برگزیده های پرشین تولز

افزایش سرعت 2 تا 5 برابری سایت وردپرسی

zadindev

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 نوامبر 2017
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
1
محل سکونت
اصفهان
نصب یک پلاگین ذخیره سازی وردپرس

همینطور که می دانید صفحه های یک وب سایت وردپرسی به صورت «داینامیک» هستند. این به آن معنا است که آنها این امکان را دارند که هر زمان که شخصی یک پست و یا یک صفحه را می بیند، به روز شوند. برای ساختن صفحه های خود ، وردپرس باید که یک فرآیند را طی کند که برای یافتن اطلاعات مورد نظر است، و باید آنها را در کنار همدیگر قرار دهد، و بعد آن ها را به کاربر شما نمایش دهد.

این فرآیند می تواند شامل مراحل گوناگونی باشد، و این مراحل می توان در زمانی که سایت شما و صفحه خاصی از توسط چندین کاربر مورد بررسی قرار می گیرد، سبب کاهش سرعت سایت شود.

ما در این خصوص پیشنهاد می کنیم که در سایت وردپرسی خود از یک پلاگین ذخیره سازی کش ( caching plugin) استفاده کند. این پلاگین کش و یا همان ذخیره سازی می تواند که بر روی هر سایت وردپرسی سبب افزایش سرعت دو تا پنج برابری شود.

در اینجا ما به شما توضیح می دهیم که این پلاگین به چه صورتی کار میکند: با نصب این پلاگین به جای آن که در هر زمان بازدید از سایت، تمام فرآیند جستجو و ایجاد را از نو شروع کند، پلاگین ذخیره سازی شما یک کپی از هر صفحه ها بعد از اولین بارگیری توسط بازدید کننده را ذخیره می کند و بعد از آن سرور در دفعات بعدی یک ذخیره از همان صفحه را به کاربر و بازدید کنندگان دیگر نشان می دهد.

به این صورت که در اولین بازدید از فایل های آن صفحه و سایت شما یک ذخیره سازی در سرور انجام می شود همانند تصاویر ، فایل های کد نویسی شده و ... که در دفعات بعدی برای بازدید کنندگان دیگر این بارگذاری به راحتی و سرعت بیشتری انجام می شود. لطفا به تصویر زیر دقت کنید.

pagecaching.png


همانطوری که در تصویر بالا نیر نشان داده شده است، هنگامی که یک کاربر به مشاهده سایت وردپرس می پردازد که با استفاده از PHP ساخته شده است، سرور شما میتواند اطلاعات سرور را از طریق بانک داده MySQL و فایل های PHP شما را بارگیری کند و بعد از آن، این اطلاعات را در یک محتوای HTML در کنار یکدیگر قرار دهد که با استفاده از آنها به کاربران نمایش می دهد. این مراحل می تواند که یک فرآیند طولانی باشد، اما شما باید که یک جهش بزرگ را در این فرآیند داشته باشد و به جای انجام این فرآیند از یک حالت ذخیره در کش (cache) استفاده کنید.

در این زمینه تعداد زیادی از پلاگین های ذخیره سازی کش وجود دارد که همگی برای وردپرس قابل به کار گیری هستند، اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که از پلاگین WP Super Cache استفاده کنید. نصب این پلاگین کار دشواری نیست، و کاربران شما می تواند که متوجه تفاوت های ایجاد شده در سایت شما شوند.

نکته: اگر شما از سیستم وردپرس که توسط سرور میزبان شما ارائه شده است استفاده می کنید، نیازی به استفاده از این پلاگین را ندارید، آنها خودشان این سیستم را دارند و سایت شما این امکان را به صورت پیشفرض دارد.


مترجم علی ذکایی / تیم زرین توسعه

منبع : wpbeginner
 
بالا