برگزیده های پرشین تولز

افزونه‌های بک آپ وردپرس – چهار افزونه برتر وردپرس در تهیه نسخه پشتیبان تدریجی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

arg89

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 ژانویه 2019
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
2
سن
34
چهار افزونه برتر وردپرس در تهیه نسخه پشتیبان (بک آپ) تدریجی (سرعت و فضا ذخیره کنید)
از ریکاوری سایت در زمان یک نفوذ در آن گرفته تا احساس امنیت داشتن زمانی که کسب‌وکارتان در حال رشد است، افزونه‌های بک آپ وردپرس در حوزه امنیت سایت وردپرس ضروری هستند. شما برای ثبت بک آپ‌ها و بازیابی فایل‌ها در صورتی که مشکلی پیش بیاید چندین گزینه دارید. گزینه اول انتخاب شرکت هاستی است که بک آپ‌های خودکار را برای شما کامل انجام دهد. مورد دیگر نگاهی بین بعضی از بهترین افزونه‌های بک آپ وردپرس و تصمیم در این خصوص است که کدام افزونه برای شما بهترین است. در بعضی سناریوها ممکن است بخواهید که از ترکیبی از هر دو استفاده کنید.

در این مطلب، هر دو شیوه را مشخص کرده و به دلایلی می‌پردازیم که ممکن است به خاطر آن یکی از شیوه‌ها را انتخاب کنید. همچنین در خصوص بعضی از افزونه‌های بک آپ وردپرس مورد علاقه خود به طور گسترده صحبت کرده و به این مسئله می‌پردازیم که چرا باید ابزاری را انتخاب کنید که بک آپ‌های تدریجی ارائه می‌دهد (راهنما: برای اهداف عملکردی).


برای بک آپ سایت وردپرس خود به چه چیزی نیاز دارید؟
یک بک آپ وردپرس ساده فایل‌های سایت و پایگاه‌داده MySQL را برای شما در محلی دیگر ذخیره می‌کند تا در آینده آن را بازیابی کنید. یعنی اگر سایت شما خراب شود، تغییر کند، مورد حمله قرار بگیرد یا به هر شیوه دیگری مشکل پیدا کند، قادر خواهید بود لیست بک آپ‌ها را بررسی کرده و سایت را به حالت اصلی آن یا یکی از آخرین نسخه‌های آن بازیابی کنید.

افزونه‌های بک آپ وردپرس کاربرپسندتر و پیشرفته‌تر شده‌اند، ویژگی‌های بیشتری اضافه کرده‌اند و برای کاربران رابط‌کاربری انتخاب کرده‌اند تا به راحتی بک آپ گرفته و در این فرآیند از فایل‌های خود محافظت کنند. همچنین همه صاحبان سایت‌ها به دنبال راهی ساده برای بازیابی فایل‌ها هستند و این مورد نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وقتی به بهترین افزونه‌های نسخه پشتیبانی وردپرس نگاه می‌کنید (یا هاست‌هایی که ابزار بک آپی ارائه می‌دهند)، به کدام ویژگی‌ها باید توجه داشته باشید؟

بک آپ‌های خودکار:
صاحبان سایت‌ها نباید نگران بک آپ گرفتن‌های مداوم باشند. در واقع اگر بک آپ‌های دستی تنها راه انجام این کار بودند، اکثر شرکت‌ها آن را فراموش کرده و هیچ وقت بک آپی را کامل انجام نمی‌دادند.

ذخیره در مکان‌های مختلف:
بک آپ‌ها معمولا در سروری جدا ذخیره می‌شوند تا اگر سرور سایت دچار مشکل شد، فایل‌ها به خطر نیفتند. به طور ایده‌آل هر چه محل‌ها بیشتر باشند بهتر است. بک آپ‌های فیزیکی روی دستگاه‌های خودتان شروع خوبی هستند. اما باید بدانید که هاست یا افزونه بک آپ شما فایل‌ها را روی سرورهای دیگر یا فضای ابری نیز ذخیره می‌کند یا خیر. مورد مهم دیگر این بخش نیز دسترسی به فایل‌هاست.

بک آپ‌های تدریجی:
بک آپ تدریجی سایت تنها زمانی توسط سیستم رخ می‌دهد که جدول‌های پایگاه‌داده و فایل‌های سایت تغییر کرده باشند. دلیل این مسئله بهبود عملکرد سایت و جلوگیری از ده‌ها بک‌‌آپ غیرضروری روی سرورهای شماست. در نتیجه بهترین حالت زمانی است که افزونه بک آپ آخرین فایل‌ها را اسکن کرده و زمانی که تغییری رخ نداده باشد، به بک آپ بعدی برود.

گزینه‌های بک آپ دستی:
با وجود این که بک آپ‌های خودکار ضروری هستند، بک آپ‌های دستی نیز همچنان باید اختیاری باشند. از این راه زمانی که خود وجود تهدیدی را احساس کنید یا می‌خواهید روی هارد درایو خود دانلودی را کامل کنید، می‌توانید فایل‌های خود را ذخیره کنید. این می‌تواند از طریق هاست یا افزونه باشد یا حتی می‌توانید با دانلود فایل‌های خود با SFTP و کاوش در پایگاه‌داده MySQL با phpMyAdmin خود یک بک آپ دستی ایجاد کنید.

تنظیمات برای برنامه‌ریزی بک آپ‌های جزئی‌تر:
بعضی برنامه‌های بک آپ تنها امکان بک آپ‌های هفتگی یا ماهانه را فراهم می‌کنند. این شروع خوبی است، اما ما مایلیم تا تنظیماتی برای برنامه‌ریزی‌های جزئی‌تر را ببینیم. برای مثال ممکن است شرکت شما بخواهد یک بک آپ روزانه یا ساعتی داشته باشد. این به خصوص برای سایت‌های بسیار پویاتر مانند WooCommerce یا سایت‌های عضویتی مهم است.

بازیابی از حادثه:
نظرتان در خصوص بک آپی از بک آپ‌هایتان چیست؟ اطمینان حاصل کنید هاست یا شرکت افزونه نسخه پشتیبان برنامه‌ بازیابی از حادثه دارد تا اگر اتفاق بدی در سمت آن‌ها رخ داد، فایل‌ها را بازیابی کنند. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که سایت شما با مشکلی روبه‌رو شود و راه‌حل بک آپی شما نیز به مشکل برخورده باشد.

بک آپ‌‌های قابل دانلود:
همان‌طور که پیش از این نیز ذکر شد، ذخیره بک آپ در فضاهای مختلف کار هوشمندانه‌ای است. ممکن است ترجیح دهید یک نسخه پشتیبان اضافه روی هارد درایو در دفتر یا خانه داشته باشید. برای این موضوع، بک آپ‌ها باید قابل دانلود باشند.

یک داشبورد واضح و رابط‌کاربری ساده برای پیدا کردن و مدیریت بک آپ‌ها:
اگر مدیریت و رابط‌کاربری بازیابی‌ها بسیار پیچیده باشند، پس هدف از بک آپ گرفتن از سایت چیست؟ اکثر مواقع که نیاز به بازیابی فایل‌ها دارید به این دلیل است که موضوعی حساس به زمان پیش آمده است. ما می‌خواهیم داشبوردی واضح با دکمه‌های فوری برای بازیابی‌ها، شناسایی‌ها، حذف‌ها و دانلودها داشته باشیم. بار دیگر می‌گویم که هاستینگ وردپرس مدیریت شده به این موضوع کمک می‌کند.


بهترین افزونه‌های بک آپ وردپرس برای بک آپ تدریجی در ۲۰۱۹
یادآوری می‌کنیم که بک آپ‌های تدریجی راه ارجح ما برای بک آپ گرفتن بدون از دست دادن فضای دیسک و عملکرد سایت هستند. شما افزونه‌هایی را در بازار خواهید دید که نقدهای مثبتی دارند اما ما تنها چهار تا از آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم چرا که آن‌ها از لحاظ ارائه ویژگی بک آپ تدریجی مطلوب، گزینه‌های برتر هستند.




حال بیایید نگاهی به امکانات آن‌ها بیندازیم.


۱-VaultPress
افزونه VaultPress از محبوب‌ترین و قدرتمندترین افزونه‌های بک آپ وردپرس است که بر بازه گسترده‌ای از تهدیدها مانند هکرها، خرابی هاست و ویروس تمرکز دارد. VaultPress بخشی از افزونه Jetpack و می‌توانید از چندین ابزار دیگر در این بسته نفع ببرید. برای مثال Jetpack ابزار طراحی، معیارهای امنیتی و حتی گزینه‌های شبکه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند.


wordpress-backup-plugins-2.jpg



دلیل مطلوب بودن Jetpack این است که شما مجبور به نصب افزونه‌های زیاد نیستید. پس امیدواریم از همین یک افزونه استفاده کنید تا تعداد افزونه‌هایی که سایت شما را سنگین می‌کنند به حداقل برسانید. همچنین اگر به تمام چیزهایی که ارائه می‌دهد نیاز ندارید، عکس این موضوع در خصوص عملکرد نیز صادق است.

بسته‌های VaultPress و Jetpack از تنها ۳۹ دلار در سال آغاز می‌شوند. درخصوص امکانات بک آپ می‌توان گفت که بک آپ‌های خودکار روزانه و یک آرشیو ۳۰ روزه بک آپ ارائه می‌شود. این برنامه شخصی نام دارد. اما می‌توانید برنامه را برای ۹۰ دلار سالانه به حالت کسب و کار به‌روز کنید.سپس بک آپ‌ها بهبود یافته و حجم نامحدودی از فضا خواهید داشت. یک برنامه حرفه‌ای به ازای ۲۹۹ دلار نیز وجود دارد که در کنار دیگر ویژگی‌های بک آپ، یک آرشیو نامحدود از بک آپ فراهم می‌کند.

انتقال سایت و بازیابی‌های خودکار سایت که با یک کلیک انجام می‌شوند با برنامه‌های شخصی بک آپ VaultPress همراه هستند و به شما اطمینان می‌دهند که به راحتی می‌توانید پس از زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد به راحتی می‌توانید به بک آپ سایت خود دسترسی پیدا کرده و آن را اجرا کنید. به طور کلی Jetpack معامله بسیار خوبی است. به خصوص برای آن‌ها که خود کسب‌وکارهای طراحی وبشان را با مشتری‌های بسیار انجام می‌دهند.شما می‌توانید با نصب تنها یک افزونه انواع ویژگی‌ها را به دست بیاورید. ابزار بک آپ تدریجی بوده و با بسیاری از ویژگی‌های امنیتی و بک آپ سازگار می‌شوند.


چرا این یکی از بهترین افزونه‌های بک آپ وردپرس است؟
  • VaultPress بک آپ‌های تدریجی و یک آرشیو بک آپ دارد تا بتوانید آن را بررسی کرده و بک آپ‌هایی که سایت شما را به حالت قبلی بازیابی می‌کنند انتخاب کنید.
  • این افزونه با افزونه Jetpack ادغام شده است و دیگر گزینه‌های بازاریابی، شبکه اجتماعی و امنیتی در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • VaultPress با تنها ۳۹ دلار در سال آغاز می‌شود. پس در موقعیتی هستید که به ازای بخش کوچکی از قیمت افزونه‌های ممتاز (پرمیوم) امکانات زیادی دریافت می‌کنید.
  • این پرداخت سالانه همچنین به این معناست که پشتیبانی اولیه توسط افراد حرفه‌ای وردپرس فراهم می‌شود.
  • VaultPress در کنار بک آپ، شامل سنجه‌های امنیتی بسیاری مانند نظارت در زمان کار و محافظت از حمله جست‌وجوی فراگیر می‌شود.
  • بک آپ‌های خودکار روزانه و بازیابی‌های آسان سایت برای اطمینان از آسان‌سازی کار برای تمام وب‌مسترها هستند. به این صورت هیچ کاری را نباید دستی انجام داده و اگر سایت شما خراب شد می‌توانید یا با تیم پشتیبانی وردپرس صحبت کرده یا فرآیند را خود تکمیل کنید، چرا که بسیار ساده است.



حتما بخوانید : افزونه‌های امنیتی وردپرس

۲-کپسول زمانی وردپرس
افزونه کپسول زمانی یک نسخه کاملا مجهز رایگان برای ۳۰ روز دارد. پس از آن نسخه تجاری با ۴۹ دلار در سال آغاز شده و بک آپ‌های لحظه‌ای، بازیابی‌های آزمایشی و نوتیفیکیشن‌های آسیب‌پذیری به همراه دارد. برای اطمینان از این که سایت شما با مسائل عملکردی روبه‌رو نمی‌شود، بک آپ‌های تدریجی مورد استفاده قرار گرفته و هچنین تا ۳۰ روز فایل‌های بازیابی فراهم می‌کند. به‌علاوه آن، با نسخه تجاری می‌توانید افزونه را روی دو سایت استفاده کنید. همچنین می‌توانید نسخه‌های ۹۹ دلاری فریلنسر یا ۱۹۹ دلاری سازمانی را انتخاب کنید. تمام برنامه‌ها امکان پرداخت کامل را فراهم می‌کنند تا قیمت در بلندمدت کاهش پیدا کند.


wordpress-backup-plugins-3.jpg



چند ویژگی دیگر نیز هستند که به بهبود قدرت افزونه کپسول زمانی وردپرس کمک می‌کنند. برای مثال شما در حوزه staging، staging با یک کلیک، به‌روز رسانی تست و بازیابی تست دریافت می‌کنید. همچنین قادر خواهید بود تا سایت در حال آماده‌سازی را در افزونه کپسول زمانی وردپرس به نسخه در حال اجرا تبدیل کنید. افزونه بک آپ‌های تدریجی را به سطح بالاتری برده است و شامل فرآیندی می‌شود که استفاده از سیستم ابری و سیستمی که فایل‌ها را زیپ نمی‌کند را به کار می‌گیرد. فایل‌های چندگانه هیچ‌وقت کپی نمی‌شوند و می‌توانید از بازیابی‌های تدریجی سود ببرید چرا که می‌توانید فایل‌های مشخصی را بازیابی کرده و زمان‌هایی را که در آن بازیابی باید صورت بگیرد را انتخاب کنید.

در بعضی برنامه‌ها برچسب‌زنی سفید نیز فراهم شده است اما جهت حذف برندسازی از کپسول زمانی وردپرس باید افزونه را به‌روز کنید.


چرا این یکی از بهترین افزونه‌های بک آپ وردپرس است؟
  • کپسول زمانی وردپرس هم بک آپ‌های تدریجی و هم بازیابی فراهم می‌کند. این یعنی شما قادر خواهید بود تا عملکرد سایت خود را بهبود داده و با عدم کپی فایل‌ها در زمان بک آپ و انتخاب فایل معین مورد نیاز برای بازیابی‌ها، بازیابی‌ها را ساده‌تر می‌کند.
  • قیمت کپسول زمانی وردپرس بسیار منطقی است. به خصوص با توجه به این که می‌توانید ابزار بک آپ و موارد بیشتری دریافت کنید.
  • کاردکرد مرحله‌سازی نیز فراهم شده و این امکان را مهیا می‌سازد که سایت را از این مرحله به مرحله اجرا هدایت کرده و در ماژول مرحله‌سازی تمام به‌روز رسانی‌های خود را تست کنید.
  • از شما خواسته می‌شود که هر وقت مواردی مانند افزونه‌ها یا وردپرس را به‌روز می‌کنید، از سایت خود یک بک آپ بگیرید. به‌علاوه می‌توانید برای این به‌روز رسانی‌ها یک حوزه مرحله‌سازی تنظیم کنید تا ببینید سایت شما نسبت به چنین تغییری چگونه واکنش نشان می‌دهد.
  • افزونه یک قابلیت بازیابی سریع دارد و همچنین این قابلیت خاص را نیز دارد که سایت شما را در حوزه مرحله‌سازی بازیابی می‌کند. به این طریق می‌دانید که سایت در یک نقطه زمانی خاص به چه شکل بوده و نیازی به حدس زدن ندارید.
  • همچنین ویژگی‌های بسیار دیگری مانند محافظت سایت از هکرها، حفظ امنیت فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و کاهش هزینه‌های ذخیره‌سازی وجود دارند.



۳-ManageWP
افزونه ManageWP بسیار بیشتر از یک افزونه وردپرس بک آپ است چرا که یک محیط مدیریتی کامل برای تمام سایت وردپرس شما فراهم می‌کند. خواه یک وبلاگ چند سایتی اجرا می‌کنید و خواه در تاسیسات مختلف وردپرس چند سایت داشته باشید، هدف ManageWP این است که تمام داشبوردهای شما را در یک محل جمع‌آوری کند. از این راه می‌توانید از تمام آن‌ها بک آپ گرفته و فعالیت‌های دیگر مانند به‌روز رسانی bulk، پاک‌سازی از اسپم و بررسی‌های امنیتی را تکمیل کنید.


wordpress-backup-plugins-4.jpg



قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر آن چیزی است که همه می‌توانند به آن عادت کنند. این موقعیت به این معناست که تنها برای چیزی که استفاده می‌کنید هزینه می‌پردازید و به‌روز رسانی‌ها و تنزل به نسخه‌های پایین‌تر هر زمانی که بخواهید در دسترس هستند. آن‌ها بک آپ‌های ماهانه رایگان ارائه می‌دهند. بک آپ پرمیوم (هفتگی تا ساعتی) از ۲ دلار برای هر سایت آغاز می‌شود. می‌توانید به ازای ۱۳/۰ دلار اضافه‌تر برای هر گیگابایت، بک آپ را در سیستم ابری خارجی خود آپلود و ذخیره کنید. آن‌ها همچنین یک نرخ ۷۵ دلار ماهانه برای ۱۰۰ سایت یا کمتر با یک بسته نرم‌افزاری ارائه می‌دهند.

ManageWP بک آپ‌های تدریجی کاملی انجام می‌دهد اما مهم است که بدانید هر یک از این بک آپ‌ها با توجه به بسته قیمتی که انتخاب کرده‌اید چگونه کار می‌کنند. نسخه رایگان تنها بک آپ‌های دستی ارائه می‌دهد. بک آپ پرمیوم جایی است که در آن بک آپ‌های برنامه‌ریزی شده در محل‌هایی مانند Dropbox، Google Drive و Amazon S3 دریافت می‌کنید. از آن‌جایی که بک آپ‌های خودکار ابری قابل‌ اعتمادتر از بک آپ‌های دستی هستند، این زمینه‌ای است که غالب شرکت‌ها به دنبالش هستند.


چرا این یکی از بهترین افزونه‌های بک آپ وردپرس است؟
  • قیمت از صفر دلار شروع شده و طبق روند انعطاف‌پذیری بالا می‌رود. این مورد به تعداد سایت‌هایی که روی شبکه دارید و نوع امکاناتی که نیاز دارید بستگی دارد. به طور کلی برای اکثر موارد قیمت ماهانه بسیار پایین خواهد بود.
  • عملیات‌های bulk نقاط فروش اصلی ManageWP هستند که نه تنها امکان مشاهده تمام اطلاعات شما را روی یک داشبورد برای مولتی‌سایت فراهم می‌کند، بلکه امکان تکمیل یک به‌روز رسانی bulk، بک آپ یا بررسی امنیتی تمام سایت را فراهم می‌کند.
  • تمام آن به برنامه‌ریزی قیمتی شما بستگی دارد اما می‌توانید انتظار داشته باشید که اکثر امکانات بک آپ مورد نیاز برای راحتی خود را پیدا خواهید کرد. برای مثال می‌توانید روی سیستم ابری بک آپ بگیرید. تمام بک آپ‌ها تدریجی هستند و می‌توانید آن‌ها را روی یک اساس ساعتی، روزانه یا هفتگی برنامه‌ریزی کنید.
  • دانلودهای دستی و همچنین ابزاری برای ذخیره‌سازی فایل‌های وبسایت روی محلی خارج از سایت امکان‌پذیر هستند.
  • دکمه یک کلیکی بازیابی از این لحاظ اطمینان ایجاد می‌کند که هیچ‌کس هنگام حل یک مشکل با فایل‌های سایت خود، دچار سردرگمی نمی‌شود.
  • می‌توانید بین چند افزونه پرمیوم مانند نظارت در زمان فعالیت، ابزار میگریشن، ماژول رده‌بندی سئو و برچسب‌زنی سفیر انتخاب کنید.
برای مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی افزونه‌های بک آپ وردپرس به بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا