Mahdy2021
Registered User
استاندار فارس گفت: با نصب آخرين قطعات ريل در مسير راهآهن شيراز ـ اصفهان اين استان به شبكه ريلي كشور متصل و آرزوي چند ده ساله مردم فارس محقق شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، محمدرضا رضازاده عصر يكشنبه در محل اتصال عمليات ريلگذاري راه آهن شيراز ـ اصفهان در منطقه كولي كش شهرستان خرمبيد اظهار داشت: به منظور تسريع در اجراي راهآهن شيراز ـ اصفهان عمليات ريلگذاري اين پروژه بهطور همزمان در چند قطعه انجام گرفت تا در كنار اجراي عمليات زيرسازي در نقاطي كه به لحاظ عوارض مسير كار مشكلتر بود عمليات روسازي و ريلگذاري همزمان در قسمتهاي ديگر انجام شود.
استاندار فارس به هم رسيدن ريل از دو طرف پروژه در راهآهن شيراز ـ اصفهان را زمان تحقق آرزوي چند 10 ساله مردم فارس براي اتصال به شبكه ريلي كشور توصيف كرد و گفت: اين پروژه با همت، تلاش و زحمات شبانهروزي مجري، پيمانكاران، مشاوران، ناظران و تمام مسئولان ذيربط در سطوح ملي و استاني به ثمر رسيد و حاصل همدلي و همكاري نزديك و صميمانه تكتك دستاندركاران طرح است.
وي اتصال فارس به شبكه ريلي كشور را سرآغاز گامي بزرگ در راستاي توسعه همهجانبه استان برشمرد و با تبريك اين اتفاق مبارك به مردم استان فارس، تأكيد كرد: اگر استان فارس در مقايسه با ديگر استانهاي همطراز خود شتاب كمتري در توسعه صنعتي داشته است يكي از دلايل اصلي آن عدم وجود زيرساختهاي لازم در بخش حمل و نقل به ويژه در شبكه ريلي بوده است.
رضازاده يادآور شد: بدون ترديد با اتصال شهر شيراز، سومين حرم اهل بيت (ع) و استان پرافتخار فارس به شبكه ريلي كشور شاهد شتاب در توسعه همه جانبه با بهرهبرداري از اين موهبت هستيم.
پروژه راه آهن شيراز ـ اصفهان به طول حدود 500 كيلومتر است كه در مسير آن 21 تونل به طول حدود 14 كيلومتر كه بزرگترين آن بيش از يك هزار و 652 متر است، قرار دارد.
تعداد پلهاي ساخته شده در مسير راه آهن شيراز ـ اصفهان يك هزار و 648 است و 24 ايستگاه شامل هشت ايستگاه مسافربري و 16 ايستگاه كنترلي در مسير آن پيشبيني شده كه عمليات اجرايي ساخت و تكميل ايستگاهها در دست اجرا است.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، محمدرضا رضازاده عصر يكشنبه در محل اتصال عمليات ريلگذاري راه آهن شيراز ـ اصفهان در منطقه كولي كش شهرستان خرمبيد اظهار داشت: به منظور تسريع در اجراي راهآهن شيراز ـ اصفهان عمليات ريلگذاري اين پروژه بهطور همزمان در چند قطعه انجام گرفت تا در كنار اجراي عمليات زيرسازي در نقاطي كه به لحاظ عوارض مسير كار مشكلتر بود عمليات روسازي و ريلگذاري همزمان در قسمتهاي ديگر انجام شود.
استاندار فارس به هم رسيدن ريل از دو طرف پروژه در راهآهن شيراز ـ اصفهان را زمان تحقق آرزوي چند 10 ساله مردم فارس براي اتصال به شبكه ريلي كشور توصيف كرد و گفت: اين پروژه با همت، تلاش و زحمات شبانهروزي مجري، پيمانكاران، مشاوران، ناظران و تمام مسئولان ذيربط در سطوح ملي و استاني به ثمر رسيد و حاصل همدلي و همكاري نزديك و صميمانه تكتك دستاندركاران طرح است.
وي اتصال فارس به شبكه ريلي كشور را سرآغاز گامي بزرگ در راستاي توسعه همهجانبه استان برشمرد و با تبريك اين اتفاق مبارك به مردم استان فارس، تأكيد كرد: اگر استان فارس در مقايسه با ديگر استانهاي همطراز خود شتاب كمتري در توسعه صنعتي داشته است يكي از دلايل اصلي آن عدم وجود زيرساختهاي لازم در بخش حمل و نقل به ويژه در شبكه ريلي بوده است.
رضازاده يادآور شد: بدون ترديد با اتصال شهر شيراز، سومين حرم اهل بيت (ع) و استان پرافتخار فارس به شبكه ريلي كشور شاهد شتاب در توسعه همه جانبه با بهرهبرداري از اين موهبت هستيم.
پروژه راه آهن شيراز ـ اصفهان به طول حدود 500 كيلومتر است كه در مسير آن 21 تونل به طول حدود 14 كيلومتر كه بزرگترين آن بيش از يك هزار و 652 متر است، قرار دارد.
تعداد پلهاي ساخته شده در مسير راه آهن شيراز ـ اصفهان يك هزار و 648 است و 24 ايستگاه شامل هشت ايستگاه مسافربري و 16 ايستگاه كنترلي در مسير آن پيشبيني شده كه عمليات اجرايي ساخت و تكميل ايستگاهها در دست اجرا است.