برگزیده های پرشین تولز

الگوریتم های اینستاگرام را کامل بشناسید

inbobot

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 جولای 2020
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
27
جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام در سال 2020
اینستاگرام در ابتدا الگوریتم خود را بر مبنای زمان قرار داده بود. بدین گونه که پست‌ها و استوری‌ها را بر مبنای زمان برای شما نمایش می داد. در واقع سعی می کرد که در قسمت هوم اینستاگرام، جدیدترین پست‌ها را برای شما نمایش دهد. اما این هم اکنون این فرایند تغییر کرده است. هر ساله شرکت‌های بزرگ نظیر فیسبوک و گوگل و … الگوریتم خود را تغییر می دهند اما تا به حال هیچ کدام از این شرکت‌ها به وضوح در مورد الگوریتم جدید خود سخن نگفته اند. تا به حال نیز هر آنچه منتشر شده است، نتیجه‌ی تجربه‌ی کاربران و مدیران در این زمینه است.

اما نیز در سال 2020 تلاش کردیم تا به جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام دست پیدا کنیم. از همین رو پس از تجربه‌های بسیاری که خودمان انجام دادیم و جمع بندی تجربه‌های دیگر کاربران به نتایج زیر دسترسی پیدا کردیم.

  1. الگوریتم اول مدت زمان توقف کاربر بر روی پست شما را اندازه گیری می کند.
  2. الگوریتم دوم فاصله ی زمانی انتشار پست تا بازدید کاربر از پست را اندازه گیری می کند.
  3. الگوریتم سوم اینستاگرام به impression حساب شما توجه می کند.
  4. الگوریتم چهارم اینستاگرام به رابطه‌ی استوری‌ها و پست‌ها نگاه می کند.
  5. الگوریتم پنجم به میزان تعامل شما با فالوورها توجه می کند.
نکته: ما در این مقاله جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام را برای شما بیان کرده ایم و آن‌ها را با نام 1 و 2 و 3 و … نام گذاری کرده اما این بدین معنا نیست که اینستاگرام به همین ترتیبی که ما نوشته ایم عمل خواهد کرد. بلکه چون اینستاگرام روزانه آپدیت‌های جدیدی را ارائه می کند ممکن است روازنه با توجه به تجربه‌ی کاربران؛ چیدمان این الگوریتم‌ها را عوض کند و این مسئله‌ای است که برای هیچ کس مشخص نیست و مدیران اینستاگرام تاکنون در مورد آن سخنی نگفته اند.

الگوریتم اول مدت زمان توقف کاربر بر روی پست شما را اندازه گیری می کند
الگوریتم اینستاگرام

گوگل دقیقا همین الگوریتم را دارد و احتمال می دهیم که اینستاگرام همین الگوریتم را از گوگل برداشته است. زمانی که شما به عنوان کاربر شروع به مشاهده‌ی پست‌های فالووینگ‌های خود می کنید، به ازای هر پستی چه مقدار زمان صرف می کنید. اگر مقدار آن خیلی کم باشد در واقع این مطلب را به اینستاگرام فهمانده‌اید که این پست برای شما ارزشمند نبوده است که می تواند دلایل متفاوت داشته باشد.

اینستاگرام حتی به دلایل این موضوع هم نگاه می کند. حالا با یک مثال منظور خود را واضح‌تر بیان می کنیم. فرض کنید که شما 3 پیج لباس را دنبال می کنید؛ از پست‌های پیج شماره‌ی 1 در چشم بر هم زدنی می گذرید و پست‌های پیج شماره‌ی 2 را با دقت نگاه می کنید و باز هم پست‌های پیج شماره‌ی 3 را کم و بیش با دقت نگاه می کنید. هم اکنون اینستاگرام باید نتیجه گیری خود را نسبت به عملکرد شما نشان دهد.

در ابتدا که می بیند شما از پست‌های شماره‌ی 1 گذشتید، با خود فکر می کند که حتما این موضوع برای شما جذاب نبوده است اما زمانی که می بیند شما بر روی پست‌هایی دقیقا با همین موضوع توقف داشته اید این نتیجه را می گیرد که شما به این موضوع علاقه مند هستید اما پست‌های پیج شماره‌ی 1 کیفیت کافی را نداشته است. به همین دلیل از این پس این پست‌ها را در آخر سایر پست‌ها برای شما نمایش می دهد.
پس یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما باید انجام دهید این است که مدت زمان توقف فالوورها را بر روی پست‌های خود افزایش دهید.

کپشن‌های طولانی بنویسید
نوشتن کپشن‌های طولانی باعث می شود تا کاربر مدت زمان بیشتری بر روی پست شما باقی بماند. مسلما هر چه کپشن شما جذاب تر باشد، کاربر پسندتر خواهد شد و این مورد را الگوریتم اینستاگرام به خوبی تشخیص می دهد و در هنگام نمایش آن را در صدر لیست قرار می دهد.

به جای تصویر، آلبوم عکس قرار دهید
الگوریتم اینستاگرام

گاهی اوقات شما تنها می خواهید که عکسی جذاب را برای کاربران خود منتشر کنید. من به شما پیشنهاد می کنم که اگر نمی توانید کپشن طولانی بنویسید؛ از آلبوم تصاویر استفاده کنید. به صورت ناخودآگاه زمانی که کاربر بخواهد تصاویر را ببیند؛ توقف او بر روی پست شما بیشتر خواهد شد.

حتما در پست‌های خود فیلم قرار دهید
فیلم با توجه به اینکه مدت دار است باعث می شود تا کاربر زمان بیشتری بر روی پست شما بگذارد پس سعی کنید کهحتما در پست های خود فیلم قرار دهیدو توجه داشته باشید که هرچه زمان آن طولانی تر باشد مفید‌تر است. البته دقت داشته باشید که استفاده از هر کدام از این موارد باید به صورت مستمر و در مدت زمان طولانی باشد. نخواهید که در یک روز تمام دانسته‌های خود را اجرا کنید چرا که اینستاگرام ممکن است حساب شما را به عنوان یک حساب اسپم شناسایی کند و آن را از دسترس خارج کند.

الگوریتم دوم فاصله‌ی زمانی انتشار پست تا بازدید کاربر از پست را اندازه گیری می کند
دومین الگوریتمی که اینستاگرام به آن توجه می کند این است که زمانی که شما یک پست را منتشر کرده اید، در همان ابتدا چند نفر پست شما را می بینند. این موضوع برای اینستاگرام مهم است که فاصله‌ی زمانی انتشار پست تا بازدید آن از سوی فالوورها چقدر است؟؟… فرض کنید شما پستی را ساعت 6 عصر منتشر کرده اید و کثرت فالوورهای شما آن را در ساعت 10 شب دیده اند. این موضوع باعث ضربه زدن به پیج شما می شود. همواره سعی کنید که پست‌های خود را زمانی منتشر کنید که زمان اوج حضور کاربران شما باشد. برای این کار می توانید از راه حل‌های زیر کمک بگیرید.

از بخش insight حساب کاربری خود استفاده کنید
الگوریتم اینستاگرام 33

بخش insight حساب کاربری شما به دو قسمت تقسیم شده است که در قسمت اول به شما می گوید بیشترین فعالیت فالوورهای شما در چه ساعتی از شبانه روز است و در بخش دوم می گوید که بیشترین فعالیت فالوورهای شما در چه روزی از هفته است…. حال شما می توانید با استفاده از این آمارها، به صورت دقیق‌تری پست‌های خود را منتشر کنید.

به عنوان مثال فعالیت اکثریت فالوورهای من در روز و ساعت این است. حال اگر من پست‌های خود را در این روزها و این ساعت‌ها منتشر کنم باعث می شود تا پست من به صورت حداکثری دیده شود و الگوریتم اینستاگرام آن را به عنوان یک پست محبوب بشمارد.

الگوریتم سوم اینستاگرام به impression حساب شما توجه می کند
الگوریتم اینستاگرام

اگر فردی هستید که در اینستاگرام فعالیت می کنید و به صورت ثابت پست‌ها استوری‌هایی را اپلود می کنید حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید بدانید چه افرادی پست و استوری شما را دیده اند. این که میزان مشاهده‌ی پست‌ها و استوری‌های شما به چه میزان بوده است. بعد مشاهده‌ی این بخش حتما به بخش insight اینستاگرام خود مراجعه کرده‌اید و احتمالا گزینه‌ی impression را دیده‌اید.

اگر حساب شما یک حساب بیزینسی است، حتما گزینه ی impression حساب خود را دیده اید. impression میزان بازدید حساب شما را به همراه موارد تکراری بیان می کند. همه‌ی ما می دانیم زمانی که یک پست از طرف یک حساب کاربری دو بار و یا سه بار دیده شود؛ این بدین معناست که این پست بسیار با ارزش بوده است که ارزش چند بار دیده شدن را داشته است. به همین دلیل اینستاگرام برای نمایش پست شما به شدت از این قابلیت استفاده می کند. این موضوع بر می گردد به این که محتوای پست شما چقدر معتبر و باارزش باشد. هر چه محتوای تولیدی باارزش تر باشد؛ در نتیجه میزان impression شا بالاتر می رود.

برای مشاهده‌ی گزینه‌ی impression باید مراحل زیر را طی کنید.
1) ابتدا وارد حساب اینستاگرام خود شوید.
2) وارد بخش پروفایل خود شوید.
3) آیکون سه خط در نوار بالای صفحه را انتخاب کنید.
4) در این صفحه گزینه‌ی insight را انتخاب کنید.
5) در بخش activity می توانید گزینه‌ی impression را مشاهده کنید. در این گزینه تمام مشاهدات پیج شما به صورت هفتگی بیان می شود.

  • olgoritm-4-139x300.jpg
  • olgoritm-2-139x300.jpg
  • olgoritm-1-139x300.jpg
  • olgoritm-3-139x300.jpg
بسیاری از صاحبان کسب و کار این مقدار را می سنجند تا بتوانند براورد درستی از میزان مشارکت مردم از طریق اینستاگرام به دست آورند. همچنین ان ها با بررسی مداوم آن به این نتیجه می رسند که در هر هفته میزان بازدید پیج آنها چقدر بوده است.

الگوریتم چهارم اینستاگرام به رابطه‌ی استوری‌ها و پست‌ها نگاه می کند
حتما با دیدن تیتر این سوال برایتان پیش آمده است که منظور رابطه ی بین پست‌ها و استوری‌ها چیست؟ باید موضوع مشترک داشته باشند؟؟ اصلا و ابدا منظور ما داشتن موضوع مشترک نیست. زمانی که اینستاگرام می خواهد پست‌های فالوورهای شما را در صفحه‌ی هوم برای شما نمایش دهد به این الگوریتم چهارم هم توجه خاصی می کند. همه‌ی ما می دانیم که فعلا الگوریتم اینستاگرام در نمایش استوری‌ها زمان است. در واقع اینستاگرام استوری‌ها را بر حسب زمان برای شما نمایش میدهد.

خب برگردیم به رابطه‌ی بین استوری و پست‌ها!!! اینستاگرام تشخیص می دهد که شما چه استوری‌هایی را مشاهده کرده اید و حالا سعی می کند که پست‌های آن حساب کاربری را برای نمایش در اولویت قرار دهد. بیشتر مثال می زنم تا مفهوم واضح‌تر شود. اگر شما استوری‌های یک حساب کاربری را مشاهده نکنید، به صورت اتوماتیک اغلب پست‌های آن حساب کاربری نیز برای شما نمایش داده نمی شود. به همین دلیل نیاز است تا با استوری گذاشتن، پست‌های خود را در معرض دید فالوورهایتان قرار دهید.

نکته: ما پیشنهاد می کنیم ک هر زمانی که پستی را منتشر کردید به موازات آن استوریی را نیز منتشر کنید تا پست شما در ابتدای صفحه‌ی هوم فالوورهایتان مشخص شود و میزان بازدید آن بالا برود.

الگوریتم پنجم به میزان تعامل شما با فالوورها توجه می کند
الگوریتم پنج اینستاگرام به میزان تعامل شما و فالوورهایتان نگاه می کند. این الگوریتم دقت می کند تا ببیند که شما با چه کاربرانی تعامل بیشتر دارید. به عنوان مثال

  • پست‌های چه کاربرانی را لایک می کنید!!!!
  • با چه کاربرانی در دایرکت صحبت می کنید!!!
  • چه پست‌هایی را ذخیره می کنید!!
  • در نظرسنجی چه کاربرانی شرکت می کنید!!!!
  • استوری چه کاربرانی را می بینید!!
و در یک کلام چه کاربرانی برای شما در اولویت قرار دارند. کدام کاربران هستند که دوست دارید با آن‌ها در ارتباط باشید. این موضوعات باعث می شود که پست‌های آن کاربران در هنگام نمایش در اولویت قرار بگیرند. و خب این مسئله دو طرفه است بدین معنا که همین اتفاق برای پست‌های شما هم می افتد و پست‌های ما در ابتدای بخش هوم کاربرانی قرار می گیرد که با آن‌ها ارتباط مداوم دارید.

البته این موضوع تنها در حوزه ی پست نیست و برای استوری‌ها این اتفاق می افتد. زمانی که شما می خواهید استوری ها را مشاهده کنید آن‌ها را برحسب زمان می بینید اما زمانی که می خواهید ببینید چه افرادی استوری شما را دیده‌اند؛ نام افراد بر حسب میزان تعامل آن‌ها با شما نمایش داده می شود و در واقع در آن زمان دیگر زمان اهمیت خود را از ئدست می دهد و شما می توانید با استفاده از این راه حل به راحتی ببینید که با چه افرادی بیشتر تعامل داشته اید.

الگوریتم ششم اینستاگرام به زمان آپدیت اینستاگرام شما دقت می کند
ششمین الگوریتم اینستاگرام دقت می کند تا ببیند شما چه زمانی اینستاگرام خود را آپدیت کرده اید. این نشان می دهد که حسب شما یک حساب کاربری فعال است و به همین دلیل پست‌ها و استوری‌های شما را در اولویت قرار می دهد. علاوه بر این مورد آپدیت‌های جدید باعث می شود تا مطابق با جدید ترین قابلیت‌ها بتوانید از اینستاگرام استفاده کنید.

  • followers-300x211.jpg
  • followers-1-300x211.jpg
اگر می توانید به صورت دائمی اینستاگرام خود را آپدیت کنید. البته یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که این الگوریتم خیلی صددرصدی نیست و ممکن است در آینده حذف شود. فعلا در حالت تست است تا ببینیم اینستاگرام چه برنامه‌ی دقیقی برای آن می چیند.

الگوریتم هفتم اینستاگرام به میزان استفاده‌ی شما از قابلیت‌های جدید توجه می کند
خیلی برای اینستاگرام مهم است که شما آیا از قابلیت‌های جدید اینستاگرام استفاده کرده اید یا نه!!! با توجه به این که هر چه کاربران سریع‌تر اینستاگرام خود را آپدیت کنند از نظر حوزه‌ی کسب و کار برای اینستاگرام مفید است. در نتیجه آن را به عنوان یکی از الگوریتم‌های خود قرار داده است تا هر کاربری در نهایت مجبور شود که اینستاگرام خود را آپدیت کند.

شما نیز همواره سعی کنید اینستاگرام خود را آپدیت کنید. البته یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است اگر خودتان به صورت دستی این کار را نکنید بعد از مدتی می بینید که اینستاگرام حساب شما را پنالتی می کند. پس همواره سعی کنید که این کار را خودتان انجام دهید. علاوه بر آن اینستاگرام جدیدا متوجه شده است که پیج‌های کسب و کاری هستند که می تواند سوداوری بالایی داشته باشند از این رو تلاش می کند تا قابلیت پیج‌های بیزینسی را افزایش دهد.

به همین دلیل ما هم تاکید می کنیم که بروزرسانی کنید تا بتوانید از امکانات بیشتری برای پیج‌های بیزینسی برخوردار شوید. یکی از فعالیت هایی که به اینستاگرام می فهماند که شما به عنوان یک شخص حقیقی صاحب یک پیج هستید این است که از قابلیت‌های جدیدی بهره بگیرید. زمانی که از ربات استفاده می کنید؛ ربات تنها می تواند یک کار تکراری را به صورت خودکار انجام دهد و در بهره گیری از قابلیت‌های جدید اینستاگرام ضعیف است.

چگونه در اکسپلوور اینستاگرام پست بگذاریم؟
تا این جای مقاله تمامی الگوریتم‌های اینستاگرام را در سال 2020 بیان کردیم. این الگوریتم‌ها کمک می کند تا پست شما میزان بازدید بالایی را دریافت کند. حال سوالی که شاید از همه‌ی این‌ها مهم‌تر باشد این است که چگونه پست خود را برای دریافت بازدید بیشتر وارد صفحه ی اکسپلوور کنیم؟

من به شما می گویم اول باید الگوریتم‌های بالا را جدی بگیرید تا پست شما در همان صفحه‌ی هوم کاربران شما بیشترین میزان بازدید را دریافت کند. تا زمانی که فالوورهای شما از پست و استوری شما حمایت نکنند؛ پست و استوری شما وارد صفحه‌ی اکسپلوور نمی شود. حال پس از این که قوانین بالا را رعایت کردید، به وسیله‌ی چند راه حل جدید می توانید پست و استوری خود را وارد صفحه‌ی اکسپلوور کنید.

حساب خود را فعال کنید و فعال نگه دارید
برای این که وارد قسمت اکسپلوور اینستاگرام شوید نیاز است تا علاوه بر این که حساب خود را فعال می کنید؛ آن را فعال نگه دارید. در واقع کافی نیست که تنها به مدت یکماه حساب خود را فعال کنید بلکه باید تا پایان حساب خود را فعال نگه دارید تا در قسمت اکسپلوور اینستاگرام قرار بگیرد. شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که اصلا حساب فعال چیست؟ حساب فعال به حسابی گفته می شود که روزانه در آن پست و استوری بارگذاری می کنید. در این حساب شما روزانه تعامل با کاربر دارید و از کاربر خود روزانه مطالبی را دریافت می کنید.

پس در همین ابتدا بهتر است که با اننشار مستمر و منظم آن‌ها فالوورهای واقعی را جذب پیج خود کنید. حتما سعی کنید که هر چند وقت یکبار یک پستی در پیج خود قرار دهید تا کاربران از داشتن پیج شما پشیمان نشوند و انفالو نکنند. همچنین این که شما اطلاعات پیج خود را به صورت مداوم بروز کنید؛ این مطلب را به اینستاگرام میرساند که این پیج یک پیج فعال است و کاربر آن در تلاش است مدیریت بهتری داشته باشد. از این رو اینستاگرام سعی می کند تا پست‌های شما را به صفحه‌ی اکسپلوور بکشاند.

چگونه فعال شوید
خیلی از کاربران متاسفانه بدون برنامه ریزی پست و استوری منتشر می کنند. منظور ما از برنامه ریزی چیست؟ اجازه دهید مثال بزنم تا مفهوم به صورت کامل مشخص شود. گاها شما می خواهید 3 تا پست را در اینستاگرام خود منتشر کنید. اگر فکر می کنید که برای روز‌های آینده پستی ندارید که منتشر کنید؛ بهتر است که در ابتدا یک برنامه ریزی کوتاه مدت داشته باشید، بدین صورت که آن‌ها را یک روز در میان منتشر کنید. شاید انتشار همه ی آن‌ها ذر یک روز تعداد فالوورهای بیشتری را برای شما بیاورد اما نکته‌ای که این جاست این است زمانی که به مدت چند روز هم پستی منتشر نکنید به صورت خودکار با ریزش فالوور مواجه خواهید شد.

متناسب با توانمندی خود جلو بروید
یکی از نکاتی که خیلی‌ها به آن توجه نمی کنند؛ توانمندی خود آن‌ها در تولید محتواست. اگر اینستاگرام سه نفر را به صورت همزمان دیده باشید؛ می بینید که صفحه‌ی اکسپلوور آن‌ها مطالب متفاوتی را نمایش می دهد. همه‌ی ما می دانیم که این به خاطر سلایق مختلف شماست. اگر به صفحه‌ی اکسپلوور یک پزشک مراجعه کنید احتمالا مطالبی در همان مورد را در صفحه‌ی آن‌ها می بیند و برای هر حرفه و سلیقه‌ی دیگر نیز به همین گونه است. پس تا می توانید روی توانمندی خود تمرکز کند و مطمئن باشید که بالاخره در آینده پست‌های شما به صفحه‌ی اکسپلوور وارد خواهند شد.

این که شما مدام برای مباحث اینستاگرامی به جاهای مختلف رجوع کنید و از دیگران سوال بپرسید؛ خیلی جالب نیست. شما باید سعی کنید در زمینه‌ی اینستاگرام توانمندی‌های خود را افزایش دهید و هر روز که آپدیت‌های جدیدی برای اینستاگرام ارائه می شود؛ آن ها را تست کنید. این که شما بتوانید با اینستاگرام جلو بروید می تواند خیلی روی دید کاربران اثرگذار باشد. همچنین شما باید روزانه مباحث مختلفی را مطالعه کنید تا بتوانید در ارائه مباحث مربوط به پیج خود سرآمد تلقی شوید. یکی از نکاتی که ادمین ها به آن بی توجه هستند این است که فکر می کنند به دست آوردن تعداد زیادی کاربر کافی است در صورتیکه حفظ انها به مراتب سخت تر است.

به سلیقه‌ی کاربران دقت کنید
در تیتر بالا گفتیم که بر روی مهارت خود تمرکز کنید و فارغ از سلیقه‌ی مخاطب به تولید محتوای معتبر و قوی بپردازید. حال در این تیتر می گوییم که اصل را بر روی علاقه‌ی مخاطب قرار دهید. شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه ابن تناقض را حل کنیم؟؟؟

برای حل این تناقض حتما باید در ابتدا جامعه‌ی فالوورهای خود را مشخص کنید. اگر موضوع پیج شما مربوط به مطلبی است که عموم مردم خواهان آن هستند پس شما باید بر روی علاقه‌ی مخاطبان خود فعالیت کنید با این حال اگر موضوع پیج شما یک موضوع تخصصی است که تنها برای گروه خاصی قابلیت استفاده دارد نیاز است تا محتوای آن را به صورت تخصصصی تولید کنید. برای همین باید بر روی مهارت‌های خود وقت بیشتری بگذارید.

به عنوان مثال اگر پیج شما یک پیج فیلم است؛ نیاز است تا علاقه‌ی عموم مردم را در نظر بگیرید، اما اگر پیج شما یک پیج در مورد مسائل تخصصی هنری است مسلما افرادی خاصی تنها به سمت پیج شما خواهند آمد برای همین نیاز است تا به صورت تخصصی بر روی آن فعالیت کنید.

برخی از کاربران هستند که نمی دانند چطور می توانند به سلیقه‌ی مخاطب توجه کنند. اولین اصل زیبایی است؛ به این نکته کاملا دقت کنید. عموما همه زیبایی را دوست دارند. پس سعی کنید که حتما زیبایی را در پست‌های خود به نمایش بگذارید. نیاز نیست برای ایجاد زیبایی از شکلک‌ها استفاده کنید؛ بلکه زیبایی در هر موضوعی متفاوت بیان می شود. یکی از کارهایی که یم توانید بر حسب آن سلیقه ی فالوورهای خود را بررسی کنید می توانید فالووینگ های آنان را ببینید.

پست‌های ویرایشی شانس کمتری برای ورود به بخش اکسپلوور دارند
شاید برای شما هم عجیب باشد، اما باید بدانید که پست‌هایی را که پس از انتشار ویرایش می کنید شانس حضور خود را در اکسپلوور کمتر می کنند. برای همین پیشنهاد می شود که حتما قبل از انتشار پست و استوری خود حتما آن را کامل کنید و بعد منتشر کنید. حتی برخی از کاربران فکر می کنند که با حذف پست و انتشار دوباره‌ی آن می توانند پست خود را وارد صفحه‌ی اکسپلوور کنند در صورتیکه اینستاگرام این موضوع را به خوبی می فهمد.

من به شما پیشنهاد می کنم که به هیچ وجه این کار را نکنید؛ این کار علاوه بر این که کاربران شما را اذیت می کند موجب می شود تا اینستاگرام پس از مدتی به حساب شما مشکوک شود. اگر می خواهید پیج شما بازدید بالایی دریافت کند، حتما قبل از انتشار آن را به صورت کامل بررسی کنید و در نهایت منتشر کنید. قابلیت ویرایش در هر زمانی برای شما وجود دارد، شما حتی می توانید پست‌های چندین ساله خود را بعد از مدت‌ها ویرایش کنید.

برای انجام ویرایش پست‌های خود می توانید به روش زیر عمل کنید.
1) ابتدا وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.
2) وارد صفحه‌ی پروفایل حساب کاربری خود شوید.
3) حال یکی از پست‌هایی را که می خواهید ویرایش کنید، انتخاب کنید.
4) در بالای پست یک آیکون سه نقطه‌ای وجود دارد که باید بر روی آن کلیک کنید.
5) حال صفحه‌ای برای شما باز می شود که در آن گزینه‌ی ویرایش (edit) به چشم می خورد.
6) پس از کلیک کردن بر روی این گزینه می توانید اطلاعات جدیدی راب ه حساب خود اضافه کنید. مثلا مکان اضافه کنید. هشتگ های دقیق تری بنویسید. کلمه ی کانونی اضافه کنید.

  • olgoritm-6-139x300.jpg
  • olgoritm-5-139x300.jpg
  • olgoritm-7-139x300.jpg
  • olgoritm-3-139x300.jpg
فیلتر مکان را حتما اضافه کنید
الگوریتم اینستاگرام

شاید تا به حال برایتان پیش آمده باشد که از طریق جستجوی مکان به یک پست رسیده باشید!!! فیلتر مکان که در قسمت جستجوی اینستاگرام وجود دارد کمک می کند تا پست شما به صفحه‌ی اکسپلوور اینستاگرام راه پیدا کند. به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم که همواره برای پست خود مکانی را ثبت کنید. با این حال اگر دوست نداشتید می توانید مکانی که اکثر فالوورهای شما از آن جا هستند را ثبت کنید. این مورد حتی به دیده شده پست شما به صورت حداکثری کمک می کند.

در بخش insight اینستاگرام تحلیلی وجود دارد که نسبت به مکان فالوورهای شما ارائه می شود. شما می توانید با بررسی آن بازدید پیج خود را افزایش دهید و در نتیجه به صفحه‌ی اکسپلوور راه پیدا کنید. برای بررسی آن می توانید از طریق روش زیر عمل کنید.
1) ابتدا اینستاگرام را بر روی گوشی خود اجرا کنید.
2) وارد بخش پروفایل اینستاگرام خود شوید.
3) یک آیکون سه خط در نوار بالای صفحه مشاهده می کنید. بر روی آن کلیک کنید.
4) گزینه‌ی insight را انتخاب کنید.
5) حال بر روی گزینه‌ی audience بروید.

  • olgoritm-8-139x300.jpg
  • olgoritm-2-139x300.jpg
  • olgoritm-1-139x300.jpg
  • الگوریتم اینستاگرام
در این بخش به شما به صورت کامل نشان می دهد که مخاطبان شما از کدام شهرها و کدام کشورها هستند. حال شما می توانید با استفاده از این اطلاعات مکان پست‌های خود را دقیق‌تر انتخاب کنید و در نتیجه بازدید پست‌های خود را افزایش دهید.

فیلتر هشتگ را هم جدی بگیرید
اموزه هشتگ‌ها از قابلیتی برخوردار هستند که می توانند به صورت معجزه آسایی پست‌های شما را به صفحه‌ی اکسپلوور اینستاگرام ببرند. اگر یکی از کاربران قدیمی اینستاگرام باشید حتما با قابلیت بی نظیر هشتگ اینستاگرامی اشنایی دارید. تجربه‌ی شخصی من ثابت کرده است که تقریبا بالغ بر40 صد از پست‌های اکسپلوور از طریق هشتگ به این قسمت راه پیدا کرده اند. به همین دلیل هشتگ‌ها را جدی بگیرید.

الگوریتم اینستاگرام

البته این بدین معنا نیست که پشت سر هم هشتگ بنویسید. در برخی از موارد دیده ایم که کاربران این کار را می کنند. شاید در ابتدا میزان بازدید پست شما را افزایش دهد اما به مرور اینستاگرام حساب کاربری شما را پنالتی می کند و حتی دیده شده است که آن را از دسترس خارج کرده است. برای هر پست خود بین 5 تا 9 هشتگ بنویسید. بیش از این اصلا جنبه‌ی خوبی ندارد. حتی دیده شده است که برخی از کاربران احساس می کنند که کپشن جا ندارد و در قسمت کامنت‌ها در اولین، تعداد بی شماری هشتگ می گذارند. باید به شما بگویم که این کار اصلا خوب نیست. اینستاگرام به این کار شما اصلا توجه نمی کند. کاربران نیز مسلما کار شما آن‌ها را آزرده خواهد کرد.

جمع بندی
در این مقاله تمام روش‌هایی که می تواند باعث افزایش بازدید پست و استوری شما شود گفته شده است. همچنین گفته شده است که پست‌ها در قسمت هوم اینستاگرام شما به چه گونه ای قرار می گیرند. همچنین با روش‌های گفته شده این امکان وجود دارد که پست شما به صفحه ی اکسپلوور راه پیدا کند. با این حال ما در تلاشیم تا همواره جیدترین الگوریتم‌ها را پیدا کنیم و آن‌ها را برای شما بیان کنیم.

 
بالا