منتخب بازارچه

برگزیده های پرشین تولز

استان فارس به شبكه ريلي كشور متصل شد

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,694
لایک‌ها
74
سن
34
محل سکونت
Iran-Tehran
استاندار فارس گفت: با نصب آخرين قطعات ريل در مسير راه‌آهن شيراز ـ اصفهان اين استان به شبكه ريلي كشور متصل و آرزوي چند ده ساله مردم فارس محقق شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، محمدرضا رضازاده عصر يكشنبه در محل اتصال عمليات ريل‌گذاري راه آهن شيراز ـ اصفهان در منطقه كولي كش شهرستان خرم‌بيد اظهار داشت: به‌ منظور تسريع در اجراي راه‌آهن شيراز ـ اصفهان عمليات ريل‌گذاري اين پروژه به‌طور همزمان در چند قطعه انجام گرفت تا در كنار اجراي عمليات زيرسازي در نقاطي كه به ‌لحاظ عوارض مسير كار مشكل‌تر بود عمليات روسازي و ريل‌گذاري همزمان در قسمت‌هاي ديگر انجام شود.
استاندار فارس به هم رسيدن ريل‌ از دو طرف پروژه در راه‌آهن شيراز ـ اصفهان را زمان تحقق آرزوي چند 10 ساله مردم فارس براي اتصال به شبكه ريلي كشور توصيف كرد و گفت: اين پروژه با همت، تلاش و زحمات شبانه‌روزي مجري، پيمانكاران، مشاوران، ناظران و تمام مسئولان ذي‌ربط در سطوح ملي و استاني به ‌ثمر رسيد و حاصل همدلي و همكاري نزديك و صميمانه‌ تك‌تك دست‌اندركاران طرح است.
وي اتصال فارس به شبكه ريلي كشور را سرآغاز گامي بزرگ در راستاي توسعه همه‌جانبه‌ استان برشمرد و با تبريك اين اتفاق مبارك به‌ مردم استان فارس، تأكيد كرد: اگر استان فارس در مقايسه با ديگر استان‌هاي همطراز خود شتاب كمتري در توسعه صنعتي داشته است يكي از دلايل اصلي آن عدم وجود زيرساخت‌هاي لازم در بخش حمل و نقل به ‌ويژه در شبكه ريلي بوده است.
رضازاده يادآور شد: بدون ترديد با اتصال شهر شيراز، سومين حرم اهل بيت (ع) و استان پرافتخار فارس به شبكه ريلي كشور شاهد شتاب در توسعه همه جانبه با بهره‌برداري از اين موهبت هستيم.
پروژه راه آهن شيراز ـ اصفهان به‌ طول حدود 500 كيلومتر است كه در مسير آن 21 تونل به طول حدود 14 كيلومتر كه بزرگ‌ترين آن بيش از يك ‌هزار و 652 متر است، قرار دارد.
تعداد پل‌هاي ساخته شده در مسير راه آهن شيراز ـ اصفهان يك ‌هزار و 648 است و 24 ايستگاه شامل هشت ايستگاه مسافربري و 16 ايستگاه كنترلي در مسير آن پيش‌بيني شده كه عمليات اجرايي ساخت و تكميل ايستگاه‌ها در دست اجرا است.
:cool:
 

Eblis3

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 دسامبر 2008
نوشته‌ها
68
لایک‌ها
1
محل سکونت
S.H.Z . 0.7.11
خوب باز هم الهی شکر

خدایا شکرت نمردیم و قطار و میبینیم در فارس

ممنون از خبره خوبت

..........

ممنون

یا حق

...........
 

golgoli

Registered User
تاریخ عضویت
15 فوریه 2006
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
13
محل سکونت
tehran
آخ جون با قطار بريم شيراز خب به سلامتي و مباركه شيرازيهاي عزيز و همه هموطنان در فارس و شيراز
 

PersianMohammad

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2009
نوشته‌ها
1,742
لایک‌ها
91
سن
36
محل سکونت
Tehran
تا عصر همین جمعه که از سپیدان بر میگشتیم نه خبری بود نه ایستگاه رو درست کرده بودن ! قطار بیاد کجا مسافر پیاده میکنه ؟ کی مسافرا رو بیاد بیاره تو شهر !؟ حدود2 یا 3 کیلومتر تا شهر (اولین آبادی ! ) فاصله هست باباجان !!! مگه اینکه مسافرین محترم پیاده تشریف بیران دو کوهک، اونجا با واحد برن پل معالی آباد، از اونجا 154 ای چیزی بیاد برن نمازی...
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,414
لایک‌ها
325
سن
33
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
تا عصر همین جمعه که از سپیدان بر میگشتیم نه خبری بود نه ایستگاه رو درست کرده بودن ! قطار بیاد کجا مسافر پیاده میکنه ؟ کی مسافرا رو بیاد بیاره تو شهر !؟ حدود2 یا 3 کیلومتر تا شهر (اولین آبادی ! ) فاصله هست باباجان !!! مگه اینکه مسافرین محترم پیاده تشریف بیران دو کوهک، اونجا با واحد برن پل معالی آباد، از اونجا 154 ای چیزی بیاد برن نمازی...
بابا این فرماندار هم فقط گفته وصل شدن :دی ! نگفته میتونید سوار شید که :دی
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,694
لایک‌ها
74
سن
34
محل سکونت
Iran-Tehran
من شنیدم یه قطار نمادین قراره بزودی از شیراز به سمت تهران حرکت کنه ، البته روز دقیقش رو نمی دونم
 

M☼HAMMAD

Registered User
تاریخ عضویت
28 اکتبر 2007
نوشته‌ها
915
لایک‌ها
15
سن
31
محل سکونت
Shiraz
بوق بوق
بچه شیراز وارد میشود
درود
دوستان طرف خودش هم گفته که ایمنی های لازم و استاندارد ها توی این پروژه اصلا رعایت نشده، اما گفته مردم باید نیمه پر لیوان را ببینند و خوشحال باشند که به شبکه ریلی وصل شده شیراز
قرار هست برای 15 خرداد که ***** مرده، از شیراز آدم بار بزنند، ببرند تجدید پیمان و اینا :دی
بعد مطمئنا" قطار از ریل خارج میشه و اینا میشن شهیدان راه امام !
خارج از شوخی واقعا ایمن نیست
من هر روز به علت مسیر داشنگاهم به خط راه آهن، شاهد بودم که 1 هویی تو 1 مدت کوتاه چطور همه چیز را سر هم بندی کردند !
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,694
لایک‌ها
74
سن
34
محل سکونت
Iran-Tehran
شيراز پس از 30 سال صاحب راه‌آهن شد

خبرگزاري فارس: عمليات اجرايي ساخت مسير ريلي اصفهان - شيراز در ابتداي فعاليت دولت فعلي آغاز و شهر شيراز، سومين شهر مذهبي ايران با جمعيت يك ميليون و 300 هزار نفر پس از 30 سال صاحب راه‌آهن شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس "توانا "، عمليات اجرايي ساخت مسير ريلي اصفهان - شيراز در ابتداي فعاليت دولت فعلي آغاز شد و پس از چهار سال تلاش شبانه‌روزي، با همت و عزم مديران‌، مجريان و پيمانكاران شاغل در اين طرح عظيم‌ و همچنين پيگيري‌هاي وزارت راه و ترابري و مسئولان امر، اين مسير ريلي به عنوان يكي از بزرگترين پروژه‌هاي عمراني دولت نهم در انتهاي فعاليت چهار ساله اول اين دولت، افتتاح مي‌شود.
اين گزارش حاكي است با در نظر گرفتن شرايط جمعيتي و سياحتي استان فارس، ارتقاء ايمني حمل و نقل منطقه، كاهش عوارض زيست محيطي، رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي از جمله اهداف تدوين شده در اين طرح عظيم است.
براي اولين بار شهر باستاني شيراز به شبكه ريلي متصل شد و گردشگران و بازديد‌كنندگان از سراسر دنيا مي‌توانند با ايمن‌ترين وسيله حمل و نقل از مكان‌هاي تاريخي و توريستي استان فارس و شهر شيراز بازديد نمايند.
حرم حضرت احمد ابن موسي‌الرضا توسط شبكه ريلي به حرم مطهر برادر بزرگوارشان حضرت علي بن موسي الرضا (ع)متصل شد و زائران مي‌توانند از اين وسيله ايمن جهت عزيمت به مشهد مقدس استفاده كنند.
اين گزارش حاكي است راه آهن اصفهان - شيراز دومين مسير ريلي كشور است كه به دست مهندسان مشاور و پيمانكاران ايراني طراحي و اجرا شده است.
براي اولين بار در تاريخ احداث راه آهن، با تلاش و همت مهندسان ايراني قطار اصفهان - شيراز از بالاترين سطح ارتفاعي عبور كرد و برگ زريني از افتخارات ملت شريف ايران به ثبت رسيد و صنعت ريلي ايران به اين اوج افتخار دست پيدا نمود.
به گزارش فارس اين طرح عظيم و استراتژيك به همت مديران، برنامه‌ريزان و مجريان در مدت چهار سال به اتمام رسيده است كه ركورد اجراي طرح‌هاي بزرگ ريلي در مدت زمان كوتاه را به خود اختصاص داده است.
به گزارش فارس احداث 15 كيلومتر تونل و عبور از دل كوه‌ها با سازند زمين‌شناسي نامناسب در مدت حدود چهار سال، مستلزم بهره‌گيري از آخرين تكنولوژي‌هاي نوين حفاري تونل بود كه انجام آن به دست تواناي مهندسان ايراني مايه افتخار است.
اين گزارش حاكي است راه آهن اصفهان - شيراز با عبور از ارتفاع دو هزار و 536 متري سطح دريا به شهر شيراز رسيد و به لحاظ عبور از دره‌هاي عميق، مستلزم احداث پل‌هاي بزرگ بود كه "پل دره ايزدخواست " يكي از پل‌هاي اصلي اين مسير راه‌آهن است.
رسول بي پروا، مدير كل اداره ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه يك، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره اين پل گفت: ارتفاع پل دره ايزدخواست حدود 40 متر از كف دره، طول آن 485 متر و داراي پنج دهانه 77 متري و يك دهانه 60 متري و يك دهانه 40 متري است.
به گزارش فارس اين پل كه در مدت زمان يك سال و نيم ساخته شده است از نظر طراحي و اجرا بي‌نظير است كه نشانه خلاقيت‌، ابتكار و تفسير اراده و توانايي مهندسان ايراني است.
بي پروار با بيان اينكه عبور مسير قطار از كوهستان‌هاي صعب العبور مستلزم شكاف كوه‌ها و خاكبرداري از مسير است، اظهار داشت: در اينباره 26 ميليون متر مكعب عمليات خاكبرداري و سنگ‌بري مسير با استفاده از مواد منفجره انجام شد.
وي افزود: عبور مسير قطار از دره‌هاي عميق و دشت‌هاي اين مسير مستلزم اجراي بستري مناسب از خاكريز است كه به همين دليل حدود 27 ميليون متر مكعب خاكريزي در لايه‌هاي مختلف اين مسير انجام شده است.
بنابراين گزارش اجراي يك‌هزار و 700 دستگاه پل‌هاي زير دهانه 10 متري به طول حدود 24 هزار متر و 34 دستگاه پل‌هاي بزرگ به طول دو هزار و 500 متر و 38 دستگاه پل‌هاي زير گذر جهت ايجاد تقاطع غير همسطح و عبور جاده از زير مسير قطار و 21 دستگاه پل‌هاي روگذر جهت عبور قطار از روي مسير بزرگراه‌ها و راه‌هاي اصلي و فرعي، نشان از حجم بالاي فعاليت‌هاي اجرايي دارد.
به گفته مدير كل اداره ساخت و توسعه راه‌آهن منطقه يك، حجم عمليات بتوني و ابنيه فني در اين مسير 860 هزار مترمكعب، ميزان آرماتور مصرفي 33 هزار تن و ميزان آهن‌آلات مصرفي جهت عرشه پل‌ها 15 هزار تن است.
بي‌پروا با بيان اينكه جهت روسازي اين مسير يك ميليون و 100 هزار عدد تراورس نصب شده است، خاطر نشان كرد: ريل مصرفي در اين مسير 78 هزار تن و بالاست از سنگ شكسته يك ميليون و 450 هزار مترمكعب است.
وي تصريح كرد: جهت برقراري ارتباط، در تمامي طول مسير 570 كيلومتر فيبرنوري به كار گرفته شده است.
اين گزارش حاكي است مسير راه آهن اصفهان - شيراز هفت شهر، آباده، شهرضا، اقليد، صفاشهر، سعادت‌شهر، مرودشت و شيراز را به شبكه ريلي متصل مي‌كند.
به گفته بي‌پروا در شهرهاي مذكور ايستگاه‌هاي مجهزي به مساحت 74 هزار متر مربع ساخته شده است.
مدير كل اداره ساخت و توسعه راه‌آهن خاطر نشان كرد: با توجه به قانون تملك اراضي كه ضرورت خريد اراضي در مسير‌هاي عبوري راه‌هاي شرياني و اصلي وجود دارد را بيان مي‌كند، براي احداث اين راه‌آهن طي تشريفات قانوني هفت ميليون متر مربع زمين به ميزان 150ميليارد ريال خريداري شده است.
به گزارش فارس طول مسير راه آهن اصفهان - شيراز، 506 كيلومتر و عرض مسير هفت متر است كه بصورت راه‌آهن يك خطه اجرا شده است‌.
اين گزارش حاكي است جهت رفاه حال گردشگران براي استفاده از جاذبه‌هاي گردشگري مختلف در شهرستان شيراز و تخت‌ جمشيد، مسير شيراز تا تخت جمشيد بصورت دوخطه طراحي و اجرا شده است كه يك خط آن جهت قطارهايي كه بين شيراز - تخت جمشيد سير مي‌كنند، استفاده مي‌شود و خط ديگر جهت سير قطارهاي سراسري است.
به گزارش فارس اين مسير، كريدور ريلي شمال - جنوب است كه مي‌تواند در انتقال محصولات صنايع انرژي‌‌خواه و محصولات پتروشيمي منطقه عسلويه به داخل ايران و ترانزيت آن به خارج از كشور نقش اقتصادي بسزايي ايفا كند.
بنابراين گزارش با ادامه مسير راه‌آهن شيراز به بوشهر و عسلويه، درياي خزر به خليج فارس متصل مي‌شود.
 

hamed1297

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 مارس 2005
نوشته‌ها
2,560
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
shiraz
خوب این فقط یه شعار مسخره تبلیغاتی هست.
همه اونهایی که شیراز هستن میدونن که ایستگاهی ساخته نشده .
فکر کنم مثل ائتوبوس باید ملت برن دست بگیرن جلوش تا نگه داره.
فقط وساه همین 2 روزه رحلت هست.
بعدش تعطیله تا خدا داند.

ماشااله دوستان چه زودباور هستن.
 

reza_badkonaki

کاربر فعال سریال های تلویزیونی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
3,414
لایک‌ها
325
سن
33
محل سکونت
با قيد وثيقه فعلا ازادم
خوب این فقط یه شعار مسخره تبلیغاتی هست.
همه اونهایی که شیراز هستن میدونن که ایستگاهی ساخته نشده .
فکر کنم مثل ائتوبوس باید ملت برن دست بگیرن جلوش تا نگه داره.
فقط وساه همین 2 روزه رحلت هست.
بعدش تعطیله تا خدا داند.

ماشااله دوستان چه زودباور هستن.
خیالت راحت کسی باور نکرده بود :دی

خبر راست هم که باشه وقتی مهدی تاپیکش رو بزنه غیر قابل باور میشه :دی
 

hamed1297

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 مارس 2005
نوشته‌ها
2,560
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
shiraz
من منظورم ایشون نبود.خود خبر ایراد داره.
 

Milad.Cc

Registered User
تاریخ عضویت
14 جولای 2008
نوشته‌ها
1,633
لایک‌ها
24
سن
32
محل سکونت
طهرانــــ
خوب این فقط یه شعار مسخره تبلیغاتی هست.
.
.
.
فقط واسه همین 2 روزه رحلت هست.
بعدش تعطیله تا خدا داند.
تایید . . .
 

kamran190

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2006
نوشته‌ها
416
لایک‌ها
1
سن
37
محل سکونت
shiraz
خبر خوبیه اگر حقیقتا راه اندازی بشه !
البته احتما مثل فیلم های هندی تهه خط الوار و چوب گذاشتند و وقتی قطار ته خط وایمیسه ملت پیاده میشن !
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,694
لایک‌ها
74
سن
34
محل سکونت
Iran-Tehran
سوت قطار براي نخستين بار در شيراز به صدا درآمد

خبرگزاري فارس: معاون اول رئيس‌جمهور گفت: براي نخستين بار سوت قطار در شيراز به‌صدا در آمده و 600 نفر از خانواده معظم شاهد با قطار به‌منظور زيارت مرقد امام راحل عازم تهران شدند.


به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، پرويز داوودي صبح امروز در آيين راه‌اندازي قطار شيراز ـ اصفهان افزود: پروژه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان در سال 81 آغاز و هم‌اكنون با 506 كيلومتر طول مسير و با اعتباري افزون ‌بر 650 ميليارد تومان به بهره‌برداري رسيده است.
داوودي همچنين اضافه كرد: در دولت عدالت‌محور نهم، 12 هزار و 579 كيلومتر راه‌آهن احداث و يا در حال احداث است.
وي خاطرنشان ساخت: در دولت نهم 5/1 برابر دوره مشابه دولت گذشته راه‌آهن ايجاد شده است و همچنين در احداث جاده 6/1 و فرودگاه 7/1 و تعداد ناوگان هوايي از يك به 64 درصد و اسكلت‌سازي بنادر 6/1 نسبت به دولت‌هاي گذشته افزايش داشته است.
وي در ادامه يادآور شد: تمام طرح‌هايي كه در دولت نهم به بهره‌برداري رسيده نسبت به پنج‌ساله پنج و دو دهم برابر افزايش يافته است.
معاون اول رئيس‌جمهور اضافه كرد: علي‌رغم توطئه‌هايي كه از سوي ابرقدرت‌ها عليه ايران اسلامي صورت گرفت با روي كار آمدن احمدي‌نژاد كه جوان‌ترين رئيس‌جمهور ايران است در مقابل استكبار جهاني ايستاد و توطئه‌هاي دشمنان را خنثي كرد.
داوودي در ادامه با مثبت ارزيابي كردن عملكرد دولت گفت: راه‌اندازي ماهواره و ساخت موشك سجيل 2 و عزتمند كردن ايران در صحنه‌هاي بين‌المللي، سياسي و دفاعي از ‌جمله مواردي است كه در دولت نهم محقق شده است.
در ادامه بهبهاني وزير راه با مهم اعلام كردن پروژه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان گفت: در طول مسير 21 دستگاه تونل و يك هزار و 735 دستگاه پل با 14 پيمانكار و هشت مشاور و به‌صورت سرمايه‌گذاري خارجي احداث شده‌اند.
وي ديگر طرح‌هايي كه در دولت نهم احداث و يا در دست احداث است را راه‌آهن كرمانشاه ـ خسروي به طول 260 كيلومتر، راه‌آهن چابهار ـ زاهدان به‌طول يك هزار و 500 كيلومتر، مسير قم ـ اصفهان ـ تهران با 450 كيلومتر و قزوين ـ رشت ـ انزلي ـ آستارا به بندرعباس با 700 كيلومتر و تهران ـ همدان ـ سنندج به‌طول 445 كيلومتر از جمله طرح‌هايي برشمرد كه شاهد بهره‌برداري آن خواهيم بود.
 

sokOoooot

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
26 آپریل 2007
نوشته‌ها
1,249
لایک‌ها
75
محل سکونت
این بود تمام ماجرای من و او
بالاخره ما هم می تونیم سوار قطار بشیم ( من تا حالا نشدم ! )
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,694
لایک‌ها
74
سن
34
محل سکونت
Iran-Tehran
فکر کنم مسافتش حدودا به اندازه تهران مشهد بشه!
اینطوری فکر کنم بین 10 تا 14 ساعت بین تهران و شیراز قطار در حرکت باشه ولی به هر حال این هم انگیزه ای شد که شیراز رو هم ببینم
 

hamed1297

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 مارس 2005
نوشته‌ها
2,560
لایک‌ها
8
سن
39
محل سکونت
shiraz
نماینده مردم شیراز در مجلس هشتم:
قطار شیراز به اصفهان ایمنی ندارد و من سوار این قطار نمی شوم
استان فارس - نماینده مردم شیراز در مجلس هشتم در مورد چگونگی شکل گیری راه آهن شیراز- اصفهان گفت: این راه آهن در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان آغاز شد . و در زمان دولت خاتمی به عنوان یک طرح ملی تصویب شد و بودجه ملی به آن اختصاص داده شد.

به گزارش قلم ، مهندس احمدرضا دستغیب(فخرالدین)، در خصوص مسائل فنی این پروژه عنوان کرد: روال عادی سیستم ریل گذاری بدین صورت است که در مرحله اول خاک را حدود 98 درصد می کوبند که خیلی سفت و محکم است، سپس در مرحله دوم سنگ هایی تیزی شکل ( بالاست ) ریخته می شود تا هنگامی که قطار بر روی ریل حرکت می کند فشار منتقل شده به ریل مستقیما به خاک وارد نشود و پس از آن بلوک های بتونی ( تراورس) و ریل گذاری انجام می گردد .

وی ادامه داد: اتفاقی که در پروژه ریل گذاری راه آهن شیراز- اصفهان افتاده است این موضوع است که اولا خاکی که باید 98% کوبیده شود در بعضی نقاط به خاطر سرعت کار به آن حد نرسیده است و مورد دوم که مشکلات بسیاری را برای ریل ایجاد می کند این موضوع است که تراورس ها را به جای اینکه روی بالاست ها قرار دهند مستقیما بر روی خاک قرار داده اند و سپس برای انکه فقط نشان دهند که بالاست ریخته شده است آنها را روی تراورس ها ریخته اند که این موضوع باعث می گردد تا بالانس مورد نظر بین ریل و خاک برقرار نشده و هم بالانس خاک بر هم بخورد و هم مشکلات بسیاری را که به آن اشاره خواهم کرد ایجاد می کند .

وی ادامه داد: پس از انجام این کار با واگونهای مخصوص ریل را بلند کردند تا بالاست ها به زیر تراورس و ریل منتقل گردد . مهندس احمدرضا دستغیب در خصوص معایب و مشکلات این گونه ریل گذاری عنوان کرد: عملیاتی که صورت گرفته است باعث شکستن بلوک های سفالی ( تراورس ها ) شده است و در بعضی مکان ها حتا منهدم شده است این درحالی است که واگونی که برای بالانس کردن استفاده شده است حدود 40 تن وزن داشته است و تراورس ها نتوانسته است وزن آن را تحمل کند .

وی ادامه داد: این تراورس های شکسته شده حتما باید تعویض گردد و این یعنی دوباره کاری که هزینه های بسیاری را به پروژه وارد می کند . وی ادامه داد : خط شیراز- اصفهان از لحاظ ایمنی در پایین ترین سطح قرار دارد و می شود گفت که این خطوط ایمن نیست و به همین سبب آمده اند سرعت حرکت قطار را که باید 160 کیلومتر بر ساعت باشد را به 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت تقلیل داده اند .

مهندس دستغیب در مورد این موضوع که اگر قطار بیش از 50 کیلومتر در ساعت حرکت کند چه اتفاقاتی رخ خواهد داد گفت: قطار 7000 تن وزن دارد که اگر با این وزن و با سرعت بیش از 50 کیلومتر بر ساعت بر روی تراورس های خرد شده و یا ترک برداشته شده حرکت کند ریلها از هم جدا خواهد شد و یا اگر قطار با همان سرعت و با وزن 7000 تن ترمز کند فشاری که بر ریلها وارد می شود 14000 تن است که این فشار باعث می شود تا تمام تراورس ها تا مسافت های بسیاری جمع شود و این امر باعث سرگونی قطار و خارج شدن آن می باشد.

وی در مورد مکان هایی که با این مشکل روبرو است گفت: درقطعه هفت که 35 کیلومتر طول آن است تنها 9 کیلومتر سنگ ریزه ها ( بالاست) ریخته شده است و ما بقی مسیر تراورس ها یا همان بلوک های سیمانی بر روی خلاک قرار داده شده است و تا روز یکشنبه که بنده اطلاع دارم هنوز 21 کیلومتر از آن باقی مانده است و چون عجله برای اتمام این قطعه است بالاست ها را با هر امکاناتی که دارند بر روی تراورس ها می ریزند تا فقط نمایشی از بالاست ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: کیلومتر 101 تا 105 نیز هم اکنون تمام تراورس ها بروی خاک قرار دارد و بالاست آنها نیز ریخته نشده است. تمام ریلها برای آنکه هنگام حرکت قطار از هم جدا نشوند جوش ترمیت داده می شوند که تا کنون جوش داده نشده است و با پیچ به هم متصل شده اند.

وی در مورد انتقال شهروندان شیرازی در این مدت کم به تهران گفت: در تمام دنیا رایج است خط آهنی که به بهره برداری می رسد تا چند ماه بر روی این خط واگونهایی حاوی کالا بر روی آن حرکت می کنند و بعد از اطمینان اجازه انتقال انسان صورت می گیرد و ما برای اولین بار است که ما شاهد هستیم در ابتدای حرکت قطار شهروندان عزیز جابجا می شوند.

وی ادامه داد: به هر حال این برای ما و مردم عزیز شیراز جای سوال دارد که اگر این قطار امن است چرا نمی گذارند با همان سرعت 160 کیلومتر حرکت کند و سرعت آن را به زیر 50 کیلومتر تقلیل داده اند؟ که کاهش سرعت خود دلیلی بر نا امنی مسیر است . و اینکه اگر ریل آماده است چرا اعلام تهیه بلیط را به 4 ماه و یا بیشتر موکول می کنند؟ پس این نشان دهنده آماده نبودن خطوط است . اگر خطوط آماده بود مردم باید از همان روز بهره برداری سوار قطار می شدند.

مهندس دستغیب در خصوص ایستگاه موقت کیلومتر 101 عنوان کرد: این ایستگاه موقت که برای جابجایی نمایشی در نظر گرفته شده است چند صد میلیون تومان هزینه داشته است و اتفاقی که تاسف بار است این موضوع که این چند صد میلیون باید جمع شده تا به مکان دیگری که ایستگاه اصلی است منتقل شود . و نکته آخری که در مورد معایب این خط باید عنوان کرد این موضوع است که خط شیراز- اصفهان به کنترل دیجیتالی خطوط مجهز نیست و هیچ کنترلی در طول مسیر صورت نمی گیرد که مشکل عدیده ای را بوجود می آورد چون هنگامی که قطار حرکت می کند نمی شود بدون این سیستم موقعیت قطار را مشخص کرد.

وی در پایان گفت: به هر حال با توجه به سوگندی که بنده در مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حقوق مردم شیراز ادا کردم وظیفه خودم می دانم که در خصوص مسائل راه آهن شیراز- اصفهان که بدون استاندارد در حال ساخت است و قرار است افتتاح گردد اعلام نظرکنم و اگر لازم باشد تا استیضاح وزیر راه هم پیش خواهم رفت.

عضو کمسیون صنایع اضافه کرد: مردم شیراز و فارس ده ها سال منتظر این پروژه بودند صحیح نیست که ما یک راه آهن صدقه ای با کلی ایرادهای فنی و غیر استاندارد به آنها تحویل دهیم . و باید گفت که مسائل سیاسی و انتخاباتی نباید در مسائل فنی و خدماتی دخالت کند تا به این حد که جان مردم را بازیچه تبلیغات سیاسی خودمان قرار دهیم.

وی معتقد است اگر خدایی نکرده اتفاق ناگواری بیافتد تمام مسوولینی که در جریان امر هستند و مطالب بنده را مطالعه می کنند مقصر اصلی هستند و باید پاسخگو باشند و این را هم اعلام می کنم که بنده سوار این قطار نخواهم شد و توصیه می کنم که کس دیگری هم سوار نشود و اگر کسی می خواهد سوار شود آیت الکرسی را فراموش نکند شاید اتفاقی برای او نیافتد . و من از همین جا اعلام می کنم که این پروژه تبلیغاتی را که فقط برای این ایام در بوق و کرنا کرده اند را متوقف کنند تا عملیات صحیح و فنی بر روی پروژه صورت بگیرد زیرا جان مردم بر همه مسائل سیاسی مقدم تر است و ما حلاوت این پروژه را زمانی حس می کنیم که از نظر فنی خطوط آماده باشد و حلاوتی را که برای تبلیغات است نمی خواهیم .

منبع
 

phoenix_i06

Registered User
تاریخ عضویت
10 آپریل 2007
نوشته‌ها
2,125
لایک‌ها
174
محل سکونت
آمریکا
افتتاح انتخاباتی راه آهن نیمه تمام اصفهان- شیراز!

چندتن از محافظان با یکی از نمایندگان این استان و اطرافیان وی درگیر شده و قصد ضرب وشتم آنها را داشتند که با دخالت حاضران این درگیری به پایان رسید. هزینه های هنگفتی چون ساخت سالن موقت و نصب سرویس بهداشتی موقت را به بیت المال تحمیل کردند.

ادامه ...
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=50564
 
بالا