت شکایت کنین هستم باید پولامونو از اون شرکت کلاه بردار بگیریم
11. ادمین Says:
مهر ۱۱م, ۱۳۸۶ در ۷:۳۰ ق.ظ

سلام مجدد
خوب همه میدونیم که سایت iranmc هم هست ولی ما میخواهیم اولا مشکلات مونو با پرداخت حل کنیم و تسویه حساب کنیم.خوب مدیران این همه پول اونجا داریم
دوم اینکه به نظر من Iranmc در آینده نه چندان دور مشکلات ش بیشتر از رهنما (پرداخت* میشه
الان هم سیستم چون پاک هست و هنوز تعداد فروشگاه ها خیلی زیاد نشده
میتونه اینجوری تسویه حساب کنه
لطفآ افرادی که به دنبال تسویه حساب و پیگیری کارشون و شکایاتشون هستن همین جا پست و ادامه بدن
12. کاوه Says:
مهر ۱۴م, ۱۳۸۶ در ۳:۵۶ ق.ظ

سلام
خیلی خوبه که این سایت راه افتاده .چون واقعا داشت مشکل میشد . البته ظاهرا از سه ماه پیش اتفاقاتی داره توسیستمشون میفته .یک واحد پیگیری جدید هم راه انداختند چند تا تغییرات جدیئ هم داشتند .من باهاشون تماس دارم اتفاقا نکات جالبی رو دارند در مورد کار می گند (اینها رو بر اساس تعاملات با پست و بعد از شکایت ازپرداخت فهمیدم ). ضمنا با ایران مارکت هم دارم قرار داد می بندم .ولی ۲ تا شک دارم یکی اینکه مدیرشون ۴۰ تا سایت از خودش داره و انرا برا توجه به سابقش خطرناک می دونم .۲وم اینکه بیش از ۸۰ تا سایت ندارند و اونم ۴۰ تاش مال خودشه بعدم هنوز ۱ ماه کار نکرده و دیکته ننوشته غلط نداره .
13. حمید Says:
مهر ۱۴م, ۱۳۸۶ در ۳:۵۷ ق.ظ

سلام دوستان عزیز ببخشید که دیر آمدم. از ادمین هم ممنونم که به نظر اینجانب دقت نظر داشتند. من متن نامه ای را تنظیم کردم که در ابتدا به اداره پست مستقیم بفرستیم که مسول خرید و فروش اینترنتی هستش و البته یک رونوشت را هم برای واحد حقوقی شرکت باید فرستاده شود . البته اگر دوستان آدرس واحد حقوقی را می دانند بگویند تا کار سریعتر انجام شود.
اگر جواب درستی از این کار نگرفتیم نامه ها را برای قوه قضائیه می فرستیم و از رهنما شکایت می کنیم.
در ضمن هرکس به طور جدا نامه ذیل را بفرستد بهتر است. آدرس پست مستقیم در کامنت های قبلی آمده است.

**************************

مدیر محترم اداره کا پست مستقیم

با سلام

احتراما همانطور که مستحضرید طی سال های اخیر در کشورمان خرید و فروش اینترنتی به طور محسوسی گسترش یافته است و حضور شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نیز در گسترش این امر به دلیل ایجاد سیستم دریافت وجه توسط مامور پست تاثیر به سزایی داشته است.
از آنجایی که شرکت رهنما به عنوان اولین شرکت با راه اندازی سیستم پرداخت وارد این عرصه شده بود بسیاری از فروشگاه های فعال در زمینه تجارت الکترونیک با اعتماد به نام شرکت پست حاضر به همکاری با رهنما شدند. اما متاسفانه عدم نظارت صحیح شرکت پست بر عملکرد مالی رهنما در زمینه تسویه با فروشگاه ها باعث شده تا رهنما در پرداخت طلب فروشگاه ها کوتاهی نماید به نحوی که بسیاری از فروشگاه ها طلب میلیونی از این شرکت دارند و به هیچ وجه قادر به دریافت پول خود نیستند.
لذا اینجانب (نام مدیر فروشگاه) مدیر فروشگاه اینترنتی (نام و آدرس فروشگاه) خواهشمندم این موضوع را جهت حل مشکل پیگیری نمایید. (وضعیت مالی به شرح ذیل می باشد.) در ضمن در صورت عدم نتیجه گیری مناسب حق پیگیری موضوع از طریق مراجع ذیصلاح را محفوظ می دانم.

تاریخ آغاز همکاری با رهنما:
مجموع عملکرد مالی فروشگاه:
مجموع پول واریزی توسط رهنما:
مجموع طلب فروشگاه:
تاریخ و مبلغ آخرین پرداخت:

با تشکر
(نام مدیر فروشگاه)
14. ادمین Says:
مهر ۱۴م, ۱۳۸۶ در ۱۱:۲۰ ق.ظ

سلام و خسته نباشید به همه مدیران عزیز
از آقا حمید هم تشکر میکنم
لطفا بر اساس متن حمید جان علاوه بر اینکه یه رونوشت برا اداره پست ارسال میکنید
تو همین تاپیک این فرم زیر را نمایید.

اینجانب (نام مدیر فروشگاه) مدیر فروشگاه اینترنتی (نام و آدرس فروشگاه)

تاریخ آغاز همکاری با رهنما:
مجموع عملکرد مالی فروشگاه:
مجموع پول واریزی توسط رهنما:
مجموع طلب فروشگاه:
تاریخ و مبلغ آخرین پرداخت:

با تشکر
(نام مدیر فروشگاه)
15. هادي Says:
مهر ۱۷م, ۱۳۸۶ در ۲:۱۹ ق.ظ

با سلام

جناب ادمين

من فكر نميكنم مديري حاضر باشه مسائل مالي خود رو در اين
سايت قرار بده.

لطفا متن نامه را بصورت PDF در سايت قرار دهيد تا مديران Download كنند
و پس از تكميل دو نسخه يكي به پست مستقيم و يكي را به اداره بازرسي
پست ارسال كنند.

با تشكر
16. hايمان براتي Says:
آبان ۳م, ۱۳۸۶ در ۲:۱۷ ق.ظ

دوست گرامي من هم هستم و با قدرت تمام دنبال شكايت از شركت رهنما مي باشم
و قصد پيوستن به سيستم ايران ماركت سنتر را دارم
17. متضرر Says:
آبان ۱۲م, ۱۳۸۶ در ۱۲:۰۲ ب.ظ

سلام به همگی
خوشحالم که من این سایت را پیدا کردم. کاش یکی پیدا می شد و آدرس این سایت را برای تمام اعضاء فعلی عضو پرداخت ارسال می کرد.
خوشبختانه با آمدن ایران مارکت سنتر این پرداخت بزودی دچار مشکلات بزرگی خواهد شد. مخصولا در نمایشگاه کامپیوتر تهران من شاهد این بودم که تعدادی خیلی زیادی از فروشگاه های اینترنتی عضو این سیستم شدند و قیمت ها را هم نصف کرده بود.
ولی یک مسئله هست که همگی باید دقت کنید و اون اینه این روشها تو هیچ جای دنیا به نام تجارت الکترونیکی شناخته نمی شن. خوشبختانه سیستم شتاب الان از طریق بانک سامان و پارسیان داره پشتیبانی می شه و باید همه ماها به اون رو بیارین، قبل از اینکه دیر بشه و یه سیستم پرداخت دیگه از دل این ایران مارکت سنتر سر دربیاره.
شرکت پرداخت الان داره سعی می کنه با دادن یه مقدار پول به نام وام که کمتر از طلب شما از اونهاست و بابتش هم ازتون چک می گیره، اونهم بدون تاریخ، روی این سیستم شکست خورده خوش سرپوش بذاره و حداقل بعضی از این شرکت های بزرگ رو از دست نده.
این وضعی که برای اونها پیش اومده به هر دلیلی که باشه ناکارامدی اونها برای هدایت این همه فروشگاه اینترنتی نشون می ده. هرگز نباید برای جلوگیری از ضرر تعلل کرد. باید بلافاصله از این سیستم شکست خورده جدا شد و بیشتر از این ادامه نداد.
بیایید با استفاده از نظرات مفید همدیگه فکر چاره باشیم.
18. متضرر Says:
آبان ۱۲م, ۱۳۸۶ در ۱۲:۱۴ ب.ظ

من یک پیشنهاد دارم: باید اختلاف بین خرید نقدی/کارت بانکی/شتاب را آنقدر برای کاربرها پررنگ کنیم که کم کم به اون متمایل بشن. مثلا n درصد اختلاف قیمت و یا ارائه هدیه مورد توجه کاربرها.
اگر دوست دارید سیستم پرداخت در محل رو هم استفاده بکنید مشکلی نیست ولی حتما از روش بالا هم استفاده کنید.
ما میلیونها تومان از سیستم پرداخت ضرر دیدیم تا به رو به روشهای بالا آوردیم. با شکایت هم بعید می دونم بشه کاری رو پیش برد. فقط باید از طریقه رابطه و اونهم یک قدرت دولتی موثر، به اونها فشار آورد (منظورم پست نیست، مثلا نامه سرگشاده به نهاد ریاست جمهوری یا به دفتر ***** و …). این ۵ درصد هایی که از فروش من و شما گیر چنین شرکتی اومده اونقدر بهش قدرت و فرصت می ده که حالا حالا ها دنبال شکایت و شکایت کشی بدوییم.
خواهش می کنم به بقیه هم خبر بدین که اینجا بیان و نظر بدن. من که دارم این کار رو می کنم.
19. کاوه Says:
آبان ۱۶م, ۱۳۸۶ در ۹:۴۶ ق.ظ

خیلی جالبه . این سایت مثله شبکه های ماهواره میمونه . فقط حرفهای که خودشون میخواند رو پخش می کنند .مثلا نوشته آقای براتی رو برای شکایت نوشتند ولی اونیکه ماله ۲ هفته بعده و در مورد بازدیدش از رهنما بودو ننوشتند . مدیره صادق و باحالی داری ای سایت . عزیز من ما که خومونو گول نمی زنیم ماهمه به نوعی ضرر کردیم قراره مشکل حل بشه ولی نه اینکه سر خودمونو بکنیم لای برف . ضمنا همون تله پرداخت برای ایران مارکت هم هست چون آخرش حمل کنننده یکی دیگست . ما که رفتیم از پرداخت ولی اینم روشش نیست . اونا که ۱۰۰ تا ادم دارند حالو روزشون اینطوریه وای به حال اینا که ۳ نفرند .اونا بعداز ۵ ماه دارند بدند اینها بعید میدونم بیشتر از ۲ تا ۲۰۶ داشته باشند
20. محمد رضا Says:
آبان ۲۹م, ۱۳۸۶ در ۸:۵۸ ق.ظ

سلام
من یک وکیل خوب برای کار خودم پیدا کردم و ایشان با تهیه شکواییه ای که چند عنوان تخلف شرکت رهنما را در خود داشت علیه شرکت رهنما اقمه دعوی کرده است و منتظر نتیجه آن هستم. اگر دوستان دیگر هم واقعا دنبال پولشان باشند میتوانند همه پولشان و به همراه دیرکرد و بهره پولشان را هم از شرکت رهنما بگیرند . همچنین میتوانند خسارت سفارشات گم شده را هم به موجب قراردادی که با شرکت رهنما دارند از آنها بگیرند.
ضمنا جریمه برگشتی هم را از شرکت پست استعلام کردیم و آنها گفتند که هیچ سفارش برگشتی , جریمه نخواهد داشت و این کلاه برداری شرکت رهنما است که مبلغی اضافه تر را از فروشگاه میگیرد.
ما بر اساس گزارش صفحه تسویه حساب پنل خودمان حدود ۷ میلیون تومان طلب داشتیم ولی با اضافه کردن جریمه برگشتی و سفارشات خراب شده و دیرکرد پول , به دادگاه شکایتی حدود ۱۰ میلیون را اعلام کردیم و مطمئنا با اسناد و مدارکی که وکیلمان تهیه کرده است این مبلغ را از شرکت رهنما خواهیم گرفت.
فعلا هم که داریم با سیستم ایران مارکت سنتر کار میکنیم که خیلی بهتر از شرکت رهنما سرویس میدهند و پولها را هم به موقع واریز میکنند و امیدوارم که همیطور ادامه دهند.
21. علی امینی Says:
آبان ۲۹م, ۱۳۸۶ در ۹:۱۰ ق.ظ

سلام
من میخواستم با سیستم پرداخت قرارداد ببندم ولی بابت خرید بیپ کارت به مشکل خوردم. البته من بیپ نخریده بودم و فقط یک سی دی از یک فروشگاه دیگر خریده بودم که متاسفانه سیستم پرداخت مبلغ ۵۰۰ تومان را اضافه از من گرفته بودند و وقتی با فروشگاه مربوطه تماس گرفتم گفتند که به ما ارتباط ندارد و باید به اصفهان زنگ بزنی .
من برای ۵۰۰ تومان کسر شده به اندازه ۵ هزار تومان به اصفهان زنگ زدم آخر هم نتیجه نگرفتم.
به همین از دلیل تصمیم خودم برای عقد قرارداد با سیستم پرداخت منصرف شدم.

حالا شما با یک حساب سر انگشتی ببیننید که این شرکت سر چند صد هزار نفر را مثل من کلاه گذاشته . مطمئنا رقم کلاه برداری آنها سر به فلک میزنه.
22. میلاد جدی Says:
آبان ۲۹م, ۱۳۸۶ در ۴:۳۶ ب.ظ

سلام-من هم از جمله مدیرانی هستم که با پرداخت قرارداد و از آن مطالبه دارم. حتی وضعیت به گونه ای شده که آن سایت را به طور کامل تعطیل کردم و سایت دیگری را برپا کردم .اولین کاری که در در سایت جدیدم انجام دادم قرارداد با بانک اقتصاد نوین بود که به راحتی و بدون صرف هیچ هزینه ای فقط با ارسال یک فکس در ۲ ساعت pin پرداخت خود را دریافت کردم . البته نرم افزارهای کد بازی که شرکت رهنما ارایه میدهد به صورت پیش فرض قابلیت ارایه این سرویس را ندارند ولی مطمئنا با هزینه اندکی این ماژول قابل اضافه شدن خواهد بود . لذا با توجه به این مساله که قطع همکاری با سیستم های cod را در این مقطع از دوران گذار سیستم های پرداخت آنلاین به دلیل مشکلاتی چون (عدم وجود هماهنگی بانک ها در پشتیبانی کامل از هم و عدم وجود فرهنگ مناسب این نوع پرداخت ) جایز نمیدانم ولی ذکر این نکته را لازم میدانم که در صورت استقبال عمومی مدیران عزیز از این روش بسترهای مناسب تری توسط بانک مرکزی و سایر بانک ها برای بهبود این وضعیت فراهم خواهد شد.ضمن درخواست اتحاد تمام مدیران برای طرح شکایت های خصوصی و عمومی و راه حل های حقوقی در جمع بندی عرایضم به این نکته اشاره میکنم که با وارد کردن فشارهای لازم به بانک ها و درخواست حمایت های لازم از فروشگاههای اینترنتی بستر مناسب تری را برای جایگزینی این شیوه پرداخت با هم فراهم کنیم . برای بررسی چگونگی خرید توط سیستم شتاب میتوانید از سایت جدیدم دیدن نمایید.www.irkharid.com متشکر از وقتی که بابت خواندن این کامنت صرف کردید.

وبمستر: ممنون.امیدوارم که دیگر دوستان نیز مطلب ارسالیشون را مثل شما مطرح نمایند
23. artp30 Says:
آبان ۲۹م, ۱۳۸۶ در ۷:۱۸ ب.ظ

سلام.
من که دیگه نه فروشگاهمو و نه سرویس پرداخت پستی را از رهنما نگرفتم.سرویس پرداخت پستی را را از ایران مارکت سنتر گرفتم.برا ماوژل بانک ها هم از پکیج فروشگاه های اینترنتی فروشگاه ساز جهان دیتا استفاده کردم که قابلیت اتصال به بانک ها را داره.خداوکیلی بیاید کلا برا فروشگاهتان از سرویس بانک ها استفاده کنید.فروشگاهتوون را هم از جهان دیتا بگیرید که همه امکانات را با پشتیبانی خیلی خوب به شما میده من که خیلی از کارشون راضی هستم.
www.jahandata.com
24. رضا Says:
آبان ۳۰م, ۱۳۸۶ در ۷:۵۶ ق.ظ

سلام
من که یک راه برای گرفتن پولم از این پرداخت کلاه بردار پیدا کردم من یک شکایت تنظیم کردم برای دفتر اینترنتی دادستانی تهران فرستادم شنیدم که خیلی کارشون درسته شکایت های اینترنتی که میره خیلی خوب پیگیری میکنند بهشون گفتم خیلی فروشگاههای دیگه هم هستند که این مشکل رو دارند ایشون فرمودند که اگه تعداد شکایتها بیشتر باشه خیلی راحتتر میشه پیگیری انجام داد از شما هاهم میخوام که همین متن شکایتتون رو به اونجا بفرستین تا سریعتر به نتیجه برسیم
شماره آقای نعیمی که مسول دفتر اینترنتی دادستانی تهران هستند ۰۲۱۸۸۷۵۴۸۳۷ هست تماس بگیرید و باهاشون در این مورد صحبت کنید و بعد هم متن شکایتتون رو براشون بفرستین تا بتونیم این شرکت کلاه بردار رو تعطیل کنیم و پولهامونو ازش بگیریم
25. آرین سپنتا Says:
آبان ۳۰م, ۱۳۸۶ در ۱۲:۲۵ ب.ظ

از دوستان میلاد جدی هستم.کاملا شاهدم که این دوست خوبم چی کشید.چرا اینطوریه؟
از همه چی ما عقبیم.یعنی یه مقام مسئول نیست رسیدگی کنه؟؟؟
26. ناشناس Says:
آذر ۱م, ۱۳۸۶ در ۳:۰۲ ق.ظ

آخرین خبر :

هم اکنون ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه اول آذر ۸۶ ۴ نفر از مدیران شرکت رهنما در کلانتری در بازداشت به سر میبرند و منتظرند که با وثیقه آزاد شوند. آقای میرمحمدی هم در بین این بازداشت شدگان میباشد.
منتظر خبر های جدید باشید.
27. شاهین Says:
آذر ۲م, ۱۳۸۶ در ۴:۱۶ ق.ظ

سلام
متن زیر را به وکیلتان بدهید تا با استفاده از روشهای حقوقی یک شکایت برایتان تنظیم کند :

شرکت رهنما کامیابان نخستین :
دفتر اصلی در اصفهان : خیابان چهار باغ بالا – ابتدای خیابان نیکبخت پلاک ۹۳۱۷۴ – ساختمان رهنما – کد پستی ۸۱۶۳۹۹۳۱۷۷ تلفکس : ۰۳۱۱۶۶۴۰۳۰۰
دفتر نمایندگی تهران : بلوار آفریقا (جردن) ، بالاتر از جهان کودک ، نبش پدیدار برج شهروز ، واحد ۲۲ ، شركت رهنما – تلفکس : ۸۸۸۴۵۲۷۸۸
مدیر عامل شرکت : آقای امین رضا وهوش اصفهانی

تعریف سیستم پرداخت :
شرکت رهنما با عقد قراردادی با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اقدام ارائه سرویس پرداخت در محل یا پست خرید اینترنتی به نام سیستم پرداخت نمود.
روش کار این سیستم بصورت خلاصه :
۱- فروشگاه عرضه کننده کالا با شرکت رهنما قرارداد میبندد.(نمونه قرارداد را ضمیمه کنید)
۲- شرکت رهنما , فروشگاه را به شرکت پست معرفی مینماید.
۳- شرکت رهنما یک پنل فروشگاهی در اینترنت و در سایت پرداخت در اختیار فروشنده قرار میدهد.
۴- فروشنده محصولات و قیمت کالاهای خود را در پنل ایجاد شده در سایت پرداخت تعریف میکند.
۵- فروشنده اقدام به تبلیغ میکند و خریداران با ورود به سایت فروشنده و سپس پنل فروشگاه , سفارش خرید خود را ثبت میکنند.
۶- با توجه به اینکه سفارشات وارد شده در پنل سیستم پرداخت , توسط ماموران اداره پست مشاهده میشود , ماموران پست هر روز با توجه به سفارشات وارد شده به پنل هر فروشگاه , فاکتورهای فروش را در ۶ نسخه پرینت میگیرند.
۷- ماموران پست هر روز به آدرس فروشگاه ها مراجعه مینمایند و سفارشات را از فروشنده دریافت کرده و یک نسخه از فاکتور فروش را مهر و امضا مینمایند و تحویل فروشنده میدهند.
۸- سفارشات از طریق شبکه پست ارسال و به دست خریدار میرسد و مامور پست مبلغ کالا و هزینه ارسال را از خریدار میگیرد و یک نسخه از فاکتور را به خریدار تحویل مینماید.
۹- مبالغ فاکتورهای وصول شده به حساب شرکت رهنما واریز می شود و شرکت رهنما موظف است که مبالغ این فاکتورها را بعد از کسر درصد کارمزد خود , به حساب فروشنده واریز نماید.
۱۰- ۶ نسخه فاکتوری که در اداره پست مبدا پرینت گرفته میشود بین اشخاص زیر تقسیم میشود :فروشنده - پست مبدا – پست مقصد – خریدار – اداره پست مستقیم تهران - شرکت رهنما
۱۱- هر سفارش در پنل سایت سیستم پرداخت روند زیر را طی میکند :
سفارش معلق : سفارشی است که خریدار در پنل ثبت میکند.
سفارش آماده به ارسال : سفارشی است که فروشنده آن را بسته بندی و آماده ارسال کرده است.
سفارش انصرافی : سفارشی است که به هر دلیل فروشنده از ارسال آن انصراف داده است.
سفارش ارسال شده : سفارشی است که مامور پست آن را از فروشنده دریافت کرده و با استفاده از امکاناتی که در پنل اختصاصا برای اداره پست تعریف شده , مامور پست مبدا , وضعیت آن را از حالت “آماده به ارسال” به حالت “ارسال شده” تغییر می دهد.
سفارش توزیع شده : سفارشی است که به دست خریدار رسیده است و مامور پست مقصد با استفاده از امکانات اختصاصی در پنل سایت سیستم پرداخت , وضعیت آن را از حالت “ارسال شده” به حالت “توزیع شده” تغییر میدهد.
سفارش برگشتی : سفارشی است که به هر دلیل به دست خریدار نرسیده است و برای فروشنده برگشت میشود. ثبت برگشتی توسط مامور پست مبدا یا مقصد انجام میشود.
سفارش وصول شده : سفارشی است که نسخه ششم برگه فاکتور آن به شرکت رهنما ارسال شده و شرکت رهنما وضعیت آن را از حالت “توزیع شده” به حالت “وصول شده” تغییر میدهد.

۱۲- اختلالات موجود در سیستم پرداخت:
۱- به دلیل نبود امکانات اینترنتی در بسیاری از اداره های پست مقصد , ثبت “توزیع شده” بسیاری از سفارشات انجام نمیشود در حالی که پول آن سفارشات به موقع به حساب شرکت رهنما واریز میشود.
۲- ثبت “وصولی” سفارشات توسط خود شرکت رهنما انجام میشود و معمولا شرکت رهنما این کار را با تاخیرهای بسیار زیاد انجام میدهد و ممکن است که بنا به دلایل شخصی , وصولی سفارشات برخی از فروشگاه ها را اصلا ثبت ننماید.
۳- بسیاری از فروشگاه ها هیچ قرارداد کتبی با شرکت رهنما ندارند و به صرف ایجاد یک پنل در سایت سیستم پرداخت , کا رخود را آغاز کرده اند.
۴- قرارداد برخی از فروشگاه ها رایگان و برخی هم نقدی بوده است . ضمنا برخی از فروشگاه ها نیز طی توافق کتبی یا شفاهی با شرکت رهنما , اجازه داده اند که مبلغ قرارداد طی چند قسط از حساب فروش کالاها و قبل از واریز حق السهم فروشکاه از ناحیه فروش کالاها , توسط شرکت رهنما راسا کسر شود.
۵- برخی از فروشگاه ها نیز فقط قرارداد سال اول را منعقد کرده اند و قراردادهای سالهای بعدی بصورت شفاهی توافق شده است و شرکت رهنما نیز اقدام به کسر مبلغ شارژ سالیانه قرارداد از حساب پنل فروشگاه مربوطه نموده است. (مبلغ قرارداد , از مبالغ حاصل از فروشها کسر شده است)
۶- برخی از ماموران پست مبدا , در هنگام جمع آوری سفارشات , فاکتورهای فروش فروشگاه ها را مهر و امضا ننموده اند و عملا رسید یا سند مهر یا امضا شده ای به فروشگاه تحویل نداده اند ولی نسخه دوم فاکتور در ادراه پست مبدا و نسخه چهارم آن در اداره پست مستقیم تهران و نسخه دیگری هم در پست مقصد موجود است.
۷- برخی از فروشگاه ها به دلایل مختلف (از قبیل مرجع دانستن پنلهای سایت سیستم پرداخت) فاکتورها را نگهداری نکرده اند و همواره بر اساس اطلاعات موجود در پنلهای سایت سیستم پرداخت , پول خود را از شرکت رهنما طلب میکرده اند. ولی حداقل ۳ نسخه از فاکتورها در ادراه های پست مبدا و مقصد و پست مستقیم موجود است.
.

تخلفهای شرکت رهنما :

۱- شرکت رهنما بر اساس قراردادهای شفاهی یا کتبی با فروشگاه ها بایستی بعد از دریافت پول سفارشات توسط مامور پست , با فروشگاه ها تسویه حساب نماید در حالی که تسویه حساب را به دلایل مختلف به تعویق میاندازد. بطوریکه برخی از فروشگاه ها ده ها میلیون تومان از شرکت رهنما طلب دارند. بنا بر تحقیقات بدست آمده , تقریبا پول همه سفارشاتی که چند روز از ارسال آنها گذشته و برگشت نشده است , توسط ماموران پست از خریداران دریافت شده و به حساب رهنما واریز شده ولی شرکت رهنما از تسویه با فروشگاه ها خود داری مینماید و در برخی از موارد بصورت سلیقه ای عمل میکند. آخرین مکاتبه شرکت رهنما با اداره پست حاکی از آن است که شرکت رهنما کل طلب خود را تا ریال آخر از شرکت پست دریافت کرده و مستندات آن در اداره پست مستقیم تهران موجود است.
۲- بر اساس قرارداد های شفاهی و کتبی شرکت رهنما با فروشگاه ها , در صورتی که سفارشی برگشت شود , شرکت رهنما بایستی هزینه ارسال آن سفارش را از فروشنده اخذ نماید ( از حساب ایشان کسر نماید) ولی متاسفانه در اقدامی کلاه بردارانه , شرکت رهنما ۲ برابر هزینه ارسال را به عنوان جریمه برگشتی منظور مینماید و از حساب فروشگاه ها کسر مینماید و بارها به صاحبان فروشگاه ها اعلام نموده که این مبلغ توسط اداره پست گرفته میشود در حالی که در تحقیقات به عمل آمده متوجه شده ایم که شرکت رهنما به دروغ این مطالب را بیان مینماید و عملا شرکت پست فقط بخشی از هزینه ارسال را بابت هزینه برگشت محاسبه میکند و عملا شرکت رهنما چند برابر (حدود دو یا سه برابر هزینه ای که شرکت پست برای سفارشات برگشتی منظور میکند را از فروشنده ها اخذ مینماید. این اقدام نوعی کلاه برداری میباشد.)
۳- شرکت رهنما در اقدامی غیر اخلاقی و غیر حرفه ای و با فریب مشتریان فروشگاه ها , کالایی به نام بیپ را به سبد خرید مشتریان وارد مینماید و مبلغ ۵۰۰۰ ریال بابت آن از مشتریان فروشگاه ها اخذ مینماید و در بسیاری از موارد کالا (خدمات بیپ) را به دلایل مختلف به مشتریان فروشگاه ها ارائه نکرده است که این امر باعث خدشه وارد شدن به اعتبار فروشگاه ها و سلب اعتماد مشتریان از فروشگاه می شود و گاها باعث شده که مشتری یک فروشگاه به همین دلیل خرید خود را از آن فروشگاه قطع نماید.
۴- شرکت رهنما بایستی طبق قرارداد کلیه خسارتهای کالاهای مفقود شده یا خراب شده در هنگام حمل و نقل را به فروشگاه ها پرداخت نماید که عملا تا کنون حتی یک مورد هم به این تعهد خود عمل نکرده است.
۵- شرکت رهنما حساب برخی از فروشگاه ها را بصورت خود سرانه و قلدر مآبانه به دلایل غیر منطقی و واهی مسدود مینماید و از پرداخت پول به آنها خود داری مینماید و مدعی میشود که شما به دلیل مثلا فلان تخلف نمیتوانید به پنل خود دسترسی داشته باشید .
۶- شرکت رهنما اخیرا با تماس با فروشگاه های عضو سیستم , از ایشان چک دریافت مینماید و به ازای دریافت چک بخشی از بدهی خود به فروشگاه ها را پرداخت مینماید. در حقیقت این کار را با استفاده از قدرت مالی و پولی که در دست دارد انجام می دهد . یعنی بخشی از پولی که به فروشگاه ها بدهکار است را میدهد و از آنها چک میگیرد. و متاسفانه به دلیل اینکه فروشگاه ها با یک قدرت برتر از خودشان طرف هستند ناچارند که به خواسته غیر قانونی شرکت رهنما تن در دهند. تعریف این عمل باج گیری و زورگیری است و در قانون مجازاتهای خاصی برای آن پیش بینی شده است.
۷- شرکت رهنما در برخی از شهرها نماینده انحصاری دارد ولی با هیچکدام از آنها تسویه حساب مالی نمی کند و به نمایندگان خود بدهکار است. و چون نماینده هیچ سند معتبری از میزان طلب خود در دست ندارد , شرکت رهنما از این موضوع سوء استفاده نموده و با واریز مبالغ جزئی , و بدون اطلاع رسانی از وضعیت حساب بین نماینده و شرکت , موضوع را فیصله میدهد و این نوعی کلاه برداری است.
۸- غیر از مبالغ بدهی شرکت رهنما به فروشگاه ها , لازم است که مدت زمان دیر کرد پرداخت پول نیز محاسبه شود و بابت این دیرکرد واریز پول , از شرکت رهنما خسارت گرفته شود.
۹- ارائه سرویس در سایت پرداخت جزو تعهدات شرکت رهنما میباشد و فروشگاه ها بر اساس این تعهد شرکت رهنما اقدام به تبلیغات و سرمایه گذاری نموده اند که این سرویس در برخی از ایام سال ۸۴ و ۸۵ و ۸۶ بطور کلی قطع بود و در سایر روزها نیز به تناوب چند ساعت در روز قطع می گردید که این باعث خسارتهای فراوان به فروشگاه ها شده است.

دلایلی که شرکت رهنما برای عدم انجام تعهدات خود , به فروشگاه ها اعلام نموده است :

۱- این شرکت ادعا میکند که شرکت پست پول سفارشات را به حساب رهنما واریز نکرده و یا با تاخیر زیاد واریز میکند. (که البته این ادعا با استعلام هایی که بصورت شفاهی از شرکت پست گرفته شده بارها توسط شرکت پست تکذیب شده است و حتی شرکت پست مدعی است که از شرکت رهنما طلب هم دارد. مثلا شرکت پست اعلام کرده که حدود ۵۰ میلیون تومان از هزینه ارسال سفارشات برگشتی را که باید شرکت رهنما به پست می داده است را نداده است.)
۲- شرکت رهنما بعضا اعلام میکند که شرکت پست مبلغ سفارشات را پرداخت نموده است ولی چون هنوز فاکتور آن سفارشات به دست رهنما نرسیده است نمیتوان مشخص نمود که این مبلغ مربوط به کدام فروشگاه ها است و فروشگاه ها باید صبر نماید تا فاکتورها به دست شرکت رهنما برسد و در سیستم ثبت شود. که البته این روال از سال ۸۶ در شرکت رهنما باب شده است و در سالهای قبل مبلغ سفارشات را خیلی سریعتر به فروشگاه ها پرداخت مینمودند.
۳- شرکت رهنما برخی از تخلفات فروشگاه ها را بهانه ای برای مسدود کردن پنلهای فروشگاه ها میکند مثلا اعلام میکند که فلان فروشگاه کالای غیر مجاز فروخته است و حتی برخی از فروشگاه ها که شرکت رهنما را به دلیل عدم پرداخت پول , تهدید به شکایت میکنند , در جواب آنها شرکت رهنما آنها را متقابلا تهدید به شکایت برای عرضه محصولات غیر مجاز مینماید و به این ترتیب برخی از فروشگاه ها از ترس شکایت متقابل و با علم به اینکه شرکت قدرت زیادی در امور قضایی با استفاده از وکلای مجرب دارد , از شکایت از رهنما چشم پوشی میکنند. که تعریف این عمل شرکت رهنما ارعاب و ایجاد جو رعب و وحشت در بین فروشگاه ها است و در دادگاه برای این عمل رهنما مجازات تعیین می شود.
۴- بطور کلی همواره شرکت رهنما , مشکلات سیستم پرداخت را به گردن شرکت پست میاندازد و از دادن جواب منطقی طفره میرود.
28. Admin Says:




الیته چون سایت رو من در کش پیدا کردم مطالب رو همین جا می گذارم...

لینک اصلی نظرات..اگه بالا بیاد...

http://www.pardakht.ws/?p=7
 

cordless

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 اکتبر 2007
نوشته‌ها
114
لایک‌ها
0
بطور کلی بنده 2 سال با این شرکت پرداخت کار کرده ام .. در مجموع توصیه نمی کنم که عمرت را پای این شرکت هدر بدی .. گرچه با شما تسویه خواهد کرد ولی تقریباً از زمان فروش تا تسویه کامل یک کالاً (چون بصورت اقساط پرداخت می کند) مدت زمان تقریبی 1 سال طول می کشد حالا سود پول چی می شه و غیره که به کنار...

در ضمن تمام هویت شما بطور کمال و تمام در سیستم آن ها قرار می گیره و تعهد نامه هایی جهت ارسال مرسولات از شما گرفته می شه که در صورتیکه قصد ارسال دی وی دی های کاملاً مجاز را ندارید بهتر است از این سیستم پر ریسک کاملاً صرف نظر کنید
 

shingelcat

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2007
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
در مورد شرکت پرداخت که پنل به فروشگاه های طرف قراداد جهت فروش پستی می دهد چی می دونید؟

- متاسفانه هواشی بدی دور این شرکت هست...

همون طور که خودت گفتی حواشی زیادی دور و ورشه .....

پرداخت چند ساله داره توی ایران کار میکنه ولی شاکی های زیادی داره چون با فروشگاهاش تسویه نمیکنه...

الان بیشتر کسایی میرن سمت پرداخت که اطلاع زیادی در مورد این سیستم ندارن.اکثر فروشگاههای طرف قرار داد پرداخت الان دارن کوچ میکنن به سمت شرکتایی دیگه مثل ایران مارکت سنتر،dpay،پایگان و یه شرکت جدیده دیگه ظاهراً اومده به نام پیک ایران......

من با چند نفر حالا از این پرداختیها صحبت کردم بعضیهاشون رفتن سمت ایران مارکت که اونم ظاهراً یه سری مشکلاتی داشته......

پیشنهادی که بهت میتونم بکنم اینه که قبل از این که فروشت رو توی پرداخت شروع کنی یه پر س و جویی از خوده پست بکنی در مورده سیستمای دیگه شاید به نتیجه ی بهتری رسیدی..:cool:
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,193
لایک‌ها
20,077
محل سکونت
اوهایو - دیتون
اما چرا اکثر فروشگاه های سطح بالا از پرداخت استفاده می کنند پس...

مثل مجیدآنلاین... یا پی سی ورلد
 

php-empire

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2006
نوشته‌ها
58
لایک‌ها
0
محل سکونت
WWW
چون طلب دارن ازشون
چون 3 سال پیش نبوده
 

alimehri007

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 می 2009
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
چون طلب دارن ازشون
چون 3 سال پیش نبوده

فرض کنید من یکی از بزرگترینهای این شرکت هستم !
مهم نیست که فروشگاه من چقدر بزرگه شاید اونا خیلی بزرگن با پرداخت و رهنما دستشون تو یه کاسه باشه!
به نظر من سه نفر تو این شرکت باید برن زندان!!!!!

من آمادم شکایت کنم به من ایمیل بزنید[email protected]:f34r::f34r::f34r:
 

Parsipark.Com

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 دسامبر 2008
نوشته‌ها
13
لایک‌ها
0
با iranmc.com كار كنيد ، من باهاشون كار مي كنم مشكلي هم ندارم !
 
بالا