برگزیده های پرشین تولز

افسانه چراغ : شما هرگز نباید لامپ فلورسنت را خاموش کنید.

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
افسانه چراغ : شما هرگز نباید لامپ فلورسنت را خاموش کنید.
زمانی که لامپهای فلورسنت برای اولین بار در سال 1950 به بازار آمدند مردم کم کم عادت کردند که چراغها را موقع خروج از اتاق روشن بگذارند.. این عقیده که بعد ها به نام افسانه چراغ لقب گرفت به این دلیل بود که تصور می شد روشن شدن این نوع لامپ ها انرژی زیادی می برد.
به عنوان یک قانون کلی شما باید بعد از ترک اتاق چراغ را خاموش کنید. خوب است که این عادت بین همه مردم رواج پیدا کند. این کار به دو دلیل باعث پایین آمدن هزینه ها می شود : ذخیره انرژی و کاهش تعویض لامپها
آیا انرژی لازم برای روشن کردن یک لامپ فلورسنت از انرژی لازم برای روشن نگه داشتن آن برای چند دقیقه بیشتر است؟
پاسخ این سئوال منفی است. این درست است که لامپهای فلورسنت در هنگام روشن شدن جریانی بیشتر از 5 برابر حالت روشن بودن مصرف می کنند. اما این افزایش جریان فقط برای یک صد و بیستم ثانیه اتفاق می افتد. بنابراین شما کافی است برای ذخیره انرژی ای برابر با آنچه در هنگام استارت مهتابی مصرف می شود چند ثانیه لامپ مهتابی را خاموش کنید.
آیا هر زمان که لامپ روشن می شود کاتود فرسایش پیدا نمی کند؟
بله، فرسایش کاتود یکی از فاکتورهای طول عمر لامپ می باشد. تا زمانی که لامپ خاموش باشد از تعداد ساعات کاری آن کاسته شده است. این کار زمان میان تعویض لامپ ها را افزایش می دهد. برای مثال یک لامپ مهتابی بصورت پیوسته می تواند 38000 ساعت یا 4.3 سال روشن بماند. اما اگر همین لامپ برای 12 ساعت در روز روشن باشد عمر آن 30000 ساعت خواهد شد. با این حال به دلیل متناوب خاموش و رو شن شدن 6.8 سال در سرویس خواهد بود. بنابراین شما می توانید انرژی مصرفی را به نصف کاهش داده و هزینه های تعویض را تا 30 درصد کاهش دهید.
البته لازم نیست که هر وقت که از اتاق خارج می شوید محاسبه های دقیق انجام دهید. یه عنوان یک حساب سر انگشتی همیشه بهتر است که هنگام خروج لامپ را خاموش کنید. حتی اگر برای یک یا دو دقیقه از اتاق خارج می شوید این را برای خود به صورت یک عادت در آورید که چراغ را خاموش کنید.
پنجاه سال پیش لامپ را پیوسته روشن نگاه می داشتند و تصور می کردند که بهترین کار همین است. اما امروزه بعضی چیزها تغییر کرده اند. لامپهای فلورسنت با دوام تر و انرژی گران تر شده است. لامپهای فلورسنت نیز نسبت به قبل در جاهای بیشتری استفاده می شوند. اگر شما می خواهید در پول و انرژی ودفعات تعویض لامپ صرفه جویی نمایید......چراغ را خاموش کنید.

منبع :
http://www.eweb.org/business/energy/energysmart/ebd/9811/lighting_myth.htm
 

mhaf

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 فوریه 2006
نوشته‌ها
1,617
لایک‌ها
314
سن
35
محل سکونت
کرج
جالب بود
 

arashkhan

کاربر فعال برق و الکترونیک
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2006
نوشته‌ها
485
لایک‌ها
7
محل سکونت
51.50 , 35.75
خواهش می کنم. راستی می خواستم قسمت آخر صفحه رو هم ترجمه کنم ولی دیگه مخم هنگ کرده بود. کسی از دوستان می تونه این زحمت رو بکشه؟
 
بالا