برگزیده های پرشین تولز

از همه جا - اخبار بازيهاي كامپيوتري

وضعیت
موضوع بسته شده است.

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
Max Payne :The Fall of Max Payne
Max Payne 2 محصول شرکتهای Remedy و Rock Star می باشد. البته در این بین نباید نقش شرکت 3D Realms رو که در نسخه اول این بازی با شرکت Remedy همکاری داشت رو فراموش کنیم . موضوع بازی در ادامه ماجراهای نسخه اول بازی اتفاق می افتد. در نسخه اول این بازی دیدیم که Max یک مامور پلیس NYPD است که درگیر یک پرونده مربوط به یک ماده مخدر جدید به نام (V) Val kier می شود. اما عواملی که نقش اصلی را در این پرونده ایفا می کردند باعث می شوند که زن و دختر سه ماهه Max کشته شوند. Max که اکنون چیزی برای از دست دادن ندارد مصمم می شود که به تنهایی انتقام خودش را از عاملین این قضیه بگیرد.در این بین مکس با زنی به نام Moan Sax آشنا می شود که هر دوی آنها به دنبال یک هدف بودند چرا که خواهر دو قلوی Mona نیز قربانی همین ما جرا شده بود. در ادامه مکس با شخصی به نام Vladimir Lem آشنا می شود. Lem مکس را به یکی از افراد رده بالای دولت به نام Alfred Wooden که عضو Inner Circle می باشد معرفی میکند که این آشنایی باعث می شود مکس در یابد که مغز اصلی این تشکیلات زنی به نام Nicole Horn (که او هم یکی از اعضای Inner Circle می باشد) است. سر انجام مکس بعد از پشت سر گذاشتن سختیهای بسیاری می تواند انتقام خود را بگیرد و موفق به از بین بردن این تشکیلات و کشتن Horne می شود. در قسمتهای پایانی این بازی Mona هم همراه مکس می باشد اما در هنگام در گیری زخمی و سپس ناپدید می شود. اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و ادامه ماجرا را در نسخه دوم این بازی شاهد هستیم. ماجرای بازی مانند نسخه اول تماما در یک Flash Back اتفاق می افتد. اکنون مکس به شغل قبلی خود در NYPD باز گشته است. مکس بعد از انجام یک ماموریت در انبار اسلحه ای که صاحب آن Vladimir می باشد متوجه می شود که Mona زنده است. در ادامه می بینیم که Mona مکس را از خطری که او را تهدید میکند آگاه می سازد البته خود Mona به جرم قتل تحت تعقیب میباشد. Mona در یک فرصت مناسب از مکس می خواهد به خانه اش بیاید و سپس او یه مکس می گوید که یک جریانی در صدد آن است که تمامی افرادی که از ما جراها و اتفاقات Inner Circle مطلعند را از میان بردارند. بعد از این ماجراست که کم کم مکس نسبت به Mona نوعی دلبستگی پیدا می کند. از طرف دیگر یکی از همکاران مکس به نام Winter son که مسوول رسیدگی به پرونده ایست که Mona در آن مظنون می باشد در یک غافلگیری Mona را دستگیر می کند و.... در ادامه شاهد همکاری این دو برای پیدا کردن ریشه این موضوع هستیم که با ماجراهای زیادی همراه است و البته کم کم دلبستگی مکس نسبت به Mona تبدیل به عشقی سوزان می شود . اکنون مکس بخاطر Mona همکارش Winterson را نیز می کشد. مکس احساس گناه می کند. اما بعدا متوجه می شود که Winterson نیز متعلق به همان جریانی است که در صدد کشتن او و Mona می باشند. با پیگیری موضوع از طریق Alfred Wooden مکس متوجه می شود که مسوول تمامی قضایا Vladimir است . اکنون مکس که مجددا عشق در درونش شعله ور شده است می کوشد که همراه با Mona برای از بین بردن Vlad اقدام کنند. اما دست یافتن به Vlad کار آسانی نیست. دقیقا زمانی که می رفت تمام ماجرا به خوبی تمام شود....

بخاطر اینکه ممکنه بعضی از دوستان هنوز این بازی رو انجام نداده باشند من آخر ماجرا رو نگفتم که مزه بازی از بین نره. خوب حالا به مسایل فنی بازی می پردازم. گرافیک بازی نسبت به نسخه اولش کیفیت مناسب تری پیدا کرده و با استفاده از تکنبک Anisotropic برای Texture بندی کیفیت گرافیک بازی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. البته شایان ذکر است که کارتهای گرافیکی که از قابلیت T&L پشتیبانی نکنند نمی تواننند بازی را اجرا کنند. Bullet Time نسبت به نسخه اول زیبا تر طراحی شده است که به جذابیت بازی می افزاید. در هنگام Bullet Time محیط اطراف مکس کمی کند تر از حالت اولیه می شود که با افزایش تعداد کشته ها توسط مکس سرعت نیز کند تر می شود و در نهایت در زمان اوج (زمانی که رنگ نشانگر زمان باقیمانده از حالت Bullet Time به رنگ زرد پر رنگ در می آید و مکس در حال Reload کردن می باشد) زمان به نحوی متوقف می گردد که با افکت بسیار زیبایی همراه می باشد. در مجموع گرافیک بازی از سطح بسیار مناسبی برخوردار است.شخصیتهای کلیدی بازی که اولین بار با آنها برخورد می کنید به نحو جالبی معرفی می شوند. صدا گذاری و موزیک متن بازی هم به همان جذابیت نسخه اول آن می باشد. صدای مکس نسبت به نسخه اول تغییری نکرده و صدا گذاری بر روی شخصیتهای دیگر بازی نیز به نحو خوبی صورت گرفته است. اگر کارت صوت 6 کاناله و اسپیکرهای دالبی 5.1 داشته باشید مطمئنا از صدا گذاری سه بعدی این بازی لذت فراوانی خواهید برد. البته با پایان این بازی ماجراهای مکس به اتمام نمی رسد و باید منتظر ادامه آن باشیم.

سيستم مورد نياز:
پنتيوم چهار 1/7 و يا اتلون اکس پي 1/5 ، 64 مگابايت VGA و پشتيباني از DirectX 9 ، ويندوز ، 512 مگابايت Ram،

1/7 گيگا بايت فضاي خالي بر روي هارد ديسک

DoosteMan Games
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
تراشه جديد اينتل، مختص بازي

سرعت تراشه مذکور 2/3 گيگاهرتز است که قرار است تا عرضه اين تراشه از اوايل ماه نوامبر آغاز شود و احتمالا قيمت آن نيز از تراشه Athlon بيشتر خواهد بود

20/08/1382
اينتل به تازگي تراشه جديدي به بازار عرضه کرده که با هدف تامين نظر علاقمندان به بازيهاي کامپيوتري عرضه شده است. تراشه مذکور که Pentium4 Extreme Edition نام دارد برخي از ويژگيهاي تراشه Athlon 64 شرکت AMD را در خود دارد. اما برخي از آزماشهاي انجام شده بر روي اين تراشه نشان مي دهد که تراشه P4 جديد ويژگيهاي بهتري نسبت به تراشه هاي استاندارد Pentium4 و ساخته هاي AMD دارد.

گفتني است که سرعت تراشه مذکور 2/3 گيگاهرتز است که قرار است تا عرضه اين تراشه از اوايل ماه نوامبر آغاز شود و احتمالا قيمت آن نيز از تراشه Athlon بيشتر خواهد بود.

علاقمندان به بازي هاي Online از عرضه اين محصول بسيار خوشحال شده اند زيرا معتقدند استفاده از آن انجام بازيهاي سنگين را آسان تر خواهد کرد.

منبع. :pcworld.com
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ياد قديما (سگا)

شرکت سگا ژاپن که ديگه همه اين شرکت بزرگ رو ميشناسن همه ماها با شنيدن اسم سگا آتاری ميکرو ياده چند سال پيش ميفتيم خدای هيچ بازيی به اندازه سوپر ماريو يا همون قارچ خوره خودمون طرفدار نداشت هنوزم که هنوزه آخر بازی به هرکی ميگی کلی حال ميکنه و سگا که يکی از معروف ترين بازيهاش مرتال کمبت بود که بازم آخر بازی تو زمان خودش بود چند روز پيش داشتم کمبت ۱ بازی ميکردم رمزای فينيشينشو يادم نميومد بلاخره يدونه فيفيشين زدم کلی حال کردم اون موقع هم واسه خودش دورانی بود ۴ سال پيش در بدر دنبال دفترچه کمبت ۳ ميگشتم که بروتاليتی بزنم چه حالی ميدادا مگه نه.

حالا شرکت سگا اعلام کرده که بزودی بازيهای قديمی ۱۶ بيتی خودشو برای دانلود و اجرای آنلاين تو انترنت ميزاره.

اين شرکت تصميم دارد که در آينده نزديک يک قسمت اختصاصی برای اين کار فراهم کند اين سرويس همين روزها راه اندازی می شود و Sega Game Hompo نام خواهد داشت. به اعضا امکان خواهد داد تا بازی های Maga Drive و Gensis را به ازای حق اشتراک حدود ۹ دلار برای هر ماه در اختيار داشته باشند.

اين شرکت هدف خود را از اين کار جمع کردن بازی دوستان قديمی و پر سابقه در کنار هم عنوان کرد.

در ابتدای کار بيش از ۱۰۰ بازی در سايت قرار داده می شود و رفته رفته بر تعداد آنها افزوده می شود بازی های مشهوری مثل: Swat و Sonic و Golden Exe در ليست بازی های اوليه ديده می شود.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
خصوصيات منحصر به فرد PSX ؛ محصول جديد سوني
ارسال شده توسط updateboy | در تاریخ 05 Dec 2003 - 23:47
sony_psx.jpg


شرکت Sony در آستانه نزديک شدن به تاريخ عرضه کنسول جديد بازی خود موسوم به PSX کم کم مشغول معرفی کردن قابليت های منحصر به فرد آن شده است. اين کنسول چند رسانه يی ظاهرا شامل يک هارد ديسک٬ يک DVD Recorder Plus و حمايت کامل از کنسول های قبلی سونی -PS و PS2- است.
سونی سرعت انتقال اطلاعات از هارد ديسک PSX به سيستم DVD آنرا از ۲۴ به ۱۲ که سرعتی نرمال است کاسته و همينطور به اين نکته اشاره کرده است که PSX توانايی رايت و همينطور خواندن DVD با فرمت DVD+RW را ندارد ٬ اما از فرمتهای DVD-R و DVD-RW حمايت کامل مي کند. PSX قابليت خواندن CD های با فرمت CD-R را نيز دارا نمي باشد.
اين کنسول در ژاپن روز ۱۳ دسامبر رسما برای فروش عرضه خواهد شد و مشخصات اصلی و قطعی آن در روز ۷ دسامبر توسط Sony اعلام خواهد گشت٬ اما Sony اعلام کرده است که مشخصاتی که فعلا برای آن اعلام شده اند ممکن است تا حدی دچار تغيير شوند.
ذکر اين نکته نيز خالی از لطف نيست که يک PSX با هارد ديسک ۱۶۰ گيگا بايتی قيمتی معادل 79,800 ين ژاپن برابر با $731 امريکا خواهد داشت و اين سيستم قادر خواهد بود ۲۰۴ ساعت برنامه های تلويزيون را روی هارد ديسک خود ضبط نمايد. در عين حال Sony اين کنسول را با هارد ديسک ۲۵۰ گيگا بايتی به قيمت 99,800 ين ژاپن به فروش خواهد رساند.
شرکت Sony بيان کرده است به روز رسانی های اين کنسول قابل دريافت و دانلود از اينترنت خواهند بود.

منبع خبر: Update blog (به نقل از Yahoo news)
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
استاد ارتباطات دانشگاه تهران:
بازي‌هاي كامپيوتري بخشي از نيازهاي طبيعي كودكان را از بين مي‌برد

--------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس ارتباطات
بازي‌هاي كامپيوتري سبب مي‌شود كه بخشي از نيازهاي طبيعي كودكان كه بايد در تجربه با محيط به دست آيد از بين برود، اما بايد به عنوان بخشي از زندگي امروزي به آن توجه داشت.
دكتر محمد سلطاني‌فر، استاد ارتباطات دانشگاه تهران، در گفت و گو با خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا با اشاره به جذاب بودن بازي‌هاي كامپيوتري و اينترنتي، افزود: اين تكنولوژي دقيقا بر اساس كودكان امروز ساخته شده است و مي‌تواند فعاليت‌هاي بدني اين گروه سني را تحت الشعاع قرار دهد و از محيط بيروني و طبيعت گريزان كند.
وي افزود: بايد در نظر گرفت كه بخش از نيازهايي كه متاسفانه جامعه به دليل صنعتي شدن نمي‌تواند به كودكان بسپارد، اين احساس وجود دارد كه اين بازي‌هاي كامپيوتري ضمن مخرب بودن يكسري توانمندي‌هاي جديد را نيز در اختيار بچه‌ها قرار مي‌دهد و اين عامل باعث پيشرفت ذهنيت و خلاقيت آنها مي‌شود.
سلطاني فر، در ادامه گفت: رسانه‌ها و خانواده وظيفه‌ي آموزش را به عهده دارند و در صورتي كه بهره‌برداري صحيحي داشت، مي‌توانند به راحتي بخشي از آموزش‌هاي مورد نياز كودكان را پوشش دهند.
وي، تاكيد كرد: ‌انسانها در همه‌ي شرايط بايد به چند بعد خودشان توجه كنند و مسير حركتشان را به سمت مسير چند بعدي بودن ببرند كه يكي از آنها بازي‌هاي كامپيوتري است كه هم به آموزش و هم به خلاقيت افراد كمك مي‌كند.
استاد دانشگاه تهران، گفت: بايد توجه داشت كه اگر انسانها به دنبال تكامل هستند بايد به ابعاد مختلف نيازها توجه كنند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
فروش 400 هزار نسخه از بازي N-Gage نوكيا
يكشنبه,4 آبان 1382


شركت نوكيا اعلام كرد طي دو هفته گذشته حدود 400 هزار نسخه از بازي N-Gage Deck را به فروش رسانده است.

به گزارش بخش خبر سايت IRITN، از ايلنا، به نقل از شبكه خبري رويترز از زمان به بازار آمدن بازي N-Gage در هفتم اكتبر تاكنون اين بازي, در دو هفته اول فروش خود با استقبال چشمگير خريداران روبرو بوده است كه بيشترين تعداد اين خريداران از اروپا و كشورهاي آسيا و اقيانوسيه بودند.

شركت نوكيا پيش بيني مي كند تا پايان سال 2003 ميلادي 6 تا 9 ميليون نسخه از اين بازي رايانه اي را به فروش برساند و اين در حالي است كه رقيب قدرتمند نوكيا، شركت Nintendo ژاپن در حال حاضر با بازي Game Boy بازار بازيهاي رايانه اي را در اختيار دارد.
شركت Nintendo پيش بيني مي كند تا آغاز سال مالي آينده 20 ميليون نسخه از بازي Game Boy فروخته شود.

بنابراين گزارش, كارشناسان رايانه اي معتقدند فروش نوكيا در بازارهاي آسيا و اروپا در ماههاي آينده از رشد بيشتري برخوردار خواهد شد, البته اين در حالي است كه مشتريان نوكيا در آمريكاي شمالي از بالا بودن قيمت اين بازي ابراز نارضايتي مي كنند.
شايان ذكر است بهاي بازي N-Gage در اروپا 300يورو و در آمريكا 300 دلار است, در حاليكه بازي GaneBoy تنها 100 دلار فروخته مي شود
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
بازداشت 2 ژاپني به اتهام به اشتراك گذاري فيلم و بازي رايانه اي
*دوشنبه 17 آذر 82 - *
2 ژاپني به اتهام به اشتراك گذاري غيرقانوني فيلم و بازي رايانه اي روي اينترنت بازداشت شدند. به گزارش 2BBCمرد 41 و 19 ساله به اتهام نقض قوانين كپي رايت و استفاده از نرم افزارWinny براي كپي و تجارت غيرمجاز دستگير شدند. اين نرم افزار ژاپني اجازه به اشتراك گذاري فيلم و موسيقي و بازي را از طريق اينترنت فراهم مي كند. اين دومين مورد دستگيري از اين طريق براي مقابله با كاربراني است كه اقدام به تجارت غيرقانوني روي اينترنت مي كنند. شاكيان پرونده نينتندو و اتحاديه كپي رايت Motion Picture هستند كه قرار است در دادگاه ويژه اي خسارت كلاني را عليه 2 مظنون مطرح سازند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
خبرگزاري موج: كنسول چند منظوره بازي PS2 معروف به PSX براي انحصار ويترين‌هاي بازار‌هاي ژاپن در كريسمس قابليت‌هاي اين كنسول را افزايش داد.

به گزارش BBC ،اين دستگاه سرگرم كننده كه از 13 دسامبر عرضه مي شود شامل‌هارد، DVD Recorder ، تيونر و سخت افزار اجراي بازي PS2 است اما سرعت ضبط DVD كاهش يافته و برخي فرمت‌هاي صوتي و تصويري مانند mp3 قابل پخش در اين كنسول نيست .

سوني با اين اقدام علاوه بر جذب علاقمندان حرفه‌اي بازي‌هاي كامپيوتري سعي در جذب طرفداران كنسول‌هاي بازي چند منظوره دارد، پيش از اين زمان عرضه اين كنسول هفتم اكتبر اعلام شده بود.

بر اساس اين گزارش اين سيستم داراي ضعف‌هايي است كه سوني وعده داده برخي از اين عيوب از طريق دانلود فايلهاي جديد از اينترنت رفع مي‌‌شود.

عمده عيب سخت افزاري اين كنسول خروجي آنتن آن است كه كاربر به طور همزمان نمي تواند از شبكه‌هاي تلويزيوني و بازي استفاده كند ديگر عيب سخت‌افزاري بازي نبود سوكت اتصال به پهن باند است.

قيمت اين دستگاه در ژاپن 420 پوند خواهد بود و گنجايش بيش از 200 ساعت فايل تصويري رابا‌هارد 160 گيگي خود داراست.

پيش بيني مي‌‌شود اين كنسول از شروع سال 2004 با قيمتي در حدود 500 پوند در بازارهاي اروپا و امريكا عرضه شود.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ادغام دو شرکت بازيهاي ويدئويي

اين دو شرکت خصوصي که هر دو آمريکايي هستند اعلام کردند که توافق بين خود را در نيمه اول سال 2004 نهايي خواهند کرد.

19/09/1382
دو شرکت سازنده بازيهاي ويدئويي و کامپيوتري به نامهاي IGN و Gamespy روز پنجشنبه اعلام کردند که با ادغام با يکديگر شرکتي جديد را تاسيس کرده و به ساخت بازيهاي کامپيوتري و ويدئويي خواهد پرداخت. علاوه براين شرکت جديد با ساخت يک وب سايت به ارائه آخرين اخبار مربوط به بازيها، اطلاعات، بازيهاي قابل بارگذاري، سرويسهاي اطلاعات و ديگر مطالب مي پردازد.

اين دو شرکت خصوصي که هر دو آمريکايي هستند اعلام کردند که توافق بين خود را در نيمه اول سال 2004 نهايي خواهند کرد. قرار است تا مقامات دو شرکت پست هاي مختلف را بين خود تقسيم کنند.

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
جدال كاسپاروف با رايانه اين بار به صورت واقعيت مجازي

گري كاسپاروف قهرمان شطرنج دنيا امروز دور جديدي از رقابت انسان عليه ماشين را آغاز خواهد نمود با اين تفاوت كه در اين مسابقات خبري از صفحه شطرنج و مهره هاي اين بازي نيست تنها يك نمايشگر رايانه اي و تصويري از يك صفحه چهارخانه تجهيزات مورد نياز براي برگزاري اين رقابت مي باشند. از طريق يك عينك سه بعدي تصوير صفحه چهار خانه به صورت سه بعدي ديده مي شود. كاسپاروف چهل ساله در اين رقابت به مصاف X3DFritz مي رود كه در حقيقت تركيبي از Fritz كه يك نرم افزار بسيار قوي بازي شطرنج مي باشد و فناوري X3D است كه در دنياي واقعيت مجازي فعاليت دارد.
اين رقابت متشكل از چهار بازي است كه اولين آن امروز در باشگاه ورزشي نيويورك آغاز مي شود. ساير بازيها به ترتيب در روزهاي ۱۳، ۱۶ و هيجدهم نوامبربرگزار خواهند شد. ممكن است هر بازي حدود هفت ساعت طول بكشد. بسياري از سايت هاي شطرنج جريان اين بازي ها و اخبار و وقايع مربوطه را تحت پوشش خود قرار خواهند داد.
كاسپاروف يك نوع عينك سه بعدي به چشم خواهد زد و جلوي نمايشگري مي نشيند كه تصويري از يك صفحه شطرنج را نشان مي دهد. برپاكنندگان اين مسابقات ادعا مي كنند كه كاسپاروف با زدن اين عينك صفحه شطرنج را با جزئيات كامل و به صورت واقعي جلوي خود خواهد ديد. وي بايد مواظب باشد و بداند كه نمي تواند به مهره ها كه بسيار واقعي جلوي وي ديده مي شوند دست بزند.
كاسپاروف مي گويد: «من نمي دانم محيط مجازي چه مقدار فشار منفي به ذهن من وارد خواهد كرد.» او روز جمعه گذشته در يك كنفرانس خبري اين رخداد را رسميت بخشيد.
در طول مسابقه كاسپاروف حركات مورد نظر خود را اعلام مي كند و يك برنامه تشخيص صدا آنها را انجام خواهد داد البته يك نيروي انساني صحت تشخيص حركات و انجام آن را كنترل خواهد نمود. X3DFritz قادر است سه ميليون پوزيسيون شطرنج را در يك ثانيه تحليل كند و در ۹/۹۹ درصد از مسابقات عليه انسان پيروز خارج شود.
كاسپاروف كه يك شطرنج باز آذربايجاني الاصل است از ديد بسياري از كارشناسان شطرنج سلطان بلامنازع تاريخ شطرنج به شمار مي آيد. از سوي فدراسيون بين المللي شطرنج (FIDE) وي در رتبه نخست قرار دارد و كرامينك قهرمان كنوني دنيا پشت سر وي مي باشد. كاسپاروف مي گويد در شطرنج بين انسان و رايانه، ماشين يك برتري دارد و آن اين است كه هرگز نمي داند كه در حال بردن است يا باختن، در حالي كه انسان تحت اثر شرايط بسياري مي باشد از جمله احساسات و حتي آب و هوا. بازي با يك رايانه انرژي بسيار بيشتري مي گيرد تا با يك انسان. از طرف ديگر اگر تاكنون هرگز عينك نزده باشيد تجربه نمودن آن، آن هم در يك رقابت اين چنين، ممكن است مشكل باشد.
كاسپاروف حتي در صورت باخت نيز صد و پنجاه هزار دلار جايزه مي گيرد در حالي كه در صورت پيروزي ۲۰۰ هزار دلار و در صورت تساوي ۱۷۵ هزار دلار عايدش خواهد شد
hamshahri
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
انجام بازي هاي ساده رايانه اي
توسط كارمندان در محيط كار مي تواند بازده آنها را بالاتر برده و سبب افزايش ميزان رضايتشان از كار گردد. دانشمندان دانشگاه اوترخت با مطالعه تأثير انجام بازي هاي رايانه اي بر روي ۶۰ كارمند يك شركت بيمه آلماني به اين نتيجه رسيده اند.
اين تيم تحقيقاتي تغييرات حاصل در شيوه كار و رفتاركاري كارمنداني كه اقدام به انجام بازي هاي ساده رايانه اي نموده اند را بررسي كرده و دريافتند كه اين كارمندان احساس بهتري نسبت به كارشان دارند.
بسياري از شركت هاي بزرگ بازي هاي رايانه اي را كه به صورت استاندارد بر روي اغلب رايانه ها وجود دارند ممنوع كرده و يا حذف نموده اندو بر اين باورند كه آنها تنها سبب اتلاف وقت كارمندانشان خواهند شد.
اين گروه محقق به سرپرستي پروفسور جفري گلدستاين نظريه اين نوع شركت ها را مردود مي دانند. آنها براي انجام تحقيقاتشان زمان زيادي را صرف پيدا كردن شركتي كردند كه حاضر باشد آزمايشات بر روي كارمندانش صورت گيرد. پس از پيدا شدن اين شركت داوطلب، كارمندان پنج واحد اين شركت به صورت تصادفي به گروه هايي تقسيم شدند. به برخي از اين گروه ها اجازه انجام بازي هاي ساده رايانه اي نظير مين روب داده شد و به گروه هاي ديگر چنين اجازه اي اعطا نشد.
به دسته اول كه مجاز به انجام بازي بودند اعلام شد كه مي توانند به مدت يك ماه روزانه حداكثر به مدت يك ساعت هر زمان كه بخواهند به بازي بپردازند البته به صورت مداوم از نحوه انجام بازي، ساعت و مدت زمان صرف شده براي آن گزارش گيري شد.
احساس اين كارمندان در مورد كار به صورت مداوم به ثبت مي رسيد. نتايج تحقيقات در آخر نشان داد كه انجام اين بازي ها نه تنها اتلاف وقت نيست بلكه به بازدهي بيشتر و احساس بهتر كارمندان كمك خواهد كرد.
پروفسور گلدستاين مي گويد: اين تحقيقات هنوز در مراحل اوليه است و بايد گام هاي بيشتري در اين ارتباط برداشته شود
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
افزايش فروش بازي GAME BOY

ايلنا: شركت Nintendo اعلام كرد فروش بازي Gameboy Advance در اروپا از مرز 10 ميليون نسخه گذشت.

به گزارش شبكه خبري بي بي سي، بيش از 3 ميليون نسخه از 10 ميليون بازي Gameboy Advance فروخته شده در اروپا ، نسخه جديد پر زرق و برق تر اين بازي به نام Gameboy Advance SP است كه اخيرا توسط شركت Nintendo به بازار عرضه شده است.

بنا براين گزارش ، علي رغم فروش فوق‌العاده Gameboy Advance محصول ديگر شركت Nintendo يعني بازي Game cube از استقبال چنداني برخوردار نبوده است .

شايان ذكر است ، طبق پيش بيني‌هاي انجام شده با توجه به افزايش تنوع گزينه‌هاي بازي به بيش از 400 عنوان در بازي Gameboy Advance ، انتظار مي رود اين بازي دركريسمس امسال از فروش بسيار بالايي برخوردار شود.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
بازيهاي رايانه اي، سلاح تبليغاتي

از: ir.mondediplo.com

بازيهاي رايانه اي از اين پس بخشي از چشم انداز فرهنگي به شمار ميروند. براي آنكه به صحت اين گفته متقاعد شويم. كافي است به گفتمان رسانه ها و طبقه سياسي گوش فرا دهيم. به هنگام گشايش كلبه رايانه اي در Futuroscope در شهر پواتيه فرانسه در روز ١٩ آوريل ٢٠٠٣، ژان – پير رافارن به حمايت از صنعت بازيهاي رايانه اي شتافت و از تأسيس يك مدرسه ملي براي رسانه هاي ارتباط زنده در آينده نزديك خبر داد و حتي سخن از جمهوري رايانه اي»(١) به ميان آورد.
در اوايل دهه نود، طي جنگ خليج فارس، بسياري از روزنامه نگاران اين مناقشه را مشابه يك بازي رايانه اي توصيف كردند: نه يك قطره خون، نه يك عراقي و نه حتي يك آمريكايي ديده نشد كه در وسط صحنه (جنگ) و يا در وضعيتي باشد كه با تصوير يك جنگ پاك و براق، آنگونه كه تصاوير بازسازي شده بر روي شبكه هاي تلويزيوني به توصيف پيشروي نيروهاي متحد ميپرداختند، مباينت داشته باشد.

اين پنداشت درباره جنگ دوازده سال بعد، اين بار در شكلي مختصر، تكرار شد. جورج دبليو بوش در روز ٦ فوريه ٢٠٠٣ به وضوح اين واقعيت را با جمله معروف خود «The Game is Over» (بازي تمام شد) بيان كرد، و ژاك شيراك آن با ظرافت خاصي واگويي كرد. «It’s not a game, it is not over» (اين يك بازي نيست و تمام نشده است). يك ژنرال ارتش آمريكا، با لحني صادقانه تر، به تاكتيكي نظامي اشاره كرد كه از بازي رايانه اي «Pac Man»(٢) اقتباس شده بود.

اين جملات ميتواند براي طرفداران بازيهاي رايانه اي لذتبخش باشد، چرا كه اين سخنان را مدركي مييابند دال بر اين كه بازي مورد علاقه آنها ديگر پديده اي ناشي از روزمرگي شمرده نميشود. اما اين امر، اشتباه داوري وخيمي است.

هدف از اين آدرس دادن ها، از زبان نظاميان يا نزديكان آنها، چيزي نيست جز كاستن از زشتي هاي جنگ. در جهان مجازي، هيچكس زخمي نشود و كشته ها نه خانواده اي دارند و نه دوستي. تقريب ميان تقدير مجازي و واقعيت هدفي ندارد جز «واقعيت زدايي» از اعمال محكوميت پذير. البته اين نيز حقيقت دارد كه اين بار خبرنگاران به هنگام پرداختن به حوادث عراق تلاش كردند تا به بينندگان تلويزيون توضيح بدهند كه اين جنگ جديد خليج فارس يك بازي رايانه اي نيست.

زماني كه به محصولات بصري – تفريحي كنوني مينگريم، به وضوح معلوم ميشود كه ابزاري براي تبليغات هستند، ابزاري سياسي همانند هر رسانه ديگر.

بازي رايانه اي فقط يك تفريح بي خطر نيست، بلكه سخن از رسانه اي براي بيان در ميان است. لذا منطقي است كه استفاده از آن در جهتي به دور از اهداف اوليه باشد، درست همانگونه كه در برخي كشورها از تلويزيون، راديو، سينما و مطبوعات نوشتاري چنين استفاده اي شده و ميشود. اين نوع استفاده از بازيهاي رايانه اي در جهت اهداف سياسي، از آنجهت بيشتر مزورانه است كه رمزها و مآخذ آن بر عموم مردم ناشناخته باقي مانده است. همه ميدانند كه يك بازي رايانه اي چيست، اما در انتها تعداد اندكي از والدين قادرند فرزندان خود را در كشف اين رسانه همراهي كنند. و بهمين دليل تحت تاثير قراردادن آنها بازهم آسانتر است .

با گسترش شتاب آميز بازي جنگ، حلول واقعيت به دنياي مجازي خيلي سريع از طريق نماد هويت ملي، يعني پرچم، تحقق يافت. در اينجا با بازيهايي كه موضوع تاريخي دارند، مانند برخي بازي – جنگهاي تاريخ استعمار(٣)، روبه رو نيستيم، بلكه سخن از بازيهايي در ميان است كه از نظر سياسي «هدايت شده» هستند، و طوفان صحرا (Conflict Desert Storm) نماد آنهاست.

بازي كننده در برخي واقعيت هاي جنگي غوطه ور ميشود. او اردوگاه خود را انتخاب نميكند: او تجسم يك سرباز آمريكايي يا انگليسي است كه مأموريتش آزادسازي عراق از يوغ ديكتاتوري آن كشور است. تصويري شدن بازي ما را در بطن عمليات فرو ميبرد، در حالي كه يك موضوع كاملاً روشن است: دشمن يعني سرباز عراقي.

اين بازي به هنگام عرضه شدن (١٣ سپتامبر ٢٠٠٢ در اروپا)، نه تاملي در پي داشت و نه مخالفتي. فروش آن آزادانه انجام ميشود و فقط به افراد زير شانزده سال توصيه نميشود. اين بازي، بي آنكه تزلزلي در انديشه هاي پذيرفته شده ايجاد كند، فرد بازي كننده را در موضع دفاع از نظم جهاني قرار ميدهد.

عرضه «Return to Castle Wolfenstein » (بازگشت به قلعه ولفن اشتاين)، با پيچيدگي و ظرافت بيشتري انجام گرفت. بازي كننده تجسم يك سرباز آمريكايي در جنگ جهاني دوم است. او به درون كاخهاي نازيها نفوذ ميكند و با سربازان اس.اس. رودررو ميشود، در پيچ راهروها ميتوان برخي صليبهاي شكسته را مشاهده كرد.

خيلي ها فكر ميكردند كه اين بازي مبلغ ايدئولوژي ناسيونال – سوسياليستي (نازي) است. اولين مشاجره قلمي در سال ١٩٩٢، به هنگام عرضه Wolfenstein – 3D آغاز شد، در حالي كه به اين بازي برچسب يهودي ستيزي و نازي دوستي زده بودند. به هنگام ارائه بازي «بازگشت به قلعه ولفن اشتاين» در نوامبر ٢٠٠١ نيز همين استدلال پيش كشيده شد.

اين مباحث بي پايه بود: چه در بازي «طوفان صحرا» و چه در «بازگشت به قلعه»، يك ديدگاه جانبدارانه حاكم است.

در هر دو، فرد بازيكن در نقش يك سرباز آمريكايي ظاهر ميشود. تفاوت اين دو، ريشه در نوع برخورد دارد. در بازي طوفان صحرا، از مرگ پلشت زدايي شده و فرد بازي كننده نماد خير است. در «بازگشت به قلعه ولفن اشتاين»، با انبوه جلوه هاي ناهنجار روبه رو ميشويم (به قربانيان شكنجه شده برميخوريم) و بازي بسيار واقعگرايانه تر و خونين تر است. از اين نظر، «بازگشت به قلعه ولفن اشتاين»، هر چند قدري بيش از اندازه به اين جنبه ناهنجار تكيه دارد، اما كمتر از بازي «طوفان صحرا» تبليغاتي است. نسخه آن لاين «بازگشت به قلعه ولفن اشتاين» حتي ميتواند جنبه تاريخي مهمتري به اين بازي ببخشد، چرا كه در آن ميتوان واقعيت پياده كردن نيروها را هم از ديد متحدين و از ديد آلمانيها به عينه مشاهده كرد . و اما نقطه عطف اين پديده يك بازي رايانه اي است كه توسط ارتش آمريكا طراحي شده و به صورت رايگان بر روي شبكه اينترنت قرار گرفته است و نام آن «ارتش آمريكا» (www.americasarmy.com) است. اين بازي كه ٤ ژوئيه ٢٠٠٢ عرضه شد، بازي كننده را به يك سرباز آمريكايي تبديل ميكند. ارتش علناً مقاصد خود را در آن به نمايش گذاشته و توضيح داده است كه هدف اين بازي، جذب بيشترين تعداد از جوانان به سوي مشاغل نظامي است. براي بازي كردن، بايد بر روي پايگاه اينترنتي ارتش ثبت نام انجام گيرد. بيش از يك ميليون نفر تاكنون ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد، گويا ٦٠٠ هزار نفر دوره هاي آموزشي را به پايان رسانده اند.(٤)

ديدگاه آمريكايي

طراحان بازي (متشكل از نظاميان واقعي داراي سلاحهاي شارژ شده) كه براي دومين سال پياپي در نمايشگاه بازي رايانه اي لس آنجلس (E3) از ١٣ تا ١٦ ماه مه ٢٠٠٣ حضور داشتند تحولات آتي اين بازي را اعلام كردند: استقرار وسايط نقليه جديد، مأموريتهاي جديد و نيز حضور افراد غير نظامي در بازي.

افرادي كه در انتظار باز شدن درها بودند، به تماشاي يك برنامه شبيه سازي شده از حمله هنگ صد و يكم نيروي هوايي در مقابل دربهاي نمايشگاه پرداختند، كه اين نيز شاهدي بر دغدغه آميختن واقعيت و جهان مجازي بود. در طول برنامه ابتكاري اين نمايش ها دوبار در روز ادامه يافت. ارتش آمريكا كار را به همين جا ختم نكرده است. شما ميتوانيد در مقابل درهاي «كعبه»ي اين بازي رايانه اي به «تمجيد» از دو ماشين نظامي جديد بپردازيد. تهاجمي گسترده كه به هرچيز شبيه است جز يك بازي بي خطر.

ارتش آمريكا ماهرترين برنامه نويسها را جذب كرده، تواناترين موتورهاي بازي را خريداري نموده و نيروهاي خود را از طريق اين بازي رايانه اي به استخدام درآورده و آموزش داده است. اين تهاجم كه از طريق سياسي هدايت مي شود،با مخالفت چنداني روبه رو نشده است. بزرگترين طراحان و ناشرين به گام برداشتن در همين راستا ادامه ميدهند: از ابتداي عمليات نظامي در عراق (٢٠ مارس ٢٠٠٣)، شركت سوني با عجلة تمام مارك «Shock and Awe» (شوك و بهت) را بر روي محصولات خود نصب كرد كه هدف احتمالي آن طراحي يك بازي رايانه اي به همين نام است. پس از اين خبر، موجي از انتقادها سوني را واداشت تا ايده ماركزني را كنار بگذارد. اما هيچ چيز مانع از آن نخواهد بود كه اين سازنده، به عنوان سلطان بازار بازيهاي رايانه اي، بازي اي را با موضوع جنگ عراق طراحي کند. شركت SCI، طراح بازي «طوفان صحرا»، قبلا اعلام نموده كه در حال تهيه ادامه اين بازي است. بازي «Back to Bagdad» (بازگشت به بغداد» بازي كننده را بار ديگر به مناقشه سال ١٩٩١ باز خواهد گرداند، آنهم مثل هميشه با ديدگاهي انحصاري، يعني ديدگاه آمريكاييها.

انقياد صنعت بازيهاي رايانه اي موضوعي مسلم است، هرچند برخي توليدات در اين عرصه عامل بي ثباتي هستند و لذا خشن و خطرناك براي جوانان ارزيابي ميشوند. بازيهاي «GTA3» و «GTA Vice City» (كه از پرفروشترينها در جهان هستند) با انتقادهاي مستقيمي از سوي رسانه ها و دولتها روبه رو شده اند.

به عنوان مثال، ايالت واشنگتن قانوني به تصويب رسانده كه طبق آن اگر فروشنده اي بازي اي رايانه اي به افراد خردسال بفروشد كه در آن ميتوان مأمور پليس را كتك زد، به پرداخت ٥٠٠ دلار محكوم خواهد شد. در جلد يك سربازي رفتن امري پذيرفته است و حتي تشويق ميشود، اما به عهده گرفتن نقش تبهكاري كه براي مافيا كار ميكند كمتر پذيرفته است.

تمام بازيهايي كه اندكي دردسرساز هستند با مانع تراشي روبه رو ميشوند. از جمله بازي «Bunout»، كه در آن بازي كننده هدايت يك خودرو پر سرعت را به دست ميگيرد و بايد با سرعت و مهارت تمام در ميان ترافيك شهري حركت كند، اما اين بازي ممكن است رانندگان را تشويق به انجام همين اعمال در زندگي واقعي كند! (٥). بازي «وضعيت اضطراري» متهم شده كه بازي كننده ها را به شورش سوق ميدهد. در مقابل، هيچ انتقادي عليه بازيهاي جنگي تبليغاتي انجام نميگيرد. حتي بازي هايي مانند Iron Storm (طوفان آهني) كه تاريخ را تحريف ميكنند؛ در اين بازي به ابتداي جنگ جهاني اول (١٩١٨-١٩١٤) باز ميگرديم و در آن با تغييري ناگهاني در سناريو، نقل ميشود كه اين جنگ تا سال ١٩٦٠ ادامه خواهد يافت.

بازي رايانه اي رسانه اي است كه بيش از سي سال قدمت دارد، اما ميانگين سن بازي كنندگان حدود بيست سال است. از نظر فني، ميتوان از اين پس در اين بازيها به نقل داستانهايي پرداخت كه بسيار پيچيده تر از رويارويي ابدي ميان خير و شر هستند. بر هنرمندان است كه براي ارائه اطلاعات واحساسات مختلف،انديشه هاي خود را تحميل كنند: اين رسانه بايد توسط آنان تحول يابد،همانگونه كه در گذشته براي ادبيات و سينما چنين كردند. اما براي اين امر، روشنفكران بايد از قهر کردن با بازيهاي رايانه اي دست بردارند و ديگر آن را وسيله اي مختص کودکان فرض نكنند. عدم واكنش در مقابل انحراف كنوني، پذيرفتن اين امر است كه سرانجام بازي رايانه اي به سلاح بيصداي تبليغاتي تبديل شود و در ميليونها نسخه توزيع گردد.

پينوشتها:

Post-ScriptumSPIP 1.7a6 CVS est un logiciel libre d١- مطالعه دو مقاله زير در لوموند ديپلماتيك ماه نوامبر ١٩٩٣ توصيه ميشود: Inqrid Carlander و «La drogue des jeux video? و «Un marché de ١٠٠ milliards de dollars Fre’deric, Vasseur »

٢- ليبراسيون، ٢٨ مارس ٢٠٠٣.

٣- بازي «Colonial Conquest» (فتح استعماري) كه در سال ١٩٨٧ عرضه شده، يك بازي جنگي است كه اساس آن به بازي «Risk» شباهت دارد و ترسيم نيروهاي نظامي در آن تقريباً مشابه آن چيزي است كه از نظر تاريخي اتفاق افتاده.

٤- http://www.lecourrier.ch/essai.htm?/selection/sel٢٠٠٢-٨٠٧.htm

٥- گزارش در شبكه تلويزيوني M6، ١٩ نوامبر ٢٠٠٣.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
تظاهرات هاييتي هاي اهل فلوريدا برضد بازي آمريکايي

اين اعتراض در خارج از عمده ترين مرکز فروش اين بازي ويدئويي که Grand theft Auto نام دارد صورت پذيرفت.

24/09/1382
در حدود صدنفز از شهروندان ايالت فلوريداي جنوبي آمريکا که اصالتاً متعلق به کشور هاييتي هستند، برضد يک بازي کامپيوتري ساخت آمريکا دست به تظاهرات زدند. اين اعتراض در خارج از عمده ترين مرکز فروش اين بازي ويدئويي که Grand theft Auto نام دارد صورت پذيرفت.

در اين اعتراض نمايندگان سازمان هاي هاييتي، اعضاي کليساها و باشگاه هاي سياسي شرکت کردند تا به فروش اين بازي اعتراض کنند. در اين بازي برخي شخصيت هاي بازي به هم مي گويند "اهالي هاييتي را بکشيد" يا "کوبايي ها را بکشيد."

شرکت کنندگان در اين تظاهرات اين اقدامات را خشونت آميز، مبتذل و فتنه انگيز ناميده اند. با اين حال فروشندگان اين بازي اعلام کرده اند برنامه اي را براي توقف فروش آن ندارند.

گفتني است که اين بازي به علت خشن بودن تنها به افراد بالاي 17 سال فروخته مي شود.

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
كارت گرافيك جديد گيگابايت وارد بازار شد

دنياي اقتصاد – كارت گرافيك جديد GIGABYTE باعنوان GV-R98P128D توسط شركت آواژنگ وارد بازار شد.

اين كارت در حال حاضر داراي يكي از پرقدرت‌ترين چيپستهاي گرافيكي روز مي‌باشد كه گوي سبقت را از ميان چيپ‌هاي گرافيكي تازه Nvidia كه با نام GeForce FX 5900 Ultra شناخته مي‌شود ربوده و توانمندي خود را ثابت نموده است. گيگابايت كارتي را بر پايه اين چيپ با نام GV-R98P128D توليد كرده كه قادر است داده‌ها را در پهناي باندي معادل 76،21 GB/S از حافظه عبور دهد. اين كارت با 128 مگابايت Ram و هسته‌اي كه در فركانس 378 مگاهرتز كار مي‌كند امتياز خوبي از منابع معتبر جهاني (PC Magezine) دريافت نموده و چهره خوبي را از خود به نمايش گذارده است.

اين كارت مجهز به خنك‌كننده‌اي وسيع و همچنين فن ‌‌combo مي‌باشد كه دز زمان overclock شدن نقش اصلي خود را ايفا كرده و با خنك نمودن هسته اصلي، قابليت و كارايي كارت را افزايش مي‌دهد. اين كارت توانايي پخش همزمان تصوير براي دو مانيتور را دارد ولي شامل درگاه Video in براي ورود تصاوير به كارت نمي‌باشد. نرم افزارهايي كه همراه اين كارت ارائه مي‌شوند شامل: Motocross Mania، Serious Sam، Power DVD ، High Stake ، NFS و برنامه V – Tuner (نرم‌افزار تخصصي گيگابايت براي Overclock كردن) به همراه يك كابل S – Video و يك كانكتور DVI به CRT مي‌باشند.

اين كارت كارايي بالايي را از خود در تمامي آزمايشات به نمايش گذاشته و در 3D Mark2003 مقام دوم را در مقابل كارت هم رده خود يعني GV-R98P259D بدست آورده است و همچنين در آزمايش Splinter Cell ميزان 53.9 فريم بر ثانيه و در Quak 3 عدد 184.3 فريم بر ثانيه (با فعال بدون Anti-Aliasing و Anisotropic Filltering) را كسب نموده است.

ديگر مشخصات فني كارت GIGABYTE GV-R98P128D به شرح زير است:

از ديگر مشخصات اين كارت مي‌توان به Video Memory برابر 128 MB DDR، Core Clock Speed برابر 378 MHZ، Memory Clock Speed برابر 338 MHZ ، Ramdac speed برابر 400 MHZ ، داراي DVI to VGA Converter و TV Out Port اشاره كرد. براي اطلاعاتي بيشتر مي‌توانيد به سايت شركت آواژنگ به آدرس www.avajang.com مراجعه نماييد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
ده بازي برتر سال 2003

با توجه به وقوع اتفاقاتي همچون افزايش خريد آن لاين بازي هاي رايانه اي ، معرفي دو دستگاه جديد براي بازي هاي پيشرفته به نام هاي N-GAGE و ZODIAC از سوي نين تندو و .... مي توان سال 2003 را سالي بسيار موفق براي صنعت بازي هاي رايانه اي دانست.
به گزارش خبر گزاري موج ، در پي نظر سنجي هاي انجام گرفته ده بازي برتر سال 2003 به ترتيب جنگ ستارگان (STAR WAR)،اس اس ايكس2 (SSX3)،سوكوم2(جنگ هاي نيروي دريايي آمريكا)،خانواده سيمپسون(THE SIMPSONS)،مكس پين(MAX PAYNE2)،اسطوره زلدا(THE LEGEND OF ZELDA)،مبارزان آزادي(FREEDOM FIGHTERS) ،زيرزمين توني،پرنس پرشيا(PRINCE OF PERSIA)،شن هاي زمان(THE SANDS OF TIME) مي باشد

خبرگزاري موج
 

rammstein_persia

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 می 2003
نوشته‌ها
1,094
لایک‌ها
19
يك خبر جالب اينكه Max Payne نسخه Game Boy Advance (دستگاه بازي دستي) هم اومد.
سايت گيم اسپات به اين بازي امتياز 7.1 (خوب) رو داده و بازيكنان به اين بازي امتياز 1و8 دادن.
اينم چند تا اسكرين شات از اين بازي :


919070_20031219_screen009.jpg


919070_20031219_screen002.jpg


919070_20031219_screen011.jpg
 

rammstein_persia

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 می 2003
نوشته‌ها
1,094
لایک‌ها
19
يه خبر هم اينكه بازي Terminator 3: War of the Machines از طرف سايت GameSpot مفتخر به امتياز 2!!!! و رتبه Terrible (وحشتناك يا همون افتضاح!!) شد :D :D :D

من فكر نميكنم ديده باشم تا بحال بازي اي اينقدر امتياز ضعيفي بگيره و عنوان Terrible بهش بدن.
خلاصه يك وقت اين بازيو نخريد.
در ضمن سبك اين بازي Shooter هست و بازي جديدي هم هست.
 

rammstein_persia

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 می 2003
نوشته‌ها
1,094
لایک‌ها
19
به نقل از خوبی کن :
تظاهرات هاييتي هاي اهل فلوريدا برضد بازي آمريکايي

اين اعتراض در خارج از عمده ترين مرکز فروش اين بازي ويدئويي که Grand theft Auto نام دارد صورت پذيرفت.
جالب بود..پس مردم هاييتي چقدر حيف كه بازي Postal 2 رو نديدن.چون ببينيد چيه كه تو خود بازي هم يه صحنه هست كه مردم دارن بر عيله خود اين بازي جلوي ساختمان شركت سازنده اون تظاهرات ميكنن :D
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
شکايت مخالفان يک بازي کامپيوتر

*یکشنبه 14 دی 82 - *
جمعي از شهروندان آمريکايي که در هاييتي به دنيا آمده اند، شهردار نيويورک و روزنامه نيويورک پست شکايتي را برضد توليدکنندگان بازي مشهور (Grand Theft Auto) GTA تقديم دادگاه کرده اند. اعتراض شاکيان بدان علت است که در اين بازي يکي از دزدان دستور قتل چند هاييتي تبار را صادر مي کند و کاربران در ازاي اين کار امتياز کسب مي کنند. عليرغم آنکه شرکت سازنده اين بازي قول داده که عبارات مربوطه را از بازي حذف کند، اما سايتهاي هاييتي تبار خواستار دريافت 15 هزار دلار غرامت و عدم فروش اين بازي شده اند. شکايت مذکور در تاريخ 23 دسامبر تقديم دادگاهي در آمريکا شده و ديگر شرکتهاي همکار با Rock Star Games از جمله سوني و مايکروسافت نيز در معرض اتهام قرار گرفته اند
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا