برگزیده های پرشین تولز

اسکنر عنبیه گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 بر تکنولوژی اثر انگشت FBI ارجحیت دارد

allsamsung

Registered User
تاریخ عضویت
18 ژانویه 2016
نوشته‌ها
121
لایک‌ها
10
محل سکونت
تهران
xsamsung-300-iris-scanner-fbi.jpg.pagespeed.ic.0ftfOqNW6p.webp

سامسونگ در مراسم رونمایی از گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس ماه گذشته یکی از راه های گشودن این دو گوشی را استفاده از عنبیه چشم معرفی کرد.

همان طور که انتظار می رود، به کارگیری اسکنر عنبیه در گوشی های هوشمند ایجاد امنیت بیشتر نسبت به استفاده از اسکنر اثر انگشت است و در حال حاضر گزارش جدیدی نشان می دهد اسکنر عنبیه گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ عملکردی به مراتب بهتر از تکنولوژی اثر انگشت FBI دارد.

مدیر عامل شرکت سازنده اسکنر عنبیه برای گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ اعلام کرده است، اف بی آی از 13 ممیز هویتی در هر اثر انگشت بهره می برد که در مجموع 130 شناسه هویتی را ایجاد می کند، در حالی که اسکنر عنبیه گوشی گلکسی اس 8، 200 ویژگی هویتی را تنها از یک چشم اسکن می کند و باید در نظر داشت سنسور موجود در گلکسی اس 8 هر دو چشم را اسکن می کند که به معنی ایجاد 400 ویژگی هویتی از چشمان شما و امنیت بسیار بالای این گوشی است.

این ویژگی های هویتی شامل شیار های کوچک در قسمت عنبیه چشم است که دوربین گلکسی اس 8 با استفاده از فیلتر near-Infrared این شیار ها را با دقت شناسایی می کند.

اگرچه مقایسه دو تکنولوژی کاملا متفاوت عادلانه به نظر نمی رسد اما وجود تکنولوژی پیشرفته برای تشخیص هویت در یک گوشی هوشمند که بسیار کاربردی تر از سیستم احراز هویت FBI است نکته جالب توجهی است و گذشته از اسکنر اثر انگشت قطعا FBI از تکنولوژی های دیگری نیز بهره می برد.

هنوز مشخص نیست اسکنر اثر انگشت گوشی گلکسی اس 8 و یا هر گوشی هوشمند دیگری قادر به تشخیص چه میزان از ممیز های هویتی است اما اگر به اندازه تکنولوژی FBI هم دقیق باشند، کلیفتون اعلام کرده است میزان امنیت کره چشم از اثر انگشت بسیار بالاتر است.

همچنین استفاده از اسکنر عنبیه برای افرادی که تمایلی به استفاده از اثر انگشت برای باز کردن گوشی ندارند بسیار مفید واقع شده است و از آنجا که لبه های پرچمدار جدید بسیار باریک شده است، سامسونگ اسکنر اثر انگشت را که قبلا در حاشیه پایین گوشی قرار داشت را به پشت گوشی گلکسی اس 8 منتقل کرده است.

xsamsung-galaxy-s8-iris-face.jpg.pagespeed.ic.BE5qBnOj0o.webp
 
بالا