برگزیده های پرشین تولز

اصول طراحی آب شیرین کن های اسمز معکوس

alireza927

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 نوامبر 2017
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
2
بیش از ۶۰ درصد سیستم‌های تصفیه آب موجود در جهان از تکنولوژی اسمز معکوس (Reverse Osmosis) استفاده می‌کنند. علت این همه محبوبیت را می‌توان به هزینه‌های کم و مقرون به صرفه و البته کیفیت بالای آب تولیدی توسط این نوع سیستم تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس دانست. با وجود چنین مزیت‌هایی ولی در ایران از استقبال خوبی برخوردار نیستند! و اما دلیل آن هزینه‌هایی است که یک سیستم تصفیه آب اسمز معکوس به بهره‌بردار تحمیل می‌کند. ولی اگر سیستم تصفیه آب شما پرهزینه است دلیل بر خوب نبودن سیستم RO نیست، بلکه طراحی غلطی است که برای دستگاه شما انجام شده است! حال اگر بتوانیم از طریق باز طراحی هزینه‌های چنین سیستمی را مدیریت کرده و کاهش دهیم باید امیدوار باشیم که استقبال بی نظیری از آن شود. و اما چطور باید هزینه‌ها را کنترل کنیم؟
 

alireza927

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 نوامبر 2017
نوشته‌ها
17
لایک‌ها
2
با روش‌های درست و اصولی CIP دوام ممبران‌های سیستم RO را بیشتر کنید!


ممبران ها را می‌توان قلب تپنده یک سیستم RO در نظر گرفت. با توجه به قیمت بسیار بالای هر کدام از این ممبران‌ها حفظ و نگهداری آنها یکی از موارد ضروری است که بهره بردار یک سیستم آب شیرین کن RO حتما باید مورد توجه قرار دهد. نحوه درست و بموقع شستشوی ممبران RO در عمر و دوام آنها یکی از عوامل کلیدی و تعیین کننده است.

ممبران های RO، در طول فرایند تصفیه رفته رفته دچار گرفتگی یا “فولینگ” می شوند. این گرفتگی ها عوارض و پیامدهایی به دنبال دارند که اگر برطرف نشوند موجب آسیب جدی به بافت ممبران شده و چاره‌ای جز تعویض ممبران باقی نمی‌ماند.

یک بهره بردار حرفه‌ای ضروریست با روش های به روز دنیا آشنایی داشته باشد تا بتواند طول عمر ممبران های RO را افزایش دهد. آیا می دانستید علاوه بر روش های سنتی و معمول تمیزکاری (CIP)، امروزه روش‌های جدیدی نیز ابداع شده که توانسته کمک شایانی در رفع گرفتگی ها کند. جالب است که این روش‌ها بازده بسیار بالاتری دارند، و استفاده از مواد شیمیایی به حداقل رسیده است. چرا شما از این روش‌ها استفاده نکنید؟! پس با شرکت در دوره آموزشی شستشوی ممبران RO از طریق عملیات CIP بهترین و جدیدترین روش‌ها را یاد بگیرید.
 
بالا