منتخب بازارچه

برگزیده های پرشین تولز

اسرار مهم سئو برای افزایش بازدید (بخش اول)

mahsa mohammad pour

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
43
Tips--ٍُSEO-Beginners.jpg


حتی اگر سئوکار نباشید ، احتمالاً نام سئو را شنیده اید. خواه صاحب مشاغل کوچک باشید یا شرکت 500 نفری را اداره کنید ، سئو تجارت را در همه صنایع در این دنیای مدرن هدایت

می کند. با تولید محتوای باکیفیت بالا ، می توانید صفحات وب خود را بهینه کنید تا در نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر شوند.

هرچه سایت شما از نظر سرچ هایی که صورت می گیرد، رتبه بالاتری داشته باشد ، احتمالاً بازدید بیشتری به سایت شما هدایت می شود. به هر حال ، بسیاری از کاربران اینترنتی - 75٪ -

تمایل ندارند از صفحه اول نتایج جستجو عبور کنند و به صفحات دیگر بروند. با توجه به مراجعه بسیاری از افراد به اینترنت برای یافتن نیازهای خود، اگر می خواهید تجارت تان را توسعه

دهید نمی توانید از سئو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال تان چشم پوشی کنید.

در تحقیقی که اخیرا در مورد وضعیت بازاریابی صورت گرفته، 67٪ از متخصصان این حوزه بررسی و بهبود عملکرد سئو را به عنوان یک اولویت اصلی برای شرکت ها عنوان کرده اند.

73٪ از شرکت ها نیز گفتند که برای دستیابی به نتایج بهتر بازاریابی، مرتباً از مهارت ها و ابزارهای سئو استفاده می کنند. این بدان معنی است که برای ادامه رقابت، باید بدانید که

چگونه سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید؟ با خواندن این اسرار پایه مربوط به سئو و ایده های سئو که حتی یک مبتدی بدون داشتن دانشی در این زمینه می تواند آن ها را پیاده سازی کند،

شروع کنید، ترفندهای عملی و غیر فنی سئو را عملی کنید، نتایج را سریع خواهید دید.

1. محتوا را حول محور کلمات کلیدی اصلی و ثانویه ایجاد کنید

تحقیقات کلمات کلیدی هسته اصلی هر استراتژی موثر سئو است. بعد از یافتن کلمات کلیدی مناسب، محتوای خود را پیرامون آن کلمات کلیدی اصلی و ثانویه تولید کنید.همچنین

دانستن چگونگی استفاده راهبردی از کلمات کلیدی در محتوا، جستجوهای کاربران را به سمت وب سایت شما سوق می دهد.

کلید واژه اصلی شما باید تمرکز اصلی صفحه فرودتان باشد، یعنی باید توصیف جامعی از همه چیز صفحه و به طور بالقوه مربوط به آنچه برند شما انجام می دهد باشد.

این کلمات کلیدی اصلی باید در محتوای شما نوشته شده باشند.

کلیدواژه های (کلمات کلیدی) ثانویه ، کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی شما هستند و جزئیات بیشتری را در مورد کلمات اصلی می رسانند. با قرار دادن این کلمات کلیدی ثانویه در

محتوای خود به روشی که در ادامه این مطلب می خوانید، رتبه جستجوی خود را بهبود خواهید داد.

تحقیق کلمات کلیدی تان را با فکر کردن در مورد برخی کلمات کلیدی بلند (چند بخشی)که برای مخاطبان شما منطقی است، شروع کنید. برای مثال شما یک سایت در حوزه دکوراسیون

خانه دارید. با سرچ کلمات مرتبط با حوزه کاری خودتان در گوگل، لیستی از پیشنهادات گوگل برای کلمات کلیدی اصلی مشاهده خواهید کرد، مثلا می توانید با جستجوی عبارت "تغییر

دکوراسیون منزل" به عنوان کلمه کلیدی مورد نظرتان شروع کرده و سپس سایر کلمات کلیدی مرتبط با آن را در پایین صفحه جستجو مشاهده کنید. همچنین می توانید میزان جستجوی

کلمه کلیدی انتخابی تان و میزان دشواری و رقابت آن کلمه و نیز کلمات کلیدی مرتبط بیشتر را با استفاده از ابزازی مثل گوگل کیورد پلنر و گوگل ترند بدست آورید.

یافتن کلمه کلیدی اصلی
یافتن کلمه کلیدی اصلی

2. از URL های توصیفی کوتاه استفاده کنید

برخی از روش های غیر فنی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید رتبه صفحات سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید. به عنوان مثال نحوه ایجاد پیوند(URL) های

محتوای تان می تواند رتبه بندی سئو شما را بهبود ببخشد و انجام آن برای هر کسی که تازه شروع به کار سئو می کند، نسبتاً آسان است.

برای داشتن یک URL موثر باید:

از کلمات کلیدی استفاده کنید: URL باید حاوی یک یا چند کلمه کلیدی باشد که شما هدف قرار داده اید.

فهم آن آسان باشد: باید با یک نگاه قابل تشخیص و خواندن باشد و درک محتوای صفحه را برای خوانندگان شما آسان کند.

مختصر باشد: ترجیحا از URL های کوتاه استفاده کنید. طول آن را حدود 60 نویسه نگه دارید(هر حرف یا فاصله بین کلمات یک نویسه محسوب می شود، برای مثال طول عنوان این

مقاله 42 نویسه است).

بسیاری از ربات های موتورهای جستجو نمی توانند URL های طولانی تر را پردازش کنند، که این موضوع ممکن است رتبه شما را به پایین صفحه نتایج جستجو برساند.

3- از وب سایت های دارای آتوریتی بالا بک لینک بگیرید

ایجاد بک لینک یکی دیگر از مولفه های اصلی هر استراتژی سئو است و برای شروع، یک روش نسبتاً آسان است. بک لینک ها فاکتور مهمی در رتبه بندی هستند و آنها معمولاً به دو نوع

تقسیم می شوند:بک لینک فالو و بک لینک نوفالو ، بک لینک های فالو وزن (تاثیر) بیشتری دارند.

بک لینک زمانی ایجاد می شود که وب سایت های دیگر به عنوان منبع محتوا یا نوشته خود به صفحات سایت شما لینک می دهند. یا اینکه شما محتوایی به عنوان ریپورتاژ آگهی در

سایت دیگری منتشر می کنید و داخل آن به سایت خود لینک می دهید. این پیوندها که از صفحات سایت های دیگر به سایت شما صورت می گیرند، به موتورهای جستجو نشان

می دهد که شما در یک موضوع مرجع هستید و باید در رتبه بندی لحاظ شود. هرچه پیوندهای(بک لینک های) با کیفیت بالا به وب سایت شما بیشتر باشد، در جستجوهای اینترنتی

بیشتر نشان داده می شوید.

بسیار خوب است که وبلاگ نویسان ، روزنامه نگاران و سایر شرکت ها به طور خودکار شما را به عنوان یک متخصص در زمینه فعالیت خود بشناسند و خودشان به محتوای شما پیوند

دهند. اما این مسئله همیشه بلافاصله اتفاق نمی افتد و ممکن است لازم باشد هنگام شروع کار آن را خود انجام دهید.

اقدامات مختلفی وجود دارد که می توانید برای ایجاد بک لینک به سایت تان انجام دهید. برخی از تاکتیک هایی که باید در نظر گرفت عبارتند از:

به سایر رسانه ها پیشنهاد دهید که برایشان پست مهمان بنویسید.

یک اینفوگرافی جالب یا چیز دیگری برای ارائه داشته باشید.

هر تحقیق یا داده اصلی را که برای محتوای سایت خود جمع کرده اید، در شبکه های اجتماعی با درج برند یا لینک محتوا در سایت تان با سایرین به اشتراک بگذارید.

به گروه های مرتبط با حوزه فعالیت خود بپیوندید،گاهی اوقات به معنای پیوستن به انجمن های صنفی مرتبط، گروه های شبکه های اجتماعی یا سازمان های تجاری است ، این موضوع

به اعتبار برند شما کمک می کند.بنابراین ، چگونه باید فهمید که از کجا می توانید بک لینک کسب کنید؟ می توانید رقبای تان را بررسی و آنالیز کنید که از چه سایت هایی بک لینک گرفته

اند با این روش شما قادر خواهید بود سایت های مناسب پیدا کنید. همچنین می توانید لیستی از سایت هایی که می توانید در آن ها ریپورتاژ یا بک لینک ایجاد کنید براساس رتبه

آتوریتی سایت ها آماده کنید ، سایت های دارای آتوریتی بالا را در الویت قرار دهید.

4. سعی کنید برای اسنیپت های ویژه رتبه کسب کنید

اسنیپت های ویژه گوگل (Google’s Featured Snippets) بخش بسیار مورد توجه در جستجوها است که همه دیجیتال مارکترها امیدوارند بتوانند هنگام دستیابی به نتایج صفحات

موتور جستجو (SERP) به آن دست پیدا کنند. قطعه های برجسته یا همان اسنیپت های ویژه گوگل در بالای نتایج جستجوی Google ظاهر می شوند و احتمال جذب ترافیک ارگانیک

بالایی دارند. برای دستیابی به این بخش، باید محتوای خود را به روشی خاص بهینه کنید.

نمونه گوگل اسنیپت
نمونه گوگل اسنیپت

ابتدا محتوایی را که می خواهید به عنوان قطعه ویژه نشان داده شود، انتخاب کنید.چیزی را انتخاب کنید که کاربران اینترنت را مجبور کند روی آن پیوند کلیک کنند. از اسکیمای مناسب

برای آن محتوا استفاده کنید، همچنین کلمات کلیدی مورد استفاده در قطعه های ویژه مورد نظر در نتایج گوگل را به دقت مطالعه کنید. مطالعات نشان می دهد که محتوایی که سوالی

را می پرسد به احتمال زیاد گزینه مناسب تری برای اسنیپت (قطعه ویژه) است.

منبع: اسرار پایه و مهم SEO برای افزایش بازدید (قسمت اول)
 
Last edited:

mahsa mohammad pour

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
43
بسیار عالی و بیانی ساده و قابل فهم برای همه.

تشکر مکینم بابت آموزش هاتون.

موفق باشید دوست عزیز

خواهش میکنم، نظر لطف شماست.

خوشحالم مورد استفاده قرار گرفت

شما هم موفق و شاد باشید
 

Business plan

کاربر فعال کسب درآمد از اینترنت
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
9,880
لایک‌ها
11,936
محل سکونت
❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️ ❤️️
سعی کنید برای اسنیپت های ویژه رتبه کسب کنید
چطوری؟
ثبت شدن داخل وی کی پدیا فقط برای سایت های معروف هست
پروفایل شبکه های اجتماعی رو هم گوگل دلش بخواد نشون میده یعنی سایت ضعیف رو میزنه کنار
 

mahsa mohammad pour

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
43
برای ثبت سایت در ویکی پدیا اول باید روی برندینگ تون کار کنید، بعد از اون می تونید سایتتون را داخل وکی پدیا ثبت کنید.

شبکه های اجتماعی هم بستگی به همون برندینگ شما داره، با نام برند شما پست زده بشه و فعال باشید و اینکه حتما داخل سایت در بخش سئو لوکال که معمولا داخل تنظیمات افزونه

های سئو وجود داره لینک شبکه های اجتماعی سایت تون را وارد کنید.

گوگل اسنیپت به همین موارد محدود نمیشه و موارد زیادی را پوشش میده مثل FAQ و ...
 

zmajid2002

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 نوامبر 2007
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
22
محل سکونت
تهران
سلام ممنون بابت مطلب مفید
در مورد نحوه ساخت قطعه برجسته یا همان اسنیپت ها توضیح می دید؟
 

faraseo.net

Registered User
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2020
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
73
سن
37
محل سکونت
گلستان

mahsa mohammad pour

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
43
ممنون عالی بوذ میشه چند تا سایت برای ساخت اسکیما معرفی کنید
سلام ببخشید یک مقدار دیر پاسخ میدم بخاطر مشکلی نتونستم یک مدت بیام به انجمن.
مرسی از لطف و توجهتون
برای ساخت اسکیما اگر سایتتون وردپرسی هست یک سری اسکیما را افزونه های سئو مثل yoast و rank math اضافه می کنند، مثل اسکیمای مقاله،ویدئو و محصول و برای اسکیمای سوالات متدوال یا FAQ المان دارند که می تونید با اون المان این اسکیما را ایجاد کنید و برای اسکیما ستاره می تونید از افزونه schema pro و kk star استفاده کنید.
و اگر سایتتون وردپرس نیست کدهای اسکیما را از سایت schema.org بردارید و داخل سایتتون قرار بدید.
 

mahsa mohammad pour

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
43
سلام ممنون بابت مطلب مفید
در مورد نحوه ساخت قطعه برجسته یا همان اسنیپت ها توضیح می دید؟
سلام ببخشید یک مقدار دیر پاسخ میدم بخاطر مشکلی نتونستم یک مدت بیام به انجمن.
ممنون از همراهیتون
اسنیپت ها به دو بخش تقسیم می شن که بخش اول اسکیما هست و بخش دوم مربوط به سوشال سیگنال و بوکمارک ها هست، بخش اول را در کامنت بالا توضیح دادم و برای بخش دوم باید برای سایتتون در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و ... صفحه ایجاد کنید و داخل هدر یا فوتر سایت لینکشون را قرار بدید و فعالیت موثر داخل اونها داشته باشید و از اون صفحات هم به سایتتون لینک بدید تا به گوگل این سیگنال را بدید که این شیکه ها برای سایت شما هست و حتما از نام برندتون داخل محتواهاتون استفاده کنید، ویکی پدیا هم موثره و همچنین کسب و کارتون را داخل گوگل مپ ثبت کنید و داخل صفحه تماس با ما یا درباره ما قرار بدید.
 

mahsa mohammad pour

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
23 آپریل 2015
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
43
چطوری؟
ثبت شدن داخل وی کی پدیا فقط برای سایت های معروف هست
پروفایل شبکه های اجتماعی رو هم گوگل دلش بخواد نشون میده یعنی سایت ضعیف رو میزنه کنار
سلام ببخشید یک مقدار دیر پاسخ میدم بخاطر مشکلی نتونستم یک مدت بیام به انجمن.
برای ساخت صفحه داخل ویکی پدیا اول باید سایت و کسب و کارتون به برند تبدیل بشه یعنی در شبکه های اجتماعی و سطح نت زیاد درباره برندتون صحبت بشه
برای پروفایل شبکه های اجتماعی حتما داخل فوتر لینکشون را قرار بدید و از اون صفحاتم به سایتتون لینک بدین و فعالیت موثر داشته باشید بعد از یک مدت داخل نتایج جستجو قرار می گیرند.
 
بالا