برگزیده های پرشین تولز

اسفنج آناناس و گیلاس با کره‌ی نارگیل- آشپزی ملل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
pineapple-cherry-sponge-with-coconut-rum-custard.jpg
اسفنج آناناس و گیلاس با کره‌ی نارگیل
فارغ از دسرهایی مثل پودینگ، کارامل و ژله، می‌توان از میوه‌ها و طعم‌های مختلف برای دسر بهره جست. مخصوصا که با آمدن فصل سرما، میل و گرایش به دسرهای سرد کم می‌شود. پس برای میهمانی‌ها و جمع‌های گرم خانوادگی چه چاره‌ایی دارید؟ اسفنج آناناس و گیلاس، ترکیب کلاسیکی از طعم‌های نارگیل و آناناس است و که با ایجاد یکپارچگی، یک شیرینی شگفت‌انگیز ایجاد کرده است. این دسر برعکس آموزش‌های ساده‌ی پیشین نیاز به کمی حوصله‌ی بیشتر دارد. آماده‌سازی مواد 30 دقیقه و پخت آن 2 ساعت و 20 دقیقه طول خواهد کشید و برای سرو 6 نفر، کافیست.
مواد لازم:
140 گرم روغن نارگیل، علاوه بر مقدار اضافی برای پودینگ
432 کمپوت آناناس همراه آبمیوه
100 گرم مارمالاد گیلاس
140 گرم آرد کیک‌پزی آماده به علاوه‌ی یک قاشق چای‌خوری بیشتر
140 گرم شکر
2 تخم مرغ بزرگ
1 قاشق غذاخوری عسل گرم شده
برای کارامل
400 گرم شیر نارگیل
1 عدد تخم مرغ، به علاوه یک زرده
2/1 قاشق چای‌خوری آرد ذرت
50 گرم شکر
2 قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب
1 قاشق چای‌خوری عصاره‌ی وانیل
دستور پخت:
1- یک ظرف کیک‌پزی را روغن بزنید. آناناس را خالی کرده و آبمیوه‌اش را نگه دارید. حلقه‌های آناناس را با دستمال کاغذی خشک کنید. سپس آنها را در کف ظرف و دیواره‌ها بچینید. آخرین حلقه‌ها را برش داده و جاهای خالی را پر کنید. سپس سوراخ‌ها و جاهای خالی را با گیلاس‌ها پر کنید.
2- فر را در دمای 180 درجه گرم کنید. کتری را بجوشانید. روغن نارگیل را در ظرف یا ماکرویوو ذوب کنید. تا وقتی که خنک می‌شود، 140 گرم آرد را شکر در یک ظرف ریخته و مخلوط کنید. گیلاس باقی مانده را با یک قاشق چای‌خوری آرد مخلوط کنید.
3- روغن نارگیل را به مخلوط آرد، همراه با تخم مرغ، گیلاس و 2 قاشق غذاخوری آب آناناس اضافه کنید. همه چیز را هم بزنید و بعد به ظرف پودینگ منتقل کنید. پودینگ را با کاغذ پوستی کاور کرده و سپس، یک ورق چین خورده از فویل را در مرکز قرار دهید. برای پختن کف ظرف، آن را در طبقه‌ی سوم گذاشته و کتری پر از آب داغ را در آن بگذارید. برای 2 ساعت و 15 دقیقه بگذارید بپزد. با یک چیز نوک تیز مرکز آن را بزنید اگر نپخته بود برای 10 دقیقه‌ی دیگر آن را بپزید و دوباره بررسی کنید.
4- برای تهیه کره نارگیل، شیر نارگیل را در یک ظرف کوچک قرار دهید و آن را گرم کنید، اما نگذارید جوش بخورید. تخم مرغ، زرده، آرد ذرت، قند و سرکه‌ی سیب را در یک ظرف بریزید. شیر نارگیل گرم را با همزم بزنید، سپس مایع را از طریق غربال به مایع اضافه کنید. مایع را با الک در یک ماهیتابه ریخته و روی یک گرمای متوسطِ ملایم بگذارید و هم بزنید تا ضخیم شود. وانیل را به آن اضافه کنید.
5- برای سرو، به دقت آن را روی یک صفحه گذاشته و کره نارگیل را گرم کنید.
 
بالا