morva host
کاربر تازه وارد
- تاریخ عضویت
- 6 آگوست 2018
- نوشتهها
- 8
- لایکها
- 1
- سن
- 26
امروزه مباحث بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) یکی از مباحث بسیار مهم در صنعت وب سایت و کسب و کارهای آنلاین می باشد. از طرفی در رابطه با سئو هرچقدر بیشتر مطالعه و تعمق می کنیم، همچنان نکاتی وجود دارند که از دید ما پنهان مانده اند.
از آنجا که در دو دهه اخیر، اصول پایه ای موتورهای جستجوگر کم و بیش یکسان باقی مانده است، اما اکثریت قریب به اتفاق در رابطه با چگونگی عملکرد SEO و نحوه عملکرد آن آگاهی کافی ندارند.
در ادامه جهت روشن شدن مبحث، اشتباهات رایج در سئو و موتور های جستجوگر توضیح داده شده است.
جهت بالارفتن رتبه سایت بدون استفاده از هرگونه حقه ای، کافیست تنها ویژگی هاو محتوای وب سایت را از دید کاربران نهایی (و البته موتورهای جستجو) بهینه سازیم. همواره در نظر داشته باشید که اصل اساسی سئو بر این امر استوار می باشد که: محتوا پادشاه است. (Content is King!)
لذا داشتن محتویات با ارزش و به روز در وب سایت و نیز بهینه سازی وب سایت در جهت رفع احتیاجات کاربران در رتبه سایت بسیار موثر می باشد. کاربران می بایست به سادگی در سایت شما مطالب یا محصولات مورد نظر را پیدا نموده و سایت شما در سریع ترین زمان نیاز های آنها را برآورده سازد.
اما در حقیقت، کلمات کلیدی تنها یکی از ده ها معیارها و شاخص های اصلی KPI (Key performance indicators) می باشند و گوگل مجموع تمامی این معیارها را جهت رتبه دادن به سایت شما در نظر خواهد گرفت.
جهت مشاهده مهمترین عوامل تاثیر گذار در سئو به روند بررسی سئو در سال ۲۰۱۸ مراجعه کنید.
بسیاری از افراد تصور می کنند پنالتی های گوگل بزرگترین تهدید برای سایت ها هستند ولی همواره در نظر داشته باشید که در نهایت شدیدترین مجازات گوگل، پنالتی های اتوماتیک و یا کاهش رتبه سایت بصورت موقتی، می باشند و سایت شما قطع نخواهد نشد.
نرخ بازگشت سرمایهگذاری رایجترین نسبت سودآوری است که با تقسیم سود حاصل بر هزینههای سرمایهگذاری محاسبه میشود و به عنوان یک درصد یا نسبت بیان میشود. این نرخ معیاری است که سودآوری یک شرکت را محاسبه میکند، هر چه این شاخص یا نرخ بیشتر باشد شرکت توانسته از سرمایهاش بهتر استفاده کند و سودآوری خوبی داشته است.
استراتژی بکار رفته در سئو، نیز از نوع نرخ بازگشت سرمایه (ROI ) می باشد. بر این اساس، بسیاری از تازه واردان فکر می کنند بهترین روش برای بالارفتن رتبه سئو اینست که از ریسک پنالتی شدن سایت صرفنظر نموده و بدون صرف هزینه و بکارگیری روش های معمول جهت بهینه سازی سایت، در طی مدت زمان بیشتر، نتیجه بهتری در سئو کسب می کنند. اما تجربه ثابت نموده این روش مخصوص آماتورها بوده و نه تنها باعث افزایش رتبه سایت شما نخواهد شد بلکه از سایر رقبا نیز عقب خواهید افتاد.
در سطح بسیار ابتدایی کافیست این دو روش را انجام بدید که مهمترین اساس سئو هستند و به تغییرات اساسی روی این دو اصل بندرت صورت میگیرد:
بعنوان مثال در سایت ورزشی کاربران بدنبال پیدا کردن آخرین اخبار تکتولوژی دنیا نیستند! بک لینک ها می بایست از سایتهای معتبر و حاوی مطالب مرتبط به سایت شما ارجاع داده شوند. در این صورت گوگل رتبه بالاتری برای سایت شما در نظر خواهد گرفت.
لذا ممکن است کلیه مراحلی را که متخصصین و اهل فن، برای سئوی وب سایتی بکار برده باشند و باعث افزایش رتبه آن سایت شده، روی سایت مشابه دیگر تاثیر چندانی نداشته باشد.
همچنین جهت مطالعه بیشتر در مورد آخرین فاکتور های موثر در سئو می توانید به مقاله روند بررسی سئو در سال ۲۰۱۸ مراجعه نمایید.
اگر شما تاکنون معتقد به یک یا چند مورد از باورهای اشتباه بالا بوده اید، حال زمان آن رسیده است که با نگرش جدید تر و بر اساس واقعیات به سئو
نگریسته ودرک صحیحی از اصول سئو داشته باشید.
منبع :مرواهاست
از آنجا که در دو دهه اخیر، اصول پایه ای موتورهای جستجوگر کم و بیش یکسان باقی مانده است، اما اکثریت قریب به اتفاق در رابطه با چگونگی عملکرد SEO و نحوه عملکرد آن آگاهی کافی ندارند.
در ادامه جهت روشن شدن مبحث، اشتباهات رایج در سئو و موتور های جستجوگر توضیح داده شده است.
- استفاده از ترفندها و حیله ها جهت بالارفتن رتبه سئو
جهت بالارفتن رتبه سایت بدون استفاده از هرگونه حقه ای، کافیست تنها ویژگی هاو محتوای وب سایت را از دید کاربران نهایی (و البته موتورهای جستجو) بهینه سازیم. همواره در نظر داشته باشید که اصل اساسی سئو بر این امر استوار می باشد که: محتوا پادشاه است. (Content is King!)
لذا داشتن محتویات با ارزش و به روز در وب سایت و نیز بهینه سازی وب سایت در جهت رفع احتیاجات کاربران در رتبه سایت بسیار موثر می باشد. کاربران می بایست به سادگی در سایت شما مطالب یا محصولات مورد نظر را پیدا نموده و سایت شما در سریع ترین زمان نیاز های آنها را برآورده سازد.
- تنها استفاده از کلمات کلیدی (Keywords) کافیست!
اما در حقیقت، کلمات کلیدی تنها یکی از ده ها معیارها و شاخص های اصلی KPI (Key performance indicators) می باشند و گوگل مجموع تمامی این معیارها را جهت رتبه دادن به سایت شما در نظر خواهد گرفت.
جهت مشاهده مهمترین عوامل تاثیر گذار در سئو به روند بررسی سئو در سال ۲۰۱۸ مراجعه کنید.
- پنالتی های گوگل بزرگترین تهدید برای وب سایت است!
بسیاری از افراد تصور می کنند پنالتی های گوگل بزرگترین تهدید برای سایت ها هستند ولی همواره در نظر داشته باشید که در نهایت شدیدترین مجازات گوگل، پنالتی های اتوماتیک و یا کاهش رتبه سایت بصورت موقتی، می باشند و سایت شما قطع نخواهد نشد.
- هرچه کمتر جهت بهینه سازی و افزایش رتبه سئو سرمایه گذاری کنید، بهتر است!
نرخ بازگشت سرمایهگذاری رایجترین نسبت سودآوری است که با تقسیم سود حاصل بر هزینههای سرمایهگذاری محاسبه میشود و به عنوان یک درصد یا نسبت بیان میشود. این نرخ معیاری است که سودآوری یک شرکت را محاسبه میکند، هر چه این شاخص یا نرخ بیشتر باشد شرکت توانسته از سرمایهاش بهتر استفاده کند و سودآوری خوبی داشته است.
استراتژی بکار رفته در سئو، نیز از نوع نرخ بازگشت سرمایه (ROI ) می باشد. بر این اساس، بسیاری از تازه واردان فکر می کنند بهترین روش برای بالارفتن رتبه سئو اینست که از ریسک پنالتی شدن سایت صرفنظر نموده و بدون صرف هزینه و بکارگیری روش های معمول جهت بهینه سازی سایت، در طی مدت زمان بیشتر، نتیجه بهتری در سئو کسب می کنند. اما تجربه ثابت نموده این روش مخصوص آماتورها بوده و نه تنها باعث افزایش رتبه سایت شما نخواهد شد بلکه از سایر رقبا نیز عقب خواهید افتاد.
- SEO بسیار پیچیده است!
در سطح بسیار ابتدایی کافیست این دو روش را انجام بدید که مهمترین اساس سئو هستند و به تغییرات اساسی روی این دو اصل بندرت صورت میگیرد:
- محتواهای با کیفیت و مرتبط تولید کنید.
- محتواها را به اشتراک بگذارید.
- لینک سازی بی فایده است!
بعنوان مثال در سایت ورزشی کاربران بدنبال پیدا کردن آخرین اخبار تکتولوژی دنیا نیستند! بک لینک ها می بایست از سایتهای معتبر و حاوی مطالب مرتبط به سایت شما ارجاع داده شوند. در این صورت گوگل رتبه بالاتری برای سایت شما در نظر خواهد گرفت.
- فاکتور های موثر در سئو همواره ثابت هستند!
لذا ممکن است کلیه مراحلی را که متخصصین و اهل فن، برای سئوی وب سایتی بکار برده باشند و باعث افزایش رتبه آن سایت شده، روی سایت مشابه دیگر تاثیر چندانی نداشته باشد.
همچنین جهت مطالعه بیشتر در مورد آخرین فاکتور های موثر در سئو می توانید به مقاله روند بررسی سئو در سال ۲۰۱۸ مراجعه نمایید.
اگر شما تاکنون معتقد به یک یا چند مورد از باورهای اشتباه بالا بوده اید، حال زمان آن رسیده است که با نگرش جدید تر و بر اساس واقعیات به سئو
نگریسته ودرک صحیحی از اصول سئو داشته باشید.
منبع :مرواهاست