برگزیده های پرشین تولز

از کسب درآمد اینترنتی تا کسب و کار اینترنتی در ۷ مرحله

karafarin

Registered User
تاریخ عضویت
23 فوریه 2008
نوشته‌ها
965
لایک‌ها
266
همانطور که در مقاله قبلی با عنوان ” نگاهی به مفاهیم کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار اینترنتی ” بیان شد میان این دو عبارت تفاوت عمده ای وجود دارد.گرچه هدف هر دو همان درآمدزایی بوده اما تفاوت در میزان درآمد و چگونگی کسب درآمد موضوع مورد بحث در آن مطلب بوده است.

در مقاله ” کسب درآمد میلیونی، از سراب تا واقعیت ” نیز نگاه های رایج و غیر حرفه ای به کسب درآمد اینترنتی مورد بحث قرار گرفته که در این مقاله تمام مواردی که فعالان و علاقه مندان کسب درآمد اینترنتی برای ورود به جمع صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نیاز دارند مطرح شده است. هدف این نوشتار کمک به حرکت جوانان علاقه مند -اما با تجربه و دانش ناکافی-در حرکت به سوی کارآفرینی در اینترنت و ورود به عرصه کسب و کاران اینترنتی می باشد.

قدم اول ) گذر از روشهای کسب درآمد میلیونی!
در اولین و مهم ترین گام باید تمام روشهایی که وعده های درآمد آسان، میلیونی، در ۷ روز و … را فراموش کنید. ( گرچه باز هم تاکید می کنیم که درآمد میلیونی از اینترنت امکان پذیر است اما رسیدن به چنین جایگاهی نیاز به مقدماتی ضروری و جدی داشته که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد) شما باید علاقه و توانایی خود را به کسب درآمد از اینترنت و فعالیت های تجاری در دنیای مجازی سنجیده و در صورت وجود انگیزه ای فراتر از نیاز مالی می توانید به ادامه راه اقدام کرده و به موفقیت خود بیاندیشید.
شما باید با نگرش کسب آگاهی و تجربه وارد این عرصه شده و انتظار مالی خود را در حداقل ممکن پایین بیاورید.فعالیت در این زمینه به صبر، پشتکار و مهارت نیاز دارد که با گذر زمان به دست خواهد آمد؛ لذا در صورتی که انتظار شما از کسب نتیجه مالی زیاد بوده و بازدهی مالی فعالیت های شما با تاخیر همراه شود ( و یا بازدهی منفی داشته باشید ) به احتمال زیاد از ادامه راه منصرف خواهید شد.

قدم دوم ) مطالعه، مطالعه، مطالعه !
شاید فکر کنید در اثر آشنایی با چند سایت کسب درآمد ( سایتهای کلیکی،تبلیغاتی،همکاری در فروش و … ) و فعالیت در آنها و احیاناً کسب درآمد از آن، با دنیای کسب و کارهای اینترنتی آشنایی دارید در صورتیکه هنوز الفبای کسب و کار اینترنتی را نیز فرا نگرفته اید! همانطور که در مقاله قبلی با عنوان ” نگاهی به مفاهیم کسب درآمد اینترنتی و کسب و کار اینترنتی ” بیان شد کسب و کار اینترنتی مانند سایر مشاغل، تخصصی بوده و به دانش تئوری و عملی خاص خود نیاز دارد.شاید ایجاد فروشگاه اینترنتی ساده ترین و رایج ترین نوع کسب و کار اینترنتی باشد اما انتخاب محصولات، شرایط مطلوب سایت، بهینه سازی سایت، شرایط انتخاب دامنه، تمرکز بر افزایش بازدید سایت، طرح های تشویقی فروش، تبلیغات هدفمند و … از جمله مواردی است که برای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی و تبدیل آن به غول تجارت الکترونیکی مانند دیجی کالا، امریست که نه یک شبه به دست می آید و نه بدون تجربه و شکست ؛ بلکه سرمایه اصیل فروشگاهی چون دیجی کالا -با ارزشی معادل ۱۵۰ میلیون دلار-تجربه و پشتکاریست که دیجی کالا را پدید آوده است.
خلاصه آنکه شما باید با مطالعه دائم سایتهای مربوط به اخبار و مقالات کسب و کارهای اینترنتی و صاحبان کسب و کارها،دانش تئوری لازم را برای ورود به این عرصه به دست آورده و بتوانید با مطالعه ایده های تجاری خلق شده یا شکست خورده، ایده ی تجاری منحصر به فرد و جدیدی را خلق نمایید. ( این مرحله سبب می شود تعداد بیشتری از علاقه مندان به کسب درآمد از اینترنت از ادامه راه منصرف شده و مابقی با علاقه بیشتری کار خود را دنبال کنند )

قدم سوم ) نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید
زمانی که شما با چگونگی برنامه ریزیهای آغازین و اجرای یک کسب و کار اینترنتی آگاه شدید و روزانه در سایتهای مختلفی برای مطالعه و پرئرش نبوغ تجاری خوب وقت می گذرانید پس از مدتی خواهید توانست در میان این همه سایتهای انبوه با ایده های جذاب و مفید اجرا شده در ایران و جهان، ایده ای را مختص خود یافته که بتوان آن را به طرح توجیهی کسب و کار تبدیل نمود ( لطفا مقاله ” الفبای آغاز کسب و کارهای اینترنتی” را مطالعه کنید ).شما باید تصویر واضحی از کسب و کار مورد نظر خود داشته باشید؛حتی اگه کسب و کار شما یک ایده تکراری و همگانی مانند فروشگاه اینترنتی باشد باید روی کاغذ توجیه مناسبی از فعالیت این فروشگاه داشته و جزییات، اهداف و … را مشخص کنید.

قدم چهارم ) لوازم شروع کار را تهیه کنید
فکر نکنید کسب و کار اینترنتی تنها به داشتن یک سایت محدود می شود.شما تا به اینجای کار دانش تیوری لازم را – که از ملزومات نخستین می باشد – به طور نسبی فرا گرفته اید.در این مرحله شما طرح توجیهی خود را آماده کرده و تمام برنامه ریزی های آغاز کار را تهیه نموده اید.لذا باید اقداماتی را پیش از آغاز رسمی کار انجام دهید. این اقدامات شامل تهیه منابع مالی، منابع انسانی و … می باشد. برای آشنایی با این اقدامات، مقاله ” ۵ اقدام اولیه پیش از آغاز کسب و کار اینترنتی ” را مطالعه کنید.

قدم پنجم ) خود را برای تجربه ای مهم، بزرگ و بلندمدت آماده کنید ( ریسک پذیر باشید )
هر کسب و کاری ریسک مخصوص خود را داراست.اگر احتمال می دهید که طرح توجیهی شما موفق شده و به درآمدزایی منجر می شود باید احتمال شکست و یا تاخیر در بازدهی مالی آن را نیز در نظر بگیرید.هر لحظه از کسب و کار شما حاوی تجربیاتی ارزنده بوده که می تواند نتیجه فعالیت شما را تحت تاثیر قرار دهد.شما با رصد نمودن روزانه فعالیتهای کسب و کار خود و ارزیابی نتایج، می توانید برنامه ریزیهای خود را بری موفقیت بهتر، بیشتر و زودتر کسب و کار خود به کار گیرید.در آن سو اگر از این تجربیات غافل شوید احتمال عدم موفقیت شما بیشتر می شود. ( به این فکر نکنید که سایتی را ایجاد کرده و با صرف هزینه ای آن را تبلیغ کنید و سپس باید منتظر باشید تا حساب بانکی تان پر شود! کسب درآمد میلیونی از اینترنت امکان پذیر بوده اما کسب درآمد آسان ممکن نیست )

قدم ششم ) برای درآمد تلاش کنید اما به درآمد فکر نکنید!
شکی نیست که هدف کسب و کار شما نیز درآمدزایی می باشد؛ اما شما قبل از شروع کار، جوانب کار را سنجیده و برنامه ریزیهای مالی را انجام داده اید.پس در ابتدا به دنبال کسب درآمد نباشید. با توجه به نوع کسب وکار شما، بهترین و معمولترین حالت برای شروع کسب و کارهای اینترنتی، تلاش بر جلب اعتماد کاربران، افزایش رتبه و بازدید سایت، پیدا کردن بازار و ورود به عرصه رقابت با سایتهای مشابه می باشد. گرچه ممکن است در کسب درآمد شما تاخیر ایجاد شود اما می توان با چنین اقداماتی کسب درآمد را تضمین نمود.
این مرحله، مرحله اوج گرفتن و ورود به تجارت حرفه ای و یا سقوط و حذف از عرصه رقابت می باشد. لذا هزینه های زمانی و مالی مناسبی را برای این مرحله در نظر بگیرید.

قدم هفتم ) آخرین مرحله
در این مرحله کسب و کار شما به ثبات نسبی رسیده و خطر شکست شما کم می شود. گرچه برنامه های بروزرسانی و توسعه کسب و کار ادامه خواهد داشت اما از این به بعد در مسیر نسبتا همواری می توانید به فعالیت ادامه دهید.در این مرحله باید با رصد کردن رقبا، سعی در پیشتازی کسب و کار خود داشته باشید.این مرحله را می توان به جدول لیگ برتر فوتبال تشبیه کرد.شما می توانید در میانه جدول باشید و یا در انتهای جدول برای بقا بجنگید. همچنین می توانید در صدر جدول پیشتاز بوده و با کنار زدن رقبای داخلی، به لیگهای خارج از کشور صعود کنید! ( همچون دیجی کالا و کافه بازار که در رنکینگ نشریه اکونومیست قرار گرفته اند )

http://karya.ir/4142/از-کسب-درآمد-اینترنتی-تا-کسب-و-کار-اینتر/
 

parsiangsm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آگوست 2014
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
6
سن
43
مطلب بسیار مفیدی بود
 

parsiangsm

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آگوست 2014
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
6
سن
43
لطفا باز هم از این مطالب قرار بدید.
 
بالا