برگزیده های پرشین تولز

اشتباهات رایج در دکوراسیون منزل - 9گانه همیشگی !

pinkfloid70

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2016
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
4
سن
31
محل سکونت
تهران
اشتباهات رایج در دکوراسیون داخلی منزل - 9 مورد رایج و همیشگی!
هر کسی که مسئولیت طراحی کوراسیون یک خانه یا حتی یک اتاق را بر عهده داشته، بدون شک مرتکب اشتباهاتی هم شده است. درست متوجه شدید، حتی طراحان حرفه‌ای هم از این قاعده مستثنی نیستند. به این خاطر است که طراحی دکوراسیون داخلی به این سادگی‌ها هم که به نظر می‌رسد نیست. اما وقتی بدانید چه اشتباهاتی ممکن است مرتکب شوید، طراحی داخی به زیباترین شکل ممکن به کار ساده‌تری تبدیل خواهد شد.

۱. اندازه نگرفتن
مهم‌ترین دلیلی که اکثر اوقات مبل‌ومان پس فرستاده می‌شوند این است که در اتاق مورد نظر جا نمی‌شوند.سنگ دکوراتیو اگر شما از این کارها کرده‌اید، بدانید که تنها نیستید!‌ اما وقتی که یک کاناپه یا بوفه را به هزار زحمت طوری انتخاب می‌کنید که با دکوراسیون منزل‌تان هماهنگ باشد و مجبور می‌شوید آن را برگردانید واقعا دردناک است، حتی گاهی از نظر مالی هم متضرر می‌شوید. پس قبل از اینکه یک تکه مبل‌ومان با اندازه بزرگ خریداری کنید حتما فضای مورد نظر را اندازه‌گیری کنید. با دقت اندازه بگیرید و کروکی آن را روی یک تکه کاغذ پیاده کنید. فراموش نکنید که درهای ورودی و راه‌پله ها هم اندازه بگیرید تا مطمئن شوید که از آنها رد می‌شود و در آوردنش به داخل خانه به مشکل برنمی‌خورید.



۲. پرده کوتاه
پرده‌ها از مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای هستند. اما حتما باید اندازه مناسبی انتخاب کنید،‌ چون در غیر این صورت نه تنها اثری در زیبایی دکوراسیون‌تان نداشته‌اید، بلکه آن را خراب‌ می‌کنید.

به عنوان یک قانون کلی بدانید که پرده‌ها باید تا کف خانه باشند. بعضی از افراد پرده‌ها را کوتاه می‌گیرند تا ظاهری سنتی‌تر به دکوراسیون خانه بدهند. اما پرده هیچوقت نباید بالاتر از کف خانه باشد. جایی که قاب پنجره تمام می‌شود و حدود ۱۰ سانتی‌متر بالاتر از کف خانه، باعث‌ می‌شود پرده ناتمام به‌نظر برسد و سقف خانه کوتاه‌تر به چشم بیاید.

۳. نصب آثار هنری در ارتفاع خیلی بالا
باید بتوانید آثار هنری که احتمالا کلی هم هزینه داشته است را ببینید یا نه؟ خیلی از افراد آثار هنری را آنقدر بالا نصب می‌کنند که برای دیدنشان را باید بالا را نگاه کنید. مهم نیست که از کدام اتاق برای نصب آثار هنری استفاده می‌کنید، اما باید جایی باشند در حول و حوش سطحی که چشم در آن قرار داد. حتی اگر تابلویی که می‌خواهید نصب کنید خیلی بزرگ است بازهم مرکز یا کمی بالاتر از مرکز تابلو در چنین ارتفاعی قرار داشته باشد. البته این ارتفاع ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد، اما یادتان باشد اگر مجبور شوید برای دیدن تابلو گردنتان را کج کنید یعنی خیلی بالاست.

۴. فرش کوچک
احتمال اینکه شما این چنین اشتباهی را مرتکب شده باشید، بسیار بالاست چون این یکی از معمول‌ترین اشتباهات دکوراسیون در دنیای طراحی داخلی است. بنا به دلایلی ناشناخته برخی افراد فضایی را که باید فرش پوشش دهد دستِ‌کم می‌گیرند و در نتیجه باعث می‌شوند که اتاق به هم ریخته و نامرتب به نظر برسد. ناحیه‌ای که فرش در بر می‌گیرد باید همیشه تا زیر مبل‌های اصلی ادامه داشته باشد، به طوری که 25 تا 40 سانتی‌متر بین لبه‌ی فرش و دیوار فاصله بیفتد.



۵. خریداری مبل‌و‌مان به صورت سری
بنا به دلایلی هنوز هم مبل‌و‌مان به صورت سری خرید و فروش می‌شود.سنگ آنتیک مسلما وقتی همه چیز را با هم و به اصلاح سِت هم می‌خرید خیلی راحت‌تر است اما وقتی بعد از خرید به منزل می‌رسید پشیمان می‌شوید. این روزها دکوراسیون منزل با استفاده از مبل‌های سری و شکل هم کاملا از مد افتاده است. چنین دکوراسیونی باعث می‌شود اتاق شما خسته کننده و غیرالهام‌بخش به نظر برسد. در عوض سعی کنید با خریداری چیزهایی که یکدیگر را کامل می‌کند به جای وسایل و مبل‌ومان ست، به فضای‌تان کمی عمق و علاقه‌ی بیشتری اضافه کنید. این کار باعث می‌شود فضای‌تان جالب‌تر شود و به شما این امکان را بدهد کمی هم از خلاقیت‌تان در طراحی دکوراسیون اتاق‌ها استفاده کنید.



۶. خرت‌ و پرت بیش از حد
همه‌ی ما در این مورد گناهکار بوده یا هستیم.سنگ مصنوعی البته تقصیری هم نداریم، با آن همه چیزهای فوق‌العاده‌ای که در زمینه‌ی دکوراسیون وجود دارد، شاید مقاومت در برابر وسوسه خرید آنها کار چندان آسانی نباشد. اما حقیقت این است که، گلچین کردن مهم‌ترین و موردنیازترین وسایل، یکی از قانون‌های اصلی طراحی دکوراسیون داخلی است. هر وسیله کوچکی که در اتاق می‌گذارید به کمی فضا برای تنفس نیاز دارد و وقتی تعداد زیادی وسیله ریز و درشت تمام فضا را اشغال کرده باشند،‌ همدیگر را به نوعی خنثی می‌کنند. اگر فقط چند وسیله را انتخاب کنیم و از بین آنها بهترین‌هایشان را انتخاب کنیم خیلی بهتر است.



۷. اسیر مد شدن
اسیر مد نشدن کمی سخت است. وقتی تازه وارد صحنه می‌شوند، به راحتی توسط آنها وسوسه می‌شویم. به خصوص وقتی هر وبلاگ و مجله طراحی دکوراسیون داخلی که باز می‌کنیم، جلوی چشم‌هایمان هستند. اما همه می‌دانیم هرچیزی که مد می‌شود، خیلی زود هم از مد می‌افتد. پس هیچوقت پولتان را خرج مدگرایی نکنید،‌ مگر اینکه واقعا به فضا و سبک دکوراسیون خانه‌تان می‌خورد. در عوض سعی کنید در موارد کوچک‌تر از آنها استفاده کنید.خرید سنگ مصنوعی مثلا اگر یک رنگ‌ تند خاص مد شده، به جای عوض کردن کاناپه یا صندلی‌ها، سعی کنید چند بالش یا گلدان با همان رنگ به دکوراسیون اتاق‌ها اضافه کنید.

۸. خیلی پایین وصل کردن لامپ‌ها و لوسترها
لوسترها و روشنایی‌ها کمی به توجه بیشتری نیاز دارند تا خوب از کار بیایند. می‌خواهید آنها را به اندازه کافی پایین نصب کنید تا روشنایی کافی به شما بدهند، اما نه انقدر پایین که جلوی خط دید شما را بگیرند. وقتی که لوستر را خیلی پایین نصب می‌کنید، نه تنها نور کافی نمی‌گیرید، بلکه جلوی‌ خط دیدتان را هم می‌گیرد.

- لوستر آشپزخانه: باید 75 تا 90 سانتی‌متر بالاتر از سطح اوپن آشپزخانه یا 180 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین باشد.

- لوستر اتاق پذیرایی باید طوری باشد که انتهای آن بین 75 تا 90 سانتی‌متر بالاتر از سطح میز ناهارخوری قرار بگیرد. اگر لوستر آویزان است که هیچ میزی زیر آن قرار ندارد، کمی بالاتر بروید. در واقع حتما باید 210 سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین باشد.

-راهروها/هال/ سرویس‌ بهداشتی: انتهای روشنایی هیچوقت نباید پایین‌تر از 210 سانتی‌متری سطح زمین قرار گیرد تا مردم بتوانند به راحتی زیر آن راه بروند.



۹. خرج کردن پول زیاد برای چیزی که دوست ندارید
برای همه‌ی ما پیش آمده که از خریدن چیزی پشیمان شویم. سرمایه‌گذاری روی چیزی که دوستش دارید همیشه ارزشش را دارد، اما هزینه برای چیزی که علاقه‌ی چندانی به آن ندارید کاملا احمقانه است. اغلب اوقات به این دلیل است که به دام چیزهایی می‌افتیم که تصور می‌کنیم آنها را واقعا می‌خواهیم، یا به این دلیل که مد شده یا افرادی هستند که اصرار می‌کنند خیلی به دردمان می‌خورد، اما اگر واقعا به چیزی علاقمند نشده‌اید، فکر خریدنش را از سرتان دور کنید.

ترجمه اختصاصی : مریم ناصری عضو تیم تحریریه صدر استون



منبع :
http://sadrstone.blogsky.com/
 
بالا