برگزیده های پرشین تولز

saeedp09

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 جولای 2013
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
1
محل سکونت
تهران


اطلاعات مختصر در مورد شهر شیراز:



شیراز مرکز استان فارس در جنوب ‌غربی ایران است. شیراز با جمعیت ١.279.140 نفر (برآورد سال 1385)، پنجمین شهر پر جمعیت ایران است.


موقعیت جغرافیایی این شهر در ارتفاع ۱۴۸۶ متری از سطح دریا در دامنه‌های رشته ‌کوه زاگرس است. شهر شیراز پر افتخار جلوه گاه با شکوه خداوندی و مرکز تاریخ ایران است.


شیراز شهر راز و نیاز، شهر عشق و هنر، مهد اندیشه های عارفانه و عاشقانه است. شیراز شهر فارسیان پاک و مهربان و باصفا است، شیراز قبله گاه مومنان با خداست. شیراز جنّت مکان به القاب شریف و زیبا مزین است. دارالفضل، دارالسلام، دارالملک، دارالعلم و دارالولایت از این نمونه است.



بر اساس نوشته های سنگی کشف شده در تخت جمشید نام شیراز با واژه های تی رازی ایش و شی رازی ایش ذکر کرده است که نشان گر قدمت این شهر با عظمت در دوره های پیش از اسلام است.


شیر در فارسی اوستایی به معنی شهر است و راز در زبان به معنی اسرار میباشد. بر طبق ادبیات فارسی و دستور زبان فارسی، چون دو حرف هم جنس کنار هم واقع شوند یکی حذف میشود، شیرراز ، شیراز می گردد به معنی شهر راز.


فرهنگ و رسوم کشور عزیز ما ایران میراث ارزشمندی است که باید چون گوهری آن را پاس بداریم. اگر زندگی ماشینی و تمدن مادی ما را از فرهنگ و آداب افتخار آفرینمان دور سازد از ایرانی بودنمان نیز تنها نامی خواهیم داشت.


پیروزی ما در برابر هجوم بنیان برافکن تمدن غرب و پیشرفت تکنولوژی ، استفاده کردن از آن در عین وابستگی عاطفی به اعتقادات و رسوم خویش و تعلق خاطر داشتن به آداب و فرهنگ قوم فرهیخته ایرانی خواهد بود.



به عنوان مثال یک ترانه محلی مظهری است از زیبایی و طرز اندیشه مردم یک ناحیه که گویی عواطف دلهای پرشور و نشانگر روان لطیف آنان است.




آثار باستانی و دیدنی شیراز :


دروازه قران
آرامگاه خواجوی کرمانی
گهواره دید
چاه مرتاض علی
ارگ کریمخانی
آرامگاه حافظ
آرامگاه سعدی
نارنجستان قوام
تخت جمشید
پاسارگاد
نقش رستم
بازار وکیل
 

ساحل محمدی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 نوامبر 2017
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
1
سن
57
بلیط هواپیما لحظه آخری دبی شارجه به شیراز
مسافران گرامی می توانند ارزانترین بلیط هواپیما لحظه آخری دبی شارجه به شیراز را از سایت دیجی چارتر تهیه نمایند، بلیط لحظه آخری چارتر دبی شارجه به شیراز هم در این وبسایت جالب ، قابل رویت می باشد و در ضمن می توانید قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری دبی شارجه به شیراز وعرضه ی خدمات را در این وبسایت با وبسایت های دیگر گردشگری
UrlAdvisorSuspiciousImage.png
مقایسه نمایید.



به منظور خرید بلیط هواپیما لحظه آخری دبی شارجه به شیراز و اطلاع از قیمت بلیط لحظه آخری روی لینک زیر کلیک کنید.



خرید بلیط هواپیما لحظه آخری دبی شارجه به شیراز

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری دبی شارجه به شیراز
3104cb.jpg




تهیه بلیط هواپیما
بلیط پرواز چارتر ارزان از مبدأ تهران
خرید بلیط چارتر
رزرو بلیط
قیمت بلیت اتوبوس
 
بالا