برگزیده های پرشین تولز

اطلاعیه ها ، اخبار و مطالب علمی منتشر شده مرتبط با طبیعت

Am8!N

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژوئن 2010
نوشته‌ها
47
لایک‌ها
5
m6curqjvkll67uq6bfio.jpg

اولین نمایشگاه و همایش سراسری باغ وحش ها ،موزه های طبیعی و جانوران


4-6 آبان ماه 1390 تهران - هتل استقلال


- سمینار علمی آسیب ها و چالش ها

- نمایشگاه حیات وحش

- اماکن و خدمات دامپزشکی

- حیوانات خاص ، پرندگان ، حشرات و آبزیان

- مسابقه نقاشی کودکان

 
Last edited:

Exporter

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
13 آپریل 2006
نوشته‌ها
4,054
لایک‌ها
5,172
سن
34
محل سکونت
UAE
یحتمل قراره در این همایش در مورد "متدهای کشتن ببر و پلنگ های روسی با گوشت فاسد" یا "از پا درآوردن شیرها با یک شلیک" توضیح بدن
 

qomcanary

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 ژوئن 2012
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
2
مدیریت سایت قناری قم از پیشکسوتان وعلاقه مندان عزیز دعوت به عمل می آورد تا در

نمایشگاه بزرگ سایت قناری قم شرکت فرمایند


مدیریت نمایشگاه: استاد الماسی- آقای رشیدیان

زمان برگزاری : پنجشنبه 11آبان 1391 از ساعت 14 الی 21

جمعه 12آبان 1391 از ساعت 9 الی 20


مکان برگزاری :تهران -سه راه افسریه - میدان آقانور - مسعودیه - خیابان مظاهر -

خیابان شیرازی پلاک 125

خرید و فروش و نمایش قناری برای عموم آزاد است لذا دوستانی که قصد آوردن قناری

دارند با شماره های زیر تماس حاصل فرمایند

09125510649 ( الماسی )

09122084349 ( رشیدیان)



namayeshgahqomcanary.jpg


 

Firelink

Registered User
تاریخ عضویت
29 جولای 2009
نوشته‌ها
131
لایک‌ها
141
به گزارش خبرنگار مهر، از یک سو به نظر می رسد این نرخ ها احتمالا بازدارندگی لازم را در برابر تفنگ به دستان و افراد نا آگاهی که در طبیعت ایران پرسه می زنند نخواهد داشت و از دیگر سو بررسی جرایم کشورهای پیش رفته و موفق در زمینه حفظ حیات وحش نشان می دهد نرخ های ایرانی در اکثر دسته ها هیچ تناسب و حتی شباهتی هم به نرخ های جهانی ندارد.

ردیف نام گونه قیمت(ريال)
1یوزپلنگ 250میلیون
2گوزن زرد50 میلیون
3گور خر، خرس سیاه 60 میلیون
4پلنگ50 میلیون
5مرال، شوکا32 میلیون
6آهو، جبیر20 میلیون
7روباه شنی، روباه ترکمنی، گربه پالاس، گربه شنی، شاه روباه، دو پای فیروز، فوک خزری30 میلیون
8خرس قهوه ای، کفتار، گرگ،کاراکال، سیاه گوش50 میلیون


حیات وحش ایرانی هم قیمت گاو و گوسفند!
بد نیست بدانیم با ارقام جدیدی که به عنوان ضرر و زیان حیات وحش تعیین شده با توجه به وزن گونه های مختلف نرخ بسیای از آنها هم قیمت گاو و گوسفند و حتی کمتر از آن در نظرگرفته شده است.
به عنوان مثال وقتی وزن خرس قهوه ای حدود 250 کیلوگرم است در نظر گرفتن 5 میلیون تومان به عنوان جریمه برای کشتار آن یعنی هر کیلو خرس معادل 20 هزار تومان، پلنگ با 80 کیلو گرم وزن، کیلویی 62 هزار و 500 تومان و گوزن زرد ایرانی با 125 کیلوگرم وزن کیلویی 40 هزار تومان ارزش گذاری شده است.
بنابراین با توجه به نرخ گاو و گوسفند در قصابی که تقریبا کیلویی 20 تا ۳۰ هزار تومان به فروش می رسند، مشخص می شود هنوز موضوع حفاظت و حمایت از حیات وحش در خطر انقراض آنطور که باید برای مسئولان جا نیافتاده است.
پوست خرس دو و نیم برابر و پوست پلنگ ۶ برابر جریمه تعیین شده
آنطور که مدیر انجمن دیده بان حقوق حیوانات می گوید: در حال حاضر در بازار قاچاق پوست خرس ۱۲ میلیون تومان و پوست پلنگ ۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود در حالی که جریمه کشتن این دو جانور ۵ میلیون تومان است. فروشگاه هایی به صورت اینترنتی رسما مشغول خرید و فروش این اقلام هستند و با هیچ برخوردی هم مواجه نشده اند. گردانندگان این مجموعه ها به شکارچیانی دسترسی دارند که به راحتی سفارش کشتار حیات وحش می گیرند و با توجه به قیمت های فوق، نه تنها درآمدزا بودن شغلشان تضمین شده است، بلکه بعد از این برای اعلام قیمت محصولاتشان سند رسمی نیز خواهند داشت!

مرغ مگس ۲۰۰ هزار دلار، یوزپلنگ ایرانی فقط ۷ هزار دلار!
به گفته شهرام امیری شریفی، شهدخوارها یا مرغ های مگس سان از معروف ترین پرندگان مهاجر آمریکای شمالی هستند که جثه کوچک و وزن چند گرمی و پرواز خاصشان زبانزد است. اکثر مردم این پرندگان زیبا را را در شهرها مشاهده می کنند و با تعبیه ظروف شهد در فضای سبز آنها را جذب می کنند. این پرندگان، همانند سایر گونه های مهاجر تحت حمایت قوانین شدید حفاظتی هستند. بر طبق قانون، هرگونه شکار، صید این پرنده یا نگهداری و حمل لانه و تخم، به هر صورت جریمه ای تا ۲۰۰ هزار دلار و ثبت در سوابق فرد خاطی خواهد داشت! (۲۰۰ هزار دلار در حال حاظر به معنی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان آن هم برای یک پرنده ۵ سانتیمتری است)
همچنین برای جلوگیری از شکار عقاب های طلایی و عقاب طاس (عقاب سر و دم سفید سمبل آمریکا)، و ساخت دست ساختههای بومیان آمریکا از پر و اجزای آنها، هیچ کس حتی مجاز به لمس جسد یا اجزای عقابی که به صورت طبیعی مرده نیست و سرپیچی از این قانون تا ۱۰۰ هزار دلار جریمه و تا یک سال حبس در بر خواهد داشت.
آیا ضرر و زیان مصوب اخذ می شود؟
او در ادامه می گوید: سالانه در کشور تعداد زیادی یوزپلنگ از دست می روند و ضرر و زیان کشتن یوزپلنگ که تا کنون ۲۰ میلیون تومان بوده ، حتی برای یک بارهم اخذ نشده است.
به گفته شهرام امیری شریفی، در آخرین مورد و در آذرماه سال جاری یک یوزپلنگ توسط سگ های گله یک چوپان از پای در آمد و هنوز خبری از جریمه این فرد اعلام نشده است.
او به پیگیری های دیده بان حقوق حیوانات در این باره اشاره می کند: در جریان پیگیری در مورد اجرا شدن یا عدم اجرای این جریمه، در مورد چوپان مورد اشاره که فردی افغانی است مشخص شد برخی از افرادی که در زمینه حفظ حیات وحش کار می کنند معتقدند با گرفتن ۲۰ میلیون تومان از چوپان بی نوا یوز زنده نمی شود پس اجرای این جریمه اهمیتی ندارد.
آنطور که شریفی می گوید: هنوز بسیاری از افراد تصور می کنند هدف از جریمه کردن شکارچیان متخلف ، زنده کردن حیوانات مرده است!
حال باید دید آیا جرایم جدید، اجرایی هم می شوند زیرا اگر جریمه صرفا برای ترساندن اعلام شود و اجرایی نشود، عملا به تعیین نرخ هماهنگ قاچاق حیوانات بیشتر شبیه خواهد شد و اثر بازدارنده ای نخواهد داشت.
ضرورت به روز رسانی ضرر و زیان اعلام شده
دبیر دیده بان حقوق حیوانات نیز با اشاره به اینکه سال گذشته با فراخوان دیده بان حقوق حیوانات فروش قریب به ۶۰۰ سمندر لرستانی مستقیما گزارش و پیگیری شد، تا جایی که نزدیک به ۵۰۰ سمندر از آدرس های مختلف ضبط شد می گوید: شاید جالب باشد بدانید که تا پارسال نرخ ضرر و زیان این سمندر ۴ هزار تومان و قیمت فروش آن در خیابان از ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان بود. با این اوصاف می توان دریافت که احساس مورد تمسخر واقع شدن که به قاضی هنگام صدور حکم برای متخلفان تک فروش دست می داد چندان هم غیر منطقی نبود.
به اعتقاد رضا شیرازی، جریمه ۴ هزار تومانی دوزیستان شاید زمانی خیلی هم ناچیز به نظر نمی رسید ولی با توجه به تورمی که نیازی به توصیف ندارد، پس از چند سال این جریمه را به کسری از قیمت خرید و فروش قاچاق گونه مورد بحث تبدیل کرده تا جایی که آمار خرید و فروش فوق از یک جاندار در خطر انقراض فقط در ۱۵ روز و فقط در شهر تهران به شکلی است که عنوان شد.
او به جریمه عجیب ۷۲۰ هزارتومانی که تاکنون برای کشتارخرس قهوه ای در نظر گرفته می شد، اشاره می کند: این رقم در سالهای اخیر عملا از قیمت قنداق سلاح شکاری بسیار پایین تر بود و شاید به همین دلیل بود که امسال در یک ماه چندین مورد کشتار خرس گزارش شد.
حال باید دید آیا قانونگذاران برای جلوگیری از تحلیل رفتن ارقام جدید، به روز شدن آنها بر اساس تورم یا اخذ تصمیم های دوره ای (مانند جرایم راهنمایی و رانندگی) راپیش بینی کرده اند یا خیر؟
راه جلوگیری از ارتشاء چیست و آیا جرایم اعلامی مستقیما صرف حفظ حیات وحش می شود؟
وقتی میزان جرایم پرشمار از حدی فراتر می روند، اجرا و نظارت بر اجرای آنها با چالش هایی مواجه می شود. یکی از این چالش ها که همیشه بررسی می شوند، ساز و کار جلوگیری و برخورد با رشوه است. در شرایطی که محیط بانان پاک و جان بر کف ایرانی در سخت ترین شرایط آب و هوایی برای حفاظت و حراست از حیات وحش و محیط زیست در بکر ترین نقاط کشورمشغول خدمت هستند اما ماهیانه حقوقی در حدود ۴۰۰ هزار تومان دریافت می کنند به وجود خطری بالقوه پی خواهیم برد.
واضح است که بحث جرایم مربوط به افرادی است خطاکار و شکارچیان که در حیطه مسوولیت محیط بانان، عملی قابل پیگرد انجام داده اند. این افراد با جرایم سابق هم بلافاصله قبل از دستگیری دست به سلاح می بردند و لوله سلاحشان را به سمت محیط بان نشانه می رفتند و ۱۱۳ محیط بان را شهید و تعداد بیشتری را زخمی کرده اند. محیط بانانی هم به دلیل برخورد با متخلفان به زندان رفته اند. آیا از این به بعد هم می توان انتظار داشت محیط بان بتواند تفنگ به دستان خطاکار و کشتارچیان را اعمال قانون کند؟ و اگر چنین کرد، با پیشنهاد هایی چندید برابر حقوقش مواجه نخواهد شد؟
حالا در این شرایط باید دید آیا ارقام جدید اعلام شده، مستقیما صرف حفاظت از حیات وحش خواهد شد تا اثربخش باشد؟ به عنوان مثال آیا حقوق محیط بان بالا خواهد رفت یا امکانات حفاظتی بیشتر خواهد شد یا قرار است این مبالغ به صندوق دولت واریز شود وصرف یارانه کارخانه های خودروسازی شود؟!
نکته مهم تر اینکه تا کنون شکارچیان برای فرار از جرایم چندصد هزار تومانی به راحتی به محیط بانان شلیک می کردند و از این پس باید منتظر برخوردهای بیشتری بود، مگر اینکه اقتدار لازم نمایش داده شود و تمامی سلاح به دستان طبیعت رو، شناسایی و قابل دسترسی اطلاعاتی باشند.
پرندگان مهاجر میهمانان در فریدونکنار
احتمالا تا کنون گزارش های تکان دهنده از قتل عام پرندگان مهاجر را در فریدونکنار شاهد بوده اید. این کشتار به شکلی انجام می شود که از زیستگاه های اطراف فریدونکنار به مزاح به عنوان بن بست مهاجرتی پرندگان یاد می شود. در واقع شرایط به گونه ای است که پرنده های ورودی به این منطقه به دلیل وجود دامگاه ها و شلیک ها و تله های هوایی و زمینی و انواع و اقسام زنده گیری و کشتار، جان سالم به در نمی برند.
یک فعال حقوق حیوانات در این باره می گوید: با ارقام جدید، فروشندگان متخلف در بازار فروش پرندگان فریدونکنار عملا باید هر سال ضرر و زیان میلیاردی پرداخت کنند!
به گفته پیام شهابی، در این منطقه فرد شناخته شده ای رسما پرندگان بزرگ جثه مهاجر را اسیر کرده و به باغ های پرندگان می فروشد و گفته می شود با هیچ برخورد قانونی هم مواجه نیست. دامگاه داران نیز دامگاه ها را ملک شخصی می دانند و عملا اجازه ورود ماموران را نمی دهند. درحقیقت دراین املاک شخصی هر پرنده ای که به هوای غذا فرود بیاید، جان خواهد باخت و هر مزاحمی با بدترین برخوردها مواجه خواهد شد.
حالا باید دید آیا با جرایم جدید، با این مراکز نیز برخوردی خواهد شد زیرا اینگونه شکار ها موجب شده درناهای سیبری که درگذشته در فریدونکنار فرود می آمدند، در دهه گذشته عملا نابود شوند و از این گونه فقط یک عدد باقی بماند که آن هم سال گذشه از یک شلیک نافرجام جان سالم به در برد!
به هر حال با توجه به جمیع جوانب، تبدیل جرایم مختصر به جرایم فعلی، یک گام به جلو محسوب می شود. گامی که با توجه به خطرساز بودن آن برای حافظان حیات وحش، نیازمند پشتیبانی قوی و اجرای قاطعانه و بدون تخفیف و استثنا است تا شاید بتوان در سالهای آینده ، با نمایش صلابت محیط بانان در انتظار گام های قوی تر بعدی برای قطع دست متجاوزان به تنوع زیستی ایران بود.
 

Merdas50

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2010
نوشته‌ها
831
لایک‌ها
960
بسیاری از محصولات آرایشی قبل از تولید نهایی، روی چشم، بینی، دهان و دستگاه گوارشی حیوانات آزمایش می‌شوند تا پزشک‌ها واکنش‌های آلرژی‌زا و غیره را متوجه شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته اتحادیه اروپا قانونی مبنی بر ممنوعیت انجام آزمایش لوازم آرایشی روی حیوانات را تصویب کرد. بنابراین قانون، شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی نباید محصولاتی را که مواد آن روی حیوانات آزمایش شده را به بازار عرضه کنند.
* آزمایش لوازم آرایشی روی حیوانات با چه هدفی صورت می‌گیرد؟
آزمایش لوازم آرایشی و زیبایی روی پوست حیوانات همواره با مناقشات فراوانی روبرو بوده است. گرچه روش‌های جایگزین بسیاری وجود دارد اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، آزمایشات ایمنی مواد خود را به طرز بیرحمانه‌ای روی حیوانات انجام می‌دهند.
به گزارش سازمان جامعه انسانی آمریکا، این آزمایش‌ها شامل تست مسمومیت‌های عمومی، حساسیت چشم و پوست و جهش‌زایی می‌شود.
پس از 13 سال بحث و مجادله در اتحادیه اروپایی آزمایش مواد سمی آرایشی روی حیوانات در اروپا متوقف شد، اما در طول این سال‌ها کشورهایی نظیر فرانسه و انگلیس هنوز هم از سرمداران آزمایشات حیوانی در جهان به شمار می‌روند. در آمریکا هم که بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده‌ لوازم آرایشی دنیا در آن حضور دارند،آزمایش مواد آرایشی روی حیوانات امری رایج است، به‌طوری که شرکت L’Oreal، غول آرایشی دنیا نسبت به ممنوعیت فروش لوازم آرایشی که روی حیوانات تست شده‌اند اعتراضات بسیاری کرد.
276093_252.jpg
تست لوازم آرایشی روی حیوانات نوعی سوء استفاده از آن‌ها است که به قصد اطمینان از اثر بخشی و ضد حساسیت بودن لوازم آرایشی در انسان انجام می‌شوند. به خاطر آسیب‌هایی که به حیوانات آزمایشی وارد می‌شود، سال‌هاست فعالان حقوق حیوانات با شرکت‌های تولید کننده این لوازم مبارزه کرده‌اند، اما به خاطر نفوذ این شرکت‌ها در دولت‌های اروپایی و آمریکا به موفقیت چندانی دست نیافته‌اند.
بسیاری از محصولات آرایشی قبل از تولید نهایی روی چشم، بینی، دهان و دستگاه گوارشی حیوانات آزمایش می‌شوند تا پزشک‌ها واکنش‌های آلرژی‌زا و غیره را متوجه شوند، اما حیواناتی که در این آزمایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، یا کور شده و در نهایت در اثر خفگی تلف می‌شوند.
به گزارش Animalaid، سالانه حدود 38 هزار حیوان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحت آزمایش مواد آرایشی قرار می‌گیرند.
اگر چه روش‌های جایگزین بسیاری بوجود آمده‌اند اما بسیاری از کارخانه‌های آمریکایی تولید کننده لوازم آرایشی مانندUnilever، Clorox، Church& Dwight ،Johnson & Johnson و دیگران به مسموم کردن و آسیب زدن به حیوانات در تست‌های آزمایشگاهی ادامه می‌دهند.
حیواناتی مانند موش، خوکچه هندی و بویژه خرگوش به زور مواد شیمیایی زیادی را می‌بلعند یا بو می‌کنند و یا روی صورت و چشم آن‌ها تزریق می‌شوند.
اعتیاد میمون‌ها، تغییر شکل صورت گربه‌ها و سگ‌ها، نابینایی خرگوش‌ها، ایجاد تومورهایی به بزرگی بدن خود موش و غیره نتیجه بسیاری از این آزمایش‌های غیر انسانی است.
بنا بر این گزارش، دولت آمریکا از بسیاری از آزمایش‌های بیرحمانه روی حیوانات حمایت مالی کرده و اگر چه راه‌های موثر جایگزین زیادی در دسترس هستند، اما میلیون‌ها حیوان در آزمایشگاه‌های این کشور تلف می‌شوند.
به گزارش PETA، سازمان حمایت از رفتار اخلاقی با حیوانات ، بیش از 7 هزار ماده شیمیایی در لوازم آرایشی استفاده می‌شود و در حالی که اتحادیه اروپا آزمایش بیش از 400 ماده شیمیایی روی حیوانات را ممنوع کرده، اما آمریکا تنها 14 مورد را محدود کرده است.
مقادیر بسیاری از پودرهای صورت، انواع رنگ مو گاهی اوقات برای آزمایش سمی نبودن آن‌ها به خورد حیوانات داده می‌شود.
به گزارش پایگاه تحلیلی NJ، بسیاری ازشرکت‌های مهم تولید لوازم آرایشی از حیوانات استفاده می‌کنند تا امنیت محصولات خود را آزمایش کنند.
بنابراین گزارش؛ مصرف کننده‌ها باید محصولاتی را که از حیوانات در آزمایش‌های خود استفاده می‌کنند را تحریم کنند.

276094_968.jpg

تست‌هایی که در آزمایشگاه‌های این شرکت‌ها انجام می‌شوند برای حیوانات بسیار دردناک بوده و در بسیاری از موارد منجر به مرگ آن‌ها می‌شود. حتی اگر حیوانات در این شرایط سخت تلف نشوند، بی مصرف بوده و توسط مسئولان آزمایشگاه‌ها تلف می‌شوند. گفته می‌شود سالانه حدود 25 میلیون حیوان تنها در آمریکا در تست‌های آزمایشگاهی تلف می‌شوند.
تمام حیوانات از میمون گرفته تا موش آزمایشگاهی در انواع تست‌های لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال سایه چشم و دیگر انواع آرایش‌های چشم روی چشم خرگوش‌ها انجام می‌شود تا میزان حساسیت مواد به پلک چشم‌های حساس آزمایش شود که در بسیاری از موارد به کوری خرگوش منجر خواهد شد.
در گذشته آزمایش‌های این چنینی روی حیوانات تا حدودی قابل توجیه بود زیرا در برخی از موارد، مواد مسموم باعث نابینایی و یا حتی مرگ برخی مصرف‌کننده‌ها می‌شد. اما در این دوره و با وجود بسیاری از راه‌های جایگزین اعمال چنین آزمایش‌هایی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

* انواع آزمایش‌های لوازم آرایشی

276095_590.jpg
تست Draize یا مسمومیت حاد
این تست در سال 1944 توسط اداره دارو و غذای آمریکا ابداع شد. تست مسمومیت حاد عمدتا در آزمایش لوازم آرایشی انجام می‌گیرد. حدود 0.5 میلی‌لیتر از ماده شیمیایی به چشم یا پوست حیوان تزریق شده و منتظر تاثیرات آن روی بدن حیوانات می‌شوند.

برای اعمال تغییرات روی بدن حیوانات باید 14 روز صبر کرد. در این مدت، نشانه‌های این تست، قرمزی پوست، تورم، کوری و تخلیه بدن است. خرگوش و سگ از مهمترین حیواناتی هستند که در این آزمایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر محصول آسیبی به حیوان نرساند که در اکثر موارد می‌رساند، حیوان دوباره مورد استفاده قرار گرفته یا اینکه آسیب دیده و تلف می‌شود.

تست حساسیت چشم
276096_680.jpg
در این تست، تاثیرات نفوذ مواد آرایشی داخل چشم آزمایش می‌شود. برای انجام این کار، مقداری از مواد آرایشی را وارد چشم خرگوش می‌کنند که در بیشتر موارد باعث کوری حیوان می‌شود. این آزمایش هر 24، 48 و 72 دو ساعت به مدت 7 روز انجام می‌شود.

مسمومیت حاد خوراکی
ماده آزمایشی از طریق لوله غدا خوری به زور وارد گلوی موش شده که باعث استفراغ، خونریزی داخلی، فلج شدن اعضای بدن و حتی مرگ این حیوان می‌شود.
هدف این آزمایش تعیین مقدار موادی است که باعث مرگ نیمی از حیوانات آزمایش شده در طی 14 روز می‌شود.

مسمومیت از طریق استشمام

13911228000169_PhotoL.jpg
موش خرمایی یا میمون را به زور وارد یک لوله بسیار تنگ می‌کنند تا ماده مورد آزمایش را بو کند. آثار آزمایش پس از 14 روز روی حیوان پدیدار می‌شود که منجر به مرگ بیش از نیمی از حیوانات آزمایشی می‌شود.
طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده اند، سالانه بین 14 تا 70 میلیون حیوان در تمام دنیا تحت تست‌های آزمایشی قرار می‌گیرند که بسیاری از آن‌ها می‌میرند.
276097_566.jpg


* آزمایشگا‌ه‌های مخفی بوتاکسدر انگلیس
بوتاکس محصول پیشروی جراحی‌های زیبایی است که برای اولین بار توسط شرکت Allergan آمریکا در کالیفرنیا تولید شد. مجوزی که انگلیس برای ساخت بوتاکس دریافت کرده است شرکت‌ها را ملزم می‌کند که هر کدام از این بوتاکس‌ها باید ابتدا روی موش‌های آزمایشگاهی تست شوند.
بوتاکس یکی از معروف‌ترین روش‌های زیبایی در جهان است که سودی چند میلیون دلاری برای شرکت‌های سازنده به همراه دارد. شرکت تولیدکننده بوتاکس، Allergan از ارائه توضیحات درباره آزمایش روی حیوانات سکوت کرده و آن را محرمانه خوانده است.
به گزارش دیلی‌میل، آزمایشگاه‌های انگلیس حیوانات را در معرض آزمایش‌های سمی LD50 قرار می‌دهند که موجب مرگ آن‌ها می‌شود.
بر اساس اطلاعاتی که موسسه Animal Aid بدست آورده است، دولت انگلیس از فروش سم بوتولینیوم مورد نیاز تولید بوتاکس به شرکت‌های لوازم آرایشی سود مستقیم می‌برد.

13911228000171_PhotoL.jpg
بنا بر این گزارش، گروه‌های حقوق حیوانات درخواست تحریم بوتاکس را کرده‌اند، زیرا هر ذره آن روی موش‌های آزمایشگاهی تست می‌شود. این نوع محصولات شامل ممنوعیت آزمایش محصولات آرایشی روی حیوانات نمی‌شوند زیرا در ابتدا به عنوان دارو از آن استفاده شده است.
پایگاه انگلیسی دیلی‌میل در تحقیقاتی دریافت، موسسه زیبایی HPA،که آزمایشات موش‌های آزمایشگاهی را انجام می‌دهد، از دربار سلطنتی انگلیس میلیون‌ها دلار دریافت می‌کند.
به گزارش پایگاه Archive، سال 2005، فردی به نام Keith Mann به دلیل حمله به آزمایشگاه‌های wickham در شهر همپشایر به 6 ماه زندان محکوم شد. این فرد با نفوذ به آزمایشگاه‌های Wickham، مدارکی مبنی بر آزمایش ماده‌ای سمی Botulin Toxin) BOTOX) روی حیوانات که باعث مرگ نیمی از آن‌ها می‌شود را کشف کرده بود. نکته جالب توجه این است که دادگاه اجازه قرائت مدارک علیه آزمایشگاه ویکهام را نداد و آقای Mann مجرم شناخته شد.
در میان حیوانات آزمایشگاه‌های این شرکت حدود 100 خرگوش وجود داشتند که از آن‌ها برای انجام آزمایش‌های عوارض جانبی لوازم آرایشی و برخی مواد دارویی استفاده می‌شود.
برای آزمایش لوازم آرایشی در این آزمایشگاه از روش LD50‌ استفاده می‌شود؛ مقدار معینی از یک سم که اگر روی یک عده از حیوانات آزمایشگاهی مورد مصرف قرار گیرد به طور متوسط 50 درصد از آن‌ها از بین می‌روند. این یعنی تزریق ماده سمی به شکم حیوانات و افزایش دوز آن باعث مرگ نیمی از حیوانات می‌شود. نیمی دیگر از حیوانات که زنده می‌مانند یا با گاز خفه می‌شود و یا گردن ان‌ها شکسته می‌شود.
البته این روش آزمایش در سال 1999 ممنوع شد، اما برخی از شرکت‌های انگلیسی همچنان از این روش استفاده می‌کنند.
به گزارش سازمان لوازم آرایشی اتحادیه اروپایی، سالانه بیش از 5 میلیارد محصول آرایشی در بازار اروپا فروخته می‌شود.
* بی‌اهمیتی دولت آمریکا به حقوق حیوانات آزمایشگاهی
به گزارش واشنگتن‌تایمز، در حالی که اتحادیه اروپا انجام آزمایش‌های آرایشی روی حیوانات را ممنوع اعلام کرده است، دولت آمریکا هیچ اقدامی در این باره انجام نمی‌دهد. بر اساس تحقیقاتی که این روزنامه آمریکایی انجام داده است صدها میلیون حیوان در این کشور در ‌آزمایشاتی مانند بوتاکس که آزمایش‌های جایگزین آن هم وجود دارد کشته می‌شوند.
بنا بر این گزارش، هر ساله پزشک‌های آمریکایی بیش از 3 میلیون دوز بوتاکس به بیمارهای خود تزریق می‌کنند. البته قبل از تزریق به پوست انسان، این ماده سمی خطرناک روی حیوانات آزمایش می‌شود.
براساس گزارش واشنگتن‌تایمز، دولت آمریکا به جای حمایت از کمپین‌های مبارزه با آزمایش لوازم آرایشی روی حیوانات، سدی شده و به حمایت کارخانه‌ها پرداخته است.
به گزارش فوربز، دولت چین یکی از دولت‌هایی است که آزمایش‌های حیوانی را برای محصولات زیبایی فروخته شده در این کشور الزامی می‌داند، از اینرو شرکت‌های آمریکایی نظیر L’oreal و Avon فرصت را مناسب دیده و بدون هیچ شکایتی در چین فعالیت می‌کنند.

L’oreal
اورئال بزرگ‌ترین شرکت زیبایی دنیا و آرایشی یکی از برندهای معروف لوازم آرایشی در آمریکا است که آزمایش‌های خود را روی حیوانات انجام می‌دهد. به گزارش lorealinoa، با وجود دسترسی به راه‌های جایگزین، اورئال در ظلم و ستم به حیوانات رتبه اول را دارد.
بنا بر این گزارش اورئال، آزمایش‌های خود را روی حیواناتی مانند موش، خرگوش، سگ و گربه استفاده می‌‌کند، اما به نظر می‌رسد این شرکت علاقه خاصی به خرگوش‌ها دارد، زیرا آن‌ها تنها حیواناتی هستند که بدون کمک آب نمی‌توانند مواد شیمیایی را از چشم خود بیرون کنند.
تخمین زده می‌شود تنها در سال 2010، 2.5 میلیون حیوان در فرانسه در تست‌های آرایشی مورد استفاده قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، اورئال برزگ‌ترین مانع ممنوعیت آزمایشات حیوانی در آمریکا است. قرار بود تا سال 2013 اورئال آزمایشات حیوانی خود را کنار بگذارد، اما غول لوازم آرایشی دنیا آزمایش‌های حیوانات خود را به کارخانه‌های زیرمجموعه خود واگذار کرده است.
اورئال به همراه دو شرکت دیگر آمریکایی یعنی Mary Kay, و Avon مصحولات حیوانی خود را در بازار پرفروش چین که این آزمایشات ممنوع نیست صادر می‌کند.
فساد اورئال آنقدر زیاد است که کمپینی مبنی بر توقف آزمایشات غیر انسانی این شرکت روی حیوانات تشکیل شده است.

شرکت Avon
او’ن حدود 9000 محصول آرایشی در سال 2011 در 100 کشور جهان به فروش رساند که حدود 0.3 درصد آن‌ها روی حیوانات تست شده بودند. تعداد حیوانات تست شده می‌تواند به هزاران مورد برسد.
در سال 1989 این شرکت اعلام کرد تا انجام آزمایش روی حیوانات در محصولات خود را متوقف کند. اما در سال 2012 مری‌کی مجددا به این عمل روی آورده است، زیرا دولت چین الزام کرده است که محصولات آرایشی باید روی حیوانات تست شده باشند.
به گزارش دیلی‌میل، سالانه حدود 20 هزار خرگوش و 240 هزار موش در آزمایشگاه‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

* اعتراضات جهانی نسبت آزمایشات لوازم آرایشی روی حیوانات
همواره کمپین‌ها و اعتراضات گوناگونی در سراسر جهان نسبت به آزمایش‌های بی‌رحمانه لوازم آرایشی روی حیوانات وجود داشته است، به‌طوری که ممنوعیت اخیر تولید این محصولات در اتحادیه اروپا بر اثر فشارهای این گروه‌ها بوده است.
13911228000173_PhotoL.jpg
 

pari22

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2012
نوشته‌ها
780
لایک‌ها
196
سن
33
محل سکونت
urmia-ghazvin
واقعا كه همون برن لوازمو رو صورت خانوما امتحان كنن با اين بيچاره ها چيكار دارن ديگه حيووناي زبون بسته چه گناهي كردن اخه:(
 

erfan.clapton

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2013
نوشته‌ها
425
لایک‌ها
112
محل سکونت
طهران با "ط" دسته دار :)
بیچاره ها ترکوندن ...

زیبایی که خدا بهتون داده رو ازش راضی باشید و خدا رو شکر کنید ...

این چیزا چیه میزنید به خودتون که این حیوانات خدا هم قربانی کارهای شما بشن ؟؟؟

فقط باید روزی 10000 بار خدا رو شکر کنید که همین تن سالم رو بهتون داده ...
 

Merdas50

Registered User
تاریخ عضویت
28 نوامبر 2010
نوشته‌ها
831
لایک‌ها
960
کدام حیوانات منقرض‌شده به جهان ما بازمی‌گردند؟ این سوال بسیاری از دوست‌داران حیوانات است.

جهان سالانه گونه‌های تازه‌ای از حیوانات و گیاهان را از دست می‌دهد؛ اما چقدر بازگرداندن آنها و نمونه‌های دیگری که تنها تصویری مبهم از آنها داریم به حیات امکان‌پذیر است و کدام گونه‌ها شانس بیشتری برای قدم گذاشتن به قرن 21ام دارند؟

تنبل غول‌پیکر

زمان انقراض: حدود 11هزار سال پیش

علت انقراض: شکار توسط انسان‌ها

محل زندگی: قاره آمریکا

اندازه: قد تا نزدیک به 6 متر و وزن حداکثر 4000 کیلوگرم

**** غذایی: اغلب گیاهخوار بوده؛ اما از لاشه‌های شکار شده توسط حیوانات دیگر نیز تغذیه می‌کرده است.

جالب است بدانید: طول چنگال‌های این حیوان گاهی به 50 سانتیمتر می‌رسیده است.

چرا فکر می‌کنیم بازگرداندن این حیوان به حیات ممکن است؟ به دلیل دی.ان.ای کشف شده در مدفوع فسیل‌شده‌ای که در ایالت یوتا کشف شده است.

ماکائوی قرمز کوبا

زمان انقراض: آخرین‌بار در اواخر قرن 19ام میلادی مشاهده شده

علت انقراض: شکار این پرنده توسط انسان و قطع درختانی که در آنها لانه‌سازی می‌کرده با هدف دست‌یابی به جوجه‌ها و خریدوفروش آنها به عنوان حیوان خانگی

محل زندگی: کوبا

اندازه: نزدیک به 50 سانتیمتر طول داشته است.

**** غذایی: انواع دانه‌ها

جالب است بدانید: با اینکه گفته می‌شود گوشت این پرنده طعم و بوی بدی داشته، مردم بومی آنرا برای مصرف خوراکی نیز شکار می‌کرده‌اند.

چرا فکر می‌کنیم بازگرداندن این حیوان به حیات ممکن است؟ امکان استخراج دی.ان.ای این پرنده از نمونه‌هایی که در کوبا نگهداری می‌شوند، وجود دارد.

موآ، پرنده غول‌پیکر ساکن نیوزیلند

زمان انقراض: 1400 سال بعد از میلاد

علت انقراض: صید شدن

محل زندگی: نیوزیلند

اندازه: به بلندای حداکثر 2.4 متر و وزن حداکثر 227 کیلوگرم

**** غذایی: احتمالا گیاهخوار بوده است.

جالب است بدانید: موآ بال نداشته است.

چرا فکر می‌کنیم بازگرداندن این حیوان به حیات ممکن است؟ دی.ان.ای این پرنده در تخم‌های فسیل‌شده و پرها پیدا شده است.

ببر تاسمانی

زمان انقراض: آخرین نشانه‌ها از حیات این حیوان در دهه 1930/1310 مشاهده شده است.

علت انقراض: صیدشدن و از دست‌دادن زیستگاه

محل زندگی: تاسمانی، استرالیا و گینه‌نو

اندازه: طول بدن حدود 120 سانتیمتر و وزن نزدیک به 34 کیلوگرم

**** غذایی: کانگوروها، جوندگان کوچک و پرندگان

جالب است بدانید: به گفته شاهدان عینی این حیوان می‌توانسته آرواره‌اش را حدود 180 درجه باز کند!

چرا فکر می‌کنیم بازگرداندن این حیوان به حیات ممکن است؟ همانندسازی این حیوان با استفاده از ماده ژنتیکی حفظ شده در موزه‌ای در استرالیا ممکن است.

گربه دندان‌شمشیری

زمان انقراض: در حدود 10هزار سال قبل از میلاد

علت انقراض: احتمالا توسط اجداد ما شکار شده است.

محل زندگی: آمریکای شمالی و جنوبی

اندازه: حدود 180 سانتیمتر درازا و نزدیک به 410 کیلوگرم وزن داشته است

**** غذایی: این حیوان پستانداران متعددی مانند گاومیش کوهان‌دار، گوزن و اسب‌های وحشی را شکار می‌کرده است.

جالب است بدانید: فسیل این حیوان به عنوان سنگواره رسمی ایالت کالیفرنیا شناخته می‌شود.

چرا فکر می‌کنیم بازگرداندن این حیوان به حیات ممکن است؟ ماده ژنتیکی این حیوان منقرض شده در حفره‌های قیر منطقه لابریا در لوس‌آنجلس حفظ شده است.

کبوتر وحشی آمریکای شمالی

زمان انقراض: سال 1914/1293

علت انقراض: صیدشدن توسط انسان‌ها و از دست ‌دادن زیستگاه

محل زندگی: آمریکای شمالی

اندازه: طول بدن حدود 40 تا 43 سانتیمتر

**** غذایی: انواع دانه‌ها، کرم‌ها و حشرات

جالب است بدانید: آخرین کبوتر وحشی که مارتا نام داشت در باغ‌وحشی در سینسیناتی درگذشت.

چرا فکر می‌کنیم بازگرداندن این حیوان به حیات ممکن است؟ جسد نزدیک به 1500 نمونه از این کبوتر منقرض‌شده نگهداری شده که دی.ان.ای آنها قابل‌استخراج خواهد بود.

دودو

زمان انقراض: آخرین سال‌های قرن هفدهم

علت انقراض: ورود حیوانات تازه‌ای مانند سگ‌ها به زیستگاه این پرنده باعث شده جوجه‌ها و تخم‌های آن طعمه گونه‌های تازه‌ای از شکارچیان شود.

محل زندگی: جزیره موریس

اندازه: حدود 90 سانتیمتر

**** غذایی: انواع میوه‌ها و دانه‌ها

جالب است بدانید: تنها زیستگاه این پرنده جزیره کوچک موریس در اقیانوس هند، واقع در شرق ماداگاسکار بوده است.

چرا فکر می‌کنیم بازگرداندن این حیوان به حیات ممکن است؟ دو اسکلت که حاوی ماده ژنتیکی هستند از این پرنده به دست آمده است.

ماموت پشم‌دار

زمان انقراض: حدود 3700 سال پیش

علت انقراض: صید شدن و از دست دادن زیستگاه به دلیل تغییرات آب‌وهوایی

محل زندگی: بخش‌هایی از شمال قاره آسیا و آمریکا، اروپا

اندازه: قد این حیوان بین 270 تا 330 سانتیمتر بوده و نزدیک به 640 کیلوگرم وزن داشته است.

**** غذایی: علف‌ها و گیاهان گوناگون

جالب است بدانید: بقایای یک ماموت پشم‌دار که 37هزار سال پیش زندگی می‌کرده، در روسیه کشف شده و شامل بافت ماهیچه‌ای این حیوان نیز می‌شود.

منبع: خبر آنلاین
 

کافر مقدس

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
308
لایک‌ها
200
تنبل غول‌پیکر

زمان انقراض: حدود 11هزار سال پیش

علت انقراض: شکار توسط انسان‌ها

محل زندگی: قاره آمریکا

من برام سوال پیش اومد . چطور قاره ی آمریکا هنوز 500 سال نیست که کشف شده ، اونوقت 11 هزار سال پیش این موجود توسط انسان شکار شده ؟! کدوم انسان ؟ مگه اون زمان توی قاره ی آمریکا انسان زندگی می کرده؟!
fekr_1_rish_polfosori_.gif
 

کافر مقدس

Registered User
تاریخ عضویت
7 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
308
لایک‌ها
200
عدالت نیست ، ولی خب توی این دنیا کدوم کار عادلانه هست که این یکی باشه !
 

اکبر رشتی

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 مارس 2013
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
0
یعنی اینا که
فتی دوباره به جهان باز می گردنند
 

anArchist

Registered User
تاریخ عضویت
7 آگوست 2012
نوشته‌ها
113
لایک‌ها
104
من برام سوال پیش اومد . چطور قاره ی آمریکا هنوز 500 سال نیست که کشف شده ، اونوقت 11 هزار سال پیش این موجود توسط انسان شکار شده ؟! کدوم انسان ؟ مگه اون زمان توی قاره ی آمریکا انسان زندگی می کرده؟!
fekr_1_rish_polfosori_.gif
چندتا از قدیمی ترین تمدنهای بشری در قاره آمریکا وجود داشتن. از جمله آزتک ها در آمریکای شمالی و مایاها در آمریکای لاتین و ... وقتی اسپانیایی ها به آمریکا میرن با مقاومت قبایل سرخپوست های این ناحیه روبرو میشن.
 

natars

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 آپریل 2011
نوشته‌ها
1,635
لایک‌ها
1,116
محل سکونت
تک و تنها در یک دشت وسیع
دانشمندان در گزارشی اعلام كردند كه عنكبوت‌ها در فصل جفت گیری با استفاده از نوعی نور نامرئی برای چشم انسان با جفت‌های احتمالی خود صبحت می‌كنند...

دانشمندان در گزارشی اعلام كردند كه عنكبوت‌ها با استفاده از نوعی نور نامرئی برای چشم انسان با جفت‌های احتمالی خود صبحت می‌كنند. دانشمندان دریافتند كه عنكبوت‌های نر جهنده با نام علمی Phintella vittata با استفاده از پرتوهای ماورای بنفش B با عنكبوت‌های ماده گفتگو می‌كنند.
این پژوهشگران خاطر نشان كردند در حالی كه طبق اطلاعات دانشمندان اغلب پرتوهای ماورای بنفش A در ارتباطات جانوران مورد استفاده قرار می‌گیرند، این نخستین مدرك علمی است كه نشان می‌دهد پرتوهای ماورای بنفش B نیز برای همین منظور در بین جانداران مورد استفاده قرار می‌گیرند.
نتایج این تحقیق در مجله «كرنت بیولوژی» منتشر شده است. هنوز برای دانشمندان مشخص نیست كه عنكبوت‌های ماده چطور نور پرتوهای ماورای بنفش B را شناسایی می‌كنند.
این تحقیقات از سوی دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور صورت گرفته است.
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,525
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
من برام سوال پیش اومد . چطور قاره ی آمریکا هنوز 500 سال نیست که کشف شده ، اونوقت 11 هزار سال پیش این موجود توسط انسان شکار شده ؟! کدوم انسان ؟ مگه اون زمان توی قاره ی آمریکا انسان زندگی می کرده؟!
fekr_1_rish_polfosori_.gif

یعنی نمی دونستی تو قاره آمریکا سرخپوستها زندگی می کردن!؟
 

رفیق

Registered User
تاریخ عضویت
19 دسامبر 2012
نوشته‌ها
266
لایک‌ها
24
محل سکونت
تهران تهران،ای شهر رویایی زیبا رویان
پلنگ 5 میلیون تومن جریمشه؟
ارزش داره آدم بره یکی بزنه بیاره تاکسی درمیش کنه :D
خیلی خوشگل میشه
 
بالا