برگزیده های پرشین تولز

از همه جا - اخبار بازيهاي كامپيوتري

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Kako

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 اکتبر 2003
نوشته‌ها
1,259
لایک‌ها
9
سن
43
اشکان عزیز ! نکن همچین ! چرا آخه بستی این تاپیک خوبو ؟ من که دنبال میکردم ! اینقدر هم مطالب خوبی توشه !
بچه های گروه بازی ها این تاپیکو دنبال میکنن !
خوبی هات تموم شده ؟
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
بازي‌هاي رايانه‌اي كودكان را چاق و عصبي مي‌كنند

خبر گزاري موج: محققان سوئدي مي‌گويند: بازي‌هاي رايانه‌اي كودكان را چاق و در صورت استفاده از بازي‌هاي خشن رايج بين آنها ،جوانان و نوجوانان را خشن و يا حتي جنايتكار مي‌كند.

به گزارش رويتر، در سال گذشته xbox شركت مايكروسافت، ps شركت سوني و نينتندو در حدود 10 ميليارد دلار در آمريكا و حدود 200 ميليون دلار در سوئد فروش داشته‌اند و رواج بازي‌هاي خشن مانند Grand Theft بسياري از عوارض منفي را در جوانان به دنبال داشته است.

استفاده كنندگان از اين بازي‌ها گاهي به علت استفاده بيش از حد، خود را در دنياي واقعي نيز جاي قهرمانان اين بازي‌ها مي‌گذارند و دست به اعمال جنايتكارانه مي‌زنند.

مايكل ريچ يكي از محققان آكادمي‌ ملي تحقيقات آمريكا كه تاثير بازي‌هاي ويدويي را بر جسم و روان بسياري از كودكان مطالعه مي‌كند مي‌گويد: اين‌گونه بازي‌ها مرز بين دنياي مجازي و دنياي واقعي را از بين مي‌برند و جوانان را به يكجا نشيني، عدم تحرك و در نتيجه چاقي سوق مي‌دهند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
قابليت هاي صوتي ويژه دريک بازي کامپيوتري

اين بازي که مضموني پليسي حماسي دارد در آينده و در يک ايستگاه فضايي اتفاق مي افتد که مورد هجوم بيگانگان قرار گرفته است.

21/12/1382
به تازگي بازي کامپيوتري جديدي موسوم به “Life Line” به بازار آمده که در آنها فرامين صوتي تنها جنبه انتخابي ندارند. بلکه تنها راه کنترل و پيشبرد بازي محسوب مي شوند. کاربران از طريق ابزار ويژه اي که به همراه CD بازي فروخته مي شود مي توانند با شخصيتهاي مختلف صحبت کرده و پاسخ هاي آنان را دريافت کنند يا پاسخ سوالاتشان را دريافت کنند.

اين بازي که مضموني پليسي حماسي دارد در آينده و در يک ايستگاه فضايي اتفاق مي افتد که مورد هجوم بيگانگان قرار گرفته است. کاربران در يک اتاق کنترل قرار گرفته و از اين طريق تنها بازي که ريو نام دارد در تماس هستند و تلاش مي کنند تا سفينه را در برابر خطرات گوناگون حفظ کنند.

کاربران از طريق ميکروفون و گوشي با ديگر شخصيهاي حاضر در اين بازي صحبت مي کنند.

کارشناسان اميدوارند که قابليتهاي صوتي جديد اين بازي با استقبال کاربران مواجه شود

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
بازي رايانه‌يي ايراني ”شياطين درون“ توليد شد


مدير پروژه:
براي ثبت رسمي بازي، در حال مذاكره‌ با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستيم
--------------------------------------------------------------------------------

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

مهندس محتشم ادعا مي‌كند اولين بازي رايانه‌يي كشور با عنوان ”شياطين درون” را توليد كرده است.
”مهندس سيد فخرالدين محتشم” مدير پروژه‌ي بازي رايانه‌يي ”شياطين درون” در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: source اين بازي كاملا در اختيار خود ما است و براي توسعه‌ي آن از يك engine به صورت open source استفاده كرديم كه در برگيرنده‌ي توابع پايه‌يي برنامه‌نويسي و گرافيكي جهت تسهيل اجراي بازي‌هاي رايانه‌يي است، كه براي چك كردن صحت ادعاها مي‌توانيم source اصلي آن را ارائه كنيم.
وي، ادامه داد: براي ثبت رسمي بازي، در حال مذاكره‌ با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هستيم و قطعا به زودي جهت ثبت آن در شوراي عالي انفورماتيك نيز اقدام خواهيم كرد.
وي، با بيان اين كه هدف از طراحي بازي ترويج فرهنگ ايراني است، گفت: اين روزها، بازار، مملو از محصولات و بازي‌هاي غربي است كه كوچكترين هويت و فرهنگ غرب را منتشر مي‌كنند، در واقع ما با طراحي اين بازي سعي كرديم تا فرهنگ ايران اسلامي خود را نشان دهيم.
وي، در توضيح اين مطلب تصريح كرد: فرد در طول مراحل مختلف بازي، با طي مراحل مختلف در جستجوي حروف، جهت تكميل يك حديث است و پس از گذراندن و عبور از مراحل و موانع مختلف مانند مبارزه با شياطين ، سرانجام موفق به تكميل حديث خواهد شد و بدين ترتيب با اين كار حديث در ذهن وي باقي خواهد ماند.
وي، افزود: اين جستجو در حالي انجام مي‌شود كه بازي از تمام جذابيت‌ها و تحركات بازي‌هاي غربي و خارجي برخوردار است.
وي، ياد آور شد: زبان برنامه‌نويسي اين بازي، ويرژوآل ++C است و طي روند ساخت و پياده‌سازي آن كه يك سال به طول انجاميد، 2 گرافيست ، 2 برنامه‌نويس و يك متخصص جهت انجام اقدامات صوتي حضور داشتند.
وي، ادامه داد: براي منتشركردن بازي با مشكل رو به رو هستيم، زيرا اين طرح در يك شركت كوچك و به شكل خود جوش انجام گرفت و درنتيجه نشر اين كار بايد با حمايت شركت‌هاي بزرگ‌تر انجام شود.
وي، با اشاره به اين‌ كه متاسفانه اين گونه شركت‌ها در داخل كشور وجود ندارد، افزود: شركت‌هاي منتشركننده‌ي داخلي به راحتي، محصولات كشورهاي غربي را خيلي زود و بدون پرداخت حق توسعه‌دهنده در اختيار گرفته و آن را توزيع كنند.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
کارتهاي گرافيک، آماده

با نزديک شدن به ماه آوريل ، تاريخ عرضه بازيهاي معروف نزديک تر مي شود؛ بازيهايي که شايد دوستداران آنها سالها در انتظارشان بودند.
نيمه عمر يا Half - life2 يکي از آن بازيهايي است که طرفداران پر و پا قرص و دوآتشه اي دارد.
اين بازي از موتور گرافيکي بسيار قدرتمندي استفاده مي کند. دموهايي که از Half- life2 در سايتهاي اينترنتي موجودند، نويد بازي بسيار جذابي را مي دهند.
براي بازي کردن Half - life2 مطمئنا کارتهاي گرافيکي با رم 64 معمولي جواب نخواهند داد.
بهتر است دوستداران اين بازي به فکر خريدن يک کارت گرافيک مناسب باشند. اما Half - life2 تنها بازي اي نيست که بايد کارت گرافيک خود را به خاطرش عوض کنيد.
قبل از آن يک بازي اکشن ديگر عرضه خواهد شد که از لحاظ گرافيکي چيزي از Half - life2 کم که ندارد هيچ ، شايد هم بيشتر داشته باشد و آن Far Cry است.
دوستداران بازيهاي اکشن حتما تبليغات اين بازي را ديده اند. اگر هم هنوز کسي هست که از آن اطلاع ندارد، مي تواند به همه سايتهاي اينترنتي رجوع کند.
بالاتر از اين دو بازي ، بازي Doom3 قرار مي گيرد. اگر بتوانيد از خير دو بازي قبلي بگذريد، نبايد Doom3 را به اين راحتي ها فراموش کنيد.
مطمئن باشيد Doom3 ارزش خريدن يک کارت گرافيک درست و حسابي را دارد.
 

ali206speed

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2003
نوشته‌ها
655
لایک‌ها
3
سن
39
محل سکونت
TeHrAn
آقاي خوبي كن به نظر شما بايد حتما Fx 5600 يا ATI 9600 به بالا داشته باشيم يا پايين تر از اين كارتها هم جواب ميدن چون حتما بايد Direct x 9 رو ساپورت كنه
 

ali206speed

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2003
نوشته‌ها
655
لایک‌ها
3
سن
39
محل سکونت
TeHrAn
يه خبر ديگه بازي Doom 3 با كارت geforce بهتر جواب ميده چون اين بازي با OPEN GL كار ميكنه و مسولان شركت nvidia گفتند كه در مورد اين بازي از رقيب خود ATI پيش افتادند
 

ali206speed

Registered User
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2003
نوشته‌ها
655
لایک‌ها
3
سن
39
محل سکونت
TeHrAn
در مورد بازي Half Life 2 هم اين نكته جالب هست كه مسولان شركت ATI گفتند اين بازي با گرافيكي كار ميكنه كه Direct x 9 رو 100% ساپورت كنه كه ATI بهتر از رقيبش در اين بازي ظاهر شده و هر كدوم از اين شركتها دلشون رو به 1 بازي خوش كردن ولي در كل ATI از Geforce داره بهتر كار ميكنه چون بيشتر بازيها با Direct x 9 كار ميكنه
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
پرفروش‌ترين بازي فوتبال روي XBOX عرضه مي‌شود

خبرگزاري موج:طرفداران بازي هاي فوتبال مي‌توانند بازي Pro Revolution Soccer كه پرفروش‌ترين بازي فوتبال لقب گرفته بود را روي XBOX نيز بازي كنند.

به گزارش بي.بي.سي، كمپاني كنامي(Konami) يكي از بزرگ‌ترين عرضه كنندگان بازي هاي رايانه اي در ژاپن اعلام كرد تا پايان سال جاري ميلادي نسخه مناسب XBOX را عرضه خواهد كرد

كانيونيو مدير بخش اروپاي كمپاني كنامي‌در اين خصوص به بي.بي.سي، گفت: ما بسيار خوشحال هستيم كه مي‌توانيم اين نسخه بازي فوتبال را كه حقيقتا نقطه عطفي در گرافيك بازي‌هاي رايانه‌اي محسوب مي‌شود به دارندگان XBOX عرضه مي‌كنيم
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
افزايش ساعات استفاده از بازيهاي ويدئويي

نتايج تحقيقات شرکت سوني سازنده کنسول هاي مختلف بازي موسوم به Play station نشان مي دهد که مدت زمان صرف شده براي انجام بازيهاي ويدئويي از مدت زمان تماشاي تلويزيون پيشي گرفته است. به گونه اي که هم اکنون اکثر کاربران از ساعت 5 تا 11 بعد از ظهر را صرف انجام اين بازي ها مي کنند و ديگر توجه چنداني به برنامه هاي تلويزيون نشان نمي دهند.

نتايج اين پژوهش که در ماه فوريه انجام شده و در 4 مارس سال جاري منتشر گرديده نشان مي دهد که درماه فوريه که معمولاً تماشاچيان برنامه هاي تلويزيون در اروپا و آمريکا بيش از ديگر ماههاست حدود 65 درصد از افراد 18 تا 34 ساله وقت خود را صرف انجام بازيهاي ويدئويي درساعتهاي اوج توجه به تلويزيون يعني 8 تا 11 شب کرده اند.

تنها ده درصد يا 6/2 ميليون نفر از کاربران کنسول هاي شرکت سوني در آمريکاي شمالي طي ساعات ياد شده مشغول تماشاي تلويزيون بوده اند و اين رقم در ماههايي به غير از فوريه حتي تا 8 درصد نيز کاهش يافته است.

کارشناسان معتقدند افزايش توجه به بازيهاي کامپيوتري عامل کاهش بينندگان جوان به تلويزيون است

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
يک هنرپيشه هاليوود در يک بازي کامپيوتري

25/12/1382
بازيRise to honor که به تازگي از سوي شرکت سوني عرضه شده است به تازگي جزء 20 بازي پرفروش در سطح جهان طبقه بندي شده است و درماه فوريه چهارمين بازي پرفروش مبدل شد.

در اين بازي کاربران امکان مي يابند که خود را در نقش يکي از هنرپيشه هاي فيلم هاي رزمي يعني جت لي قرار داده و مرحله به مرحله به نبرد با دشمنان بپردازند. اين بازي که به صورت مرحله به مرحله انحام مي شود در هنگ هنگ اتفاق مي افتد و در بيش از 40 منطقه مختلف طراحي شده است.

اين بازي به گونه اي طراحي شده که براي انجام آن نياز به استفاده از تعداد زيادي از دکمه هاي جوي استيک نيست و حرکات آن به سادگي قابل انجام است. به طوري که تنها استفاده از دسته مرکزي جوي استيک براي اين کار کافي است.

گفتني است که شرکت سوني براي افزايش هرچه بيشتر شباهت کاراکترهاي بازي با جت لي از تکنولوژي جديدي موسوم به body motion capture technology استفاده کرده است.

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
بازي جديد جيمز باند درصدر پر فروش‌ترين بازي‌هاي رايانه‌اي

خبرگزاري موج:
آخرين نسخه بازي جيمز باند با عنوان همه يا هيچ اين هفته نيز درصدر جدول پرفروش ترين بازي‌هاي رابانه‌اي باقي ماند.

بي.بي.سي، در اين هفته بازي موفق Sonic كمپاني sega به رتبه دوم صعود كرد وبا اين صعود Final fantasy را به رتبه هاي پايين تر فرستاد.

رتبه سوم جدول پرفروش ترين بازي‌هاي رايانه‌اي در بريتانيا اين هفته به بازي جديد كمپاني Eidos با عنوان Invisible War يا جنگ نهاني كه طرفداران بازي‌هاي جنگي مدت‌ها منتظر عرضه آن بودند تعلق گرفت.

ديگر بازي جديد اين هفته دنباله بازي SOCOM II از كمپاني سوني با عنوان خوك‌هاي آبي نيروي دريايي آمريكا(US Navy Seals) در بدو ورود رتبه هفتم جدول را از آن خود كرد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
سوني: فروش بازي پلي استيشن 2، تا ده سال ديگر ادامه دارد
رويتر
مدير اجرايي بخش بازي هاي كامپيوتري شركت سوني روز پنجشنبه اعلام كرد: " شركت سوني معتقد است كه نفوذ تجاري بازي پلي استيشن 2 تا حدي است كه اين بازي مي تواند تا سال 2010 نيز به فروش برسد. يعني دو برابر مدتي كه گمان مي شود امكان پذير باشد."

آقاي اندرو هاوس ، مدير اجرايي شركت سوني كه به جاي رئيس بخش سرگرمي هاي كامپيوتري سوني آمريكا سخن مي گفت در كنفرانسي در كاليفرنيا اظهار كرد:" موفقيت پلي استيشن1 كه نزديك به ده سال از عمر آن مي گذرد اين شركت را متقاعد كرده بود كه دو سوم از فروش پلي استيشن 2 محقق شده است."

پلي استيشن 2 در سال 2000 در ايالات متحده وارد بازار شد و ناظران صنعت بازي انتظار داشتند كه شركت سوني و رقيب آن شركت مايكروسافت تلاش هاي تجاري خود را به سمت نسل بعدي ماشين هاي بازي در سال 2005و2006 سوق بدهند.

آقاي هاوس در ادامه افزود:" منفعت هاي بالقوه زيادي براي ما در طول سال هاي آينده وجود دارد."
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
کاهش قيمت Xbox

16/01/1383
شرکت مايکروسافت اعلام کرد که احتمالاً از قيمت کنسول هاي بازي خود موسوم به Xbox خواهد کاست. اين اقدام در راستاي هماهنگي مايکروسافت با بازار و کاهش جهاني قيمت اين محصول صورت مي گيرد.

تحليل گران معتقدند با توجه به اينکه مشتاقان بازيهاي کامپيوتري در انتظار کاهش قيمتها هستند، لذا دست به خريدهاي جديد کنسول بازي نخواهد زد. لذا مايکروسافت نيز براي جلب نظر اين دسته از علاقمندان به بازي هاي کامپيوتري زودتر از ساير رقباء قيمت هاي خود را کاهش مي دهد.

درهيمن راستا مايکروسافت از قيمت کنسول هاي بازي خود که 149 دلار قيمت داشته، 30 دلار کاسته است.

مايکروسافت کنسول بازي Xbox را در نوامبر سال 2001 و با قيمت 299 دلارعرضه کرد. اين شرکت اميدوار بود کنسول جديدش با قابليتهايي که دارد ديگر رقبا مانند سوني و نينتندو را از ميدان به در کند. اما کاهش قيمت محصولات رقباي اين شرکت مايکروسافت را به زيان دهي رساند و در حال حاضر درآمد عمده اين شرکت از فروش بازي و تجهيزات جانبي آن است.

گفتني است که در حال حاضر از هر 6 کنسول بازي فروش رفته در جهان تنها يکي متعلق به مايکروسافت و بقيه متعلق به سوني است.

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نگارش محدود ازHalo Xbox وارد بازار آمريكا مي شود
پنجشنبه,20 فروردين 1383


مايكروسافت روز دوشنبه اعلام كرد: سرانجام يك تگارش محدود از كنسول Xbox وارد بازار هاي آمريكاي شمالي مي شود.

به گزارش از1Up news ، در يك توافق تجاري، مشابه توافقي كه چندين هفته گذشته در استراليا صورت گرفت، بزودي افراد قادر خواهند بود تا يك كپي از Bungie's Halo و يك Xbox با نشان Halo سبز رنگ و مات را در يك بسته مجزا دريافت كنند.
اين بسته در 13 آوريل و در خرده فروشي هاي معتبر توزيع مي شود و قيمت آن 169 دلار است. دويست هزار واحد از اين بسته ها در سرتاسر امريكاي شمالي به فروش خواهد رسيد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آخرين درايور ويندوز Catalyst شركت ATI

ATI،
درايور هاي ATI Catalyst يك نمايش كاملا شفاف و واضح را براي سيستم هاي Windows XP Media Center نگارش 2004 با كارت هاي گرافيكي ، فراهم مي كند .
اين درايورها نياز به يك نسخه مخصوص از ATI 'S Video Capture دارد .
اين درايورها داراي بوردهاي All-in-Wonder مي باشد كه اين بوردها توسط كارخانجات ساخته مي شود.

براي ويندوز XP و 2000 :

http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-catalyst-8-00-040322a-014266c.exe
براي ويندوز ME و 98 :

http://www2.ati.com/drivers/wme-catalyst-7-991-040224m-013831c.exe

براي اطلاعات بيشتر مي توانيد به سايت زير مراجعه كنيد :

http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_44_Release_Notes.html
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
کاهش سود شرکتهاي ژاپني توليد کننده بازيهاي Online

20/01/1383
چند شرکت بزرگ سازنده تجهيزات بازيهاي کامپيوتري Online اعلام کردند که پيش بيني خود در مورد ميزان سودشان را درسال مالي 2004 کاهش مي دهند. آنان عامل اصلي تغيير پيش بيني خود را افزايش نرخ برابري ين ژاپن در برابر دلار آمريکا اعلام کردند.

به عنوان مثال شرکت نينتندو که در کيوتوي ژاپن واقع است اعلام کرد که انتظار دارد در سال مالي 2004 به 33 معادل با ميليادر ين يا "317 ميليون دلار" دست يابد .اين در حالي است که مقامات اين شرکت تا چندي قبل از سود 54 ميليارد يني خبر مي دادند.

نينتندو اعلام کرد که سود آن از بابت فروش محصولات مربوط به بازيهاي رايانه اي در سال مالي منتهي به مارس 2003 حدود 510 ميليارد ين يا 9/4 ميليارد دلار بوده است.

کارشناسان معتقدند که کاهش نرخ برابري دلار در برابر ين طي هفته هاي آينده نيز ادامه مي يابد و همين باعث مي شود تا سود حاصل از فروش محصولا نينتندو و ديگر شرکتهاي ژاپني سازنده تجهيزات بازي Online در اين کشور کاهش يابد.

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
اتحاديه اروپا خواستار رفع تحريم بازيهاي الکترونيک از سوي يونان شد

22/01/1383
کميسيون اروپايي وابسته به اتحاديه اروپا، يونان را تهديد کرد که اگر تحريم هاي اعمال شده بر ضد بازيهاي الکترونيک را ظرف دو ماه مرتفع نسازد بايد در برابر دادگاه اروپايي پاسخگو باشد.

مقامات يونان با تصويب قانوني در سال 2002 انجام کليه انواع بازيهاي کامپيوتري را در مکانهاي عمومي به منظور مقابله با قمار غيرقانوني ممنوع اعلام کرد. اما اعتراض کميسيون اروپايي زماني آغاز شد که دولت يونان انجام بازيهاي کامپيوتري را با استفاده از کامپيوترهاي شخصي خانگي و تلفن هاي همراه را نيز ممنوع اعلام کرد.

پس از اعتراض هاي شديد، دولت يونان انجام بازيهاي کامپيوتري را به شرطي مجاز دانست که در جريان انجام آن پولي بين کاربران رد و بدل نشود. اما کميسيون اروپا که اين قانون را با مقررات اتحاديه اروپا در تضاد مي داند خواستار لغو کامل آن است.

مقامات يوناني هنوز در برابر اتهامات کميسيون اروپا موضعي اتخاذ نکرده اند.

منبع. :باشگاه سيب
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
به نقل از mammad :
مگه يوناني ها هم مسلمونن؟

:D :D :D
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
اعتياد به بازي هاي كامپيوتري در آمريكا

جام جم :
بر اساس تحقيقات جديدي كه توسط شركت آماري نيلسون آمريكا بعمل آمده است درهفتاد وپنج درصد از خانه هاي آمريكا يي ها سيستم بازي هاي كامپيوتري وجود دارد.
در اين گزارش آمده است عمده استفاده كنندگان از بازي هاي كامپيوتري در آمريكا بين 8 تا 34 سال سن دارند و اغلب مرد هستند.
در اين تحقيق كه از بين هزار مصرف كننده بازي هاي كامپيوتري بعمل امده است مشخص شد مردهايي كه در سنين 18 تا 34 هستند و معتاد به بازيهاي كامپيوتري شده اند ساعات بسيار كمتري را براي تماشاي تلويزيون اختصاص مي دهند.
اين در حاليست كه بازيهاي كامپيوتري رايج در سنين 8 تا 17 ساله ها هيچ تاثيري در ساعات تماشاي تلويزيون در آنها نداشته است.
تحقيق نيلسون نشان داد كه آگهي هاي بازرگاني تعبيه شده در بازيهاي كامپيوتري بسيار مؤثر تر از آگهي هاي تبليغاتي مورد استفاده در تلويزيون است.
اين تحقيق فاش كرد 27 درصد از مجموع بازيكنان كامپيوتري كليه آگهي هاي بازرگاني تعبيه شده در بازيهاي كامپيوتري را به خوبي به ياد مي آورند و معتقدند كه اين تبليغات تاثير بهتري روي آنها داشته است تا تبليغات تلويزيوني.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا