- تاریخ عضویت
- 20 جولای 2005
- نوشتهها
- 418
- لایکها
- 1
منبع: http://www.itna.ir/archives/news/008916.php
شرکتهاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي نسبت به کيفيت پهناي باند اينترنت توسط مخابرات اعتراض کردند.
به گزارش ايتنا به نقل از روابط عمومي سازمان **** صنفي رايانهاي استان تهران، مبني بر دريافت اعتراضات متعدد شرکتهاي ارايه دهنده خدمات اينترنتي، مدتي است که کيفيت پهناي باند ارتباط به شبکه جهاني اينترنت ارايه شده توسط مخابرات ايران، شرايط و اندازههاي کيفي قابل قبول به منظور انتقال صدا بر روي اينترنت را نداشته و موجبات نارضايتي اين شرکتها به ويژه ارايه دهندگان خدمات تلفن اينترنتي و بسياري از کاربران کشور را فراهم آورده است.
اين در حالي است که در حال حاضر، تنها تامين کننده خطوط ارتباط با شبکه اينترنت، فقط مخابرات است.
بنابراين گزارش از حدود يک ماه پيش تاکنون در تمامي روزهاي اداري، از حوالي ساعت 10 صبح لغايت 16:30 عصر، ارتباط اکثر قريب به اتفاق نقاط کشور با شبکه اينترنت، با بيش از 5 درصد الي 10 درصد ريزش بستههاي اطلاعاتي(Packet Loss) مواجه شده و اين ميزان در مواردي تا 20 درصد رسيده است.
همچنين اين ارتباطات با نوسان تاخير در رفت يا برگشت بستهها(Jitter) مواجه شده و اين معضل، کيفيت نامطلوب انتقال صدا با مضاميني چون "مربعي شدن صدا" و يا "ديجيتالي شدن" آن را رقم ميزند.
بنابراين کيفيت ارتباط با اينترنت، تامين شده توسط شرکت مخابرات، ارايه خدمات اينترنت و تلفن اينترنتي را با چالشهايي جدي مواجه ساخته است.
از سويي ديگر به نقل از شرکتهاي ارايه دهنده خدمات اينترنت و تلفن اينترنتي، اين شرکت حتي از دريافت ليست قطعيها و اعتراضات مشترکين خود امتناع ورزيده و بکارگيري سرويس تحت وب صدور بليت(Ticketing) بدين منظور را توصيه اکيد مينمايد.
اين در حالي است که اين سيستم تاکنون عملياتي نشده و در مقابل خسارتهاي وارده، هيچکدام از شرکتهاي زيرمجموعه مخابرات جوابگو نيستند.
شرکتهاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي نسبت به کيفيت پهناي باند اينترنت توسط مخابرات اعتراض کردند.
به گزارش ايتنا به نقل از روابط عمومي سازمان **** صنفي رايانهاي استان تهران، مبني بر دريافت اعتراضات متعدد شرکتهاي ارايه دهنده خدمات اينترنتي، مدتي است که کيفيت پهناي باند ارتباط به شبکه جهاني اينترنت ارايه شده توسط مخابرات ايران، شرايط و اندازههاي کيفي قابل قبول به منظور انتقال صدا بر روي اينترنت را نداشته و موجبات نارضايتي اين شرکتها به ويژه ارايه دهندگان خدمات تلفن اينترنتي و بسياري از کاربران کشور را فراهم آورده است.
اين در حالي است که در حال حاضر، تنها تامين کننده خطوط ارتباط با شبکه اينترنت، فقط مخابرات است.
بنابراين گزارش از حدود يک ماه پيش تاکنون در تمامي روزهاي اداري، از حوالي ساعت 10 صبح لغايت 16:30 عصر، ارتباط اکثر قريب به اتفاق نقاط کشور با شبکه اينترنت، با بيش از 5 درصد الي 10 درصد ريزش بستههاي اطلاعاتي(Packet Loss) مواجه شده و اين ميزان در مواردي تا 20 درصد رسيده است.
همچنين اين ارتباطات با نوسان تاخير در رفت يا برگشت بستهها(Jitter) مواجه شده و اين معضل، کيفيت نامطلوب انتقال صدا با مضاميني چون "مربعي شدن صدا" و يا "ديجيتالي شدن" آن را رقم ميزند.
بنابراين کيفيت ارتباط با اينترنت، تامين شده توسط شرکت مخابرات، ارايه خدمات اينترنت و تلفن اينترنتي را با چالشهايي جدي مواجه ساخته است.
از سويي ديگر به نقل از شرکتهاي ارايه دهنده خدمات اينترنت و تلفن اينترنتي، اين شرکت حتي از دريافت ليست قطعيها و اعتراضات مشترکين خود امتناع ورزيده و بکارگيري سرويس تحت وب صدور بليت(Ticketing) بدين منظور را توصيه اکيد مينمايد.
اين در حالي است که اين سيستم تاکنون عملياتي نشده و در مقابل خسارتهاي وارده، هيچکدام از شرکتهاي زيرمجموعه مخابرات جوابگو نيستند.