آژانس هواپیماییexchanging
dakhlestan

اعتراض شرکت‌هاي اينترنتي به كيفيت نامطلوب خدمات شرکت مخابرات

شروع موضوع توسط maryambanoo ‏23 ژانویه 2008 در انجمن اینترنت پرسرعت ADSL و وایرلس و وایمکس

  1. maryambanoo

    maryambanoo کاربر فعال شبکه کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏20 جولای 2005
    نوشته ها:
    418
    تشکر شده:
    1
    منبع: http://www.itna.ir/archives/news/008916.php

    شرکت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي نسبت به کيفيت پهناي باند اينترنت توسط مخابرات اعتراض کردند.

    به گزارش ايتنا به نقل از روابط عمومي سازمان نظام صنفي رايانه‌اي استان تهران، مبني بر دريافت اعتراضات متعدد شرکت‌هاي ارايه دهنده خدمات اينترنتي، مدتي است که کيفيت پهناي باند ارتباط به شبکه جهاني اينترنت ارايه شده توسط مخابرات ايران، شرايط و اندازه‌هاي کيفي قابل قبول به منظور انتقال صدا بر روي اينترنت را نداشته و موجبات نارضايتي اين شرکت‌ها به ويژه ارايه دهندگان خدمات تلفن اينترنتي و بسياري از کاربران کشور را فراهم آورده است.

    اين در حالي است که در حال حاضر، تنها تامين کننده خطوط ارتباط با شبکه اينترنت، فقط مخابرات است.

    بنابراين گزارش از حدود يک ماه پيش تاکنون در تمامي روزهاي اداري، از حوالي ساعت 10 صبح لغايت 16:30 عصر، ارتباط اکثر قريب به اتفاق نقاط کشور با شبکه اينترنت، با بيش از 5 درصد الي 10 درصد ريزش بسته‌هاي اطلاعاتي(Packet Loss) مواجه شده و اين ميزان در مواردي تا 20 درصد رسيده است.

    همچنين اين ارتباطات با نوسان تاخير در رفت يا برگشت بسته‌ها(Jitter) مواجه شده و اين معضل، کيفيت نامطلوب انتقال صدا با مضاميني چون "مربعي شدن صدا" و يا "ديجيتالي شدن" آن را رقم مي‌زند.

    بنابراين کيفيت ارتباط با اينترنت، تامين شده توسط شرکت مخابرات، ارايه خدمات اينترنت و تلفن اينترنتي را با چالش‌هايي جدي مواجه ساخته است.

    از سويي ديگر به نقل از شرکت‌هاي ارايه دهنده خدمات اينترنت و تلفن اينترنتي، اين شرکت حتي از دريافت ليست قطعي‌ها و اعتراضات مشترکين خود امتناع ورزيده و بکارگيري سرويس تحت وب صدور بليت(Ticketing) بدين منظور را توصيه اکيد مي‌نمايد.

    اين در حالي است که اين سيستم تاکنون عملياتي نشده و در مقابل خسارت‌هاي وارده، هيچکدام از شرکت‌هاي زيرمجموعه مخابرات جوابگو نيستند.
     
  2. cadusir

    cadusir Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏25 دسامبر 2004
    نوشته ها:
    1,050
    تشکر شده:
    75
    محل سکونت:
    رشت
    سلام
    شما زیاد ناراحت نشین چون اینجا دعوا بین دزد هاست!
    محابرات که اصلا براش مهم نیست و اما این شرکتا که فقط برای سود خودشون داد و فریاد راه میندازن، مگه نمیبینین که داد و فریاشون روی VOIP هستش؟
    مگه این شرکتای مفت خور و دزد نبودن که به بهانه هزینه های جاری و خدمات وقتی دولت سی درصد ارزون کرد نتنها ارزون نکردن بلکه حالا یکی یکی دارن محدودیت واسه دانلود میزارن.
    حلاصه بگم ببین مخابرات چیه که از این دزدا میدزه!
    یاد یه مثال افتادم : هرکی از دزد بدزده شاه دزده [​IMG]
     
  3. alireza_simkesh

    alireza_simkesh Registered User

    تاریخ عضویت:
    ‏1 اکتبر 2005
    نوشته ها:
    1,696
    تشکر شده:
    4
    تو هرچیزی که دولت دخالت کنه اخرش همین میشه!
     
عسل طبیعی و گرده گل ایرانیavanak