برگزیده های پرشین تولز

اطلاعاتی درمورد چاپ کارتن

hamdhos

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2019
نوشته‌ها
10
لایک‌ها
1
سن
29
این روزها با توجه به گسترش صنایع بسته بندی لزوم معرفی محصول برای تولیدکننده امری واضح است. درکنار این صنعت ما صنعت چاپ را نیز داریم که شانه به شانه در امر بازاریابی و معرفی محصول فعالیت دارد.در این مطلب میخواهم شما را با چاپ کارتن آشنا کنم و امیدوارم مطلب مورد توجهتون قرار بگیره.

قبل از اینکه به نحوه تولید و چاپ کارتن برسیم باید بدانیم که کارتن چیست و چگونه تولید می شود.

ورق کارتن از بازیافت و خمیر مقوا و کاغذ های بازیافتی در کارخانه تولید ورق در ابعاد مختلف و ضخامت های استاندارد اماده می شود. انواع ضخامتهای که ورق کارتن تولید می شود می توان به ورق سینگل ( نازک ) ، ورق 3 لایه ، ورق 5 لایه نام برد که با توجه به وزن محصول و ابعاد آن که داخل کارتن قرار می گیرد می توان از ضخامتهای مختلف استفاده کرد.

انواع و مدلهای چاپ کارتن :

برای تولید چاپ کارتن از سه تکنیک چاپ استفاده می شود که در زیر به انواع آن می پردازیم :

1 – کارتن لمینت :

برای تولید کارتن به صورت کارتن لمینت ابتدا طرح مورد نظر ما پس از طراحی به صورت افست برروی انواع کاغذ و مقوا ( ترجیحا مقوای پشت طوسی نازک ) چاپ شده و پس از انجام مراحل پس از چاپ ( در صورت سفارش مشتری ) مثل سلفون ، یووی ، سلفون یووی موضعی ، برجسته به مرحله لمینت می رسد. در مرحله لمینت مقوای چاپ با دستگاه لمینت بروی ورق لمینت شده ، و پس از خشک شدن چسب با قالب تهیه شده براساس طرح ، مرحله دایکات انجام می شود . لازم به ذکر است که در تولید کارتن به صورت لمینت و چاپ افست محدودیتی در طراحی و رنگ نیست. با تکنیک چاپ کارتن لمینت می توان کارهای زیبا و خاصی تولید و اماده کرد.

2 – چاپ فلکسو :

برای تولید کارتن به صورت چاپ فلکسو ابتدا برای هر رنگ یک کلیشه با توجه به ابعاد چاپ تهیه می شود. بعد از مونتاژ کلیشه برروی دستگاه فلکسو مرحله چاپ شروع میشود . لازم به ذکر است که در چاپ کارتن با دستگاه فلکسو برای هر رنگ مورد نظر همان رنگ در دستگاه ریخته میشود. در تکنیک چاپ فلکسو خدمات پس از چاپ نمی توان انجام داد. بعد از اتمام چاپ و خشک شدن مرکب نوبت به دایکات می رسد. لازم به ذکر است که با توجه به هزینه بالای کلیشه در چاپ فلکسو این مدل چاپ برای تعداد بالا به صرفه بوده.

3 – چاپ سیلک :

این تکنیک چاپ کارتن یکی از مدلهای قدیمی و منسوخ شده چاپ کارتن می باشد. قبل از چاپ فلکسو چاپهای تک رنگ و دورنگ در چاپ کارتن با چاپ سیلک صورت می گرفت اما به دلیل کیفیت پایین و کند بودن آن دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

منبع چاپ روتا
 
بالا