برگزیده های پرشین تولز

افزایش وضوح عکس

Arman_BTC

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
28 فوریه 2006
نوشته‌ها
138
لایک‌ها
1
با سلام به دوستان عزیز

قبل از اینکه تاپیک بزنم راستش یه برریس کردم که سوالم مربوط به کدوم تاپیک میشه راستش هم به تاپیک ها ربط داشت و هم نه . به هر حال اگه جاش مناسب نیست عذرخواهی میکنم .

سوالم در مورد عکسهای دوربینهای دیجیتال هست که گفته میشه شارپنس اونها کمه . میخواستم اساتید و دوستان بنده رو راهنمایی بفرمایند که چطور با فتوشاپ میتونم این کار رو انجام بدم و ضوحشون رو افزایش بدم.

با تشکر

شاد و سلامت باشید.
 

R E Z A

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,266
لایک‌ها
1
محل سکونت
TeHrAn
آرمان جان البته سوالت رو هم میتونستی اینجا مطرح کنی هم تو بخش دوربین دیجیتال که زیاد توفیر نمیکنه و مهم جواب گرفتن شماست.

ببین عزیز بهتر بود اول شما اگر برات مقدور بود نمونه عکست رو میذاشتی که مشکلش مشخص بشه. چون بعضی از عکسها رو میشه براحتی با فتوشاپ رتوش کرد و درستشون کرد ولی خیلی از عکسها دیگه واقعا از پایه و اساس مشکل دارن و خیلی نمیشه براشون کاری کرد. در مورد وضوح عکسی که حالت بلور و محو داره معمولا از فیلتر Sharpness استفاده میکنن. از منوی Filter این نوع فیلتر قابل دسترسیه.

البته نباید انتظار داشته باشی که مثلا با اجرای این فیلتر عکست دیگه توپه توپ میشه و هیچ مشکلی نداره ولی خوب از حالت قبلش خیلی بهتر میشه. کلا یه عکاس همیشه باید سعی کنه در زمان عکاسی بیشترین دقت رو داشته باشه و به فکر این نباشه که مثلا نرم افزاری به اسم فتوشاپ هم هست که میتونه ایرادات رو بر طرف کنه. چون هیچ چیزی جای عکسی رو که از اول توسط عکاس خوب گرفته بشه رو نمیگیره.
 
بالا