برگزیده های پرشین تولز

اضافه کردن جستجوی گوگل در سایت وردپرسی با افزونه WP Google Search

pegahsamadi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 آپریل 2018
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
31
wp-google-search.png

با افزودن جستجوی گوگل در وردپرس میتوانید امکان جستجو در سایت را از طریق گوگل فراهم کنید تا هر زمانی که کاربران قصد جستجوی مطلبی را در سایت شما داشتند نتایج جستجو را از طریق گوگل مشاهده کنند. یکی از مزیت هایی که استفاده از این روش دارد این است که نتایج جستجو شده برای هر کلمه از طریق گوگل خواهد بود و دقیقا مانند این است که کاربران نتایج مرتبط با سایت شما را از گوگل جستجو کرده باشند، در نتیجه استفاده از این روش کمک زیادی به بهینه سازی سایت شما در نتایج گوگل خواهد کرد. در این مقاله افزونه ای را به شما معرفی میکنیم که با استفاده از آن میتوانید جستجوی گوگل را در سایت خود ایجاد کنید.

افزونه WP Google Search یک افزونه کاربردی برای سایت های وردپرسی است که در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و تا کنون بیش از ۱۰۰۰۰ نصب فعال و امتیاز ۴٫۵ از ۵ را به خود اختصاص داده است.

آموزش نصب و راه اندازی افزونه WP Google Search
پس از نصب و فعالسازی افزونه WP Google Search بخشی با عنوان WP Google Search در پیشخوان سایت وردپرسی شما نمایان خواهد شد.با کلیک بر روی این قسمت به وارد بخش تنظیمات این افزونه خواهید شد.

WP-Googlesearch.png




با کلیک بر روی قسمت Google Search Engine ID وارد آدرسی میشوید که باید آی دی اختصاصی برای سایت خود را از گوگل دریافت کنید. در ادامه این مقاله آموزش دریافت ID را به طور مفصل برای شما شرح میدهیم.

Display search box before search results
در این قسمت میتوانید محل نمایش نتایج جستجو را تعیین کنید.با انتخاب این گزینه نتایج حاصل از جستجو بعد از باکس جستجو نشان داده می شود.

Link Target Blank
اگر میخواهید نتایج جستجو در صفحه جدیدی از مرورگر نشان داده شود این گزینه را انتخاب کنید.

Use default corrections CSS
با استفاده از هر یک از این استایل ها میتوانید جستجو گوگل را به شکل خاصی نمایش دهید.

Search Page Target URL
در این قسمت میتوانید آدرس نتایج حاصل از جستجو را شخصی سازی کنید.

آموزش دریافت ID جستجوی گوگل
بعد از کلیک بر روی لینک آبی رنگی که در قسمت Google Search Engine ID وجود دارد وارد آدرس مورد نظر در گوگل میشوید که صفحه ای مطابق تصویر زیر است که در آن باید اطلاعات سایت خود را وارد کنید.

WP-Google-Search1.png
WP-Google-Search2.png


پس مراجعه به صفحه مورد نظر و وارد کردن اطلاعات روی گزینه create کلیک کنید تا سرویس مربوط به سایت شما ایجاد شود. در این بخش باید از قسمت Control panel آی دی خود را بردارید و در قسمت Google Search Engine ID تنظیمات افزونه استفاده کنید.

WP-Google-Search1-1.png


منبع: راکت سئو
 
بالا