برگزیده های پرشین تولز

اسیدپاشی به صورت زنان اصفهانی

Epitome

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1,051
لایک‌ها
1,121
به گزارش منابع خبری در هفته‌های اخیر، حداقل شش زن جوان قربانی اسیدپاشی تنها در بیمارستان فیض اصفهان بستری شده‌اند. گفته می‌شود جوان، زیبا و غیر چادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در هفته‌های اخیر در اصفهان قربانی اسیدپاشی شده‌اند.

شمار قربانیان اسیدپاشی در اصفهان به ۱۵ نفر رسید

اسیدپاشی به چند زن در اصفهان، این شهر را به جایی ناامن بدل کرده؛ وحشت و ترس موجب شده زنان این شهر جرات بیرون رفتن از خانه‌هایشان را نداشته باشند. طی روزهای اخیر چند مورد اسید پاشی در اصفهان صورت گرفته است. امروز نیز سه مورد اسید پاشی در این شهر رخ داده که یکی از آن‌ها منجر به مرگ شده است. هر چند هنوز دلایل این ماجرا مشخص نیست؛ اما می‌گویند دلیل اسیدپاشی‌ها در اصفهان، بدحجابی است.

پلیس نام چهار قربانی اسیدپاشی را اعلام کرده است اما خبرهای غیر رسمی حاکی از آن است که حدود ۱۵ زن در اصفهان مورد حملهٔ اسید پاشی قرار گرفته‌اند.

اسیدپاشی جان دختری را گرفت

دیروز ۲۷ مهر ماه، حوالی ساعت ۱۱ صبح دیروز در اصفهان به ۳ دختر در حوالی خیابان شیخ صدوق اصفهان اسید پاشی شد که منجر به مرگ یک نفر از آن‌ها شد. سایت زندگی سالم که این خبر را منتشر کرده؛ نوشته: «ساعت ۱۱ صبح دیروز در اصفهان، یک موتور سوار دو ترکه به سمت ۳ دختر در خیابان شیخ صدوق اسید پاشید که یک نفر از آن‌ها به خاطر پاشیدن اسید در قفسه سینه در دم، جان باخت و دو نفر دیگر راهی بیمارستان شدند.»

یکی از شاهدان عینی این ماجرا گفته است: «زمانی که با پدرم به سمت خیابان مرداویج می‌رفتیم شاهد تجمع عظیمی از مردم بودیم که در لحظه اول فکر کردم تصادفی شده اما با نزدیک شدن به محل، ماموران نیروی انتظامی و اورژانس را دیدیم که اعلام کردند به سه دختر، اسیدپاشی شده است.»

وی با بیان اینکه در حین انتقال دختران به بیمارستان، مشاهده کردم که روی قفسه سینه یک نفر از آن‌ها اسید پاشیده شده که در دم جان باخته بود.


روز گذشته حسین اشتری جانشین فرمانده پلیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قربانیان به دلیل شکل پوشش خود مورد حمله قرار گرفته‌اند، می‌گوید: «افرادی که مورد هدف قرار گرفتند از قشر خاصی نبودند و این موضوع در دست بررسی است.»


چرا عوامل اسید پاشی دستگیر نمی‌شوند؟

هفته هاست که ماجرای اسید پاشی در اصفهان اتفاق افتاده است؛ اما پلیس هنوز نتوانسته عاملان این ماجرا را دستگیر کند. روز گذشته ۲۶ مهرماه سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفته بود که سرنخ‌های خوبی در این پرونده کشف شده است. او ارتباط مجرم یا مجرمان را به گروههای خاص را رد کرد و تایید کرد که این حملات توسط یک شخص انجام شده است و اطلاع رسانی بیشتر را موکول به تکمیل شدن پرونده کرد.

با این وجود این سوال را بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند که چرا عوامل اتفاقات اخیر اسید پاشی هنوز دستگیر نشده‌اند؟ یکی از کاربران می‌نویسد: «چگونه است که عوامل سازنده کلیپ هپی کمتر از پنج ساعت شناسایی و دستگیر می‌شوند و سازندگان جوک‌ها برای امام در وایبر در مدت زمان بسیار کوتاه شناسایی می‌شوند اما پلیس چرا نتوانسته عاملان اسید پاشی را شناسایی کند؟»

به گفته شاهدان عینی تمامی اتفاقات اسید پاشی در خیابان‌های پرتردد رخ داده و این خیابان‌ها مجهز به دوربین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی هستند.

واکنش‌های مقامات به پرونده اسیدپاشی

محمد تقی ****، امام جمعه اصفهان این اقدامرا محکوم کرده و به ایسنا می‌گوید: «من نگفتم تذکر فرا‌تر از لسانی باشد. این کار‌ها در قانون و شرع هیچ مجوزی ندارد.»

امام جمعه اصفهان همچنین گفته که اگر یک زن «حتی با بد‌ترین وضع» به خیابان بیاید مجازاتش چنین چیزی نیست. به گفته او، موضوع بدحجابی باید به صورت قانونی و توسط دستگاه قاضی و نیروهای انتظامی پیگیری شود.

محمد علی اسفنانی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایران نیز با تاکید بر اینکه امنیت اصفهان در گرو مجازات متخلفان اسیدپاشی است، گفت که قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید هر چه سریع‌تر و با صراحت تمام با متخلفان اسیدپاشی برخورد و آن‌ها را به سزای عملشان برسانند.

یکی از دیگر مقاماتی که در این خصوص موضع گیری کرده‌اند، محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس جمهوری ایران است. آقای خباز می‌گوید: «ما بدحجابی را تایید نمی‌کنیم اما این طور رفتار بازدارنده هم باعث می‌شود که فرد از حیض انتفاع ساقط شود.»

عباسعلی منصور آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفت که اسیدپاشی در اصفهان در دراز مدت اقتصاد اصفهان را با چالش بزرگی روبرو می‌کند. او گفت که «مجرمان اسیدپاشی از طریق سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه یاری» می‌شوند.

خبرگزاری آنا گزارش داده که یک منبع آگاه در دادگستری اصفهان گفته که شورای تامین استان برای رسیدگی به این پرونده تشکیل جلسه داده است و حسن رحیمی دادستان اصفهان مسئول پرونده است. همچنین گفته شده که پرونده اسید پاشی زنجیره‌ای از سوی وزارت اطلاعات، اطلاعات **** و همچنین نیروی انتظامی رسیدگی شود و مقرر شده در ستادی متشکل از نمایندگان این نهاد‌ها به این پرونده رسیدگی شود.

همچنین خبرنگار اقتصاد نیوز نیز به سراغ نمایندگان مجلس رفته که بیشتر این نمایندگان از وجود حادثه اسیدپاشی در اصفهان بی‌اطلاعند.

یکی از مسئولان بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان گفته که مقامات خواستار عدم اطلاع رسانی در خصوص پرونده اسیدپاشی در اصفهان شده‌اند.

روزهای سخت برای اصفهانی‌ها

این روز‌ها برای ساکنان اصفهان و دختران قربانی اسیدپاشی روزهای سختی است. مریم دانشجوی ساکن اصفهان است. او می‌گوید تا زمانی که عاملان را دستگیر نکنند احساس امنیت نمی‌کند. او و دوستانش امروز به خاطر ترس به دانشگاه نرفتند: «کاش زود‌تر عاملان اسیدپاشی را دستگیر کنند. وگرنه امنیت روحی و روانی کافی برای بیرون رفتن ندارم.»

هانیه هم می‌گوید: «پیش از این یک پیامک از شماره نا‌شناسی در یافت کردم که در آن هشدار داده بود اگر حجابتان را رعایت نکنید به شما اسید پاشی می‌شود. اگر اسید پاشی‌ها مربوط به مسئله حجاب است چرا مقامات بالا‌تر دراین خصوص اظهارنظر نمی‌کنند؟ آیا هر شخصی متولی امر حجاب است؟»

آمنه می‌گوید: «دیشب تا صبح خواب دیدم به من اسید پاشی شده است. خرید و فروش اسید باید ممنوع شود.»

نا‌شناس دیگری می‌گوید: «صبح تا الان صد بار خواستم به شوهرم بگویم، نمی‌خواهم اصفهان زندگی کنم؛ چون فقط رانندگی که نیست، بالاخره باید ماشین را پارک کنیم و پیاده بشویم، حالا از کجا معلوم به پیاده‌ها هم اسید نپاشند؟» و اینگونه این روزهای ساکنان اصفهان می‌گذرد.

گزارش از فریده غائب در کانون زنان ایرانی

a.jpg
 

miladdn2

Registered User
تاریخ عضویت
2 ژانویه 2014
نوشته‌ها
2,383
لایک‌ها
802
سن
33
محل سکونت
?
ظاهرا كسي/كساني كه اين كارو انجام دادن به خاطر بدحجاب بودن اين دختران اقدام به اسيد پاشي به اين بنده خداها كردن ! اينجوري هيچ كس باحجاب نميشه !! خداييش اين راهش نيس... !
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
این همه سرباز مرد علکی کشته میشن،حالا هم چند تا دختر خوشکل باید علکی ناقص بشن!!!!کلا همه چی علکی!!!
 

Mehdiwol

Registered User
تاریخ عضویت
3 اکتبر 2012
نوشته‌ها
4,047
لایک‌ها
20,249
محل سکونت
Old Trafford
اون نجسی که این کار می کنه رو باید گرفت و اسید رو ریخت تو م ق ع د مبارکش
 

alalalk71

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
2,136
لایک‌ها
5,856
محل سکونت
در میان از یاد رفتگان
خیابونای اصفهان خالی خالی شده کسی نیست دیگه ، اما اگه نشونه ایی ازشون پیدا کنیم بهشون رحم نمی کنیم ، فقط کافیه یه باگ بدن تیکه تیکشون برای خوردن حلال هستش
 

cinemaamooz

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
14 فوریه 2014
نوشته‌ها
1,995
لایک‌ها
2,244
محل سکونت
Tehran
جوان، زیبا و غیر چادری بودن، خصوصیات مشترک تمام زن‌هایی است که در هفته‌های اخیر در اصفهان قربانی اسیدپاشی شده‌اند.
الان این روش جدیده که با این روش مجبور می کنن آدمو که چادر بپوشه ؟ :|
آدم رو اسکول فرض کردن. چون غیر چادری بودن روشون اسید پاسیدن ... :|||||
 

the boy

ستاره پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 ژانویه 2010
نوشته‌ها
3,186
لایک‌ها
7,236
خودشون که میگن کلا 4 تا بوده یعنی بیشتر بوده ؟

فکر کنم 15 تا 40 تا دیگه شایعه باشه
 

Epitome

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1,051
لایک‌ها
1,121
الان این روش جدیده که با این روش مجبور می کنن آدمو که چادر بپوشه ؟ :|
آدم رو اسکول فرض کردن. چون غیر چادری بودن روشون اسید پاسیدن ... :|||||
کسی نمیتونه ادعا کنه چون غیرچادری بودن روشون اسید پاشیده شده
منتها طبق صحبتهای اخیر امام جمعه اصفهان درمورد تذکر به بدحجابان و بالا بردن چوب تنبیه و تصویب طرح حمایت از عامرین به معروف در مجلس این روز ها شایعات درمورد ارتباط این عمل با قضیه تذکر و امر به معروف داغ شده.
برای مشخص شدن انگیزه این جنایت باید تا دستگیری مجرمین صبر کرد؛ منتها اگه دستگیر بشن و واقعا دلایلش معلوم شه.
 

Epitome

Registered User
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2012
نوشته‌ها
1,051
لایک‌ها
1,121
خودشون که میگن کلا 4 تا بوده یعنی بیشتر بوده ؟

فکر کنم 15 تا 40 تا دیگه شایعه باشه
احتمالا منظورش همه کساییه که به بیمارستان منتقل شدن نه فقط اونهایی که هدف حمله بودن
اگه گزارشات رو بخونید مواردی هم هست که قطرات اسید پخش شده و روی دست و پای افراد دیگه ریخته
 

garshasp dragon

Registered User
تاریخ عضویت
6 جولای 2014
نوشته‌ها
6,040
لایک‌ها
11,062
سن
33
پلیس در یک قدمی عامل اسیدپاشی اصفهان

پلیس در یک قدمی عامل اسیدپاشی‌های سریالی در اصفهان قرار گرفت. مرد اسیدپاش همزمان با انتشار خبر در رسانه‌ها اقدامات مجرمانه‌اش را متوقف کرده است و گفته میشود چهار مظنون در این رابطه دستگیر شده‌اند.

به گزارش شريان نيوز ،تاکنون چهار شکایت در دادسرا مطرح شده و تحقیقات نشان می دهد متهم فراری قربانیان خود را از میان رانندگان زن انتخاب می کند. هم اکنون زنان در وحشت مرد اسیدپاش در شهر تردد می کنند و پلیس وعده داده متهم بزودی دستگیر می شود.

سرهنگ حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان دیروز درباره آخرین شرایط این پرونده گفت: چهار قربانی که مورد حمله قرار گرفته اند، جوان و در گروه سنی 23 تا 35 سال بوده اند اما از نظر ویژگی های فرهنگی و اجتماعی هیچ اشتراکی نداشته اند.

وی افزود: فرد اسیدپاش به زنان و دختران در اصفهان تا چند روز آینده دستگیر خواهد شد. تمام اسیدپاشی ها از سوی یک نفر با شخصیت ضداجتماعی و دارای اختلالات روانی صورت پذیرفته و انگیزه دیگری در میان نبوده است.

دستور ویژه دادستان

با توجه به حساسیت این پرونده دادستان کل کشور پس از وقوع چهار مورد اسیدپاشی زنان در استان اصفهان برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این حادثه دستور ویژه ای را به دادستان این شهر صادر کرد.

شناسایی مظنونان

همچنین مرتضی میرباقری، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از دستگیری چهار مظنون در رابطه با پرونده اسیدپاشی های اصفهان خبر داده و گفته است: پس از وقوع این حوادث وزیر کشور در نشستی با استاندار اصفهان مسائل عمومی این استان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و برای برخورد با عامل یا عوامل این رویداد دستوراتی نیز داده است.

با این حال حسن رحیمی، دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار جام جم دستگیری چهار مظنون پرونده اسیدپاشی های سریالی این شهر را تائید یا تکذیب نکرد و گفت: تحقیقات قضایی و پلیسی برای دستگیری عامل یا عاملان این حادثه به طور ویژه ادامه دارد و بزودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

واکنش سخنگوی دستگاه قضا

سخنگوی قوه قضاییه نیز دیروز در نشست خود با خبرنگاران به این موضوع واکنش نشان داد.

او گفته است: قوه قضاییه در رابطه با عاملان ماجرای اسیدپاشی اصفهان پیگیر دستگیری این افراد هستند و آماده اند در صورت دستگیری بسرعت بازپرسی صورت گرفته و عاملان به اشد مجازات برسند. در این زمینه دستورات لازم به رئیس دادگستری استان داده شده است.

تکذیب اسیدپاشی سریالی در پایتخت

اسیدپاشی به زنان در تهران که سوژه جدید شبکه های اجتماعی شده است، از سوی پلیس تکذیب شد.

همزمان با انتشار خبر اسیدپاشی روی دختر جوانی در خیابان توحید تهران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: خبر منتشر شده درباره اسیدپاشی عصر شنبه روی یک دختر در خودرویش و اعلام برخی آمارها درباره تائید هفت مورد اسیدپاشی در پایتخت، کذب محض است. متاسفانه پروژه روانی اسیدپاشی در پایتخت یک بازی هالیوودی است و تاکنون پرونده ای در مورد اسیدپاشی روی زنان تهرانی در پایتخت تشکیل نشده است و تمام پرونده های اسیدپاشی از سوی ماموران پلیس کشف شده است.
 

مرد خدا

Registered User
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2013
نوشته‌ها
163
لایک‌ها
91
این گونه حرکات از حانب من محکوم است و راه دعوت به حفظ حجاب این نیست.لعنت خدا بر این شخص
 

pavilion

Registered User
تاریخ عضویت
22 جولای 2013
نوشته‌ها
4,857
لایک‌ها
5,453
محل سکونت
IRAN-19
خیابونای اصفهان خالی خالی شده کسی نیست دیگه ، اما اگه نشونه ایی ازشون پیدا کنیم بهشون رحم نمی کنیم ، فقط کافیه یه باگ بدن تیکه تیکشون برای خوردن حلال هستش

فعلا این چن نفرو پیدا کنین پیدا کردن نشونه از بقیه پیشکش
اونا خودشون از زن کم ترن



کوبانی تنها نیست
 

alalalk71

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
2,136
لایک‌ها
5,856
محل سکونت
در میان از یاد رفتگان
فعلا این چن نفرو پیدا کنین پیدا کردن نشونه از بقیه پیشکش
اونا خودشون از زن کم ترن

کوبانی تنها نیست

حاجی نمودیمون ، تو فارسی بلدی خوب حرف بزنی یا نه ، وجدانن درکت از زبان فارسی خوب هست ، خب اشگول چی من می گم هیچ نشونه ای نیست که طرف پیدا کنیم دنبال سر نخیم ، تو می گی حالا برین این چند نفر بگیرین ، حاجی گیر کردیم باهات ها تو مهلکه تو هم هی بیا سک ور کن
 
بالا