برگزیده های پرشین تولز

استارت آپ ویکندهای ایران در هفته جهانی کارآفرینی (Startup Week End)

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
پنجمین رویداد
استارت آپ ویکند مشهد
با رویکرد شهر هوشمند

MashhadSW.ir

زمان برگزاری:
20 تا 22 اسفندماه 93

محل برگزاری:

مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی شهرداریهای خراسان رضوی

با جوایز ویژه کانون کارآفرینی ایران برای استارت آپ های اسفندماه 93
سفر به برلین آلمان، سفر به کیش و ...

پیش رویداد:

دوشنبه 18 اسفندماه 93 از ساعت 18 تا 20 فرهنگسرای فناوری و رسانه
همراه با قرعه کشی بلیط رایگان و کد تخفیف 70 درصدی!!!
 
Last edited:

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
استارتاپ ویکند چیست؟

استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiental Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده ای را اجرا کند.

sw-int.jpg


این برنامه جهانی تا بحال بیش از یک هزار بار در بیش از ۴۸۰ شهر دنیا برگزار گردیده و شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی را پدید آورده است.
در استارتاپ ویکند ایده های زیادی مطرح می شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است. اجرا، اجرا و فقط اجرا!
این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز جمعه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می گردند ایده ها را به کسب و کار تبدیل می نمایند.
در پایان برنامه تیم ها پروژه های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می نمایند.
این رویداد در سطح جهانی توسط برندهای معتبری همچون گوگل، مایکروسافت، آمازون و ... حمایت تجاری می گردد. برای مشاهده سایت جهانی رویداد به این صفحه بروید.

days_sm.jpg

استارتاپ ویکند ایران

رویداد استارتاپ ویکند برای اولین بار در کشور، در شهریور ۱۳۹۱ در شهر تهران برگزار گردید و اکنون توسط مشتاقان و داوطلبان در شهرهای مختلف کشور برگزار می گردد. می توانید رویدادهای برگزار شده در کشور را در این صفحه مشاهده کنید. اگر مایل به برگزاری این رویداد در شهرتان هستید و می خواهید به رشد و بهبود استارتاپ های منطقه خود کمک کنید، به صفحه همکاری مراجعه نمایید.

sw-ir3.jpg


مدیریت و هدایت رویدادهای کشور بطور کاملا مستقل توسط کانون کارآفرینی ایران و با کمک و حمایت دانشگاه ها، سازمان ها و شرکت های معتبر داخلی انجام می گردد. اگر سازمان شما هم می خواهد از برگزاری این رویداد در کشور حمایت نماید، می توانید اطلاعات بیشتر را در این صفحه دریافت کنید.

sw-ir1.jpg

 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37

هفته جهانی کارآفرینی بزرگترین جشن نوآوران و کارآفرینانی است که ایده های خود را به شرکت های نوپا تبدیل میکنند و در رشد اقتصاد محلی و ملی موثر هستند.

در طی یک هفته در آبان ماه هر سال، هفته جهانی کارآفرینی، رویدادهایی را در سطح محلی و ملی برگزار می کنند که کارآفرینان و نوآوران بتوانند با یکدیگر، مربی ها و حتی سرمایه گذاران آشنا شده و فرصت های جدیدی را برای راه اندازی و رشد کسب و کارهایشان بیابند.


اهداف این هفته، توسعه اکوسیستم کارآفرینی هر کشور و آشنایی هر چه بیشتر افراد با نحوه شروع کردن یک کسب و کار، ترویج خلاقیت و سنت شکنی در حوزه مربوط به کارآفرینی توسط رویدادهای مختلف می باشد.



برای اطلاعات بیشتر به صفحه رسمی هفته جهانی کارآفرینی مراجعه نمایید:
GEW_Mediu.jpg
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
رویداد های هفته جهانی کارآفرینی در ایران
استارتاپ ویکند
استارتاپ ویکند هفته جهانی کارآفرینی امسال در چهار شهر بزرگ ایران (تهران، اصفهان، مشهد و تبریز) برگزار خواهد شد. در کنار این چهار شهر، 200 شهر از کشورهای مختلف نیز استارتاپ ویکند برگزار خواهند کرد و دو تیم از هر شهر به رقابت جهانی استارتاپ ها (Global Startup Battle) و «دایره قهرمانان» صعود می کنند.

170_SW_Iran_sm2.png
حامی اصلی «دایره قهرمانان» این رقابت جهانی، بخش توسعه کارآفرینی شرکت گوگل می باشد که جوایز ارزنده ای نیز برای تیم برنده جهانی در نظر گرفته است.

به غیر از «دایره قهرمانان»، دایره های دیگری مانند «دایره سرویس های آمازون»، «دایره زنان»، «دایره تجارت الکترونیک» و غیره تعریف شده اند که جزئیات آن دایره ها به زودی اعلام خواهد شد.
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
استارتاپ کاپ

اگر ایده ای برای یک کالا یا سرویس دارید، رقابت در استارتاپ کاپ این انگیزه را به شما خواهد داد که ایده خود را به واقعیت نزدیک تر کنید. در این رقابت استارتاپ شما از بازخورد مربیان با تجربه برخوردار خواهد شد و در نهایت به برندگان این رقابت جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت.
Tehran_WebLogo.png
شما میتوانید اطلاعات بیشتر در مورد استارتاپ کاپ را از طریق سایت رسمی این رویداد دنبال نمایید.
Home ::
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
استارتاپ ویکند چیست؟




آیا تا به حال به راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی فکر کرده اید؟ آیا برای شما پیش آمده است ایده ای داشته باشید و بخواهید آن را به یک طرح تجاری تبدیل کنید اما امکان آن نبوده است؟ چطور می توان یک ایده راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را در ذهن به شکل درست و علمی رشد داد؟ جوابش ساده است شما نیز یک استارتاپی شوید!

استارتاپ ویکند چیست؟

استارت آپ ویکند یک همایش و رویداد آموزشی- تجربی در سراسر دنیا است که همانطور که از نامش پیداست معمولا در انتهای هفته برگزار می شود. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارت آپ، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا انتهای هفته طی 54 ساعت ایده یا پروژه هایی را مطرح و آماده نمایند.
19772135169121222823899235714363151211113.jpg

ایده اولیه

گفته می شود ایده اصلی این گونه رویدادها برای اولین بار در سال 2007 توسط فردی به نام اندرو هاید طرح ریزی شد. در این گروه عده از افراد آخر هفته در مورد یک ایده کسب و کار هم فکری می کردند تا آن را اجرایی سازند. پس از انتشار موفقیت آن همایش آخر هفته دیگری چند ماه بعد از آن، در ونکوور کانادا برگزار شد. سرانجام در سال 2009 این گونه گردهمایی های آخر هفته ای به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی ثبت شد.
1102519824037225180236234155251184761284632.jpg

نحوه برگزاری برنامه

همانطور که می دانید برای بررسی و عملی کردن یک ایده به مشورت و مشارکت افراد متخصص در رشته های مرتبط نیازاست و از آنجایی که ایده های استارتاپی در اینترنت متولد می شوند معمولا در این گرو ها برنامه نویس ها، طراحان، بازاریاب ها، مدیران محصول و مشتاقان کارآفرینی گرد هم آمده و ایده هایشان را به اشتراک گذاشته، تشکیل تیم می دهند و محصولی را ساخته و تجارت نوپایی را آغاز می نمایند.
19224819242108179210137101221899124121252226.jpg

معمولا به این شکل است که افرد ایده های خود را بیان می کنند، سپس ایده های برتر انتخاب می شود، گروه هایی تشکیل داده و روی عملی کردن آن ایده کار می کنند، در نهایت در ساعات پایانی استارتاپی ها، ایده هایی که روی آن کار شده بیان می شود، اگر یک دمو از آن آماده شده باشد نمایش داده می شود. در اینجا هم داوران حضور دارند و هم بعضی سرمایه گذران، که با توجه به پتانسیلی که ایده شما برای کسب بازار دارد، روی ایده شما سرمایه گذاری می کنند و ایده های برتر انتخاب می شود.
19224130198248174981768823012416920089213179.jpg

ایده

ایده در حقیقت یک طرح ذهنی است. شاید بتوان ایده دادن را اولین گام برای حل یک مشکل یا برآورده کردن یک نیاز دانست. به عبارت دیگر ایده ساده‌ترین راه حلی است که انسان در برابر یک مساله یا نیاز به آن فکر می‌کند. هر چند می‌توان یک ایده را بسط داد و پیچیده کرد که افرادی که خلاقانه محیط اطراف خود نگاه می کنند می توانند ایده های بهتری را برای تبدیل شدن به یک منبع کسب درآمد بدهند.
هدف استارتاپ ویکند آموزش و ترویج کارآفرینی در کشورهای جهان است. اما جدای از هدف آن شما در این گونه گروه ها یاد می گیرید چگونه درست فکر کنید و ایده خود را در جهتی درست و عملی شدن رشد دهید​

چه ایده ای می تواند استارتاپی باشد؟
قبل از اینکه شما یک ایده را در ذهن خود رشد دهید نیاز است چند موضوع مهم را همیشه مد نظر خود قرار دهید. مدل کسب و کار ایده ای که می دهید چگونه است یا بیان دیگر ایده شما چگونه منابع مالی را در بازار هدف جذب می کند و به سوددهی می رسد. که معمولا افراد متخصص در کارآفرینی با انواع مدل های کسب و کار Business model آشنا هستند که در برنامه های استارتاپی افراد متخصص در این زمینه می توانند مشاوره های خوبی را در مورد ایده شما و مدل های سرمایه گذاری بدهند. اما برای اینکه یک ایده بتواند در محیط وب سرآمد باشد لازم است این سه ویژگی را داشته باشد: ”‌نوآوری، خلاقیت و ایده پردازی “
35225190201581243621621222624542267222209.jpg

خلاقیت

طبق تعاریف علمی، خلاقیت یا آفرینندگی فرآیند ذهنی کشف ایده‌ها و مفاهیم، یا آمیزش ایده‌ها و مفاهیمِ موجود است که توسط فرآیند بینش خودآگاه یا ناخودآگاه تحریک می‌شود. در واقع خلاقیت یعنی بکارگیری توانایی‌های ذهنی برای ایجاد یا تبلور یک فکر یا مفهوم جدید که برخی نیز آن را به ترکیب ایده‌ها یا ایجاد پیوستگی بین ایده‌ها تعبیر نموده‌اند.
2268694224972707021740321401325510140.jpg

در تعریفی دیگر خلاقیت بازی با تخیل و امکانات است که در حین تعامل با عقاید، افراد و محیط، منجر به ارتباطات و نتایج جدید و معنادار می شود.
نوآوری

بکارگیری ایده‌های نوین ناشی از خلاقیت است. در واقع به پیاده ساختن ایده ناشی از خلاقیت که به صورت یک محصول یا خدمت تازه ارائه شود، نوآوری گویند.
اختراع به معنای «پدید آوردن محصول جدید» است، اما نوآوری فراتر از آن است و به معنای «معرفی محصولی تازه» است که با ابداع و عرضه صورت می‌گیرد.
58133121921114110232551822615220126216239.jpg

هدف

هدف استارتاپ ویکند آموزش و ترویج کارآفرینی در کشورهای جهان است. اما جدای از هدف آن شما در این گونه گروه ها یاد می گیرید چگونه درست فکر کنید و ایده خود را در جهتی درست و عملی شدن رشد دهید. با افراد و شریک های جدیدی آشنا می شوید که می توانند در پیشبرد ایده شما یا سرمایه گذاری روی آن به شما کمک کنند. در کشور ما نیز یک دوره استارتاپ ویکند برگزار شده است. فراموش نکنید بسیاری از شرکت هایی که در حال حاضر در دره سیلیکونی، قلب فناوری دنیا حضور دارند، ایده های خود را به این شکل مطرح کردند و امروزه به ابر شرکت های فناوری دنیا تبدیل شده اند.


حامد عزیزی
بخش دانش و زندگی تبیان
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
سوالات متداول

قبل از برگزاری


شرکت در این برنامه چه مزایایی برای من دارد؟

اطلاعات بیشتر رو در این صفحه بخونید.

رشته من رشته ای غیر مرتبط با تکنولوژی و مدیریت می باشد، آیا باز هم می تونم شرکت کنم؟
صد در صد! در رویداد های استارتاپ ویکند تهران از همه رشته ها شرکت کننده داشته ایم (پزشکی، صنایع، غیره).اگر شما روحیه کارآفرینی دارید و علاقه مند به تکنولوژی هستید می توانید با شرکت در رویداد استارتاپ ویکند شروع یک کسب و کار را تجربه کنید.

چه نوع ایده ای باید بدیم؟
ایده های مطرح شده در استارتاپ ویکند اصولا ایده هایی حول محور تکنولوژی و اینترنت هستند. برای مثال یک وب سایت، نرم افزار تحت وب، نرم افزار موبایل و … ایده های مناسب برای استارتاپ ویکند هستند.

آیا حتما باید ایده داشته باشم؟
شما می توانید در صورتی که ایده ای هم ندارید در برنامه شرکت کنید و یکی از نقش های (طراحی، فنی و یا کسب و کار) را در یکی از تیم ها ایفا نمایید.

می تونم ایده ای که دارم روش کار میکنم مطرح کنم؟
ما پیشنهاد می کنیم که این کار رو انجام ندین. اینجا محلی برای آموزش و شبیه سازی راه اندازی کسب و کار هست. پس ایده های جدید بیارین.

چیکار کنم که ایده ام دزدیده نشه؟
توصیه میکنیم که شما این رویداد را مکانی برای تبادل ایدهایتان و آشنا شدن با ایده های دیگران ببینید. شاید ایده ای را بشنوید که مکمل ایده ی شما باشد؛ شاید ایده ی شما بارها در مرحله ی اجرا تغییر کند. ما در استارتاپ ویکند یاد میگیریم که عامل موفقیت استارتاپ ها ایده شون نیست بلکه نحوه اجرا و اعضای تیم هستند که باعث موفقیت و یا شکست یک پروژه میشوند.

اگر ایده من انتخاب نشد چی؟
استارتاپ ویکند غیر از مکانی برای تبادل ایده، مکانی هست برای آشنا شدن بیشتر با افراد متخصص در رشته های مختلف و تجربه کردن مراحل اجراییه یک پروژه استارتاپ. اگر ایده شما انتخاب نشد، شما همچنان در پروژه ای جذب میشوید و با مشورت دادن و بکار گرفتن از دانشتان به پیشرفت و پیروزی آن کمک می کنید.

کجا ثبت نام کنم؟
شما می توانید به آدرس http://register.startupweekend.ir مراجعه و مراحل ثبت نام را دنبال نمایید. پس از ثبت نام و پرداخت وجه کارشناسان ما در خاورزمین با شما تماس گرفته و مراحل ثبت نام را پیگیری می نمایند. در صورتیکه پرداخت الکترونیک برای شما میسر نیست می توانید با کمیته ثبت نام ۸۸۸۰۶۴۱۵ (خانم معتمدی) تماس گرفته و درخواست خود را اعلام نمایید.

چرا باید پول بدم؟
برگزاری این رویداد خرج داره! شما با پرداخت وجه هم قسمتی از مخارج مکان، مارکتینگ و نهار و شام (6 وعده) را پرداخت میکنید و هم به خودتان و دیگر شرکت کنندها نشان میدهید که حضور شما جدی است و می خواهید نهایت استفاده را از استارتاپ ویکند ببرید. لازم به ذکر است که قیمت بلیط این رویداد در اکثر نقاط جهان معادل 100 دلار می باشد.

انتخاب نوع بلیط برای چیه؟
در این رویداد افراد به گروه های مختلف (فنی ، طراحی و تجاری) تقسیم می شوند ، ما برای حفظ تعادل در ترکیب تیم ها باید بدانیم که شما در چه گروهی قرار خواهید گرفت. تا در همه تیم ها افرادی با تخصص های مختلف وجود داشته باشند.

اگه منصرف شم پولمو پس میدین؟
تا یک هفته قبل از برگزاری مراسم می تونید درخواست انصراف کنید و پول به حساب شما عودت داده خواهد شد.

تخفیف دانشجویی ندارین؟
معمولا تخفیف دانشجویی لحاظ می شود برای اطلاع بیشتر در صفحه ثبت نام مراجعه کنید.

چی با خودم بیارم؟
لپ تاپ، سیم شارژ، کارت ویزیت، دوربین، خلاقیت و انرژی!

من از شهر دیگری در برنامه شرکت خواهم کرد. آیا امکان اسکان من در محل برگزاری وجود دارد؟
متاسفانه امکان ارائه فضای اسکان شبانه برای شرکت کنندگان در محل برگزاری مراسم وجود ندارد. ساعت کار تیم ها بر روی پروژه ها تا ساعت ۱۰ شب بوده و آغاز فعالیت ها در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۸ صبح خواهد بود.

چطوری خودم را برای این برنامه آماده کنم؟
سعی کنید که در مورد شرکتهای استارتاپ، موفقیتها و شکستهایشان تحقیق کنید. اگر ایده ای را میخواهید مطرح کنید مطمئن شوید که:
- تحقیقهای لازم و کافی را در مورد ایدیتان انجام دادید و بازار را تا حد امکان میشناسید.
- زمان ارائه ی ایده 60 ثانیه بیشتر نمی باشد. برای جذابیت هر چه بیشتر پیشنهاد میکنیم که در روزهای قبل از برنامه خیلی روی ارائه دادن ایده تمرین کنید.
در ضمن استراحت کافی قبل از برنامه.

در زمان برگزاری

چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه چه خبره؟
به صفحه "استارتاپ ویکند چیست؟" مراجعه کنید.
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
[h=2]2 شهريور 1392[/h] پنجمین استارتاپ ویکند تهران نیز به پایان رسید. این رویداد با تمرکز بر اپلیکیشن ها و موبایل های هوشمند در تاریخ 23-25 مرداد در کتابخانه کانون انصار برگزار شد.

در این رویداد 47 متخصص فنی، 47 متخصص کسب و کار و 16 متخصص طراح دور هم جمع شدند تا در طی 54 ساعت ایده های خود را به اشتراک بگذارند، تیم تشکیل دهند و ایده های منتخب را به واقعیت نزدیک تر کنند.

در افتتاحیه این برنامه افرادی که ایده ای برای شروع یک کسب و کار در زمینه تلفن های هوشمند داشتند، 60 ثانیه فرصت پیدا کردند که ایده خود را به حاضرین شرح دهند. در کل 73 ایده مطرح شد و بر اساس رای خود شرکت کنندگان، 10 ایده انتخاب، و 10 گروه تشکیل و شروع به کار کرد. این 10 گروه به شرح زیر می باشند:

1) مترجم: پلتفورمی برای ترجمه متون کوتاه که واسط بین متخصصین زبان و افراد محتاج ترجمه هستند، می باشد

2) کتاب یار: شبکه اجتماعی کتاب خوان ها بر روی بستر موبایل

3) کجایی پدربزرگ: اپلیکیشن تعیین موقیعت افراد، مخصوصا افراد مسن که ممکن است راه خود را گم کنند.

4) شانگهای: سیستم پیغام گذاری که اگر در دسترس نباشی، پیغام ها را ذخیره و در دسترسی آنها را برای طرف راحت میسازد

5) کلید هوشمند: اپلیکیشن و قفلی که به خریدار این امکان را میدهد که از راه دور بتواند درب منزل را باز و یا قفل کند

6) T-Stab: اپلیکیشنی برای جلوگیری از به یاد رفتن مطالب آموخته شده

7) اتوموبایل: اپلیکیشنی برای مدیریت سرویس های عمومی ماشین

8) Mr. Dadar: اپلیکیشنی برای پیشنهاد دادن و برنامه ریزی سفر های درون و برون شهری با دوستان

9) فی: شبکه ای که در آن خریدار محصول مورد نیاز خود را بیان کرده، و فروشندگان متعدد قیمت های خود را به او اعلام می کنند.

10) Vasbook: اپلیکیشنی برای مدیریت سرویسهای ارزش افزوده موبایل

این 10 گروه از 8 صبح پنجشنبه تا 5 بعد از ظهر روز جمعه، این پروژه ها را پیش بردند. هر گروه به سه قسمت تقسیم و وظایف خود را به خوبی انجام داد. متخصصین فنی هر گروه، کالای اولیه ای برای ارائه به داوران ساختند، متخصصین طراحی بر روی کارهای گرافیکی و تجربه کاربری محصول کار کردند و متخصصین کسب و کار در پی ایجاد یک مدل تجاری موفق و اعتبارسنجی آن در بین مشتریان به القوه پرداختند.

لازم است گفته شود که ایده هایی که در افتتاحیه رای آوردند، گاهی بسیار متفاوت از ایده های پخته تری بودند که در اختتامیه روز جمعه به داوران ارائه شد.

در نهایت تیم های کلید هوشمند، vasbook، و bookfriends مقام اول، دوم و سوم را کسب کردند و جوایزی نیز برای ارتقا دانش و کیفیت محصول خود دریافت کردند.

این رویداد بدون حمایت اسپانسر های عالی این دوره امکان پذیر نبود:

شرکت سونی

از موفق ترین و پرفروش ترین تولید کنندگان گوشی های همراه در جهان

این شرکت از گوشی جدید خود با نام Xperia Z Ultra در رویداد استارتاپ ویکند موبایل رونمایی می کند تا بازخورد متخصصین و کارآفرینان عرصه تکنولوژی را از نزدیک بشنود.


کافه بازار

شاید این روزها به سختی گوشی موبایل با سیستم عامل اندروید در ایران پیدا کنید که لوگوی بازار در اپلیکیشن های آن وجود نداشته باشد. در مدت چند سال کافه بازار که خود یک استارتاپ کوچک بود توانست بازار اپلیکیشن های اندروید در ایران را بدست گیرد.

کافه بازار قرار است در استارتاپ ویکند از جدیدترین امکان خود یعنی In App Purchase یا امکان خرید درون نرم افزار رونمایی نماید تا برنامه نویسان موبایل از نزدیک این امکان جدید را آزمایش کنند.


بیپ (شرکت رهنما)

بزرگترین ارائه کننده محتوای ارزش افزوده در گوشی های همراه که خدمات خود را در اختیار کاربران تمام اپراتورها در کشور قرار داده است.

بیپ تلاش می کند تا برای کسانی که ایده های ارزش افزوده دارند امکان همکاری را میسر نماید تا بتوانند خدمات خود را به شبکه پهناور بیپ اضافه کنند.


صندوق سرمایه گذاری سرآوا

کارآفرینان موفق به سرمایه های خطر پذیر نیاز دارند. صندوق سرمایه گذاری سرآوا بعنوان یکی از معدود صندوق های خطر پذیر در حوزه فناوری اطلاعات می کوشد تا با شناسایی کارآفرینان سخت کوش سرمایه، دانش و تجربه لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

صندوق سرمایه گذاری سرآوا بعنوان پشتیبان استراتژیک، حامی رویدادهای استارتاپ ویکند در سراسر ایران می باشد.


شبکه تبلیغات ای-نتورک

هیچ استارتاپی بدون تبلیغات موفق نمی شود. شبکه تبلیغات (Anetwork) پهناورترین شبکه نمایش بنرهای تبلیغاتی به مخاطبین ایرانی می باشد. این شبکه که بیش از ۲ سال از فعالیت آن نمی گذرد توانسته است امکانات نوین در تبلیغات اینترنتی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
اخبار تبریز
تا به امروز جلسات معرفی استارت آپ ویکند تبریز در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، پیام نور و علمی کاربردی مخابرات برگزار شده است. در این جلسات که به شکل کارگاه کارآفرینی برگزار می شوند، برگزارکنندگان استارت آپ ویکند تبریز به معرفی مفاهیم کارآفرینی و رویداد استارت آپ ویکند می پردازند.
اگر خواستار برگزاری این کارگاه ها در دانشگاه خود هستید، با ایمیل [email protected] تماس بگیرید.
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
lean.jpg

[h=2]استارت آپ از نوع لین[/h]

در این اوضاع آشفته جهان از نظر کسب و کار، همه بدنبال میلیاردر شدن هستند و می‌خواهند کسب و کار خود راه بیاندازند. کلمه “کارآفرینی” و “راه اندازی کسب و کار” و “استارت آپ” یکی از داغ ترین کلمات است. البته این عارضه فقط برای ایران نیست و در تمام دنیا این مورد وجود دارد.
با اینکه راه‌اندازی استارت‌آپ جذاب می‌باشد ولی باید به خاطر داشته باشیم از هر ۱۰ استارت‌آپ ۸ استارت‌آپ شکست می‌خورد. (البته شکست به نظر من بد نیست ولی استارت‌آپ‌ها معمولا بعد از هر شکست ورچیده می‌شدند و از شکست دست گرفته نمی‌شد.) معمولا این استارت‌آپ‌ها با یک ایده و فرضیه ای شروع می‌شود ، “من فکر می‌کنم این رو درست کنم خواهد فروخت، من فکر می کنم مشتری این رو می‌خواد، من فکر می‌کنم …” . همه این‌ها فرضیه من است و مشتری برای فرضیه من پول نمی‌دهد، مشتری اگر مشکلش حل بشود پول خواهد داد. معمولا فرضیه‌های استارت‌آپ‌ها، آنی نمی‌شود که مشتری دوست داشته باشد و مشکلش را حل کند. ولی ما چه وقت می‌فهیم که فرضیه ما درست نیست؟ هر چقدر زودتر بفهمیم و بتوانیم مسیر خودمان را عوض کنیم میزان موفقیت استارت‌آپ بالاتر خواهد رفت. بدترین چیز برای یک محصول این است که هیچ‌کس آن را نخواهد و دانستن این مسئله بعد از یک سال می‌تواند عواقب سنگینی داشته باشد. پس در هر استارت‌آپ مسئله اصلی سرعت است. دوستان خارجی ما اسم جدیدی به نام Lean Startup درآوردند که می‌شود گفت نسخه تکمیلی برای Agile می‌باشد.


در کل Lean Startup بر پایه این اصول است :

  • Eliminate Waste : وقت خود را برروی ساخت ویژگی‌هایی که کسی نمی‌خواهد به هدر ندهید.
  • Create Knowledge : لین استارت‌آپ در مورد یادگیری مداوم است.
  • Short Iterations : چرخه کوتاه و مداوم برای یادگیری و منطبق‌سازی.
  • Fail Fast : اگر چیزی قرار نیست کار بکند بهتر است زودتر کار نکند تا بتوانیم فرضیه های دیگر را آزمایش کنیم.
همانطور که گفته شد لین استارت آپ نسخه مکمل Agile می‌باشد: بدین گونه که در Agile ما فرض می‌کنیم Solution ناشناخته است و Problem یا مسئله‌ای که می‌خواهیم آن را حل کنیم مشخص است. یعنی اجایل مطمئن می‌شود که چیزها درست ساخته شوند ولی آیا ما چیزهای درست را می‌سازیم؟ ساختن چیز درست با درست ساختن چیزها فرق دارد پس در لین استارت‌آپ فرض بر این است حتی Problem هم ناشناخته است و ما می‌خواهیم کشف کنیم که مشکل چیست؟ و این همان دلیلی است که یک استارت‌آپ تشکیل شده است. یک استارت‌آپ یک ورژن کوچک از سازمان نیست بلکه یک استارت‌آپ صرفا برای حل کردن یک مشکل ایجاد شده است و برای حل این مشکل با ایجاد Business Model های فرضیه‌های خود جهت شناخت و حل این مشکل تلاش می‌کند.


در لین استارت‌آپ یک پروسه‌ای داریم به نام Customer Development . این پروسه معادل جمع‌آوری نیازمندی‌های روش های قدیمی نیست، هنری فورد (سازنده ماشین های فورد) گفت: “اگر از مشتری بپرسیم چه چیزی می‌خواهی ، مشتری خواهد گفت اسب های سریع‌تر” . Customer Development در مورد معتبرسازی یا Validate چشم‌انداز خود ما است.
پس هدف ما در استارت‌آپ شناخت درست مشکل مشتری و ساخت و ارائه درست راه‌حل برای برطرف‌سازی مشکل و خوشحال‌کردن مشتری و پول در آوردن می باشد. چابک و موفق باشید
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C.jpg

[h=2]
[/h][h=2]چهار درس از کارآفرینان میلیونر[/h]

تصور اینکه شرکت شما، هم سطح با بزرگ ترین و پیشرفته ترین شرکت ها باشد، حس جالبی در شما به وجود می آورد. شنیدن اینکه کارآفرینان در راه رسیدن به اولین درآمدهای خود با چه مشکلاتی مواجه شدند نیز همینگونه است. مدتی پیش در سومین گردهم آیی “هفته ایده ها” در شهر شیکاگو، گروهی از کارآفرینان موفق به بیان تجربیات خود پرداختند. تجربیاتی از قبیل نحوه شروع کار و تاسیس شرکت، موفقیت هایی که کسب کرده اند، مشکلاتی که در طول مسیر موفقیت بر سر راهشان قرار داشت، و نیز درس هایی که تجربه به آن ها آموخته بود و…
گلچین این مباحث را در چهار نکته می توان خلاصه کرد. این چهار نکته را با معرفی چند کارآفرین موفق بررسی می کنیم.

۱- پذیرفتن شکست به عنوان بخشی از راه رسیدن به موفقیت

انسان های بزرگ، شکست را به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های مسیر موفقیت می دانند. إریک لفکوفسکی، مدیر ارشد اجرایی در شرکت گروپ آن، می گوید: در مسیر پیشرفت چیزی با عنوان موفقیت یا شکست وجود ندارد. ما همواره یا موفق می شویم و یا مسیر درست برای موفق شدن را می آموزیم . لفکوفسکی طعم شکست را به خوبی می داند. در سال ۲۰۱۱ با پروژه Brandon Apparel Group and Starbelly تا مرز ورشکستگی رفت. اما تسلیم نشد و در همان سال شرکت دیگری با نام InnerWorkings تاسیس کرد. شرکتی که کار آن تهیه و تامین دستگاه های چاپ بود. پشت کاری که لفکوفسکی داشت باعث شد تا این پروژه به یک موفقیت برای وی تبدیل شود. به عقیده لفکوفسکی همه کارهای ما وابسته به خود ماست و هیچ سحر و جادویی نیست که دلیل موفقیت و یا شکست ما باشد و همه موفقیت ها و شکست ها ماحصل کارهای خود ماست. او به کارها و تلاش های خود ادامه داد تا اینکه InnerWorkings را با موفقیت توسعه داد.

۲- تیزبین بودن در تشخیص فرصت ها

اولین بار در یک مغازه خوار بار فروشی ایده ساختن چای حقیقی ( Honest Tea ) به ذهنش آمد. در حالی که چندین هزار گزینه برای نوشیدن در فروشگاه ها وجود داشت، دکتر باری نیلباف ( Barry Nalebuff )، استاد مدرسه مدیریت Yale، فقط در جست وجوی یک فنجان چای خوب بود. او آب را خسته کننده، نوشابه را مایع قندی و نوشیدنی های الکلی را خطرناک می دانست.
او یک اصل اقتصادی برای فروشگاه های نوشیدنی داد، و بیان کرد که بهترین نوشیدنی آن است که برای مصرف کننده کم ترین شیرینی و کالری، و برای شرکت تولید کننده کم ترین هزینه را داشته باشد. Nalebuff می دانست که چای ارزانترین نوشیدنی خوب در جهان بود. تصمیم کرفت با یکی از دانشجویان سابقش به نام Seth Goldman، تیمی را برای تولید چای حقیقی ( Honest Tea ) در اواخر سال ۱۹۹۸ تشکیل دهد ( آن ها Honest Tea را در سال ۲۰۱۱ به شرکت Coca Cola فروختند ). Nalebuff آن را اصل شاهزاده و دانه سبز نامید. به عقیده Nalebuff هر چیزی که در خارج باعث اذیت شما شود، باید به عنوان یک فرصت تلقی گردد.

۳- استفاده به موقع و مناسب از فرصت های به دست آمده

بعد از آنکه پروژه Honest Tea شروع شد، در یکی از تمرینات یوگا، چشم Nalebuff به خانم Oprah Winfrey مجری برنامه تلوزیونی محبوب The Oprah Winfrey Show افتاد. از آنجایی که آقای Nalebuff همیشه نمونه هایی از Hones Tea را به همراه داشت، خانم Winfrey را به نوشیدن یک فنجان چای مهمان کرد. به دنبال آن، خانم Winfrey، چندین بار Honest Tea را در مجله خود معرفی کرد. Nalebuff در بیان این اتفاق اینگونه میگوید: “همواره باید آماده باشید تا هنگامی که فرصتی پیش آمد، از آن به بهترین نحو استفاده نمایید”.

۴- هیچ محدودیتی برای رسیدن به موفقیت، تعریف نشده است.

دکتر Dan Gilbert، موسس Quicken Loans و یکی از رؤسای Detroit Venture Partners ( سازمانی که استارت آپ ها را پیدا کرده و تلاش های انجام شده برای بازسازی استارت آپ ها را ***** می کند )، می گوید:مسیر موفقیت از قبل تعیین و تنظیم شده نیست، بلکه راه های متعددی برای رسیدن به آن وجود دارد. آقای Gilbert بزرگترین افتخار خود را ایجاد محیطی می داند که کارمندانش در آن جا هم به معامله با مشتری میپردازند و هم به گفته های مشتریان گوش می دهند. یکی از نکته های جالب و قابل توجه این است که آقای Gilbert و همچنین مدیر ارشد اجرایی در Quicken Loans، خودشان به شکایت ها پاسخ می دهند. وقتی از آقای Gilbert در مورد انگیزه اش برای پیش بردن کارهایش پرسیده شد، گفت: عاشق سازندگی هستم. همه کارآفرینان در این مرکز عاشق سازندگی هستند.
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
gsb.jpg

[h=2]
جزییات رقابت جهانی استارت آپ ها
[/h]
سلام و خوش آمد به همه شرکت کنندگان در رقابت جهانی استارت آپ ها. در حال حاضر شما جزوی از بزرگترین رقابت استارت آپ ها، در جهان هستید. در شهرهای سراسر دنیا کارآفرینانی مانند شما در حال حل مشکلات، خلاقیت و ساخت شرکت هستند. در ادامه شما همه اطلاعاتی را که برای رقابت در این مسابقه نیاز دارید بدست می آورید و شانس خود را برای بردن این جوایز فوق العاده امتحان می کنید.
اگر بعد از خواندن متن هنوز هم سوالاتی داشتید و برخی مسائل برایتان حل نشده بود، از طریق این ایمیل [email protected] به صورت انگلیسی و از طریق ایمیل [email protected] به صورت فارسی با ما در ارتباط باشید.
میبینیمتون
تیم برگزاری رقابت جهانی استارت آپ ها

مقدمه
اگر برای اولین بار در استارت آپ ویکند شرکت می کنید : اگر این برای اولین بار است که در استارت آپ ویکند شرکت می کنید، سری به این صفحه بزنید تا برخی اطلاعات اولیه را کسب کنید. ویدیویی مفید و یک سری سوال و جواب در این صفحه وجود دارد که می تواند در شناخت استارت آپ ویکند به شما کمک کند.
اگر برای اولین بار در رقابت جهانی استارت آپ ها شرکت می کنید : اگر تا بحال جزوی از GSB نبوده اید در حال وارد شدن به داستان جالبی هستید. رقابت جهانی استارت آپ ها سعی می کند از طریق یک مسابقه جهانی جامعه کارآفرینی جهانی بزرگتر و بهتری را شکل دهد. در طول آخر هفته که همزمان با هفته جهانی کارآفرینی است، ۱۰۰ استارت آپ ویکند در سرار جهان برگزار می شود. بعد از برگزاری این رویدادها تیم شما به پیش می رود تا در رقابت جهانی شرکت کند و با تیم های دیگر بر سر جوایز بزرگ رقابت کند. این رقابت یک جامعه کارآفرینی جهانی پدید می آورد.
تمام تیم هایی که در سال های قبل برنده GSB شده اند، هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهند.

لینک های کلیدی برای ارتباط با GSB :



روال مسابقه به چه شکل است؟ زمان بندی آن چگونه است؟


[ ۱ - بسازید ]

در هفته جهانی در یکی از استارت آپ ویکند ها شرکت کنید.( ۱۵ تا ۲۵ نوامبر ) در ایران چهار شهر تبریز، مشهد، اصفهان و تهران به صورت همزمان ۲۹ آبان تا یک آذر این رویداد را برگزار می کنند.

[ ۲ - ویدیو ]

بعد از اتمام ویکند ۲۴ ساعت وقت دارید که ویدیو خود را تهیه و ثبت کنید. در هنگام تهیه ویدیو به دایره ها دقت کنید. اطلاعات بیشتر راجع به دایره ها و نحوه ساخت ویدیو در ادامه می آید.

[ ۳ - رای گیری ]

از ۲۷ نوامبر تا ۶ دسامبر زمان رای گیری است. در تاریخ ۲۶ نوامبر لینک ویدیو شما در اختیارتان قرار می گیرد که می توانید از آن برای جمع کردن رای برای خود استفاده کنید. شما تا ۱۱:۵۹ بعد از ظهر ۶ دسامبر وقت دارد که جزو ۱۵ تای برتر دایره انتخابی خود باشید.

[ ۴ - قضاوت ]

( ۹ام و ۱۰ ام دسامبر ) از ۷ دسامبر ما تمام ویدیوهایی را که بین ۱۵ ویدیو برتر قرار گرفته اند را برای داوری ارسال می کنیم. داوران ویدیوها را بر اساس معیارهای دایره ای که برای آن ارسال کرده اید بررسی می کنند و تیم های اول تا سوم جوایز خود را دریافت می کنند.


دایره ها دقیقا چه چیزی هستند ؟



دایره ها مسابقاتی در بتن GSB هستند. آنها شیوه ی متفاوتی برای رقابت هستند و طراحی شده اند تا تک تک تیم ها شانس برنده شدن داشته باشند. هر کدام از دایره ها جوایز متفاوتی دارد، نیازمندی های متفاوتی دارد، داوران و معیارهای داوری متفاوتی دارند. در ادامه لینک هر یک از این دایره ها آمده است. در هر یک یک ویدیو، اطلاعات پایه، جوایز، داوران،قوانین مشمولیت، قوانین و منابعی برای ادامه مسیر آمده است.


وقتی به کسب و کار خود فکر می کنید، سعی کنید قوانین مشمولیت هر دایره ای را در نظر بگیرید. شما می توانید با یک ویدیو در چندین دایره رقابت کنید.


دایره اول: Champion’s Circle powered by Google for Entrepreneurs


دایره دوم: Women’s Circle powered by Coca-Cola and 5by20


دایره سوم: E-Commerce Circle powered by Bigcommerce


دایره چهارم: Innovator’s Circle powered by .CO


دایره پنجم: Activate Circle powered by Amazon Web Services



از کجا وارد شوم؟
بر روی Enter که در صفحه هر دایره وجود دارد کلیک کنید. شما به صفحه ای هدایت می شوید که حساب خود را ایجاد کنید و ویدیو خود را برای رای گیری قرار دهید. بعد از رویداد شهر خود فقط ۲۴ ساعت وقت دارید که در مسابقه شرکت کنید. اطلاعات شما تا ۲۶ نوامبر قابل مشاهده نخواهند بود ولی ایمیل Confirmation آن برای شما ارسال می شود.


نحوه ورود مرحله به مرحله


این دستورالعمل را دقیقا و مرحله به مرحله طی کنید. در اینصورت ما مطمئنن اطلاعات شما را به درستی دریافت می کنیم. زمانی که ویدیو شما دریافت شد، یک لینک برایتان ارسال می شود و شما می توانید شروع به اشتراک گذاری آن کنید.

PDF دستورالعمل مرحله به مرحله را دریافت کنید.


نکات کلیدی



  • ویدیو شما ممکن است که در وب سایت نمایش داده نشود ولی ما اطلاعات شما را دریافت کرده ایم.
  • شما ویدیو خود را باید ابتدا در Youtube و Vimeo آپلود کنید. اگر این وب سایت ها در کشور شما قابل دسترس نیستند، با ایمیل [email protected] تماس بگیرید.
  • شما باید اطلاعات خود را برای هر دایره ای که می خواهید در آن شرکت کنید بفرستید. اطلاعات را تکمیل کنید و داشبورد خود را بررسی کنید.
  • شما باید فرمی را که از سوی برگزار کنندتان در اختیار شما قرار میگیرد را پر کنید تا ثابت شود که در هفته جهانی کارآفرینی در استارت آپ ویکند شرکت کرده اید.
  • فقط یکی از اعضای تیم باید اطلاعات را ارسال کند. او در بخشی که برای ایمیل هم تیمی ها مشخص شده است، ایمیل بقیه اعضا را نیز وارد می کند.
  • بهتر است از همان ایمیلی که برای شرکت در استارت آپ ویکند استفاده کرده اید برای ثبت نام در رقابت جهانی استفاده کنید.
  • اگر نفر اول یا دوم شدید، از برگزارکننده استارت آپ ویکند خود بخواهید که جزییات ثبت نامیتان را بررسی کند.

شبکه های اجتماعی


Official Hashtags: #SWTabriz #GSB2013
Twitter Accounts to follow: @startupbattle , @startupweekend and @swtabriz
Circle Tags:
#GSBChamps – Champion’s Circle
#GSBActivate – Activate Circle
#GSBecom – E-Commerce Circle
#GSBdotCO – Innovator’s Circle
#GSBWomen – Women’s Circle

ابزارها و نکات

نکاتی برای تهیه ویدیوها
  • در طول آخر هفته روی ویدیو خود کار کنید. همه چیز را برای ۲۴ ساعت آخر نگه ندارید و کارها را باهم پیش ببرید.
  • ساده بگیرید. به ما راجع به مشکل و اینکه چگونه آن را حل می کنید بگویید. بگویید که چطور از آن پول درمی آورید و چرا برای اینکار یک تیم تشکیل داده اید.
  • دایره هایی را که قصد رقابت در آنها را دارید، به خوبی بررسی کنید. معیارهای داوری آنها را به دقت بخوانید و به یاد داشته باشید که در طول ویدیو به آنها اشاره کرده باشید.
  • بعد از اینکه در Youtube یا Vimeo آپلود کردید، مطمئن باشید که ویدیو شما کار می کند، سپس فرم را پر کنید.
جمع آوری رای


  • ویدیو خود را از طریق شبکه های اجتماعی در میان دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.
  • در وب سایت هایی که با دریافت پول رای می دهند، شرکت نکنید.
  • از برگزار کننده های خود بخواهید که به شما کمک کنند، آنها میخواهند که شما برنده شوید.
  • به تیم های دیگر رای دهید. این کار رای آنها را برای شما به همراه خواهد داشت.


موقعیت ها و پیشنهادهای اختصاصی رقابت جهانی





پ.ن: برگرفته از وبلاگ دوستان استارتاپی تبریز
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
Untitled-12.jpg

[h=2]
پنج ویژگی برجسته کارآفرینان
[/h]
یک ایده‌ی عالی به همراه فقط کمی شانس نیاز هست تا یک کسب و کار را شروع کنید ولی وقتی همه چیز پیچیده و سخت می‌شود باید خصوصیات خاصی داشته باشید تا بتوانید به مسیر خود ادامه دهید.
برای اینکه یک کارآفرین خوب باشید داشتن یک ایده خوب و رویا پردازی حول آن ایده و اجرای چشم اندازهایتان کافی نیست، بلکه همه ایده‌هایتان باید در نهایت به یک موفقیت نیز تبدیل شود.
برای پی بردن به ویژگی‌های اصلی یک کارآفرین ماهر با مایک روزنبرگ، موسس و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروهی Rothenberg Ventures صحبت کرده‌ایم. او هر روز با کارآفرین های زیادی ملاقات دارد و نظریات جالبی در مورد خصوصیات کلیدی یک کارآفرین دارد. او در اینجا به ۵ ویژگی برجسته کارآفرینان اشاره کرده است.

۱- تعادل بین فروتنی و اعتماد به نفس

شما باید به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید که یک کارآفرین برجسته و موفق شوید. بدون اعتماد به نفس غیرمحتمل است که بتوانید یک ایده کسب و کار خوب را تولید کنید و جلو ببرید و مشتری پیدا کنید وسرمایه گذار جذب کنید.
اما همیشه یادتان باشد که کمی فروتنی هم باعث پیشرفت بیشتر کارتان خواهد بود.
با ترکیبی از احساس اعتماد به نفس و فروتنی مانع از ایجاد حس تکبر در خود خواهید شد. انتقادپذیری بالایی خواهید داشت که برای تضمین موفقیت هر کسب وکاری لازم است. در این‌صورت احتمال اینکه بازخوردهای ارزشمند وسازنده‌ای را دریافت کنید بیشتر می‌شود و حالت تدافعی نسبت به انتقادات نخواهید داشت. این اعتماد به نفس همراه با فروتنی، باعث می‌شود که بهترین انتقادات و نظرات را انتخاب کنید و خودتان به بهترین راهنمای خود تبدیل شوید.

۲- داستان درستی وصداقت

شما به عنوان موسس یک کسب وکار در واقع قرار هست که درستی وصداقت خود را بفروشید، این قضیه مخصوصاً موقعی چالش برانگیز می‌شود که می خواهید با یک یا چند سرمایه گذار بالقوه وارد مذاکره شوید، چرا که در این شرایط داشتن شبکه ای از افراد که به شما اطمینان داشته باشند اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند و این آشنایان تضمین کننده راستی و صداقت شما برای جلب اطمینان دیگران خواهند بود.

۳- عامل خوب بودن

متأسفانه اغلب اوقات خوب بودن به نوعی ضعف انگاشته می شود اما “روزنبرگ” مسلما دیدگاه دیگری دارد. او می گوید که بسیاری از کارآفرینانی که او سرمایه گذار آنها بوده است جزء معدود انسان‌های نابغه ولی خوب هستند.
در واقع وقتی شما قصد دارید از هیچ، چیز با ارزشی بسازید به احتمال زیاد با افراد خالص و مهربانی برخورد خواهید کرد.

۴- سنجش جرات

زندگی یک استارت‌آپ همیشه پر از چالش های مختلف است.اگر به این چالش‌ها به چشم فرصت نگاه کنید بهتر خواهید توانست تصمیمات مناسبی برای چیره شدن بر این چالش‌ها اخذ کنید.

۵- داشتن مسئولیت پذیری اجتماعی

شما و کسب وکار شما در مجموع چه منافعی برای جامعه خود دارید؟ آیا قصد ایجاد شغل دارید؟ آیا بیزینس مدل شما بر اساس مسئولیت پذیری اجتماعی تنظیم شده است؟
باید به این نکته توجه کنید که تمرکز بر ایجاد یک تاثیر مثبت و پایدار بر محیط مزیت رقابتی بزرگی برای جذب مشتری، کارمند وسرمایه گذار محسوب می‌شود. وقتی در حال ساختن شرکت خودتان هستید این توصیه را فراموش نکنید.
از نظر شما یک کارآفرین چه ویژگی های دیگری باید داشته باشد؟
منبع
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
اینهم پیش رویداد دیگری از مشهد مقدس:

swmashhad1.jpg
 

number-one

Registered User
تاریخ عضویت
27 ژانویه 2013
نوشته‌ها
1,059
لایک‌ها
322
محل سکونت
mashhad

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
سلام
آدرس که در خود پوستر همایش بود.
همایش در دانشگاه امام رضا (ع) برگزار شد.
امروز چهارشنبه هم بطور همزمان در چهار شهر ایران استارتاپ ویکند شروع خواهد شد.
موفق باشید
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
سلام

به پایان آمد این دفتر ... حکایت تازه آغاز شد.

موفق باشید
 

EFG

Registered User
تاریخ عضویت
24 آگوست 2007
نوشته‌ها
562
لایک‌ها
37
پنجمین رویداد
استارت آپ ویکند مشهد
با رویکرد شهر هوشمند

MashhadSW.ir

زمان برگزاری:
20 تا 22 اسفندماه 93

محل برگزاری:

مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی شهرداریهای خراسان رضوی

با جوایز ویژه کانون کارآفرینی ایران برای استارت آپ های اسفندماه 93
سفر به برلین آلمان، سفر به کیش و ...

پیش رویداد:

دوشنبه 18 اسفندماه 93 از ساعت 18 تا 20 فرهنگسرای فناوری و رسانه
همراه با قرعه کشی بلیط رایگان و کد تخفیف 70 درصدی!!!


 
بالا