برگزیده های پرشین تولز

اطلاعات جدیدی از آیفون 8 اپل منتشر شد؛ سیستم تشخیص صحنه SmartCam به‌همراه احراز هویت اپل پِی از طری

nima_it

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2017
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
27
سن
36
در جدیدترین کالبد شکافی بر روی فریمور اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل، اطلاعات جدیدی استخراج شد که نشان دهنده قابلیت های جدیدی برای دوربین دوگانه عمودی مورد استفاده در آیفون 8 است.
گفته می شود که نوعی نرم افزار انتخاب صحنه اتوماتیک تحت عنوان SmartCam در این دوربین وجود دارد که از عملکردی تقریبا مشابه با حالت Intelligent Auto مورد استفاده در گوشی های سونی برخوردار است. در این قابلیت، صحنه هایی همچون کودک، مرحله روشن (Bright Stage)، اسناد، آتش بازی، برگ درختان و غیره وجود دارد که در واقع، دوربین گوشی به دنبال این صحنه ها در فریم می گردد و با توجه به آن، تنظیماتی همچون ایزو و exposure را اعمال می کند.
هنوز مشخص نیست که آیا این امکان برای کاربران وجود دارد که بتوانند این صحنه ها را صورت دستی نیز انتخاب کنند یا خیر، اما با توجه به این که اپل همواره به راحتی کاربران خود فکر کرده است، به احتمال فراوان تمامی این مراحل به صورت خودکار انجام خواهد شد.
ناگفته نماند که سیستم تشخیص اشیا در اپلیکیشن Photos اپل نیز وجود داشت. حال گفته می شود که یک پردازنده ثانویه «Neural Engine» در کنار پردازنده A11 اپل جای خواهد گرفت تا عملیات های مربوط به هوش مصنوعی و Face ID را انجام دهد. در خصوص سیستم تشخیص چهره نیز باید گفت که با توجه به اطلاعات فاش شده، سیستم پرداخت اپل موسوم به اپل پِی با استفاده از Face ID، کار خواهد کرد که در این صورت، Touch ID کنار گذاشته خواهد شد.
با این حال، هنوز به طور دقیق مشخص نشده که آیا همانند سابق، آیفون 8 به قابلیت بازگشایی رمز گوشی از طریق اسکن اثر انگشت مجهز خواهد بود یا از سیستم شناسایی چهره برای این منظور استفاده خواهد کرد. بنابراین، باید دید که این شایعات تا چه حد به واقعیت تبدیل خواهند شد.
 
بالا