برگزیده های پرشین تولز

اس ام اس یک رسانه مهم ارتباطی

sh369

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2016
نوشته‌ها
134
لایک‌ها
5
سن
33
با آنکه بیش از ۳۰ سال از طهور تکنولوژی اس ام اسMeli Payamak می گذرد، اما با نگاهی به نمودار ارسال و دریافت پیامک در سالیان گذشته، متوجه خواهیم شد که نه تنها از محبوبیت این رسانه ارتباطی کسر نشده است، بلکه روز به روز به جمعیت اشخاصی که از این روش برای برقراری ارتباط استفاده می کنند افزوده شده است.

با ظهور نرم افزارهایی از قبیل Wechat ، Viber یا Line ، تا حدود زیادی از محبوبیت پیامک کاسته شد. اما به دلیل استفاده نرم افزارهای مذکور از بستر اینترنت برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات، و عدم وجود اینترنت در تمامی مناطق، به مرور زمان، محبوبیت از دست رفته این تکنولوژی بازگشت.

از دلایل عمده بقای پیامک در دنیای ارتباطات، امکان ارسال و مشاهده پیامهای دریافتی به صورت همیشگی در تمامی تلفنهای همراه می باشد. نرم افزارهای جانبی مانند WhatsApp و تمامی نرم افزارهای ارتباطی که جزو نرم افزارهای OTT می باشند، برای برقراری ارتباط باید چه در مبدا و چه در مقصد نصب باشند، و در صورت عدم وجود آن در یکی از طرفین امکان مشاهده پیام ارسال شده برای طرف دوم میسر نمی باشد. همین امر موجب می شود که اشخاصی که از تلفنهای همراه با سیستم عاملهای قدیمی استفاده می نمایند، نتوانند از سرویسهای ارائه شده استفاده نمایند و ترجیح به استفاده از بستر همیشه در دسترس پیامک برای برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان خود استفاده نمایند.

فراموش نکنیم دفترچه مخاطبین تلفن همراه اولین گراف محلی ساخته شده و همیشه در دسترس تمام دارندگان تلفن همراه می باشد، حقیقتی که با تبلیغات گسترده نرم افزارهای دسته OTT به دست فراموشی سپرده شد. اما آیا می توان این حقیقت را که برای ارسال پیام به دوستان خود الزاما نیازی به Viber یا Line ندارید را پنهان نمود!؟

از دلایل دیگر عدم امکان فراموشی پیامک و زنده ماندن آن، استفاده غیرمستقیم از این تکنولوژی در ساختار و بدنه فعالیتهای روزانه شرکتها و فعالیتهای اقتصادی یا اجتماعی است. به عنوان مثال برای فعالسازی حسابهای کاربری در سایتهای مختلف، اعلام مانده حساب و تراکنشهای مالی حساب بانکی از طرف بانک، برگزاری مسابقه و انجام نظرسنجی های مختلف از جمله مواردی است که به صورت روزانه استفاده می شود.

پنل پیامک
ارزان بودن استفاده از پیام کوتاهملی پیامک، سرعت بالا، همیشه در دسترس بودن و پیش فرض بودن آن به عنوان راه ارتباطی از عمده دلایل حفظ محبوبیت این رسانه ارتباطی است.
 
بالا