برگزیده های پرشین تولز

استفاده از تار عنکبوت برای جراحی

سرندی پیتی

Registered User
تاریخ عضویت
9 دسامبر 2014
نوشته‌ها
584
لایک‌ها
4,737
سن
34
محل سکونت
شطهول
استفاده از تار عنکبوت برای جراحی


spider-silk-repair-nerves-1.jpg



زمانی که صحبت از عجایب در طبیعت میشود، تار عنکبوت درست در آنجا وجود دارد.
قدرت و انعطاف پذیری فوق العاده آن باعث شده که از آن بعنوان رشته های ویولون، قلاب ماهیگیری و حتی الکترونیک و ژن درمانی استفاده کرد. در حال حاضر دانشمندان یک برنامه هیجان انگیز دیگر برای آن کشف کرده اند، و از آن برای پر کردن فاصله بین اعصاب زخم در بدن استفاده میکنند

در جراحی پلاستیک و ترمیمی، آسیب های عصبی بیش از پنج سانتیمتر طول دارد (دو اینچ). این ممکن است پس از حادثه ای دردناک یا از بین بردن تومور رخ دهد و در حالی که جراحان می توانند از پیوند ها برای اتصال مجدد اعصاب جدا شده استفاده کنند، اما این کار فقط تا فاصله 4 سانتی متر (1.6 اینچ) کار می کند.

دانشمندان در حال بررسی شیوه های بستن شکاف بوده اند و کریستین رادک از دانشگاه پزشکی وین معتقد است که او تنها چیزی است که دارد. تار عنکبوت طلایی تانزانیا مقاومت بیشتری نسبت به نایلون دارد، چهار برابر محکم تر از فولاد است و در دمای 250 درجه سانتیگراد (482 درجه فارنهایت) پایدار است. همچنین دارای خواص ضد باکتری است و ضد آب است، که مناسب برای ماهیگیران تانزانیا است که از آن برای قلابماهیگیری استفاده می کنند.



Radtke می گوید چند صد متر ابریشم برای اصلاح شکاف عصبی نیاز است و با استفاده از 21 عنکبوت در آزمایشگاه خود که یک بار در هفته به طور مکانیکی تار از آنها برداشت می شود، می تواند 200 متر (656 فوت) تار را در عرض 15 دقیقه بدست آورد.

محققان در حال حاضر درحال تست این آزمایش هستند بنابراین ممکن است این روش بتواند در نمونه انسانی مورد آزمایش قرار گیرد. اگر همه چیز خوب پیش برود، تصور میکنیم که این تکنیک می تواند به سایر مشکلات پزشکی مانند آسیب های مینیسک و رباط ها، سوختگی های عمیق و حتی برخی بیماری های عصبی کمک کننده باشد .



.
 
بالا