برگزیده های پرشین تولز

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
ساخت و دریافت لینک که به طور عام با نام لینک بیلدینگ شناخته می شود مهم ترین فاکتور سئو و بهینه سازی سایت از نظر موتور های جستجوگر بخصوص گوگل و بینگ است. لینک بیلدینگ به طور کلی به دو قسمت تقسیم می شود:
  • لینک سازی طبیعی (Natural link building)
  • لینک سازی دستی (Manual link building)
لینک سازی طبیعی (Natural link building)
لینک بیلدینگ طبیعی به روش لینک سازی ای گفته می شود که شما با استفاده از روش هایی دیگران را تشویق می کنید تا به شما لینک دهند. لینک نوع روش لینک سازی، روش پیشنهادی موتور های جستجوگر است. اما ساخت لینک در این روش زمان زیادی می برد و در کلمات کلیدی ساخت و پر رقابت به نتیجه نمی رسد.

لینک سازی دستی (Manual link building)
لینک بیلدینگ دستی نیز به روش لینک سازی ای گفته می شود که شما لینک های سایت خود را به صورت دستی و توسط خودتان می سازید. موتور های جستجوگر سالهاست که با این روش مشکل دارند و در صورت شناسایی سایت هایی که مشغول ساخت لینک با این روش هستند را جریمه می کنند.

مقالات لینک بیلدینگ
تیم سئو و بهینه سازی، دکو وب در جهت بالا بردن سطح دانش سئو سایت در ایران مقالاتی را در حوضه سئو سایت جمع آوری و عرضه کرده است که در قسمت های پایینی همین صفحه قابل مشاهده و مطالعه می باشد.

اصول، قواعد و قوانین لینک بیلدینگ

linkbuilding2.png

در این مقاله قصد بررسی اصول، استاندارد ها، قوانین و به طور کلی معرفی نانوشته های قوانین لینک بیلدینگ بپردازیم. قبل از هر چیزی باید اعلام کنم که محتوای این مقاله به صورت کاملا تجربی تولید شده، بنابراین امکان موجود تناقض در آن موجود است.

به عقیده بنده در بیشتر مواقع (نه در همه مواقع) لینک ها مهم ترین فاکتور رتبه بندی وب سایت ها در موتور های جستجوگر، مخصوصا گوگل هستند. ساخت لینک (Link Building) باعث ارسال سیگنال از سایتی به سایتی و یا از صفحه ای به صفحه ای دیگر می شود و موتور های جستجوگر پس از مشاهده این سیگنال ها ارزشی را از صفحه لینک دهنده می گیرد به صفحه لینک گیرنده انتقال می دهند.

البته لینک بیلدینگ در همین خلاصه نمی شود و در عمل بسیار متفاوت و پیچیده است، اکثر غریب به اتفاق وب سایت ها پس از ساخت لینک به جای بهبود رتبه با کاهش رتبه مواجه می شوند.

قوانین لینک بیلدینگ
قبل از هر چیزی باید متوجه این باشید که گوگل تنها و تنها به دنبال نمایش نتایج بهتر به کاربرانش است و هیچ مشکلی با هیچ کس و هیچ سایتی ندارد! همانطور که گفتیم لینک ها مانند لبه ی چاقو هستند، بسیاری از اشخاص با رعایت نکردن نکات و قوانین لینک بیلدینگ اقدام به ساخت لینک برای سایت خود می کنند، من به شما پیشنهاد می کنم تا از دسته افراد نباشید. خوب دیگر زمینه چینی تمام شد ? بریم تا با قانون های ساخت بک لینک آشنا شویم.

linkbuilding.png

قانون ۱ – گوگل را درک کنید!

همین الان سوالی در رابطه با سئو که جوابش را نمی دانید از خود بپرسید؟؟؟؟؟ جواب چیست ؟؟؟ نمی دانید! من راهی را به شما پیشنهاد می کنیم که تا بتواند پاسخ بیشتر سوالات خودتان را پیدا کنید. خود را جای گوگل گذاشتن و درک گوگل بهترین راه برای فهمیدن پاسخ سوالات ابتدایی سئو است! آیا به نظر شما گوگل از اسپم خوشش میاید ؟ آیا به نظر شما گوگل از دور زدن موتور جستجوگر لذت می برد؟ و هزاران آیای دیگر … پس با این حساب اگر در هنگام لینک بلدینگ بر سر یک دوراهی رسیدید و پاسخی را در جایی پیدا نکردید تنها ثانیه ای خود را جای گوگل بزارید تا جواب سوال خود را پیدا کنید.

قانون ۲ – کیفیت و تعداد بک لینک

مهم ترین فاکتور درجه بندی ارزش لینک ها، کیفیت سایت لینک دهنده به سایت شما است. به طور مثال بعضا ارزش یک لینک نوفالو از سایت ویکی پدیا برابر ارزش دریافت ده ها لینک از وب سایت های معمولی است. از مهم ترین معیار های کیفیت یک لینک می توان به لیست زیر اشاره کرد:
  • دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی سایت لینک دهنده
  • کلمه ی لینک شده (Anchor Text)
  • مرتبط بودن سایت و یا صفحه ی لینک دهنده
  • موجود نبودن لینک های خروجی زیاد در صفحه
قاعدتا پیروزی در یک کلمه سخت و پر رقابت است با تعداد بک لینک های کم و هر چند با کیفیت بالا صورت نمی پذیرد و شما باید لینک های زیاد و متعددی برای سایت خود ایجاد کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

قانون ۳ – Anchor Text

Anchor Text های کلمات لینک شده به سایت شما هستند، و قالبا در تگ <a> و به این صورت قرار می گیرند:

<a href=”http://mysite.com”>عنوان لینک</a>

همانطور اشارکه در قسمت بالایی ه کردیم Anchor Text ها دومین فاکتور مهم در لینک بلدینگ هستند و از طریق همین Anchor Text ها است که موتور های جستجوگر محتوای لینک را متوجه می شوند. سه عامل اساسی فاکتور بندی ارزش یک انکر تکست وجود دارد:

  • عنوان انکر تکست
  • محتوای کلی وب سایت (اینکه آیا به سایت و انکر تکست شما مربوط است یا نه به طور مثال اگر می خواهید در کلمه سئو سایت رتبه کسب کنید، ارزش لینک دریافتی از یک سایت آموزش سئو سایت از یک سایت آشپزشی برای سایت شما به مراتب بیشتر است.
  • محتوای قبل و بعد Anchor Text (این عامل هم بسیار بسیار مهم است)
Anchor Text خطرناک ترین بخش لینک بیلدینگ است و اگر علم و تجربه کافی نسبت به آنها نداشته باشید می توانند آسیب های جدی به سایت خود وارد کنید و بالعکس اگر بتوانید از آن ها خوب و به جا استفاده کنید باعث بهبود رتبه سایت خود شوید. این لینک را مشاهده کنید، در سمت راست صفحه باز شده چارتی را مشاهده می کنید که لیستی از Anchor Text های سایت های لینک دهنده به سایت سئو دکو وب موجود است. کلمه سئو تا به حال عنوان 10% از لینک های سایت بوده است و پس از سئو آدرس سایت و پس از آدرس سایت بهینه سازی سایت سومین کلمه لینک شده به این سایت بوده است. متاسفانه درصد مشخص و پیش فرضی برای اندازه گیری چگالی Anchor Text ها وجود ندارد اما به نظر خود من برای کلمه اصلی ۲۰ تا ۲۵ درصد می تواند گزینه مناسبی باشد.

پنگوئن

اخیرا با آپدیت جدید پنگوئن گوگل سختگیری بر روی انکر تکست ها بسیار بیشتر شده است و استفاده بیش از حد از یک عنوان می تواند آسیب های جدی به سایت شما بزند. اما اگر با کلمه کلیدی خود لینک نگیرید پس با چی لینک بگیریم؟ این به این معنی نیست که اگر شما با لینکی را با عنوان کلمه کلیدی خود نگیرید آن لینک ارزشی ندارد، شما می توانید با گرفتن لینک های مشابه لینک بیلدینگ را ادامه دهید! به طور مثال اگر کلمه کلیدی شما برای سئو کلمه لینک بیلدینگ است می توانید از کلمات: ساخت لینک, لینک, لینک بیلدینگ داخلی, لینک بیلدینگ خارجی و … استفاده نمایید. اما بازهم به یاد داشته باشید که لینک گرفتن زیاد حتی با عنوان های مشابه هم می تواند در دراز مدت مشکل ساز شود. یک وب سایت به همه نوع لینکی نیاز دارد. به طور کلی مناسب ترین روش Anchor Text ها روش زیر است:

  • لینک با عنوان کلمه کلیدی (به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان اسپم کنید!!)
  • لینک های مرتبط با کلمه کلیدی
  • لینک های برندی (مانند سئو دکو وب)
  • لینک های غیر مرتبط مانند: کلیک کنید، اینجا
  • لینک های آدرسی مانند: http://www.decoweb.ir
قانون ۴ – سرعت لینک بیلدینگ

شما جای گوگل: اگر وب سایتی را مشاهده می کردید که در عرض یک روز یا یک هفته ۱۰۰ لینک با کیفیت دریافت کرده، با آن چیکار می کردید؟ آیا مشکوک نمی شدید؟ پروسه لینک سازی یک پروسه دراز مدت است و حتی راحت ترین کلمات کلیدی نیز نیاز به زمان دارند. سعی کنید مسیر تولید محتوا و لینک بیلدینگتان را در یک زمان انجام دهید و یک روتین مشخص داشته باشد.

قانون ۵ – دیگر قانون ها ?

تقریبا قوانین مهم لینک سازی همین هایی بود که بنده خدمت شما عرض کردم اما چند قانون دیگر هست که به دلیل نداشتن اهمیت زیاد از ایجاد عنوان برای آن ها خوداری کردم. یکی از قوانین گرفتن تعداد لینک های زیاد برای یک صفحه مشخص است. متاسفانه این اشتباهی است که بسیاری از وبمستران به آن دچار می شود (حتی خود من هم زمانی دچار این مشکل شده بودم). شما جای گوگل: اگر همه ی لینک های ورودی به یک سایت به یک صفحه (که معمولا صفحه اصلی است) بود چه می کردید!

سخن پایانی

هیچ قانون و داکیومنت (Document) مشخصی با عنوان راهنمای لینک بیلدینگ وجود نداره و من هم تنها تجربیات شخصی خودم رو که در این چند وقته پیدا کردم به اشتراک گذاشتم، امیدوارم که از این مقاله لذت برده باشید و خوشحال می شم که اگر سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید در قسمت نظرات بیان کنید.

تاثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی بر سئو

socialnetworks.jpg

“تاثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی بر سئو را نادیده نگیرید” این جمله از دهان بسیاری از سئوکاران بزرگ مانند Rand Fishkin بیرون آمده است.

تاثیر سیگنال های شبکه های اجتماعی بر سئو و بهینه سازی سایت
همانطور که می دانید سئو به طور کلی به دوبخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود، سئو داخلی 30 و خارجی 70 درصد از فاکتور های سئو را در بر می گیرند و شبکه های اجتماعی سهمی 10 درصدی از این 700 درصد دارند (البته این ارقام نظر شخصی بنده است و ممکن است اشتباه باشد!).

شبکه های اجتماعی چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟
به طور کلی هر سیگنالی که از شبکه های اجتماعی به خصوص Twitter و Google Plus دریافت می گردد خوب است و تا حدی بر رتبه سایت تاثیر گذار است.

سیگنال های دریافتی از شبکه های اجتماعی به چه معناست؟
منظور از سیگنال های شبکه های اجتماعی می تواند هر چیزی باشد که درون یک Social Network به نفع شما اتفاق می افتد، این سیگنال می تواند لینک، لایک، ریتویت، اشتراک گذاری مطالب و … باشد. اما طبق تجربیات بنده برندینگ و برنسازی از طریق شبکه های اجتماعی بیشترین تاثیر را بر بهینه سازی و رتبه سایت دارند.

اما نکته قابل توجه این است که علاوه بر بحث سئو سایت و بهینه سازی شبکه های اجتماعی به خصوص Facebook و Twitter مکان خوبی برای بازاریابی (بازاریابی شبکه های اجتماعی را مطالعه نمایید)، فروش کالا و جذب مخاطب برای وب سایت هستند.

جمع بندی
به طور کلی گوگل سایت هایی را که در شبکه های اجتماعی محبوب هستند و فعالیت دارند را بیشتر از بقیه سایت ها دوست دارد اما این به این معنی نیست که فعالیت در شبکه های اجتماعی به معنی پایان سئو وب سایت است! همانطور که گفتم شبکه های اجتماعی تنها سهمی 10 دصدی از یک فاکتور 70 درصدی سئو را دارند، این بدین معناست انجام تمامی کارهای ذکر شده در شبکه های اجتماعی مانند:لینک بیلدینگ، برندینگ، تولید محتوا و … تنها 10 درصد از 70 درصد فاکتور های سئو را در بر می گیرد.
 
Last edited:
بالا